[-]
جعبه پيام
» <BATMAN> سریال Slasher فصل اولو دیدم و خوشم اومد ، خونریزی الکی نداره ، ببشتر جنایی و معماییه https://s8.uupload.ir/files/slasher_d89c.jpg
» <BATMANhttps://rooziato.com/1402490975/10-best-...-tv-shows/
» <BATMAN> سلام شارینگهام عزیز، با اجازه شما بله!
» <شارینگهام> سلام بتمن جان، گشت شبانه ات آغاز شده؟
» <BATMAN> شب بخیر https://s8.uupload.ir/files/the_batman_hpv2.jpg
» <اکتورز> مجیدی ، کیا رستمی ، پوراحمد و ... نقش بچەها در فیلمهایشان بسیار پررنگ بودە و این بیشتر بە دلیل دور زدن سانسور بودە
» <اکتورز> همەی وجودم درد گرفت
» <اکتورز> ویدیوای از صحبتهای جیم جارموش در مورد کیارستمی دیدم و نظر ایشان این بود کە کیارستمی برای دور زدن سانسور از کودکان در فیلمهایش بهرە میگرفتە
» <سروان رنو> تلگرام یا فروم ؟ مساله این است ! ... https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...4#pid45464
» <Dude> سلامت باشید. شده که ازعزیزانی با هم، کمی قدیمی تر از اینها را دیده بودیم، جز خودم همه دردیار باقی اند. خوشحالم هنوز هستند که از آن فیلمها خاطره دارند، با آرزوی سلامتی
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 3 رای - 4.67 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمای سایر فیلم ها ( 2 )
نویسنده پیام
هری لایم آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 473
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۵/۱۸
اعتبار: 35


تشکرها : 278
( 4292 تشکر در 113 ارسال )
شماره ارسال: #3
RE: راهنمای سایر فیلم ها ( 2 )

شیطان را بران            Beat the Devil

کارگردان : جان هیوستن

فیلمنامه : جان هیوستن و ترومن کاپت (براساس داستانی از جیمز هلویک)

فیلمبردار : ازوالد موریس

موزیک : فرانکو مانینو

بازیگران : هامفری بوگارت – پیتر لوره – جنیفر جونز – جینا لولوبریجیدا – رابرت مورلی – ادوارد آندردان

محصول 1953 ایتالیا ، انگلستان و آمریکا (رومولوس فیلمز) – سیاه و سفید – 89 دقیقه

 

سرنشینان یک کشتی که به مقصد آفریقا در حرکت است، به دلیل نقص فنی کشتی مجبور می شوند در بندر کوچکی در جنوب ایتالیا سرگردان شوند; از جمله آقا و خانم دانرونر (بوگارت و لولوبریجیدا). در بین مسافران چند فرد مشکوک با هویت جعلی هم وجود دارند که قصد دارند قطعه زمینی را در کنیا خریداری کنند که حدس می زنند دارای ذخایر ارزشمندی است ...

 

همکاری هیوستن و بوگارت در این محصول یک میلیون دلاری نتیجۀ جالبی در پی نداشت. سناریوی فیلم که به طور روزانه و همزمان با فیلمبرداری  نوشته می شد، فاقد انسجام و شخصیت پردازی قابل قبول بود; آنچنان که بوگارت از این فیلم به عنوان یکی از ضعیف ترین فیلم های خود یاد کرد اما برای جینا لولو بریجیدا که به خاطر ایفای نقش در این پروژۀ بین المللی پیشنهاد بازی در چند فیلم ایتالیایی را رد کرده بود، حضور در کنار بزرگان هالیوود سرنوشت ساز محسوب می شد. این آخرین همکاری بوگارت با جان هیوستن و پیتر لوره بود.  

 

 

****************************************************************

 

تاکسی          Taxi

کارگردان : روی دل روت

فیلمنامه : کوبک گلاسمون و جان برایت (بر اساس نمایشنامه ای از کنیون نیکلسن)

فیلمبردار : جیمز وان تریس

بازیگران : جیمز کاگنی – لورتا یانگ – جورج استون – گای کیبی – دوروتی برجیس – لیلا بنت

1932 برادران وارنر – سیاه و سفید – 69 دقیقه

 

در فضایی تهدید آمیز، برگزیده شدن مت نولان ِ تندخو و یکدنده (کاگنی) به عنوان نمایندۀ تاکسی داران مستقل در برابر خواسته های اتحادیه، تنش ایجاد شده را وارد فاز جدیدی می کند ...

 

ماجراهای عاشقانۀ نیمۀ دوم فیلم با فضای پُر تنش اوایل آن چندان سازگار نیست. ریتم تند گفت و گوها که ریشه در کمدی های برادران مارکس داشت، بعدها به شکلی دیگر در فیلم هایی چون دستیار همه کاره اش (هاکس - 1940) و آپارتمان (وایلدر – 1960) دیده شد یا در واقع شنیده شد. همچنین گویش متفاوت کاگنی از جذابیت های فیلم است. سکانسی از یک فیلم که در دل این فیلم نمایش داده می شود، منحصرا برای همین فیلم ساخته شده و متعلق به فیلم دیگری نیست. مشابه این ترفند در فیلم کلئو از 5 تا 7 (واردا – 1962) هم به کار رفت و ژان لوک گدار و آنا کارینا در صحنه ای از یک فیلم ِ مثلا صامت ایفای نقش کردند که در سینمایی به نمایش درآمده بود. 

 

 

 

****************************************************************

 

 

زیر سلطه              Possessed

کارگردان : کلارنس براون

فیلمنامه : لینور کافی (براساس داستانی از ادگار سلوین)

فیلمبردار : الیور مارش

موزیک : چارلز ماکسول

بازیگران : کلارک گیبل – جون کرافورد – فرانک کانروی – والاس فورد – کلارا بلاندیک

1931 MGM – سیاه و سفید – 76 دقیقه

 

کارگر سادۀ خط تولید یک کارخانه در شهری کوچک (کرافورد) برای دستیابی به رویای خود – خرید خانه ای لوکس در نیویورک- با وکیلی پولدار و سرشناس (گیبل) طرح دوستی می ریزد ...

 

فیلم دیگری به همین نام در 1947 و باز با نقش آفرینی جون کرافورد ساخته شده که این دو فیلم ربط موضوعی ندارند.

 

  

 

**************************************************************

 

 

مردی از آن ِ او نیست           No Man of Her Own

کارگردان : وسلی راگلز

فیلمنامه : میلتن هربرت گروپر – ماورین دالاس واتکینس (براساس داستانی از ادموند گولدینگ و بنجامین گلازر)

فیلمبردار : لئو تاور

موزیک : فرانکی هارلینگ (بدون ذکر نام در عنوانبندی)

بازیگران : کلارک گیبل – کارول لمبارد – دوروتی مَکائیل – گرانت میشل – الیزابت پاترسون

1932 پارامونت – سیاه و سفید – 85 دقیقه

 

خلافکاری به نام استیوارت (گیبل) پس از تقلب در قمار از دست پلیس می گریزد و در حین فرار به یک کتابخانه پناه می برد و با خانمی کتابدار به نام راندل (لمبارد) آشنا می شود . آنها ازدواج می کنند و استیوارت همچنان به زندگی خلافکارانه ادامه می دهد. راندل که به مرور با ماهیت زندگی همسرش آشنا شده، او را سرزنش می کند. استیوارت سرانجام به راندل می گوید که او را ترک می کند تا به آمریکای لاتین مهاجرت کند; در حالی که قصد دارد خود را از این وضع خلاص کند و راه متفاوتی در پیش بگیرد ...

 

در 1950 فیلم دیگری به همین نام و با بازی باربارا استنویک و جان لوند و کارگردانی میشل لایسن ساخته شد که این دو هیچ ربطی به هم ندارند.

 

 

 

****************************************************************

 

 

بانوی رقصان              Dancing Lady 

کارگردان : رابرت لئونارد

فیلمنامه : آلن ریوکین – پی. جِی.  وولوستون – رابرت بنچ لی (بدون ذکر نام)

فیلمبردار : الیور مارش

موزیک : لوئیس سیلورز – موریس دی پاچ (هردو بدون ذکر نام)

بازیگران : کلارک گیبل – جون کرافورد – فرانکو تونه – می رابسون – فرد آستر – نلسون ادی

محصول 1933  MGM  - سیاه و سفید – 92 دقیقه

 

رقصنده ای گمنام (کرافورد) با ضمانت فردی پولدار (تونه) از زندان آزاد می شود. آشنایی رقصنده با یکی از کارگردانان نمایش های موزیکال برادوی (گیبل) سرآغاز دورۀ موفقیت اوست ...

 

در این فیلم فرد آستر و نلسون ادی در نقش خودشان ظاهر شدند. چهارمین فیلم از 8 فیلم مشترک گیبل و کرافورد.

 

 

 

 

*****************************************************************

 

 

مردت را نگه دار           Hold Your Man

کارگردان : سام وود (بدون ذکر نام در عنوانبندی)

فیلمنامه : هووارد امت راجرز

فیلمبردار : هارولد راسن

بازیگران : کلارک گیبل – جین هارلو – استوارت اروین – دوروتی برجس – موریل کرک لند – گری اوئن

1933 MGM – سیاه و سفید – 87 دقیقه

 

روبی (هارلو) دلباختۀ ادی (گیبل) است. ادی که خلافکاری دون پایه است، هنگام باجگیری از یک شهروند اشتباها او را به قتل می رساند و گناه را به گردن روبی می اندازد ...  

 

حال و هوای جنایی ابتدای فیلم در پایان به اثری آموزشی و اندرز گونه منتهی می شود; ببینید بدی چقدر بد است! هیچوقت نباید ناامید شد! خیر همواره بر شر پیروز است!

 

 

 

 

****************************************************************

 

 

مردان سفیدپوش           Men in White

کارگردان : ریچارد بولسلاوسکی

فیلمنامه : والدمار یانگ (براساس نمایشنامه ای از سیدنی کینگزلی)

فیلمبردار : جورج فلوسی

موزیک : ویلیام آکس

بازیگران : کلارک گیبل – میرنا لوی – جین هرشال – الیزابت آلن – اتو کروگر – راسل هاردی

1934 MGM سیاه و سفید – 74 دقیقه

 

پزشک جوان جورج فرگوسن (گیبل) نسبت به کار خود متعهد است. فداکاری و دقت او برای منشی او مفهومی ندارد و نمی تواند درک کند که چطور ممکن است فرگوسن حضور در اتاق عمل را به شرکت در یک مهمانی ترجیح دهد. به زودی فرگوسن با پرستاری مواجه می شود که خوی و خصلتی شبیه به خودش دارد و خدمت به مردم برایش در اولویت است ...

 

نمایشنامۀ کینگزلی در 1933 و 34 ، 350 بار بر صحنه های تئاتر نیویورک و لس آنجلس اجرا شد و جایزۀ ادبی پولیتزر را از آن خود کرد. بخش هایی از فیلم به دلیل پرداختن به مقولۀ سقط جنین سانسور شد.  فیلمبرداری در طی 15 روز انجام گرفت و قبل و بعد از آن گیبل درگیر پروژۀ در یک شب اتفاق افتاد (فرانک کاپرا) بود.

 

 

 

 

****************************************************************

 

 

ملودرام منهتن            Manhattan Melodrama

کارگردان : جورج کیوکر – ون دایک

فیلمنامه : الیور گارت – جوزف ال منکیه ویچ (برمبنای داستانی از آرتور سزار)

فیلمبردار : جیمز وونگ هو

موزیک : ویلیام آک

بازیگران : کلارک گیبل – ویلیام پاول – میرنا لوی – لئو کاریلو – نَت پندِلتن – میکی رونی

1934 MGM - سیاه و سفید – 93 دقیقه

 

محبت میان دو کودک یتیم سال ها دوام می یابد. آنها با وجود راه و رسم متفاوتی که در زندگی در پیش می گیرند، دوست می مانند، اما ارتباط شان در مواجهه با عشقی مشترک دچار تنش می شود ...

 

نقش کودکی کلارک گیبل را میکی رونی ایفا کرد. گانگستر معروف جان دیلینجر هنگامی که پس از ماه ها زندگی مخفیانه به طور ناشناس در سینمایی در شیکاگو به تماشای این فیلم رفته بود، توسط دوست دختر خود به پلیس لو داده شد و در نهایت ماموران FBI دیلینجر را هنگام خروج از سینما هدف قرار داده به قتل رساندند.

 

 

 

*****************************************************************

 

 

پس از ساعات اداری          After Office Hours

کارگردان : رابرت لئونارد

فیلمنامه : هرمن منکیه ویچ (برمبنای داستانی از لارنس استالینگز)

فیلمبردار : چارلز راشر

بازیگران : کلارک گیبل – کنستانس بنت – استوارت اروین – بیلی بورک – هاروی استیفنس – کاترین الکساندر

1935 MGM  - سیاه و سفید – 72 دقیقه

 

ویراستار یک نشریه (گیبل) از اعتبار و امکانات دختری ثروتمند (بنت) برای کشف راز یک جنایت بهره می برد ...

 

در تاریخ سینما این فیلم را با دستیار همه کارۀ او (هاکس – 1940) و صفحۀ اول (وایلدر – 1974) مقایسه کرده اند که البته نتیجۀ این قیاس به نفع فیلم لئونارد نبوده است.    

 

 

 

**************************************************************

 

 

خیلی داغ است           Too Hot to Handle 

کارگردان : جک کانوی

فیلمنامه : لارنس استالینگز – جان لی ماین (براساس داستانی از لن هاموند)

فیلمبردار : هارولد راسن

موزیک : فرانز واکسمن

بازیگران : کلارک گیبل – میرنا لوی – والتر پیجن – والتر کانولی – لئو کاریلو

1938 MGM – سیاه و سفید – 107 دقیقه

 

گزارشگر تصویری کریس هانتر (گیبل) هنگام اقامت در شانگهای چین و هنگام تهیۀ فیلمی مستند درمورد جنگ میان چین و ژاپن، با آلما هاردینگِ خلبان (لوی) ملاقات می کند و او را به عنوان دستیار خود استخدام می کند. آلما در ابتدا شکاک و بددل است اما در ماموریت بعدی در آمریکای لاتین رفتار کریس اعتماد آلما را جلب می کند ...

 

در معدود فیلمهایی در تاریخ سینما شاهد پراکندگی و بُعد لوکیشن تا این اندازه هستیم : شانگهای تا آمازون! از این نظر شاید این فیلم الگویی برای اسپیلبرگ در مجموعۀ ایندیانا جونز بوده باشد. در اواخر ساخت فیلم و در اوج کار، هارولد راسن ناگهان به تعطیلات رفت و گروه معلق شدند. به ناچار دستیار او کار را به فرجام رساند.

 

 

 

*************************************************************

 

 

لذت ابله             Idiot's Delight 

کارگردان : کلارنس براون

فیلمنامه : رابرت شروود (براساس نمایشنامه ای از خودش)

فیلمبردار : ویلیام دانیلز

موزیک : هربرت استوتارت

بازیگران : کلارک گیبل – نورما شیرر – ادوارد آرنولد – چارلز کابرن – جوزف شیلد کرات – برجیس مردیت

1939 MGM – سیاه و سفید – 107 دقیقه

 

خواننده و نمایشگر باسابقهای به نام وان (گیبل) را هنگام سفر همراه با یک گروه توریستی از ملیت های مختلف در مرز سوئیس متوقف و به هتلی در پای کوه های آلپ منتقل می کنند. در میان مسافران زنی روسی وجود دارد که وان را به یاد عشق دوران شباب می اندازد ...

 

نقش معشوقۀ دوران جوانی وان (که در فیلم، نورما شیرر عهده دار آن است) ابتدا برای گرتا گاربو در نظر گرفته شده بود که او نپذیرفت. گیبل برای ایفای این نقش به مدت 6 هفته زیر نظر جورج کینگ و کارول لمبارد آموزش رقص و آواز دید. لانا ترنر از گزینه های بازیگری فیلم (در گروه رقصنده ها و همسرایان) بود که این فرصت را به علت عمل آپاندیس از دست داد. فیلم در واقع آداپته ای بود از یک نمایش موزیکال که سه سال قبل از آن در برادوی به صحنه رفته بود. 

 

۱۳۹۰/۱۲/۱۲ عصر ۰۹:۱۶
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : اسکورپان شیردل, حمید هامون, مایکل اسکافیلد, Papillon, مگی گربه, گرتا, راتسو ریــزو, سم اسپید, dered, فورست, پیرمرد
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
راهنمای سایر فیلم ها ( 2 ) - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰, عصر ۱۱:۳۵
RE: راهنمای سایر فیلم ها - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰, عصر ۱۱:۵۱
RE: راهنمای سایر فیلم ها ( 2 ) - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲ عصر ۰۹:۱۶
RE: راهنمای سایر فیلم ها ( 2 ) - هری لایم - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲, عصر ۱۰:۲۰