[-]
جعبه پيام
» <سروان رنو> برگمان , آنتونیونی ... و دیدگاه های متفاوت به سینمای اروپا .... https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...https://cafeclassic5.ir/showthread.php?tid=945&pid=4628
» <کستر آرچر> درود، دوستان تله‌تئاتر حصار در حصار در مجازی موجوده؟
» <Emiliano> نقدی عالی و صادقانه نسبت به انیمیشن‌های امروزی از «دود» عزیز: https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...https://cafeclassic5.ir/showthread.php?tid=149&pid=4628
» <کستر آرچر> خیلی خاطره دارم با تک‌تک دیالوگ‌های این سه فیلم علی‌الخصوص: بدرقه کنندگان پیاده شن! تلگراف بدست‌ها سوار شن ...!
» <کستر آرچر> از پلیس بپرس و ناخدای قلابی رو دارم ، کاش می‌شد زندانی شماره ۹۹ رو به آرشیوم اضافه کنم
» <کستر آرچر> درود و سپاس جناب اکتورز گرامی ، تا جایی که میدانم سه فیلم ویل هی دوبله و پخش شده‌اند
» <اکتورز> جستجوی بندە برای دوبلەاش بی نتیجە بود متاسفانە
» <اکتورز> زبان اصلی https://www.dailymotion.com/video/x2khegk
» <کستر آرچر> به لطف، اگه لینک فیلم زندانی شماره ۹۹ ویل هی رو دارین برام بفرستین ، البته بصورت دوبله
» <کستر آرچر> به لطف، اگه لینکی که منو هدایت کنه به فیلم زندانی شماره ۹۹ ویل هی دارین، برام بفرستین
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 5 رای - 4.2 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمای فیلم کمدی
نویسنده پیام
هری لایم آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 473
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۵/۱۸
اعتبار: 35


تشکرها : 278
( 4333 تشکر در 152 ارسال )
شماره ارسال: #5
RE: چارلی چاپلین - اسطوره سینما

مهاجر    Immigrant

نویسنده و کارگردان : چارلی چاپلین

بازیگران : چارلی چاپلین – ادنا پرویانس – اریک کمبل – آلبرت آستین – هنری برگمن

2 حلقه ( 20 دقیقه ) -  محصول میوچوال – 1917

مهاجران با کشتی عازم آمریکا هستند .  در طی مسیر حوادثی رخ می دهد :

چارلی  در قمار از اوباش برنده می شود . سردسته آنها که در قمار باخته است ,   پول های یک زن مسن را سرقت می کند . زن مسنی که ناخوش است و دخترش ( ادنا پرویانس ) توجه چارلی را به خود معطوف کرده . چارلی پول هایی را که برده  , از سر دلسوزی در اختیار دختر قرار می دهد . ماموران کشتی که چارلی را زیر نظر گرفته اند ,  تصور می کنند که او قصد زدن جیب دختر را دارد اما حقیقت آشکار می شود .

کشتی به مقصد می رسد و مسافران منتظر پیاده شدن و قدم گذاردن در خاک آمریکا هستند . در حالی که با طنابی کلفت به بند کشیده شده اند نظاره گر مجسمه آزادی هستند ...

چارلی بی کار , گرسنه ,  خسته و بی پناه در خیابان گام برمی دارد . تصادفا پولی پیدا می کند که در حد یک پرس  خوراک لوبیا ست . به رستوران مجاور می رود . در آنجا برحسب اتفاق ادنا را میبیند که به تازگی مادرش را از دست داده  و حالا انگار روزگارشان  مشابه است . چارلی می خواهد میز را حساب کند و برود اما پولی که پیدا کرده بود تقلبی از کار در می آید و سرگارسون رستوران ( اریک کمبل ) یقه اش را می گیرد .

یک کارگردان تئاتر توجهش به چارلی و ادنا جلب می شود .  پیش  آنها می آید و کمی برایشان در باب هنر  سخنرانی می کند  . آنها به اتفاق رستوران را ترک می کنند در حالی که پول غذای مهاجران را آقای کارگردان تقبل می کند .

چارلی و ادنا ,  زیر باران شدید ,  به کلیسا می روند تا آیین عقد را به جا آورند .

یک فیلم کوتاه درخشان که از حیطه ی کمدی های بکوب بکوب رایج ( اسلب استیک ) پا را فراتر می نهد و آشکارا بالاتر و والاتر  قرار می گیرد .

شاید هیچ کجا در تاریخ سینما نتوانیم مفهوم طنز را با این ایجاز در نمایی چند ثانیه ای بیابیم ( مجسمه آزادی و توده ای از انسانهای مفلوک و به بند کشیده شده ! )

"مهاجر"   از نظر جامعه شناسی نیز شایان توجه است . این جا شاهد یکی از اولین فیلم های ساخته شده در هالیوود هستیم که سوژه ی اصلی آن مهاجرت است . طنز فیلم  در سکانس رستوران به اوج می رسد . آنجایی که  با مشتری مستی مواجهیم که تنها 10 سنت از حساب پرداختی خود را کم آورده است . گارسون ها ابتدا متین و موقر از او می خواهند که وجه مربوطه  را کامل پرداخت کند  . اما وقتی او گستاخانه برخورد می کند ,  دمار از روزگارش در می آورند و له و لورده اش می کنند . هیچ کس هم به داد او نمی رسد .

در 1917 کم کم وقت آن فرا رسیده بود که نگاه انسانی چاپلین در فیلم هایش نفوذ کند .  همدلی و حس مسئولیت  چارلی در قبال  ادنا  در کشتی ,  که پول باد آورده را به او می بخشد ,  شاید تا حدودی خام جلوه کند . اما چند سال بعد در  1931 همین نگاه در نهایت پختگی دستمایه فیلمی ارزشمند و موثر قرار می گیرد به نام  روشنایی های شهر .



فایل های ضمیمه بند انگشتی
                               
۱۳۸۹/۹/۱ عصر ۰۸:۳۵
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : سروان رنو, دزیره, مگی گربه, دن ویتو کورلئونه, Papillon, الیشا, حمید هامون, dered, جولیانو جما, باربوسا
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۸۹/۸/۲۷, عصر ۰۸:۴۵
RE: راهنمای سینمای کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۴/۲۹, عصر ۰۵:۲۳
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۴/۲۹, عصر ۱۱:۵۸
RE: راهنمای فیلم کمدی - دزیره - ۱۳۹۰/۵/۲۰, صبح ۱۱:۴۸
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۰/۹, عصر ۰۴:۰۲
RE: راهنمای فیلم کمدی - دزیره - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶, صبح ۱۰:۲۵
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۲, صبح ۱۱:۵۰
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۴, صبح ۰۱:۰۲
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۶, عصر ۱۲:۰۷
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱, عصر ۰۸:۰۵
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴, صبح ۱۱:۴۹
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲, صبح ۱۱:۰۷
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳, صبح ۰۱:۰۵
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳, صبح ۱۱:۴۹
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳, عصر ۰۱:۰۶
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳, عصر ۰۲:۵۳
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳, عصر ۱۰:۰۸
RE: راهنمای فیلم کمدی - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰, عصر ۰۸:۴۶
RE: چارلی چاپلین - اسطوره سینما - هری لایم - ۱۳۸۹/۹/۱ عصر ۰۸:۳۵