[-]
جعبه پيام
» <لوک مک گرگور> متشکرم دوست گرامی. منهم همیشه از خواندن مطالب جذاب و دلنشین تان کمال لذت را برده ام.
» <رابرت> بررسی جالب تأثیر فیلم "پاندورا و هلندی سرگردان" بر انیمیشن "عمو اسکروچ و هلندی سرگردان" https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...6#pid45456
» <رابرت> سپاس از دون دیه‌گو دلاوگا و لوک مک گرگور عزیز به خاطر مطالب تحقیقی، تحلیلی و زیبای اخیرشان
» <دون دیه‌گو دلاوگا> "بچه‌های کوه تاراک" : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...3#pid45453
» <مارک واتنی> ممنونم رابرت جوردن عزیز
» <رابرت جوردن> سپاس از مارک واتنی و بتمن
» <مارک واتنی> رابرت عزیز و گرامی ... این بزرگواری و حسن نیت شماست. دوستان بسیاری هم در کافه، قبلا کارتون و سریال های زیادی رو قرار داده اند که جا داره ازشون تشکر کنم.
» <مارک واتنی> دانلود کارتون جذاب " فردی مورچه سیاه " دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...7#pid45437
» <Kathy Day> جناب اﻟﻜﺘﺮﻭﭘﻴﺎﻧﻴﺴﺖ از شما بسیار ممنونم...
» <مارک واتنی> خواهش می کنم بتمن عزیز
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 2 رای - 4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سینمای معنـــاگرا
نویسنده پیام
گاندولف آفلاین
مشتری کافه
*

ارسال ها: 8
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۴/۷/۱۸
اعتبار: 2


تشکرها : 45
( 74 تشکر در 5 ارسال )
شماره ارسال: #13
RE: سینمای معنـــاگرا

با دورود

کسب اجازه میکنم از محضر همه اساتید کافه کلاسیک

امید که بر این کمترین خرده مگیرند،چرا که در حضور اساتید این حقیر مجال صحبت پیدا کرده

شاید بسیار با این جمله که جناب دیوید لینچ برترین کارگردان مستقل سینمای دنیاست برخورد کرده باشید.

شاید یکی دو تا از آثار این کارگردان بزرگ را دیده و شاید در دل چند فحش نثارش کرده باشید!!

این چند خط ره آورد ذهن الکن اینجانب در مورد کارگردان مورد علاقه ام است؛اگر خامی ای در ان می بینید ضعف از قدرت بیان و درک این حقیر است چون تجربیات شخصی خودم را بیان میکنم و لاغیر..

                                                         

بگذار بیوگرافی کوتاهی از ایشان ارائه بدهم-صرفا جهت رعایت اداب نوشتن در فضای مجازی-.

1-      لينچ در سال 1946 در مونتانا به دنيا آمد

2-      دیوید لینچ" فارغ التحصیل رشته نقاشی است 

3-      اولين فيلم بلند لينچ «كله پاك‌كن» بود كه در سال 1978 ساخته شد 

اگر از مخاطبان فیلمهای لینچ بوده اید در خواهید یافت که ذهن لینچ سرشار از ایده های سوررئالیستی ای است که منشا انها را میتوان در سینمای کلاسیک امریکا پیدا کرد.بنظر من دیوید لینچ کارگردان بی‌رحمی است چرا که بنظرم از لذات و عادات اوست که مخاطبش را به چالش بکشاند و سوال پیچش کند و او را در دریایی از سوالاتی سخت جواب غرق کند!!

با چند نفر از دوستان هم دانشگاهی که فیلمهای لینچ را میدیم به این نکته جالب برخوردم که از کارهای وی برداشتها بشدت متفاوت است،جالب انکه نظر من با سایر دوستانم در فضایی کاملا جداگانه سیر می کرد!!!بعد ها دریافتم که لینچ به این موضوع هم علاقه دارد که مخاطبانش هر برداشتی که دوست دارند از کارهایش بکنند!!و شاید این فوت کوزه گری اوست که او را صاحب سبک کرده و بدین جایگاه رسانده است.و در واقع این یک حسن برای کارهای لینچ است که منتقدانش در نقد بسیار ازادند.

مشهودترین المان کارهای لینچ وجود و تقابل نکویی و پلشتی است.جالب انکه بدانید کدهایی که معمولا در فیلم بشما داده می شود بدون مقصد نهایی است و به هیچ مقصدی ختم نمی شوند!!!

شاید دغدغه اصلی لینچ گم شدن شخصیت انسان معاصر و پرخاشگری و جنگ خویی او باشد.در واقع درک کارهای لینچ مستلزم درک و گرفتن کدها و المان ها و ادبیاتی است که در انها بکار برده است.

در فیلم "اینلند امپایر" (امپراطوری درون) نگاه و ایدئولوژی و المان ها و ادبیات کارهای لینچ به حد نهایی خود می رسد و بنظر کاملترین کارش می اید.

اسلاوی ژیژک ،کل هستی شناسی لینچ را مبتنی بر نا همخوانی میان واقعیت که از فاصله امن به آن نگریسته می شودو نزدیکی مطلق امر واقعی به ما می داند

با این حال اگرچه کارهای لینچ غالبا پر فروش نبوده اند اما هميشه جایگاه محکمی بین منتقدين و اهالي سينما دارا هستند تا جایی که فيلم «جاده مالهلند» از نظر هم اینان بعنوان بهترين فيلم دهه‌ گذشته سينماي جهان انتخاب شد.

از آثار این کارگردان می‌توان به این موارد اشاره نمود: فیلم‌های بلند:

مرد کله پاک‌کنی، الفبا، آدم قطع عضو شده، مادر بزرگ، مرد فیل‌نما، دون، مخمل آبی، قلبا وحشی، آتش با من گام بردار، لومیر و شرکا، داستان استریت، بزرگراه گمشده، جاده مالهالند. سریال‌های تلویزیونی: قلل دوگانه، تاریخچه آمریکایی‌ها، سمفونی صنعتی شماره یک، رویا‌های یک قلب شکسته شده، هتل روم. فیلم‌های کوتاه‌: کابوها و مرد فرانسوی، دامبلد، شش شخص بیمار می‌شوند، خرگوش‌ها، اتاق تاریک، رامشتین.  

۱۳۹۴/۷/۲۵ صبح ۰۲:۲۳
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : فورست, BATMAN, Memento, پیرمرد, لو هارپر, واتسون, حمید هامون, خانم لمپرت, rahgozar_bineshan, سروان رنو, کنتس پابرهنه, تارا, ایـده آلـیـسـت, جو گیلیس, اشپیلمن, باربوسا
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
سینمای معنـــاگرا - جو گیلیس - ۱۳۹۱/۱۱/۹, صبح ۱۱:۳۹
RE: سینمای معنـــاگرا - جو گیلیس - ۱۳۹۱/۱۱/۹, عصر ۰۱:۱۳
RE: سینمای معنـــاگرا - جو گیلیس - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴, صبح ۰۱:۱۱
RE: سینمای معنـــاگرا - jack regan - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶, عصر ۰۹:۱۸
RE: سینمای معنـــاگرا - فورست - ۱۳۹۲/۳/۱, صبح ۱۲:۰۴
RE: سینمای معنـــاگرا - منصور - ۱۳۹۲/۳/۲, صبح ۱۰:۰۳
RE: سینمای معنـــاگرا - فورست - ۱۳۹۲/۳/۱۱, عصر ۰۲:۲۸
RE: سینمای معنـــاگرا - فورست - ۱۳۹۲/۳/۱۴, صبح ۰۳:۵۲
RE: سینمای معنـــاگرا - منصور - ۱۳۹۲/۳/۲۰, صبح ۰۷:۵۳
RE: سینمای معنـــاگرا - Schindler - ۱۳۹۲/۵/۲۲, صبح ۱۰:۵۹
RE: سینمای معنـــاگرا - گاندولف - ۱۳۹۴/۷/۲۵ صبح ۰۲:۲۳
RE: سینمای معنـــاگرا - سروان رنو - ۱۳۹۴/۷/۲۸, صبح ۱۲:۱۸
RE: سینمای معنـــاگرا - اکتورز - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹, عصر ۰۴:۴۷