[-]
جعبه پيام
» <سروان رنو> تلگرام یا فروم ؟ مساله این است ! ... https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...4#pid45464
» <Dude> سلامت باشید. شده که ازعزیزانی با هم، کمی قدیمی تر از اینها را دیده بودیم، جز خودم همه دردیار باقی اند. خوشحالم هنوز هستند که از آن فیلمها خاطره دارند، با آرزوی سلامتی
» <دون دیه‌گو دلاوگا> سلام و سپاس فراوان "Dude" گرامی. آقا ممنون برای "Orions belte". با معرفی شما، خودم هم خاطره محوی از آن سراغ گرفتم
» <دون دیه‌گو دلاوگا> پاینده باشید "رابرت" گرامی. سپاس از لطف و پُست‌های ارزشمندتان
» <لوک مک گرگور> متشکرم دوست گرامی. منهم همیشه از خواندن مطالب جذاب و دلنشین تان کمال لذت را برده ام.
» <رابرت> بررسی جالب تأثیر فیلم "پاندورا و هلندی سرگردان" بر انیمیشن "عمو اسکروچ و هلندی سرگردان" https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...6#pid45456
» <رابرت> سپاس از دون دیه‌گو دلاوگا و لوک مک گرگور عزیز به خاطر مطالب تحقیقی، تحلیلی و زیبای اخیرشان
» <دون دیه‌گو دلاوگا> "بچه‌های کوه تاراک" : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...3#pid45453
» <مارک واتنی> ممنونم رابرت جوردن عزیز
» <رابرت جوردن> سپاس از مارک واتنی و بتمن
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی شخصیت در سینمای کلاسیک
نویسنده پیام
منصور آفلاین
آخرین تلالو شفق
*

ارسال ها: 501
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۸/۱۷
اعتبار: 77


تشکرها : 395
( 8061 تشکر در 307 ارسال )
شماره ارسال: #7
RE: معرفی شخصیت در سینمای کلاسیک

چند شب پیش بخاطر دلبستگی به سینمای هراس فیلم طالع نحس را برای یادآوری بازی گریگوری پک و البته دوبله آن (که در اواسط دهه 50 و در زمان اعتصاب انجمن گویندگان انجام شد) دیدم. قبل از هرچیز در مورد گوینده نقش کشیش در این فیلم صحبت کنم. به اطلاع دوستانی که از من خرده گرفته بودند که چرا صدای عباس خسروانه را با علی اکبر هرانر اشتباه گرفته بودی عرض میکنم که صدایی که از پشت تلفن در فیلم تلفن (با شرکت چارلز برانسون) که بعنوان یک محرک میشنوید تا قربانیان فیلم خود را فدای اهداف سازمان خود کنند صدای مرحوم عباس خسروانه است اما صدایی که در طالع نحس و بجای کشیش و یا صدای پدر بزرگ در کارتون باخانمان میشنوید صدای مرحوم علی اکبر هرانر است. صدای هرانر صدائی بمتر ، خش دارتر و پیرتر است و صدای خسروانه صدای شفاف تر و زلالتر . حتی در تاپیک دایره المعارف کافه اشتباها سیروس افهمی بجای علی اکبر هرانر در فهرست گویندگان و بجای کشیش در طالع نحس معرفی شده است. اشتباهی که بین صدای هرانر ، خسروانه و افهمی در بین دوستان ما وجود دارد و باعث گردیده در دایره المعارف و در فیلمهای دیگر نیز این اشتباه تکرار شود و همچنین علاقه دوست عزیز ما زینال بندری به شناسائی صداهای گمنام مرا تشویق میکند که با همکاری سایر دوستان تاپیکی برای ارائه کلیپهای مختلف از فیلمهای قدیمی در راستای شناسائی صداهای گمنام بسازیم و ضمن معرفی این عزیزان که به درستی شناخته نشدند و حتی نامی از آنها نیز نمانده است قدمی برداریم .

در مورد فیلم طالع نحس نکته خاصی به ذهنم رسید که عرض میکنم

اگر از قدیم ترهای خود بپرسید که جود یعنی چه به شما خواهند گفت: یهودی. شنیده ایم که کهنسالان ما برای ترساندن بچه های خود که زمین و زمان را به هم میدوختند و آسایش را از خانه و خانواده میگرفتند چنین تهدیدی برای بچه داشتند : میگم جود میاد میبرتت ها ! همین جمله کافی بود تا کودک از ترس قالب تهی کند... اما واقعیت قضیه چه بود که امروز روز در ذهن ها نیست. این نکته هرگز بشکل رسمی توسط یهودیان مورد تایید نیست اما تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.

گفته میشود روغن مقدس کنیسه های یهود در قدیم از خون کودک مسیحی یا مسلمان تهیه میشد. روش کار چنین بود که 12 نفر از خاخام ها با کاردی در دست اطراف میزی شبیه به میز بیلیارد می ایستادند. میزی با لبه هائی بلند تر که چندید منفذ در کناره ها داشت. کودکی 7 تا 12 ساله با دستانی بسته روی آن قرار میگرفت و هر خاخام حق داشت با کارد خود ضربه ای به این کودک بزند. خون کودک با ظروفی در زیر میز جمع میشد و پس از تبخیر و اضافه کردن رایحه هایی خاص بعنوان روغ مقدس در کنیسه نکهداری میشد. این افسانه ای است که در خصوص آن روغن گفته میشد.

میگوئیم افسانه اما همه شواهد نشانی از قریب به واقع بودن این حکایت دارد. در فیلمهائی که با پشتوانه یهود تولید شده اند به آن کودک با دید یک انسان نمای خبیث که باید کشته شود نگریسته شده است. از مقتول فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق بگیرید تا طالع نحس و حتی جن گیر. قتل مظلومانه این کودک با خباثت وی توجیه میشود و بعضا باید به همان شکل (با 12 یا ضربات متعدد چاقو ) باید انجام شود تا تمام ردهای پلیدی و خباثت برچیده شود. در طالع نحس ، کودک، فرزند شیطان است. عدد 666 علامت شیطان است که با هیچ ترفندی از بین نخواهد رفت جز آنکه در اورشلیم (مرکز یهود) با ضربات چندین کارد مقدس در مکانی مقدس مانند محراب مسجد یا کلیسا کشته شود.

در تمام نقدهای این سمت آب که طی 40 سال اخیر بر این فیلم نوشته شده است آن کودک نماد یهود است که اولا دنیا را تسخیر خواهد کرد و ثانیا در لحظه ذبح در محراب مظلومانه به قاتل خود مینگرد... درحالیکه من برای اولین بار میگویم که چنین نیست و تمام این نقدها با سادگی نویسنده نگاشته شده اند و این همان چیزی که خود یهود دوست دارد همگان بشنوند. آن کودک نماد یهود نیست. او نماد سایر انسانهاست. او شیطان است . یهود هرگز خود را شیطان نمیداند. یهود خود را منجی جهان میداند که تمام شیاطین را باید سرنگون کند. یهود اجازه ازدواج با غیر یهود را نمیدهد. حتی تبلیغ دین خود را ندارد و اجازه ورود غیر را به فرقه خود نمیدهد. در تلمود (قانون اساسی خود) زنا با غیریهود را حتی در حضور همسر خود جایز میداند. چگونه است که ما در طالع نحس تخم شیطان را در رحم غیر شیطانی یهود بپنداریم! چیزی که آنها خود از چنین موردی متنفرند. آن کودک نماد سایر حیواناتی است که خداوند آنها را بشکل انسان برای خدمت به قوم یهود آفریده  است (بند دوم تلمود). او انسان نیست.شبیه انسان است که اگر نابود نشود همه را نابود خواهد کرد. علامت 666 گواه انسان نبودن اوست . در فیلم بچه رزماری نیز چنین واقعیتی را شاهدیم.

در فیلم جن گیر ، جن که نماد پلشتی است از شرق به غرب می آید (از یک گور در عراق به آمریکا) پلشتیها همه در شرق اند و پاکیها در غرب. مهد فلاکت بشری در شرق است. از چین بگیرید تا هند و ایران و خاور میانه. نماد جن و شیطان در غرب جائی ندارد. یک باسمه اجباری است که باید به مهد خود (شرق) بازگردد و یا نابود شود. محل نابودی آن نیز فقط در شرق است. غرب نماد آزادی و آزادسازی است (آنچنانکه در آرماگدون یا اسکندر می بینید). مهد یهود در جائی بین غرب و شرق است. شکاف زمین که در فیلم ده فرمان موجب نابودی بدها شد درست در همین مکان باز خواهد شد و تمامی بدمن ها با ظهور دجال به زیر زمین خواهند رفت.

۱۳۹۳/۹/۵ صبح ۰۹:۵۲
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : گولاگ, زینال بندری, مگی گربه, برت گوردون, بلوندی غریبه, اسکورپان شیردل, اکتورز, پرشیا, BATMAN, سناتور, Classic, خانم لمپرت, پدرام, سروان رنو, rahgozar_bineshan, زرد ابری, برو بیکر, علی بابا, پیرمرد, پیر چنگی, Joe Bradley, terme, هایدی, باربوسا
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
هنری گوندورف در نیش - برت گوردون - ۱۳۹۳/۸/۱۱, صبح ۱۱:۳۸
RE: معرفی شخصیت در سینمای کلاسیک - منصور - ۱۳۹۳/۹/۵ صبح ۰۹:۵۲