[-]
جعبه پيام
» <مارک واتنی> ممنونم رابرت جوردن عزیز
» <رابرت جوردن> سپاس از مارک واتنی و بتمن
» <مارک واتنی> رابرت عزیز و گرامی ... این بزرگواری و حسن نیت شماست. دوستان بسیاری هم در کافه، قبلا کارتون و سریال های زیادی رو قرار داده اند که جا داره ازشون تشکر کنم.
» <مارک واتنی> دانلود کارتون جذاب " فردی مورچه سیاه " دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...7#pid45437
» <Kathy Day> جناب اﻟﻜﺘﺮﻭﭘﻴﺎﻧﻴﺴﺖ از شما بسیار ممنونم...
» <مارک واتنی> خواهش می کنم بتمن عزیز
» <BATMANhttps://www.aparat.com/v/XI0kt
» <BATMANhttps://www.doostihaa.com/post/tag/%D8%A...kanon-2021
» <BATMANhttps://www.aparat.com/v/pFib3
» <BATMAN> با تشکر از مارک واتنی عزیز/ نسخه های سینمایی بامزی هم منتشر شدن/ بامزی تو سوئد خیلی محبوبه، از گذشته تا به امروز ازین شخصیت انیمیشن تولید میشه
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 9 رای - 4.22 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موسیقی اصیل
نویسنده پیام
بانو آفلاین
مدیر داخلی
*****

ارسال ها: 197
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۵/۳۱
اعتبار: 63


تشکرها : 7909
( 3540 تشکر در 125 ارسال )
شماره ارسال: #48
ایران از نفس افتاد.....

ایران، وقتی از نفس می افتد که صدای نی کسایی شنیده نشود.... (استاد جلال الدین همایی)

جامعۀ موسیقی ما، به سوگ بزرگ مردی نشست که در دوران خود یگانه بود، نوازنده و ردیف دانی بی مانند... افسوس...

خبر را همه شنیدیم، دوستدارانش مات و مبهوت به هم تسلیت گفتند... منتظر بودند مراسم خاکسپاری برگزار شود تا گرد هم بر مزار او اشک بریزند، اما استاد بی سر و صدا در نیمه شب گذشته، دور از اجتماع، در تخت فولاد به خاک سپرده شد... خلوت، سکوت، تنهای تنها...به وصیت خودش....

برای استاد حسن کسایی می توان نوشت و نوشت، به هر کتاب موسیقی که سر بزنیم، از ایشان گفته اند، اما کتابی که انتخاب می کنم، "از نی حکایتی" نوشته فرزند استاد حسن کسایی یعنی آقای محمدجواد کسایی است. قلمی شیرین، هنری والا ، فرزندی خلف.....

**************************************

 حسن کسایی سوم مهرماه 1307 در شهر اصفهان و درخانه ای به دنیا آمد که آن را بیگمان باید گهواره ی موسیقی دانست. نیای مادری اش (عبدالجوادالحسینی) خوشنویس زبردست در خطوط هفت گانه ،خصوصا نسخ بود. پدرش (حاج سید محمدجواد کسایی)به پیشه ی تجارت روزگار می گذرانید، اما عاشق و شیفته ی موسیقی بود و اوقات فراغت را با خوانندگان و نوازندگان برجسته، سپری می نمود. حسن چهار یا پنج ساله بود که شبی برای دیدن نمایش (بیژن و منیژه) به باغ چهل ستون رفت . آهنگ های ان شب را مشیرهمایون شهردار (که در آن زمان رئیس شهربانی اصفهان بود) ، اکبر خان نوروزی و مهدی نوایی ساخته بودند. در قسمتی از این نمایش ، (رستم) این دو بیت را خواند:

چو فردا برآید بلندآفتاب من و گرز و میدان و افراسیاب

چنانش بکوبم به گرز گران که پولاد کوبند آهنگران

حسن از فردای آن شب این شعر و آهنگ را در خانه می خواند و پدرش وقتی که میهمان داشت او را صدا می زد و می گفت : (حسن ، شعرهای شب نمایش را بخوان) . او می خواند و این اولین جلوه ی کار هنری اش محسوب می شد. رفته رفته پدر ذوق و علاقه ی حسن را دریافت و از تاج اصفهانی خواست که او را تعلیم آواز دهد و پس از مدتی ادیب خوانساری هم عهده دار تعلیم این کودک جویای موسیقی شد.

در نخستین ملاقات با ابوالحسن صبا (به سال 1317) آواز ابوعطا را همراه با ویلن استاد خواند، اما صبا به فراست دریافت که حسن در سن بلوغ صدای شش دانگ خود را از دست خواهد داد و گفت : "اگر چنین نشود حسن از خوانندگان طراز اول موسیقی ما خواهد شد" اما طبیعت یاری نکرد و چنین شد . او به دنبال گمگشته ی خود "نی " را یافت، در آن خشک چوب دمید و دمید ، از مردم دور و نزدیک سرزنش ها شنید و دو سال تمام صدایی از آن در نیامد که نیامد. اما پس از گذشت این دو سال ، صدای نی مغلوب شد و پس از دو هفته صداهایی از نی شنیده شد که به گفته ی دیگران بی سابقه بود . 

سال 1321 بود که پدر با اشتیاق حسن را به مهدی نوایی سپرد تا به رموز نوازندگی این ساز آشنا گردد . وقتی که حسن برای اولین بار وارد خانه ی نوایی شد ، سگی به او حمله کرد و شلوارش را پاره نمود . نوایی سخت برآشفت و با خود گفت " جواب حاجی کسایی را چه بدهم؟"

اما این حادثه نه تنها نتوانست تصمیم این نوجوان را عوض کند که عزم او را برای ادامه ی راه استوارتر نمود.

کسایی پانزده ساله برای نخستین بار به رادیو راه پیدا کرد و در بی سیم بالا به اجرای گوشه هایی در دستگاه سه گاه پرداخت و نیز چهارمضراب زنگ شتر صبا را با نی نواخت.

از آن پس از محضر صبا بهره ها برد ، به همراه استاد از دهلیزهای پر پیچ و خم گذشت و آنگاه به باغ دل انگیز موسیقی راه یافت. این بود که صبا مرشد و مراد سالهای زندگی او شد. 

چه بسیار بودند هنرمندانی که کسایی از ساز و آوازشان لحظه ها آموخته است، هنرمندانی نظیر : اکبرخان نوروزی، سید حسین طاهرزاده، علی آقا شهناز، غلام رضا خان سارنج، میرزا علی محمد قاضی عسگر، محمد طاهرپور، عبدالحسین خان صبا، ارسلان درگاهی و بسیاری دیگر ، به طوری که خود می گوید:" حداقل از محضر پنجاه استاد طراز اول موسیقی بهره بردم و در حضورشان چشم و گوش بودم تا به این مختصر دست یافتم. " بر سر یافته های خود رنج ها برد ، مرارت ها کشید و سرزنش ها شنید و دانست :" تا راه قلندری نپوید، نشود"

از سال 1325 یک دستگاه ریل گراندیک خرید. آثاری در خلوت از خود ضبط نمود و برای پخش به رادیو ایران فرستاد. دو سال بعد همکاری خود را با رادیو لشگر اصفهان و سال 1329 فعالیت هنری را در رادیو اصفهان شروع کرد . در آن سالها بین اصفهان و تهران در رفت و آمد بود تا آنکه در سال 1334 برای دیدار استادش ادیب خوانساری به منزل ایشان رفت و این ملاقات همانی بود که کسایی قریب یک سال در منزل ادیب ماندگار شد . 

کسایی به دعوت داوود پیرنیا از اولین گلهای جاویدان ، همکاری خود را با این سلسله برنامه آغاز نمود و در بسیاری از برنامه های رادیویی به اجرا و ارائه ی هنر نی نوازی پرداخت و بسیار مورد توجه و عنایت شنوندگان قرار گرفت. او که موفق به تکوین سبک نوین نی نوازی در موسیقی ایران شده بود، هرگز زیر بار اجرا های سفارشی و فرمایشی نمی رفت ، چرا که او برای دل می نواخت و برای توده مردم .

از سال 1344 پس از ازدواج با همسری که نیمه دوم عمر هنری خود را مدیون اوست ، به فعالیت خود در رادیو اصفهان ادامه داد : تک نوازی ، همنوازی ، آهنگ سازی، سرپرستی در ارکستر رادیو ، ریاست شورای موسیقی رادیو ، تدریس در مرکز فرهنگی رادیو اصفهان و تدریس در دانشگاه فارابی اصفهان . کسایی به همراه مرتضی نی داوود و حسین تهرانی در سال 1351 از وزارت فرهنگ و هنر نشان لیاقت هنری دریافت نمود .

او در سال 1353 به اجرای ردیف موسیقی ایران با سه تار و آواز پرداخت و در اجرا های صحنه ای متعدد شرکت نمود.

حسن کسایی در سال های طلایی عمر هنری اش ، یعنی از اوایل و اواسط دهه 50 رفته رفته بر اثر قدر ناشناسی و هنر ستیزی ها به سکوتی سرد و سنگین فرو رفت ، چنانکه مولانا گفته است:

ز اندرونم صد خموش خوش نفس /  دست بر لب می زند یعنی که بس 

سکوت ، سکوتی سر شار از ناگفتنی ها و ناشنیدنی های نی و موسیقی ؛ بایزید بسطامی می گوید: " روشن تر از خاموشی، چراغی ندیدم."

اما او باز لحظه ای از پا ننشست ، در میان امواج موسیقی به پیش رفت وبرای سرزمین اش ، ناب ترین نغمات را ساخت و نواخت؛ چنانکه بیشترین توفیق وی را در زندگی هنری ، باید جنبه های مردمی و مردم گرایی در هنرش دانست . کسایی از سال 1378 به ضبط و انتشار دوره جدیدی از ساخته ها و نواخته هایش همت ورزید که تا امروز (1387) و در آستانه 80 سالگی تداومی بی مانند داشته است ، و نشان از آن دارد. که همچنان از " دیگ بخارایی" بخارها بر می خیزد .

(از نی حکایتی - محمد جواد کسایی) 

 ----------------------------------------------------------------------------------

استاد حسن کسایی، نحوۀ صدا درآری و سبک نواختن نی را به شیوۀ استادانه و سنجیده و دلنشین اعتلاء بخشید که مکمل مکتب اصیل نایب اسدالله بود. ایشان علاوه بر نی، سه تار، سنتور و فلوت نیز می نواختند که سه تار را نزد استاد صبا به زیبایی و در حد کمال فراگرفته بودند. از مرحوم کسایی، دو مجموعه ردیف به جای مانده است. یکی با سه تار و آواز خودشان و یکی ردیف با ساز نی. و صد البته ایشان هنر نخست خویش را آواز می دانستند و بعد ساز نی.... دوستداران موسیقی اصیل می دانند که منظور از آواز، تسلط کامل به ردیف و گوشه های آوازی است...

بد نیست به قسمتی از گفتگوی مجتبی نیازی با استاد کسایی نیز اشاره کنم که نظر ایشان در خصوص موسیقی ردیف دستگاهی ایران را در بر دارد: (گفتگو برگرفته از وبلاگ شخصی آقای ادیب)

 حسن کسایی در پاسخ به این پرسش که تاثیر اشخاصی مثل آقا حسینقلی ، درویش خان و صبا بر روی <<موسیقی ردیف>> چه بوده است چنین توضیح می دهد: ((اصولا موسیقی قدیم یک موسیقی که بیشتر به گوشه های ردیف پرداخته اند و بیشتر این گوشه ها به هم شباهت زیادی دارد. اما نوابغی مثل آقا حسینقلی، درویش خان و صبا این را درک کرده اند و موسیقی را از آن گسستگی و حشو و زوائد پاک کردند. من نمی خواهم موسیقی سنتی را تخطئه کنم ، ابدا ، ولی این را سی سال پیش هم گفته ام و در روزنامه ها هم چاپ شده است که <<موسیقی ردیفی>> به درد یک موزه ی هنری می خورد که بدانند<<زیرافکند>>،<<ماوراءالنهر>> و ... چه بوده است. اما اینکه امروزه بخواهند اینها را مو به مو اجرا کنند نه کسی گوش شنوایش را دارد و نه مجال اجرای آن هست، بله البته هستند کسانی که بخواهند خودشان را با این حربه مطرح کنند و به عنوان مثال بگویند: <<ما 200 گوشه در دستگاه نوا می دانیم>>!! حالا کسی هم پیدا شود و بخواهد برای 500 نفر ، 4ساعت <<نوا>> اجرا کند ، این دیگر از حوصله ی روزگار ما خارج است. صبا این حشو و زوائد را جمع کرد ، یعنی اول استادش (درویش خان) این کار را کرده بود، صبا آمد و کتاب ردیف ها را نوشت و آن را جمع و جور کرد که قابل اجرا و یاد گرفتن باشد، تا این که عده ای نیایند با ادعا هایی و بخواهند موسیقی را متحجر ، عقب مانده و قالبی نگه دارند . بنابر این نتیجه می گیریم که صبا با مختصر کردن ردیف های موسیقی بیشتر توان خلاقیت ، نو آوری و انشاء و ابداع را در موسیقی به هنر مند های بعدی می دهد))

مرحوم کسایی، در تخت فولاد و در جوار مرحوم استاد تاج اصفهانی یکی از بزرگترین خوانندگان آواز مکتب اصفهان، به خاک سپرده شدند.

روحش شاد، هنرش جاودان

--------------------------------------------------------------

با تشکر از جناب ادیب(از دانش آموختگان مکتب مرحوم کسایی) که در گردآوری این مطلب به بنده کمک زیادی نمودند.

بامهر...بانو



فایل های ضمیمه بند انگشتی
               

مریم هروی
۱۳۹۱/۳/۲۶ عصر ۰۸:۳۷
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : ژان والژان, زبل خان, کاپیتان اسکای, اسکارلت اُهارا, راتسو ریــزو, Classic, مگی گربه, حمید هامون, بهزاد ستوده, اسپونز, زرد ابری, دلشدگان, رزا, dered, فورست, الیور, آقای همساده, پیر چنگی, باربوسا, ماهی گیر
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۷/۱, عصر ۰۵:۳۸
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۹/۱۹, عصر ۰۶:۱۱
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵, عصر ۰۶:۵۵
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۸۸/۱۱/۳, عصر ۱۲:۲۱
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۲/۲۹, عصر ۱۰:۴۳
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۳/۲, صبح ۰۹:۱۷
RE: موسیقی اصیل - دلشدگان - ۱۳۸۹/۳/۷, صبح ۱۲:۵۲
RE: موسیقی اصیل - محمد - ۱۳۸۹/۵/۱۰, عصر ۰۴:۱۰
موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۸۹/۶/۱۳, عصر ۱۰:۰۳
RE: موسیقی اصیل - سم اسپید - ۱۳۸۹/۶/۱۴, عصر ۰۲:۳۸
RE: موسیقی اصیل - john doe - ۱۳۸۹/۷/۱۵, عصر ۰۵:۴۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۹/۳, عصر ۱۱:۳۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷, صبح ۱۲:۲۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۱/۹, عصر ۰۴:۰۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴, صبح ۰۲:۴۶
RE: موسیقی اصیل - رامین_جلیلوند - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶, عصر ۱۰:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۳, عصر ۰۱:۵۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۷, عصر ۰۳:۳۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱/۲۷, عصر ۰۵:۳۴
سفری کوتاه... - بانو - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۰۵:۳۳
RE: سفری کوتاه... - سناتور - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۰۷:۴۵
RE: سفری کوتاه... - منصور - ۱۳۹۰/۲/۳, عصر ۱۱:۰۷
RE: موسیقی اصیل - میثم - ۱۳۹۰/۲/۳۱, صبح ۰۸:۴۴
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۲/۳۱, عصر ۱۱:۴۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۲/۳۱, عصر ۰۳:۲۴
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۰/۵/۱۹, عصر ۰۷:۱۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۷, عصر ۱۲:۰۶
RE: موسیقی اصیل - میثم - ۱۳۹۰/۳/۱۴, عصر ۰۴:۰۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۱۵, عصر ۱۰:۴۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۱۹, عصر ۰۲:۴۷
RE: موسیقی اصیل - ترومن بروینک - ۱۳۹۰/۳/۲۲, صبح ۰۶:۰۷
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۶:۲۲
RE: موسیقی اصیل - ترومن بروینک - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۷:۳۴
RE: موسیقی اصیل - بانو - ۱۳۹۰/۳/۲۲, عصر ۰۸:۱۶
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۰/۳/۲۳, عصر ۱۰:۱۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۲۴, عصر ۰۶:۴۰
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۰/۴/۸, عصر ۰۶:۳۹
RE: موسیقی اصیل - زبل خان - ۱۳۹۱/۳/۲۶, عصر ۰۹:۴۲
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۳/۲۸, عصر ۰۹:۳۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۴/۷, عصر ۱۱:۴۴
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۰/۹/۲۲, عصر ۰۸:۳۲
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱۰/۴, عصر ۱۲:۲۸
RE: موسیقی اصیل - الیشا - ۱۳۹۰/۱۰/۴, عصر ۰۶:۳۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۰/۱۰/۷, عصر ۱۱:۳۹
RE: موسیقی اصیل - الیشا - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵, صبح ۱۰:۲۹
ایران از نفس افتاد..... - بانو - ۱۳۹۱/۳/۲۶ عصر ۰۸:۳۷
RE: موسیقی اصیل - زاپاتا - ۱۳۹۱/۶/۷, عصر ۱۰:۱۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۹/۲۳, صبح ۰۸:۴۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۹/۳۰, صبح ۰۱:۴۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۲, صبح ۱۱:۳۵
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۱/۱۰/۲, عصر ۰۸:۲۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۸, صبح ۰۸:۵۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۰/۹, عصر ۰۳:۲۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳, صبح ۱۱:۴۹
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶, عصر ۰۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷, عصر ۰۵:۰۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹, صبح ۱۱:۳۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱/۱۶, صبح ۰۱:۱۵
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۳/۱, صبح ۰۱:۲۰
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۴/۲۸, صبح ۰۲:۰۶
RE: موسیقی اصیل - اکتورز - ۱۳۹۲/۵/۳, صبح ۰۲:۳۱
RE: موسیقی اصیل - حمید هامون - ۱۳۹۲/۶/۲۹, عصر ۰۷:۱۳
RE: موسیقی اصیل - سی.سی. باکستر - ۱۳۹۲/۷/۷, صبح ۰۱:۰۵
RE: موسیقی اصیل - زاپاتا - ۱۳۹۲/۷/۱۶, عصر ۰۵:۲۷
RE: موسیقی اصیل - آقای همساده - ۱۳۹۲/۷/۱۶, عصر ۰۷:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۸/۲۸, عصر ۰۸:۴۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۹/۱, عصر ۰۲:۵۴
RE: موسیقی اصیل - الیور - ۱۳۹۲/۹/۳, عصر ۰۴:۱۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵, صبح ۱۱:۵۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷, عصر ۱۱:۲۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۲/۱۶, عصر ۰۹:۴۳
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷, عصر ۰۳:۲۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۲/۱۹, عصر ۰۹:۵۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۷, عصر ۰۵:۰۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۸, عصر ۰۷:۰۸
RE: موسیقی اصیل - پرشیا - ۱۳۹۳/۳/۲۱, عصر ۰۴:۱۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۲۳, عصر ۰۷:۲۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۳/۲۸, عصر ۰۷:۱۹
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۴/۱۳, عصر ۰۱:۵۱
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۶/۱۳, صبح ۰۹:۲۴
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۳/۶/۱۳, عصر ۱۰:۵۶
ابوعطا - پیرمرد - ۱۳۹۳/۷/۱۵, عصر ۰۹:۱۹
RE: موسیقی اصیل - پیر چنگی - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰, صبح ۱۱:۱۵
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶, عصر ۰۵:۵۶
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹, عصر ۰۷:۴۷
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۱/۲, عصر ۱۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۱/۲۸, عصر ۰۸:۲۳
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۲/۴, عصر ۰۴:۵۸
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۲/۱۵, عصر ۰۸:۵۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۳/۸, صبح ۱۲:۱۱
RE: موسیقی اصیل - ژیگا ورتوف - ۱۳۹۴/۳/۳۰, عصر ۰۸:۰۴
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۴/۲۵, صبح ۱۱:۵۳
آبگینه - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۳, صبح ۱۱:۳۱
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۵/۱۰, عصر ۰۴:۲۷
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۱۱, عصر ۱۰:۰۰
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۵/۲۵, صبح ۰۸:۱۷
RE: موسیقی اصیل - پیرمرد - ۱۳۹۴/۵/۲۸, عصر ۰۳:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۸/۲۳, صبح ۱۱:۴۶
RE: موسیقی اصیل - دن ویتو کورلئونه - ۱۳۹۴/۸/۲۷, عصر ۰۱:۳۰
RE: موسیقی اصیل - oceanic - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱, صبح ۱۱:۴۷
RE: موسیقی اصیل - پرنسس آنا - ۱۳۹۶/۲/۱۸, عصر ۱۲:۵۸
RE: موسیقی اصیل - سناتور - ۱۳۹۶/۲/۲۲, عصر ۱۲:۳۴
RE: موسیقی اصیل - زرد ابری - ۱۳۹۶/۱۰/۳, صبح ۰۵:۳۲
RE: موسیقی اصیل - سروان رنو - ۱۳۹۷/۲/۳۰, صبح ۰۹:۱۲
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۷/۱۲/۷, عصر ۰۱:۴۴
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷, صبح ۰۲:۳۸
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۱/۲۸, عصر ۱۰:۰۸
RE: موسیقی اصیل - ماهی گیر - ۱۳۹۸/۱/۲۹, عصر ۰۵:۳۲
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۱۳, صبح ۱۰:۱۰
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۲۷, عصر ۰۱:۵۷
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۲/۳۱, عصر ۱۰:۰۸
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۳/۱۰, صبح ۱۰:۵۵
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۱۵, عصر ۰۸:۱۶
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۲۷, عصر ۰۵:۵۵
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۸/۲۹, عصر ۱۰:۳۱
RE: موسیقی اصیل - مهدی مولایی - ۱۳۹۸/۹/۸, عصر ۰۹:۲۶
RE: موسیقی اصیل - Classic - ۱۳۹۹/۱/۱۸, صبح ۱۱:۵۳
RE: موسیقی اصیل - سروان رنو - ۱۳۹۹/۶/۱۴, عصر ۰۱:۱۴
کنسرتی که اجرا نشد - مراد بیگ - ۱۴۰۲/۶/۳۱, عصر ۰۱:۴۹
اکبر گلپایگانی - Classic - ۱۴۰۲/۸/۱۳, عصر ۰۸:۰۵