[-]
جعبه پيام
» <شارینگهام> دوستان،از این سایت خبر داشتید؟ https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...https://cafeclassic5.ir/showthread.php?tid=509&pid=4532
» <جیمز باند> عملیات مرداب هم تمام شد... چه زیبا اشاره کردید...آخرین بازمانده هم رفت... یادش همیشه گرامی
» <جیمز باند> وقتی سریال 24 را بار اول میدیدم به خودم گفتم صدای او شایسته مشاور نامزد ریاست جمهوری است...
» <جیمز باند> استاد ربیعی، بی ادعا، بی حاشیه، مرد نازنین، با صدایی دوست داشتنی، کار بلد به معنای واقعی، تیپ ساز...
» <مموله> روح استاد پرویز ربیعی شاد شاهکارشون توی سریال جنگجویان کوهستان به جای کائوچیو بود البته به جز بچه های دهه شصت بنظرم پسرشجاع ،الفی ،میشا ،استرلینگ هم یتیم شدند.
» <رابرت> "پدرهای مهربانی که پیپ می‌کشیدند..." به یاد مرحوم "پرویز ربیعی" https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...https://cafeclassic5.ir/showthread.php?tid=56&pid=4531
» <اکتورز> بهترین جایگاەها نزد آفریدگار را برای آرامش روح استاد پرویز ربیعی آرزومندم ، خداحافظ صدای مهربان استاد ادر نجار
» <شارینگهام> در جمع دوبلوران «عملیات مرداب » استاد ربیعی ، اولین کسی بود که از دور خارج میشه و در زندگی آخرین نفر!
» <شارینگهام> سلام و هزاران تسلیت ؛ استاد پرویز ربیعی هم رفت. دیگه از جمع دوبلوران« عملیات مرداب »هیچ کس نمانده ...
» <سروان رنو> من تون صداش رو خیلی دوست داشتم ؛ سروان رنوی کلود رینز با صدای ربیعی محشر بود , یا تام هیگان پدرخوانده
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 9 رای - 4.22 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موسیقی اصیل
نویسنده پیام
حمید هامون آفلاین
مرد آرام!
***

ارسال ها: 122
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۰/۴/۳
اعتبار: 51


تشکرها : 9428
( 2163 تشکر در 56 ارسال )
شماره ارسال: #43
RE: موسیقی اصیل

اولین ترانۀ هایده، آخرین سرودۀ رهی معیری!

از اوایل تابستان آن سال می دانستم که (تجویدی) خواننده ای جدید کشف کرده است. خود او حرفی نمی زد. اما دوستم (فریدون) که مدیر فروش کارخانۀ مهندس ارجمند بود و با خانوادۀ این خوانندۀ جدید رفت و آمد داشت می گفت: تجویدی مشغول تعلیم دادن به خواهر مهستی است*، به گمان من اوج صدای این خانم به مراتب بیشتر از مهستی است و به زودی در سراسر ایران مشهور خواهد شد. یکی دوماه گذشت، شبی که با تجویدی (و اسدالله ملک و محجوبی) در فشم میهمان بودیم بعد از شام تجویدی را زیر سوال کشیدم.

-          شنیده ام خوانندۀ جدیدی کشف کرده ای؟

-          از کجا شنیده ای؟

-          از یک دوست که با خانوادۀ این خانم رفت و آمد دارد.

کمی سکوت کرد و بعد گفت:

-          چه استعدادهایی در گوشه و کنار این شهر عاطل و باطل مانده اند و ما خبر نداریم.

گفتم:

-          البته این افراد اکثرا به دلایلی حاضر نیستند قدم در عالم هنر بگذارند، مردم هنوز هم خوانندگان و نوازندگان را مطرب خطاب می کنند.

گفت: برحسب تصادف در یک مجلس میهمانی با این خانم آشنا شدم. اول خیال کردم اوهم مثل خیلی ها که ادعا می کنند صدایی دلنشین دارند ولی آوازشان در حد آدمهای معمولی است، می خواند. اما وقتی دهان باز کرد و یکی از آهنگهای مرا خواند، مات و متحیر سر جایم میخکوب شدم، آن حنجرۀ باز و صدای زنگ دار که در کمتر کسی یافت می شود یک لحظه مرا به یاد (قمر و روح انگیز) انداخت. خواستم همان دقیقه از او دعوت کنم تا در برنامه های رادیو شرکت کند اما به نظرم رسید که ممکن است همسرش و اعضای خانواده اش مخالفت کنند در حالیکه اینطور نبود، هم خود خانم و هم اعضای خانواده اش موافقت کامل داشتند و همان شب قول و قرارهایم را گذاشتم.

پرسیدم:

-          چه مدت طول می کشد تا او آماده شود؟

جواب داد:

-          شاید دوسه ماه.

بعد از آن هروقت در راهروهای رادیو با تجویدی روبرو می شدم می گفت: دیگر چیزی نمانده، به زودی یک تک خال بزرگ به زمین می زنم.

دو سه ماه بعد، گویا ماه اخر پاییز بود که شنیدم تجویدی می خواهد آخرین آهنگش را با صدای خوانندۀ جدید ضبط کند، با عجله به شورای موسیقی رفتم، تجویدی نبود اما گفتند که از ارکستر برای ساعت 10 شب دعوت شده است. برایم تعجب آور بود، معمولا ارکسترهای بزرگ برنامه برای ضبط برنامه های تازه از ساعت 7 در استودیوی بزرگ رادیو ایران حاضر می شدند. چون ضبط یک ترانه، ساعتها وقت می گرفت و گاهی به روزهای بعد موکول می شد.

شب، تا ساعت 8 نشستم و برنامه های صبح فردا را آماده کردم. در حیاط رادیو (اکبر مشکین) را دیدم که با (سروش) قدم می زد. او هم خبر داشت که قرار است تجویدی خوانندۀ جدیدش را امشب به استودیو بیاورد درضمن خبر مهم دیگری هم داشت که برای من خیلی جالب بود. می گفت: گویا امشب رهی معیری هم می آید تا شاهد ضبط آهنگی باشد که شعرش از اوست.

رهی مدتها بود که به علت بیماری به رادیو نمی آمد. او عضو شورای عالی موسیقی بود و خدمات او در تمام دورانی که در جلسات شورا شرکت می کرد مورد توجه قرار می گرفت زیرا در تصحیح اشعاری که در اختیارش می گذاشتند وسواس خاصی داشت و اجازه نمی داد اشعار سست و بی معنی به روی آهنگها گذاشته شود.

شب، اعضای ارکستر آمدند و تجویدی مدتی اصل آهنگ را با آنها تمرین کرد، بعد خوانندۀ جدید آمد، یک خانم خوش صورت و کمی چاق که همین مسئله اورا زنی میانسال معرفی می کرد.

هیچکس حرفی نمی زد، همه سکوت کرده بودند و منتظر آغاز ماجرا بودند، با این حال جای تردید نبود که تجویدی با ان سوابق درخشان هرگز دچار اشتباه نمی شود و می داند چه کسی را انتخاب کند.

ساعت نزدیک 11 شب بود که یک اتوموبیل جیپ جلوی در استودیوی شمارۀ 8 توقف کرد، رهی معیری مثل همیشه تمیز و مرتب از داخل آن بیرون آمد، دستمالی به دست داشت که سعی می کرد با آن نیمی از چهره اش را بپوشاند. آخر او از سرطان استخوان رنج می برد و نمی خواست کسانی که چهرۀ خندان و صورت باز و شفافش را دیده بودند، صورت تکیده و بیمارگونۀ اورا ببینند.

تازه ما متوجه شدیم که چرا ساعت 11 شب را برای اجرای برنامۀ موسیقی درنظر گرفته اند. این تقاضای رهی بوده که نمی خواسته است هنگامی به رادیو بیاید که دوستان و همکارانش هنوز مشغول به کار هستند. رهی در طول مدت بیماری اش، جز به چندتن از افراد فامیل هرگز به دوستانش اجازه نداد تا از او عیادت کنند.

با امدن رهی که گویا همه انتظارش را می کشیدند، ارکستر آمادۀ نواختن شد و خانم خواننده اولین آواز آزمایش خودش را خواند. براستی که صدایی دلنشین داشت و به قول تجویدی، حق مطلب را ادا می کرد. ترانۀ ((آزاده ام من)) در واقع آخرین ترانۀ رهی بود. ترانه ای که با آن ((هایده)) متولد شد، و در مدتی کوتاه شهرت و معروفیت را فراوانی پیدا کرد. از آن شب به بعد، تا روزی که ترانۀ ((آزاده ام)) از برنامۀ ((شما و رادیو)) پخش شدمن این خوانندۀ تازه نفس را ندیدم. روزی که به استودیو آمد تا قبل از پخش برنامه از خودش صحبت کند، چهره اش پریده رنگ به نظر می رسید، حتی موقع حرف زدن چند کلمه را جابجا کرد که البته در رادیو از این اتفاقات زیاد می افتد و هر اشتباهی قابل جبران خواهد بود مگر آنکه برنامه به طور مستقیم یا به قول معروف ((زنده)) پخش شود. هنگامی که به شهرت رسید و ترانه هایش که اکثرا از جهانبخش پازوکی بود بر سر زبان ها افتاد، رفته رفته روابطش با رادیو و رادیویی ها کمتر شد، به این صورت که مثلا برای شرکت او در یکی از برنامه های شما و رادیو می بایستی یکی دو هفته قبل زمان اجرای برنامه را تعیین می کردند وگرنه این خوانندۀ گرفتار و پرکار به این آسانی ها به دام نمی افتد.

به یاد دارم که یک روز قرار گذاشتیم هایده و مهستی، این دو خواهر هنرمند در یکی از برنامه های شما و رادیو شرکت کنند چون شایع شده بود که بین آنها شکرآب شده است. مسئولان رادیو، بنا به دلایلی می خواستند به این شایعات پایان بدهند و به همین جهت ترتیب اجرای آن برنامه را دادند.

روزی که قرار بود برنامه ضبط شود، مهستی آمد ولی هایده حاضر نشد، به او تلفن زدند. دلایلی آورد که ظاهرا قانع کننده نبود. مسئولان رادیو که از این (تمرد) ناخشنود به نظر می رسیدند دستور دادند تا نوارهای هایده به مدت سه ماه از شبکۀ سراسری رادیو پخش نشود و این در حقیقت یک ضربۀ کاری بود چرا که با عدم پخش ترانه های یک خواننده از رادیو، چه بسا که بسیاری از مردم نام آن خواننده را نیز به فراموشی بسپارند، به علاوه هر شعر و ترانۀ تازه ای که در صفحات گرامافون یا روی نوار ضبط می شد، برای اولین بار از برنامۀ شما و رادیو به گوش علاقمندان می رسید و این خود تضمینی بود برای فروش بیشتر صفحه یا نوار.

خوشبختانه هایده خیلی زود به اشتباهیی که مرتکب شده بود پی برد و دو هفته بعد، هر دو خواهر یعنی مهستی و هایده در برنامۀ شما و رادیو شرکت کردند و گفتگوی آنها، در آغاز برنامه، خیلی به دلها نشست.

هایده را، از آن پس گاه و بیگاه در راهروهای رادیو می دیدم و عجیب اینکه با هم سلام و علیکی هم نداشتیم. او که هرگز خیال نمی کرد من در کار تنظیم و اجرای برنامۀ شما و رادیو دخالتی داشته باشم، معمولا با (شاهرخ نادری) مسئول تهیۀ برنامه تماس می گرفت و کارهایش را از طریق او انجام می داد.

وقتی به نیویورک کوچ کردم، یک شب در خانۀ دوستی (دکتر م-ز) هایده را با محمد حیدری و داریوش و چند نفر دیگر دیدم. این دوست من یعنی همین (دکتر م-ز) مرد هنردوست و هنرپروریست. در خانه اش آرشیوی از ترانه های اصیل و قدیمی دارد که از ظلی و اقبال سلطان و تاج اصفهانی گرفته تا سعادتمند قمی و پروانه و هایده و مهستی و پوران و غیره را در آن می توان یافت.

از قضا یک روز من هم با شنیدن یکی از صفحاتی که در سال 1325 خوانده بودم دچار بهت و حیرت شدم. دکتر از روی آن صفحه نواری گرفته بود که من هم یک کپی آنرا دارم.

منبع: خاطراتی از هنرمندان – پرویز خطیبی** – انتشارات معین

*مهستی هم قبل تر توسط مرحوم رهی به تجویدی معرفی شده بود که داستان خواننده شدن او در کتاب بیژن ترقی به زیبایی آمده است.

** پرویز خطیبی: نویسنده ، ترانه سرا، کارگردان، فیلمنامه نویس و .... !

آزاده

با آنكه همچون اشك غم بر خاك ره افتاده ام من

با آنكه هر شب ناله ها چون مرغ شب سرداده ام من

در سر ندارم هوسي ،چشمي ندارم به كسي ،آزاده ام من

 با آنكه از بي حاصلي سر در گريبانم چو گل

شادم كه از روشن دلي پاكيزه دامانم چو گل

 خندان لب و خونين جگر مانند جام باده ام ، آزاده ام من

 يارب چو من افتاده اي كو؟      افتاده آزاده اي كو؟

تا رفته از جانم برون سوداي هستي

 آسوده ام آسوده از غوغاي هستي

گلبانگ مستي آفرين همچون رهي سرداده ام من

مرغ شب آهنگم ولي در دام غم افتاده ام من

خندان لب و خونين جگر مانند جام باده ام،  آزاده ام من


پی نوشت : وقتی که زمانی حدود یک ساعت با شوق و ذوق فراوان مشغول تایپ این متن بودم و دنبال فایلی از ترانه بودم متوجه شدم که متن فوق عینا در ویکی پدیا گذاشته شده.نمی دانم بخندم یا ناراحت باشم.........!


من غرقِ غرق زاده شدم
دریا به قدر خاطره هایم عمیق بود
۱۳۹۰/۹/۲۲ عصر ۰۸:۳۲
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پاشنه طلا, گرتا, سناتور, ژان والژان, میثم, بانو, پایک بیشاپ, دن ویتو کورلئونه, الیشا, مگی گربه, چارلز کین, Papillon, الیور, سروان رنو, کاترین جویس, زبل خان, رزا, dered, خانم لمپرت, آقای همساده, پیر چنگی, باربوسا, ماهی گیر
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۷/۱, عصر ۰۵:۳۸
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۹/۱۹, عصر ۰۶:۱۱
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵, عصر ۰۶:۵۵
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۸۸/۱۱/۳, عصر ۱۲:۲۱
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۲/۲۹, عصر ۱۰:۴۳
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۳/۲, صبح ۰۹:۱۷
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۳/۷, صبح ۱۲:۵۲
RE: موسیقی اصیل - محمد - ۱۳۸۹/۵/۱۰, عصر ۰۴:۱۰
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۹/۶/۱۳, عصر ۱۰:۰۳
RE: موسیقی اصیل - سم اسپید - ۱۳۸۹/۶/۱۴, عصر ۰۲:۳۸
RE: موسیقی اصیل - john doe - ۱۳۸۹/۷/۱۵, عصر ۰۵:۴۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۹/۳, عصر ۱۱:۳۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷, صبح ۱۲:۲۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۱/۹, عصر ۰۴:۰۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴, صبح ۰۲:۴۶
RE: موسیقی اصیل - رامین_جلیلوند - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶, عصر ۱۰:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۳, عصر ۰۱:۵۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۷, عصر ۰۳:۳۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۷, عصر ۰۵:۳۴
سفری کوتاه... - بانو - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۰۵:۳۳
RE: سفری کوتاه... - سناتور - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۰۷:۴۵
RE: سفری کوتاه... - منصور - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۱۱:۰۷
RE: موسیقی اصیل - میثم - ۱۳۹۰/۲/۳۱, صبح ۰۸:۴۴
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۲/۳۱, عصر ۱۱:۴۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۲/۳۱, عصر ۰۳:۲۴
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۰/۵/۱۹, عصر ۰۷:۱۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۷, عصر ۱۲:۰۶
RE: موسیقی اصیل - میثم - ۱۳۹۰/۳/۱۴, عصر ۰۴:۰۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۱۵, عصر ۱۰:۴۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۱۹, عصر ۰۲:۴۷
RE: موسیقی اصیل - ترومن بروینک - ۱۳۹۰/۳/۲۲, صبح ۰۶:۰۷
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۶:۲۲
RE: موسیقی اصیل - ترومن بروینک - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۷:۳۴
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۸:۱۶
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۰/۳/۲۳, عصر ۱۰:۱۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۲۴, عصر ۰۶:۴۰
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۰/۴/۸, عصر ۰۶:۳۹
RE: موسیقی اصیل - زبل خان - ۱۳۹۱/۳/۲۶, عصر ۰۹:۴۲
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۲۸, عصر ۰۹:۳۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۴/۷, عصر ۱۱:۴۴
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۰/۹/۲۲ عصر ۰۸:۳۲
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱۰/۴, عصر ۱۲:۲۸
RE: موسیقی اصیل - الیشا - ۱۳۹۰/۱۰/۴, عصر ۰۶:۳۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱۰/۷, عصر ۱۱:۳۹
RE: موسیقی اصیل - الیشا - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵, صبح ۱۰:۲۹
ایران از نفس افتاد..... - بانو - ۱۳۹۱/۳/۲۶, عصر ۰۸:۳۷
RE: موسیقی اصیل - زاپاتا - ۱۳۹۱/۶/۷, عصر ۱۰:۱۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۹/۲۳, صبح ۰۸:۴۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۹/۳۰, صبح ۰۱:۴۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۲, صبح ۱۱:۳۵
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۱/۱۰/۲, عصر ۰۸:۲۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۸, صبح ۰۸:۵۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۹, عصر ۰۳:۲۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳, صبح ۱۱:۴۹
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶, عصر ۰۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷, عصر ۰۵:۰۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹, صبح ۱۱:۳۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱/۱۶, صبح ۰۱:۱۵
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۳/۱, صبح ۰۱:۲۰
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۴/۲۸, صبح ۰۲:۰۶
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۵/۳, صبح ۰۲:۳۱
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۲/۶/۲۹, عصر ۰۷:۱۳
RE: موسیقی اصیل - سی.سی. باکستر - ۱۳۹۲/۷/۷, صبح ۰۱:۰۵
RE: موسیقی اصیل - زاپاتا - ۱۳۹۲/۷/۱۶, عصر ۰۵:۲۷
RE: موسیقی اصیل - آقای همساده - ۱۳۹۲/۷/۱۶, عصر ۰۷:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۸/۲۸, عصر ۰۸:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۹/۱, عصر ۰۲:۵۴
RE: موسیقی اصیل - الیور - ۱۳۹۲/۹/۳, عصر ۰۴:۱۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵, صبح ۱۱:۵۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷, عصر ۱۱:۲۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۲/۱۶, عصر ۰۹:۴۳
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷, عصر ۰۳:۲۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۲/۱۹, عصر ۰۹:۵۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۷, عصر ۰۵:۰۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۸, عصر ۰۷:۰۸
RE: موسیقی اصیل - پرشیا - ۱۳۹۳/۳/۲۱, عصر ۰۴:۱۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۲۳, عصر ۰۷:۲۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۲۸, عصر ۰۷:۱۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۴/۱۳, عصر ۰۱:۵۱
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۶/۱۳, صبح ۰۹:۲۴
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۳/۶/۱۳, عصر ۱۰:۵۶
ابوعطا - پیرمرد - ۱۳۹۳/۷/۱۵, عصر ۰۹:۱۹
RE: موسیقی اصیل - پیر چنگی - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰, صبح ۱۱:۱۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶, عصر ۰۵:۵۶
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹, عصر ۰۷:۴۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۱/۲, عصر ۱۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۱/۲۸, عصر ۰۸:۲۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۲/۴, عصر ۰۴:۵۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۲/۱۵, عصر ۰۸:۵۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۳/۸, صبح ۱۲:۱۱
RE: موسیقی اصیل - ژیگا ورتوف - ۱۳۹۴/۳/۳۰, عصر ۰۸:۰۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۴/۲۵, صبح ۱۱:۵۳
آبگینه - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۳, صبح ۱۱:۳۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۵/۱۰, عصر ۰۴:۲۷
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۱۱, عصر ۱۰:۰۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۵/۲۵, صبح ۰۸:۱۷
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۲۸, عصر ۰۳:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۸/۲۳, صبح ۱۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۸/۲۷, عصر ۰۱:۳۰
RE: موسیقی اصیل - oceanic - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱, صبح ۱۱:۴۷
RE: موسیقی اصیل - پرنسس آنا - ۱۳۹۶/۲/۱۸, عصر ۱۲:۵۸
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۶/۲/۲۲, عصر ۱۲:۳۴
RE: موسیقی اصیل - زرد ابری - ۱۳۹۶/۱۰/۳, صبح ۰۵:۳۲
RE: موسیقی اصیل - سروان رنو - ۱۳۹۷/۲/۳۰, صبح ۰۹:۱۲
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۷/۱۲/۷, عصر ۰۱:۴۴
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷, صبح ۰۲:۳۸
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۱/۲۸, عصر ۱۰:۰۸
RE: موسیقی اصیل - ماهی گیر - ۱۳۹۸/۱/۲۹, عصر ۰۵:۳۲
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۱۳, صبح ۱۰:۱۰
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۲۷, عصر ۰۱:۵۷
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۳۱, عصر ۱۰:۰۸
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۳/۱۰, صبح ۱۰:۵۵
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۱۵, عصر ۰۸:۱۶
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۲۷, عصر ۰۵:۵۵
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۲۹, عصر ۱۰:۳۱
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۹/۸, عصر ۰۹:۲۶
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۹۹/۱/۱۸, صبح ۱۱:۵۳
RE: موسیقی اصیل - سروان رنو - ۱۳۹۹/۶/۱۴, عصر ۰۱:۱۴
کنسرتی که اجرا نشد - مراد بیگ - ۱۴۰۲/۶/۳۱, عصر ۰۱:۴۹
اکبر گلپایگانی - Classic - ۱۴۰۲/۸/۱۳, عصر ۰۸:۰۵