تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: یک عکس ... یک خاطره ( آرشیو شماره 1 )
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50

سوزان پله شت و آلفرد هیچکاک

کری گرانت - اینگرید برگمن  Cary grant - Ingrid bergman

در بعضی مواقع حرف و سخن نمی تواند بازگوی چیزی باشد فقط عکسها  و صداها هستند که به یادگار
می ماند .دوست دارم عکسی از دوبلورهای آن زمان برای  شما عاشقان بگذارم.

از راست به چپ:

پرویز بهادر - منوچهر اسماعیلی - عطاالله کاملی - روبیک گریگوریانس

و اینجا هم نامه خدانگهداری پدر دوبله ایران

Admin:  عکس ها به علت حجم زیاد تبدیل به بند انگشتی شد.

توضیح: عکس زیر اولین عکسیست که من را با عالم سینما آشنا کرد. منبع عکس هم کیف پول پدرم بود! داخل کیفش چند عکس کوچک دیگر هم بود مثل عکسی از فیلم ولکان خدای جنگ با بازی ایلوش ویکی دوتا نگاتیو فیلم و ... بهر حال عکس زیر هم جزء آنها بود و معلوم بود از یک مجله برداشته و زیرش هم نوشته شده بود:

سیلوانا مانگانو اکتریس فیلم برنج خونین 

( پدرم از دوره قبل از انقلاب کلی مجله فیلم و هنر و ستاره سینما جمع کرده که همه در پشت بام منزلمان خاک می خورند. یکی از همین روزا سری بهشان می زنم تا مطالبی از آنها را اگر بدرد کافه میخورند در قسمت مجلات ذکر  کنم.)

(۱۳۸۹/۵/۳ صبح ۱۲:۱۵)اسکورپان نوشته شده: [ -> ]

... همه در پشت بام منزلمان خاک می خورند. ..

tajob ...

آقا نذارید این مجلات توی آفتاب و بارون خراب بشن . اگر بتونید صفحاتی گلچین شده از این مجلات خاطره انگیز رو اسکن کنید و در قسمت مجلات سینمایی کافه به مرور قرار بدید واقعا خدمت بزرگی کردیده اید. می توانید با اسکن چند صفحه در هفته شروع کنید و طی چندین ماه این کار را انجام دهید تا وقت زیادی از شما نگیرد. با توجه به فضای بازتر آن زمان ، باید مطالب و عکس های جالبی داشته باشند.

(۱۳۸۹/۵/۳ صبح ۱۲:۱۵)اسکورپان نوشته شده: [ -> ]

 

( پدرم از دوره قبل از انقلاب کلی مجله فیلم و هنر و ستاره سینما جمع کرده که همه در پشت بام منزلمان خاک می خورند. یکی از همین روزا سری بهشان می زنم تا مطالبی از آنها را اگر بدرد کافه میخورند در قسمت مجلات ذکر  کنم.)

اسکورپان عزیز!!!

تو را به خدا به داد این مجلات برس!! آدم چنین گنجینه ای را که نمی ذاره خاک بخوره!! من حاضرم ماشین بگیرم و بیام همشون را ببرم و اسکن بگیرم!!! تو را به جان یوناتان (اسم داداش اسکورپان همین بود دیگه؟؟؟) قسم یک حرکتی بکن...!!!

متاسفانه اسکنر ندارم. اما قصد دارم در اسرع وقت یکی تهیه کنم. نگران هم نباشید چون از گزند آفتاب و باران به دورند. اول باید یه جوری پدره رو راضی کنم.

                                     گريگوري پك و آلفرد هيچكاك

دوستان! بالاخره تونستم به مجله های قدیمی دسترسی پیدا کنم. اما متاسفانه از آنهمه مجله ای که فکر میکردم موجود باشد، فقط چندتایی باقی مانده بود و بقیه در گذر زمان و براثر فعالیتهای تخریبی برادرانم! نابود شده بودند! بهرحال 16 شماره مجله فیلم و هنر(اکثرا مربوط به سالهای 48 و 49)و 6 شماره مجله ستاره سینما (سال 48) موجود است. همانطور که گفتم فعلا نمیتونم اسکنر تهیه کنم(فلوس لاموجود!) اما  مطالب یا عکسهای جالب آنها را یا تایپ میکنم یا با دوربین عکس میگیرم و آپلود میکنم. برای شروع یکی از روی جلدهای مجله فیلم و هنر را درپایین گذاشتم. 

    

                                 يول برينر - پيتر سلرز - لسلي كارون - كلوديا كارديناله                      

 

+ وقتی به این فکر می‌کنم روزی پاچینو می‌میرد، دلم برای سینما می‌سوزد.

       جك لمون و برت لنكستر در مراسم اسكار سال 1955

                        جان وين و آنتوني كويين

(زنان هیچکاکی)

گریس کلی، اینگرید برگمن، جون فونتین

کیم نوواک، ورا مایلز، دوریس دی

تیپی هدرن، جنت لی، ایوا مری سینت

می گویند کوزه گر همیشه  از کوزه شکسته آب می خوره. نمونه اش همین استاد هیچکاک ! توی فیلم هایی که برای ملت می ساخت از بهترین و زیباترین بازیگران زنِ زمان استفاده می کرد اما خودش توی خونه یه زن زشت داشت: آلما . البته این زن رو وقتی هنوز معروف نشده بود برای رضای خدا گرفت. :cheshmak:

پ.ن: حالا خوبه از نواده های هیچکاک کسی فارسی بلد نیست وگرنه این مطلب کلی برامون مشکل ساز می شد :eee43

جين فوندا در سال 1971 ، در آن دوره ايشان از مخالفين جنگ ويتنام به شمار مي آمد و باعث خشم دولتمردان آمريكا شده بود.asabi

اين مدل مويش هم اگر اشتباه نكنم در همان زمان در ايران به نام جين فوندايي مد شده بود.

جين فوندا


بازیگران معروف در کنار نوزادهایشان .

:heart:

عارف - بهروز - داریوش

عکسهائی که دوستان ارائه میکنند تماما ، عکسهائی است که یا از خود فیلمهائی که بازیگران در آن حضور دارند استفاده شده و یا در مجالسی خاص همچون جشنواره ها یا مناسبتها از آنها گرفته شده است.

 عکسهائی وجود که به قیمتهایی بسیار گزاف و عمدتا در ایالات متحده و یا توسط آرشیو داران بزرگ فروخته میشود شامل عکسهائی است که خود شرکتهای فیلمسازی در عکاسخانه های خود بشکل پرتره و جهت ثبت در پرونده بازیگران گرفته اند. این عکسها بسیار ارزشمند بوده و نسخ اصلی آنها با قیمتهائی بیش از 1000 دلار معامله میشوند . بعضا امضا یا خط خود بازیگر روی عکس وجود دارد و عکسها روی کاغذهای مخصوص عکس عکاسخانه به ثبت رسیده است  که بر ارزش آنها می افزاید .من چند نمونه از این عکسها را در این محفل ارائه میکنم و امیدوارم مورد پسند قرار گیرد.

  

   

  

  

بترتیب از بالا و از راست به چپ :

کلارک گیبل ، هارولد لوید ، جین آرتور ، جینجر راجرز ، جیمز کاگنی ، جون لنگ ، لیلین گیش ، مارلنه دیتریش ، مری پیکفورد ، نانسی کارول ، کاترین هپبورن ، کارول لومبارد

(۱۳۸۹/۶/۲۰ عصر ۱۲:۴۳)منصور نوشته شده: [ -> ]

  

لیلین گیش

دوروتی گیش

صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
آدرس های مرجع