[-]
جعبه پيام
» <Emiliano> ممنونم جناب «رابرت» عزیز.
» <رابرت> با تشکر از محبت Emiliano عزیز، مرگ «میتسو» در قسمت ۲۱ سریال «داستان زندگی» اتفاق می‌افتد. https://telewebion.com/episode/0x1b6ed80
» <Emiliano> کسی خاطرش هست در کدوم قسمت از «داستان زندگی» («هانیکو») «میتسو»، خواهر «هانیکو»، فوت می‌کرد؟ قسمت بسیار زیبا و تأثیرگذاری بود.
» <Emiliano> با تشکّر از دوستان عزیز؛ به ویژه، «رابرت» گرامی، من هم یه سؤال داشتم:
» <رابرت> توضیحی کوتاه درمورد سریال سال های دور از خانه و سؤال جناب آدمیرال گلوبال عزیز https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...https://cafeclassic5.ir/showthread.php?tid=436&pid=4577
» <سروان رنو> بار اول که هفته ای پخش می کردن حدود 45 دقیقه بود , هر 3 یا 4 قسمت رو یکجا پخش می کردن. فکر کنم شبها حدود 9 یا 10 شب بود و دو سالی طول کشید
» <آدمیرال گلوبال> یه سوال ذهن منو درگیر کرده سریال اوشین سالهای دور از خانه حدود 300 قست 15 دقیقه ای هستش.. هفته ای یکبار پخش میشده...از کدوم شبکه و چه ساعتی و چند سال پخشش طول کشیده؟
» <آرام> کشف دوتا اهنگ ناشناس برنامه نما https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...https://cafeclassic5.ir/showthread.php?tid=493&pid=4574
» <BATMAN> نقد و امتیازات فیلم https://www.filimo.com/shot/188109/%D9%8...https://www.filimo.com/shot/188109/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%84%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1%D8
» <BATMANhttps://s8.uupload.ir/files/trtrt_6wy.jpg
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کامپیوتر و سینما
نویسنده پیام
خانم لمپرت آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال ها: 394
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۲/۵/۳
اعتبار: 61


تشکرها : 7981
( 8510 تشکر در 284 ارسال )
شماره ارسال: #1
کامپیوتر و سینما

درود فراوان بر شما گرامیان

 امروزه نقش و اهمیت رایانه ها در بهبود و ارتقا تکنیکی شاخه های مختلف درصنعت سینما بر کسی پوشیده نیست.این وسیله خارق العاده با هوش و کاربری وسیع الطیفش نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه تولید فیلم می گردد، از خطرات ضمن تولید فیلمهای اکشن و حماسی نیز کاسته وحتی بعضا نماهایی که فاقد جذابیت بصری در صحنه های فیلمبرداری میباشند را با دستکاری بسان نقاش طبیعت بهسازی و چشم نواز می نماید. ذکر تمامی نوآوری های شایان کامپیوتر  در هنر هفتم بحث مفصلی است که یکجا در این حدیث مجمل نمیگنجد بعلاوه نیاز به ورود کاربران متخصص در این زمینه در این جستارمحسوس است. بطور خلاصه نقش رایانه از ارتقاء جلوه های ویژه سینمایی که اکنون به مدد کامپیوتر بسیار باورپذیرتر از قبل شده اند نظیر وقایع طبیعی سیل و زلزله- گرفته تا بهبود همه جانبه کیفیت تصاویر قدیمی که لذت دیدن فیلمهای کلاسیک را با وضوح و کیفیتی بالا، دوچندان نموده است برهمگان آشکار میباشد. حتی به جایی رسیده ایم که با سیستمهای کامپیوتری فوق مدرن و لیزر، هولو گرام های انسانی چنان طبیعی خلق میشوند که پابه پای بازیگران در صحنه های زنده نمایش نقش آفرینی میکنند.

در مورد تاریخچه استفاده از کامپیوتر در نشریه تخصصی هنر و رایانه مطلبی از مهندس شیرکوند نقل شده که عینا درج مینمایم:

"نخستین بار در سال ۱۹۸۲ میلادی توسط شرکت ”والت دیسنی“ فیلمی به نام ”ترون“ ساخته شد که در آن به‌طور شگفت‌انگیزی از گرافیک کامپیوتری استفاده شد و موفقیت‌های خوبی نیز به‌دست آورد و سبب شد فیلمسازان به کامپیوتر به‌عنوان یک وسیله تأثیرگذار در فیلمسازی نگاه کنند.

درسال ۱۹۹۱ فیلم ”ترمیناتور دو“ و در سال ۱۹۹۳ فیلم ”پارک ژوراسیک“ جلوه‌های بسیار مهیج‌تر و جذاب‌تری از حضور کامپیوتر در سینما را به نمایش گذاشتند. فیلم ”تایتانیک“ هم فن‌آوری تازه‌ای به نام هنرپیشه مجازی را به دنیای سینما معرفی کرد. سازندگان این فیلم با نمایش تعداد زیادی هنرپیشه مجازی در صحنه‌ها به‌عنوان سیاهی لشگر به واقعی‌تر شدن آنها کمک کردند.
در سال ۱۹۹۶ یکی از کارگردانان بزرگ (پیتر جکسون) تصمیم گرفت رؤیای ”جی ار.ارتولکین“ نویسنده داستان معروف ”ارباب حلقه‌ها“ را در فیلمی به تصویر بکشد، یعنی هفتاد هزار سوارکار زره‌پوش به‌صورت مجازی در حالی‌که در حرکت هستند به کشتار و خونریزی بپردازند یا با برج‌های خیره‌کننده و رؤیایی، شهری زیبا را به‌صورت دیجیتالی شبیه‌سازی کنند. فیلم ”ارباب حلقه‌ها“ را می‌توان تا حدودی خیلی مجازی دانست، یعنی بیشتر بخش‌های این فیلم درون کامپیوتر خلق شده و واقعیت خارجی ندارند. این فیلم به خاطر جلوه‌های ویژه و صحنه‌های جذابش موفق شد جایزه اسکار را از آن خود کند.

با بهره‌گیری از کامپیوتر علاوه بر ایجاد جلوه‌های تصویری می‌توان موسیقی الکترونیکی و جلوه‌های صوتی را که در صنعت فیلمسازی یکی از بزرگترین نوآوری‌های آهنگ‌سازی کلاسیک و حتی صداهای غیرملودیک است، ساخت..."

بنده به عنوان یک فرد غیر حرفه ای دراین زمینه با رویکرد نقش کامپیوتر در احیا سینمای کلاسیک تاپیک را به یاری خدا آغاز مینمایم و تقاضامندم کاربران متخصص مارا دراین راه یاری بفرمایند و درهرزمینه ای که تداخل فیلم و رایانه برایشان جذاب وآموزنده بوده ، سایر کاربران  رانیز بی نصیب نگذارند.

ابتدا جهت بازارگرمی این تاپیک جدید یک آگهی بازرگانی پخش میکنیم تابلکه نظر مشتریان ارجمند را بیش از پیش جلب این مقوله نماییم::blush:

ستاره شیرین آدری هپبورن در تبلیغ کمپانی سازنده شکلات تلخ داو

هیچکس نمی تواند بخوبی آدری هپبورن نقش خودش را بازی کند!

کمپانی فریم استور با تکنیک و هنرجادوییش یک آگهی تجارتی یک دقیقه ای بسیار دوست داشتنی رابا بهره گیری از حضور شبیه سازی شده آدری هپبورن سوپراستار فقید در سال 2013 یعنی بیست سال پس از درگذشت وی،برای کارخانه مشهور شکلات سازی داو(گالاکسی)، ساخته و در شبکه های تلوزیونی ارائه نمود که بسیار موردتوجه قرار گرفت.

کمپانی شبیه ساز ابتدا سعی نمود تصویر تمام کامپیوتری معتبری درخور سیمای واقعی هپبورن بسازد ولی وقتی پروژه با عدم موفقیت روبرو شد از بازیگری با چشمهای شبیه آدری و اسکن کامل چهره و حرکات هفتاد عضله  صورت وی بهره جست. آگهی در شهرساحلی کوچکی در ایتالیا تولیدشد و گروه گسترده ای از عوامل تولید یک فیلم سینمایی به همراه گرافیستها و انیماتورها گردهم آمدند تا یک آگهی یک دقیقه ای عالی باحضور فوق العاده ای از هپبورن بسازند. تهیه کننده هم کسی نبود جز پسر ستاره فقید، شان هپبورن فرر.

باتوجه به اینکه فیلمها و تصاویر قدیمی فاقد اطلاعات فنی لنزیک برای روشن شدن اندازه های دقیق سه بعدی از سوپراستار فقید بودند، تیم با کمک رایانه تصاویر را از هر زاویه ممکن بررسی و با تخمین حدودی ، برای رسیدن به دقت و ظرافتِ هرچه بیشترِ طرح شبیه سازی، تجسمی کامل از پیکره را خلق و آن را درقالب مدل بازیگر فیلم جایگزین نمود ، چالش بعدی دادن نگاه کاملا انسانی از تمامی جهات به آدری شبیه سازی شده بود .این کار با اپلیکیشن مشهور آرنولد، ارائه گر تصاویر ماشینی (گرافیک رندرینگ) عملی گردید که پیش از این کارهای مشابه زیادی را باموفقیت به پایان رسانده بود . مبنای عملکرد آرنولد بر اساس زوایای تابش ورهگیری پرتوهای نوری بر مورد شبیه سازی شده میباشد. بعلاوه با مدد یک گروه انیماتور که گاه برای برخی صحنه ها فریم به فریم دخالت دستی مینمودند مانند ساخت  نیشخند خاص آدری هپبورن - بالاخره این طرح تحقق یافت و شما کاربر گرامی چنانچه تاکنون موفق به دیدنش نشده اید میتوانید آن را در آپارات یا  پیکوفایل  ملاحظه نمایید. البته صدالبته آدری افسانه ای نمیشود ولی بهرتقدیر زیباست باوربفرمایید...


در مسلخ عشق جز نکو را نکشند ... روبه صفتان زشت خو را نکشند
۱۳۹۳/۱۱/۲۳ عصر ۰۵:۴۳
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پیرمرد, برو بیکر, اسکورپان شیردل, هانا اشمیت, زینال بندری, سروان رنو, زرد ابری, BATMAN, حمید هامون, اسپونز, rahgozar_bineshan, Kathy Day, کنتس پابرهنه, بلوندی غریبه, جروشا, Kurt Steiner, Memento, آدمیرال گلوبال, ویگو مورتنسن, سوفیا, مکس دی وینتر, آلبرت کمپیون, واتسون, مراد بیگ
خانم لمپرت آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال ها: 394
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۲/۵/۳
اعتبار: 61


تشکرها : 7981
( 8510 تشکر در 284 ارسال )
شماره ارسال: #2
RE: کامپیوتر و سینما

سـه پیش بینی رایانه ای از اُدیسـه


    داستانها و فیلمهای علمی-تخیلی از وقتی به عالم هنر عرضه شدند، نقش بسزایی در پیشبرد علوم و تکنولوژی ایفا کرده اند. مهمترین دغدغه ژانر Science Fiction ارتباطش با فنآوری و اختراع بالاخص در ارتباط با رایانه است. برخی ازداستان ها، فیلمها و حتی نقاشی ها چنان واقع گرایانه آینده را پیش روی ما مجسم نموده اند که می پنداریم سازندگان آنها یا توسط سرویسهای امنیتی-اطلاعاتی کشورهایشان از اسباب آینده در گذشته مطلع بودند ! یا اینکه واقعا محققان و مخترعان، این داستان و فیلمها را الگوی خودشان قرار داده اند. از همان هنگام که ژول ورن از سفر به هوا و فضا و زیر دریا در داستان‌های ماجرایی علمی اش سخن گفت درحالیکه هنوز بشر نتوانسته بود حتی مقدمات چنین سفرهایی را فراهم کند،بگیرید تا فیلمهایی آینده نگر نظیر 2001 اودیسه فضایی استنلی کوبریک...

کارگردان نابغه، استنلی کوبریک رابطه کاری تنگاتنگی با نویسنده شهیر داستان های علمی فانتزی آرتور سی کلارک داشت و حاصل این همکاری هنری یکی از بزرگترین فیلمهای علمی تخیلی در تمام دوران  2001 اودیسه فضایی بود. دراین مقال می پردازیم به سه پیشگویی جالب نرم افزاری در اُدیسه 2001 کوبریک که سالها بعد از تجسم به تحقق رسیدند:

.

 iPads  in  2001:A Space Odyssey

 در صحنه هایی ازاین فیلم یکی از فضانوردان به نظر می رسد در حال استفاده از دستگاه کامپیوتری درست مشابه iPad شرکت اپل می باشد! با توجه به  اینکه فیلم در سال 1968 اکران گردید این مسئله کاملا فوق العاده است. بعبارتی 42 سال قبل از آن که اپل لوح‌رایانهٔ محبوبش را به دنیا آورد همزاد آن بر پرده جادویی به نمایش درآمده بود! کسی چه می داند شاید استیو جابز از طرفداران پر و پاقرص این فیلم بوده است !...

.

Skype   in 2001:A Space Odyssey

درفیلم کاپیتانِ فضاپیما بامیلیونها سال نوری فاصله از زمین وسط فضای لایتناهی در حال صحبت با دختر کوچولویش از طریق رابطی است که به نظر می رسد متشکل از یک وب کم و یک مانیتور کامپیوتر است دقیقا مثل کار با اسکایپ امروزی! در حالیکه اسکایپ (و نرم افزارها وبرنامه های مشابه آن) حداقل 35 سال بعد از اولین اکران ادیسه ، به دنیای فنآوری عرضه و در اختیار کاربران رایانه و شبکه های مجازی قرار گرفتند. آیا ادیسه اسکایپ را پیش بینی کرده بود یا خودش الهام بخش پیدایش آن گردید؟...

.

Siri in 2001:A Space Odyssey

یکی از اولین و معروف ترین نمونه های هوش مصنوعی در کل فیلمهای علمی-تخیلی در اُدیسه 2001 و در قالب HAL 9000، یک سیستم کامپیوتری نصب شده در فضاپیما بود که با فضانوردان گفتگو می کرد و راهکار به آنها ارائه می داد و حتی خودسرانه تصمیماتی برای اداره سفینه می گرفت. درست مثل برنامه اپل سیری که آن هم  مثل یک دستیار شخصی و راهنمایی دانا می باشد. سیری درواقع یک اپلیکیشن هوشمند است که در سیستم عامل آی او اس مورد استفاده قرار می گیردو از صدای طبیعی انسان برای پاسخ دادن به سوالات، پیشنهاد دادن و انجام بعضی از سرویس ها و فرامین صوتی استفاده می کند. این بدان معناست که شما با این اپلیکیشن فقط از طریق صدا ارتباط خواهید داشت. شما با او صحبت می کنید و او جواب شما را می دهد و خواسته هایتان ا اجرا می کند. در  فیلم ادیسه، HAL 9000 هم قابلیتی نظیر سیری دارد که در قالب سخت افزاری اش با صدایی آرام  و شمرده پاسخگوی نیازها و فرامین فضانوردان می باشد و البته در آخر فیلم با عصیان HAL 9000 این تعامل بشر و رایانه به تباهی می انجامد ... بنابراین امیدواریم آخر و عاقبتمان با سیری مشابه سرانجام فضانوردان نگون بخت با HAL 9000 نشود!...


در مسلخ عشق جز نکو را نکشند ... روبه صفتان زشت خو را نکشند
۱۳۹۴/۸/۲۶ عصر ۰۴:۵۶
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : سروان رنو, مکس دی وینتر, جروشا, Memento, اسکورپان شیردل, حمید هامون, Classic, آلبرت کمپیون, زینال بندری, اسپونز, لو هارپر, دزیره, کنتس پابرهنه, BATMAN, واتسون, زرد ابری, مراد بیگ
ارسال پاسخ