[-]
جعبه پيام
» <Dude> سلامت باشید. شده که ازعزیزانی با هم، کمی قدیمی تر از اینها را دیده بودیم، جز خودم همه دردیار باقی اند. خوشحالم هنوز هستند که از آن فیلمها خاطره دارند، با آرزوی سلامتی
» <دون دیه‌گو دلاوگا> سلام و سپاس فراوان "Dude" گرامی. آقا ممنون برای "Orions belte". با معرفی شما، خودم هم خاطره محوی از آن سراغ گرفتم
» <دون دیه‌گو دلاوگا> پاینده باشید "رابرت" گرامی. سپاس از لطف و پُست‌های ارزشمندتان
» <لوک مک گرگور> متشکرم دوست گرامی. منهم همیشه از خواندن مطالب جذاب و دلنشین تان کمال لذت را برده ام.
» <رابرت> بررسی جالب تأثیر فیلم "پاندورا و هلندی سرگردان" بر انیمیشن "عمو اسکروچ و هلندی سرگردان" https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...6#pid45456
» <رابرت> سپاس از دون دیه‌گو دلاوگا و لوک مک گرگور عزیز به خاطر مطالب تحقیقی، تحلیلی و زیبای اخیرشان
» <دون دیه‌گو دلاوگا> "بچه‌های کوه تاراک" : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...3#pid45453
» <مارک واتنی> ممنونم رابرت جوردن عزیز
» <رابرت جوردن> سپاس از مارک واتنی و بتمن
» <مارک واتنی> رابرت عزیز و گرامی ... این بزرگواری و حسن نیت شماست. دوستان بسیاری هم در کافه، قبلا کارتون و سریال های زیادی رو قرار داده اند که جا داره ازشون تشکر کنم.
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 2 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
زوجهای ماندگار در سینمای کلاسیک
نویسنده پیام
Joe Bradley آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 174
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۲/۴/۲۹
اعتبار: 15


تشکرها : 160
( 1616 تشکر در 95 ارسال )
شماره ارسال: #5
RE: زوجهای ماندگار در سینمای کلاسیک

سلام به همه
امروز یاد یکی از بهترین فیلمهای کلاسیک و از آن بهتر یاد یک زوج عجیب و غریب افتادم که واقعا میتوان گفت این فیلم را تبدیل به یکی از آثار بسیار ماندگار و قوی ادری هیپورن کرده است ؟؟؟؟؟

بله صبحانه در تیفانی ، همان ماندگار ، همان شاهکار ، با داستانی روایی و بی بدیل و بسیار ساده اما پیچیده و میتوان گفت  نقش زن در فیلم ( هالی ) بدون اغراق تنها از ادری هیپورن بر می آید ، خودم به شخصی از بازی جورج پیپارد خوش می آید و نباید به این دلیل که همچون دیگر مردان عصر خود یک چهره ماندگار نشده ، گفت که بازی آن ضعیف است نه بازی آن را هم پسندیدم اما اگر به جای کارگردان بودم شاید از بازیگر دیگری استفاده میکردم که شاید به دلیل چهره بودن همانند خود ادری فیلم ماندگارتر بشود ، البته شاید یکسری از دوستان برمن خورده بگیرند که بازی خوب به چهره نیست و هر شخصی زحمت بکشد و در این باره تلاش کند مستحق آن است که با احترام از بازی او یاد شود.

«صبحانه در تیفانی» Breakfast at Tiffany’s ، بی‌شک یکی از کلاسیک‌های سینماست. این فیلم به وسیله کمپانی پارامونت در سال ۱۹۶۱ به کارگردانی «بلیک ادواردز» و با هنرمندی ادری هپبورن ساخته شد.
یکی از پیچیده ترین و خاص ترین زوجهای سینمایی را در فیلم صبحانه در تیفانی با حضور ادری هیپورن و جرج پیارد هستیم.

جورج چندان بازیگر معروفی نیست اما  بازی ضعیفی را نیز در این فیلم از او شاهد نیستیم و در کنار هیپورن جای خود را پیداکرده و نقش ماندگاری از او شاهد هستیم .
فیلمی که واقعا در یاد انسان می ماند و جزء بهترین فیلمهای ماندگار است ، این فیلمها جایگاه خاصی در هنر سینما دارند .
تناقض درونی هالی واقعا برای بیننده قابل حس است و این را مدیون بازی ادری هیپورن هستیم. در فیلم به نوعی با عشق افلاطونی روبرو میشویم که کم کم تبدیل به عشق آتشین میشود. به نوعی میتوان گفت بیننده انتظار بیشتری از یک زوج در این نوع فیلمها دارد اما آن شور و هیجان بی دلیل و غیر منطقی این زوج را در فیلم شاهد نیستیم .

فیلم درباره «هالی گولایتلی»، دختر جوانی است که به تنهایی زندگی می‌کند. هالی دختری ساده ، زیبا و سرکش است که در ۱۵ سالگی ازدواج می‌کند ولی پس از مدت کوتاهی به قصد بازی در فیلم ، همسرش را ترک کرده و به هالیوود می‌رود، اما در آنجا هم ماندگار نمی‌شود و راهی نیویورک می‌شود. آشنایی هالی با نویسنده جوانی به نام« پل وارجک» با بازی «جورج پپارد» ، باعث دگرگونی زندگی هر دوی آنها می‌شود.

تا جایی که من اطلاع دارم در این فیلم قرار بود مرلین مونرو بازی کند اما نقش به ادری هیپورن رسید و او با بازی روان و خوب خود در این فیلم این فیلم را تبدیل به ماندگار ترین فیلمهای تاریخ سینما کرد.

 قصه فیلم به لحاظ زمانی در دهه شصت و در فضای نیویورک پر زرق و برق آن دوران می‌گذرد. راوی بی نام داستان "پل ورجک" نام می‌گیرد؛ نویسنده‌ای تحت حمایت مالی زنی ثروتمند (پاتریشیا نیل). کمی بعد، رابطه عاشقانه‌ای میان پل ورجک و هالی گولایتلی شکل می‌گیرد. هالی از محدودیت بیزار است و حس می‌کند تداوم ارتباط با پل، او را محدود می‌کند. با این حال کم‌کم مقاومتش را در برابر پل از دست می‌دهد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بازی و شخصیت خود ادری هیپورن آنقدر انعطاف پذیر است که در عین سادگی میتواند سخت ترین و پیچیده ترین نقش ها را بازی کند و بی شک این به کارگردان فیلم کمک بسیاری می کند چرا که در این فیلم شاهد روایتی ساده و روان از یک داستان عاشقانه هستسم که به نوعی روایتگر یک زندگی اجتماعی و تداعی اتفاقات بی بدیل در زندگی برای ماست .

در این فیلم میتوان گفت تمام بازیگران در سرجای خود قرار دارند و ما با داستانی بی نقص روبرو هستیم که به کمک نویسنده توانا بر پرده سینما مینشیند و چنان با استادی تمام گروه فیلمبرداری و کارگردانی در این فیلم احساسات درونی و برونی هالی در کنار نقش مقابلش پل  بسیار با ریز بینی مورد توجه قرار گرفته است  شاید بخاطر همین است که این فیلم مورد توجه دوستداران ادری هیبون قرار گرفته و میتوان ادعا کرد که اگر این فیلم چند دفعه دیده شود به دلیل بازی خوب ادری باز هم برای بیننده جالب و تازه هست .

 
آدری هیپورن علی رغم  چهره معصوم  خود توانسته در اینجا نقش زنی از هم گسیخته و سرگردان را که به قول خودش “وحشی” بوده و نمی داند کیست و متعلق به کجاست را به خوبی بازی کرده، باور پذیر باشد و مخاطب را به سرنوشت خود علاقه مند کند،هیپورن برخلاف بسیاری از شخصیت هایی که نقششان را بازی کرده در اینجا نیاز به تلاش بیشتری داشته زیرا “هالی”آن شخصیت همیشه خندان وشاد “هیپورن” در فیلم ها نبوده و سرگردانی و فراز و فرودهایش تلاش مضاعفی را می طلبیده که “آدری هیپورن” به خوبی از پس آن برآمده و در این آزمایش سخت موفق شده خود را ثابت کند.


لعنت به چراغ سرخ ، لعنت به چراغ سبز
-----------------------------------------
دیگه دل با کسی نیست
دیگه فریاد رسی نیست
آسمون ابری شده
دیگه خار و خسی نیست
----------------------------
تا زمانی که شخص ضعیف و مظلومی وجود نداشته باشه ، اشخاص ظالم به وجود نمی آیند.
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ صبح ۱۲:۴۸
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : اسکورپان شیردل, خانم لمپرت, فرانکنشتاین, سروان رنو, BATMAN, مگی گربه, پرشیا, L.B.Jefferies, اسپونز, برو بیکر, Classic, نایب تیمور خان, آلبر فواره, سید رسول, brnudi, کارآگاه علوی, rahgozar_bineshan, حمید هامون, سارا, گروهبان گارسیا, هایدی, مکس دی وینتر, باربوسا
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
RE: زوجهای ماندگار در سینمای کلاسیک - Joe Bradley - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱ صبح ۱۲:۴۸