[-]
جعبه پيام
» <مارک واتنی> آدمیرال گرامی سپاس
» <آدمیرال گلوبال> ممنون از مارک واتنی بابت کارتون های اخیر...
» <مارک واتنی> رابرت عزیز ارادتمندم
» <رابرت> تشکر از اظهار محبت شارینگهام عزیز و سپاس از مارک واتنی به خاطر مجموعه "پروفسور بالتازار"
» <رابرت> آلبرت کمپیون عزیز، متأسفانه مشکل عدم رعایت پاکیزگی و حقوق شهروندی در مناطق شمالی کشور به خاطر حضور بعضی گردشگران بی‌فرهنگ، مضاعف می‌شود!
» <شارینگهام> برگی زرین در کارنامه ی رابرت عزیز
» <مارک واتنی> کارتون به یاد ماندنی "پروفسور بالتازار" دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...8#pid45508
» <آلبرت کمپیون> جناب رابرت، مطلب "نوروز خود را چگونه گذراندم؟" خیلی حق بود. شما تنها نیستید برادر، ما هم تقریباً همین مشکلات رو داریم.
» <رابرت> به یاد مرحوم قاسم افشار در "خاطرات سودا زده من" https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...4#pid45504
» <شارینگهام> مستند «سرانجام رعفت» هم اکنون از شبکه ی مستند
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 9 رای - 4.22 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موسیقی اصیل
نویسنده پیام
دن ویتو کورلئونه آفلاین
پیشکسوت
*

ارسال ها: 1,074
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۸/۱۰
اعتبار: 53


تشکرها : 1834
( 10944 تشکر در 271 ارسال )
شماره ارسال: #20
RE: موسیقی اصیل

یادگاری ماندگار از هنر استاد غلامحسین بنان :

(( کاروان )) 

چنان در قید مهرت پای بندم            که گویی آهوی سر در کمندم
گهی بر درد بی درمان بگریم            گهی بر حال بی سامان بخندم
نه مجنونم که دل بردارم از دوست     مده گر عاقلی  بیهوده پندم ...
 

(( همه شب نالم چون نی
که غمی دارم ، که غمی دارم ...
دل و جان بردی امّا
نشدی یارم ، یارم
با ما بودی ، بی ما رفتی ...

چون بوی گل به کجا رفتی
تنها ماندم ، تنها رفتی ...

چو کاروان رود ، فغانم از زمین ، بر آسمان رود
دور از یارم ، خون می بارم ...

فتادم از پا به ناتوانی ، اسیر عشقم ، چنان که دانی
رهایی از غم نمی توانم ، تو چاره ای کن ، که می توانی ...

گر ز دل بر آرم آهی
آتش از دلم خیزد
چون ستاره از مژگانم
اشک آتشین ریزد ...

چو کاروان رود ، فغانم از زمین ، بر آسمان رود
دور از یارم ، خون می بارم ...

نه حریفی تا با او غم دل گویم
نه امیدی در خاطر که تو را جویم
ای شادی جان ، سرو روان ، کز بر ما رفتی
از محفل ما ، چون دل ما ، سوی کجا رفتی ...

تنها ماندم، تنها رفتی ...

به کجایی غمگسار من ، فغان زار من بشنو باز آ ، باز آ
از صبا حکایتی ز روزگار من بشنو باز آ
باز آ سوی رهی
چون روشنی از دیده ما رفتی
با قافله باد صبا رفتی
تنها ماندم ...
تنها رفتی ... ))

 Karevan.mp3 - 11.7 MB

..............................................

و اما یادی از استاد با شرح حال ایشان که در وبلاگ ارزشمند گفتگوی هارمونیک آمده است :

غلامحسین بنان در سال 1290 در تهران متولد شد. او در خانواده هنردوست و اعیان خود که نسبت نزدیکی با ناصرالدین شاه داشتند (مادرش برادرزاده ناصرالدین شاه بود) با آوازهای پدراولین درسهای موسیقی را آغاز کرد و پس از مدتی همراه با خواهرانش به مکتب مرتضی نی داوود نوازنده و آهنگساز نامدار ایران راه یافت که اولین معلم رسمی او در واقع نی داوود بود. او آواز را بعدها نزد ضیاء الذاکرین و ناصر صیف به روش سینه به سینه ادامه داد، او آنزمان شناختی از تئوری موسیقی و نت نداشت و آواز را به شیوه قدما و بدون توجه به جایگاه صدایش می خواند.

سالها بعد به دعوت روح ا... خالقی نزد صبا رفت تا به جمع خوانندگان مکتب وزیری بپیوندد. ابوالحسن صبا در اولین دیدار متوجه استعداد و تواناییهای بنان شد.آشنایی غلامحسین بنان با روح ا... خالقی، علی نقی وزیری و مخصوصا" ابوالحسن صبا نقطه عطفی در زندگی هنری بنان محسوب می شود. بنان پس از آشنایی با این بزرگان، همچنین استفاده از راهنمایی های آنها در زمینه آواز، پس از چند سال به ستاره ای در آسمان آواز ایرانی تبدیل شد.

مخصوصا" راهنمایی های وزیری که در اروپا دوره های آواز کلاسیک دیده بود باعث شد بنان در محدوده صدایی خود بخواند و به رسم بسیاری از خوانندگان آن روز با فشار تولید صدا نکند.

آنزمان وزیری با ارائه طرحهای جدید خود در موسیقی ایرانی و مخصوصا" تئوریزه کردن آن مورد توجه موسیقیدانان بود. وزیری با معرفی کردن استانداردهایی برای اجرای موسیقی ایرانی، جریان موسیقی ایرانی را به طرف نظم جدیدی هدایت میکرد. او از خوانندگی با استیل غلط بیزار بود که تاثیر این ایده هایش را روی اکثر خوانندگان و نوازندگان همنسلش به طور واضح می توان دید. وزیری به شاگردان و مجریان طرح هایش هم که باید نمونه کامل ایده های او می بودند توجه بیشتری داشت.

بنان نیز که آن زمان یکی از بهترین مجریان طرحهای وزیری بود با آواز پاکیزه و خوش تکنیک خود جربان آواز خوانی کلاسیک ایرانی را به سمت خود می کشید.

کم کم آوازهای بنان در رادیو شهرت زیادی بین مردم کسب کرد و هنرمندان بزرگ رادیو که بیشتر از شاگردان صبا بودند با ساخت قطعاتی همکاری خود را با او آغاز می کردند. همچنین هنرمندان بزرگی مانند جلیل شهناز و حسن کسایی که اصفهانی بودند در سفرهایی که به تهران داشتند، در جواب آواز با او همکاری می کردند.

می توان گفت مهمترین همکاران بنان در تولید موسیقی خالقی، محجوبی ( و رهی به عنوان ترانه سرا ) بودند. بنان آنزمان میان خوانندگان ایرانی، آوازه خوانی پیشرو در موسیقی ایرانی محسوب می شد. بسیاری از آوازهای او را پیانو و ویلن دو ساز محبوب آن دوران همراهی می کردند که آن سالها اولین تجربه های همکاری با سازهای غربی و از همه مهمتر تجربه همکاری با ارکستر بزرگ به اجرا در می آمد. هنوز هم آوازهای بنان با ارکستر و یا پیانو جزو بهترین نمونه های این نوع موسیقی است. هوشمندی بنان در اجرای تصنیفهای "من از روز ازل" ساخته مرتضی محجوبی، "توشه عمر" ساخته مهدی مفتاح در زمانی که آواز رایج هنوز بی سروسامان و تا حدی زمخت بود قابل تحسین است. با این حال اگر بنان با بزرگانی چون، نی داوود، صبا، وزیری و خالقی روبرو نمی شد، هیچگاه به چنین جایگاهی نمی رسید.  

خوانندگان زیادی هم نسل او آنروزها بودند که هم از نظر وسعت هم حجم صدا بر او برتری داشتند ولی بنان با ظرافت و تیز بینی مخصوص خود همواره چند گام جلوتر از آنها بود.
 
وقتی بنان به میانسالی رسیده بود، خوانندگان زیادی وارد رادیو شده بودند که از نظر ظرافت و دقت در شکل ارائه موسیقی و کلام گاهی با او برابری می کردند. در میان خوانندگان مرد حسین قوامی و (خواننده جوان آنروزگار) محمد رضا شجریان که خود بهره گرفته از بنان بود از این جمله اند؛ اما هنوز شنوندگان و دوستداران سبک آواز بنان، همچنان مجذوب آثار او بودند و روز به روز به محبوبیتش افزوده می شد. در سال 1336 بنان در یک سانحه رانندگی چشم راست خود را از دست داد که این اتفاق تاثیر شدیدی در روحیه او داشت. بنان پس از این ماجرا دچار افسردگی شد ولی همچنان با قدرت به کار خود ادامه می داد.

آواز بنان چه در کنار ارکستر و چه همراهی با تک ساز چنان پاکیزه و تکنیکی بود که امروز کمتر خواننده ای قادر است ویبره ها، غلتها و تحریرهای بنان را با ظرافت او اجرا کند. دوره حیات بنان مصادف بود با آخرین سالهای زندگی خوانندگان کهنسال قاجار( که بعضی همچنان می خوانند) تا خوانندگان پس از انقلاب که در راس آنها شجریان بود. از طرفی گروهی که هم مکتب وزیری بودند در جامعه موسیقی ایران مشهور و حتی می توان گفت یکه تاز بودند. این تحولات در موسیقی کلاسیک غربی هم با نظم و استحکام بیشتری همراه بود که تاثیر مستقیم آن روی ارکسترهای بزرگ که مجری نوعی از موسیقی ایرانی بودند به بخوبی قابل لمس بود. بنان با هوشیاری ذاتی خود غیر از اینکه کلا" صاحب تیپ خاص در آواز خوانی بود؛ آوازی که او با ارکستر اجرا می کرد و آوازی که با یک ساز می خواند کاملا" متفاوت بود همچنین همکاری بنان با ارکستر مایه هایی از خوانندگی غربی را دارا بود.

از خصوصیات ممتاز بنان این است که گاهی آوازهایش همچون تصنیفهای او محبوبیت یافته؛ مانند "تاب بنفشه می دهد"، "دیلمان" و "آمد اما" که اینها همگی نشاندهنده استعداد و دانش بالای موسیقی اوست.

بالاخره غلامحسین بنان گنجینه آواز کلاسیک ایرانی در سال 1362 در بیمارستان "ایران مهر" درگذشت. پری بنان همسرش به احترام او ساعتهای خانه بنان را از آنروز تا کنون متوقف کرد. روی قبر بنان در امام زاده طاهر کرج نوشته شده "الهه ناز"...


من با این حرفی که می زنید کاملا مخالفم . ولی حاضرم جانم را بدهم تا شما حق داشته باشید این حرف را بزنید ... ولتر
۱۳۹۰/۱/۲۳ عصر ۰۱:۵۰
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : ژان والژان, john doe, بانو, رزا, الیور, میثم, سم اسپید, حمید هامون, الیشا, Papillon, فورست, آقای همساده, جولیانو جما, ایـده آلـیـسـت, باربوسا, ماهی گیر
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۷/۱, عصر ۰۵:۳۸
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۹/۱۹, عصر ۰۶:۱۱
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵, عصر ۰۶:۵۵
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۸۸/۱۱/۳, عصر ۱۲:۲۱
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۲/۲۹, عصر ۱۰:۴۳
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۳/۲, صبح ۰۹:۱۷
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۳/۷, صبح ۱۲:۵۲
RE: موسیقی اصیل - محمد - ۱۳۸۹/۵/۱۰, عصر ۰۴:۱۰
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۹/۶/۱۳, عصر ۱۰:۰۳
RE: موسیقی اصیل - سم اسپید - ۱۳۸۹/۶/۱۴, عصر ۰۲:۳۸
RE: موسیقی اصیل - john doe - ۱۳۸۹/۷/۱۵, عصر ۰۵:۴۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۹/۳, عصر ۱۱:۳۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷, صبح ۱۲:۲۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۱/۹, عصر ۰۴:۰۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴, صبح ۰۲:۴۶
RE: موسیقی اصیل - رامین_جلیلوند - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶, عصر ۱۰:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۳ عصر ۰۱:۵۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۷, عصر ۰۳:۳۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۷, عصر ۰۵:۳۴
سفری کوتاه... - بانو - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۰۵:۳۳
RE: سفری کوتاه... - سناتور - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۰۷:۴۵
RE: سفری کوتاه... - منصور - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۱۱:۰۷
RE: موسیقی اصیل - میثم - ۱۳۹۰/۲/۳۱, صبح ۰۸:۴۴
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۲/۳۱, عصر ۱۱:۴۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۲/۳۱, عصر ۰۳:۲۴
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۰/۵/۱۹, عصر ۰۷:۱۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۷, عصر ۱۲:۰۶
RE: موسیقی اصیل - میثم - ۱۳۹۰/۳/۱۴, عصر ۰۴:۰۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۱۵, عصر ۱۰:۴۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۱۹, عصر ۰۲:۴۷
RE: موسیقی اصیل - ترومن بروینک - ۱۳۹۰/۳/۲۲, صبح ۰۶:۰۷
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۶:۲۲
RE: موسیقی اصیل - ترومن بروینک - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۷:۳۴
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۸:۱۶
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۰/۳/۲۳, عصر ۱۰:۱۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۲۴, عصر ۰۶:۴۰
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۰/۴/۸, عصر ۰۶:۳۹
RE: موسیقی اصیل - زبل خان - ۱۳۹۱/۳/۲۶, عصر ۰۹:۴۲
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۲۸, عصر ۰۹:۳۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۴/۷, عصر ۱۱:۴۴
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۰/۹/۲۲, عصر ۰۸:۳۲
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱۰/۴, عصر ۱۲:۲۸
RE: موسیقی اصیل - الیشا - ۱۳۹۰/۱۰/۴, عصر ۰۶:۳۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱۰/۷, عصر ۱۱:۳۹
RE: موسیقی اصیل - الیشا - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵, صبح ۱۰:۲۹
ایران از نفس افتاد..... - بانو - ۱۳۹۱/۳/۲۶, عصر ۰۸:۳۷
RE: موسیقی اصیل - زاپاتا - ۱۳۹۱/۶/۷, عصر ۱۰:۱۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۹/۲۳, صبح ۰۸:۴۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۹/۳۰, صبح ۰۱:۴۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۲, صبح ۱۱:۳۵
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۱/۱۰/۲, عصر ۰۸:۲۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۸, صبح ۰۸:۵۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۹, عصر ۰۳:۲۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳, صبح ۱۱:۴۹
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶, عصر ۰۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷, عصر ۰۵:۰۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹, صبح ۱۱:۳۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱/۱۶, صبح ۰۱:۱۵
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۳/۱, صبح ۰۱:۲۰
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۴/۲۸, صبح ۰۲:۰۶
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۵/۳, صبح ۰۲:۳۱
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۲/۶/۲۹, عصر ۰۷:۱۳
RE: موسیقی اصیل - سی.سی. باکستر - ۱۳۹۲/۷/۷, صبح ۰۱:۰۵
RE: موسیقی اصیل - زاپاتا - ۱۳۹۲/۷/۱۶, عصر ۰۵:۲۷
RE: موسیقی اصیل - آقای همساده - ۱۳۹۲/۷/۱۶, عصر ۰۷:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۸/۲۸, عصر ۰۸:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۹/۱, عصر ۰۲:۵۴
RE: موسیقی اصیل - الیور - ۱۳۹۲/۹/۳, عصر ۰۴:۱۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵, صبح ۱۱:۵۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷, عصر ۱۱:۲۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۲/۱۶, عصر ۰۹:۴۳
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷, عصر ۰۳:۲۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۲/۱۹, عصر ۰۹:۵۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۷, عصر ۰۵:۰۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۸, عصر ۰۷:۰۸
RE: موسیقی اصیل - پرشیا - ۱۳۹۳/۳/۲۱, عصر ۰۴:۱۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۲۳, عصر ۰۷:۲۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۲۸, عصر ۰۷:۱۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۴/۱۳, عصر ۰۱:۵۱
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۶/۱۳, صبح ۰۹:۲۴
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۳/۶/۱۳, عصر ۱۰:۵۶
ابوعطا - پیرمرد - ۱۳۹۳/۷/۱۵, عصر ۰۹:۱۹
RE: موسیقی اصیل - پیر چنگی - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰, صبح ۱۱:۱۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶, عصر ۰۵:۵۶
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹, عصر ۰۷:۴۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۱/۲, عصر ۱۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۱/۲۸, عصر ۰۸:۲۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۲/۴, عصر ۰۴:۵۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۲/۱۵, عصر ۰۸:۵۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۳/۸, صبح ۱۲:۱۱
RE: موسیقی اصیل - ژیگا ورتوف - ۱۳۹۴/۳/۳۰, عصر ۰۸:۰۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۴/۲۵, صبح ۱۱:۵۳
آبگینه - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۳, صبح ۱۱:۳۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۵/۱۰, عصر ۰۴:۲۷
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۱۱, عصر ۱۰:۰۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۵/۲۵, صبح ۰۸:۱۷
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۲۸, عصر ۰۳:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۸/۲۳, صبح ۱۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۸/۲۷, عصر ۰۱:۳۰
RE: موسیقی اصیل - oceanic - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱, صبح ۱۱:۴۷
RE: موسیقی اصیل - پرنسس آنا - ۱۳۹۶/۲/۱۸, عصر ۱۲:۵۸
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۶/۲/۲۲, عصر ۱۲:۳۴
RE: موسیقی اصیل - زرد ابری - ۱۳۹۶/۱۰/۳, صبح ۰۵:۳۲
RE: موسیقی اصیل - سروان رنو - ۱۳۹۷/۲/۳۰, صبح ۰۹:۱۲
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۷/۱۲/۷, عصر ۰۱:۴۴
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷, صبح ۰۲:۳۸
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۱/۲۸, عصر ۱۰:۰۸
RE: موسیقی اصیل - ماهی گیر - ۱۳۹۸/۱/۲۹, عصر ۰۵:۳۲
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۱۳, صبح ۱۰:۱۰
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۲۷, عصر ۰۱:۵۷
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۳۱, عصر ۱۰:۰۸
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۳/۱۰, صبح ۱۰:۵۵
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۱۵, عصر ۰۸:۱۶
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۲۷, عصر ۰۵:۵۵
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۲۹, عصر ۱۰:۳۱
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۹/۸, عصر ۰۹:۲۶
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۹۹/۱/۱۸, صبح ۱۱:۵۳
RE: موسیقی اصیل - سروان رنو - ۱۳۹۹/۶/۱۴, عصر ۰۱:۱۴
کنسرتی که اجرا نشد - مراد بیگ - ۱۴۰۲/۶/۳۱, عصر ۰۱:۴۹
اکبر گلپایگانی - Classic - ۱۴۰۲/۸/۱۳, عصر ۰۸:۰۵