تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: یک عکس ... یک خاطره ( آرشیو شماره 1 )
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50

از چپ به راست : کلود لولوش -  ژان لوک گدار - فرانسوا تروفو - لوئی مال - رومن پولانسکی

1968


از لویی مال چند وقت پیش فیلمی دیدم بنام آسانسوری بسوی سکوی اعدام  که خیلی خوش ساخت بود .

عکسهای با کیفیت از بازیگران کلاسیک

سلام دوستان......

واقعیتش یه سری عکسهای با کیفیت از بازیگران کلاسیک هالیوود داشتم گفتم قرار بدم.....

خوب برای پست اول چند عکس از پل نیومن قرار میدم.....


عکسهای جیمز استوارت

از لویی مال فیلم دیگه ای دیدم به نام امید بیهوده (1963) . سرشار از اداهای روشنفکری به سبک دهه 60 . سکوت های طولانی  , اصرار در نمایش پوچی و افسردگی ,  فضای یخ کرده ... و در نهایت خودکشی .

آدم افسوس می خوره فیلمسازی جوان و پر انگیزه که در 1958 آسانسوری ... رو میسازه  ,  بعد از چند سال  ,  تحت تاثیر جو  ,  امید بیهوده رو تحویل میده و باطل میشه میره پی کارش . فقط و فقط برای اینکه اثبات کنه از بقیه چیزی کم نداره !

نکته جالب نوع پرداخته . آسانسوری بسوی سکوی اعدام هم به نوعی داره همون حرفو میزنه . اصلا طنز پنهان فیلم همینه که زندگی به فوت بنده و چقدر میتونه احمقانه باشه . اما در نشون دادن همین پوچی  , آنچنان طنازی و ظرافتی به خرج داده میشه ,  که اصن آدم شیفته ی اون فضا میشه .

دو بازیگر کلاسیک دوست داشتنی ...

پیتر اتول و آدری هپبورن در کنار هم ، پشت صحنه فیلم چگونه یک میلیون بدزدید !

دوستان کافه ؛ حتما برای آپلودِ ماندگار عکس های کمیاب خود ،  از سایت های آپلود شخصی خودتان و یا سایت های آپلود عکسی که کمتر شناخته شده است استفاده کنید تا بعدا به دلیل قیلثرشدن ، لینک عکس های زیبای شما از بین نرود. متاسفانه برخی از عکس های زیبای دوستان به همین دلیل الان قابل دیدن نیست.

(۱۳۸۹/۷/۲۰ عصر ۱۱:۳۲)IranClassic نوشته شده: [ -> ]

دو بازیگر کلاسیک دوست داشتنی ...

mmmm:

این عکس ها رو که آدم می بینه ، 10 سال جوون میشه.  nnnn:. چقدر این پیتر اتول دوست داشتنیه . حتی در برابر معصوم داشتنی ای مثل آدری[تصویر: pinkglassesf.gif]

.


رنو جان احتمالا الان انقدر جوون شدی که به کازابلانکا برگشتی . دوره ای که هنوز حتی ریک به اونجا نیومده .پس  سعی کن از زندگیت لذت ببری . و در ضمن مارو هم دعا کن که بانی خیر شدیم .

جان ویلیامز و اوباما

و ادری هیپورن و جولی اندروز در همان مراسم اسکار معروف که اندروز اسکار را گرفت.

لارنس اليويه - برت لنكستر - كرك داگلاس - جانت اسكات

همیشه آرزو داشتم ای کاش لارنس الیویه در فیلمی با اسپنسر تریسی و مارلون براندو همبازی می شد تا سرانجام می توانستم بهترین بازیگر مرد تاریخ سینما را انتخاب کنم. اتفاقی که هیچ گاه میسر نشد.

جک لمون و شرلی مک لین در آپارتمان چقدر به هم میان. :lovve:به قول سینمایی ها ، شیمی (chemistry) یا ترکیب شون عالیه.  [تصویر: laie_14.gif]  از لحاظ ظاهری هم هر دو جمجمه و چهره شون گرد و شبیه هم هست. کلا با هم جور هستن.

چشم ها می توانند نشان دهنده احساسات یک آدم باشند.آدری دوست داشتنی به نظرم  معصوم ترین چشم ها یی که یک انسان می تونه اونا را داشته باشه داشت

ایو مونتان _ مرلین مونرو _ جین کلی

پشت صحنه فیلم بیا عشق بورزیم.

.

جیمز دین به همراه پیر آنجلی کنار دوچرخه و در عکسی دیگر در یک مهمانی با اورسولا اندرس

ادری هپبورن و فرد آستر در نمایی از FUNNY FACE  ( چهره مضحک یا چهره خندان )

 

 

                                                                                     سوفیا لورن


.

                                                   فی داناوی  و  استیو مکوئین 

                                                                 در 

                                               ماجرای توماس کراون (1968)


.

ویکتور فلمینگ - کلارک گیبل - ویون لی  در پشت صحنه فیلم برداری برباد رفته

کسی از دوستان اطلاعی از دستگاهی که تکنسین در کنار اسکارلت گرفته است دارد ؟ ظاهرا میزان سنج خاصی است و عقربه ای دارد !

در سمت راست عکس ، بخشی  از دوربین تکنی کالر ( مخصوص فیلمبرداری رنگی آن زمان ) با اندازه غول آسای خود دیده می شود.

(۱۳۸۹/۸/۲۱ صبح ۱۲:۴۱)IranClassic نوشته شده: [ -> ]

کسی از دوستان اطلاعی از دستگاهی که تکنسین در کنار اسکارلت گرفته است دارد ؟ ظاهرا میزان سنج خاصی است و عقربه ای دارد !

نورسنج (Light Meter): 

نورسنج، وسیله ای است الکترونیکی که شدت و میزان نور در صحنه را اندازه می گیرد. در نتیجه می توان با توجه به شدت و میزان نور، حساسیت فیلم و سرعت شاتر، میزان باز شدن دیافراگم را برای رسیدن به تصویری واضح و مناسب تعیین کرد تا با این میزان نور ورودی، به فیلم (با توجه به حساسیت آن به نور)، صدمه ای وارد نشود.

ساختمان نور سنج:

نور سنج ها از یک سلول حساس به نور، ‌مقاومت متغیر، میلی یا میکرو آمپرمتر و باتری تشکیل می شوند. در گذشته از سلنیوم به عنوان سلول حساس به نور استفاده می شد، سلول نور دریافتی را به جریان الکتریکی تبدیل می کرد و عقربه آمپرمتر حرکت کرده در برابر عددی که بر روی جدولی خاص در مقابل آن قرار داشت متوقف می شد. عدد مذکور، معرف مقدار نوردهی بود. سلول سلنیوم، مستقیماً نور دریافتی را به جریان الکتریکی تبدیل می کرد و نور سنج ها از باتری بی نیاز بودند. نورسنج های جدید به سلول آرسنیو گالیوم مجهزند و با باتری کار می کنند. مقاومت متغیر در مدار نور سنج ها همان جدول حساسیت است که با تنظیم آنها بر روی حساسیت مورد نظر، نور مناسب با فیلم خوانده می شود.

انواع نور سنج ها:

نورسنج اتوماتیک: این نور سنج ها، داخل برخی از دوربین های فیلم برداری قرار دارند و علاوه بر آنکه میزان و شدت نور را اندازه می گیرند، به دیافراگم دوربین نیز دسترسی دارند و مستقیما، بدون دخالت فیلم بردار، دیافراگم را متناسب با مقدار نور  حساسیت فیلم و سرعت شاتر، تنظیم می کنند.

نورسنج دستی: این نور سنج ها، تنها میزان نور را اندازه می گیرند و نمی توانند نتیجه را بر روی دیافراگم دوربین اعمال کنند. این نورسنج ها معمولا جدا از دوربین هستند.
هر نورسنج دستی، دو عامل متغیر دارد که این دو عامل عبارت اند از:
1- درجه حساسیت فیلم.
2- سرعت شاتر.
برای استفاده از این نوع نورسنج ها، فیلم بردار باید قبل از نورسنجی، درجه حساسیت نورسنج را با درجه حساسیت فیلم و سرعت نورسنج را با سرعت شاتر تطبیق دهد و سپس اقدام به نورسنجی کند. در این حالت باید نورسنج را در موقعیت مناسبی قرار داد، سپس ضامن نورسنج را فشار داد، تا عقربه نورسنج حرکت کند و بر روی صفحه مدرج بر روی عددی قرار گیرد، سپس ضامن را رها کرده تا عقربه ثابت شود. در این حالت نورسنج عدد مناسب را نشان می دهد و بر اساس آن باید صفحه دیافراگم را چرخاند تا متناسب با عدد نورسنج شود.

انواع نورسنج ها بر اساس سوژه مورد اندازه گیری:

نورسنج تابشی (Incident Light Meter):

این نورسنج ها نور تابیده شده از منابع نوری را اندازه می گیرند.
این نورسنج ها بر دو نوع هستند:
نوع نیمکره ای: سلول حساس نورسنج نیمکره ای به طرف دوربین نگه داشته می شود، تا متوسط شدت نور منابع مختلف را که به دوربین می رسد، اندازه بگیرد.
نورسنج تخت: سلول حساس نورسنج تخت، مستقیما رو به منبع نور قرار می گیرد و نور هر یک از منابع نوری را، به طور جداگانه اندازه می گیرد. از این نورسنج ها به ویژه برای اندازه گیری نور اصلی استفاده می شود.

نورسنج بازتابی (Reflected Light Meter):

این نورسنج ها نور بازتابیده از سوژه را اندازه می گیرند. نورسنج بازتابی، باید به عدسی دوربین نزدیک باشد و سلول حساس آن، باید در جهتی باشد که عدسی دوربین هست، زیرا این نورسنج برای اندازه گیری نور بازتابیده شده از سوژه، که به عدسی دوربین می رسد، مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین حالت این عدسی ها آن است که از نوع اتوماتیک باشند.

نورسنج نقطه ای (Spot Light Meter):

این نورسنج ها زاویه پذیرش تنگی دارند و برای اندازه گیری نور بازتابیده از ناحیه ای کوچک، یا برای اندازه گیری نور بازتابی، از اجسامی که یا خیلی کوچک اند و یا در فاصله ای دور قرار گرفته اند مورد استفاده قرار می گیرند. این نورسنج ها را معمولا در محل استقرار دوربین قرار می دهند و سپس با استفاده از چشمی که روی آن تعبیه شده، آن را روی ناحیه مورد نظر تنظیم می کنند و میزان نور را اندازه می گیرند.

روش های نور سنجی:

نورسنج دوربین ها مجرای سنجش نور بازتابش یا نور انعکاسی مناسب هستند. سیستم نور سنجی بیشتر دوربین های امروزی T.T.L یا از داخل لنز است. هنگام استفاده از نورسنج، ابتدا باید حساسیت فیلم مصرفی را بر روی جدول مربوطه مشخص کرد. در برخی از نور سنج ها، سه علامت + ، O، – به صورت ثابت و یک عقربه متحرک دیده می شود که با تغییر سرعت شاتر یا دیافراگم، عقربه حرکت می کند، نورسنجی زمانی صحیح است که عقربه دقیقاً بر روی دایره قرار گیرد. در دوربین های دیگر ممکن است به جای عقربه در محل دایره چراغ کوچک قرار داشته باشد. در منظره یاب برخی از دوربین ها، عددهای دیافراگم و یا عقربه متحرک وجود دارد. با انتخاب یکی از سرعتهای شاتر، عقربه بر روی یکی از اعداد دیافراگم توقف می کند.

 

 

هشدار !

این عکس تکراری ست .

صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
آدرس های مرجع