[-]
جعبه پيام
» <کنتس پابرهنه> در ستایش وودی آلن و نکوهش باربی... https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...4#pid45484
» <مارک واتنی> کارتون زیبای "هاکلبری فین" دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...4#pid45474
» <BATMAN> سریال Slasher فصل اولو دیدم و خوشم اومد ، خونریزی الکی نداره ، ببشتر جنایی و معماییه https://s8.uupload.ir/files/slasher_d89c.jpg
» <BATMANhttps://rooziato.com/1402490975/10-best-...-tv-shows/
» <BATMAN> سلام شارینگهام عزیز، با اجازه شما بله!
» <شارینگهام> سلام بتمن جان، گشت شبانه ات آغاز شده؟
» <BATMAN> شب بخیر https://s8.uupload.ir/files/the_batman_hpv2.jpg
» <اکتورز> مجیدی ، کیا رستمی ، پوراحمد و ... نقش بچەها در فیلمهایشان بسیار پررنگ بودە و این بیشتر بە دلیل دور زدن سانسور بودە
» <اکتورز> همەی وجودم درد گرفت
» <اکتورز> ویدیوای از صحبتهای جیم جارموش در مورد کیارستمی دیدم و نظر ایشان این بود کە کیارستمی برای دور زدن سانسور از کودکان در فیلمهایش بهرە میگرفتە
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 2 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موزیک بازیهای رایانه ای
نویسنده پیام
سروان رنو آفلاین
پلیس انجمن
******

ارسال ها: 2,257
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۶
اعتبار: 84


تشکرها : 11475
( 19010 تشکر در 1593 ارسال )
شماره ارسال: #52
Music نگاهی به قدرت صوتی کامپیوترهای آمیگا AMIGA

در دهه 80 میلادی دنیای بازی های کامپیوتری با رشدی شتابان در حال تحول بود.

شرکت های آتاری 2600 تا میکرو , کمودور 64 , سگا , نینتندو , و ... همگی سعی داشتند  بهترین گرافیک و موزیک را در دستگاه های خود عرضه کنند و از رقیب پیشی بگیرند.

در این میان شرکت Commodore آمریکا با عرضه سری کامپیوترهای Amiga پیشرفتی بزرگ در دنیای صوت و تصویر کامپیوتری ایجاد کرد. معماری چند تراشه ای آمیگا که حاصل نبوغ طراح آن جی ماینر بود به جای انداختن همه کارها بر گردن پردازنده مرکزی CPU , برای هر وظیفه یک تراشه تخصصی در نظر گرفته بود. دنیس برای گرافیک , اَگنس برای انیمیشن و پائولا برای صدا. این معماری 4 تراشه ای باعث شده بود که آمیگا در دهه 80 سرآمد دیگر کامپیوترها در زمینه صدا و تصویر باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تقریبا تمامی افکت های فیلم های جشن و عروسی ها  که در دهه 70 و 80 خورشیدی در ایران تماشا می کردید توسط آمیگا ساخته می شد . برنامه هایی مانند Scala و Demo Maker مخصوص این کارها بودند.

در این میان بازی های آمیگا دارای موزیک های اعجاب برانگیز بودند که همه از برکت تراشه پرقدرت پائولا بود . در آن زمان Paula با 4 کانال صوتی استریو , قابلیت برنامه ریزی و افکت های تقریبا نامحدود اش موزیک سازان الکترونیک را به شوق آورده بود و هر موسیقی ای را می توانستند با آن بسازند.

در اینجا چند موزیک خاطره انگیز از بازی های آمیگا را می شنویم:

بازی Shadow of the Beast  سایه شیطان

موزیک بازی super frog  سوپر قورباغه

موزیک بازی Cannon Fodder

بازی لوتوس Lotus Turbo 2

بازی توریکن  Turrican 2

تراشه صوتی آمیگا با نام پائولا


رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند .
۱۴۰۲/۵/۱۹ عصر ۰۹:۴۱
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : مورچه سیاه, کنتس پابرهنه, پیرمرد, BATMAN, مراد بیگ, Emiliano, رابرت, مارک واتنی, شارینگهام, پهلوان جواد, مورفیوس, rahgozar_bineshan, Classic, کوئیک, آلبرت کمپیون, زرد ابری
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
نگاهی به قدرت صوتی کامپیوترهای آمیگا AMIGA - سروان رنو - ۱۴۰۲/۵/۱۹ عصر ۰۹:۴۱