بلا نسبت شما ... روم به دیوار ... من رفتم
اخراجی های 2 رو دیدم
فکرش رو بکنید آدم 2 روز قبلش
بازداشتگاه شماره 17 بیلی وایلدر رو دیده باشه و بعد بره
یه فیلم بازداشتگاهی اینطوری ببینه
بیشتر از این ناراحت شدم که چرا 2000 تومن ریختم به جیب این آدما...
البته بعدش خودم رو دلداری دادم که :
نه ! نصف این پول به سینما دارها میرسه و سینمای مملکت تقویت میشه
نیمه اول فیلم تا حدودی قابل تحمل بود
اما نیمه دوم و آخرای فیلم از بس شعاری شد و مسخره ،
داشت حالم به هم می خورد. :@ موضوع فیلم جای کار خیلی داشت و می شد خیلی موقعیت های طنز
بهتری ساخت و دیالوگ های بهتری هم جایگزین کرد.
ده نمکی برای نوشتن قسمت سوم حتما باید با چند تا
فیلمنامه نویس خبره تر کار کنه ...
دیگه حالم از این بازیگر ( هاشمی ) که همیشه نقش های مثبت بازی می کنه به هم می خوره.
بهش حساسیت پیدا کردم .
. کیفیت صدای دوبله هم کاملا صاف و شفاف بود و نسخه ای که من دیدم حتی زیرنویس دوزبانه و دو باند صدای زبان اصلی هم داشت. حدس می زنم صدای دوبلور گیبل با بربادرفته فرق داشت و مسلما حسین عرفانی نبود اما خوب بر چهره مسن تر شده گیبل می نشست. فعلا این اطلاعات رو بدون تقلب و از حفظ در این نیمه شب داشته باشید. اطلاعات بیشتر رو می تونید در IMDB پیدا کنید.
سلام بر سروان رنو عزيز
دوبلور كلارك گيبل در اين فيلم و همچنين دوبله اول بر باد رفته و چند فيلم ديگر همين بازيگر چنگيز جليلوند هستند.
البته به نطر من صداي حسين عرفاني تناسب بيشتري با چهره كلارك گيبل دارد.
آخرین فیلمی که دیدم گتسبی بزرگ محصول 1949 بود که برای نوشتن مقاله ای پیرامون نسخه های سینمایی و تلویزیونی این اثر ادبی نوشته اسکات فیتزجرالد دیدمش. از بین مواردی که پیرامون این کتاب ساخته شده سه مورد که به ترتیب محصول سالهای 1949,1974 و 2000 هستند همچنان در دسترس قرار دارند. همچنین در سال 1926 نسخه صامتی (آقا تاپیک صامتی که ما زدیم کوش!؟ میخواستیم پست بدیم!) بر اساس این کتاب ساخته شده که متاسفانه از موارد از دست رفته تاریخ سینما به حساب میاد. در مجموع آلن لد در نقش گتسبی کاملا متوسط بود, سینما هنوز جی گتسبی واقعی رو پیدا نکرده ...
(۱۳۸۸/۸/۱۸ عصر ۰۶:۳۵)MunChy نوشته شده: [ -> ] آقا تاپیک صامتی که ما زدیم کوش!؟ میخواستیم پست بدیم!
در پی انجام کودتای مخملی در کافه و بروز اغتشاشات ، بعضی تاپیک ها به کهریزک منتقل شدند بد نیست دوباره استارتش کنی .( در بخش سینمای کلاسیک ) هر چی باشه ، بنا به قولی ، سینمای صامت ، ناب ترین شکل سینماست.
بالاخره بعد از مدت ها برنامه ریزی ! فیلم از نفس افتاده ( نسخه دوبله ) را که به تازگی خریده بودم ، امشب دیدم. فیلمی ساده و زیبا از ژان لوک گدار فرانسوی با بازی به یاد ماندنی ژان پل بلموندو به نقش میشل پوکار . دوبله فیلم جدید بود و صدای چنگیز جلیلوند برازنده پل بلموندو . دوبلور بازیگر زن فیلم ( ژان سیبرگ ) هم درست و به جا انتخاب شده بود. ( مینو غضنوی ؟! ) متاسفانه طبق آنچه در دوبله های جدید مرسوم است ، قسمت زیادی از دیالوگ های عاشقانه فیلم تغییر داده شده بود و تقریبا تمام صحنه های عشقی اثر نیز بدون دوبله بود ! ( شیر بی یال و دم و اشکم ) .البته به برکت زیرنویس انگلیسی ، دیالوگ های فیلم را می شد فهمید اما خب ، خواندن کی بود مانند شنیدن ؟! .
میشل ( بلموندو ) یک سارق خوش مشرب است که عاشق دختری زیبا و آمریکایی که در پاریس کار می کند شده است. پلیس در تعقیب میشل است و زندگی پر گریز میشل با وجود دخترک بغرنج تر می شود اما میشل عاشق دختر است و دختر هم بر سر دو راهی عشقی گرفتار آمده است ... سکانس پایانی فیلم یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین صحنه های تاریخ سینماست ... یک فیلم زیبا از موج نو فرانسه با کارگردانی استادانه ، ریتم تند ، و اداهای دوست داشتنی بلموندو که دوست دارد مثل بوگارت سیگار بکشد و لب بالاییش را بخاراند ! در ضمائم DVD فیلم نوشته شده است که گدار این فیلم را با شیوه 16 میلیمتری ساخته است اما کیفیت تصویر به لطف بازسازی کامپیوتری مناسب است.
لینک در IMDB . سال 1960 فرانسه - 90 دقیقه - سیاه و سفید
پ.ن: در فیلم احساس می شود که برخی نماها به تندی قطع Cut می شود. ( به خصوص نماهای عاشقانه ) کسی می داند آیا این توسط خود گدار انجام شده یا اینکه به ضرورت سانسور در آن زمان مجبور شده است برخی صحنه ها را از فیلم حذف کند ؟ در لینک کامنت های IMDB فیلم هم دیدم که این بحث شده بود .
(۱۳۸۸/۱۱/۱ صبح ۰۱:۱۵)IranClassic نوشته شده: [ -> ]
پ.ن: در فیلم احساس می شود که برخی نماها به تندی قطع Cut می شود. ( به خصوص نماهای عاشقانه ) کسی می داند آیا این توسط خود گدار انجام شده یا اینکه به ضرورت سانسور در آن زمان مجبور شده است برخی صحنه ها را از فیلم حذف کند ؟ در لینک کامنت های IMDB فیلم هم دیدم که این بحث شده بود .
کلاسیک عزیز
گدار در بیشتر آثارش و از جمله این فیلم، از تکنیک فاصله گذاری برای دور شدن از احساساتی گرایی و
داشتن فاصله ی احساسی با تماشاگر در جهت بکار گرفتن منطق او استفاده می کنه.
یکی از شیوه های اعمال فاصله گذاری، جامپ کات هست که به فوریت، تغییر زمان و یا مکان رو به
تماشاگر، القا و او رو دچار شوک تصویری می کنه و به این وسیله از احساس همذات پنداری با شخصیت
ها و در نتیجه درگیری حسی جلوگیری می کنه.
به عنوان مثال در همین فیلم، نمایی هست که دختر با لباسی خاص دیده می شود و در نمایی
که بلافاصله بعد از آن آمده (و تماشاگر ناخودآگاه انتظار تداوم داره) ظاهر لباس او عوض می شه.
و بالاخره موفق شدم يه فيلم ببينم با اينكه حين ديدن فيلم 6 بار كات دادم و رفتم در رو باز كردم ولي با اين حال تونستم تمومش كنم. در مقايسه با فيلم قبلي كه 2 هفته طول كشيد ببينمش عالي بود
خوب متاسفانه اين فيلم كلاسيك نبود دوستان ببخشن ولي به هر حال آخرين فيلمي بود كه ديدمش.
چقدر حرف (ور) زدم بريم سر اصل مطلب:
اسم فيلم بود milk of sorrow محصول 2009 اشتباه نكنم اسپانيا. بزار ببينم..........آهان درسته اينم لينك IMDB يش: /http://www.imdb.com/title/tt1206488
من اهل تعريف كردن نيستم ولي اولشو ميگم شايد دوستان طلبه شدن ببيننش:
داستان از اين قراره يه پيرزن فاحشه ميميره و دخترش ميخواد ببردش يه روستاي ديگه خاكش كنه ولي پول نداره......
باقيش رو ببينيد و راستي فكر ميكنم پيدا كردن اين فيلم برا همه آسون نباشه ، اگه كسي خواست پيام بزاره من براش ميفرستم (البته در راه خدا)
اين فيلم برا اونا كه برا گذروندن وقت فيلم ميبينن شايد كشش نداشته باشه چون اوج و فرود خاصي نداره و برا اينجور فيلم بينا توصيه نميكنم
راستي دوستان من اين لينك IMDB رو بلد نبودم حرفه اي بزارمش ، دوستان اگه لطف كنن راهنماييم كنن خوشحال ميشم
تا كي دوباره بتونم فيلم ببينم خدا حافظ
سلام
مثل اينكه معجزه شده تو اين هفته 2 تا فيلم ديدم
اوليش رو كه قبلا نوشتم برم سراغ دوميش
فيلم نيش (the sting) محصول 1973 آمريكا با هنرنمايي پل نيومن ، رابرت ردفورد و رابرت شاو و به كارگرداني جورج روي هيل در ژانر كمدي / جنايي و درام
اينم يه پوستر زيبا از فيلم
اين فيلم 7 اسكار ميبره از جمله اسكار بهترين كارگردان و بهترين فيلم
دوستان حتما اين فيلم رو اگه نديدن تهيه كنن
اينم عكس دو تا بازيگر فيلم در كنار هم
هنرنمايي دو تا بازيگر دوست داشتني در كنار هم يه فيلم زيبا رو خلق كرده
اينم لينك IMDB فيلم:
http://www.imdb.com/title/tt0070735
هر كدوم از دوستان به اين فيلم دسترسي نداشت پيام بده براش ميفرستم رفاقتي
(۱۳۸۹/۲/۱۱ عصر ۰۱:۲۹)موسيو وردو نوشته شده: [ -> ]
فيلم نيش (the sting) محصول 1973 آمريكا با هنرنمايي پل نيومن ، رابرت ردفورد و رابرت شاو و به كارگرداني جورج روي هيل
دوستان حتما اين فيلم رو اگه نديدن تهيه كنن .هنرنمايي دو تا بازيگر دوست داشتني در كنار هم يه فيلم زيبا رو خلق كرده
بعید می دونم کسی از اعضاء کافه باشه که این فیلم رو ندیده باشه. میشه گفت که یکی از زیباترین و تمیزترین کلاه برداری های تاریخ سینما در این فیلم نمایش داده میشه. آن کلوپ ساختگی شرط بندی با گزارش های زنده اش که حتی بزرگ ترین کلاه بردار شهر رو هم گول زد. پل نیومن با آن سبیل زیبا ، خوش تیپ تر از همیشه است . یک زوج طلایی دیگر ردفورد- نیومن به مانند بوچ کسیدی و ساندانس کید. البته در نیش جریان برعکس است . و پل نیومن سبیل دارد و رابرت ردفورد بی سبیل است !
سلام دوستان
متشكر از ريك عزيز به خاطر توضيحات تكميليشون درباره فيلم نيش
بريم سراغ فيلم بعدي
اسم فيلم هست جنگل آسفالت (asphalt jungle) محصول 1950 آمريكا
كارگردان فيلم جان هيوستون فقيده كه خدا بيامرزدش.
من عجيب با اين بشر حال ميكنم. تو اين دو تا كاري كه ازش ديدم در مقام كارگردان (جنگل آسفالت و فرويد) منو عجيب شيفته كارش كرده. دوستاني كه اين فيلمارو نديدن حتما تهيه كنن و ببينن. كم كارگرداني پيدا ميشه كه تا اين حد به شخصيت پردازي تو كاراش اهميت بده ولي اين دو تا كار مخصوصا همين جنگل آسفالت ميتونه يه سنگ ترازو براي سنجيدن باقي فيلما در مبحث شخصيت پردازي باشه.
كم كاري نيست تو يك ساعت و نيم فيلم، بيننده رو با 10 تا شخصيت مختلف آشنا كني.اين دور و زمون كارگردانا اگه هنر كنن فقط قهرماناشون رو معرفي كنن و تا فيلم خسته كننده ميشه ميزننش تو ماچ و بوسه.
بازيگراي اين فيلم : استرلينگ هايدن (با اون قد و قامت بلندش كه ساخته شده برا نقشش) ، لوييس كالرن و مريلين مونرو هستن كه البته اين خانوم خوشگل و مو بلوند نقش كوتاهي رو داره تو اين فيلم.
جالبه وقتي تو گوگل برا عكس اين فيلم سرچ كردم همش عكساي مونرو ميومد و من گشتم تا اين عكسا رو پيدا كردم
اين بالايي يه پوستر از فيلم و
اينم يه عكس
فيلم در گونه نوآر (كه خودمم نميدونم چيه) ، جنايي و درام هست.
داستان از اين قراره يه دزد پير از زندان آزاد ميشه و ميخواد نقشه يه دزدي رو كه سالها روش كار كرده پياده كنه. افراد مورد نياز رو پيدا ميكنه و .......
دوستاني كه به اين فيلم دسترسي ندارن پيام بدن براشون بفرستم(در راستاي مبحث اپن سورس)
اينم لينك IMDB فيلم:
http://www.imdb.com/title/tt0042208
سلام
حالم گرفته است
بعد از مدتها يه فيلم بد ديدم
اسمش هست خواب بزرگ
دوستان خواهشا غيرتي نشن. اين فيلم محصول 1978 آمريكا است به كارگرداني مايكل وينر و با بازي رابرت ميچوم .
با اون خواب بزرگ معروف كه بوگارت و باكال بازي كردن متفاوته
من كه تو فيلم چيز خاصي نديدم. از طرفي دوبله افتضاحش كه تا به يه زن ميرسيد ميزد تو فاز خارجي بد جوري تو ذوق ميزد.
توصيه به ديدنش نميكنم
خواهشا دوستان تريپ روانشناسي بر ندارن بگن نه بابا اين فيلم ال بود ، بل بود.
تا ساعت 2 شب نشستم چي ديدم من حيف من كه از خوابم زدم
اينم لينك IMDB فيلم:
http://www.imdb.com/title/tt0077234
سلام
اين بار 2 تا فيلم ديدم
اوليش اسمش بود blazing saddles محصول 1974 و به كارگرداني مل بروكس
بازيگر تاپي نداشت حالا دوستان شايد جن ويلدر رو بشناسن تو باني و كلايد هم بازي كرده
فيلم ساخته شده براي صدا و سيماي جمهوري اسلامي و بس
به نظر من ارزش ديدن نداره و فقط اونايي كه سينماي مل بروكس رو ميخوان كامل دنبال كنن مجبورن اين فيلم رو ببينن(كلا 12 تا فيلم ساخته)
داستان درباره يه سياهپوسته كه ميشه كلانتر يه شهر و ......
در ژانر كمدي ، وسترن هست و اگه اشتب نكنم ميزنه تو فاز سوريال
دوستان اگه از فيلماي سينمايي كه جواد رضويان بازي ميكنه خوششون مياد پس اين فيلمم ميتونن تحمل كنن
نكته جالب اين فيلم بازيگر زن فيلم هست مرحومه مادلين كان. اين خانوم تو اين فيلم شبيه خواننده محبوب و خوشگل و جون و قربونت برم عزيزم gwen stefani افتاده . ببينيد:
و اينم معشوقه من :
البته وقتي به پسر خالم نشون دادم گفت هيچ شباهتي به هم ندارن ، احتمالا عشق چشامو كور كرده
اينم لينك IMDB فيلم:
http://www.imdb.com/title/tt0071230
فيلم دومي رو تو صفحه بعدي مينويسم(چي فك كرديد مام بلديم آمار بالا ببريم)
و اما فيلم دومي كه 2 روز طول كشيد ببينمش.
charade
محصول 1963 به كارگرداني استنلي دانن
يه سري بازيگرا هست كه اسم هر كدومشون كافيه برا فروش يه فيلم و ما تو اين فيلم 3 تا غول رو كنار هم داريم
1)كري گرانت هر چي سنش بالاتر ميره تو دل برو تر ميشه
2)ادري هپبورن با اون چهره معصوم و دوست داشتنيش . بانويي كه اسير شهرت نشد و تا آخر عمردر امور خيريه و كمك به بي بضاعتها شركت داشت. در ضمن امروز تولدشه. ادري جان تولدت مبارك
3)جيمز كابورن
خدا هر سه تاشونو بيامرزه
فيلم در ژانر كمدي ، تريلر ، عاشقانه و معمايي ميباشد. اصل غافلگيري كاملا رعايت شده و بيننده رو تا آخر با خودش ميكشه.
يه مرد ميميره و 250 هزار دلاري كه باهاش بوده مفقود شده و .......براي ديدن اين فيلم نياز به توصيه من نيست. اسمايي كه اون بالاست بهترين تبليغ براي فيلمه
اگه اين فيلمو هيچكاك ميساخت شايد از اين هم موندگارتر و زيباتر ميشد، چون داستان بسيار زيبايي داره كه خوراك تعليق هاي هيچكاكه.
دوستان هر كسي دسترسي به اين فيلم نداره پيام بذاره براش بفرستم حال كنه
اينم لينك IMDB فيلم:
http://www.imdb.com/title/tt0056923
سلام دوستان
اينبار به سراغ يكي از شاهكارهاي هنر هفتم رفتم.
شاهين مالت اثر ماندگار و تحسين شده جان هيوستون فقيد ، محصول 1941 .
همفري بوگارت هم كاراكتر سام اسپيد رو با پختگي كامل و بي نقص بازي ميكنه. اون صحنه آخر فيلم كه با خودش از درون درگير ميشه و همه احتمالات پيش روش رو يكي يكي ميشمره از زيباترين بازيهايي است كه تا الان ديدم.
ديگر بازيگراي اين فيلم مري آشتور و پيتر لور كه اين لور قيافش انگ ساخته شده برا نقش منفي.
اگه فيلم رو ببينيد و جان هيوستون رو نشناسيد با خودتون فكر ميكنيد يه كارگردان در اوج پختگي هنريش اين اثر رو خلق كرده. شخصيت پردازي در حد اعلاست. داستان جذاب و معماگونه فيلم مخاطب رو تا آخر پاي فيلم ميخكوب مينشونه. ولي اگه يه سري به IMDB بزنيد ميبينيد اين اولين فيلم جان هيوستون در مقام كارگردانه.تنها يه نابغه ميتونه همچين كاري بكنه.
روحش شاد.
داستان رو يه ذره اش رم تعريف نميكنم . ببينيد و لذت ببريد.
گونه فيلم: جنايي ، معمايي و نوآر هست.
اگه به بخش فيلم نوآر كافه يه سر بزنيد و مطلب hamedb رو بخونيد ميبينيد كه جزو كاراي شاخص اين گونه است.
متاسفانه من اين فيلم رو با زيرنويس ديدم و اگه دوستان دوبله اين فيلم رو گير بيارن حتما لذت بيشتري ميبرن(زيرنويس ته ضد حاله)
اينم لينك IMDB فيلم:
http://www.imdb.com/title/tt0033870
امروز تو را دسترس فردا نيست و انديشه فردات بجز سودا نيست
حالي خوش باش اگر دلت شيدا نيست كاين ياقي عمر را بها پيدا نيست
سلام
فيلم جديدي كه ديدم اسمش هست dersu uzala محصول 1975 به كارگرداني كوروساوا
داستان فيلم سر راسته و چيز خاصي نداره. حالا ته برداشت بخوايم بزنيم طرف از مدرنيته فراريه از اين حرفا ديگه.
در كل من زياد حال نكردم با فيلم. يه صحنه هايي از فيلم هست كه من احساس كردم برا پر كردن وقت فيلم گذاشته شده و هدف ديگه اي نداشته كارگردان.
ژانر فيلم درام و سرگذشته(من adventure رو سرگذشت ترجمه كردم شايد معني حادثه اي يا ماجراجويي بده)
برنده بهترين فيلم اسكار خارجي هم شده.
در كل اگه نديدينم چيز زيادي از دست نداديد.
اينم لينك IMDB فيلم:
http://www.imdb.com/title/tt0071411
سلام
زمستون ميره و رو سياهيش به زغال ميمونه
همونطور كه تو عكس بالا ميبينيد هنوز زمستونه ، پس دنبال زغال نگرديد بزاريد بهار معلوم ميشه.
البته اين اسم فيلم نيست بلكه چيزيه كه بعد از ديدن فيلم ماجراي نيمروز به ذهنم رسيد. در سال 1952 فرد زينه مان اين شاهكار رو خلق ميكنه . اثري كه هنوز و تا هميشه جزو شاهكارهاي وسترن هست و خواهد بود.
وسترنر قهرمان اين فيلمم كسي نيست جز گري كوپر . خوش استيل ، كم حرف و دوست داشتني.
داستان از اين قراره: كلانتر شهر روز بازنشسته شدنش ازدواج ميكنه و ميخواد بره صفا سوتي كه آدم بده خبر ميرسه داره مياد و ...........
ژانر فيلمم همونطور كه ميدونين وسترن و درامه (ما هر فيلمي ديديم يه درام كنار ژانرش گذاشته بودن)
برنده 4 اسكار از جمله بهترين بازيگر نقش اول مرد شده .
چند نكته در مورد فيلم:
1) خانم راميرز ابروهاش رو بد برداشتن(ابروي راستش رو با چپش مقايسه كنيد ميبينيد قناسي داره)
2)اين گريس كلي هم عجب خوشگله . در كل من اگه جاي كوپر بودم دست زنمو ميگرفتم و فلنگو ميبستم مطمينم جو گير شد بنده خدا
دوستان يه چيزي ميگم همه حال كنيم: تو گوگل در مورد فيلم سرچ كردم بخش وسترن سايت خودمونو آورد بالا
دست همه بچه ها كه زحمت ميكشن درد نكنه
اينم لينك IMDB فيلم:
http://www.imdb.com/title/tt0044706
(۱۳۸۹/۲/۱۲ عصر ۰۶:۰۱)موسيو وردو نوشته شده: [ -> ]
كم كاري نيست تو يك ساعت و نيم فيلم، بيننده رو با 10 تا شخصيت مختلف آشنا كني.اين دور و زمون كارگردانا اگه هنر كنن فقط قهرماناشون رو معرفي كنن و تا فيلم خسته كننده ميشه ميزننش تو ماچ و بوسه.
) ، لوييس كالرن .
من جدای از اینکه از این فیلم خیلی خوشم میاد ( شخصیت پردازی عالی داره ) از اسم زیبایی هم که براش انتخاب شده خیلی خوشم میاد : جنگل آسفالت . این لوئیس کلهرن هم بازیگر عجیبیه هر وقت می بینمش یاد ژاک شیراک ( رئیس جمهور سابق فرانسه ) می افتم ! سکانس پایانی فیلم که پیرمرد سارق از دو تا پلیس می پرسه که شما چند دقیقه اس که اینجا هستین خیلی دردناکه
(۱۳۸۹/۲/۱۴ عصر ۰۱:۴۹)موسيو وردو نوشته شده: [ -> ]
دوستان اگه از فيلماي سينمايي كه جواد رضويان بازي ميكنه خوششون مياد پس اين فيلمم ميتونن تحمل كنن
(۱۳۸۹/۲/۱۴ عصر ۰۵:۰۲)موسيو وردو نوشته شده: [ -> ]
1) كري گرانت هر چي سنش بالاتر ميره تو دل برو تر ميشه
(۱۳۸۹/۲/۱۵ عصر ۰۵:۰۷)موسيو وردو نوشته شده: [ -> ]
فيلم جديدي كه ديدم اسمش هست dersu uzala محصول 1975 به كارگرداني كوروساوا
در كل من زياد حال نكردم با فيلم.
اولین باری که این فیلم رو دیدم یه عصر جمعه دلگیر بود و فیلم خیلی روی من تاثیر داشت. کلا این جور فیلم ها رو باید در وقت و زمان خاصی دید تا باهاشون همراهی کرد. ریتم و پیام خاصی داره این فیلم که قشنگه. یادمه خیلی دلم برای شخصیت درسو اوزالا سوخت
(۱۳۸۹/۲/۱۵ عصر ۰۸:۲۹)موسيو وردو نوشته شده: [ -> ]
1) خانم راميرز ابروهاش رو بد برداشتن(ابروي راستش رو با چپش مقايسه كنيد ميبينيد قناسي داره)
2)اين گريس كلي هم عجب خوشگله . در كل من اگه جاي كوپر بودم دست زنمو ميگرفتم و فلنگو ميبستم. مطمينم جو گير شد بنده خدا
البته خانم رامیرز هم نسبت به بقیه بازیگرای فیلم بدک نیست اما چون چهره گریس کلی خیلی متناسب و زیباست این خانم رامیرز خیلی زیرچشم شده . من هم باهات موافقم. کوپر باید دست زنشو می گرفت و می رفت. حیف بود گریس بیچاره به این زودی بیوه بشه. باز خدا پدر کارگردان رو بیامرزه که کوپر رو نکشت و فیلم رو ملودرام نکرد .
(۱۳۸۹/۲/۱۵ عصر ۰۸:۲۹)موسيو وردو نوشته شده: [ -> ]
دوستان يه چيزي ميگم همه حال كنيم: تو گوگل در مورد فيلم سرچ كردم بخش وسترن سايت خودمونو آورد بالا
مسرت بخشه. الان عبارت سینمای کلاسیک رو هم که من زدم سایت آقای ایران کلاسیک ( کما فی السابق در اول فهرست هست ) و کافه هم بعد از ویکی پدیا در ردیف سوم است. انشااله بریم برای تیم ملی و بعدش جام جهانی .
سلام
اين برا سروان رنو عزيز
خوب فيلم جديدي كه ديدم اسمش هست بي گناهان ( innocents )محصول 1961 و به كارگردانيه جك كلايتون
بازيگر نقش اول فيلم: دبورا كر
فيلم در ژانر وحشت و دلهره آور هست
آغاز فيلم بسيار زيبا و معما گونه است ولي من كلا با اين سبك آغاز ها حال نميكنم. آخر فيلم رو اول نشون ميدن بعد ميره فيلم تو فلاش بك. بديش اينجا است كه ميفهمي كيا تا آخر زنده ميمونن ، مخصوصا فيلماي وحشتناك كه هر لحظه احتمال مرگ يه نفر ميره.
چيزي كه تو اين فيلم باهاش حال كردم بازي اي است كه كارگردان از دو تا بچه تو فيلم مايلز و فلورا ميگيره.واقعا در عين كوچكي پخته بازي ميكنن.
وقتي بازي مايلز رو ديدم با خودم گفتم اين پسر حتما الان يه بازيگر بزرگ شده ، يه سر به imdb زدم و در كمال تعجب ديدم بعد از اين فيلم 2 تا ديگه هم در دوران كودكي بازي كرده و تمام كفم بريد.
اگه بازيش رو ببينيد ميفهميد كه يكي از با استعداد هاي بازيگري در نطفه خفه شده. واقعا حيفه.
فيلم شايد برا اونا كه خوراكشون فيلم ترسناكه وحشتي نداشته باشه ولي برا آدماي ترسويي مثل من خيلي خوبه.
فيلم رو حتما ببينيد. بازي مايلز به تنهايي ارزش ديدن و وقت گذاشتن داره.
در يه صحنه هايي از فيلم دوست داشتم جاي مايلز باشم منم ميخوام
خب لينكاي مرتبط:
لينك IMDB فيلم: http://www.imdb.com/title/tt0055018
مختصري درباره دبورا كر:
http://jahan.cinemaema.com/module-pagese...http://jahan.cinemaema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-1-pi
(۱۳۸۹/۲/۱۵ عصر ۰۵:۰۷)موسيو وردو نوشته شده: [ -> ]
در كل من زياد حال نكردم با فيلم. يه صحنه هايي از فيلم هست كه من احساس كردم برا پر كردن وقت فيلم گذاشته شده و هدف ديگه اي نداشته كارگردان.
در كل اگه نديدينم چيز زيادي از دست نداديد.
دوست عزیز
شما با چنین جملات صاف و بی ریایی تجربیات خود را از دیدن فیلمهایی که دیده اید بیان کرده و به نوعی حس قلبی خود را مطرح می کنید. این حس، حس قشنگ و در عین حال قابل احترامی است اما...
به نظر من به کاربردن جملاتی اینچنین خیلی در خور و شایسته فضای یک فیلم کلاسیک با کارگردان ارزشمندی چون کوراساوا نیست. شاید درسو اوزالا از اثار برجسته کوراساوا نباشد اما فضای خاص و تنهایی قابل احترامی که شخصیت اصلی این فیلم در پایان داستانش دارد بسیار حزن اور بوده و همانطوری که سروان رنو هم ذکر کرد روی ایشان که بیننده این فیلم بوده اند نیز تاثیر داشته است. ارزش کار کوراساوا در خلق همین فضای خاص و تاثیر ان بر روی بیننده مشخص می شود.
با این حال از مطالبتان و تجربیاتی که ذکر می کنید سپاسگزارم