[-]
جعبه پيام
» <دون دیه‌گو دلاوگا> پاینده باشید "رابرت" گرامی. سپاس از لطف و پُست‌های ارزشمندتان
» <لوک مک گرگور> متشکرم دوست گرامی. منهم همیشه از خواندن مطالب جذاب و دلنشین تان کمال لذت را برده ام.
» <رابرت> بررسی جالب تأثیر فیلم "پاندورا و هلندی سرگردان" بر انیمیشن "عمو اسکروچ و هلندی سرگردان" https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...6#pid45456
» <رابرت> سپاس از دون دیه‌گو دلاوگا و لوک مک گرگور عزیز به خاطر مطالب تحقیقی، تحلیلی و زیبای اخیرشان
» <دون دیه‌گو دلاوگا> "بچه‌های کوه تاراک" : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...3#pid45453
» <مارک واتنی> ممنونم رابرت جوردن عزیز
» <رابرت جوردن> سپاس از مارک واتنی و بتمن
» <مارک واتنی> رابرت عزیز و گرامی ... این بزرگواری و حسن نیت شماست. دوستان بسیاری هم در کافه، قبلا کارتون و سریال های زیادی رو قرار داده اند که جا داره ازشون تشکر کنم.
» <مارک واتنی> دانلود کارتون جذاب " فردی مورچه سیاه " دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...7#pid45437
» <Kathy Day> جناب اﻟﻜﺘﺮﻭﭘﻴﺎﻧﻴﺴﺖ از شما بسیار ممنونم...
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 3 رای - 4.33 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سینما درمانی
نویسنده پیام
دنی براسکو آفلاین
سناریست
***

ارسال ها: 29
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
اعتبار: 4


تشکرها : 503
( 300 تشکر در 16 ارسال )
شماره ارسال: #2
RE: سینما درمانی

تشكر ويژه بابت اين پست خوب از اسكارلت اوهارا عزيز

فقط تو چند مورد ميخواهم يه ياد آوري كنم اينكه:

1 هر فيلمي نميتونه با مخاطبش ارتباط برقرار كنه و باعث حس همذات پنداري بشه چون توي مسايلي مشكلات بزرگي داره مثل خلق شخصيت خلق فضا سير حركتي داستان و بسياري عناصر ديگري كه فقدان اونها باعث ايجاد حفره هايي ميشه كه مخاطب رو از داستان بيرون ميندازه.

هرفيلمي نميتونه مخاطبشو به رويا ببره يا بهتره بگم كمتر فيلمي ميتونه اين كارو انجام بده چون ابتدا بايد با حواس مخاطب ارتباط برقرار كنه و بعد به تحليل منطقي اون بره وتبديل به حس دروني بشه تا اينجا اگه بتونه موفق بشه فيلم خوبيه كه البته تعدادشون كم نيست ولي باز هم به نظر من هنر نيست. (معني حقيقي هنر)

3 در اين بين فيلمهايي هم ساخته ميشه كه اولا كيفيت فني و محتوايي ندارن عذر ميخواهم مزخرفن كه تعدادشون هم بسيار. دوما شايد توي دقايقي بتونن موفق بشن كه باز مثل يه حباب ميمونه و دوامي نداره. سوما اين نوع فيلمها جنبه درماني كه ندارن هيچ جنبه تخريبي دارن يعني حداقل كاري كه بايد انجام بده تا جنبه تفريح و سرگرمي اون منجر به حس سبكي بشه دراون ناتوانه و سنگينتر از قبل مخاطبشو  از سالن خارج ميكنه.

4 به نظر بنده فيلمهايي ميتونن موفق باشن در ارتباط با مخاطب كه ساختار به جا و درستي چه از لحاظ محتوايي كه اصل و محور فيلم هست وچه فني را دارا باشه و فيلمساز و فيلمنامه در تبديل حس به منطق و بالعكس و تبديل به فرا حس هر انسان موفق بشه ( مثل برخي خوابها يا كشف مسايل دروني و مثل مسايل مهمي كه توي زندگي انسان اتفاق ميوفته و باقي اون را هم تحت تاثير قرار ميده و منجر به ارتقاء روحي ميشه... ) ميدونم سخته هم دركش هم توضيحش چون اين وظيفه هنره و زبان بنده ناتوان.

من سينما را به عنوان هنر نميشناسم ولي هنرمندان بزرگي در اون ميببينم.

با اينكه به سينما علاقه شديدي دارم ولي هنر براي من چيزي وراي زمين را به زمين آوردنه كا باعث نه تنها درمان بلكه باعث ديد بازتر عميقتر و ارتقاء روحي و منطقي ميشه كه تحليل انسان را از زندگي و اطرافش دگرگون ميكند.

در پايان اگه دوستان نظراتي دارن بيان كنن تا موضوع بازتر بشه ممنون.


درد من حصار برکه نیست ... درد من زیستن با ماهیانی است که فکر دریا به ذهنشان نمی رسد
۱۳۹۰/۱۲/۹ عصر ۰۳:۲۱
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : بانو, حمید هامون, اسکارلت اُهارا, گرتا, Papillon, ژان والژان, مایکل اسکافیلد, مگی گربه, جو گیلیس, آماندا, رزا, dered
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
سینما درمانی - اسکارلت اُهارا - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴, عصر ۰۶:۴۸
RE: سینما درمانی - دنی براسکو - ۱۳۹۰/۱۲/۹ عصر ۰۳:۲۱
RE: سینما درمانی - منصور - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴, صبح ۰۸:۲۱
RE: سینما درمانی - ناخدا خورشيد - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵, عصر ۰۷:۱۷