برو بیکر
مشتری کافه
ارسال ها: 355
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۲/۸/۲۲
اعتبار: 37
تشکرها : 3248
( 6973 تشکر در 203 ارسال )
|
RE: طرح و لوگوهای سردر کافه با سلام
ضمن تشکر از مدیران کافه از تغییرو تحولاتی که گاهگاهی بر سر در کافه اعمال می نمایند در اینجا لازم می دانم تا نظر شخصی خود را در اینخصوص خدمت دوستان ابراز نمایم. لوگوی یک سایت مانند لوگو یا برند بسیاری از شرکتها یا کالاها بیانگر شخصیت آنها می باشد. شخصا معتقدم تغییر زود به زود این سر در زیاد به صلاح کافه نمی باشد. بنده معتقدم لوگوی اولیه کافه بسیار برازنده کافه بود. لوگویی که زیر ساخت آن توسط کاپیتان اسکای طراحی گردید و مدیریت آنرا وبرایش نمود:
این لوگو تا حدودی نوستالوژی بسیاری از اعضای قدیمی کافه می باشد که احتمالا در یک نیمه شب خلوت به اینجا رسیدند و زمانیکه عضو شدند این لوگو توجه آنها را به کافه جلب نمود. بنظر من بد نیست وقتی تصمیم به تعویض سر در داریم گاهی برای تجدید خاطره برای مدتی لوگوی اولیه که کاملا با شکل و شمایل کافه همخوانی داشت را بر بالای کافه به اهتزاز درآوریم.
بنظر بنده بهتر است کافه یک لوگوی رسمی داشته باشد و در هشتاد درصد از روزهای سال این لوگو بر سر در کافه نصب باشد و فقط برای اعیاد یا روزهای خاص لوگوی دیگری را موقتا جایگزین کنیم. تغییر لوگو بنظر من از اعتبار سایت می کاهد. بیش از هشتاد درصد از بازدیدکنندگان سایت میهمان هستند. چه بسا میهمانانی که در موتورهای جستجوگر برای بار دوم یا بار سوم گذرشان به کافه می افتد. با تغییر لوگو آنها فکر می کنند وارد یک سایت جدید شده اند. اما چنانچه لوگوی سایت ثابت باشد آن لوگو برای همیشه حتی در خاطر میهمانان ثبت می شود و در مراجعات بعدی این فکر را نمی کنند که وارد یک سایت جدید شده اند. وقتی یک کاربر میهمان به کرار برای تکمیل اطلاعاتش از طریق موتورهای جستجوگر به کافه هدایت می شود انگیزه های لازم را برای عضویت در سایت بدست می آورد. مشروط برآنکه بداند این سایت همان سایتی ست که مدتی پیش به آن مراجعه نموده است.
البته این نظر شخصی بنده است و ممکن است با نظر سایر دوستان در تعارض باشد اما فراموش نکنیم اولین گام حرفه ای در فضای مجازی برای سایتها داشتن یک لوگوی ثابت است. قصد مقایسه ندارم اما برندهایی مانند کوکاکولا و یا مک دونالد و یا حتی سونی با همان نوشتار ساده اش هرگز لوگوی خود را تغییر نمی دهند و لوگوی انها گاها بیش از یکصد سال قدمت دارد. البته اینها برندهای تجاری هستند اما در حوزه وب هم کافیست نیم نگاهی به لوگوی گوگل و یاهو داشته باشیم.
تغییر لوگو ممکن است برای امثال بنده که هر روز به سایت سر می زنم یک تنوع یا پوست اندازی محسوب گردد ، اما از نگاه هشتاد درصد بازدید کننده غیر عضو چنین نمی باشد. در پایان لازم می دانم خدمت مدیران عرض کنم تا این لحظه هیچیک از لوگوهایی که طی یکسال اخیر بر سر در کافه قرار گرفته اند توجه اینجانب را به اندازه لوگوی اولیه جلب نکرده است. لوگوی اولیه در عین سادگی دارای کنتراست رنگ مناسبی با پوسته و شمایل کافه می باشد و به نوعی یک برچسب جدا ناپذیر از پوسته سایت تلقی می گردد. لوگو های بعدی مانند یک الحاقیه می مانند که به پوسته کافه پیوست شده است. مضافا اینکه لوگوی اولیه کاملا حال و هوای کلاسیک بودن سایت را به مخاطب منتقل می سازد اما لوگوهای بعدی چنین خاصیتی نداشتند. البته این بدان معنا نیست که زحمات دوستان را زیر سوال ببرم. فقط نظر شخصی خود را بیان نمودم. اگر تمایل داشته باشید می توانید در این زمینه بین کاربران نظر سنجی برگزار نمائید(با برگزاری نظر سنجی هم نظر اکثریت را کسب می نمائید و هم احترامی می گذاریم به نظر اعضای سایت)
ارادتمند
بروبیکر | |
۱۳۹۳/۱۱/۲۶ صبح ۱۰:۲۴ | |
تشکر شده توسط : |
پیرمرد, زینال بندری, BATMAN, اسپونز, هانا اشمیت, خانم لمپرت, rahgozar_bineshan, شیخ حسن جوری, بلوندی غریبه, مگی گربه, سروان رنو, سرهنگ آلن فاکنر, پیر چنگی, Classic, Kurt Steiner, هایدی, حمید هامون, کاپیتان اسکای, باربوسا |