![[تصویر: l_cinema_01%5B1%5D-1003-as.jpg]](http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8810/l_cinema_01%5B1%5D-1003-as.jpg)
24 از سری مجله های همشهری مدتی میشه که پخش شده. در 145 صفحه رنگی به قیمت 1500 تومان. هنوز نخوندمش ولی ورق که میزدم به نظر مطالب خوب و مناسبی براش نوشتن. به هر ترتیب سردبیرش حسین معززی نیا هست. شماره بعدی اول بهمن منتشر میشه.
عنوانهايي از اين شماره:
در سينماي ايران چه خبر است
خبرها: حواشي، وقايع و توليدات جديد سينماي ايران
تازگيها چه ديدهايد
نقل قولهاي ماه
روي پرده: كتاب قانون، صداها، نيش زنبور، آقاي هفترنگ، محاكمه در خيابان
پرونده يك موضوع: معاونت سينمايي
رفتوآمد در عمارت خيابان كمالالملك: مروري بر عملكرد مديران سينمايي سي سال گذشته، از حسين ترابي تا جواد شمقدري
گفت و گوي ماه: رضا كيانيان
چارهاي جز جهاني شدن نداريم
نقد فيلم: محاكمه در خيابان، صداها، تنها دو بار زندگي ميكنيم
شهر واژگون/ امير پوريا
خوب شد قيصر زنده نيست/ كيوان كثيريان
نقطه سر خط/ عبدالجواد موسوي
تركيب سهگانه/ مهرزاد دانش
درباره افسردگي، بدون افسردگي/ امير پوريا
يادداشتهاي بهنام بهزادي و نگار جواهريان
بازنگري يك فيلم كلاسيك: آيا گوزنها بهترين فيلم سينماي ماست
حواشي توليد و نمايش يك فيلم جنجالي/ يحيي نطنزي
مسعود كيميايي درباره گوزنها: جامعه به اين فيلم صيقل زد
طرف چريك بود نه دزد
از انسان بيآرمان كاري بر نميآيد/ جواد طوسي
سوسياليسم عوامانه/ مهرزاد دانش
مدرنتر از آن كه ميپنداريم/ امير پوريا
جدول ارزشگذاري منتقدين؛ سينماي ايران، سينماي دنيا
ستارههاي 12 منتقد و نويسنده سينمايي براي فيلمهاي روز
در سينماي دنيا چه خبر است
برها: حواشي، وقايع و توليدات جديد سينماي دنيا
مشاهير چه ميكنند
روي پرده: جايي كه چيزهاي وحشي هستند، همينه، آقاي روباه شگفتانگيز،
2012، مردهايي كه به بزها خيره ميشوند، سرود كريسمس
هيجان فيلمهاي آخر سال
رومن پولانسكي: تحت تعقيب و محبوب
بازگشت جيمز كامرون: دوران پيش از گالوم، دوران پس از گالوم
ميشائيل هانكه درباره روبان سفيد: فيلمهايم دارند نفس ميكشند
نقد فيلم: اراذل بيآبرو، يك مرد جدي، جولي و جوليا، جاده بيبازگشت
نظرتان درباره كار اين مرد چيست؟/ كوثر آويني
شرح حالي بدبينانه از دوران جواني/ كوثر آويني
ندگي را در تابه سرخ كنيد/ محسن آزرم
سفيد، سياه، خاكستري/ مهرزاد دانش
بازنگري يك فيلم كلاسيك: آيا همشهري كين بهترين فيلم تاريخ سينماست
حواشي توليد و نمايش/ يحيي نطنزي
يك شاهكار سطحي/ روبرت صافاريان
محاكمه/ محمد باغباني
ما كه جاي خود داريم/ سعيد قطبيزاده
تماشاخانه: آداب تماشا
بيرون كشيدن گلوله از اسلحه يك بزدل/ حسين معززينيا
ديدنيها
يك و دوي زلاتان با ابراهيموويچ/ حسين معززينيا
تغيير دكور لحن را عوض نميكند/ مهرزاد دانش
دو قسمت و فقط يك حادثه/ كوثر آويني
اول جومونگ، بعد دلنوازان، آخرش چي؟/ سيامك رحماني
هيچ ميداني اشكال كار كجاست؟/ رامين حيدري فاروقي
گزارش ويژه: اعداد جادويي براي رضايتسازي
ماجراي آمارهاي مركز تحقيقات صدا و سيما و مخاطبسنجي سريالهاي تلويزيوني/ آرزو شهبازي
«پرونده يك قالب تلويزيوني: سريال»: شصت سال جذابيت
تعريف و بازتعريف
بهترينهاي هر دهه
محصور در قالبهاي تجربه شده
اولين تجربهها در ايران
حكايتهاي به ياد ماندني از تاريخ كهن تا زندگي امروز
جدول ارزشگذاري منتقدين؛ سريالهاي ايراني، سريالهاي جهاني
سريالهاي بيزمان، سريالهاي بيمكان/ افشين ابراهيمي
دو دنيا/ محسن آزرم
جزيره قصهها/ حسين معززينيا
لجبازي با آن چه مد ميشود/ امير پوريا
سكانس فيلم به مثابه فصل سريال/ مهرزاد دانش
بزرگترهاي هميشه نگران/ كوثر آويني
«پرونده يك برنامه خاطرهانگيز:سريال سربداران»: مردم در باشتين قيام كردند
همه جنجالهاي اولين سريال عظيم بعد از انقلاب
محمد علي نجفي: نميدانم چه شد كه قاضي شارح قهرمان داستان شد
علي نصيريان: جذابيت چربزباني يك واعظ
افسانه بايگان: خفته بر گور
اصغر هاشمي: سربداران هرگز نميميرد
حكايت زمانه/ مهرزاد دانش
نقدي كه اعظم عليان بر سربداران ننوشت/ هوشنگ گلمكاني
انتقام/ امير قادري
به نظر مجله خوبی میاد. این سایت خود مجله است و این مجلات موسسه همشهری . کلا موسسه همشهری انتشارات خوبی داره. مجله همشهری جوان اش بعضی وقت ها چیزهای جالب و خوبی منتشر می کنه مخصوصا در قسمت های ابتدای مجله که وقایع روز رو به طنز سبک گل آقایی می نویسه .
شماره جدید مجله فیلم ( دی ماه ) هم با تاخیر بدستم رسید. انگار برای این شماره ، هوشنگ گلمکانی و دست اندکاران مجله بالاخره یه تکانی به خودشان داده اند و بعد از مدت ها یک عکس روی جلد جذاب انتخاب کرده اند. سعید راد در سالخوردگی هنوز هم جذاب است و طرح روی جلد این شماره با نمایی از او که نقش رضاخان در سریال در چشم باد را بازی کرده خوب از کار در آمده است. از بخش های جالبی که در این شماره دیدم و برای من جالب بود ، بخش صدای آشناست که در آن شاپور عظیمی به بررسی دوبله بربادرفته پرداخته است. نکته ای که آقای عظیمی به درستی به آن اشاره می کند صدای خاص و زیبای رفعت هاشم پور است که نوعی نگرانی در آن موج می زند و برای شخصیت هایی مثل اسکارلت با آن کاراکتر ویژه ، انتخاب بسیار درستی بوده است.
در بخش معرفی کتاب ، اصغر یوسفی نژاد به معرفی کتاب جدید و تازه چاپ امشب در سینما ستاره پرویز دوایی پرداخته. این کتاب مدتی است وارد لیست رزرو من برای خرید شده است. منتظر فرصت فراغتی هستم که بخرمش. فقط خداکنه پر از عشق و لذت و زیبایی باشه چون از آه و ناله و گِله بیزارم .
اما نکته جالب این شماره و به قولی سورپرایز ما برای کافه نشینان ، مربوط به بخش پاسخ به نامه های این شماره است که پیرو چاپ اشتباهی مطلب دوبله شماره قبل ، برای آقای گلمکانی ایمیلی فرستادم و گفتم که برعکس مطلب اقای شاپور عظیمی دوبلور برگمن در دوبله اول کازابلانکا ، مهین کسمایی بوده نه نیکو خردمند. خلاصه اینکه مسئولین مجله کلی پوزش طلبیدن و قرار شده کلیه بچه های کافه رو یک روز دعوت کنن مجله و پیتزا به خرج اقای شاپور عظیمی ! این موفقیت جهانی را به همه اعضاء کافه به خصوص دوستانی که با آپلود فایل دوبله و یا بحث های کارشناسی موجب تصحیح این اشتباه شدند تبریک می گوییم.
![](http://up.iranblog.ir/5/1262539734.jpg)
اینهم عکس اون صفحه که نام کافه کلاسیک در آن می درخشد. ( فایل ضمیمه بندانگشتی )
پی نوشت: اون قضیه مهمونی پیتزا رو شوخی کردم. یه وقت برنامه ریزی نکنید !
شماره 23 فصلنامه سینما و ادبیات هم چاپ شد
سينماي جهان
سينماي هنگ كنگ ، زندگي و آثار وونگ كارواي
گفت و گو با وونگ كارواي / سينماگر هنگ كنگي در امريكا
نگاهي به فيلم شب هاي بلوبري من / اتفاق زندگي با طعم بلوبري
در باره فيلم در حال و هواي عشق / اشتياقي پر رنج
يادداشتي بر فيلم شب هاي بلوبري من / در گريز گم مي شويم
نگاهي به فيلم چانگ كينگ اكسپرس / داستان هميشگي
نگاهي به فيلم خاكستر زمان / بادها بر شكوفه هاي هلو مي وزد
در باره فيلم آنگاه كه اشك ها جاري مي شوند / تولد يك كارگردان
نگاهي به فيلم شب هاي بلوبري من / عشق ، تجربه ، معرفت : خاستگان اشراقي
جستاري در فيلم هاي وونك كارواي / سيماي سينماگري پست مدرن
نگاهي به فيلم 2046 / طرح ديگري از وصل
در باره فرشتگان فروافتاده / زيباشناسي هبوط با آيين رستگاري در دوزخ
جان وو ، زندگي و آثار / هيچكاك ژانر اكشن
گفت و گو با مازيار اسلامي در باره سينماي دهه هفتاد امريكا / نيمه تاريك ماه
سينماي ايران
ادبيات معاصر در تلويزيون / كسي از تلويزيون به نويسندگان نامه نمي نويسد
تصوير مترجم در تلويزيون / اينچنين سياه سياه شد
اين آنتن سوي كدام ادبيات است
سيمايي به دلنشيني هيچ
فرم ، سبك و خودپژواكي در فيلم هاي عباس كيارستمي
![](http://www.magiran.com/cover/mg4278_23icl.jpg)