IRENE PAPAS
(امشب فیلمی از این هنرمند دیدم و حیفم اومد تصویری قرار ندم)
"ایرنه پاپاس" (ایرن للکو) در طول حدود پنجاه سال فعالیت هنری اش در بیش از هفتاد فیلم سینمایی بازی نموده است
برخی از فیلم هایی که وی در آنها حضور داشته است از ماندگارترین آثار تاریخ سینما هستند
در ایران وی را بیشتر با نقش "هند جگرخوار" در فیلم "محمد رسولالله" می شناسند
ایرج ناظریان عزیز همراه پسرشان پیام
منبع: panazproduction.com
تا جایی که حافظهء بنده یاری کنه همانند این خانم ( نوریکو ) مهربان و باگذشت در تاریخ سینما فقط یک نفر دیگر هست اونم ( ملانی در بربادرفته ) .
( البته یه خورده اغراق هم کردم چون کسای دیگه ای هم هستن اما این دو از استثنا ها هستند ).
( داستان توکیو / 1953 / سینمای ژاپن ) .
The Pink Panther 1963
Claudia Cardinale / David Niven
جمشید مشایخی، علی نصیریان و عزتالله انتظانی در یک قاب از سالهای دور
فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت:
جمشید مشایخی، علی نصیریان و عزتاله انتظامی در دوران جوانی در عکسی تصویر خود را به یادگار ثبت کردهاند.
این سه بازیگر که فعالیت هنریشان را با تئاتر آغاز کردند، در اوایل دهه ۴۰ در نمایشی به نام «خشت اول» در کنار هم بازی کردند.
مشایخی، نصیریان و انتظامی بعدها در سینما هم در فیلم «گاو» کنار هم قرار گرفتند و در بعد از انقلاب هم علیرضا داودنژاد در «خانه عنکبوت» از این سه بازیگر در کنار داود رشیدی بهره گرفت.
زندهیاد علی حاتمی نیز در مجموعه «هزاردستان» سراغ این سه آمد و از پیشکسوتان دیگری چون محمدعلی کشاورز و داود رشیدی نیز استفاده کرد تا یکی از به یادماندنیترین بازیهای این بازیگران در قاب دوربین به یادگار بماند.
حاتمی در فیلم «کمال الملک» هم بار دیگر این سه بازیگر را کنار هم قرار داد.
انتظامی که این روزها درگیر ماجراهای خانه موزهاش است بعد از فیلم «چهل سالگی» در سال ۸۸ فعالیت بازیگری نداشته است. مشایخی هم از آخرین کارش «چک» بیش از سه سال میگذرد، نصیریان هم که از «شکارچی شنبه» در سال ۹۰ مقابل دوربین نرفته بود این روزها در فیلم «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی بازی دارد.
منبع: خبر آنلاین
چند پست اخیر دوستان در تاپیک سیگار و سینما حسابی بنده را به شوق اورد ، همانطور که بروبیکر عزیز موقع نوشتن پستش گویا 4 سیگار کشیده من هم بعداز خواندنش سریع سیگاری روشن کردم .
اما سیگار هم بدون یار غارش چندان صفایی ندارد ( چایی ، قهوه ، نسکافه ، کاپوچینو ، ال پاچینو ... ).
این هم جناب مارلون براندو در حال کافی نوشیدن در نقش جانی .
یک وحشی ( یا اخرین وحشی ) 1954 .
پ ن : تازه یادگرفتم فایل Gif بسازم ، ایرادی نگیرید که چرا درو دیوارم جیفی شده . ذوق زده شدم روزی چندتا میسازم .
جوینده طلا(1925):چارلی چاپلین در این فیلم همه کاره بود. فیلمنامه را نوشت، کارگردانی کرد و بازی کرد. آقای ولگرد پشت صحنه فیلم.
منبع: آیتی ست
(۱۳۹۳/۶/۲۷ عصر ۰۴:۲۰)زبل خان نوشته شده: [ -> ]
جمشید مشایخی، علی نصیریان و عزتالله انتظانی در یک قاب از سالهای دور
مشایخی، نصیریان و انتظامی بعدها در سینما هم در فیلم «گاو» کنار هم قرار گرفتند و در بعد از انقلاب هم علیرضا داودنژاد در «خانه عنکبوت» از این سه بازیگر در کنار داود رشیدی بهره گرفت.
منبع: خبر آنلاین
در فیلم خانه عنکبوت علی نصیریان حضور نداشت و میتوان گفت بجای ایشان (کسی که این روزها سخنگوی جراید ایران در یکی از شبکه های ماهواره ای است و سابقه خبرنگاری و بازی در سینما را نیز در کارنامه خود دارد ، مسعود بهنود) حضور داشت.
در این فیلم جمشید مشایخی در تنها نقش منفی عمر خود یکی از بهترین بازیهای خود را به نمایش گذاشت چنانکه برخلاف تصور ماهنامه فیلم که پس از انقلاب به مدد هوشنگ گلمکانی ، عزت انتظامی را تا اوج ستاره ها بالا برد اما مشایخی را به حضیض ذلت نشاند ، در این فیلم مشایخی یک سروگردن از انتظامی بالاتر است.
(۱۳۹۳/۷/۲۲ صبح ۰۸:۴۷)منصور نوشته شده: [ -> ]
در این فیلم جمشید مشایخی در تنها نقش منفی عمر خود یکی از بهترین بازیهای خود را به نمایش گذاشت چنانکه برخلاف تصور ماهنامه فیلم که پس از انقلاب به مدد هوشنگ گلمکانی ، عزت انتظامی را تا اوج ستاره ها بالا برد اما مشایخی را به حضیض ذلت نشاند ، در این فیلم مشایخی یک سروگردن از انتظامی بالاتر است.
یکی از دلایلی که مجله فیلم به قول شما مشایخی را به حضیض ذلت کشاند ، بازی در سریال های نه چندان مطرح تلویزیونی مثل "پیک سحر" بود که مشایخی در آن در نقش رفتگر ظاهر شده بود و انتقادات زیادی را برانگیخت ؛ بر خلاف انتظامی که تن به هر نقشی نداد و همیشه گزیده کار بود.
(۱۳۹۳/۷/۲۲ عصر ۰۷:۳۹)اسکورپان شیردل نوشته شده: [ -> ]
یکی از دلایلی که مجله فیلم به قول شما مشایخی را به حضیض ذلت کشاند ، بازی در سریال های نه چندان مطرح تلویزیونی مثل "پیک سحر" بود که مشایخی در آن در نقش رفتگر ظاهر شده بود و انتقادات زیادی را برانگیخت ؛ بر خلاف انتظامی که تن به هر نقشی نداد و همیشه گزیده کار بود.
متاسفانه حمشید مشایخی هرگز سعی در حفظ جایگاه و پرسونای سینمایی خود نداشت و در دهه های 60 و 70 در خیل آثار کم اهمیتی ظاهر شد که موقعیتش را متزلزل کرد . اما بازیگرانی چون انتظامی ،علی نصیریان و داود رشیدی قدر جایگاه ویژه خود را دانستند . اگر به کتاب خاطرات مهدی فخیم زاده نگاهی کنید در جایی می گوید که برای نقش پیرمرد فیلم خواستگاری ابتدا از استاد نصیریان دعوت کردم . اما در همان جلسه اول متوجه وسواس عجیب ایشان برای حفظ پرستیژ و موقعیت هنری اش شدم و تردیدش را جهت بازی در این فیلم دیدم . خلاصه کار بجایی رسید که یک روز قبل از فیلمبرداری آقای نصیریان به بهانه ای بی جهت گروه را ترک کرد و دیگر نیامد! و در نهایت این نقش به مرحوم هادی اسلامی رسید که بسیار شیرین و جاودانه اجرایش کرد. احتمالا علی نصیریان تصور کرده بود این فیلم لوس و کم اهمیت از کار در خواهد آمد.
اما مطمئن باشید اگر این نقش به جمشید مشایخی پیشنهاد شده بود ایشان بی درنگ می پذیرفت ،اگر چه هرگز با نوع بازیهای او تناسبی نداشت.
عزت الله انتظامی با بازی در فیلم گاو (1348) به شهرتی زیاد دست یافت و همان سال از بازی اش در جشنواره - فکرکنم شیکاگو - تقدیر شد. او با درایت یک دهه قبل از انقلاب به جایگاهی رفیع در عرصه بازیگری دست یافت که مدعای آن فیلمهایی چون دایره مینا و آقای هالو ست که بیش از یک سروگردن از استانداردهای بازیگری آن زمان بالاتر است . انتظامی با این پیشینه قابل افتخار به سینمای بعد از انقلاب آمد و با بازی در آثاری وزین ،شریف و محترم به جایگاهی دست نیافتنی رسید که علی رغم دو سه اشتباه در انتخابهایش هیچ خدشه ای به کارنامه اش وارد نیست . کما اینکه فعالیتهای پشت صحنه او برای کمک به وضعیت معیشتی هنرمندان قدیمی سینمای ایران برکسی پوشیده نیست . در هنگامه ای که جمشید مشایخی برای عذرخواهی از لیونل مسی بار سفربه آن سوی دنیا بسته بود ،عزت الله انتظامی بدنبال بهبود وضعیت هنرمندان سینما و تشکیلات صنفی بود .
متاسفانه جمشید مشایخی علی رغم جایگاه بسیار عالی اش در دهه های 50 و 60 با انتخابهای اشتباه و جهت گیری های گاه بی مورد - مانند مورد اخیر که در مراسمی بدون هیچ مقدمه ای با الفاظ نامناسبی از خانم پوران درخشنده و فیلم هیس دخترها... یاد کرده بود - در تزلزل جایگاهش بیش از منتقدانش کوشیده و متاسفانه موفق هم بوده است !
زنده یاد نعمت الله گرجی حدود 30 سال قبل چند روزی را مهمان کرمانی ها - اهالی خونگرم شهرستان انار- بوده است . ظاهرا در مسیر کرمان - تهران ماشین ایشان خراب می شود و تا درست شدن خودرویش چند روزی را در این محل می ماند.(نقل از انارپرس )
"منوچهر نوذری" به همراه فرزندش (ایرج)
ايرج نوذری دريک برنامه تلويزيونی خاطره جالبی از پدرشان تعریف کردن
(جملات رو دقيق به خاطر ندارم، در نتیجه خلاصه ای از صحبتهای ايشون رو نقل ميکنم)
پدرشان اوايل انقلاب و يا قبل از انقلاب در يک برنامه راديویی سرگرم اجرای برنامه بودند که تا دير وقت هم ادامه پيدا ميکنه
خستگی از کار مداوم باعث ميشه آقای نوذری به شوخی عرض کنن اينجا حتی يه ليوان چايی هم دست آدم نميدن
لحظاتی سپری ميشه و اهالي راديو متوجه ميشن تعداد زيادی از مردم با فلاسک چایی در خيابان حضور دارن!
"ايرج نوذری" در ادامه صحبتهاشون اين روعرض کردن که پدر 10 سال زودتر رفت
این اتفاق گویای این واقعیته که "منوچهر نوذری" در بین مردم بسيارعزيز و محترم بودن
_________________________________________
تصویری به یادماندنی از فیلم "فریاد زیرِ آب"
"صفا و صمیمیتی که درفضای خانه ها موج میزد"
اورسن ولز جهت شرکت در افتتاحیه فیلم اش از ماشین پیاده می شود.
امروزه شاید همشهری کین از نظر تماشاگران عادی یک فیلم روتین محسوب شود اما در زمان خودش فیلمی به شدت ساختارشکن و نوگرا بود .
و اما بعد ...
آیا یک متخصص تاکسی در کافه پیدا میشه که بگه روی در تاکسی چی نوشته ؟!
هر یک مایل 5 سنت ؟! دربستی 20 سنت ؟
.
پی نوشت: بیچاره ولز ! همه عمر فقیر بود. تا اینجا هم با تاکسی اومده !
(۱۳۹۳/۸/۶ صبح ۱۲:۵۶)سروان رنو نوشته شده: [ -> ]
آیا یک متخصص تاکسی در کافه پیدا میشه که بگه روی در تاکسی چی نوشته ؟!
با سلام
نوشته ی روی تاکسی به این معنی است که کرایه ی یک چهارم مایل اول, بیست سنت می شه و به ازای هر یک چهارم مایل اضافی, باید پنج سنت پرداخت بشه؛ چیزی مثل ورودی اولیه ای که در تاکسی مترها درج می شه و بعد در قبال مسافت طی شده ی معین, مقدار مشخصی به کرایه ی تاکسی اضافه می شه.
منبع: عصر جوان
................
این روزا سریال پریدخت از شبکه تماشا{اگه اشتباه نکنم} در حال پخشه که به همراه همسزش علی مصفا به ایفای نقش پرداختن...