[-]
جعبه پيام
» <Emiliano> ممنونم جناب «رابرت» عزیز.
» <رابرت> با تشکر از محبت Emiliano عزیز، مرگ «میتسو» در قسمت ۲۱ سریال «داستان زندگی» اتفاق می‌افتد. https://telewebion.com/episode/0x1b6ed80
» <Emiliano> کسی خاطرش هست در کدوم قسمت از «داستان زندگی» («هانیکو») «میتسو»، خواهر «هانیکو»، فوت می‌کرد؟ قسمت بسیار زیبا و تأثیرگذاری بود.
» <Emiliano> با تشکّر از دوستان عزیز؛ به ویژه، «رابرت» گرامی، من هم یه سؤال داشتم:
» <رابرت> توضیحی کوتاه درمورد سریال سال های دور از خانه و سؤال جناب آدمیرال گلوبال عزیز https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...https://cafeclassic5.ir/showthread.php?tid=436&pid=4577
» <سروان رنو> بار اول که هفته ای پخش می کردن حدود 45 دقیقه بود , هر 3 یا 4 قسمت رو یکجا پخش می کردن. فکر کنم شبها حدود 9 یا 10 شب بود و دو سالی طول کشید
» <آدمیرال گلوبال> یه سوال ذهن منو درگیر کرده سریال اوشین سالهای دور از خانه حدود 300 قست 15 دقیقه ای هستش.. هفته ای یکبار پخش میشده...از کدوم شبکه و چه ساعتی و چند سال پخشش طول کشیده؟
» <آرام> کشف دوتا اهنگ ناشناس برنامه نما https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...https://cafeclassic5.ir/showthread.php?tid=493&pid=4574
» <BATMAN> نقد و امتیازات فیلم https://www.filimo.com/shot/188109/%D9%8...https://www.filimo.com/shot/188109/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%84%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1%D8
» <BATMANhttps://s8.uupload.ir/files/trtrt_6wy.jpg
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 5 رای - 4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فیلم نوآر
نویسنده پیام
Classic آفلاین
صاحب کافه
*********

ارسال ها: 793
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۷
اعتبار: 47


تشکرها : 6920
( 6076 تشکر در 445 ارسال )
شماره ارسال: #1
Star فیلم نوآر

همه چیز در مورد فیلم نوآر

:heart:


اینهمه کافه توی دنیا هست , اونوقت شما درست اومدین به کافه ی ما
۱۳۸۸/۹/۳ عصر ۱۲:۱۷
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : سروان رنو, MunChy, بانو, سم اسپید, الیشا, بهمن مفید, رزا, آلبرت کمپیون, آدمیرال گلوبال
سروان رنو آفلاین
پلیس انجمن
******

ارسال ها: 2,177
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۶
اعتبار: 85


تشکرها : 11641
( 19311 تشکر در 1617 ارسال )
شماره ارسال: #2
RE: فیلم نوآر

 فیلم نوآر ، اون تصاویر تاریک و سایه ها ، زنان اغواگرش ، قتل های اجتناب ناپذیر ،  داستان هایی که اغلب در شب می گذرند  و ... خیلی رویایی و زیباست ...

برادر ارزشی Munchy  ؛ یه تاپیک خیلی خوب توی PT داشت با نام زیبایی دلنشین. الان خودش دست تنها داره کل سینمای اونجا رو می گردونه اما کسی قدرش رو نمی دونه. اطلاعات خیلی خوبی در مورد فیلم های نوآر تهیه کرده بود. در عنفوان جوانی من یه مدت اونجا باهاش بحث می کردم اما کشیدم کنار . پیکان رو چه به رولز رویس 12 سیلندر  ؟!


رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند .
۱۳۸۸/۹/۳ عصر ۰۵:۳۶
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : MunChy, soheil, ژان والژان, بهمن مفید, رزا, مگی گربه, آدمیرال گلوبال
MunChy آفلاین
شوالیه تاریکی
***

ارسال ها: 145
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۸
اعتبار: 14


تشکرها : 157
( 891 تشکر در 98 ارسال )
شماره ارسال: #3
RE: فیلم نوآر

شایعه بازسازی The Third Man


متاسفانه باز هم خبر بازسازی کلاسیکی موندگار به گوش میرسه. من نمیدونم,آخه مثلا میان " روزی که زمین از حرکت باز ایستاد" رو بازسازی میکنن,خب آدم میگه تکنولوژی پیشرفت کرده و یه کار تمیز میخوان بسازن (که نمیسازن). یا " جنگ دنیاها " یا چمیدونم هزار و یک فیلم دیگه. اما یه فیلمی مثل مرد سوم که تو دوره خودش,شرایط اون زمان,اتمسفر اون زمان جذاب بوده و جواب داده رو آخه چطور میشه بازسازی کرد؟ اصلا آدم این فیلم رو غیر از B/W نمیتونه تصور بکنه. دو بازیگری هم که جای اورسن ولز و جوزف کاتن در نظر گرفتن دی كاپریو و توبی مگوایر هستن.خلاصه که خدا لعنتشون بکنه! سانست بولوار موزیکال رو میخوان بسازن,بانی و کلاید یه نسخه دیگه اش درمیاد,بانوی زیبای من رو میخوان بازسازی کنن, پس فردا هم حتما نوبت آواز در زیر باران میشه دیگه!

۱۳۸۸/۹/۵ عصر ۰۹:۴۰
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : zhivago, Classic, Surrealist, سروان رنو, موسيو وردو, nader_1971_a, ترومن بروینک, ژان والژان, رزا, سوفیا
Classic آفلاین
صاحب کافه
*********

ارسال ها: 793
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۷
اعتبار: 47


تشکرها : 6920
( 6076 تشکر در 445 ارسال )
شماره ارسال: #4
RE: فیلم نوآر

دی کاپریو به جای اورسن ولز ؟! tajob

من واقعا درک نمی کنم که در مغز برخی از این به اصطلاح فیلمسازان چی می گذره ؟! یه وقت شما برای بهتر کردن یک اثر ممکنه قصد بازسازی اونو داشته باشین اما وقتی یک اثر به خودی خود در اوج هنر قرار داره شما مثلا چه گُلی می خواید به سرش بزنید! ؟ انگار کسی قصد کنه تخت جمشید یا دیوان حافظ رو بازسازی کنه ! شما اگر هنری دارید برید خلاقیت خودتون رو برای خلق یک اثر جدید صرف کنید نه یک اثر جاودان کلاسیک. آره اگر تونستید اورسن ولز و جوزف کاتن رو زنده کنید و بعد زمان رو به دهه 40 برگردونید اونوقت شاید فیلمی شبیه به اون بسازید. من می دانم که چون اینها حوصله ساختن دکورهای دهه 40 رو ندارند حتما همه صحنه ها رو به شیوه کامپیوتری یا کروماکی می سازن ... cccc:  فعلا که ویروس بازسازی و دنباله سازی به جان هالیوود افتاده :eee2


اینهمه کافه توی دنیا هست , اونوقت شما درست اومدین به کافه ی ما
۱۳۸۸/۹/۶ صبح ۱۱:۱۱
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : سروان رنو, nader_1971_a, ژان والژان, چارلز کین, بهمن مفید, رزا, سوفیا
MunChy آفلاین
شوالیه تاریکی
***

ارسال ها: 145
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۸
اعتبار: 14


تشکرها : 157
( 891 تشکر در 98 ارسال )
شماره ارسال: #5
RE: فیلم نوآر

(۱۳۸۸/۹/۶ صبح ۱۱:۱۱)IranClassic نوشته شده:  

فعلا که ویروس بازسازی و دنباله سازی به جان هالیوود افتاده :eee2

متاسفانه بازسازی نوآرهای موندگار ادامه داره. نسخه بازسازی فیلم " ورای شکی معقول " رو چند شب پیش دیدم. من اصولا با بازسازی خوب مشکلی ندارم [البته نه بازسازی هر فیلمی] اما این, یکی از بازاری ترین - بی کیفیت ترین تریلرهای این سالها بود. همه چیز مطابق با اصول بازاری .. مایکل داگلاس در فیلم نقش داره ... اضافه شدن مقادیری Se x] Scene ] و مثلا امروزی شدن اثر ...

عکس هایی از نسخه بازسازی :

Beyond A Reasonable Doubt
1956

اکران بازسازی فیلم ورای شکی معقول با حضور مایکل داگلاس که از سه چهار سال پیش صحبتش بود بهانه ای شد برای نوشتن این پست. نسخه اصلی محصول 1956 مشخصا بهترین کار فریتز لانگ کبیر نیست ولی در بین تریلر-نوآرهای خوبش قرار میگیره.شخصا موقع دیدن فیلم هیجان خاصی داشتم تا ببینم پایان چی میشه. فیلم داستان قوی و خوبی داره و خوب هم پیش میره. در مجموع یکی از سورپرایز کننده ترین پایان های ممکن بین کلاسیک های دهه 50 ای رو داره. اگر بخوام یک فیلم دیگه با پایانی غافلگیر کننده و تا حدودی شبیه به این فیلم رو مثال بزنم [ندیدین,نخونین] اثر دادگاهی بیلی وایلدر یعنی Witness For The Prosecution رو نام می برم. اگر دنبال دیدن نوآر(هایی) اریجینال از لانگ هستین اول بانویی در پنجره و بعد اسکارت استریت رو پیشنهاد می کنم. متاسفانه نسخه آنچنان باکیفیتی از این فیلم لانگ در دسترس نیست و یا میشه ریپ تلویزیونی و یا ریپ وی اچ اسش رو دانلود کرد. دانا اندروز که در نوآرهای بسیاری بازی کرده از اون بازیگرای خشک هست که نقش هایی خاص بهش میاد. یه کسی مثل ریچارد کونته به طور مثال, توی این فیلم نقشش رو خیلی خوب بازی کرد.


داستان : نویسنده ای به نام تام به همراه آستین, پدر زنی که میخواد باهاش ازدواج بکنه, از سیستم قضایی راضی نیستند و اعتقاد دارند افراد بسیاری به اشتباه محاکمه و حتی اعدام می شوند. در همین حال قتلی رخ میده در حالی که مظنون خاصی شناسایی نشده. تام و آستین تصمیم می گیرند شروع به جمع آوری مدارکی جعلی بکنند و کاری بکنند که تام رو مظنون نشون بدن و در نهایت به دادگاه و سیستم قضایی ثابت کنند که چطور این اتفاق ممکن هست برای خیلی های دیگه هم بیفته. به همین ترتیب این دو شروع به ثبت مدارک می کنند و کاری می کنند که پلیس تام رو دستگیر بکنه. هیچ کس غیر از تام و آستین از قضیه خبر ندارند و مشخصا خیال این دو راحت هست چرا که در حالی که تام در زندان هست,آستین مدارک رو برای اثبات بی گناهی تام در دست داره و میخواد روز آخر دادگاه این مدارک رو به همه نشون بده. صبح روزی که آخرین جلسه دادگاه برگزار میشه آستین طی یک حادثه رانندگی کشته میشه و مدارک هم در ماشینش آتش میگیرند و از بین میرند. خبر به تام میرسه. وضعیت خیلی خطرناکی برای تام ایجاد شده, به هیچ شکلی نمیتونه ثابت بکنه که همه اینها پرونده سازی بوده و خودش و پدر نامزدش این مدارک رو جاسازی کرده اند. داستان به اوج خودش میرسه,در حالی که چند ساعتی بیشتر به اعدام تام بی گناه باقی نمونده مدرکی پیدا میشه و به این ترتیب دادگاه حرف تام مبنی بر ظاهری بودن تمامی مدارک رو قبول می کنه. تام آزاد میشه و نزد نامزدش میره. اینجاست که به اشتباه حرفی از دهن تام در میره و ما میفهمیم که تام در اصل قاتل بوده .

۱۳۸۸/۹/۸ صبح ۰۸:۴۳
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : سروان رنو, Classic, سم اسپید, bibawujyki, رزا, مگی گربه
سروان رنو آفلاین
پلیس انجمن
******

ارسال ها: 2,177
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۶
اعتبار: 85


تشکرها : 11641
( 19311 تشکر در 1617 ارسال )
شماره ارسال: #6
RE: فیلم نوآر

(۱۳۸۸/۹/۸ صبح ۰۸:۴۳)MunChy نوشته شده:  

داستان : نویسنده ای به نام تام به همراه آستین, پدر زنی که میخواد باهاش ازدواج بکنه, از سیستم قضایی راضی نیستند و اعتقاد دارند افراد بسیاری به اشتباه محاکمه و حتی اعدام می شوند.

مونچی جان ( یا شوالیه جان ! )

این داستانی که میگی یه فیلم دیگه میاد به ذهنم که فکر کنم کیت وینسلت درش بازی می کرد ( شاید با کوین اسپیسی ؟! )  موضوعی شبیه به همین بود که اینها از سیستم قضایی ناراضی بودن و می خواستن ثابت کنن که سیستم ایراد داره و برنامه ای شبیه به این که گفتی طراحی می کنن اما آخر فیلم اون مظنون بیچاره واقعا اعدام می شد. اسم فیلم یادم نیست ولی مربوط به 10 سال اخیر بود. ( چون کیت وینسلت حسابی چاق و چله شده بود ! )


راغب شدم این ورژن 1956 فیلم ورای شکی معقول را حتما گیر بیارم. نسخه دوبله یا زیرنویس خوبی ازش تو بازار هست ؟ حقیقتا معجون فریتز لانگ - دانا اندروز و جون فونتین باید دیدنی باشه. بازیگری مثل دانا اندروز یعنی با مایکل داگلاس قابل مقایسه است ؟ دانا اندروز لازم نیست کاری بکنه ، فقط به یک جایی تکیه بده ، آدم حظ می کنه نیگاش کنه !


رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند .
۱۳۸۸/۹/۹ عصر ۰۶:۳۶
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : رزا
MunChy آفلاین
شوالیه تاریکی
***

ارسال ها: 145
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۸
اعتبار: 14


تشکرها : 157
( 891 تشکر در 98 ارسال )
شماره ارسال: #7
RE: فیلم نوآر

آره, هم وینسلت و هم اسپیسی توش هستند و اسم اصلیش Life Of David Gale هست.

این ورای شکی معقول دوبله و زیرنویسی به طور عمومی ازش در دسترس نیست. البته دیدم دوبله اش توی لیست واترلو 1815 هست.

۱۳۸۸/۹/۱۰ صبح ۰۸:۳۶
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : سروان رنو, رزا
سروان رنو آفلاین
پلیس انجمن
******

ارسال ها: 2,177
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۶
اعتبار: 85


تشکرها : 11641
( 19311 تشکر در 1617 ارسال )
شماره ارسال: #8
RE: فیلم نوآر

آره . الان اسمش یادم اومد. زندگی دیوید گیل بود. درسته. چقدر داستانش شبیه به این فیلم هست ! فقط پایانش رو عوض کردن.


رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند .
۱۳۸۸/۹/۱۰ صبح ۱۰:۲۸
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : rAssaushhar, رزا
Classic آفلاین
صاحب کافه
*********

ارسال ها: 793
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۷
اعتبار: 47


تشکرها : 6920
( 6076 تشکر در 445 ارسال )
شماره ارسال: #9
RE: فیلم نوآر

(۱۳۸۸/۹/۹ عصر ۰۶:۳۶)سروان رنو نوشته شده:    بازیگری مثل دانا اندروز یعنی با مایکل داگلاس قابل مقایسه است ؟ دانا اندروز لازم نیست کاری بکنه ، فقط به یک جایی تکیه بده ، آدم حظ می کنه نیگاش کنه !

ok

توبی مگوایر (بازیگر مرد عنکبوتی ) به جای جوزف کاتن ؟! tajob2  اینو الان توی پست Munchy دیدم. cccc: . بابا حداقل یه نفر رو بذارید که چهره و ظاهرش مناسب تر باشه. مثلا جرج کلونی و یا تام هنکس . این دو تا با لباس های دهه چهل ، تیپ و ظاهری به مراتب قابل پذیرش تر دارند. شما مثلا لئوناردو دی کاپریو را در هوانورد نگاه کنید . بنده خدا خیلی زحمت کشیده و کار کرده. مارتین اسکورسیزی هم انواع هنر رو پیاده کرده اما باز این دی کاپریو به عنوان هاوارد هیوز قابل جا زدن نبود. به قول معروف:  "هر کچلی که رونالدو نمیشه ! "


اینهمه کافه توی دنیا هست , اونوقت شما درست اومدین به کافه ی ما
۱۳۸۸/۹/۱۱ عصر ۰۶:۰۹
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : rAssaushhar, bibawujyki, رزا, آماندا
MunChy آفلاین
شوالیه تاریکی
***

ارسال ها: 145
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۸
اعتبار: 14


تشکرها : 157
( 891 تشکر در 98 ارسال )
شماره ارسال: #10
RE: فیلم نوآر


The Big Heat


این نوآر خشن و تلخ محصول 1953 هست و اتفاقا کلی بازیگر یخی, از گلن فورد و لی ماروین (که یکی از اولین نقش های درست و حسابش هست) گرفته تا گلوریا گراهام و آدام ویلیامز درش بازی می کنن. خواهر بزرگ مارلون براندو یعنی Jocelyn هم در نقش همسر گلن فورد خوب می درخشه. لانگ بین سالهای 1950 تا 1956 چیزی در حدود شش هفت فیلم-نوآر ساخت و بسیاری از لحظه های تلخ و سنگین فیلمهای کلاسیک نیمه اول دهه 50 رو میشه در فیلمهاش دید.اون تم ترانه معروف فیلم Gilda هم در این فیلم به گوش میرسه که من شخصا علتش رو نفهمیدم. البته گلن فورد در هر دو فیلم بازی می کنه . یک ساعت اول فیلم شاید کمی دلنچسب و تا حدودی خسته کننده باشه ولی از قسمتی که گراهام پیش فورد میاد وضع خیلی فرق می کنه. گلوریا گراهام مثل همیشه عالی بازی می کنه. عجیب هست که فیلم در هیچ رشته ای نامزد اسکار نشده. در مجموع خشونت و صحنه های اکشن فیلم بر جنبه های راز آلود و نوآریش! فیلم می چربه. نه اینکه بشه ازش به عنوان یک فیلم گنگستری یاد کرد. اما نسبت به تعدادی از نوآرهای دیگه لانگ مثل زنی در پنجره و ورای شکی معقول و اسکارلت استریت خشن تر و اکشن تر هست. شخصا پسندیدمش و از بازی گراهام و براندو و فورد لذت بردم.


داستان : دیو بنیون (گلن فورد) گروهبانی شریف و درستکار هست که در کنار همسر و دخترش زندگی خوبی داره. اون سوی شهر پلیسی به نام تام دانکن خودکشی می کنه در حالی که نامه و مدارکی هم برای افشای تعدادی خلافکار از خودش به جای میذاره. همسر تام این مدارک رو پنهان می کنه و شروع می کنه به گرفتن باج از افراد خلافکار و میگه که ترتیبی داده تا در صورت کشته شدن مدارک به روزنامه ها راه پیدا بکنن. در همین حال لوسی چپمن دوست دختر تام با دیو تماس میگیره و میگه ادعای همسر تام مبنی بر بیمار بودنش صحیح نیست. دیو هم شروع به تحقیق می کنه و یجورایی میشه موی دماغ خلافکارهای گنده شهر. همین میشه که بمبی در ماشین دیو کار میذارن ولی به جای دیو, همسرش ماشین رو استارت میزنه و کشته میشه. از اینجا به بعد دیو در حالی که از سمتش استعفا داده خودش پیگیر جریان میشه تا قاتلین همسرش رو پیدا بکنه. با دبی مارش (گراهام) دوست دختر یکی از خلافکارها آشنا میشه و به هر ترتیب با همکاری دبی, در حالی که دبی در آخر کشته میشه, دست این خلافکارها رو رو می کنه و بار دیگه پست سابق خودش رو میگیره.

۱۳۸۸/۱۰/۱۹ صبح ۰۸:۱۴
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : zhivago, Classic, سروان رنو, بهزاد ستوده, سم اسپید, رزا, مگی گربه
سروان رنو آفلاین
پلیس انجمن
******

ارسال ها: 2,177
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۶
اعتبار: 85


تشکرها : 11641
( 19311 تشکر در 1617 ارسال )
شماره ارسال: #11
RE: فیلم نوآر

(۱۳۸۸/۱۰/۱۹ صبح ۰۸:۱۴)MunChy نوشته شده:  

 کلی بازیگر یخی,

خوب گفتی ::ok:
واقعا بعضی هاشون مثل T1000  فیلم ترمیناتور  هستن ، بی احساس و ماشینی. البته نه اینکه نکته منفی باشه ،برعکس. من آدم های اینطوری رو دوست دارم ، آدمایی با کت و شلوار اتو کشیده و بسیار مرتب و خوش لباس و تمیز.
کلا فضای بیشتر فیلم نوآرها علی رغم وجود زن ها و معشوقه ها ، خالی از احساس های آنچنانی است. مثل اینکه سایه وحشت مافیایی مانند بر فراز فیلم باشه. کمترین فایده بیرونی فیلم های آن زمان این بود که مردم از این هنرپیشه های شیک پوش و با اراده تقلید می کردند و خودشان هم لباس های خوب و زیبا می پوشیدند و سعی می کردند مثل آنها باشند ، اما حالا چی ؟ بازیگرهای فیلم های جنایی و مافیایی روز به روز بدریخت تر و بی بند و بارتر ( در پوشش و رفتار ) می شن  و تاثیر بدی بر تماشاگرهای جوان می ذارن.

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند .
۱۳۸۸/۱۰/۱۹ عصر ۰۷:۵۸
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : MunChy, بهزاد ستوده, رزا
موسيو وردو آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 70
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۱/۲۲
اعتبار: 7


تشکرها : 1102
( 336 تشکر در 31 ارسال )
شماره ارسال: #12
Sad RE: فیلم نوآر

سلام دوستان

بازسازي كلاسيك هاي قديمي براي اونا كه سينما رو از ريشه دنبال ميكنن دلپذير نبوده و نيست ولي دوستان توجه دارن كه هاليوود هدفش پوله و بس. تا يه فيلم گل ميكنه پشت بندش قهرمان فيلم رو كه آخر فيلم مرده با يه داستان مزخرف زنده ميكنن و اين ميشه دنباله فيلم و همينطور تا فروش داره ادامه ميدن.

آيا واقعا جيمز باند فيلم سينماييه؟ يا يه سرياله كه چند وقت يه بار يه قسمتش بيرون مياد.

تفاوت فيلم سينمايي با سريال چيه؟ همين كه بري سينما و پول پاش بدي ميشه فيلم سينمايي؟

هيچ گربه اي محض رضاي خدا موش نگرفته و هاليوود هم از جنس همين گربه هاست.

ببينيد دوستان اينكه فيلماي قديمي رو بازسازي كنن يا فيلماي با دنباله بسازن به خوديه خود مورد نداره (از نظر من) ولي مشكل از اينجا پيدا ميشه كه خود سينما چي ميشه؟ ايني كه بهش ميگن هنر . آيا تعريفي هم براي هنر هفتم وجود داره ؟ يه ترازويي كه فيلما رو با اون بسنجيم و بگيم اين فيلم واقعا سينما است. اگه اشتباه نكنم بيلي وايلدر يه جايي گفته بود:

سانست بولوار بهترين فيلم منه ، اين فيلم 8 دقيقه سينما داره

ببينيد اين حرف خيلي سنگينه . وايلدر با چه معياري اين حرف رو زده؟ اگه اين معيارو بدست بياريم اونوقت ميشه رو خيلي از فيلمايي كه ادعاي سينما بودن دارن خط قرمز بكشيم. آخه اسكار "پور ..." چيه ديگه؟ تا كي بايد سينما عامل ترويج "سـِ..." باشه؟ آيا نشون دادن يه صحنه "سـِ..." رو پرده سينما ميشه هنر؟

كجاست آيزنشتاين تا به حال اين سينما گريه كنه. كجان برادران لومير ببينن چي اختراع كردن. جان فورد بايد بياد و ببينه كه خيليا با افتخار سرشون رو بالا ميگيرن و ميگن:

من كارگردانم فيلمِ سـ... ميسازم

و جالب اينجا كه همه ادعاي هنرمند بودن ميكنن. توجه كنيد پيكاسو هنرمند بوده و اين بانوان بلند شده از خانه هاي عفاف هم هنرمندن.

مانچي جان از بازسازي فيلما ناراحت نشو چون اين دنيا پر از احمقه و حاضرن براي ديدن يه بازيگر  س.. برن سينما و پول حروم كنن (باز خدا رو شكر ما كپي رايت نداريم). حداقلش اينه كه وقتي يه فيلم بازسازي رو ميبينن تو بحث بعد از فيلم در مورد نسخه قديميشم حرف بزنن و از اين راه از روي كنجكاوي نسخه قديميش رو تهيه كنن و سينماي واقعي رو ببينن. چيزي كه با افتخار تمام ميشه بهش گفت هنر

ببخشيد دلم پر بود زياد حرف زدم. راستش اومدم بگم كه از بحث فيلم نوآر  خارج شدن دوستان ديدم خودم از همه بدترمkhande

من اطلاعاتي درباره نوآر ندارم اگه دوستان لطف كنن و در حد آماتور هم توضيحاتي بدن خوشحال ميشم

با تشكر


غيبت صغري
۱۳۸۹/۲/۱۲ عصر ۰۸:۴۳
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : jack regan, MunChy, رائول والش, Scarlett, bibawujyki, رزا
رائول والش آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 68
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
اعتبار: 13


تشکرها : 270
( 509 تشکر در 33 ارسال )
شماره ارسال: #13
RE: فیلم نوآر

(۱۳۸۹/۲/۱۲ عصر ۰۸:۴۳)موسيو وردو نوشته شده:  

ببخشيد دلم پر بود زياد حرف زدم. راستش اومدم بگم كه از بحث فيلم نوآر  خارج شدن دوستان ديدم خودم از همه بدترمkhande

من اطلاعاتي درباره نوآر ندارم اگه دوستان لطف كنن و در حد آماتور هم توضيحاتي بدن خوشحال ميشم

اصطلاح فيلم نوآر film noirرا منتقدين فرانسوي ساختند. خود كلمه هم فرانسوي و به معني سياه است. در مجموع فيلم نوار به فيلمهاي گفته مي شود كه فضا و ساختاري تيره و تاريك، محزون، سرشار از سوءتفاهم و بدگماني و نا اميدي باشد.  قهرمان هاي مرد فيلم هاي نوآر عموما تكرو، افسرده و گاهي گناهكار هستند. زنهاي فيلمهاي نوار هم معمولا در صدد اغواي مردان و رسيدن به قدرت و در نهايت شكست خورده هستند. فيلمهاي نوار عموما در دهه هاي 40 و 50 ميلادي ساخته شده اند.

ساير خصوصيات: نور پردازي پر كنتراست و داراي سايه هاي عميق، فضاي شهري (كافه ها و ....)، سيگار كشيدن هاي پي در پي، وجود سكانس هاي زياد شبانه، جنايت، سرقت و از همه مهمتر خيانت پيشگي

همچنين معمولا در تحليل اين فيلم ها به لايه هاي مختلف روانشناسانه شخصيت ها اشاره مي شود.

كارگردانهاي مطرح: جان هيوستن (شاهين مالت، جنگل آسفالت، كي لارگو)، هوارد هاكس (داشتن و نداشتن، خواب ابدي)، بيلي وايلدر(غرامت مضاعف، تعطيلات از دست رفته، تكخال در حفره، سانست بولوار)، فريتز لانگ (خانمي در پنجره، خيابان اسكارلت)، اتو پرمينجر(لورا، فرشته سقوط كرده، جايي كه پياده رو ها تمام مي شوند)، آنتوني مان، اتو پرمينجر، رابرت سيودمارك و .....

فيلمهاي مطرح: جيب بر خيابان جنوب، بوسه مرگبار، وحشت در خيابانها، جنون اسلحه، خانمي در درياچه، گيلدا، خانمي از شانگهاي و بسياري از فيلمهاي ديگر كه ديدن آنها آرزوي هر سينما دوستي و صد البته خود من است.:eee43

گاهي اوقات فيلمهاي گنگستري دهه 30 را هم جز فيلم هاي نوار در نظر مي گيرند ولي اين فيلمها همه مشخصه هاي گفته شده را ندارند و از دهه پنجاه به بعد اين فيلمها كمرنگتر شدند ولي هر چند يكبار فيلمهاي با مشخصه هاي نوار يا اصلا براي اداي دين و متاسفانه بازسازي بي مورد آنها ساخته مي شود.

۱۳۸۹/۲/۱۴ عصر ۰۲:۴۵
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : موسيو وردو, jack regan, Classic, سروان رنو, Scarlett, rAssaushhar, رزا, مگی گربه
رائول والش آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 68
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
اعتبار: 13


تشکرها : 270
( 509 تشکر در 33 ارسال )
شماره ارسال: #14
RE: فیلم نوآر

يك نوآر تمام عيار: بوسه مرگبار (Kiss me Deadly)


حدودا يك سال پيش بود كه اين فيلم را ديدم و بلافاصله براي دومين بار هم آن مشاهده كردم. اين متن هم براي همان موقع و حاصل يك شگفت زدگي است. تقديم به نوآر دوستان:heart:

يك فيلم تكان دهنده و حيرت انگيز، تركيبي از دو ژانر نوار و افسانه علمي كه رابرت آلدريچ آن را در كمتر از سه هفته ساخت. مايك هامر (نام كاراكتري با بازي رالف ميكر) كارآگاهي خصوصي در شهر فرشتگان است كه اينبار بنا به ميل خودش مي خواهد معمايي پيچيده را حل كند كه باز شدن هر گره از اين معما شعفي در او ايجاد نكرده او را فرسوده و عصبي تر مي كند.  با پاياني بدبينانه و دوپهلو. يك نمونه مثال زدني از تدوين و فيلمبرداري در خدمت مفهوم فيلم. به اين چند مثال توجه كنيد: عكس ها را از چپ به راست و بالا به پايين دنبال كنيد.
بدون هيچ مقدمه اي در ابتداي فيلم شاهد چنين نماهايي هستيم كه به ما مي فهماند با يك داستان عادي روبرو نخواهيم بود.
شيوه رفتاري هامر و نامزدش در اين سه نما معلوم مي شود. هامر ابتدا براي عبور كردن، تندخويانه پاي دختر را كنار مي زند كه بعدها دختر در موقعيتي مشابه سعي مي كند با گذشتن از روي پاي او مهرباني خودش را نشان دهد. بلافاصله هامر اينبار براي رد شدن دختر، پاي خود را جمع مي كند تا تاثير پذيري خود را از اين حركت نشان دهد.
اولين باري كه هامر به خانه ساحلي جهنمي آورده مي شود سعي مي كند از دست دو مامور فرار كند اما موفق نيست.
هامر كه خود در حال تعقيب سوژه خود است به تدريج متوجه مي شود كه خود نيز در حال تعقيب شدن است گو اينكه بعدها مي فهمد بيشتر "آنها" هستند كه از او سوالي دارند.
در بين دو بيهوشي از قاب هاي كج استفاده شده است. نشانه اي از حال پريشان كارآگاه ما.
۱۳۸۹/۲/۱۴ عصر ۰۵:۱۴
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : MunChy, Classic, بانو, موسيو وردو, سم اسپید, رزا, مگی گربه
MunChy آفلاین
شوالیه تاریکی
***

ارسال ها: 145
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۸
اعتبار: 14


تشکرها : 157
( 891 تشکر در 98 ارسال )
شماره ارسال: #15
RE: فیلم نوآر

مشکل من حل شد و برگشتم. راجع به تعریف نوآر که موسیو وردو گفتن چندین پست در تاپیک نوآر PT گذاشته بودم که یک سری رو اینجا منتقل می کنم. یه پستی هم راجع به Kis/s Me Deadly که حامد عزیز راجع بهش گفتن اونور داشتم که اون رو هم منتقل می کنم (نمیدونم چرا نسخه کامل پست رو پیدا نمی کنم,مثل اینکه تو PT هم ناقص ارسالش کردم) و بعدش اگر خدا خواست بریم برای بحث و صحبت راجع به خود فیلم. امیدوارم آپلود سنتر عکس های قدیمی رو پاک/عوض نکرده باشه.

//

نوآر چیست ؟


اسکن 6 صفحه کامل از مجله "فيلم نگار " در توضيح فيلم نوآر

" فيلم نگار " هم چند صفحه اي پيرامون نوآر داره در اين شماره, 6 صفحه هست که اسکنش رو از زیر میتونین بگیرین.


[URL="http://i37.tinypic.com/2wd2bgy.jpg"]اول - در سايز اصلي[/URL]
[URL="http://i36.tinypic.com/10ynady.jpg"]دوم - در سايز اصلي[/URL]
[URL="http://i35.tinypic.com/2isfseb.jpg"]سوم - در سايز اصلي[/URL]
[URL="http://i38.tinypic.com/2rcnclk.jpg"]چهارم - در سايز اصلي[/URL]
[URL="http://i38.tinypic.com/2i7058m.jpg"]پنجم - در سايز اصلي[/URL]
[URL="http://i36.tinypic.com/34j6f7b.jpg"]ششم - در سايز اصلي[/URL]

نوآر چیست ؟

از نگاه کارگردانان/منتقدان/بازيگران مختلف

بعد از 20 صفحه که راجبع به فیلم های مختلف - کارگردان های نوآر کار - بازیگران این ژانر - مباحث جانبی و غیره بحث شد, به نظرم اومد که راجبه خود این گونه به قدر کافی گفته نشده ( هرچند در پست 1 و در بین این 20 صفحه چندباری صحبت شده )
در زیر سعی کردم تعریف نوآر رو از زبان افراد بسیاری بنویسم, به این ترتیب میشه گفت به تعداد افراد روی زمین تعریفی برای این ژانر وجود داره

دیوید بردول در کتاب Film History نوآر رو به این شکل تعریف میکنه :

روایت های تلخ و خشن فیلم های گنگستری بعدها تا حدودی مورد استفاده فیلم نوآر قرار گرفتند. فیلم نوآر اصطلاحی بود که منتقدان فرانسوی برای نامیدن گروهی از فیلم های آمریکایی که در سال های جنگ ساخته شدند و بعد از سال 1945 پشت سر هم در کشورهای خارجی به نمایش درآمدند و به کار بردند. نوآر به معنی " سیاه " یا " تیره " است, اما مفهوم " گرفته و تلخ " هم از آن استنباط می شود. شروع فیلم نوآر را, که بیشتر گرایشی سبکی و روایی بود تا یک ژانر, معمول فیلم سال 1941 جان هوستون " شاهین مالت " یا حتی زودتر از آن فیلم ب " غریبه ای در طبقه سوم " می دانند. بیشتر فیلم نوآر ها با جنایت سر و کار دارند, اما این گرایش ژانرهای گوناگونی را در بر میگیرد.
فیلم های اجتماعی مانند " تعطیلات از دست رفته " وایلدر تا فیلم های جاسوس مانند " وزارت ترس " فیلم نوآر به حساب می آیند.

ریک جول میگه :

برای من نوآر استایلی از دهه 40 هست, جذاب ترین استایل موجود
به این خاطر که پیچیدگی و سبک روایت مناسبی رو به سینمای آمریکا وارد کرد, همچنین کاراکترهایی رو میبینیم که نه تمام مثبت و نه تمام منفی هستند .

گلن اریکسون :

فیلم نوآر یه ژانر نیست بلکه استایل هست, استایلی که شامل ژانرهای مختلف میشه

پل شردر در این مورد میگه :

به نظر من نوآر جنبشی تاریخی در تاریخ فیلم و سینما بوده, بعد از جنگ جهانی دوم شروع شد, با فراگیری تلویزیون در خانه ها کم رنگ شد و در دهه 50 به پایان رسید

و اما بهترین مورد ذکر شده ( به نظر من ) در مورد این گونه رو سیدنی پولاک گفته, در خلال مستندی پیرامون این ژانر پولاک 2 خط طلایی رو میگه, 2 خطی که به نظر من هر چی سوال / ابهام و غیره در مورد این ژانر هست رو از بین میبره, اما پولاک چی میگه :

میتونم بهتون بگم درکش میکنم و میفهممش وقتی دارم میبینمش اما نمیدونم چطور تعریفش کنم.
به طور مثال تمام المان های فیلم نوآر با " کازابلانکا " سازگار هست, اما شما نمیتونید کازابلانکا رو نوآر بنامید.
بله! این است نوآر

ادامه دارد ...

نوآر چیست ؟

داونلود فايل صوتي 15 دقيقه اي پيرامون نوآر از زبان پرويز جاهد

این لينکی که میذارم ( حتما خيلی قبلا شنيدن ) رو حتما داونلود کنيد ( حجمی نداره )
به طور کلی در مورد نوآر + بازيگران این ژانر + قواعد و توضيحاتی مناسب هست ( فارسی )
لينک !!

نوآر چیست ؟

2 مستند پيرامون نوآر

مستند پیرامون نوآر
در سری American Cinema قسمتی حدودا 50 دقیقه ای از این ژانر هست, مباحث تقریبا هموت تکراری هاست!
عالی ترین نکته حضور کوتاه جین راسل به عنوان مجری افتخاری هست ( کسی که خودش این ژانر رو لمس و بازی کرده و اتفاقا الان هم در حدود 87 سالگی هنوز زنده هست )



مورد بعدی مستند خوش ساختی هست به نام Bringing Darkness To Light محصول 2006
چند مورد نقل قول در پست " نوآر چیست " از همین مستند بود, در این مستند نکته های مختلفی شامل المان ها / بازیگران / فیلمهای ژانر مورد بررسی قرار میگیره. از سیدنی پولاک و کریس نولان گرفته تا ادوارد دمتریک ( تصاویر آرشیوی ) درش صحبت میکنند.
در کل نکته جدیدی در این 2 مستند پیدا نمیشه, ولی به عنوان منابعی جهت تکمیل تعریف " نوآر " بد نیستند.

نوآر چیست ؟

نوآر در سینمای ایران - بررسی فیلم نوآرهای ساخته شده ایرانی

ويژه نامه اي که در پست قبل معرفي شد رو تهيه کردم, دنبال مطالب جديد بودم تا اسکن کنم و بذارم اينجا ولي هيچ مورد تازه ای نداشت, فقط بخشي بود که به نوآرهاي ايراني و خلاصه نوآر در ايران پرداخته بود, بعد از Save ميتونيد زوم کنيد و متنش رو بخونين حالا در آینده راجع به سگ کشی فیلم محبوب خودم بین ایرانیها بیشتر میگم.



کلیک کنید برای 1 در سایز اصلی
کلیک کنید برای 2 در سایز اصلی
کلیک کنید برای 3 در سایز اصلی
کلیک کنید برای 4 در سایز اصلی
کلیک کنید برای 5 در سایز اصلی
کلیک کنید برای 6 در سایز اصلی
کلیک کنید برای 7 در سایز اصلی

نوآر چیست ؟

( کتاب : فیلم, فرم و فرهنگ )

مدتی پیش کتابی تهیه کردم به نام " فیلم, فرم و فرهنگ " -نشر فارابی
خیلی بهتر از چیزی که فکر میکردم هست, چند صفحه ای هم راجبه نوآر نوشته, مطالب خوبی رو شامل میشه

کلیک کنید برای دیدن 1 در سایز اصلی
کلیک کنید برای دیدن 2 در سایز اصلی
کلیک کنید برای دیدن 3 در سایز اصلی
کلیک کنید برای دیدن 4 در سایز اصلی


این و این هم هستن.
فقط باید ببخشید که متن ها با اون فروم هماهنگ هستن و نیاز به کمی ویرایش دارن.


//


Kiss Me Deadly


قبلا از Bezzerides دو فیلم Thieves' Highway و They Drive By Night رو در این تاپیک داشتیم . نسخه DVD فیلم به ایران نرسیده و باید دانلود کنید ( لینک دانلود قبلا قرار داده شده, به طور رایگان هم میتونید بگیرید ) از نکات قابل توجه حضور کلوریس لیچمن هست . بازیگری که الان هم حدودا 82 سال سن داره و زندگی میکنه و اتفاقا برنامه هایی سینمایی/تلویزیونی هم برای آینده در لیست کاریش به چشم میخوره . رابرت آلدریچ از کارگردانان بزرگ هالیوودی ه که ژانرهای مختلفی رو تجربه کرده و فیلمهای خوبی در کارنامه داره, از تریلرش " چه بر سر بیبی جین اومده ؟ " گرفته تا " ورا کروز " و نوآر زیبای Big Knife که در آینده در این تاپیک راجع بهش مینویسم . فیلم پایان دیگری هم داره که با توجه به نبود نسخه DVD فقط میشه به خوندن راجبه ش بسنده کرد . محصول 1955 با بودجه ای 410.000 دلاری.

 

در نهایت داخل جعبه چی بود ؟ توضیح کوتاهی پیرامون McGuffin


اصلا نمیخوام بحثی کلی راجع به McGuffin داشته باشم . در آینده اگر شد حتما بیشتر میگم ( شاید در تاپیک هیچکاک ) به هر حال به طور خلاصه که چی هست ؟ تعاریف مختلفی میشه در نظر گرفت, یک مدل ساده شده ( شخصی شده! ) رو میگم : همون چیزی که همه عوامل فیلم به دنبالش هستند ولی توضیح دقیق و مشخصی از محتوای اون شی در دست نیست . مثال ؟ در Pulp Fiction کیفی داریم طلایی رنگ, اما واقعا داخل این کیف چی هست ؟ میشه راویت های مختلفی رو در نظر گرفت, از ربطی که به Reservoir Dogs میشه داد تا هر چیز دیگه ای, خود تارانتینو میگه که محتوای داخل کیف بسته به بیننده داره ( یعنی در نگاه هر بیننده ای میتونه متفاوت باشه ) حالا نظرهای جالبی مثل " اسکاری که تارانتینو در آرزوی اون هست " گرفته تا " اون گوشی که در Reservoir Dogs کنده میشه " تا " سر قطع شده جودی دیویس در بارتون فینک " و غیره . به هر حال یک بازی جذاب نیز به نظر میرسه, چون در نهایت میشه گفت کیفی شامل طلا و یا به هر حال چیزی ارزشمند . در فیلم نوآری که معرفی کردم ( یعنی Kiss Me Deadly ) هم جریان مشابهی هست . در زیر 2 عکس داریم مربوط به 2 فیلم Kiss Me Deadly و Pulp Fiction و کیفی که هیچ وقت به درستی نشون داده نمیشه .

//
در مورد Kiss Me Deadly پستی دادم ( چند پله بالاتر ) و شباهتش به Pulp Fiction
در مورد پایان دیگرش گفتم, خدا YouTube رو حفظ کنه! با کلیک بر " این قسمت " میتونید اون یکی پایان فیلم رو هم ببینید, همچنین کلیک کنید برای " پایان اصلی " که در نسخه دانلودی قرارش دادم, یادم به ترانه Rather Have The Blues نبود, از ترک های خوب بین فیلم نوآر ها هست.

۱۳۸۹/۲/۱۴ عصر ۰۹:۴۳
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : Classic, Surrealist, رائول والش, jack regan, موسيو وردو, سروان رنو, سم اسپید, ژان والژان, bibawujyki, رزا, مگی گربه
MunChy آفلاین
شوالیه تاریکی
***

ارسال ها: 145
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۸
اعتبار: 14


تشکرها : 157
( 891 تشکر در 98 ارسال )
شماره ارسال: #16
RE: فیلم نوآر

The Killers


فیلمی که به دنبال توفیق نوآر درخشان آدم کش ها ساخته شد ( اشاره به Criss Cross ). بر اساس قصه کوتاه همینگ وی, که به روایتی تنها اقتباس سینمایی از یک اثر این نویسنده است که مورد پسند و رضایت او بوده است. آدم کش ها را همان کارگردان " نارو " ساخت, با همان تهیه کننده و همان آهنگ ساز در همان استودیوی یونیورسال و با همان بازیگر مرد اصلی ( برت لنکستر ) که شهرت اش با آدم کش ها پاگرفت. با این تفاوت با فیلم قبلی که بازیگر زن فیلم قبلی اوا گاردنر بود و در این فیلم دیگر, نارو, نقش زن اصلی را خانم ایوون دوکارلو بازی می کرد و باز مثل فیلم قبلی, داستان کلکی بود که زنی به عاشق ساده دل خودش می زند, بر زمینه جریان سرقتی, و آخرش هم به تراژدی کشته شدن زن و مرد ختم می شد, در حالی که در اصل رمان شخصیت مرد ماجرا زنده می ماند, ولی گویا رسم بود که نوآر باید تلخ تمام شود و هالیوود برخلاف سنت و شهرت به اصرار در گنجاندن " پایان خوش " همیشه از این رسم پیروی نمی کرد.
متن بالا از کتاب " امشب در سینما ستاره " نوشته پرویز دوایی بود. فقط تا جایی که یادمه در ورژن 46 ، زن داستان یعنی آوا (ایوا) گاردنر ( در نقش کیتی ) کشته نمیشه, در قسمت پایانی از کولفکس میخواد که به طور شفاهی به سایرین بگه که اون بی گناه هست, که این اتفاق نمیفته. در مجموع بازیها و موسیقی خوب هست و داستان رو هم همه پسندیدن. فیلمبرداری در این فیلم به عنوان نمونه ای درخشان بین فیلم-نوآرهای اریجینال شناخته میشه. گویا همینگوی از این اقتباس سینمایی راضی بوده. در مجموع فیلمهای نسبتا خوبی از روی آثار همینگوی ساخته شده, یکی از بهترین هاش " To Have & Have Not " محصول 1944 هست که به نام " کازابلانکای کوچک " هم میشه شناختش و یکی از 100 فیلم مورد علاقه ام هست.

- این فیلم چهار نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم رو در کارنامه داره.
- موسیقی میکلوش روژا در هر صحنه ای که قاتل حضور پیدا می کنه اوج میگیره. از همین قطعه موسیقی بعدها در سریال " Dragnet " استفاده شد.
- برت لنکستر سوپر ستاره آمریکایی با این فیلم به شهرت رسید. انتخاب اول برای نقش هم نبوده و بعد از 2 گزینه دیگه که حضور پیدا نکردند از او استفاده شده. گفته میشه که تهیه کننده از ابتدا میخواسته وین موریس رو در این نقش به کار بگیره که نشده.

سکانس برتر : قسمتی که کیتی, بازرس رو به رستورانی میاره در حالی که 2 قاتل منتظر فرصتی برای کشتن بازرس هستند. در همین حال بازرس از قبل و با زیرکی با همکار خودش قراری گذاشته و به این ترتیب موفق به کشتن 2 قاتل میشه. از همون قطعه موسیقی معروف در این سکانس هم استفاده میشه. عکس زیر :


خلاصه داستان : داستان با حضور دو هیت من ( کسانی که برای کشتن پول میگیرن ) شروع میشه که برای کشتن اولی اندرسون به شهر کوچکی میان. اندرسون از این قضیه با خبر میشه ولی هیچ اقدامی نمی کنه و کشته میشه. اندرسون بیمه عمری داشته و به همین خاطر جیم مامور بازرسی پرونده قتل او میشه. به این ترتیب او با بسیاری از کسانی که در گذشته با اندرسون در ارتباط بودند صبحت می کنه و سرنخ هایی جمع میکنه. در نهایت کار به جایی میرسه که قتل اندرسون به پرونده حل نشده سرقتی بزرگ که چند سال پیش رخ داده میرسه. در ادامه جیم با کارآگاهی که سابق بر این از دوستان اندرسون بوده طرح همکاری میریزه و قدم-به-قدم پرونده رو به جلو میبرن.

نسخه 1964

شاید به نوعی بشه گفت نسخه 64 در ایران شناخته شده تر از فیلم اول هست. یکی از نکات مهمی که همیشه راجع به اون صحبت میشه آخرین حضور ریگان در یک فیلم سینمایی هست. به هر ترتیب این ورژن رنگی از بازیگران خوبی مثل لی ماروین, انجی دیکینسون و دیگران و کارگردانی خوب دان سیگل بهره می بره. دوبله این نسخه هم در بازار موجود هست که بر روی نسخه Criterion انداخته شده و کیفیت خوبی داره, هرچند منویی نداره. فیلم اصلی ( 1946 ) هم از سوی Criterion عرضه شده که میشه دانلودش کرد. از تفاوت های اصلی این دو نسخه میشه به نحوه و روند پیگیری داستان اشاره کرد. در هر 2 فیلم فلش بک هایی رو شاهد هستیم که گروهی از سارقینی که باهم قبلا کار کرده اند در اونها توضیح میدن. شروع هر 2 هر فیلم در 2 مکان متفاوت هست ( مدرسه - گاراژ ) . در اولی بازرس بیمه قضیه رو پیگیری می کنه و به سرنخ هایی میرسه در حالی که در دومی 2 نفری که برای قتل استخدام شدن. در اولی مقتول بوکسور هست و در دومی راننده. و خلاصه نکات بسیار دیگه. در مجموع از معدود فیلمهایی هست که بازسازی اون رو بیشتر دوست دارم. آندری تارکوفسکی هم یه فیلم کوتاه از روی این رمان همینگوی ساخته.


شات مورد علاقه ام از این فیلم
۱۳۸۹/۵/۴ عصر ۰۷:۴۳
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : بانو, سروان رنو, سم اسپید, ژان والژان, رزا, مگی گربه
سم اسپید آفلاین
پیشکسوت
*

ارسال ها: 485
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۱/۸
اعتبار: 52


تشکرها : 2700
( 5531 تشکر در 315 ارسال )
شماره ارسال: #17
RE: فیلم نوآر

برترین فیلم های نوآر از دیدگاه سایت های مختلف:

لینک سایت: http://www.imdb.com/chart/filmnoir

لینک سایت: http://www.eddiemuller.com/top25noir.html

لینک سایت: http://www.ericenders.com/noir25.htm

لینک سایت: http://digitaldreamdoor.nutsie.com/pages...http://digitaldreamdoor.nutsie.com/pages/movie-pages/movie_fil 


مشکل من با دنیا این است که او همیشه یک گیلاس از من عقب تر است (هامفری بوگارت)
۱۳۸۹/۵/۴ عصر ۱۱:۲۹
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : موسيو وردو, بچه رزماری, دشمن مردم, بانو, Scarlett, اسکورپان شیردل, Lino Ventura, rAssaushhar, bibawujyki, رزا, مگی گربه
MunChy آفلاین
شوالیه تاریکی
***

ارسال ها: 145
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۸
اعتبار: 14


تشکرها : 157
( 891 تشکر در 98 ارسال )
شماره ارسال: #18
RE: فیلم نوآر

اگر هر کس نوآرهای مورد علاقه اش از هر لیست (برای شروع از IMDb) رو بگه, لیست جالبی رو میتونیم تشکیل بدیم. این Top10 من از 50 نوآر برتر IMDb

  • Sunset Boulevard
  • Double Indemnity
  • The Maltese Falcon
  • White Heat
  • Mildred Pierce
  • Gun Crazy
  • The Set-Up
  • The Woman In The Window
  • Murder, My Sweet
  • Kiss Me Deadly

البته IMDb خیلی از فیلمهای گنگستری معمولی و ملودارام های رایج اون دوره رو هم نوآر حساب کرده.

برای 50 نوآر اول IMDb یک سری پست در پی تی و جاهای دیگه زده بودم که حالا اگر بشه ویرایش و منتقل می کنم.


۱۳۸۹/۵/۵ عصر ۰۱:۱۴
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : بهزاد ستوده, رزا
سم اسپید آفلاین
پیشکسوت
*

ارسال ها: 485
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۱/۸
اعتبار: 52


تشکرها : 2700
( 5531 تشکر در 315 ارسال )
شماره ارسال: #19
RE: فیلم نوآر

برترین فیلم های نوآر سایت IMDB در 26 می سال 2007 که به نظر من به واقعیت نزدیکتر است:

1. 8.6 Sunset Blvd. (1950) 27,768
2. 8.5 M (1931) 20,791
3. 8.5 The Third Man (1949) 29,064
4. 8.4 Double Indemnity (1944) 19,108
5. 8.4 The Maltese Falcon (1941) 30,073
6. 8.3 Touch of Evil (1958) 18,111
7. 8.3 Strangers on a Train (1951) 17,667
8. 8.3 Du rififi chez les hommes (1955) 3,584
9. 8.3 The Big Sleep (1946) 16,050
10. 8.3 Notorious (1946) 16,941
11. 8.3 Ace in the Hole (1951) 1,866
12. 8.2 I Am a Fugitive from a Chain Gang (1932) 2,242
13. 8.2 The Killing (1956) 12,064
14. 8.2 Sweet Smell of Success (1957) 4,054
15. 8.2 Out of the Past (1947) 5,024
16. 8.2 Shadow of a Doubt (1943) 10,042
17. 8.1 The Night of the Hunter (1955) 12,629
18. 8.1 White Heat (1949) 5,195
19. 8.0 Nightmare Alley (1947) 983
20. 8.0 Laura (1944) 7,606
21. 8.0 The Set-Up (1949) 1,397
22. 8.0 Key Largo (1948) 8,739
23. 8.0 Night and the City (1950) 1,037
24. 8.0 Body and Soul (1947) 809
25. 7.9 Scarface (1932) 4,434
26. 7.9 The Big Heat (1953) 2,981
27. 7.9 Pickup on South Street (1953) 1,606
28. 7.9 Angels with Dirty Faces (1938) 4,204
29. 7.9 The Killers (1946) 2,670
30. 7.8 Ossessione (1943) 1,065
31. 7.8 The Roaring Twenties (1939) 1,892
32. 7.8 In a Lonely Place (1950) 2,706
33. 7.8 The Asphalt Jungle (1950) 4,481
34. 7.8 The Narrow Margin (1952) 970
35. 7.8 Deadly Is the Female (1950) 1,445
36. 7.8 Scarlet Street (1945) 1,673
37. 7.7 The Woman in the Window (1944) 1,354
38. 7.7 The Lady from Shanghai (1947) 4,073
39. 7.7 This Gun for Hire (1942) 1,042
40. 7.7 The Big Clock (1948) 1,035
41. 7.7 Gilda (1946) 4,896
42. 7.7 Where the Sidewalk Ends (1950) 666
43. 7.7 The Letter (1940) 1,943
44. 7.6 Thieves’ Highway (1949) 527
45. 7.6 Brute Force (1947) 732
46. 7.6 Kiss of Death (1947) 1,031
47. 7.6 Mildred Pierce (1945) 3,916
48. 7.6 Murder, My Sweet (1944) 1,801
49. 7.6 The Naked City (1948) 1,089
50. 7.6 Sudden Fear (1952) 622


مشکل من با دنیا این است که او همیشه یک گیلاس از من عقب تر است (هامفری بوگارت)
۱۳۸۹/۵/۵ عصر ۰۷:۴۶
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : اسکورپان شیردل, دشمن مردم, Lino Ventura, ژان والژان, bibawujyki, رزا, مگی گربه
سم اسپید آفلاین
پیشکسوت
*

ارسال ها: 485
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۱/۸
اعتبار: 52


تشکرها : 2700
( 5531 تشکر در 315 ارسال )
شماره ارسال: #20
RE: فیلم نوآر

لیست فیلم های نوآر که در هالیوود ساخته شده اند:

John Huston's THE MALTESE FALCON (1941), KEY LARGO (1948), and  THE ASPHALT JUNGLE (1950)

Howard Hawks's TO HAVE AND HAVE NOT (1944) and THE BIG SLEEP ( 1946)

Michael Curtiz' CASABLANCA (1942) and MILDRED PIERCE (1945)

Tay Garnett's THE POSTMAN ALWAYS RINGS TWICE (1946)

Billy Wilder's DOUBLE INDEMNITY (1944), THE LOST WEEKEND (1945), SUNSET BLVD. (1950), and THE BIG CARNIVAL (1951)

Orson Welles's THE LADY FROM SHANGHAI (1948)

Otto Preminger's LAURA (1944), FALLEN ANGEL (1945), and WHERE THE SIDEWALK ENDS (1950)

Robert Siodmak's PHANTOM LADY (1944), THE SUSPECT (1944), THE STRANGE AFFAIR OF UNCLE HARRY (1945), THE KILLERS (1946), THE DARK MIRROR (1946), and CRY OF THE CITY (1948)

Jacques Tourneur's OUT OF THE PAST (1947)

Charles Vidor's GILDA (1946)

George Cukor's GASLIGHT (1944)

Frank Tuttle's THIS GUN FOR HIRE (1942)

Fritz Lang's THE WOMAN IN THE WINDOW (1944), SCARLET STREET ( 1945), and THE BIG HEAT (1953)

John Brahm's THE LODGER (1944) and HANGOVER SQUARE (1945)

Alfred Hitchcock's SPELLBOUND (1945)

Lewis Milestone's THE STRANGE LOVE OF MARTHA IVERS (1946)

Edward Dmytryk's MURDER, MY SWEET (1944) and CORNERED (1945)

André De Toth's DARK WATERS (1944) and PITFALL (1948)

Stuart Heisler's THE GLASS KEY (1942)

Jean Negulesco's THE MASK OF DIMITRIOS (1944), THREE STRANGERS ( 1946), NOBODY LIVES FOREVER (1946), and ROAD HOUSE (1948)

Anthony Mann's T-MEN (1947), RAW DEAL (1948), and SIDE STREET (1949)

Fred Zinnemann's ACT OF VIOLENCE (1949)

Rudolph Maté's THE DARK PAST (1948), D.O.A. (1950), and UNION STATION (1950)

Henry Hathaway's KISS OF DEATH (1947) and CALL NORTHSIDE 777 ( 1948)

Robert Rossen's JOHNNY O'CLOCK (1947) and BODY AND SOUL (1947)

Abraham Polonsky's FORCE OF EVIL (1948)

John Cromwell's DEAD RECKONING (1947) and THE RACKET (1951)

Robert Montgomery's LADY IN THE LAKE (1946) and RIDE THE PINK HORSE (1947)

Delmer Daves's DARK PASSAGE (1947); Robert Wise's THE SET-UP (1949) and THE CAPTIVE CITY (1952)

Jules Dassin's BRUTE FORCE (1947), THE NAKED CITY (1948), THIEVES' HIGHWAY (1949), and NIGHT AND THE CITY (1950)

John Farrow's THE BIG CLOCK (1948) and ALIAS NICK BEAL (1949)

Elia Kazan's BOOMERANG! (1947) and PANIC IN THE STREETS (1950)

Edgar G. Ulmer's RUTHLESS (1948)

Joseph H. Lewis's THE UNDERCOVER MAN (1949) and GUN CRAZY ( 1949)

Nicholas Ray's THEY LIVE BY NIGHT (1949), IN A LONELY PLACE (1950), and ON DANGEROUS GROUND (1951)

Phil Karlson's SCANDAL SHEET (1952), 99 RIVER STREET (1953), and TIGHT SPOT (1955)

Samuel Fuller's PICKUP ON SOUTH STREET (1953)

Robert Aldrich's KISS ME DEADLY (1955).

Welles's TOUCH OF EVIL (1958)

Don Siegel's CRIME IN THE STREETS (1956)

BABY FACE NELSON (1957)

MADIGAN (1968)

and DIRTY HARRY (1971)

Roger Corman's THE ST. VALENTINE'S DAY MASSACRE (1967)

John Boorman's POINT BLANK (1967)

Peter Yates's BULLITT (1968)

Robert Altman's THE LONG GOODBYE (1973)

Roman Polanski's CHINATOWN (1974)

Robert Benton's THE LATE SHOW (1977)

Lawrence Kasdan's BODY HEAT (1981)

Ridley Scott's BLADE RUNNER (1982)

Carl Reiner's comic film noir homage DEAD MEN DON'T WEAR PLAID (1982)

Wim Wenders's HAMMETT (1983)

Joel Coen's BLOOD SIMPLE (1984)

John Dahl's KILL ME AGAIN (1989)

James Foley's AFTER DARK, MY SWEET (1990)

Dennis Hopper's THE HOT SPOT (1990)

Steven Frears's THE GRIFTERS (1990)

Kenneth Branagh's DEAD AGAIN (1991)

Howard Franklin's THE PUBLIC EYE (1992)

Bob Rafelson's THE POSTMAN ALWAYS RINGS TWICE (1981)

Taylor Hackford's AGAINST ALL ODDS (1984)

Rocky Morton and Annabel Jankel's D.O.A. (1988)

James Dearden's A KISS BEFORE DYING (1991)

Irwin Winkler's NIGHT AND THE CITY (1992)

منبع: Microsoft Cinemania 97


مشکل من با دنیا این است که او همیشه یک گیلاس از من عقب تر است (هامفری بوگارت)
۱۳۸۹/۵/۵ عصر ۰۸:۵۷
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : دشمن مردم, Lino Ventura, ترومن بروینک, ژان والژان, رزا, مگی گربه, سروان رنو
ارسال پاسخ