[-]
جعبه پيام
» <دون دیه‌گو دلاوگا> پاینده باشید "رابرت" گرامی. سپاس از لطف و پُست‌های ارزشمندتان
» <لوک مک گرگور> متشکرم دوست گرامی. منهم همیشه از خواندن مطالب جذاب و دلنشین تان کمال لذت را برده ام.
» <رابرت> بررسی جالب تأثیر فیلم "پاندورا و هلندی سرگردان" بر انیمیشن "عمو اسکروچ و هلندی سرگردان" https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...6#pid45456
» <رابرت> سپاس از دون دیه‌گو دلاوگا و لوک مک گرگور عزیز به خاطر مطالب تحقیقی، تحلیلی و زیبای اخیرشان
» <دون دیه‌گو دلاوگا> "بچه‌های کوه تاراک" : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...3#pid45453
» <مارک واتنی> ممنونم رابرت جوردن عزیز
» <رابرت جوردن> سپاس از مارک واتنی و بتمن
» <مارک واتنی> رابرت عزیز و گرامی ... این بزرگواری و حسن نیت شماست. دوستان بسیاری هم در کافه، قبلا کارتون و سریال های زیادی رو قرار داده اند که جا داره ازشون تشکر کنم.
» <مارک واتنی> دانلود کارتون جذاب " فردی مورچه سیاه " دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...7#pid45437
» <Kathy Day> جناب اﻟﻜﺘﺮﻭﭘﻴﺎﻧﻴﺴﺖ از شما بسیار ممنونم...
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 7 رای - 2.86 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سینمای وحشت
نویسنده پیام
jack regan آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 54
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۲/۴
اعتبار: 6


تشکرها : 158
( 351 تشکر در 30 ارسال )
شماره ارسال: #4
RE: سینمای وحشت

سلام

دوستان توضيحات اجمالي درباره ژانر ترسناك را فرمودند به نظر من اين ژانر نسبت به بقيه ژانرها يه مقدار عقب مونده. نگاهي به بازده چند سال اخير هاليوود و كارگردانهاي ژاپني و كره اي كه در اين ژانر فعال بوده اند و... مويد اين مطلب است كه به ظاهر سوژه هاي مورد بحث تكراري شده اند و مثل سابق نمي توانند روي تماشاگر اثر بگذارند .

سينماي وحشت هاليوود در چند سال اخير خلاصه شده در حمله موجودات فرا زميني و تخيلي-اپيدمي بيماريهاي خطرناك و مسري-قتلهاي فجيع با آلاتي همچون اره و...-خانه هاي متروك و موجودات اسرار آميزو...كه بيشتر بجاي اين كه تماشاگر را تحت تاثير قرار دهند دستمايه اي شده اند براي موفقيت ژانري از كمدي كه اينگونه فيلمها را مورد هجو قرار ميدهند بنظر ميرسد كارگردانهاي شرق آسيا كه روزگاري فيلمهاي خوبي همچون ring را از انها ديده بوديم يا تحت تاثير هاليوود قرار گرفته اند و از كليشه هاي هاليوودي براي ساخت فيلم ترسناك استفاده مي كنند يا فيلمهايشان حال و هواي سورياليستي  شبيه فيلمهاي ديويد لينچ گرفته و بيشتر بجاي اينكه ترسناك باشند اسرار آميز هستند كه البته اين فيلمها قابل تحمل تر هستند و بعضا خوب هم از اب درآمده اند.نميدانم فيلم the myst فرانك دارابونت را ديده ايد؟ كارگردان و نويسنده فيلمنامه خود جناب دارابونت ميباشند كه يكي از كارگردانهاي مورد علاقه من هستند. فيلمنامه بر اساس رماني از استيون كينگ ميباشد كه ايشان نيز نيازي به توضيح ندارد. نميدانم اين فيلم واقعا به چه ژانري تعلق دارد بار اولي كه اين فيلم را ديدم تا لحظات اخر فيلم متاسف و متعجب بودم كه چرا دارابونت بعد از ان همه كار خوب دست به اين كار زده ولي پايان عالي فيلم حقيقتا منو غافلگير كرد.

هدفم از طرح اين مطلب اين بود كه بگويم ژانر وحشت در هدفگيري گيرنده هاي موجود در ناخوداگاه بشر در چند سال اخير عمدا يا سهوا به بيراهه رفته. ميگويم عمدا بخاطر اينكه مطمئن هستم فيلمهاي ترسناك هاليوودي در چند سال اخير عمدا -كه خدا كند سهوي باشد - طوري ساخته شده اند كه به مخاطب ترسي از يك عامل ناشناخته را القا كنند و ريشه اين ترس را طوري در ناخود اگاه او بكارند كه فرد هميشه دچار يك يك استرس و وحشت از تهاجم باشد. فيلم دارابونت اينطور نبود فيلم تا لحظات اخر بيشتر  يك بازسازي سر دستي و مسخره  فيلمهاي ترسناك هاليوودي بود و نقطه اصلي فيلم يكي دو دقيقه اخر آن بود جايي كه قهرمان فيلم همه همراهان خود را ميكشد و براي مرگ اماده ميشود و اين جاييست كه نيروهاي كمكي رسيده اند و در حال نجات شهر هستند و تامس جين در نقش ديويد دريتون ميفهمد كه چه اشتباهي مرتكب شده واز فرط استيصال و انفعال قصد خود كشي ميكند.به عقيده من اشتباهي كه ديويد دريتون در اين فيلم ميكند اشتباهي است كه ژانر ترسناك فعلي هاليوود يكي از مسببين ان است و مخاطب اگه هوشيار نباشد ناخوداگاه در زندگي به اينجا ميرسد كه راه فراري نيست و بايد تسليم تهاجم نيروهاي ناشناخته خودساخته خيالي شد دارابونت در اين فيلم بخوبي ژانر اخير ترسناكهاي هاليوود رو نقد ميكند و ميگويد انچه كه اين فيلمها به مخاطب القا ميكنند  هنر ترساندن و به تعليق بردن و سرانجام به سلامت فرود اوردن مخاطب نيست و فقط القاي يك ترس كاذب است كه همچون بيماري مسري از ذهن عده اي بيمار رواني به ناخوداگاه مخاطب خام جريان مي يابد وهيچ ربطي به مقوله هنر هفتم و اصول كلاسيك و تعهدات ان در ارتباط سالم با مخاطب و حتي سرگرم كردن او ندارد ;ترس واقعي اشتباهي بود كه ديويد در اين فيلم مرتكب شد و نتيجه سطحي گرايي و شكنندگي فكري و بازيچه قرارگرفتن ناخوداگاه انسان معاصر است.


play it again, Sam
http://www.tcm.com
۱۳۸۹/۲/۱۱ صبح ۰۷:۲۷
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : Classic, بانو, رزا, KESSLER, rAssaushhar, آوینا, کاپیتان اسکای, لمون, گولاگ, بیلی لو, barbood
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
سینمای وحشت - Negar - ۱۳۸۹/۲/۱۰, عصر ۰۲:۰۰
RE: سینمای وحشت - jack regan - ۱۳۸۹/۲/۱۰, عصر ۰۵:۱۳
RE: سینمای وحشت - kayser soze - ۱۳۸۹/۲/۱۰, عصر ۱۰:۴۰
RE: سینمای وحشت - jack regan - ۱۳۸۹/۲/۱۱ صبح ۰۷:۲۷
RE: سینمای وحشت - Savezva - ۱۳۸۹/۲/۱۱, عصر ۰۳:۱۶
RE: سینمای وحشت - MunChy - ۱۳۸۹/۲/۱۴, عصر ۰۹:۵۵
RE: سینمای وحشت - jack regan - ۱۳۸۹/۲/۱۵, عصر ۱۲:۳۴
RE: سینمای وحشت - Negar - ۱۳۸۹/۲/۱۶, عصر ۰۸:۳۰
RE: سینمای وحشت - نوستالژیکا - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, عصر ۰۴:۳۶
RE: سینمای وحشت - Rick - ۱۳۸۹/۳/۲۲, عصر ۰۶:۲۰
RE: سینمای وحشت - FONDA - ۱۳۸۹/۳/۲۲, عصر ۰۸:۰۹
RE: سینمای وحشت - موسيو وردو - ۱۳۸۹/۳/۲۳, صبح ۰۱:۵۰
RE: سینمای وحشت - دشمن مردم - ۱۳۸۹/۳/۲۳, صبح ۰۷:۵۸
RE: سینمای وحشت - jack regan - ۱۳۸۹/۳/۳۰, صبح ۰۶:۲۳
RE: سینمای وحشت - Classic - ۱۳۸۹/۳/۳۱, صبح ۱۰:۳۷
RE: سینمای وحشت - دشمن مردم - ۱۳۸۹/۴/۱, صبح ۰۹:۰۸
RE: سینمای وحشت - jack regan - ۱۳۸۹/۴/۲, صبح ۰۶:۴۴
RE: سینمای وحشت - Scarlett - ۱۳۸۹/۴/۲, صبح ۰۹:۰۷
RE: سینمای وحشت - سم اسپید - ۱۳۸۹/۵/۷, صبح ۰۳:۳۳
RE: سینمای وحشت - KESSLER - ۱۳۹۰/۲/۴, عصر ۱۰:۴۸
RE: سینمای وحشت - آوینا - ۱۳۹۰/۱۱/۹, عصر ۱۰:۳۱
RE: سینمای وحشت - خانم لمپرت - ۱۳۹۳/۹/۸, صبح ۰۸:۱۲
RE: سینمای وحشت - سناتور - ۱۳۹۰/۱۱/۹, عصر ۱۰:۴۱
RE: سینمای وحشت - آوینا - ۱۳۹۰/۱۱/۹, عصر ۱۰:۴۵
RE: سینمای وحشت - سروان رنو - ۱۳۹۰/۱۱/۹, عصر ۱۱:۱۰
RE: سینمای وحشت - آوینا - ۱۳۹۰/۱۱/۹, عصر ۱۱:۱۸
RE: سینمای وحشت - مگی گربه - ۱۳۹۲/۲/۱۹, عصر ۰۶:۵۳
RE: سینمای وحشت - خانم لمپرت - ۱۳۹۲/۱۰/۳, عصر ۱۲:۵۸
RE: سینمای وحشت - پرشیا - ۱۳۹۳/۸/۱۰, عصر ۰۲:۵۸
RE: سینمای وحشت - مراد بیگ - ۱۳۹۵/۱۰/۳, عصر ۰۷:۴۸
RE: سینمای وحشت - barbood - ۱۳۹۶/۸/۸, عصر ۰۸:۳۱
RE: سینمای وحشت - زرد ابری - ۱۳۹۶/۸/۲۲, صبح ۱۰:۵۱
Cure - 1997 - مراد بیگ - ۱۴۰۱/۲/۳۰, عصر ۱۰:۱۷