[-]
جعبه پيام
» <سندباد> کسی نام و لینک دانلود این سریال رو میدونه؟ممنونم
» <سندباد> باسلام ودرود فراوان.اوایل دهه70یک سریال خوش ساخت انگلیسی از صداوسیما پخش شد درمورد شخصی به نام اشپی که از هویت خودش کاملا بی اطلاع بود ولی در اصل یه نجیب زاده بود
» <BATMAN> تبهکار هم به شخصیتهایی مثل جوکر، آنتون چیگور، هانیبال لکتر و امثال اینها گفته میشه اگه اشتباه نکنم
» <BATMAN> به نظرم مافیا بطور خاص به اون گروه از افرادی میگن که ماهیت ایتالیایی (سیسیلی) آمریکایی دارن ولی بصورت عامیانه به سازمانهای خلافکار و تروریستی مخفی هم مافیایی میگن
» <آرلینگتون> و البته جف کاستلوی افسانه ای . به تنهایی بهتر از هر تشکیلات عریض و طویل مافیایی . آلن دلون . سامورایی رو باز ببینیم
» <آرلینگتون> اینا که گفتید همه زیردستای پروفسور موری آرتی ، دشمن شرلوک هلمزن . رهبر سندیکای تبهکاران . اریک پورتر و جرمی برت . یک کلاس آموزش بازیگری
» <mr.anderson> کارل الیس Enrico Colantoniهم توی سریال مظنون «Person of Interest»جذاب بود
» <BATMAN> بیل قصاب هم خیلی خوبه با اون تیپ و شمایل خاصش [تصویر: bill_cutting_fnd8.png] https://s6.uupload.ir/files/bill_cutting_evml.jpg
» <سروان رنو> مافیای اصیل فقط اینها : دون ویتو کارلئونه - دون بارزینی - آل کاپون - مایکل کارلئونه - ریکو - تونی مونتانا
» <BATMAN> حالا که بحث مافیا شد بد نیست یه لینکم بزارم / https://www.digikala.com/mag/greatest-mo...https://www.digikala.com/mag/greatest-mob-bosses-i
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سینمای امروز "مدرن و پست مدرن"
نویسنده پیام
لوک مک گرگور آفلاین
جوینده َطلا
***

ارسال ها: 220
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۶/۶/۳۱
اعتبار: 24


تشکرها : 1033
( 1832 تشکر در 217 ارسال )
شماره ارسال: #10
RE: سینمای امروز "مدرن و پست مدرن"

شهرت همیشه نشان کیفیت نیست.این موضوعی است که بعضی با آن موافق هستند و بعضی ها نیز مخالف. آن چیزی که باعث شهرت یک اثر می شود موقعیت آن است و اینکه چه کسانی در شکل گیری آن اثر نقش داشته اند. آنگاه خیلی از سوژه هایی که در چنین شرایطی عرضه می شوند، ممکن است به خاطر دیده شدن به شکل گسترده، تازه و ناب به نظر برسند اما حقیقت اینست که ممکن است گاهی آن سوژه آنقدرها نیز جدید نبوده باشد و مشابهش در گذشته بوده، اما در شرایطی عرضه شده که آنطور که باید و شاید دیده نشده است.


هنگامی که ریدلی اسکات امتیاز رمان مشهور پیش از آنکه بخوابم به نویسندگی اس، جی، واتسون را به دست آورد وی روان جافه کارگردان ناشناس بریتانیایی را برای ساخت آن در نظر گرفت و بازیگران سرشناسی در فیلمش ایفای نقش کردند. نیکل کیدمن که هرچند، چند سالی است دوران اوج بازیگری اش را پشت سر گذاشته است، اما شهرت چندین ساله اش اجازه نمی دهد که دیگران او را به این سادگی ها فراموش کنند. کالین فرث بازیگر باسابقه ای که شهرت جهانی اش را در سنین بالا به دست آورد و مارک استرانگ که چند سالی است در نقش مکمل فیلمهای مطرح خوش درخشیده است.


رمان پیش از آنکه بخوابم شهرت و موفقیت زیادی به دست آورد و منتقدان آن را به خاطر سوژه ناب و ریتم هوشمندانه اش مورد تمجید قرار دادند. اقتباس تصویری آن اما اگرچه نقد های مثبتی دریافت نکرد و فروش آنچنان بالایی هم نداشت، اما با اینحال به واسطه سه بازیگر شناخته شده اش شهرت جهانی پیدا کرد و بسیاری از مردم در سرتاسر جهان به تماشای آن نشستند و خیلی ها پیچش ناب و انتهایی فیلم را مورد ستایش قرار دادند. اینچنین شد که فیلمی با سوژه ظاهرا نو اما با کیفیت نه چندان مطلوب تبدیل به اثری شناخته شده گشت.


داستان فیلم در ارتباط با زنی است که با همسر مهربانش زندگی نرمالی را می گذراند. اما آیا او همان کسی است که خود فکر می کند و یا کسان دیگر در مکانی دیگر در جستجوی او هستند؟


اما برای من که چند سال قبلش فیلم تلویزیونی این زندگی من نیست محصول سال ۲۰۰۶ را دیده بودم به سادگی قابل درک بود که سوژه داستان قبل از اینکه بخوابم به هیچ عنوان ناب و تازه نیست و من مشابه همان خط داستانی را در فیلمی دیده بودم که نه بازیگران مطرحی داشت، نه کارگردان و فیلم نامه نویس شناخته شده ای و درنتیجه هیچ کدام از معیارهایی جهانی شدن را نداشت. اما کیفیت ساختارش به مراتب بالاتر از فیلم به ظاهر خلاقانه پیش از آنکه بخوابم بود. ممکن است پل برکت فیلمنامه نویس ناشناس فیلم این زندگی من نیست، برای خلق داستان جدیدش از بعضی عناصر رمان see jane run اثر جوی فیلدینگ الهام گرفته باشد، أما آنچه که پیداست استفاده ای که وی از این سوژه کرده به مراتب جذاب تر و پرکشش تر از کار آنهایی بوده که در یک موقعیت دیگر از آن بهره جسته اند.


اگر فیلم پیش از آنکه بخوابم را تماشا کرده باشید دیگر تماشای این زندگی من نیست شاید برایتان جذابیتی نداشته باشد. اما حداقل با تماشای آن می توان دریافت که برخلاف آن فیلم به نسبت مطرح، درام، معما و تریلر به درستی با هم آمیخته شده اند و هیچکدام بر دیگری ارجحیت ندارند.


و اینجاست که باید برای خیلی ها که نمی توانند و یا به دلایل شخصی نمی خواهند در آن موقعیت کاذب قرار بگیرند اظهار ناراحتی کرد. چرا که آنها حرفهایی زیادی برای گفتن دارند اما نه دیده می شوند و نه آن طور که باید و شاید حرفهایشان شنیده می شود.


من به شانس اعتقاد ندارم. به خودم اعتقاد دارم!
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ صبح ۰۱:۲۷
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : مراد بیگ, آدری لاووا, پرنسس آنا, BATMAN, دون دیه‌گو دلاوگا, ال سید, سروان رنو, کنتس پابرهنه, مارک واتنی, زرد ابری, فورست, پروفسور, باربوسا, اکتورز, پیرمرد
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
RE: سینمای امروز "مدرن و پست مدرن" - لوک مک گرگور - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ صبح ۰۱:۲۷
فیلم oppenheimer اوپنهایمر - سروان رنو - ۱۴۰۲/۵/۱۸, صبح ۱۱:۰۱
RE: سینمای امروز "مدرن و پست مدرن" - Dude - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵, صبح ۰۲:۲۲
RE: Fight Club - کنتس پابرهنه - ۱۴۰۳/۸/۲۰, صبح ۰۳:۵۷
RE: Fight Club - Dude - ۱۴۰۳/۸/۲۲, عصر ۰۲:۰۰