تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: هامفری بوگارت - Humphrey Bogart
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3

مجله لایف از زیر مجموعه های تایم به مناسبت هفتادمین سالگرد ازدواج همفری بوگارت و لورن باکال، 8 عکس زیبا از اون مراسم رو که در 21 می سال 1945 برگزار شد منتشر کرده که من در اینجا 3 تا رو انتخاب کردم و پیشکش میکنم

وقتی دوستان عکسهای مربوط به سینمای کلاسیک رو قرار میدن واقعا حسرت فراوان می خورم .اهمیتی که سینمای دیگر کشورها به نگهداری فیلمها ،عکسها و اسناد فیلمهای کلاسیک خود می دهند در ایران وجود ندارد. امروزه مثلا فیلمی از دهه 40 میلادی را که نگاه می کنیم واقعا تصاویر شفاف و صداهای شارپ اکتورها ، بیننده را به وجد می آورد. بنیادهای غیر انتفاعی ، خصوصی و دولتی متعددی برای حفظ میراث تصویری آنها سالهاست که فعالیت می کنند. اما متاسفانه در ایران یک فیلمخانه ملی وجود دارد که با چنگ و دندان و بدون بودجه کافی سعی می کندحداقل آثار دو دهه پیش را از گزند آسیبهای فیزیکی و شیمیایی حفظ کند. توجه کنید دو دهه پیش! الان اگر توانستید نسخه با کیفیت فیلمهایی مانند پری و سارا را پیدا کنید از طرف کارگردانش جایزه می گیرید!فیلمهای دهه های پیشین فعلا بماند.

ماهنامه فیلم برای ویژه نامه دو فیلم گنج قارون و خشت و آینه بعلت در دسترس نبودن عکسهای فیلم  بالاجبار از روی نسخه فیلم عکس برداری کرده است ! خوشبختانه نسخه ای از این دو فیلم توسط فیلمخانه ملی ایران مرمت شده است . فیلمهای دهه های قبل فارغ از کیفیت ساختاری ،بعنوان میراث تصویری ما محسوب می شوند اما متاسفانه بغیر از تعداد محدودی ،نسخه های با کیفیتی از دیگر فیلمها وجود ندارد.اخیرا فیلم عقابها که پر فروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران محسوب می شود ترمیم شده  و امیدواریم بدون نگاه منتقدانه ،فیلمهای دیگر سینمای ایران نیز مرمت شوند و برای نسلهای آینده بیادگار بمانند.

این عکس از روی نسخه فیلم کپی شده است.

چشمان آن زن بسیار زیبا بود

دیشب کتاب خاطرات اردشیر زاهدی را می خواندم.

او یکی از بازیگران مهم عصر پهلوی و از دوستان نزدیک  محمدرضا شاه بوده است. پدرش همان فاضل الله زاهدی معروف است که کودتای 28 مرداد و سرنگونی مصدق را انجام داد. نکته جالبی که در میان خاطراتش به چشم می خورد دوستی او با همفری بوگارت بود. البته زاهدی دورانی که سفیر ایران در آمریکا بود با بیشتر هنرپیشه های معروف هالیوود دوست بود و عامل دعوت بسیاری مانند الیزابت تیلور و ... به ایران او بوده است.

چگونگی آشنایی او با بوگارت در خاطراتش اینگونه آمده است: ضیافتی در لس آنجلس ترتیب داده شده بود و بسیاری از ستاره های هالیوود هم دعوت بودند. در گوشه ای چشم ام به همفری بوگارت بازیگر مشهور افتاد که که با زنی زیبا (همسرش لورن باکال)در حال رقص بود.  جلو  رفتم و ضمن خوش آمدگویی گفتم که پدرم شما را از میان همه بازیگران مرد بیشتر دوست دارد.  تشکر کرد و گفت  آیا مایلید با یک زن بسیار زیبا برقصید و به همسرش باکال اشاره کرد.

زاهدی هم می گوید "با کمال میل" و با باکال می رقصد. او همچنین نوشته : چشمان آن زن بسیار زیبا بود !

گنج های سیرامادرا !!!! نقش دزد بدمن خبیث /  جای دیگری همفری بوگارت اینطوری بود ؟

(۱۴۰۲/۵/۲ عصر ۰۸:۳۹)khavari نوشته شده: [ -> ]

گنج های سیرامادرا !!!! نقش دزد بدمن خبیث /  جای دیگری همفری بوگارت اینطوری بود ؟

آره.

معمولا در فیلم های اول اش نقش گانگسترهای منفی رو بازی می کرد.

 بعد از شاهین مالت و مخصوصا کازابلانکا بوگی تبدیل به شخصیت مثبت شد به استثنای همین گنج های سیه را مادره.

هامفری بوگارت لورن باکال

(۱۴۰۲/۵/۲ عصر ۰۸:۳۹)khavari نوشته شده: [ -> ]

گنج های سیرامادرا !!!! نقش دزد بدمن خبیث /  جای دیگری همفری بوگارت اینطوری بود ؟

بله همفری بوگارت در بسیاری از فیلمهای اولیه اش نقش منفی رو در مقابل ستارگان فیلمهای نوار و گانگستری مثل: جیمز کاگنی، جرج رافت و ... بازی کرده است.

صفحات: 1 2 3
آدرس های مرجع