استقبال از خطر Welcome Danger
کارگردان : کلاید بروکمن – ملکوم سینت کلر
فیلمنامه : پل اسمیت – فلیکس آدلر – لکس نیل – کلاید بروکمن – هارولد لوید
فیلمبردار : هنری کولر – والتر لوندین
بازیگران : هارولد لوید – باربارا کنت – نوآ یانگ – چارلز میدلتن – ویل والینگ
1929 پارامونت – سیاه و سفید – 115 دقیقه
دانشجوی گیاه شناسی (هارولد) به زادگاه خود سانفرانسیسکو بازمی گردد. پدرش زمانی رئیس پلیس این شهر بوده و همین امر این انگیزه را در او ایجاد می کند که برای دستگیری جنایتکاران درمحلۀ چینی ها با پلیس همکاری کند ...
به دلیل ساخته شدن فیلم در دوران گذار صامت به ناطق، کارگردان (بروکمن) که فیلمبرداری را به شکل صامت انجام داده بود، نتوانست بر وسوسۀ خود و کمپانی فائق آید و نیمی از فیلم مجددا – این بار به صورت ناطق - فیلمبرداری شد; با صرف زمان و هزینۀ بسیار. و برای صرفه جویی بقیۀ فیلم را دوبله کردند. نتیجۀ کار مطلوب نبود و غیر از ناهمگونی در تصاویر، صدا گذاری فیلم نیز به خصوص در قسمت های دوبله شده مشکل داشت.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
پاها به جلو Feet First
کارگردان : کلاید بروکمن
فیلمنامه : جان گرِی – آلفرد کان
فیلمبردار : هنری کولر – والتر لوندین
موزیک : کلود لوفام
بازیگران : هرولد لوید – باربارا کنت – رابرت مک وِید – لیلیان لِیتن – نوآ یانگ
1930 پارامونت – سیاه و سفید – 93 دقیقه
فروشندۀ کفش در یک فروشگاه بزرگ (هارولد) خود را فردی پولدار جا می زند تا بتواند نظر منشی رئیسش را به خود جلب کند . او مجبور می شود با هویت مبدل در مهمانی اشراف شرکت کند; بصورت قاچاقی سوار کشتی شود و (برای اینکه لو نرود) خود را درون بسته های پستی جاسازی کند ...
10 دقیقۀ پایانی فیلم که در آن هارولد در حالتی نامتعادل بر روی تختۀ بالابر بر فراز یک آسمانخراش به صورت نیمه معلق آویزان می شود، در یاد می ماند. از لحظات جالب فیلم می توان به سکانسی اشاره کرد که هارولد تمام نسخه های مجله ای را که هویت او را برملا ساخته ، قبل از آنکه مردم آن را بخرند و بخوانند، یکجا بصورت چَکی می خرد تا آنها را نابود کند، اما یک بدشانسی باعث می شود نسخه های مجله به فراگیر ترین شکل ممکن در معرض دید همگان قرار گیرد. این دومین فیلم ناطق هرولد لوید نیز بود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
دیوانۀ سینما Movie Crazy
کارگردان : کلاید بروکمن – هارولد لوید (بدون ذکر نام)
فیلمنامه : اگنس کریستین – فلیکس آدلر – جان گری
فیلمبردار : والتر لوندین
موزیک : آلفرد نیومن
بازیگران : هارولد لوید – کانستانس کامینز – کنت تامسون – لوئیس کلوزر هیل – اسپنسر چارترز
محصول 1932 پارامونت – سیاه و سفید – 81 دقیقه
هارولد عاشق سینماست اما ضمنا دست و پا چلفتی هم هست. او برای جذب در هالیوود به عنوان استعدادی تازه، با ارسال مدارک، شانسش را امتحان می کند. اشتباهات پیاپی و سوء تفاهم های بی شمار بین هارولد و انسانها و نیز بین هارولد و اشیا، باعث می شود او مدارج ترقی را به طرزی توضیح ناپذیر طی کند و از جایگاه یک سیاهی لشکر به مرتبۀ سوپر استاری ارتقا یابد .
صدا و تصویر این فیلم به طور جداگانه ضبط شدند و بعدا بر هم انطباق داده شدند. بسیاری از شوخی ها کارکرد سینمای صامت را دارند. دیوانۀ سینما این ظرفیت را داشت که به یک فیلم صامت یک ساعتۀ خیلی خوب تبدیل شود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
آلت دست The Cat's-Paw
کارگردان : سام تیلور – هارولد لوید (بدون ذکر نام)
فیلمنامه : سام تیلور – کلاید بروکمن – کلارنس بادینگتون
فیلمبردار : والتر لوندین
موزیک : آلفرد نیومن
بازیگران : هارولد لوید – اونا مرکل – جورج باربیر – نت پندلتون – گریس برادلی
1934 – فاکس – سیاه و سفید – 102 دقیقه
پدر هارولد که یک مبلغ مذهبی است او را در کودکی با خود به چین برده و اکنون هارولد پس از 20 سال از چین به امریکا باز می گردد تا همسری برگزیند. در این شرایط ، کارگزارِ دغل یک سیاستمدار، هارولد را وا می دارد تا در انتخابات شهرداری کاندیدا شود; با این فرض که چون او پَپه و ساده لوح به نظر می رسد، کاندیتاتوریِ او بهترین تبلیغ برای رقیبش خواهد بود. انتخابات برگزار می شود، اما این پیش بینی غلط از آب در می آید و مردم به هارولد رای می دهند...
این چهارمین فیلم ناطق لوید را می توان نخستین فیلم واقعا ناطق او دانست; از این نظر که ساخت و بافت فیلم ویژگی های یک فیلم ناطق را داراست و صرفا یک اثر صامتِ صداگذاری شده نیست. با این حال فیلم در گیشه شکست خورد و کار را برای لوید بیش از پیش دشوار کرد. این فیلم در ایران به نام پنجۀ گربه نیز شناخته شده است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
راه شیری The Milky Way
کارگردان : لئو مک کری – نورمن مک لئو
فیلمنامه : گراور جونز – فرانک باتلر – ریچارد کانل
فیلمبردار : آلفرد گیلکس
موزیک : ویکتور یانگ – تام ساترفیلد
بازیگران : هارولد لوید – آدولف منجو – وری تیسدِیل – هلن مک – ویلیام گارگان – جورج باربیر
1936 پارامونت – سیاه و سفید – 89 دقیقه
شیرفروش خجول (لوید) در زد و خوردی اتفاقی، یک بوکسور حرفه ای را ناکار می کند. مدیر برنامه های آن بوکسور تصمیم می گیرد روی هارولد سرمایه گذاری کند و از او قهرمان بسازد و موقعیت از دست رفتۀ خود را احیا کند ...
در تیتراژ فیلم، با آرم کمپانی MGM شوخی صورت گرفته است; به این شکل که در ابتدا (پس از آرم پارامونت) از درون یک دایره کلۀ یک گاو بیرون می آید و مومو می کند. استقبال تماشاگران از فیلم مطلوب نبود و این برای کمدینی چون لوید، ناامید کننده محسوب می شد. محبوبیت و میزان تقاضا برای فیلم های او در سال های قبل به حدی بود که تنها در 1919 در 40 فیلم کوتاه ایفای نقش کرده بود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
مواظب باش پروفسور Professor Beware
کارگردان : الیوت نوجت
فیلمنامه : دلمر دیوز – جک کانینگهام – کلاید بروکمن – کرامپتن هریس – فرانسیس کوکرل – مارتین کوکرل
فیلمبردار : آرچی استوت
بازیگران : هارولد لوید – فیلیس ولش – ریموند والبرن – لایانل استندل – ویلیام فراولی
1938 پارامونت – سیاه و سفید – 93 دقیقه
پروفسور مصر شناس (لوید) را به اتهام سرقت اتومبیل بازداشت می کنند. اما او با ترفندی قانونمند می گریزد و پلیس هم به دنبالش روان می شود...
فیلم با شکست کامل تجاری مواجه شد. ضمن آنکه لوید را به دلایل حقوقی مربوط به این فیلم به دادگاه کشاندند. مجموع این شرایط باعث شد او خود را بازنشسته کند. البته در اوایل دهۀ 1940 او تهیه کنندۀ دو فیلم در RKO بود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
گناه هارولد دیدل باک The Sin of Harold Diddlebock
کارگردان : پرستن استرجس
فیلمنامه : پرستن استرجس
فیلمبردار : رابرت پیتاک
موزیک : ورنر هیمن
بازیگران : هارولد لوید – جیمی کانلین – ریموند والبرن – ادگار کندی – لایانل استاندر
1947 کالیفرنیا پیکچر – سیاه و سفید – 89 دقیقه
فوتبالیست سابق (هارولد) پس از 20 سال اکنون کارمند اداره است و دل در گروی عشق همکارش دارد. اما شغل خود را از دست می دهد و رویایش فرو می ریزد...
لوید برای آخرین بار به دعوت استرجس مقابل دوربین رفت و این نقش آفرینی برایش بیشتر جنبۀ تفنن داشت; چرا که او سال ها پیش از سینما کناره گرفته بود. باتوجه به استقبال متوسط تماشاگران، در 1951 تهیه کنندۀ فیلم هاوارد هیوز مدت زمان آن را به 79 دقیقه کاهش داد و نامش را به چهارشنبۀ جنون آمیز / Mad Wednesday تغییر داد و آن را دوباره پخش کرد. 10 دقیقۀ ابتدای فیلم شاهد قسمت هایی از فیلم دیگر لوید تازه وارد (1925) هستیم.