تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: پیشنهاد برای بهبود کافه
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

نکته ای می خواستم مطرح کنم نمی دونم قبلا گفته شده یا نه. البته این مساله بدبختانه خیلی همه گیر شده و نسل جوان درین زمینه خیلی خیلی ضعیف هستن ولی خب تو کافه کلاسیک
نباید زیاد دیده بشه. اونم غلــط امــــلایــــــــی هست. واقعا توقع می ره دوستانی که مطلبی می نویسن حداقل املای درستی رو به کار ببرند و سعی کنند بی غلط بنویسند. حالا بحثهـای
نگارشی بماند ولی مثلا وقتی به «جرعت» برمی خورم واقعا غصه دار می شم... بد نیست دوستان گرداننده کافه از این نظر هم به پستها توجه و خطاهای احتمالی رو به نویسنده گوشزد کنند

من دو پیشنهاد دارم:

1-از آنجا که نظرهای کاربران در مورد پست های ارسالی که خواه نا خواه در پست بعدی فرار می گیرد، برای برخی دیگر از کاربران گرامی ناخوشایند است(گرچه شخصا آنها را مفید و جالب می دانم)، می توان، چنانچه در اغلب سایت های خبری نیز متداول است ، اینگونه نظرها را در قالب COMMENT قرار داد که به پست مزبور ملحق است و در صورت تمایل بازدید کننده از پست،می تواند آشکار شود، و اختیار پنجره COMMENT را علاوه بر مسئولان سایت به پدید آورنده موضوع یا ارسال کننده پست مزبور داد تا در صورت صلاحدید هر یک از این افراد COMMENT های غیر مرتبط را حذف کنند.

2-در بالای صفحه علاوه بر جعبه پیام فعلی، که شاید برخی کاربران محترم تنها انتظار دیدن رویدادهای جدید و امثال ذلک را در آن دارند، جعبه پیامی دیگر نیز برای امثال بنده قرار دهید تا امکان گفتگوی گروهی فراهم شود.

(۱۳۹۳/۶/۳۱ صبح ۰۹:۳۴)فیلیپ ژربیه نوشته شده: [ -> ]

نکته ای می خواستم مطرح کنم نمی دونم قبلا گفته شده یا نه. البته این مساله بدبختانه خیلی همه گیر شده و نسل جوان درین زمینه خیلی خیلی ضعیف هستن ولی خب تو کافه کلاسیک نباید زیاد دیده بشه. اونم غلــط امــــلایــــــــی هست. واقعا توقع می ره دوستانی که مطلبی می نویسن حداقل املای درستی رو به کار ببرند و سعی کنند بی غلط بنویسند. حالا بحثهـای نگارشی بماند ولی مثلا وقتی به «جرعت» برمی خورم واقعا غصه دار می شم... بد نیست دوستان گرداننده کافه از این نظر هم به پستها توجه و خطاهای احتمالی رو به نویسنده گوشزد کنند

البته خوشبختانه (بزنم به تخته) میزان غلط های املایی و انشایی در بین کاربران این سایت بسیار کم و در حد صفر است که مسلما از کاربران و دوستان باسواد و فهیم این سایت غیر از این هم انتظار نمیرود. اما جناب فیلیپ ژربیه به نکته خوبی اشاره کردند که یکی از دغدغه های من هم به حساب می آید. واقعا چرا سواد املایی جوان های امروزی تا این حد ضعیف است؟ به موارد زیر دقت کنید:

اَمسال (به جای امثال) ، اساس کشی (به جای اثاث کشی) ، راجب (راجع به) ، تحدید (به جای تهدید) ، اضحار نظر ، توجیح (توجیه) ، ضمینه (زمینه) ، ویژه گی (ویژگی)  و ...

یا استفاده از ه چسبان به جای کسره (برایه من ، کتابه تو ، صدایه او)

مواردی از این دست به حد وفور در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها دیده میشود که در کنار پایین بودن سرانه مطالعه ، فاجعه ای برای کشور محسوب میشود. به نظر من یکی از مهم ترین علت های این امر ، نادرستی نظام آموزشی ما است . طریقه نادرست تدریس و اهمیت ندادن به املا و انشا و آیین نگارش ، بی علاقگی جوان ها به مطالعه و کتابخوانی به خصوص کتاب های ادبی و ادبیات داستانی و مسایل اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی از دیگر علل این مشکل محسوب می شوند.

بنده واقعا رنج می برم وقتی می بینم دانشجوی این مملکت کلمه ضبط را "ظبط" می نویسد! یعنی واقعا در این 16-15 سال به این جوان چه یاد داده اند؟ به سر آموزش و پرورش ما چه آمده است؟ ای کاش آقایان همانقدر که به فکر اخلاقی کردن تصاویر کتاب های دبستان بودند کمی هم به وضعیت آموزش فرزندان و آینده سازان ایران توجه داشتند . ای کاش ...

البته فرمایش شما در مورد جوانترها صحیح هست ولی مثلا در مورد خودم که در دهه چهارم زندگی هستم یک تجربه ای هست که با دوستان مطرح می کنم شاید مشکل اونا هم باشه.

در خیلی موارد تا کلمه نوشته نشه نمی فهمم املاش غلط هست یا نه,مثلا همین ضبط که شما مثال زدید , وقتی تایپ می کنم ظبط به نظرم نا مأنوس میاد و متوجه میشم اشتباه نوشتم.

فکر کنم شروع آلزایمر باشه

مدیران محترم:

ظاهرا دسترسی به اعضای کافه از طریق ارسال ایمیل برای کاربران مستضعفِ یک ستاره مسدود و امکانپذیر نمی باشد. آیا چنین موضوعی ضرورت دارد؟

ضمنا در تمام جوامع بشری در حوزه های مختلف افراد با سابقه پس از مدتی ارتقا درجه می گیرند اما متاسفانه در این کافه در حالیکه اغلب کاربران بی بضاعت دو ستاره منتظر التفاتات مقامات عظمای کافه بودند در یک حرکت رو به عقب ارتقای معکوس گرفتند و از دو ستاره به یک ستاره افول نمودند. هرچند در این مابین یک حفره عضویتی وجود دارد که اساسا تفاوتی بین کاربران یک ستاره با دو ستاره وجود ندارد.

همچنین پیشنهاد می کنم دستورالعمل اجرایی ارتقای کاربران به سه ستاره جهت شفاف سازی به کاربران ابلاغ گردد. مدتهاست کنجکاو شده ام که در اتاق پشتی کافه چه خبر است؟

پیشنهاد آخرم هم این است حالا که مملکت به لطف مسئولین مدتهاست از رکود اقتصادی بقول خودشان به در آمده است دوستان طرحی یا پیشنهادی بدهند تا کافه هم از رکود به در آید. بقول دوستان در جعبه پیام  واقعا فصل خزان به کافه رسوخ نموده و کافه بسیار سوت و کور است. جستارها که جای خود دارد حتی پیامهای کاربران در جعبه پیام هم گاها بیش از دو روز در جعبه پیام قابل رویت است و بروز نمی شود.

(۱۳۹۳/۸/۱ صبح ۰۲:۰۴)سرهنگ آلن فاکنر نوشته شده: [ -> ]

مدیران محترم:

.....

ضمنا در تمام جوامع بشری در حوزه های مختلف افراد با سابقه پس از مدتی ارتقا درجه می گیرند ...

همچنین پیشنهاد می کنم دستورالعمل اجرایی ارتقای کاربران به سه ستاره جهت شفاف سازی به کاربران ابلاغ گردد ...

.

تقدیم با  احترام همراه با یک علامت سوال از مدیران محترم - از بروز چنین وضعیتی - برای دوست عزیز مان جناب سرهنگ دوست داشتنی : سرهنگ آلن فاکنر

http://cafeclassic4.ir/thread-258-post-113.html#pid113

......

7- در صورتی که شرایط عضویت را درست رعایت کرده باشید ( تکمیل مشخصات و آواتار و امضاء و ... )  درجه کاربری شما ابتدا از  کاربر منتظر تایید به کاربر تازه وارد ارتقا می یابد و یک علامت ستاره طلایی در کنار اسم شما اضافه می شود. در این صورت امکان دسترسی به تمام بخش های کافه و اجازه ارسال نوشته و شرکت در بحث های انجمن ، نظرسنجی ها و پروژه ها را خواهید داشت. آخرین درجه کاربری مشتری کافه است که بعد از دو تا سه ماه فعالیت مفید به کاربر اعطاء خواهد شد و عضو رسمی کافه محسوب می شود و امکان ایجاد تاپیک و موضوعات جدید در کافه را هم خواهید داشت .  ...  [ سروان رنو  ]

.

؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و یادی از قانون اساسی کافه که خود به دفتری یادبود تبدیل گشته است همراه با خاطرات و یادگاری ها

http://cafeclassic4.ir/thread-108-post-891.html#pid891

.

kurt steiner

درود بر  سرهنگ آلن فاکنر عزیز و جناب کورت اشتاینر ؛

- مورد ارسال ایمیل کلا برای تمام کاربران غیر فعال گردیده است و ارتباط صرفا از طریق سرویس پیام خصوصی میسر است.

- در مورد ارتقا درجه کاربری دوستان حتما در مواقعی که احساس می کنند شایستگی ارتقا درجه را دارند از طریق پیام خصوصی به یکی از مدیران ( یا خود من ) اطلاع دهند تا انجام شود. ( این مورد به بند شماره 7 که در پست بالا آورده شده اضافه گردید. )

- در مورد دوستانی که بعضا به خاطر مشغله و یا مسائل دیگر کمتر به کافه سر می زنند حتما از طریق ایمیل بعضا با آنها در تماس هستیم و درخواست می کنیم که البته اکثرا نتیجه می دهد. البته همینجا از دوستانی که بعضا با ایشان ارتباط نزدیک تری دارند هم خواهش می کنیم که دلتنگی دوستانشان را در کافه حتما به آنها منتقل کنند تا بیشتر به کافه خودشان سر بزنند. مسلما اینجا برای همه افراد با سلایق مختلف جا هست و شرایط ارسال پست های هنری و بحث های ارزشمند برای همه کاملا فراهم است.

پیروز باشید

کلاسیک

(۱۳۹۳/۸/۱ صبح ۰۲:۰۴)سرهنگ آلن فاکنر نوشته شده: [ -> ]

.... مدتهاست کنجکاو شده ام که در اتاق پشتی کافه چه خبر است؟

مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز

ورنه در مجلس رندان خبری نیست که نیست!!!

سلام و عرض ادب

در راستای خروج از رکود عارضم که

بنده کار ترجمه سفارشی (البته خود ترجمه کار من نیست و سفارشی انجام میشه ولی تهیه نسخه دی وی دی یا بلوری و آماده سازی نهایی با منه) برای دوستانی از صنف سینما انجام میدم,دوستان ذیربط صلاح بدونند می تونم تبلیغی از کافه در ترجمه ها قرار بدم.

البته مطمئن باشید زیرنویسها پخش نمیشه و دست اشخاصی میرسه که صلاحیت عضویت در کافه را دارند.

عنوانی که در حال حاضر آماده کردم ,قطار شبانه به مونیخ اثر کارول رید هست که از دوستان مسئول اگه زودتر اطلاع بدن می تونم از همین فیلم شروع کنم.
زیرنویس روی نسخه دی وی دی 9 کراینریون قرار خواهد گرفت.

چنانچه دوستان بزرگوار و مدیران محترم مشاهده می کنند، اخیراً مواردی پیش می آید که حضور سریع تر مدیریّت محترم را می طلبد.(چون این قسمت از انجمن از بیرون هم مشاهده می شود از ذکر دقیق موارد معذورم).

با توجّه به گرفتاری های شخصی مدیران و عدم امکان حضور مداوم ایشان، که امری طبیعی است، خواهشمندم چند تن دیگر از بزرگان با سابقه را نیز در جمع خویش قرار دهید، تا سریع تر به موارد نابهنجار رسیدگی شود.

با احترام

یکی از نکاتی که از ابتدای آشنایی من با کافه کلاسیک نظرم را جلب کرد، مطالب بسیار وزین و پست های فاخر ارسالی از سوی اعضا بود. آن هم در وضعیتی که بر خلاف وبلاگ های مختلف هیچ گونه محدودیت و تأییدیه ای از سوی مدیریت سایت بر روی کامنت های اعضا وجود نداشت و صرفا درک و منش اعضا در حدی مشاهده می گردید که خود قادر به تشخیص این مطلب بودند که موارد ارسالی آنها باید در حد و شأن یک سایت فرهنگی باشد.

متأسفانه مدتی است که در موارد معدود، برخورد ها و  رفتار هایی پیش آمده و مطالبی عنوان می گردد که به نظرم به هیچ وجه در شأن این سایت نیست. امیدوارم که برخی، با نا آگاهی و ادبیات نادرست خود کار را بجایی نرسانند که مدیریت محترم، برای نمایش نوشته ها، تأییدیه قرار دهد ( هرچند با وضع پیش آمده اگر این عمل پیش بیاید با آن مخالفت نخواهم کرد.)

با سلام

چندی است پسوندهای بی قابلیت "قدیمی-جدید" در وصف کاربران محترم کافه نشین را در کشاکش مباحثات داغ کافه  بسیار شنیده وکماکان میشنوم . نمیدانم چرا این امر مرا به یاد جنگهای شمال و جنوب آمریکا می اندازد؟! یا آپارتاید وتمایز سپید و سیاه... وقتی زمان در گذر است قدیم و جدید چه مفهومی برای توصیف آنچه هست پیدا میکنند؟ هر جدیدی روزی قدیم میشود و هر قدیم به فسیل تبدیل میگردد این قانون طبیعت است. البته بوده اند بسیار قدیم ها که فسیل نشده بلکه بمصداق قانونهای پایستگی از صورتی به صورت دیگر در می آیند واینگونه تجدیدحیات می یابند! مطابق تقسیم بندیهای کنونی کافه ی ما، اینک بنده نه قدیمی محسوب میشوم و نه جدید بلکه پادرهوا معلق میان این دوقشرم ! اتفاقا خیلی هم راضیم خداراشکر! وچه خوش است کلام اخوان نازنین که در این باب سروده:

نه از رومم، نه از زنگم، همان بیرنگ بیرنگم

بیا بگشای در، بگشای، دلتنگم

حریفا ! میزبانا ! میهمان سال و ماهت پشت در چون موج می لرزد...

اینک روی سخنم با اولیاگرامی کافه است. آسمان کافه ستاره باران باد... با کمی گشاده دستی میتوان غبار آسمان کافه را پاک نمود و دل صاحبدلان را به دست آورد و باشد که آب رفته به جوی بازگردد... بیایید برای  سازندگان و آبادگران کافه ارزشی بیش از اطلاق کاربر قدیمی سه ستاره قائل شویم. روزی در باب دوبله حقیر سوالی در پ.خ از عزیزانم که خبره کار بودند کردم عالیجنابان سم اسپید ، زاپاتا و بالاخص مگی گربه بسیارعزیزم با پاسخهایشان که هریک به واقع حکم یک جزوه غنی درسنامه را داشت چنان مرا شرمنده نمودند که نمیدانستم بابت تشکر چه باید بکنم. این اساتید،اسطوره اند نه قدیمی... ما در این کافه چند هزارکاربر قدیمی سیاهی لشکر داریم (ماشاالله) وبا گذشت زمان روزبروز هم به آنها اضافه میشود (ان شاالله)... اما چند اسطوره داریم؟ چند اسطوره را معرفی و به کارتلاش وزحمات بی دریغشان بها داده ایم؟ چه اشکالی دارد اگر اسطوره هایمان حداقل یک ستاره اضافی دریافت کنند و زیر نام کاربریشان لقب وزین اسطوره یا امثالهم ثبت گردد؟اینگونه حرمت آنان نیز نزد تازه واردان گرامی که آشنایی باکاربران و جایگاه آنان درکافه ندارند قطعا حفظ میگردد... و دیگر دیگر دیگر مرزبندی غلط قدیم و جدید هم به امید خدا منسوخ خواهد شد...آیا میشود؟؟؟ ...

سلامم را تو پاسخ گوی و در بگشا

(۱۳۹۳/۸/۲۲ عصر ۰۱:۰۵)خانم لمپرت نوشته شده: [ -> ]

...آیا میشود؟؟؟ ...

حتما .!

درجه کاربری " استاد " ظرف یکی دو روز آینده با درجه 4 ستاره رونمایی خواهد شد.

کاربرانی که فعالیت های ویژه و ارزشمندی داشته اند و همچنین رتبه های بالایی دارند به این درجه ارتقا خواهند یافت .

امیدواریم دوستان دیگر هم با سعه صدر این کار را نیک بدانند و باعث رشک و یا دلخوری برخی دیگر نشود. همچنین اگر پیشنهادی به جای نام استاد دارید ( مثلا اسطوره - فرهیخته و ... ) لطفا همینجا عنوان فرمایید.

با سپاس

کلاسیک

(۱۳۹۳/۸/۲۲ عصر ۰۱:۲۶)Classic نوشته شده: [ -> ]

درجه کاربری " استاد " ظرف یکی دو روز آینده با درجه 4 ستاره رونمایی خواهد شد.

کاربرانی که فعالیت های ویژه و ارزشمندی داشته اند و همچنین رتبه های بالایی دارند به این درجه ارتقا خواهند یافت .

امیدواریم دوستان دیگر هم با سعه صدر این کار را نیک بدانند و باعث رشک و یا دلخوری برخی دیگر نشود. همچنین اگر پیشنهادی به جای نام استاد دارید ( مثلا اسطوره - فرهیخته و ... ) لطفا همینجا عنوان فرمایید.

کلاسیک گرامی

به نظرم به جای ستاره اگر خورشیدی بالای آواتار این دوستان قرار دهید گویاتر است و نشانگر آن است که گرما و روشنی این محفل از وجود ایشان است. از دیگر سو چهار ستاره باز هم کم می نماید. و با وجود خورشید، شاید نیازی به نام استاد و امثالهم هم نباشد. حال باید نظر همه را جویا شد.

(۱۳۹۳/۸/۲۲ عصر ۰۱:۰۵)خانم لمپرت نوشته شده: [ -> ]

با سلام

چندی است پسوندهای بی قابلیت "قدیمی-جدید" در وصف کاربران محترم کافه نشین را در کشاکش مباحثات داغ کافه  بسیار شنیده وکماکان میشنوم . نمیدانم چرا این امر مرا به یاد جنگهای شمال و جنوب آمریکا می اندازد؟! یا آپارتاید وتمایز سپید و سیاه... وقتی زمان در گذر است قدیم و جدید چه مفهومی برای توصیف آنچه هست پیدا میکنند؟ هر جدیدی روزی قدیم میشود و هر قدیم به فسیل تبدیل میگردد این قانون طبیعت است. البته بوده اند بسیار قدیم ها که فسیل نشده بلکه بمصداق قانونهای پایستگی از صورتی به صورت دیگر در می آیند واینگونه تجدیدحیات می یابند! مطابق تقسیم بندیهای کنونی کافه ی ما، اینک بنده نه قدیمی محسوب میشوم و نه جدید بلکه پادرهوا معلق میان این دوقشرم ! اتفاقا خیلی هم راضیم خداراشکر! وچه خوش است کلام اخوان نازنین که در این باب سروده:

نه از رومم، نه از زنگم، همان بیرنگ بیرنگم

بیا بگشای در، بگشای، دلتنگم

حریفا ! میزبانا ! میهمان سال و ماهت پشت در چون موج می لرزد...

اینک روی سخنم با اولیاگرامی کافه است. آسمان کافه ستاره باران باد... با کمی گشاده دستی میتوان غبار آسمان کافه را پاک نمود و دل صاحبدلان را به دست آورد و باشد که آب رفته به جوی بازگردد... بیایید برای  سازندگان و آبادگران کافه ارزشی بیش از اطلاق کاربر قدیمی سه ستاره قائل شویم. روزی در باب دوبله حقیر سوالی در پ.خ از عزیزانم که خبره کار بودند کردم عالیجنابان سم اسپید ، زاپاتا و بالاخص مگی گربه بسیارعزیزم با پاسخهایشان که هریک به واقع حکم یک جزوه غنی درسنامه را داشت چنان مرا شرمنده نمودند که نمیدانستم بابت تشکر چه باید بکنم. این اساتید،اسطوره اند نه قدیمی... ما در این کافه چند هزارکاربر قدیمی سیاهی لشکر داریم (ماشاالله) وبا گذشت زمان روزبروز هم به آنها اضافه میشود (ان شاالله)... اما چند اسطوره داریم؟ چند اسطوره را معرفی و به کارتلاش وزحمات بی دریغشان بها داده ایم؟ چه اشکالی دارد اگر اسطوره هایمان حداقل یک ستاره اضافی دریافت کنند و زیر نام کاربریشان لقب وزین اسطوره یا امثالهم ثبت گردد؟اینگونه حرمت آنان نیز نزد تازه واردان گرامی که آشنایی باکاربران و جایگاه آنان درکافه ندارند قطعا حفظ میگردد... و دیگر دیگر دیگر مرزبندی غلط قدیم و جدید هم به امید خدا منسوخ خواهد شد...آیا میشود؟؟؟ ...

سلامم را تو پاسخ گوی و در بگشا

(۱۳۹۳/۸/۲۲ عصر ۰۱:۲۶)Classic نوشته شده: [ -> ]

(۱۳۹۳/۸/۲۲ عصر ۰۱:۰۵)خانم لمپرت نوشته شده: [ -> ]

...آیا میشود؟؟؟ ...

حتما .!

درجه کاربری " استاد " ظرف یکی دو روز آینده با درجه 4 ستاره رونمایی خواهد شد.

کاربرانی که فعالیت های ویژه و ارزشمندی داشته اند و همچنین رتبه های بالایی دارند به این درجه ارتقا خواهند یافت .

امیدواریم دوستان دیگر هم با سعه صدر این کار را نیک بدانند و باعث رشک و یا دلخوری برخی دیگر نشود. همچنین اگر پیشنهادی به جای نام استاد دارید ( مثلا اسطوره - فرهیخته و ... ) لطفا همینجا عنوان فرمایید.

با سپاس

کلاسیک

اولا از دوستان عذرمیخواهم که نقل قولهای طولانی فوق الذکر را آورده ام... چون صفحه اینترنتی این جستار ورق خورد نخواستم مایه زحمت عزیزانم شوم تا برای چند و چون قضیه ملزم به تورق گردند.

ثانیا از جناب کلاسیک محترم و گرامی بابت پاسخ متین و سریعشان کمال تشکررادارم . تنها ذکر یک نکته را ضروری دانستم :

همواره بخل و حسادت به عنوان یک معضل روانی درجوامع مطرح بوده که نه تنها وجود شخص را ازدرون میخورد بلکه بازتاب اجتماعیش سبب عقب ماندگی و سکون جمعی میگردد. بنابراین اگر به حسود فرصت داده شود دیگران را نیز درباتلاق خود غرق میکند. لذا نباید اصلا به چنین شخص یا اشخاصی مجال عرض اندام داد. از طرفی شخصی که دیگران او را برتر و ارزشمند میشناسند یقین بدانید آنچنان متواضع، متین و فروتن است که شاید اصلا راضی نباشد درجمع تقدیر از او به عمل آید،چه رسد که اعتراض یا گلایه ای به عمل آورد. لذا عکس آن نیز مانند حکایت P آنگاه Q صادق است یعنی آنکه متوقعانه اظهار میکند جزو برترینها است به واقع شایسته احراز بالاترینها نیست... شک نکنید. شاید و باید من کاربر صفر بعد از 100 ارسال مفید وبدون اسپم خود را محق بدانم که سه ستاره شوم اما تا همین حد حق بامن است ارزشگزاری بالاتر از این جایگاه در صلاحیت تشخیص متولیان و صاحب نظران میباشد ولاغیر...

و آخر اینکه به اعتقاد حقیرالقاب ، اشکال و توصیفات چندان مهم نیستند گرچه هرچه زیباتر بهتر ولی درجامعه آموزشی رعایت سلسله مراتب است که اهمیت دارد . فرض در یک مدرسه ابتدایی نو آموز، دانش آموز و آموزگار داریم. در پادگانها سربازصفر،وظیفه ،گروهبان و... داریم اینها برای این است که هرکس حد خود ودیگران رابداند برای جایگاه پایین وبالاتر ارزش واحترام قائل شود اگر به نوآموز بگویید بیسواد ،دانش آموز را شاگرد و آموزگار رامعلم بخوانیم اصل مسئله عوض نمیشود. یا درپادگان ها بجای درجات روی شانه سرباز صفر را باعددصفر روی سینه ، وظیفه را با عدد یک و گروهبان رابا عدد دو و... مشخص کنیم بازهم جایگاه هر لایه مشخص است و البته صد البته تمامی نفرات جامعه آموزشی قابل احترام هستندچون آمده اند تا بیاموزند. از قول پیامبر اکرم ص درنهج الفصاحه آمده است:لیس منّی إلا عالم أو متعلّم؛ یعنی هیچ کس از من نیست به جز دانشمند یا دانش آموز.

ببخشید زیاده گویی کردم لاجرم باید بعرض میرساندم چون کافه کلاسیک را دوست دارم برای هم کافه ای ها ارزش بسیار قائلم وآرزودارم همواره پایدار بماند... والسلام

درود بر دوستان و به خصوص خانم لمپرت فرهیخته و دانا که مثل همیشه پیشنهادهای خوبی دادند.

البته این طرح قبلا هم قرار بود اجرا شود که ترس از همان چیزهایی که ایشان فرمودند  (همان مشکل  بخل و حسادتی که گریبانگیر آحاد جامعه ماست ) مسکوت ماند تا احیانا باعث رنجش برخی نشود. کما اینکه درجه رتبه هر کاربر هم تا حدودی نشاندهنده جایگاه آن کاربر نزد بقیه بود.اما شاید هم اکنون زمان مناسب باشد که به این طرح بپردازیم .

من نام های استاد و پیشکسوت را پیشنهاد می کنم. علامت خورشید هم که پیرمردپیشنهاد کردند خوب است البته به شرطی که علامت مدیران را چیزی بالاتر از خورشید بگذارید :cheshmak:

کلا یکی از مشکلات ما ایرانی ها نداشتن روحیه کار جمعی است. بیشتر به انزوا و دوری از بقیه تمایل داریم و به همین علت به محض کوچکتری ناملایمی از بقیه دوری می کنیم. خوب یاد نگرفته ایم که با وجود اختلاف نظر و حتی تضاد عقاید کنار هم بمانیم و بر اساس اشتراک ها پیش برویم. دوست داریم فقط خودمان پیشرفت کنیم نه جمع و گروه و شرکت مان. البته ریشه های این نوع رفتار دلایل تاریخی دارد که امیدواریم این ریشه ها خشک شود.

(۱۳۹۲/۱۱/۱۴ عصر ۱۱:۰۶)برو بیکر نوشته شده: [ -> ]

با سلام

حالا که مثلث مدیریتی کافه به مربع مدیریتی تبدیل شده است ...

و مورد آخر:

کاربرانی که بصورت تازه وارد به جمع دوستان سایت می پیوندند همانطور که شاهد هستیم (مانند خودِ بنده) دارای انگیزه های زیادی هستند و سعی میکنند در حد توانائی شان در برخی از بحثها شرکت کنند تا بتوانند شامل لطف مدیران قرار بگیرند و شاید ستاره ای اخذ کنند و به جمع کاربران سه ستاره بپیوندند. اما وقتی به پستهای قدیمی نگاه میکنم کاربران بسیاری هستند که ظاهرا دیگر انگیزه ای ندارند در بحثها شرکت کنند و یا مطلبی بنویسند. بنظر من وقت آن رسیده است  که کاربران 4 ستاره متولد شوند. قطعا اگر بین بروبیکر که تازه به جمع دوستان پیوسته است با دوستانی که سالهاست در اینجا قلم میزنند باید تفاوتهایی وجود داشته باشد.

این تفاوتها قطعا باعث میگردد که کاربرانی که به جمع 3 ستاره ها می پیونند همچنان انگیزه های خود را حفظ کنند تا به جمع 4 ستاره ها بپیونند. وجود تفاوت بین کاربرانی که مدتهاست در این سایت قلم می زنند و دارای پستهای زیادی می باشند نسبت به بنده که تازه وارد می باشم  باعث میگردد سایت پویا تر شود.

یادش بخیر

تقریبا یکسال پیش پیش بینی چنین روزهایی را کرده بودم و و در همین جستار پیشنهاد تولد کاربران چهار ستاره را داده بودم اما متاسفانه کسی به آن رسیدگی نکرد. هنوز هم معتقدم این پیشنهاد اگر جامه عمل بر تن کند می تواند کافه را پویا تر کند اما قبل از آن تشکیل یک لویی جلگه را در کافه پیشنهاد می دهم تا با پیگیریهای خود کاربران قدیمی را به کافه بازگرداند.

خاطرم هست پارسال در پیام خصوصی که خدمت یکی از مدیران ارسال نمودم پیشنهاد دادم کاربران چهار ستاره را کاربران ممتاز بنامیم. حتی فرمول یافتن آنها را نیز ارائه دادم. ترکیبی از تعداد پستهای ارسال شده و تشکر و اعتبار اعطایی و مدت زمان حضور در کافه. اینها مولفه هایی بود که در اعطای ستاره چهارم نقش باید داشته باشند.

عرض سلام خدمت دوستان

پيشنهاد بنده حقير اينه كه بهتره اسامي كاربران رو با رنگ شناسايي كنيم:

تيم مديريت با رنگ قرمز

اعضاي فعال با رنگ سبز

و امثال بنده ، كه سال به سال هم پست مفيدي ارسال نميكنند همون آبي فعلي

تعيين رنگ اسامي بعهده تيم مديريت باشه و اگر كسي اعتراضي داشت ، مستقيما به آشويتس فرستاده بشه.


پیشنهاد بسیار خوبی است علی الخصوص پیشنهاد مرحوم پیرمرد به شرطی که  سنجیده  اجرا شود ... چرا که به زعم بنده استفاده از القابی چون استاد یا پیشکسوت ممکن است نتایج نامطلوبی داشته باشد مثلا یکی به صرف اینکه قدیمی هست خواستار لقب پیشکسوت شود یا اعطای لقب استاد به یکی ممکن است باعث حسادت سایرین شود یا... به نظر حقیر همان لقب ممتاز از همه بهتر است یا همان پیشنهاد مرحوم پیرمرد  مبنی بر نصب خورشید...

با سلام همین الان متوجه شدم بنده حقیر را مفتخرنموده و بر تن بی برگ وبار زمستانی ام جامه زیبای سبز بهاری پوشانیده اید. واقعا آنقدر خوشحال و سرافرازم که حتی نمیدانم چه بگویم فقط اینکه تشکراتم را از اولیای محترم کافه بالاخص کلاسیک محترم و عزیز بابت رسیدگی دلسوزانه به پیشنهادات مثبت کاربران اعلام داشته گرچه خودرالایق این لطف نمیدانم اما نهایت سعیم را میکنم که زین پس شرمنده مقامات عزیزو کاربران محترم و دوست داشتنی نباشم و ابتدا درجهت اصلاح خودم و سپس در باب رونق هرچه بیشترکافه کلاسیک عزیز عزیز عزیزم کوشا باشم. یاحق

*********************

پیوست: بفاصله چند ثانیه بعد فهمیدم مدیر داخلی شدم؟!!! حالا دیگر واقعا نمیدانم چه بگویم؟

پیوست2:امیدوارم بانوی عزیز هرچه سریعتر به کافه خودشان بازگردند و زمام امور را برعهده بگیرند( تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف) وبنده حقیر هم سرافرازانه بازنشست شوم.آمین

صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
آدرس های مرجع