[-]
جعبه پيام
» <لوک مک گرگور> متشکرم دوست گرامی. منهم همیشه از خواندن مطالب جذاب و دلنشین تان کمال لذت را برده ام.
» <رابرت> بررسی جالب تأثیر فیلم "پاندورا و هلندی سرگردان" بر انیمیشن "عمو اسکروچ و هلندی سرگردان" https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...6#pid45456
» <رابرت> سپاس از دون دیه‌گو دلاوگا و لوک مک گرگور عزیز به خاطر مطالب تحقیقی، تحلیلی و زیبای اخیرشان
» <دون دیه‌گو دلاوگا> "بچه‌های کوه تاراک" : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...3#pid45453
» <مارک واتنی> ممنونم رابرت جوردن عزیز
» <رابرت جوردن> سپاس از مارک واتنی و بتمن
» <مارک واتنی> رابرت عزیز و گرامی ... این بزرگواری و حسن نیت شماست. دوستان بسیاری هم در کافه، قبلا کارتون و سریال های زیادی رو قرار داده اند که جا داره ازشون تشکر کنم.
» <مارک واتنی> دانلود کارتون جذاب " فردی مورچه سیاه " دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...7#pid45437
» <Kathy Day> جناب اﻟﻜﺘﺮﻭﭘﻴﺎﻧﻴﺴﺖ از شما بسیار ممنونم...
» <مارک واتنی> خواهش می کنم بتمن عزیز
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 9 رای - 4.22 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موسیقی اصیل
نویسنده پیام
بانو آفلاین
مدیر داخلی
*****

ارسال ها: 197
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۵/۳۱
اعتبار: 63


تشکرها : 7909
( 3540 تشکر در 125 ارسال )
شماره ارسال: #11
موسیقی اصیل

می خواستم یازدهم شهریور ماه این نوشته را در تالار قرار دهم، قسمت نشد که بیشتر؛دست و دلم نه...قلبم، حال و هوای نوشتن نداشت... کمی غمزده ام... بگذریم...

در صفحه یازدهم شهریور ماه، نامی به چشم می خورد، بانو عصمت باقرپور بابلی، دلکش، در این روز و به سال 83 از میانمان رفتند.

متولد 1304 و شهر بابل مازندران، در خانواده ای پر جمعیت (می گویند 13 نفره!) از پدری پنبه فروش که گاه در برخی منابع؛ انتهای فامیلیشان هم این کلمه پنبه فروش می آید. گویا جناب عبدالعلی وزیری (خواننده و نوازنده تار) ایشان را کشف می کند، تعلیم می دهد و به رادیو می آورد. در همان شب اول اجرادر رادیو تهران می درخشد و مردم روز بعد در موردش صحبت می کردند. از میان خاطرات جناب پرویز خطیبی که بی پروا نیز وارد زندگی پشت پرده افراد می شود، این نکته را برای نخستین بار بود که می خواندم: آشنایی عبدالعلی وزیری با عصمت، یک ماجرای عاشقانه بود، عصمت او را نخواست... از هم جدا شدند!  در آن سالها که دلکش تازه وارد عرصه خوانندگی شده بود و از همکار خود وزیری هم جدا مانده بود، مهدی خالدی و علی زاهدی با او ترانه هایی کار می کنند بیشتر بر روی اشعار نواب صفا، از آن دست می توان به ((ما را ز چه پابند جنون کردی و رفتی)) ، ((آمد نوبهار)) و ((دلی دارم که درمان نمی بیند)) اشاره کرد. بعدها با خطیبی ترانه ((باغ و چمن)) را کار می کند. با معینی کرمانشاهی ترانه ((آمد آمد با دلجویی...)) را ساختند. البته به لطف جناب علیرضا افتخاری این ترانه و نیز ((یادم آید، شوق روزگار کودکی- بازهم معینی کرمانشاهی)) و سایر قطعات آلبوم یاد استاد مجددا اجرا و در میان مردم نکته سنجمان به آلبوم ((دلکش مردانه!!)) مشهور شده است!

می گفتند به اصطلاح چپ کوک زنانه او، آبروی هرچه راست کوک مردانه است برده است! دوستان می دانند که در موسیقی چپ کوک اصطلاحیست که در آن کوک ساز برای صوت زن(زیر تر و زنانه تر) مناسب تر است، در راست کوک صدای ساز پرتر، بم تر و مردانه تر است یعنی جایی که مرد راحت تر بخواند. و این نشان از صدای رسا، قدرتمند و شفاف او داشت، در اوج قدرت با احساسی عمیق و درک بالا از شعر...

دلکش بارها گفته بود: عشق به صدای روح انگیز مرا خواننده کرد و هنوز هم که هنوز است آرزو می کنم که بتوانم مثل او بخوانم...

 نقل این خاطره از کتاب خطیبی خالی از لطف نیست:

...جالبترین خاطره ای که از دلکش دارم مربوط به شبی است که به اتفاق خالدی، زاهدی، مجد و نواب صفا به جوستان رفتیم. جوستان منطقه ای است بین دزاشیب و نیاوران که در آن زمان یعنی سالهای 26 و 27 از مزارع گندم و صیفی کاری تشکیل می شد ولی امروزه ساختمانهای بزرگ و گرانقیمت آن، محل سکونت اعیان و اشرف است. در آن یکشنبه شب پس از آنکه دلکش ترانه ((مارا بس)) را که شعر آن از من و آهنگ از مهدی خالدی بود در رادیو اجرا کرد؛ قرار گذاشتیم بزم خصوصی داشته باشیم که نواب صفا پیشنهاد کرد به منطقه ای خلوت برویم و تا صبح بنشینیم و طلوع خورشید را به چشم خود ببینیم، با آنکه همان شب جلوی بی سیم پهلوی به دلکش پیشنهاد کرده بودند که در یک مجلس خصوصی شرکت کند و هزار تومان بگیرد اما دلکش زیر بار نرفت و گفت که: بودن با دوستان هنرمندم را به حضور در این مجلس ترجیح می دهم. به هرحال همراه ما آمد و مکانی را که درست وسط یک مزرعه بود انتخاب کردیم و نشستیم. مجد تارش را برداشت و شروع به نواختن کرد و بعد خالدی ویولون زد و علی زاهدی که ضرب را بسیار خوب می نواخت همراه ساز دوستش ضرب گرفت و خواند. ساعتها گذشت و ما در حال و هوای آن شب تابستان مسحور از ناله ساز و صوت دلنشین دلکش از خود بیخود بودیم. حدود ساعت یک بعداز نیمه شب دلکش در مایه سه گاه آوازی را شروع کرد و پس از آن ترانه معروف نواب صفا را خواند((به بزمم ساقی شیرین ادا باز آمد- بپرس از او چرا رفت چرا باز آمد؟)) در سالهای 26 و 27 نواب صفا چند ترانه جالب ساخت که بی اندازه گل کرد. در لحظاتی که دلکش آواز سه گاه را همراه با ساز مجد می خواند، ناگهان متوجه تعداد زیادی از دهقانان منطقه شدیم که دور ما جمع شده بودند و با دقت فراوان به صدای دلکش گوش می کردند، وقتی آواز تمام شد یکی از آنها گفت: ما در نیم فرسخی مشغول آبیاری بودیم، آواز رسای این خانم مارا به سمت شما کشید. آن شب دلکش اقرار کرد که هرگز سه گاه را به این خوبی نخوانده و تصور نمی کند که بعدها هم بتواند بخواند، اما چندسال بعد شب چهارم اردیبهشت 1356 سالگرد تاسیس رادیو ایران وقتی دلکش پس از مدتها کناره گیری، روی صحنه هتل هیلتون ظاهر شد و ترانه معروف ((بردی از یادم)) را خواند، از آخرین ترانه هایی که من برایش ساختم، تمام مدعوین به پاخاستند و با کف زدنهای ممتد که بیش از پنج دقیق طول کشید فریاد زدند: مگر می شود ترا از یاد برد؟

و... از دیگر ترانه های ماندگار اوست : به کنارم بنشین – پرسون پرسون لرزون لرزون، اومدم در خونتون- سحر که از کوه بلند جام طلا سر میزنه- آتشی ز کاروان جدا مانده – سر به صحراها زدم من – امید جانم ز سفر باز آمد- کجا سفر رفتی

دلکش در سال 1330 به دعوت دکتر اسماعیل کوشان به استودیو پارس فیلم رفت و نقش اول فیلم ((شرمسار)) را بازی نمود؛ بعدها در جاده قدیم شمیران "فانوس" را که یک کلوپ هنری بود با سرمایه شخصی افتتاح کرد و خواننده ای جوان با نام هوشمند عقیلی را برای نخستین بار به مردم معرفی نمود.

بجاست که به سابقه بازیگری و فعالیت سینمایی ایشان نیز اشاره ای اجمالی شود:

شرمسار (اسماعیل کوشان-1329) بازیگر و خواننده / مادر (اسماعیل کوشان-1330) بازیگر و خواننده به همراه قمر / افسونگر (اسماعیل کوشان-1331) بازیگر (به همراه ژاله علو و ملک مطیعی) و خواننده / دسیسه (علی کسمایی-1333) بازیگر(با کنعان کیانی) و خواننده /  دزد بندر (احمد شیرازی و ایرج شفاعیان-1334) فقط خواننده / فرزند گمراه (امین امینی-1334) فقط خواننده / شب نشینی در جهنم (خاچیکیان-1336) خواننده به همراه ویگن / ظالم بلا (سیامک یاسمی-1336) بازیگر و خواننده – به همراه ویگن و تقی ظهوری با فیلمنامه ای از کریم فکور که با ترانه هایی نظیر الهه ناز مشهور است!- مرد پوشی و سبیل دلکش در این فیلم به یادماندنی است! / عروس فراری (کوشان-1337) خواننده / طلسم شکسته (سیامک یاسمی-1337) خواننده به همراه ناهید سرفراز / شانس، عشق، تصادف (حسین مدنی-1338) بازیگر و خواننده با اکیپی از هنرمندان نظیر وحدت، کاووس دوستدار، سپهرنیا، شمسی فضل الهی (شهرزاد) / شیرفروش (کوشان-1339) بازیگر و خواننده / فردا روشن است (سردار ساگر-1339) خواننده به همراه ویگن و همینطور فردین / سایه سرنوشت (کوشان-1340) خواننده / خوشگل ترین زن عالم (قدرت الله احسانی-1350) اینجا عهدیه خواننده است و دلکش و جمشید آریا و جمیله و منوچهر وثوق بازیگر / قمار زندگی (عباس کسایی-1351) خواننده به همراه عباس منتجم شیرازی و بازیگر به همراه کهنمویی، لیلا فروهر، تقی مختار و ...

متن نت "بردی از یادم" تقدیم به نوازندگان کافه:

"من نمی خواهم وقتی صدایم خراب شد کنار بروم، بلکه می خواهم در اوج شهرت خوانندگی را ترک کنم..."

روحش شاد


مریم هروی
۱۳۸۹/۶/۱۳ عصر ۱۰:۰۳
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : john doe, موسيو وردو, سروان رنو, سم اسپید, بچه رزماری, اسکورپان شیردل, دلشدگان, بهزاد ستوده, دشمن مردم, ایرج, میثم, رزا, fereshtebad, سناتور, الیور, الیشا, چارلز کین, بهمن مفید, حمید هامون, Papillon, زرد ابری, oceanic, فورست, آقای همساده, جولیانو جما, باربوسا, ماهی گیر
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۷/۱, عصر ۰۵:۳۸
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۹/۱۹, عصر ۰۶:۱۱
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵, عصر ۰۶:۵۵
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۸۸/۱۱/۳, عصر ۱۲:۲۱
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۲/۲۹, عصر ۱۰:۴۳
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۳/۲, صبح ۰۹:۱۷
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۳/۷, صبح ۱۲:۵۲
RE: موسیقی اصیل - محمد - ۱۳۸۹/۵/۱۰, عصر ۰۴:۱۰
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۹/۶/۱۳ عصر ۱۰:۰۳
RE: موسیقی اصیل - سم اسپید - ۱۳۸۹/۶/۱۴, عصر ۰۲:۳۸
RE: موسیقی اصیل - john doe - ۱۳۸۹/۷/۱۵, عصر ۰۵:۴۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۹/۳, عصر ۱۱:۳۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷, صبح ۱۲:۲۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۱/۹, عصر ۰۴:۰۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴, صبح ۰۲:۴۶
RE: موسیقی اصیل - رامین_جلیلوند - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶, عصر ۱۰:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۳, عصر ۰۱:۵۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۷, عصر ۰۳:۳۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۷, عصر ۰۵:۳۴
سفری کوتاه... - بانو - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۰۵:۳۳
RE: سفری کوتاه... - سناتور - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۰۷:۴۵
RE: سفری کوتاه... - منصور - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۱۱:۰۷
RE: موسیقی اصیل - میثم - ۱۳۹۰/۲/۳۱, صبح ۰۸:۴۴
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۲/۳۱, عصر ۱۱:۴۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۲/۳۱, عصر ۰۳:۲۴
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۰/۵/۱۹, عصر ۰۷:۱۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۷, عصر ۱۲:۰۶
RE: موسیقی اصیل - میثم - ۱۳۹۰/۳/۱۴, عصر ۰۴:۰۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۱۵, عصر ۱۰:۴۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۱۹, عصر ۰۲:۴۷
RE: موسیقی اصیل - ترومن بروینک - ۱۳۹۰/۳/۲۲, صبح ۰۶:۰۷
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۶:۲۲
RE: موسیقی اصیل - ترومن بروینک - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۷:۳۴
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۸:۱۶
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۰/۳/۲۳, عصر ۱۰:۱۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۲۴, عصر ۰۶:۴۰
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۰/۴/۸, عصر ۰۶:۳۹
RE: موسیقی اصیل - زبل خان - ۱۳۹۱/۳/۲۶, عصر ۰۹:۴۲
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۲۸, عصر ۰۹:۳۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۴/۷, عصر ۱۱:۴۴
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۰/۹/۲۲, عصر ۰۸:۳۲
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱۰/۴, عصر ۱۲:۲۸
RE: موسیقی اصیل - الیشا - ۱۳۹۰/۱۰/۴, عصر ۰۶:۳۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱۰/۷, عصر ۱۱:۳۹
RE: موسیقی اصیل - الیشا - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵, صبح ۱۰:۲۹
ایران از نفس افتاد..... - بانو - ۱۳۹۱/۳/۲۶, عصر ۰۸:۳۷
RE: موسیقی اصیل - زاپاتا - ۱۳۹۱/۶/۷, عصر ۱۰:۱۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۹/۲۳, صبح ۰۸:۴۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۹/۳۰, صبح ۰۱:۴۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۲, صبح ۱۱:۳۵
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۱/۱۰/۲, عصر ۰۸:۲۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۸, صبح ۰۸:۵۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۹, عصر ۰۳:۲۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳, صبح ۱۱:۴۹
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶, عصر ۰۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷, عصر ۰۵:۰۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹, صبح ۱۱:۳۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱/۱۶, صبح ۰۱:۱۵
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۳/۱, صبح ۰۱:۲۰
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۴/۲۸, صبح ۰۲:۰۶
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۵/۳, صبح ۰۲:۳۱
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۲/۶/۲۹, عصر ۰۷:۱۳
RE: موسیقی اصیل - سی.سی. باکستر - ۱۳۹۲/۷/۷, صبح ۰۱:۰۵
RE: موسیقی اصیل - زاپاتا - ۱۳۹۲/۷/۱۶, عصر ۰۵:۲۷
RE: موسیقی اصیل - آقای همساده - ۱۳۹۲/۷/۱۶, عصر ۰۷:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۸/۲۸, عصر ۰۸:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۹/۱, عصر ۰۲:۵۴
RE: موسیقی اصیل - الیور - ۱۳۹۲/۹/۳, عصر ۰۴:۱۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵, صبح ۱۱:۵۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷, عصر ۱۱:۲۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۲/۱۶, عصر ۰۹:۴۳
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷, عصر ۰۳:۲۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۲/۱۹, عصر ۰۹:۵۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۷, عصر ۰۵:۰۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۸, عصر ۰۷:۰۸
RE: موسیقی اصیل - پرشیا - ۱۳۹۳/۳/۲۱, عصر ۰۴:۱۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۲۳, عصر ۰۷:۲۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۲۸, عصر ۰۷:۱۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۴/۱۳, عصر ۰۱:۵۱
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۶/۱۳, صبح ۰۹:۲۴
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۳/۶/۱۳, عصر ۱۰:۵۶
ابوعطا - پیرمرد - ۱۳۹۳/۷/۱۵, عصر ۰۹:۱۹
RE: موسیقی اصیل - پیر چنگی - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰, صبح ۱۱:۱۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶, عصر ۰۵:۵۶
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹, عصر ۰۷:۴۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۱/۲, عصر ۱۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۱/۲۸, عصر ۰۸:۲۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۲/۴, عصر ۰۴:۵۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۲/۱۵, عصر ۰۸:۵۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۳/۸, صبح ۱۲:۱۱
RE: موسیقی اصیل - ژیگا ورتوف - ۱۳۹۴/۳/۳۰, عصر ۰۸:۰۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۴/۲۵, صبح ۱۱:۵۳
آبگینه - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۳, صبح ۱۱:۳۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۵/۱۰, عصر ۰۴:۲۷
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۱۱, عصر ۱۰:۰۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۵/۲۵, صبح ۰۸:۱۷
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۲۸, عصر ۰۳:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۸/۲۳, صبح ۱۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۸/۲۷, عصر ۰۱:۳۰
RE: موسیقی اصیل - oceanic - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱, صبح ۱۱:۴۷
RE: موسیقی اصیل - پرنسس آنا - ۱۳۹۶/۲/۱۸, عصر ۱۲:۵۸
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۶/۲/۲۲, عصر ۱۲:۳۴
RE: موسیقی اصیل - زرد ابری - ۱۳۹۶/۱۰/۳, صبح ۰۵:۳۲
RE: موسیقی اصیل - سروان رنو - ۱۳۹۷/۲/۳۰, صبح ۰۹:۱۲
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۷/۱۲/۷, عصر ۰۱:۴۴
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷, صبح ۰۲:۳۸
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۱/۲۸, عصر ۱۰:۰۸
RE: موسیقی اصیل - ماهی گیر - ۱۳۹۸/۱/۲۹, عصر ۰۵:۳۲
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۱۳, صبح ۱۰:۱۰
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۲۷, عصر ۰۱:۵۷
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۳۱, عصر ۱۰:۰۸
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۳/۱۰, صبح ۱۰:۵۵
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۱۵, عصر ۰۸:۱۶
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۲۷, عصر ۰۵:۵۵
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۲۹, عصر ۱۰:۳۱
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۹/۸, عصر ۰۹:۲۶
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۹۹/۱/۱۸, صبح ۱۱:۵۳
RE: موسیقی اصیل - سروان رنو - ۱۳۹۹/۶/۱۴, عصر ۰۱:۱۴
کنسرتی که اجرا نشد - مراد بیگ - ۱۴۰۲/۶/۳۱, عصر ۰۱:۴۹
اکبر گلپایگانی - Classic - ۱۴۰۲/۸/۱۳, عصر ۰۸:۰۵