ما هیئت منصفه در میامی دیدِ ایالت فلوریدا ، متهم تئودور رابرت باندی را برای قتل عمد لیزا لِوی ، مطابق اتهام ، گناهکار ، برای قتل عمد مارگارت بومن ، مطابق اتهام ، گناهکار ، برای اقدام به قتل عمد کارن شیندلر ، مطابق اتهام ، گناهکار ، برای اقدام به قتل عمد کتی کلاینر ، مطابق اتهام ، گناهکار و برای اقدام به قتل عمد شریل توماس ، مطابق اتهام ، گناهکار شناختیم ، این نظر همه ی ما بود ...

جنازه ی مارگارت بومن در خوابگاه چی امگا واقع در دانشگاه فلوریدا

مارگارت بومن - لیزا لِوی
تئودور رابرت باندی یک قاتل زنجیرهای آمریکایی بود که در دهه ۱۹۷۰ و احتمالاً قبل از آن، زنان جوان بسیاری را ربود، تجاوز کرد و به قتل رساند .

تئودور رابرت باندی در زندان ایالتی فلوریدا
آیا باید داستان قاتلین سریالی را تعریف کرد؟ آیا سزاست هوش سرشاری که به جنایات ختم می شود را ستود ؟ و یا اصلا چگونه میتوان احساس خوشی که از قهرمان سازی یک جنایتکار بما دست می دهد را تقدیم قربانیانِ او نمود ...
تد نه قهرمان است و نه قربانی و نه سزاوار آن همه جذابیت هایی که آثار قبلی برای او به همراه می آورد ، او حتی شایستگی توجه ما را ندارد ، پس دیدن یک فیلم جنایی واقعی که از چشم یک ناظر بیرونی روایت میشود و قاتل را درگیر نمی کند ، جالب به نظر میرسد ؛

در اواخر دهه ی هفتاد میلادی گروهی از محققان اف بی آی پیشنهاد کردند که بازرسان ، با شناخت روانشناسی مجرمان سریالیِ خشن به شکل موثرتری می توانند با قتلهای سریالی مبارزه نمایند ، این فرآیند ارزیابی نام نهاده شد ، در سال 1984 رئیس جمهور رونالد ریگان ، از تاسیس مرکز ملی تحلیل جرایم خشن خبر داد و اولین جایگاه شغلی تمام وقت را برای پنج تن از ارزیابان اف بی آی ایجاد نمود ، مامور ویژه بیل هگمایر به عنوان یکی از آن پنج نفر انتخاب شد .
فیلم سینمایی No Man of God (2021) به کارگردانی امبر سیلی ، براساس فیلمنامه ای از کیت لَسِر ، برداشتی تازه از قاتل سریالی تد باندی است .

اِمبر سیلی
این فیلم داستان بیل هگمایر است یک مرد معمولی از جنس اکثر مردان دور و اطراف ما ، مردی مقید به اصولِ یک زندگی سالم که زندگی حرفه ای او را ناگزیر از شکستنِ فاصله با تِد نموده است ، با این همه برای ما ضرورتی ندارد که باندی را بدون حضور او تحمل نمائیم ، ما او را فقط زمانی می بینیم که هاگمایر می بیند. در حالی که هیچ صحنه ای از فیلم وجود ندارد که هاگمایر در آن نباشد و این نبوغ فیلمنامه و کارگردانی است ؛

الیجا وود در نقش یک مامور اف بی ای در ابتدای فیلم برای بیننده باور پذیر جلوه نمی کند ، حتی زمانی که سیلی سعی دارد با استفاده از ترفند فیلمبرداری او را بلندتر از آنچه هست نشان دهد ، با این اوصاف انتخابش برای شخصیت پردازی هگمایر به نظر هوشمندانه میرسد ، پسربچه ای که کت و شلوار پدر را به تن دارد! و حتی موهای سفید بنا گوش و چین چروک صورت او را از خطر آسیب پذیری در مقابل تد مصون نمی دارد ،

در مقابل ، تِد باندی به عنوان یک جامعه شناس ظاهر می شود ، شباهت لوک کربی به باندی ، نه تنها از نظر فیزیکی ، بلکه در گفتار و حرکت ، بسیار عجیب است و هر چه بیشتر خیره در افعالش می شوید ، بیشتر اسیر جاذبه های وحشتناکی خواهید شد که در کنار هگ مایر به شما نیز القا می گردد ...

ما احتمالاً هرگز از وسواس در مورد قاتلان زنجیره ای دست نخواهیم کشید، و آنها احتمالاً همیشه در یک شکل رسانه ای ستاره خواهند بود ، اما در فیلم خدانشناس هیچ لحظهای طراحی نشده که مخاطب را با بُعد انسانی قاتل مرتبط سازد ، تد همچنان سزاوار تمسخر ما است و این دقیقاً همان چیزی است که این فیلم تداعی می کند و از این بابت میتوان عنوان نمود یک فیلم موفق است .

فیلم پیش رو ، با الهام از مکتوبات پلیس ، صداهای ضبط شده و اطلاعات باز جمع آوری شده از بیل هگمایر تهیه شده است :
بازیگران ، شخصیت ها و صداپیشگان :
دوبله در استودیو ساند فیلم
مدیر دوبلاژ : وحید منوچهری
راوی : محمود قنبری
الیجا وود - بیل هگمایر - شروین قطعه ای
لوک کربی - تد بانی - وحید منوچهری
رابرت پاتریک - راجر دِپو - نصرالله مدقالچی
الِکسا پالادینو - کارولین لیبرمن - نرگس فولادوند
دبلیو اِرل براون - رئیس زندان واردن ویلکنسون - محمود قنبری
کریستین کلمنسون - دکتر جیمز دابسون - علیرضا علیشاهی
سایر صداپیشگان : عباس نباتی ، پارسا کجوری ، ندامت اسماعیلی ، سعید داننده ، فاطمه صبا ، علیرضا ناصحی ، محمد بهاریان ، محمدرضا رادمهر و سارا جواهری

کیمبرلی دایانا لیچ دختر دوازده ساله و جوانترین قربانی تد باندی
تد باندی پس از یک دهه انکار ، بالاخره به ۳۰ قتل انجام شده در هفت ایالت بین سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ اعتراف نمود . مجموع قربانیان واقعی او ناشناخته و احتمالاً بسیار بیشتر از این آمار است ، وی در ژانویه ۱۹۸۹ در زندان ایالتی فلوریدا با صندلی الکتریکی اعدام شد .
