تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: سایت های سینمایی
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3

سلام به همگی

من دنبال سایتهای خبری / تحلیلی سینمایی (فارسی یا انگلیسی) هستم. تا جایی که دیدم محتوای اکثر سایتهای از این دست حول سینمای گیشه و مطالب سطحی هست. از دوستان خواهش می کنم اگر سایتهایی سراغ دارید که روی فیلمهای «ناب» (فکر می کنم اعضای این کافه روی تعریف این کلمه اتفاق نظر دارند) متمرکز هستند، معرفی کنید. البته سینما توی چند سال گذشته بیشتر و بیشتر گرایش به سمت فیلمهای بی محتوا داشته ولی در هر حال آثار خوب جدید ناپیدا هم نیست.

با تشکر.

سایت های زیادی هست و مناسب ترین راه جستجوی کلمات classic movie , classic cinema  و یا همین عبارات به زبان فارسی در گوگل است. وبلاگ ها و سایت های زیادی در این باره هست البته منابع فارسی خیلی کمتر هست. اولین سایتی انگلیسی که من در مورد سینمای کلاسیک بهش برخورد کردم و پسندیدم http://www.reelclassics.com بود ashkکل سایت رو یه دختر به نام الیزابت به عنوان پروژه دانشگاهی و بر حسب علاقه طراحی کرده و یکی از پر بازدید ترین سایت ها در مورد فیلم های کلاسیک هست. :llol

سلام[تصویر: 2chw5mg.gif]

لطفاً تالارهای سینمایی رو معرفی و نقد کنید[تصویر: 128fs318181.gif]. بهتره از پرشین‌تولز شروع بشه(مث اینکه نازی‌آباد همه‌ی سینمایی‌های نت همین پرشین‌تولزه![تصویر: afro.gif]).

البته شاید بتوان گفت که پرشین تولز قدیمی ترین تالار سینمایی است که هنوز برجای مانده است. قبل از پرشین تولز ، گفتمان بود که در اینجا مختصری در مورد آن گفته بودم. حتی قبل از گفتمان هم ظاهرا تالاری با نام ایران کلیک ( یا اسمی شبیه به این ) وجود داشت که آنهم به ملکوت اعلی پیوست. دوستانی با سابقه طولانی تر مانند منصور به خاطر می آورند. بهتر است از قدیمی ها شروع کنیم تا به جدیدها برسیم:  مروری بر پیدایش تالارهای سینمایی فارسی در اینترنت ... فکر می کنم بحث جذاب و مفیدی شود.

Fexon LogoPersianTools Forums

علی معلم به اتفاق امیر قادری به تازگی یک سایت سینمایی راه اندازی کرده اند با نام کافه سینما  http://www.Caffecinema.com .  شبیه به همان سایت قبلی سینمای ما است اما به نظر مدرن تر و جوان پسندتر میاد. shakkk!

شبکه جاسوسی کافه کلاسیک و سربازان گمنام ولایتِ کافه ، امروز توانستند در یک عملیات شناسایی متهورانه ، چند آدرس سایت و وبلاگ جدید را که به ارائه آثار دوبله صداگذاری شده کمیاب می پردازند کشف نمایند:

http://persiandoubleh.blogfa.com/

http://doblenayab.blogfa.com/

دو وبلاگ بالا ظاهرا به یک سبک کار می کنند که شبیه به کار استاد گرانقدر ژیواگو می باشد و احتمالا فروش مستقیم ندارند و فقط به صورت تبادل کار می کنند و چون لینک کافه را هم در وبلاگشان گذاشته اند احتمالا از مشتریان مخفی کافه کلاسیک هستند . :eee43

وبلاگ زیر هم مربوط به یکی از دست اندرکاران دوبله است که در مورد دوبله می نویسد:

http://bijanbagheri.blogfa.com/

اگر اطلاع بیشتری در مورد این 3 آدرس بدست آوردید حتما همین جا قرا دهید تا بقیه دوستان هم ببینند.

(۱۳۸۹/۷/۱۲ صبح ۱۲:۰۸)IranClassic نوشته شده: [ -> ]

البته شاید بتوان گفت که پرشین تولز قدیمی ترین تالار سینمایی است

پرشین تولز بین سالهای 2003 تا 2008 ( سالهای طلایی اون ) محفلی بسیار دوست داشتنی شده بود. شبیه به کافه ریک شده بود ، یعنی همه گذرشون به اونجا می افتاد. حتی هنوز هم هر از چند گاهی اونجا لاگین می کنم ببینم کسی PM داده یا نه ! متاسفانه بخش سینمای اونجا کلا نابود شده  . شاید هم قبلا همه حرف های خوب در مورد سینمای کلاسیک زده شده و دیگه کسی چیزجدیدی نداشته که بگه ، به قول  علی حاتمی : "ساعت زنگ زده دیگه زنگ نمی زنه ، چون قبلا همه زنگ هاشو زده."  متاسفانه امروز دیدم که فکسون هم قیلثر شده و بدتر اینکه اصلا با قیلثرشکن هم بالا نمی آد و یه پیام میاد  که میگه مشکل حقوقی و این جور چیزها دارن. احتمالا حرف علی معلم که "سینمای ایران مرده ، فقط تشییع جنازه اش رو به عقب انداختن "داره از دنیای مجازی شروع میشه ! [تصویر: minzdr.gif]

(۱۳۸۹/۷/۱۲ صبح ۱۲:۰۸)IranClassic نوشته شده: [ -> ]

البته شاید بتوان گفت که پرشین تولز قدیمی ترین تالار سینمایی است که هنوز برجای مانده است. قبل از پرشین تولز ، گفتمان بود . حتی قبل از گفتمان هم ظاهرا تالاری با نام ایران کلیک ( یا اسمی شبیه به این ) وجود داشت که آنهم به ملکوت اعلی پیوست. دوستانی با سابقه طولانی تر مانند منصور به خاطر می آورند. بهتر است از قدیمی ها شروع کنیم تا به جدیدها برسیم:  مروری بر پیدایش تالارهای سینمایی فارسی در اینترنت ... فکر می کنم بحث جذاب و مفیدی شود.

ایرانکلیک طی سالهای 1376 تا 1380 فعال بود. قبل از آن من تالار گفتمانی به زبان فارسی را بیاد نمی آورم ، آنچه بود چند سایت چت بود که ایرانیهای فارسی زبان از آن طریق باهم ارتباط برقرار می کردند. تعداد سایتهای فارسی در اوایل آنقدر کم بود که اگر در سایتی چون آلتاویستا یا یاهو جستجوئی صورت می گرفت تعداد کل سایتهای فارسی زبان از مرز 100 سایت فراتر نمی رفت (آن موقع گوگلی وجود نداشت). ایرانکلیک سایتی بود مشتمل بر تالارهای تاریخی ، سینمائی ، عاشقانه و مذهبی. بخش مذهبی بسیار فعال و در واقع بزرگترین جنگ و جدلهای اولیه بین فرق شیعه و سنی در آنجا نمود می یافت. کاربرانی بسیار آگاه از جماعت سنی در آنجا حضور داشتند که بعضا از مولویهای تحصیلکرده بودند. بیاد دارم که حتی برای مناظره با آنها مجبور به خرید 7 جلد کتاب حجیم تاریخی شدم و در نهایت کتاب حجیم شبهای پیشاور را بخانه آوردم... مناظرات آنچنان بالا می گرفت که بعضا برخیها تهدید به قتل میشدند چنانکه وقتی عبداله نامی که از مولویان فارسی زبان عربستان بود در پاسخ یک سوال از من در خصوص فاطمه زهرا بازماند تمامی طرفدارانش بدنبال آدرس من بودند!... بعدها در تالارهای سینمائی کاربری ظهور کرد با نام لامذهب که اصولا دین و خدا را با استدلالهای بسیار استادانه اما توخالی خود به نقد می کشید و چه دین زدائیهائی که این شخص آنجا نکرد. وی که یکی از متواریان پیش از انقلاب و مقیم خارج از کشور بود با مطالعه کتابهای نویسندگانی چون "د ش ت ی" و " ک س ر و ی" انگشت تردید بر تمامی دانسته ها و اعتقادات مسلمین و حتی مسیحیان و یهودیان می گذاشت.حجم مطالعاتی که او در قرآن داشت حتی روحانیون مذهبی ما ندارند... جدلهای شیعه و سنی کم کم رنگ باخت، سنیها از تالار پرکشیدند و بجای آنکه عمیقترین دعواهای خود را نصیب چنین افرادی کنند که تیشه به ریشه معنویت میزدند را با جماعت شیعه تنها گذاشتند و برای شخص من جالب بود خصومتی که سنیان با شیعیان دارند چرا با کفار نداشته و ندارند!... این شخص حتی در یک مناظره با من ادعا کرد ککش نمی گزد دخترش شب بخانه باز نگردد، اینکه صبح صحیح و سالم به خانه بازگردد اهمیت دارد و لاغیر! 5 آیه در قران را که خداوند آفرینش زمین و آسمان و ... را به تفکیک ذکر کرده بود جمع میزد و استدلال  میکرد ببینید در مجموع روزهائی که خدا گفته است زمین و اسمان را آفریده 8 روز است در حالیکه در یک آیه مستقل اشاره دارد همه آنها را در 6 روز آفریده است!... به آیه ای از قرآن که گفته شده است اگر زنان از شما تبعیت نکردند آنها را بزنید اشاره و اوج خشونت اسلامی را استدلال میکرد! گفتارهای او اگر با استدلالهای من و دوستان رنگ می باخت اما در ذهن عده ای از کودکان آن سایت تاثیر بدی میگذاشت.. این شخص در مناظره بسیار حرفه ای بود چنانکه اگر در جائی کم می آورد سریعا و همچون گربه ای که از چنگ دیگری می گریزد جا خالی داده بحث را به حاشیه می کشاند و به جاهای دیگر می برد... بعدها شخص تحصیلکرده دیگری به او اضافه گردید که از نظر تحصیلات آکادمیک فراتر از او اما هم سو با او بود. کاربری بنام مزدک که روحیات ناسیونالیستی خود را با لاقیدهای منشعب از بی دینی بطرز بسیار هوشمندانه ای جمع میزد... مزدک یکی از علاقمندان سینمای کلاسیک نیز بود و علاقه مفرطی به مونتگمری کلیف داشت.

بخش سینمائی ایرانکلیک عمدتا به رنگ و لعاب بازیگران اختصاص داشت. وقتی من در آنجا تاپیکی با عنوان دوبله ایجاد کردم بسیار کسان حتی نمیدانستند دوبله چیست و دائم می پرسیدند مگر میشود در یک فیلم بجای کس دیگری صحبت کرد! آنها حتی فراموش کرده بودند که این بازیگران خارجی نیستند که فارسی صحبت میکنند... حتی بیاد دارم یک خانم که علاقه عجیبی به ابوالفضل پورعرب داشت بر سرم فریاد کشید که : خسروشاهی کدوم خریه؟ خجالت نمیکشی صدای قشنگ پورعرب رو میگی مال کس دیگه ایه!

مناقشاتی در این سایت درگرفت و جناح بندیهای خاصی پی ریزی شد. فرد تنها در این سایت دیگر جایگاهی نداشت. دارودسته ها و نوچه ها از هر طرف خودی نشان میدادند. منصور که در آنجا با اسم کاربری روزنه فعالیت داشت حال و حوصله نوچه و نوچه گری را نداشت و کم کم فعالیتش کمتر شد... بعدها ظاهرا حسب قرار و مدار دختران و پسران مسائلی بوجود آمد که منجر به فروپاشی ایرانکلیک گردید و حتی خود سایت پس از مدتی بسته شد.

یکی از فراریان ایرانکلیک با نام حقیقی دکترحسین فارومی پی ریزی کرد با عنوان گفتمان. این شخص  که شخصی مقید اما با اطرافیانی سخت درمانده و نادان روزگار میگذراند ابتدای امر و همچون ایرانکلیک بحثها را عمدتا روی مسائل مذهبی و سیاسی منعطف کرد. لامذهب و مزدک را فرا خواند و مرا هم. شخص سومی به جمع اضافه شد که شخصیتی بسیار عجیب داشت. ابرمرد. ابرمرد که مطالعات و تعصب خاصی روی شخصیت نیچه داشت فردی بسیار متکبر بود معتقد به اخلاقیات نبود و به قانون جنگل بها میداد. همفکری مزدک و ابرمرد منجر به تنشهای خاصی شد که حتی صاحب سایت را نیز به چالش کشید. آنها او را متهم به فساد کردند و در نهایت حسین ، آی دی ابرمرد را بست و دریک  پست بسیار صریح و قاطعانه و طولانی نوشت : سیفون توالت را می کشم تا امثال ابرمرد را با خود به لجن ترین جای تاریخ بازگرداند.

بعهدها گفتگوهای گفتمان منعطف به سینما شد. بخش دوبله ای در آنجا شکل گرفت و رامین عزیز فعالتی خاص را در کنار این حقیر پی گرفت و چه بسیار دوستان که اکنون نیز در این تالار هستند از آنجا به ما ملحق شدند... متاسفانه به دلیل اصطکاکهایی فرا سایتی که طی آن سرورهای حاوی سایتهای ایرانی در کانادا از سوی دولت آمریکا روبه خاموشی رفتند منجر به از دست رفتن سایت گفتمان شد. هرچند دکتر حسین به من قول مساعد داد که سایت را از طریق سرور دیگری احیا کند اما خود وی نیز بشکلی عجیب مفقود گردید.

یکی از دوستان گفتمان فارومی مشابه پی ریزی کرده بود با عنوان پرشن تولز. اگرچه او کپی مطالب اولیه گفتمان را در سایت خود میگذاشت اما همین امر موجب بازگشت بسیار از دوستان گفتمان به تولز را فراهم کرد. در بخش سینمائی ، اکثریت دوستان از علاقمندان سریال افسانه شجاعان بودند و این سریال را تا حد پرستش دوست داشتند. در کنار مباحثات سینما و سریال فیلمهای رزمی تاپیک دوبله شکل گرفت که بعدها یکی از بهترین مراجع دوبله در نت شد و اکثریت دوستانی که اینجا هستند و از علاقمندان دوبله ، برای اولین بار از آنجا با ما بودند. اصطکاکهایی با حامد عزیزی و افرادی که خبر کرد (همچون محسن صادقی و دیگران) منجر به تنشهائی بین من و وی شد که البته بعدها ختم به خیر گردید (این تنشها آنچنان بود که در شبکه خبر ازآن به جنگ انجمن گویندگان با انجمن گویندگان جوان تعبیر شد)

یکی از کاربران گفتمان و پرشن تولز خانم ثابتی بود که بعدها به مدد اطلاعاتی که از آنجا آموخت سایت انجمن گویندگان را ایجاد کرد. وی در بخش فارومهای اولیه این سایت اقدام به کپی مطالب گفتمان از زبان کسان دیگری کرد که وقتی با اعتراض مواجه شد بطور کلی بخش فاروم را حذف کرد. سایتی که ساخت با تولد فرزندش رو به قهقرا رفت و آنچه ماند فقط یک نام بود و نه بیش.

تعدادی ازدوستان پرشن تولز اقدام به ایجاد سایتهای مشابه کردند. ارفه، گزاره را ایجاد کرد و دوستانی چون کلاسیک و رنو و ... کافه را. به شخصه و با مراجعه به کافه کلاسیک این محیط را بهترین فاروم حال حاضر نت فارسی زبان که با حضور فرهیختگان هنر فعلا به پیش میرود میدانم و امیدوارم دوستان خوب ما در این سایت با اتخاذ تمهیدات لازم شرایط را طوری فراهم آورند که مطالب و نوشته های دوستان (همچون فارومهای قبل که اشاره شد) از بین نرود و مرجع دوستان جدید و آیندگان باشد

یک انجمن جدید به نام سینما سنتر دیدم که ظاهرا با بقیه انجمن ها فرق داره و کارهای خوبی توش انجام میشه . تیم ترجمه دارن و نوشته هاش کمتر کپی هست. من دیدم بحث این هفته شون در مورد کازابلانکاس . به نظر فروم خوبی میاد اگر قیلثر نشه:

http://forum.cinemacenter.ir/

http://doblenayab.blogfa.com/

ظاهرا وبلاگ فوق طبق بررسی های جناب منصور ، مورد اطمینان نیست و صاحب آن هم  وبلاگش را پاک کرده است و متواری شده است ! با تشکر از منصور عزیز و  ژیواگو گرامی ( که با اینکه در کافه نیست اما مانند خورشید از پشت ابر همچنان از گرمای وجودش استفاده می کنیم ).

با درود به همه ی دوستان!

یکی از معتبرترین منابع فیلم های خیلی قدیمی و سینمای کلاسیک که اجازه ی دانلود هم می دهد و گاهی برای برخی از فیلم ها حتی سایت معتبر IMDB به آن لینک داده است، سایت آرشیو با لینک زیر است:

http://www.archive.org/index.php

جالب است که برخی از فیلم های بسیار قدیمی و جالب را در آرشیو پیدا و دانلود کرده ام.

بد نیست اگر به دنبال فیلم، صدا، متن، یا بسیاری از آثار قدیمی در قالب دیجیتال هستید به سراغ این وب سایت بروید و با کمک موتور جستجوی قدرتمند آن به جستجو بپردازید.

از نکته ها بامزه در این سایت اجازه ی مشاهده ی مستقیم و یا دانلود با چندین فرمت از نظر کیفیت و حجم است.

(۱۳۹۰/۵/۲۴ عصر ۱۲:۰۲)منصور نوشته شده: [ -> ]

 سایت گزاره از روز چهارشنبه این هفته شات دان میشود!  بیادم آمد که زمانی عضو فاروم گزاره بودم. دوستی در گفتمان با عنوان کاربری ارفه از بانیان آن سایت بود که ما را هم دعوت کرد اما هرگز در آنجا مطلبی ننوشتم اما میدانم دوستان علاقمند سینما و دوبله در آنجا کم نبودند...

بله متاسفانه سایت گزاره بسته می شود گرچه در چند ماه اخیر تقریبا غیرفعال بود و پست های سینمایی آن به ماه ها پیش بر می گشت. متاسفانه از یکسال پیش امکان هر گونه ارسال PM هم در آن ممنوع بود ( حداقل برای من که اینطور بود ) با اینحال چند بار در تاپیک های آن اشاره به کافه کلاسیک کردم تا شاید برخی از دوستان قدیمی با انجمن جدید ما آشنا شوند. انجمن گزاره اعلام کرده که تا چند روز اطلاعات آن در دسترس است تا علاقمندان بتوانند مطالب آن را برای خود ذخیره کنند. دوستان می توانند در آدرس gozareforum.com بخش هنر سینما مطالب مورد علاقه خود را بردارند.

به تازگی تالار پیشکسوت پرشین تولز اقدام به تغییر شکل و شمایل خود کرده که این کار با مخالف تقریبا همه کاربران مواجه شده است و متاسفانه مدیر انجمن PT  اصرار به حذف استایل جدید دارد. لازم به ذکر نیست که شمایل جدید کلا متضاد با رنگ و بوی فروم سابق پرشین تولز است و کاربر رغبتی به ارسال پست در آن ندارد . مشخص نیست که دلیل مدیران انجمن مورد نظر برای تغییر شکل فروم چه بوده و اصلا شکل و شمایل جدید چه مزیتی دارد ؟  شکل سابق تقریبا یگانه بود اما شکل جدید را امروزه در صدها فروم ریز و درشت که مانند قارچ در اینترنت روییده اند می توان دید. ظاهرا بهانه ادمین محترم ارتقاء ورژنِ فروم ! بوده است. امان از این مُدگرایی های کاذب و غیر ضروری  که حتی به دنیای مجازی هم کشیده شده است.


sensesofcinema

یک فصل نامه اینترنتی استرالیایی که بی تردید یکی از غنی ترین و ارزشمندترین سایت های اینترنتی است که در حوزه سینما فعالیت می کنند. از سال 1999 آغاز به کار کرده و تا به الان 57 شماره از آن منتشر شده است. این سایت نگاهی تخصصی به فیلم و کارگردان ها و رویداد های مهم سینمایی جهان دارد. بخشی از آن به معرفی کارگردان های بزرگ تاریخ سینما اختصاص دارد که در آن می توان به انبوهی از مقالات درباره کارنامه کاری و فیلم ها ی شان دسترسی پیدا کرد. یکی از مزایای سایت امکان جستجو در آن است که با کثرت مطالب کاربردی منتشر شده در آن ضروری می نماید. نقد فیلم، کتاب و گزارش جشنواره های سینمایی از دیگر بخش های این سایت هستند. لازم به اشاره است که مدیران سایت قسمتی را به بررسی سینمای استرالیا اختصاص داده اند که برای علاقمندان به سینمای این کشور می تواند مفید واقع شود.


فیلم کامنت

کمتر سینما دوست پی گیری را می توان یافت که با نام نشریه فیلم کامنت آشنا نباشد. نشریه ای که از سال 1962 منتشر می شود و تا به امروز پنج سردبیر به خود دیده است. اولین شان گوردن هیچنز بود که از آغاز تاسیس تا 1970 در این مقام بود. بعد از او نوبت به ریچارد کورلیس رسید که تا سال 1982 به صندلی سردبیری این نشریه معتبر تکیه بزند. در دوره سردبیری او بود که نشریه از حالت فصل نامه در آمد و هر دوماه یک بار منتشر شد. هارلن جیکوبسن نفر بعدی بود که تا 1990 این مقام را برعهده داشت. این مسولیت در طول دهه 90 به ریچارد جیمسن سپرده شد و از شروع هزاره سوم تا به امروز گوین اسمیت این مقام را برعهده دارد. فیلم کامنت که توسط انجمن فیلم لینکلن سنتر منتشر می شود در طول دوران انتشار ش منتقدان بزرگی را به خود دیده است. برخی از آن ها همچون مانی فاربر ، ریمون دورگنات و رابین وود دیگر در قید حیات نیستند اما منتقدان نام آوری چون اندروساریس و همسرش مالی هاسکل، دیوید بوردول، دیو کر، جاناتان روزنبام، دیوید تامسون، جی هوبرمن، کنت جونز و راجر ایبرت هنوز با این نشریه همکاری دارند. سایت فیلم کامنت علاوه بر انتشار اینترنتی برخی مقالات و مصاحبه های چاپ شده در مجله، مطالبی اختصاصی هم برای ورژن آنلاینش دارد. دریک کلام، این سایت برای هر سینمادوست پیگیری یک غنیمت محسوب می شود.

سایت وزین و بسیار کاربردی تلویزیون خاطره انگیز ( نوستالژیک ) با ارائه آنلاین فیلم های کلاسیک با دوبله فارسی و امکان دانلود کلیپ ها و کارتون های قدیمی در دسترس هموطنان عزیز است:

nostalgiktv.com

آرشیو سایت دائما به روز می شود و به خصوص برای دوستانی که اینترنت پرسرعت دارند مرجعی عالی برای دسترسی به شاهکارهای قدیمی با کیفیت مناسب  ( آن هم با دوبله فارسی ) می باشد.

همین الان , در همین سایت نوستالژیک تی وی ,  قسمت اول سریال بسیار زیبای در برابر باد را تماشا کردم. پایان قسمت اول -  آنجایی که خانواده مـری برای وداع با او آمده اند - اشک به چشمان ما آورد..ashk  .. آنجایی که پدرش می گوید : نگران نباش مری. تو داری مهاجرت می کنی , درست مثل غازهای وحشی ...

واقعا عجب شخصیت پردازی و داستان های زیبایی دارند این سریال های قدیمی ... :llerr

سایتی با تعداد زیادی فیلم که اغلب کمیابند  و براحتی قابل دانلود ، با حجم های کم . سال ها پیش در جست و جوی برخی آثار نایاب به این سایت رسیدم . از ایرانی ها هم تعدادی فیلم در این مجموعه می توان پیدا کرد.

http://www.ubu.com/film/index.html

اخيرا زاپاتای عزیز از کیفیت نازل فیلمهای ایرانی پیش از انقلاب و عدم رسیدگی و بازسازی کیفی این فیلمها صحبت کردند ، بیاد یکی از سایتهای دانلود و فروش فیلمهای ایرانی افتادم که داعیه فروش فیلمهای تله و 35 میلیمتری فارسی را که به دی.وی.دی تبدیل شده اند دارد.

http://tele-film5.ir

به شخصه سایتی را تایید یا تبلیغ نمیکنم چون معمولا ایرانیها چیزی را ادعا دارند که کمتر از آنند. فیلم قیصر را از این سایت با حجم نزدیک به 700 مگابابت دانلود کردم که البته کیفیت نسبتا خوبی به لحاظ تصویری و صدا داشت اما تصویر بشکل عریض عرضه شده است که با وجود ادعای کپی از 35 که معمولا نسبت عرض به طول 3 به 4 است و نه چیز دیگر ، جای ابهام دارد و نمیتواند یک کپی اصیل باشد.

فیلمهای دوبله این سایت با حک آرمی خاص عرضه میشود (چیزی که ما ایرانیها هرگز نتوانسته ایم بر این خصلت بد خود غلبه کنیم که با گذاشتن آرم و صدا و تیزر در ابتدا و طول یک فیلم آنرا به لجن نکشیم . هنر آنست که نشان خود را در جائی از فیلم طوری بجا گذاریم که به چشم نیاید اما بتوان بدان استناد هم کرد. کاری که دوست قدیمی ما - بهنام - میکرد و هنوز که هنوز است کسی نمیداند نشان فیلمهای او کجای آن ثبت شده است اما به لحاظ قانوی میشود بدان استناد کرد)

البته طبق ادعای این سایت فیلمهای قابل دانلود چنین نشانی دارند و در فیلمهای که به فروش میرسد نشان خاصی ثبت نگردیده است.

در این سایت (البته تاکنون) بیش از 450 فیلم ایرانی (از بین 1200 فیلم) پیش از انقلاب ارائه گردیده است. همچنین آنونس فیلمها ، شوها ، کنسرت ها ، مستندها و  پوسترها و عکسها  هم بخش دیگری از داشته های این سایت است که در سایر سایتهای ایرانی مشابه نیز وجود دارد.

http://tele-film5.ir/category/%d9%85%d8%...%8c%d8%aa/

چیزی که مرا آزرد مشاهده رنج زحمات دوست گرانقدر ایرج در این سایت است. معرفی گویندگان بازیگران سینمای ایران که با زحمات ایشان در کافه گردآوری شده است در این سایت (بدون ذکر منبع) درج شده است. حقیقتا نمیدانم ایرج عزیز خود دستی در این سایت دارد یا نه اما اگر ندارد میتواند به نوعی اعتراض خود را به گوش گردانندگانش برساند و برای ایشان و کافه کلاسیک این امر حقی است مسلّم.

http://cafeclassic4.ir/thread-184-post-1...l#pid18056

http://tele-film5.ir/category/%d9%87%d9%...%84%d9%87/

 درهرصورت وجود چنین سایتهایی در این برهوت کیفیت فیلم، حکم لنگه کفشی را دارد وسط بیابان.

سه سال پیش بود به یکی از همین وبلاگ های فروش فیلمارسی برخورد کردم با ادعای عرضه فیلم قیصر با کیفیت عالی ، خود من چندان علاقه ای به این قبیل فیلم ها ندارم منتها موضوع را وقتی به اطلاع جواد طوسی رساندم اشتیاق زیادی برای داشتن این فیلم نشان داد به گمانم برای مسعود کیمیایی می خواست . بهر حال این فیلم را وقتی با قیمت ده هزارتومن خریداری کردیم و نگاه کردم با نسخه ای که خود داشتم چندان تفاوتی نداشت بغیر از منویی که بصورتی غیر حرفه ای برای آن طراحی شده بود .نظر جواد هم همین بود و معتقد بود از نطر کیفیت چیز فوق العاده ای ندارد.

این وبلاگ ها و سایت های فروش فیلم های ایرانی اکثرن محلی است برای یک مشت فروشنده کلاه بردار که به علت ناسالم بودن رابطه فروشنده و مشتری ( اکنون و اینجا ) و گل آلود بود آب خود را ماهی گیرانی خبره وانمود می کنند. فیلم های با ارزش به تدریج با کمک تکنولوژی شکلی مطلوب خواهند یافت همچون فیلم " گاو " که نسخه منزه و پاکیزه آن آماده شده و به گمانم بصورت محدود هم نمایش داده شد. یا فیلم " رگبار " که با کمک یکی از موسسات مارتین اسکورسیزی آماده شده است . تعداد این گونه فیلم بسیار اندک است و الباقی فیلم ها هم یک مشت آشغال و تصاویر مستهجن و دل بهم زن هستند که فقط بدرد موزه می خورند . تا آیندگان ببینند چه بنجل هایی را بنام هنر در مقطعی از تاریخ بخورد مردم می دادند و همه می دانیم کسانی که به موزه می روند هرگز با ظرف های سفالی دوهزار ساله آب نمی نوشند . ظرف سفالی دو هزار ساله امروزه برای هدف های دیگری نگهداری می شود .

لزومی ندارد هر کس آثار مبتذل آن دوره را برای دیدن و داشتن تهیه کند.اگر گرایشی برای دیدن این قبیل فیلم ها مشاهده می شود ناشی از هزار مشکل روانی و روحی و تاریخی مردمی است که راه را عوضی می روند.

با تشکر فراوان از منصور گرامی . بنده در واقع فقط در کافه کلاسیک مطلب می نویسم و در سایتهای دیگر عضو نیستم. بله متاسفانه این سایت هم نوشته های بنده و دوست عزیز محمد را در رابطه با دوبلورهای بازیگران قدیمی کپی برداری کرده که حتما به مدیر این سایت نظر خواهم داد.

البته سایتهای دیگری هم وجود دارند که مطالب ما را در این چند ساله نوشته اند. چند سال قبل هم در تاپیک دوبله فیلمهای ایرانی به چند سایت کپی بردار اشاره کردم که دوستان عزیز : سروان رنو اسکورپان شیردلبهزاد ستوده و میثم هم با ما همکاری کرده و با دادن نظراتی به آنها اعتراض کردند.

بنده و محمد هر بار که با این نوع سایتها برخورد کردیم با دادن پست و نظر از حقوق خود دفاع کردیم ولی بارها شده که مدیر و کابران آن سایتها با کمال وقاحت گفتند که اینها اطلاعات خودشان است. در این بین فقط مدیر یک سایت بود که وقتی با اعتراض ما مواجه شد نوشته های ما را پاک کرد. متاسفانه در ایران حقوق کپی رایت وجود ندارد و یک مطلب مشابه را در صدها جا میتوان مشاهده کرد.

(۱۳۹۴/۳/۱۲ عصر ۱۲:۳۶)ژیگا ورتوف نوشته شده: [ -> ]

لزومی ندارد هر کس آثار مبتذل آن دوره را برای دیدن و داشتن تهیه کند.اگر گرایشی برای دیدن این قبیل فیلم ها مشاهده می شود ناشی از هزار مشکل روانی و روحی و تاریخی مردمی است که راه را عوضی می روند.

دوست گرامی ،تعجب می کنم که با صراحتی بدون تزلزل ، کسانی که این فیلمها را جمع آوری و یا نگاه می کنند روانی خوانده اید؟ این چه حکمی است که صادر کرده اید که لزوم ندارد کسی این فیلمها را داشته باشد. اول تعریف ابتذال از دیدگاه شما چیست؟ شما که علاقه ای به دیدن یکی از مهمترین فیلمهای موج نو نداشته اید چگونه 10000هزارتومان پرداخته اید؟ اگر قیصر را بنجل بنامید بنده دیگر حرفی ندارم . مگر اکنون سینمای ایران تمامی فیلمهایش ناب و ستودنی است ؟ دهها فیلم فرصت طلب و بی محتوا که دقیقا و نعل به نعل از سینمای آن دوران کپی شده اند. اگر در قاموس شما ابتذال یعنی بی پروایی در نشان دادن صحنه های وقیحانه که صحیع است. اما مطمئنا ابتذال واقعی یعنی موضوعات سبک و پیش و پاافتاده و فتورمان هاست.

لطفا اگر میانه ای با سینمای گذشته ندارید ،یک جلد از کتاب تاریخ سینمای ایران تالیف جمال امید را تورق کنید تا ببینید که سینمای ایران همان چند فیلم کاباره ای نیست . بلکه آثار بسیار فاخری وجود دارد که سینمای ایران امروز مرهون آنهاست. بنظر شما آن مردم روانی که به راحتی می توانند با یک کلیک جدیدترین فیلمهای دنیا و شاید انواع و اقسام فیلمهای پورنو و ضد اخلاقی را تماشا کنند چه نیازی دارند تمایلات ! خود را با فیلمهای رنگ و رو رفته گذشته سیراب کنند؟! نه دوست عزیز ،اگر کسی امروز به تماشای فیلمی چون گنج قارون می نشیند حاصل آن قلقلک حس نوستالوژیکی ما ایرانیان است والا رقص معروف کنار استخر ستاره آن فیلم ، امروز نه کسی را به وجد می آورد و نه او را از جاده اخلاق و عفت خارج می سازد . اگر کسی با این نیت فیلم را ببیند در سلامتش باید شک کرد.همه چیز زیر سر همان حس لعنتی است . حس تعلق خاطر به گذشته ها ، یک چیزی مانند خوردن فالوده کرمان در کاسه چینی گل درشت با گلاب دو آتشه کاشان همراه با شیره شکر ناب و با یخ یخدان های تاریخی. امروز همان فالوده را در ظرفهای یکبار مصرف بی نام ونشان می خوریم که تصنعی است مانند برخی از فیلمهای امروزی که جعلی اند.

صفحات: 1 2 3
آدرس های مرجع