[-]
جعبه پيام
» <ماتیلدا> مرسی سروان خیلی خندیدم >_<
» <سروان رنو> فیلم پیشنهادی آخر هفته ... از زوج کمدی تکرار نشدنی ... https://as2.cdn.asset.aparat.com/aparat-..._82945.mp4
» <Savezva> بانو الیزای گرامی اگر تنظیمات مربوط به دانلود منیجر را در کروم فعال کنید برخی از فایلها قابل دانلود هستند
» <بانو الیزا> جناب savezva این ویدیو ها رو نمیشه دانلود کرد؟
» <پرنسس آنا> سلام به دوستان، هم اکنون مصاحبه اینگرید برگمن از شبکه BBC فارسی
» <KESSLER> استاد نصرت کریمی ، بازیگر پیشکسوت و دوست داشتنی سینما از بیم ما رفت.
» <Classic> تاریخ سینما ، هم اکنون شبکه نمایش
» <ماتیلدا> جوکر فیلم خوبی بود فقط اخرش خیلی تخیلی تموم شد :|
» <پدر کاراس> امروز فیلم روزی روزگاری در هالیوود دیدم
» <Flirtacia> جناب نسیم بیگ ، فانوس دریایی هم از فیلمهای مهم و پر سر و صدای امسال است. شاید این یکی باب میلتان بود http://naghdefarsi.com/title/the-lightho...%8C%DB%8C/
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 1 رای - 4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مروری بر نظریه های سینمایی
نویسنده پیام
Green آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 30
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۷/۵
اعتبار: 8


تشکرها : 152
( 281 تشکر در 12 ارسال )
شماره ارسال: #1
مروری بر نظریه های سینمایی

قطعا مهمترین ویژگی قابل بحث درباره یک فیلم صرف هنری بودن رویداد و خود فیلم هستش.

به نظرم شاید بهتر بود درباره این بحث مهم موضوعی  ایجاد میشد مبنی بر نظریه های سینمایی.

در حقیقت یکی از علائق ( به طور دقیق تر مهمترین ! ) نگره پردازان سینما  نسبت  تصویر روی پرده با واقعیت بوده..

و به طور کلی سوالی که مطرح میشه به این صورت در میاد که :

اگر فیلمی واقعیت رو باز آفرینی بکنه آیا میتونه در عین حال هنری باشه ؟

خوب در این مورد که در حقیقت اصلی ترین مسئله در هنره سینماست به طور کلی سه نظریه وجود داره :

1. سرگئی آیزنشتاین ( از بزرگترین کارگردانان تمام اعصار در سینما ) نظریه ای رو مطرح میکنه که متضمن عدول تصویر روی پرده از واقعیت هستش ( جدایی واقعیت از پرده سینما )

2. آندره بازن منتقد مشهور فیلم فرانسوی تلاش هنری سینما رو از مطابقت دقیق بین تصویر سینمایی و واقعیت میدونه . بازن به عنوان نمونه فیلمهایی از ژان رنوار , اورسن ولز , رابرات فلاهرتی و دیگران رو ذکر میکنه.

3. رودولف آرنهایم روان شناس و هنر شناس شهیر آلمانی که دقیقا مشی میانه بین دو نظریه فوق رو تعیین میکنه و معتقده به وفادار بودن به واقعیت در عین جستجو شیوه هایی که به مدد آن ها تصویر سینمایی از عین واقعیت انحراف پیدا کنن.

البته تمامی این نظریه ها در رویکرد ذات گرای سینما وجه کاملا مشترک دارن و علائم گوناگون رو بر حسب اینکه فیلمی رو بیشتر یا کمتر واقعی میکنه تشریح میکنن.

در ادامه سعی میکنم هر کدوم از این نظریه ها رو مفصل بیان کنم و به بیان جزئیات بپردازم.

۱۳۸۹/۹/۱۸ عصر ۰۳:۰۳
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : Classic, ممل آمریکایی, ترومن بروینک, KESSLER, فورست
ارسال پاسخ