[-]
جعبه پيام
» <BATMAN> سلام شارینگهام عزیز، با اجازه شما بله!
» <شارینگهام> سلام بتمن جان، گشت شبانه ات آغاز شده؟
» <BATMAN> شب بخیر https://s8.uupload.ir/files/the_batman_hpv2.jpg
» <اکتورز> مجیدی ، کیا رستمی ، پوراحمد و ... نقش بچەها در فیلمهایشان بسیار پررنگ بودە و این بیشتر بە دلیل دور زدن سانسور بودە
» <اکتورز> همەی وجودم درد گرفت
» <اکتورز> ویدیوای از صحبتهای جیم جارموش در مورد کیارستمی دیدم و نظر ایشان این بود کە کیارستمی برای دور زدن سانسور از کودکان در فیلمهایش بهرە میگرفتە
» <سروان رنو> تلگرام یا فروم ؟ مساله این است ! ... https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...4#pid45464
» <Dude> سلامت باشید. شده که ازعزیزانی با هم، کمی قدیمی تر از اینها را دیده بودیم، جز خودم همه دردیار باقی اند. خوشحالم هنوز هستند که از آن فیلمها خاطره دارند، با آرزوی سلامتی
» <دون دیه‌گو دلاوگا> سلام و سپاس فراوان "Dude" گرامی. آقا ممنون برای "Orions belte". با معرفی شما، خودم هم خاطره محوی از آن سراغ گرفتم
» <دون دیه‌گو دلاوگا> پاینده باشید "رابرت" گرامی. سپاس از لطف و پُست‌های ارزشمندتان
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 4 رای - 3.75 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موسیقی کلاسیک
نویسنده پیام
زرد ابری آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 923
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۲/۳۰
اعتبار: 68


تشکرها : 10281
( 8711 تشکر در 516 ارسال )
شماره ارسال: #13
[split] Old Song های خارجی

اطلاعات زیر برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد.

کلود دبوسی ۱۹۰۸

کلود-آشیل دبوسی (به فرانسوی: Claude-Achille Debussy) آهنگساز فرانسوی در ۲۲ اوت ۱۸۶۲ در سن ژرمن آن له زاده شد و در ۲۵ مارس ۱۹۱۸ در پاریس از دنیا رفت.

برخی او را بوجود آورنده سبک امپرسیونیزم در موسیقی می‌دانند اما او خود (همچون موریس راول) از پذیرفتن آن ابا و پرهیز داشت.

دبوسی در خانواده‌ای متوسط بدنیا آمد، در سال ۱۸۷۲ وارد هنرستان موسیقی ( کنسرواتوار ) پاریس شد و به مدت ۱۲ سال در آنجا به فراگیری موسیقی پرداخت. در سال ۱۸۷۹ آموزگارش آنتونین مامونتل، با وجود اینکه از دبوسی چندان دل خوشی نداشت اما او را به نادژدا فن مک، حامی اسرارآمیز چایکوفسکی، که در جستجوی یک نوازنوه پیانو بود، معرفی کرد، دبوسی همچنین به فرزندان او درس پیانو میداد. سه بار اقامت بلند مدت در روسیه برای دبوسی فرصت بسیار خوب و مهمی بود تا فرهنگ موسیقی خود را پربارتر گرداند و نیز به او این امکان را داد تا با موسیقیدانان آن سرزمین آشنا گردد . در این میان او در هنرستان موسیقی به شاگردی گیرو در آمد. آموزگاری که شاگردانش را به اندیشیدن در هنر و تکنیکهای شخصیشان فرا میخواند، روشی که مورد ستایش دبوسی بود و این موجب شد که دوستی ژرفی میان او و آموزگارش برقرار گردد. در ۱۸۸۳ با« کانتات گلادیاتور» در مسابقه جایزه رم شرکت جست اما تنها جایزه دوم را از آن خود کرد، اما سال پس از آن با قطعه « کودک نابغه » موفق به دریافت جایزه رم گردید. اندکی بعد واکنش او به این پیروزی چنین بود : «... که مرا باور کنند یا نه، میتوانم بگویم که تمام شادی من از بین رفت... گرفتاری هایی که یک عنوان رسمی به همراه می آورد را به روشنی میدیدم و دانستم که دیگر آزاد نیستم. »

پس از یک دوره اقامت کوتاه در ویلا مدیسیس، چون سختگیریهای زندگی در آنجا برایش غیر قابل تحمل بود، ویلا را به قصد پاریس ترک کرد و در آنجا در پیوندی عاشقانه با دختری به نام گابریل دوپون که امور مالی دبوسی را بخوبی اداره میکرد و در دیدارهای پیوسته با دوست شاعرش استفان مالارمه روزگار را سپری میکرد. در ۱۸۸۸ برای نخستین بار به بایروت سفر کرد و سال پس از آن به آنجا سفری دوباره کرد، در بازگشت او « دیوانه وار » پیرو ریشارد واگنر شده بود. او سالها بعد با تندی زیادی از واگنر انتقاد میکرد. در سال ۱۸۸۹ و در نمایشگاه جهانی پاریس با موسیقی آسیای دور آشنا گردید، در همین سال به مطالعه اپرای بوریس گودونف اثر مودست موسورگسکی که سن سانس از روسیه آورده بود پرداخت که دریچه‌های تازه‌ای در موسیقی را به رویش گشود. او اپرای رودریگ و شیمن را نیمه کاره رها کرد تا سالها بعد به دست ادیسون دنیسوف تکمیل و در سال ۱۹۹۳ در اپرای لیون اجرا شود.

نخستین اجرای « پیش درآمد بعد از ظهر یک دیو » در ۲۲ دسامبر ۱۸۹۴ با استقبال بسیار خوبی روبرو می‌شود و این سرآقاز آفرینش اثرهای مهمی میگردد و دبوسی هرچه بیشتر به چهره‌ای نامدار و خبر ساز تبدیل میشود. از جمله آثاری که او در این دوره نوشته است میتوان از « سه ترانه بیلیتیس » و« نکتورنها ( شبانه‌ها )» نام برد. نخستین اجرای اپرای « پلئاس و ملیزاند » در پی اختلافی که میان دبوسی و آهنگسازی به نام ماترلینک بر سر گزینش خواننده نقش ملیزاند و کشیده شدن ماجرا به دادگاه با سر و صدای بسیار همراه می‌شود و موسیقی دوستان را به دو دسته تقسیم می‌کند و این اجرا با دخالت پلیس سرانجام بدون موفقیت انجام میگردد ولی اجرای دوم موفقیتی چشمگیر است و تا سه ماه بر روی صحنه اپرا باقی میماند .

در حالیکه دبوسی در سال ۱۸۹۹ گابریل دوپون را برای ازدواج با یکی از دوستان گابریل به نام لی لی تکسیه ترک کرده بود و گابریل بر اثر اندوه فراوان دست به خودکشی زده بود، بار دیگر در سال ۱۹۰۳ با دختر دیگری به نام اما بارداک که دختری موسیقیدان و بسیار زیبا بود آشنا میگردد و یک سال بعد لی لی را برای پیوستن به او ترک میکند، لی لی نیز همانند دوست خود گابریل دست به خودکشی میزند. ماجرا در روزنامه‌ها که به طرفداری از همسر رها شده میپردازند کشیده می‌شود و دبوسی به گوشه تنهایی پناه میبرد. او در سال ۱۹۰۵ با اما ازدواج می‌کند و در این فرصت تنهایی ناگزیر، به آفرینش « دریا » میپردازد. دو هفته پس از نخستین اجرای دریا دخترشان کلود ـ اما بدنیا می آید. دبوسی به زندگی به دور از هیاهوی جامعه ولی در رفاه خود ادامه میدهد در حالیکه نام و هنر او در حال گسترش در سراسر دنیا بود و پلئاس و ملیزاند در بروکسل، برلین، رم، میلان و نیویورک اجرا میشد.

در بین سالهای ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۸ دبوسی دست به آفرینش بخش بزرگی از اثرهای پیانویی خود میزند از جمله دو دفتر « نقشها » و« گوشه بچه‌ها ».در سال ۱۹۱۰ دبوسی از طرف دیاگیلف دعوت می‌شود تا در اثری به نام « شهادت سن سباستین » که نقش اصلی آن را ایدا روبنشتاین داشت با او همکاری کند. دیاگیلف همچنین نوشتن باله‌ای به نام « بازی‌ها » را به دبوسی سفارش میدهد.


کلود دبوسی پشت پیانو، ۱۸۹۳

با آغاز جنگ نخست جهانی روحیه میهن پرستی دبوسی شدت بسیاری می‌گیرد و می‌توان در آن دلیل دشمنیش با آرنولد شونبرگ را که در جبهه روبرو خدمت میکرد و دبوسی او را « خطرناک » می‌خواند، یافت. در این سال‌ها دبوسی اثرهای خود را اینگونه امضا میکرد :« کلود دبوسی، آهنگساز فرانسوی » (برای نمونه سه سونات برای سازهای گوناگون و ۱۲ اتود برای پیانو). او در ۱۹۱۷ در حالیکه بسیار مریض بود برای آخرین بار برای اجرای سومین سوناتش بر صحنه عمومی حاضر شد. او در حالیکه هنوز جنگ به پایان نرسیده بود و در بی تفاوتی دیگران در ۲۵ مارس ۱۹۱۸ بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت و نخست در گورستان پرلاشز به خاک سپرده شد ولی سپس به گورستان دو پاسی انتقال داده شد، دختر و همسر او نیز در همانجا در کنارش به خاک سپرده شده اند.

یکی از کارهای  معروف دبوسی

Debussy, Clair de lune

http://wdl.persiangig.com/pages/download...sic%29.mp3


چرا خدایی را نپرستم که مرا آفریده است و بازگشت همه به سوی اوست؟ (آیه 22 ، سوره یس)
۱۳۹۱/۹/۷ صبح ۰۵:۲۴
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : بانو, Achilles, حمید هامون, پرشیا, ژان والژان, دن ویتو کورلئونه, مگی گربه, جولیانو جما, خانم لمپرت, باربوسا, ماهی گیر
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
موسیقی کلاسیک - میثم - ۱۳۹۰/۴/۲۴, عصر ۰۳:۳۰
RE: موسیقی کلاسیک - ژان والژان - ۱۳۹۰/۴/۲۴, عصر ۰۵:۳۳
RE: موسیقی کلاسیک - میثم - ۱۳۹۰/۵/۷, عصر ۱۲:۱۶
RE: موسیقی کلاسیک - میثم - ۱۳۹۰/۵/۱۵, عصر ۰۴:۱۷
RE: موسیقی کلاسیک - میثم - ۱۳۹۰/۵/۲۷, عصر ۰۵:۰۲
RE: موسیقی کلاسیک - شهردار پپونه - ۱۳۹۳/۳/۱۰, صبح ۱۲:۴۰
RE: موسیقی کلاسیک - california - ۱۳۹۰/۵/۲۸, صبح ۰۹:۲۷
RE: موسیقی کلاسیک - california - ۱۳۹۰/۵/۲۹, صبح ۰۳:۵۶
RE: موسیقی کلاسیک - ژان والژان - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶, عصر ۰۶:۵۲
RE: موسیقی کلاسیک - ژان والژان - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰, صبح ۰۳:۱۶
RE: موسیقی کلاسیک - پرشیا - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶, صبح ۰۲:۰۱
RE: موسیقی کلاسیک - پرشیا - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷, صبح ۱۲:۱۹
RE: موسیقی کلاسیک - پرشیا - ۱۳۹۱/۱۱/۲, صبح ۱۲:۰۵
RE: موسیقی کلاسیک - پرشیا - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, صبح ۰۱:۵۰
RE: موسیقی کلاسیک - پرشیا - ۱۳۹۲/۱/۱۲, صبح ۱۲:۰۷
RE: موسیقی کلاسیک - پرشیا - ۱۳۹۲/۱/۲۵, صبح ۱۰:۳۹
RE: موسیقی کلاسیک - Achilles - ۱۳۹۲/۳/۱۱, صبح ۰۱:۱۳
RE: موسیقی کلاسیک - oceanic - ۱۳۹۲/۸/۲۱, صبح ۱۲:۲۱
RE: موسیقی کلاسیک - پرشیا - ۱۳۹۳/۱/۳۱, عصر ۰۴:۳۲
RE: موسیقی کلاسیک - سناتور - ۱۳۹۳/۱/۳۱, عصر ۰۹:۳۷
RE: موسیقی کلاسیک - پرشیا - ۱۳۹۳/۲/۱۱, صبح ۱۱:۵۷
RE: موسیقی کلاسیک - Achilles - ۱۳۹۳/۲/۱۱, عصر ۰۵:۳۷
RE: موسیقی کلاسیک - پرشیا - ۱۳۹۳/۲/۱۷, صبح ۰۸:۳۷
RE: موسیقی کلاسیک - پرشیا - ۱۳۹۳/۲/۳۰, صبح ۱۰:۳۱
RE: موسیقی کلاسیک - BATMAN - ۱۳۹۳/۲/۳۱, صبح ۰۴:۰۹
RE: موسیقی کلاسیک - oceanic - ۱۳۹۴/۳/۲۳, عصر ۰۱:۲۹
RE: موسیقی کلاسیک - ژیگا ورتوف - ۱۳۹۴/۶/۱۲, عصر ۱۲:۳۳
RE: موسیقی کلاسیک - بوچ کسیدی - ۱۳۹۶/۷/۲۶, عصر ۰۹:۰۷
RE: موسیقی کلاسیک - ماتیلدا - ۱۳۹۸/۹/۲۱, صبح ۰۸:۵۷
[split] Old Song های خارجی - زرد ابری - ۱۳۹۱/۹/۷ صبح ۰۵:۲۴
[split] Old Song های خارجی - زرد ابری - ۱۳۹۱/۹/۲۷, عصر ۰۷:۰۷
RE: [split] Old Song های خارجی - پرشیا - ۱۳۹۳/۲/۳۰, عصر ۰۵:۴۵
RE: [split] Old Song های خارجی - Schindler - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰, صبح ۰۴:۵۸