[-]
جعبه پيام
» <BATMAN> شبکه تماشا
» <سروان رنو> بتمن عزیز . این تبلیغ سریال "پوآرو" که گذاشتید از کدام شبکه پخش خواهد شد ؟
» <BATMANhttp://uupload.ir/files/ewim_pop.jpg
» <ال سید> به نظر من اگه به جای اینکه فقط از یه دوبله حرف میزدن به دوبله های دیگش هم اشاره میکردن بهتر بود مثال دوبله اول کازابلانکا که آقای خسروانه انجام داده
» <دیوید نودلز> وقتی خود اساتید کارخودشونو چندان جدی نمیگیرن همین اشارات گذری به بزرگان مغتنمه ولی همچنان از چهره مرموز و ناشناخته دوبله هیچ اسمی برده نمیشه: عباس خسروانه
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 4 رای - 3.75 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موسیقی کلاسیک
نویسنده پیام
Achilles آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 590
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۷/۷
اعتبار: 21


تشکرها : 1551
( 5095 تشکر در 1 ارسال )
شماره ارسال: #21
RE: موسیقی کلاسیک

چند بازنوازي از Maksim Mrvica پيانيست جوان اهل کرواسي که کارهاشو خيلي دوست دارم ... هر سه آهنگ اجراهايي پر انرژي و زيبا هستند .

[تصویر: 1370036481_3238_c3a4a20f6a.jpg]

نام آهنگ : Grieg's Piano Concerto In A Minor
آلبوم : The Piano Player
هنرمند : Maksim Mrvica
سبک : Crossover Classical
انتشار : 2003
http://s1.picofile.com/file/7785892789/M...r.mp3.html

نام آهنگ : Totentanz
آلبوم : Greatest Maksim
هنرمند : Maksim Mrvica
سبک : Crossover Classical
انتشار : 2008
http://wdl.persiangig.com/pages/download...entanz.mp3

نام آهنگ : He's a Pirate
آلبوم : The Movies
هنرمند : Maksim Mrvica
سبک : Crossover Classical
انتشار : 2012
http://s1.picofile.com/file/7785946555/M...e.mp3.html


بکوشید معنایی در زندگی خود بیابید, فراتر از لذت طلبی و گریز از رنج زیرا فارغ از هر باوری که دارید نیرویی که ایمان به این “معنا” در شما بیدار می سازد از آن دو نیرو برتر و بزرگتر است
۱۳۹۲/۳/۱۱ صبح ۰۱:۱۳
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پرشیا, بانو, حمید هامون, ژان والژان, oceanic, بولیت, BATMAN, مگی گربه, خانم لمپرت, Flirtacia, هانا اشمیت, زرد ابری, جولیانو جما, واتسون
oceanic آفلاین
.
***

ارسال ها: 57
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۷/۹
اعتبار: 10


تشکرها : 786
( 648 تشکر در 3 ارسال )
شماره ارسال: #22
RE: موسیقی کلاسیک
فرانتس شوبرت/Franz Schubert
لینک حاوی یکی از سونادهای معروف شوبرت است
در یک جمله میتوانم بگویم مدهوش کنندست
هنگام گوش کردن به این اثر واقعا تعادلم را از دست میدهم
شاید یکی از تعاریف هنر ناب، رسوخ و نفوذ اثر بدون در نظر گرفتن بوم شخصی است 
که در این شاهکار این توانمندی کاملا مشهود است.


coursera.org
ted.com/talks
زندگی جذبه دستی است که می چیند
۱۳۹۲/۸/۲۱ صبح ۱۲:۲۱
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : ژان والژان, بولیت, پرشیا, Achilles, BATMAN, خانم لمپرت, بانو, Flirtacia, حمید هامون, زرد ابری, سارا, جولیانو جما, واتسون, هانا اشمیت, ایـده آلـیـسـت
پرشیا آفلاین
مترجم کافه
***

ارسال ها: 220
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۹/۱۶
اعتبار: 26


تشکرها : 4498
( 2670 تشکر در 6 ارسال )
شماره ارسال: #23
RE: موسیقی کلاسیک

ساراساته

پرتره ای از پابلو ساراساته, کاری از جیمز ابوت مک نیل ویسلر

Zigeunerweisen یا آوای کولی, فاخرترین اثر پابلو دو ساراساته, ویولونیست شهیر اسپانیایی و آهنگ ساز دوره ی رومانتیک است که به سال 1878 و برای اجرا توسط ویولن و ارکستر ساخته شده. ظرافت و معصومیت, هنجارشکنی قالب های متداول تصنیف سازی و انعکاس رنج و حرمان کولیان خانه بدوش در آینه ی آفرینش ساراساته از ویژگی هایی است که زیگونروایزن را جاودانه کرده است.

شما رو به شنیدن این اثر گوش نواز با اجرای جادویی اسحاق پرلمان دعوت می کنم.

perlman

لینک دریافت آهنگ:

http://s5.picofile.com/file/8120682250/I...n.mp3.html


بزرگ ترین مصیبت برای یک انسان این است که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته باشد نه شعور لازم برای خاموش ماندن

ژان دو لا برویر, فیلسوف فرانسوی قرن 17
۱۳۹۳/۱/۳۱ عصر ۰۴:۳۲
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : مگی گربه, خانم لمپرت, برو بیکر, BATMAN, Achilles, سناتور, بانو, Flirtacia, oceanic, ژان والژان, حمید هامون, زرد ابری, تارا, جولیانو جما, واتسون
سناتور آفلاین
مشتری کافه
*

ارسال ها: 562
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۲/۴
اعتبار: 32


تشکرها : 3310
( 3603 تشکر در 41 ارسال )
شماره ارسال: #24
RE: موسیقی کلاسیک

دوستان عزیز درسته که اینجا تاپیک موسیقی بی کلام و کلاسیک فرنگی هست ولی این موسیقی رو اگر گوش بدین روحتون رو نوازش میده. آز آلبوم سدره یک از آثاراستاد جواد معروفی پیانو نواز شهیر و استاد حبیب الله بدیعی از نوازندگان  بی همتای ویلن.

http://s5.picofile.com/file/8120724534/T...1.mp3.html

۱۳۹۳/۱/۳۱ عصر ۰۹:۳۷
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : BATMAN, نیومن, پرشیا, Flirtacia, خانم لمپرت, ژان والژان, حمید هامون, توشیرومیفونه, زرد ابری, پیرمرد, جولیانو جما, واتسون
پرشیا آفلاین
مترجم کافه
***

ارسال ها: 220
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۹/۱۶
اعتبار: 26


تشکرها : 4498
( 2670 تشکر در 6 ارسال )
شماره ارسال: #25
RE: موسیقی کلاسیک

تارگا

فرانسیسکو تارگا

فرانسیسکو تارگا (Francisco Tárrega) آهنگ ساز اسپانیایی و گیتاریست کلاسیک دوره ی رومانتیک, یکی از نوازندگان نامدار عصر خویش بود که او را با نام ساراساته ی گیتار می شناختند (در پست قبلی ساراساته را به دوستان معرفی کردم). تارگا, بنیانگذار مبانی گیتار کلاسیک در قرن بیستم و یکی از عوامل رویکرد روزافزون به گیتار به عنوان یک ساز رسیتال محسوب می شود.

خاطرات الحمرا (Recuerdos de la Alhambra) یکی از بلندآوازه ترین آثار تارگا, در سال 1896 در شهر گرانادا ساخته شد. گرانادا یا غرناطه, بخشی از آندلس است که کاخ و دژ مشهور الحمرا در آن واقع شده؛ اثری شکوهمند و تماشایی, ملهم از معماری اسلامی که از آثار میراث جهانی یونسکو محسوب می شود و شعرا از آن با عنوان "مرواریدی در دل زمردها" نام می بردند که به رنگ سپید کاخ در زمینه ی محیط سرسبز اطراف آن اشاره دارد. در این اثر از تکنیک ترمولو (Tremolo) استفاده می شود که اغلب, نوازندگان پیشرفته ی گیتار از عهده ی اجرای آن برمی آیند.

شما رو به شنیدن این اثر که توسط دیوید راسل (David Russell), عضو آکادمی سلطنتی موسیقی وبرنده ی جایزه ی Grammy سال 2005 به عنوان برترین سولیست موسیقی کلاسیک, اجرا شده دعوت می کنم.

دیوید راسل

لینک دریافت آهنگ:

http://s5.picofile.com/file/8121831034/D...a.mp3.html

 


بزرگ ترین مصیبت برای یک انسان این است که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته باشد نه شعور لازم برای خاموش ماندن

ژان دو لا برویر, فیلسوف فرانسوی قرن 17
۱۳۹۳/۲/۱۱ صبح ۱۱:۵۷
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : Achilles, خانم لمپرت, ژان والژان, BATMAN, بانو, حمید هامون, مگی گربه, برو بیکر, زرد ابری, جولیانو جما, واتسون, Princess Anne
Achilles آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 590
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۷/۷
اعتبار: 21


تشکرها : 1551
( 5095 تشکر در 1 ارسال )
شماره ارسال: #26
RE: موسیقی کلاسیک

این پست و آهنگ زیبایی که پرشیای عزیز از Francisco Tarrega معرفی کردند منو یاد موضوع جالبی انداخت که گر چه ربط چندانی به موضوع نداره اما شنیدن اون برای دوستان شاید خالی از لطف نباشه
زنگ معروف گوشيهاي نوکيا که از قديم و در انواع گوشيهاي اين شرکت وجود داشته و براي همه ما آشناست در اصل از قسمت کوتاهي از آهنگ Gran Vals از ساخته هاي Francisco Tarrega گرفته شده که از لینک زیر میتونید بگیرید ... البته این آهنگ در اینجا با پیانو اجرا شده

Francisco Tarrega - Gran Vals
http://s5.picofile.com/file/8121885384/F...s.mp3.html

[تصویر: 79305713024102548085.jpg]


بکوشید معنایی در زندگی خود بیابید, فراتر از لذت طلبی و گریز از رنج زیرا فارغ از هر باوری که دارید نیرویی که ایمان به این “معنا” در شما بیدار می سازد از آن دو نیرو برتر و بزرگتر است
۱۳۹۳/۲/۱۱ عصر ۰۵:۳۷
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : خانم لمپرت, ژان والژان, BATMAN, بانو, پرشیا, حمید هامون, مگی گربه, زرد ابری, جولیانو جما, واتسون, Princess Anne
پرشیا آفلاین
مترجم کافه
***

ارسال ها: 220
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۹/۱۶
اعتبار: 26


تشکرها : 4498
( 2670 تشکر در 6 ارسال )
شماره ارسال: #27
RE: موسیقی کلاسیک

با سپاس از آشیل عزیز برای توضیحاتی که در رابطه با تارگا نوشته بودند, در این پست شما رو به شنیدن سولوی ویولون زیبا و ملایمی دعوت می کنم.

massenet

 

Méditation نام اثری از ژول ماسنه (Jules Massenet) آهنگ ساز نامدار فرانسوی است که در کارنامه ی حرفه ای خود, ساخت بیش از بیست و پنج اپرا را به ثبت رسانده است. Méditation برای تک نوازی ویولون همراه با ارکستر نوشته شده و در اصل یک آنتراکت (میان پرده) از اپرای تائیس (Thais) است که بر مبنای رمانی به همین نام از آناتول فرانس شکل گرفت.

Tais

لینک دریافت آهنگ:

http://s5.picofile.com/file/8122458984/M...t.mp3.html



بزرگ ترین مصیبت برای یک انسان این است که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته باشد نه شعور لازم برای خاموش ماندن

ژان دو لا برویر, فیلسوف فرانسوی قرن 17
۱۳۹۳/۲/۱۷ صبح ۰۸:۳۷
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : oceanic, Achilles, بانو, ژان والژان, BATMAN, حمید هامون, مگی گربه, برو بیکر, زرد ابری, جولیانو جما, واتسون, Princess Anne
پرشیا آفلاین
مترجم کافه
***

ارسال ها: 220
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۹/۱۶
اعتبار: 26


تشکرها : 4498
( 2670 تشکر در 6 ارسال )
شماره ارسال: #28
RE: موسیقی کلاسیک

آداجیو برای سازهای زهی (Adagio for Strings) یکی از کارهای ساموئل باربر (Samuel Barber) , آهنگ ساز آمریکایی است که به سال 1936 ساخته شد. این اثر اولین بار با رهبری آرتورو توسکانینی, یکی از برترین موسیقی دان های قرن نوزده و قرن بیست به اجرا درآمد. این شاهکار حزن آلود که در سال 2005 برای حفظ دائمی در کتابخانه ی کنگره آمریکا انتخاب شد, یکی از معدود کارهای آمریکایی بود که در زمان جنگ سرد در اتحاد جماهیر شوروی هم اجرا می شد.

 ساموئل باربر

این اثر که به قول منتقدان کمتر چشمی را از اشک بی نصیب می کند, در زمان اعلام درگذشت یا مراسم خاکسپاری بسیاری از نامداران تاریخ از جمله فرانکلین روزولت, جان اف کندی, آلبرت انشتین, گریس کلی پرنسس موناکو و پرنسس دیانا پخش شد. در سال 2004 نظر سنجی برنامه ی Today از شبکه ی بی.بی.سی این اثر را به عنوان محزون ترین کار کلاسیک اعلام کرد. در سال 2006 اجرای ضبط شده ی آن توسط ارکستر سمفونیک لندن, پرفروش ترین قطعه ی کلاسیک در iTunes شد. در ضمن این اثر رو می شه در فیلم های بسیاری از جمله Amélie ساخته به سال 2001 اثر ژان پی یر ژونه, Platoon محصول سال 1986 به کارگردانی الیور استون و اثر مشهور دیوید لینچ The Elephant Man ساخته شده به سال 1980 شنید.

شنیدن این اثر رو به همه ی کلاسیک دوستان کافه ی کلاسیک توصیه می کنم.

لینک دریافت آهنگ:

http://s5.picofile.com/file/8123811200/A...r.mp3.html



بزرگ ترین مصیبت برای یک انسان این است که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته باشد نه شعور لازم برای خاموش ماندن

ژان دو لا برویر, فیلسوف فرانسوی قرن 17
۱۳۹۳/۲/۳۰ صبح ۱۰:۳۱
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : Achilles, توشیرومیفونه, oceanic, ژان والژان, بانو, برو بیکر, زرد ابری, پیرمرد, تارا, جولیانو جما, هانا اشمیت, Princess Anne
شهردار پپونه آفلاین
مشتری کافه
*

ارسال ها: 24
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۲/۲۷
اعتبار: 1


تشکرها : 55
( 101 تشکر در 0 ارسال )
شماره ارسال: #29
RE: [split] Old Song های خارجی

(۱۳۹۱/۹/۲۷ عصر ۰۷:۰۷)زرد ابری نوشته شده:  

ولفگانگ آمادئوس موزارت - قطعه شماره 40

 از لینک زیر دانلود کنید

http://www.4shared.com/mp3/4A8HV0xC/Wolf...ozart.html

لینک کار نمی‌کند. اما احتمال می‌دهم که اثری که گذاشته‌اید، موومان اول از سنفنی شمارهء چهل اثر موتزارت باشد.

نقدا همین اثر را میگذارم. با اجرایی بسیار نفیس از تره‌ور پینناک

WOLFGANG AMADEUS MOZART 1756-1791

 Symphony No. 40 in G Minor, K. 550

 Mov. 1: Molto allegro 7:23

The English Concert

Trevor Pinnock: directed from the harpsichord On Authentic Instruments

DDD 1995

مشخصات فنی‌تر این اثر هم بماند برای بعد.

چقدر خوب که تاپیک موسیقی کلاسیک را هم راه اندازی کرده‌اید. فقط باید کمی در معرفی و انتخاب آثار، دقت بیشتری شود. خیلی از کارهای معرفی شده، در زمرهء موسیقی کلاسیک قرار نمی‌گیرند.

۱۳۹۳/۲/۳۰ عصر ۱۲:۴۲
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : نانگیولا, جولیانو جما, ژان والژان, تارا
پرشیا آفلاین
مترجم کافه
***

ارسال ها: 220
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۹/۱۶
اعتبار: 26


تشکرها : 4498
( 2670 تشکر در 6 ارسال )
شماره ارسال: #30
RE: [split] Old Song های خارجی

(۱۳۹۳/۲/۳۰ عصر ۱۲:۴۲)شهردار پپونه نوشته شده:  

چقدر خوب که تاپیک موسیقی کلاسیک را هم راه اندازی کرده‌اید. فقط باید کمی در معرفی و انتخاب آثار، دقت بیشتری شود. خیلی از کارهای معرفی شده، در زمرهء موسیقی کلاسیک قرار نمی‌گیرند.

با توجه به موردی که دوست تازه وارد و ارجمندمان, جناب شهردار پپونه مطرح کردند, لازم دیدم نکاتی چند رو یادآور بشم.

در رابطه با تاریخ موسیقی هنری در اروپا, چه زمانی که موسیقی بیشتر جنبه ی مذهبی و کلیسایی داشت و چه روزگاری که جامه ی سکولار بر تن کرد, سخن بسیار است. در واقع دوره های مختلفی در موسیقی کلاسیک غربی رقم خورده که از دیر و دورهای تاریخ, یعنی حدود سال پانصد میلادی تا روزگار کنونی, یعنی قرن بیست و یکم را شامل می شود. در واقع موسیقی فاخر در غرب با شروع از سده های میانه (قرون وسطی) و بعد رسیدن به عصر رنسانس, دوره ی ابتدایی خود را پشت سر گذاشت و بخش میانی آن با دوره های باروک, کلاسیک و رومانتیک رقم خورد تا به دوره ی مدرن و معاصر قدم گذاشت که از اواخر قرن نوزده تا زمان حال را شامل می شود که مقاطعی مثل دوران آوانگارد و مینی مالیستی را در خود جای می دهد.

اگر منظور دوست گرامی, جناب شهردار پپونه از موسیقی کلاسیک همان بازه ی زمانی حدودا نود ساله ای است که سال های 1730 تا 1820 را دربرمی گیرد و با عناوین موسیقی کلاسیک وینی و یا کلاسیسیسم هم شناخته می شود, باید گفت این یعنی گزینش پاره ی طلایی اما کوچکی از یک سنت حدودا هزار و پانصد ساله با در نظر گرفتن دوره ای که از یوهان سباستین باخ شروع شد و به بتهوون ختم گردید. این دوره شاید تعیین کننده ی هنجارها و معیارهای موسیقی کلاسیک غرب باشد, اما به یقین تمامی آن را شامل نخواهد شد.

به بیان دیگر باید نام های سترگی مثل مونته وردی, تومازو آلبینیونی, آنتونیو ویوالدی,جورج فردریک هندل,  نیکولو پاگانینی, شوبرت, مندلسون, شوپن, شومان, واگنر, وردی, شارل گونو, کامی سان سئان, ژرژ بیزه, چایکوفسکی, آنتونین دِوُرژاک, ادوارد گریگ, ساراساته, گابریل فوره, فرانسیسکو تارگا, گوستاو ماهلر, ریشارد اشتراوس, ویتوریو مونتی, سرگئی راخمانینوف, گوستاو هولست, موریس راول و  دیگران را نادیده بگیریم که عملا چنین چیزی مثله کردن تاریخ هنر موسیقی است.

در رابطه با کارهای معاصری مثل Palladio که از آلبوم سال 1996 کارل جنکینز به نام Diamond Music انتخاب شده, هم باید گفت این اثر عملا در ژانر موسیقی کلاسیک طبقه بندی شده است.

با احترام فراوان

پرشیا


بزرگ ترین مصیبت برای یک انسان این است که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته باشد نه شعور لازم برای خاموش ماندن

ژان دو لا برویر, فیلسوف فرانسوی قرن 17
۱۳۹۳/۲/۳۰ عصر ۰۵:۴۵
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : BATMAN, Achilles, مگی گربه, شهردار پپونه, بانو, نانگیولا, برو بیکر, زرد ابری, پیرمرد, خانم لمپرت, جولیانو جما, تارا
BATMAN آفلاین
1986 Dark Knight Returns
*

ارسال ها: 682
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۳/۵
اعتبار: 64


تشکرها : 9644
( 10472 تشکر در 164 ارسال )
شماره ارسال: #31
RE: موسیقی کلاسیک

من با مدادی در دست پا به اين دنيا گذاردم، پياده روهای نيويورک را خط‏ خطی می کردم و روی ديوارهايش نقاشی می کشيدم "BOB KANE"
۱۳۹۳/۲/۳۱ صبح ۰۴:۰۹
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : Achilles, پرشیا, oceanic, Papillon, مگی گربه, توشیرومیفونه, برو بیکر, ژان والژان, شهردار پپونه, بانو, زرد ابری, پیرمرد, خانم لمپرت, سروان رنو, Flirtacia, تارا, جولیانو جما, واتسون, Princess Anne, جروشا, ایـده آلـیـسـت
شهردار پپونه آفلاین
مشتری کافه
*

ارسال ها: 24
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۲/۲۷
اعتبار: 1


تشکرها : 55
( 101 تشکر در 0 ارسال )
شماره ارسال: #32
RE: [split] Old Song های خارجی

اول از دوست گرامی پرشیا تشکر کنم که به این تازه وارد، که من باشم پاسخی داد. حقیقتش چون منتظر جوابی از سوی سروان رنو هستم، بلافاصله جواب ندادم. اما حالا که هنوز از ایشان جوابی دریافت نکرده‌ام، شرط ادب ندیدم که نوشته‌تان را بدون جواب بگذارم.

(۱۳۹۳/۲/۳۰ عصر ۰۵:۴۵)پرشیا نوشته شده:  

اگر منظور دوست گرامی, جناب شهردار پپونه از موسیقی کلاسیک همان بازه ی زمانی حدودا نود ساله ای است که سال های 1730 تا 1820 را دربرمی گیرد ... عملا چنین چیزی مثله کردن تاریخ هنر موسیقی است.

در رابطه با کارهای معاصری مثل Palladio که از آلبوم سال 1996 کارل جنکینز به نام Diamond Music انتخاب شده, هم باید گفت این اثر عملا در ژانر موسیقی کلاسیک طبقه بندی شده است.

بدون شک منظور من این بازهء زمانی کوتاه نیست و بریده باد زبان من که بخواهم باخ و بارتوک را از دایرهء موسیقی کلاسیک خارج کنم. در این مورد که نوشتم «خیلی» از آثار معرفی شده، در زمرهء موسیقی کلاسیک نیستند، بهتر بود می‌نوشتم «برخی». و البته این اثر کارل جنکینز دقیقا در طبقه بندی موسیقی کلاسیک قرار می‌گیرد.

اما پرگردم به صحبت اول. اصلا موسیقی کلاسیک چیست و چگونه می‌توان تشخیصش داد؟ شاید بهترین کار این باشد که توضیح این مسئله را به یکی از بزرگ‌ترین‌ها بسپاریم. آهنگ ساز، رهبر و شخصیت بزرگ معاصر لئونارد برنستاین:

با کمی تلخیص، در کتاب «تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان» در فصل «موسیقی کلاسیک چیست؟» برنستاین سعی می‌کند تعریفی مناسب برای موسیقی کلاسیک پیدا کند. موسیقی جدی، موسیقی اهل فضل، موسیقی هنری، موسیقی خوب... هیچ کدام (با مثال‌ها و توضیحاتی که برنستاین می‌دهد) تعریف مناسبی نیستند. نهایتا او به واژه موسیقی دقیق می‌رسد. می‌نویسد:

زمانی که یک آهنگ ساز کلاسیک قطعه‌ای می‌سازد، ساز‌ها و یا اصوات خوانندگانی که اثر او را می‌خوانند و تعداد این ساز‌ها و خوانندگان را به شکل دقیق مشخص می‌کند. این ویژگی مهم‌ترین تفاوت میان موسیقی کلاسیک با سایر شیوه‌ها به شمار می‌رود. از سوی دیگر او دستورالعمل اجرا را برای اثر خود می‌نویسد. در این دستورالعمل‌ها او به اجرا کنندگان و آوازخوانان کمک می‌کند تا چگونگی اجرای تند یا کند، قوی یا ضعیف آن اثر را دریافت کند. آهنگ ساز کلاسیک ممکن است صد‌ها دستورالعمل گوناگون داشته باشد تا به کمک آن‌ها اثر او به شکلی دقیق و به گونه‌ای که او می‌خواهد اجرا شود.

البته اجرای هیچ اثری صد درصد کامل و بر اساس خواسته آهنگ ساز نیست زیرا رهبر ارکستر برای درک آنچه به ذهن یک آهنگ ساز می‌رسد به واژه‌های بی‌شماری نیاز دارد. همین نکته موجب می‌شود که رهبری ارکستر حرفه‌ای بسیار هیجان انگیز باشد.

با وجود تمام تفاوت‌های اجرایی از یک اثر (که از چگونگی تفکر، شخصیت و برداشت رهبران مختلف ریشه می‌گیرد)، همه آن‌ها اثر واحدی را به اجرا در می‌آورند که دارای ریتمی واحد و سازهای یکسان و هدفی مشابه است. رهبران ارکستر کوشش می‌کنند تا نت‌هایی را که بتهوون نوشته است زنده کنند و به شیوه‌ای که موردنظر آهنگ ساز بوده است به اجرا درآورند. با این توضیحات نتیجه می‌گیریم که آن شیوه از موسیقی که شکلی ثابت و غیر قابل تغییر دارد موسیقی کلاسیک خوانده می‌شود. موسیقی کلاسیک پایدار، بدون تغییر و دقیق است و دگرگونی در اجرای آن به سبب تفاوت در شخصیت رهبران ارکستر است.

کمی بعد‌تر می‌نویسد:

چرا به کاربردن واژه کلاسیک نادرست است؟ زیرا در حقیقت موسیقی به نام کلاسیک وجود دارد و آن موسیقی است که در یک دوره مشخص از تاریخ موسیقی به وجود آمده است. چنانکه می‌دانید نام این دوره نیز کلاسیک است. بنابراین تنها آثاری که در آن دوره از تاریخ (قرن ۱۸) به وجود آمده است آثار موسیقی کلاسیک گفته می‌شود.

ضمن اینکه خواندن این کتاب را (فارغ از دانستن نت) به همه توصیه می‌کنم (ناشر آن نشر چشمه است) گمان می‌کنم اگر از ابتدا برای اشاره به موسیقی ِ مبتنی بر اصول مکتب کلاسیسیم و آنچه به مفهوم عام موسیقی کلاسیک خوانده می شود، از یک واژه واحد استفاده نمی کردیم، این مفهوم اینقدر در هم ریخته نمی شد.

با اینهمه گمان نمی کنم عملی باشد که به توصیهء برنستاین نازنین گوش کنیم و هر وقت خواستیم بگوییم، موسیقی کلاسیک، بجایش بگوییم موسیقی دقیق.   لااقل ما چاره‌ای نداریم که هم چنان بگوییم موسیقی کلاسیک و البته مرادمان موسیقی رمانتیک، اکسپرسیونیست، باروک، مینی مال... هم هست.

۱۳۹۳/۳/۱ صبح ۱۲:۵۵
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : BATMAN, پرشیا, Classic, Achilles, بانو, نانگیولا, پیرمرد, خانم لمپرت, سروان رنو, Flirtacia, جولیانو جما, تارا, Schindler
شهردار پپونه آفلاین
مشتری کافه
*

ارسال ها: 24
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۲/۲۷
اعتبار: 1


تشکرها : 55
( 101 تشکر در 0 ارسال )
شماره ارسال: #33
RE: موسیقی کلاسیک

‌‌ همان طور که در نوشتهء قبلی اشاره داشتم، یک نکته در خصوص موسیقی کلاسیک، تردیدناپذیر است و آن هم دقت است. به همین دلیل، ضمن تشکر از زحمت همهء عزیزان، اگر نکته‌ای در خصوص نوشته‌های دوستان به نظرم رسید، آن را بازگو می‌کنم.

میثم' نوشته شده:pid='10641' dat

حمله والکیری ها یکی از زیباترین و شوق انگیزترین قطعات نوشته شده توسط ریچارد واگنر است. این قطعه در ده ها فیلم سینمایی به عنوان موسیقی متن استفاده شده است. حمله والکیری ها  با نت های استثنایی اش حس و حال قهرمان عملگرا و با اراده و خلاق و میل به جنگ و مقابله را القا می کند.

حق با میثم گرامی است. این قطعه شاید مشهور‌ترین قطعه از واگنر باشد. این توضیح را هم اضافه کنم که این قطعه، که اسم دقیق ترش «پرواز والکیری» است، بخشی از اپرای والکیری است.

واگنر آهنگساز عجیبی بود. تقریبا فقط اپرا نوشت. از مجموعهء اپرا‌هایش، یک مجموعهء چهارتایی هست که به آن حلقهء نیبلونگن یا تترالوژی رینگ و یا فقط رینگ می‌گویند و شامل چهار اپراست که در برنامه‌های خاصی در سال، در چهار شب متوالی اجرا می‌شود. اپرای والکیری دومین اپرا از حلقه است.

۱۳۹۳/۳/۱۰ صبح ۱۲:۴۰
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : نانگیولا, پیرمرد, جولیانو جما
oceanic آفلاین
.
***

ارسال ها: 57
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۷/۹
اعتبار: 10


تشکرها : 786
( 648 تشکر در 3 ارسال )
شماره ارسال: #34
RE: موسیقی کلاسیک

Moritz Moszkowski, Spanish Dance, 1854-1925

http://www.4shared.com/mp3/i0Qc9G16ba/s111.html?


coursera.org
ted.com/talks
زندگی جذبه دستی است که می چیند
۱۳۹۴/۳/۲۳ عصر ۰۱:۲۹
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : Kurt Steiner, BATMAN, حمید هامون, Flirtacia, جولیانو جما, ژیگا ورتوف, ژان والژان, هانا اشمیت, تارا, واتسون, Memento, Schindler, جروشا, ایـده آلـیـسـت
ژیگا ورتوف آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 97
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۷/۱۷
اعتبار: 21


تشکرها : 474
( 1102 تشکر در 7 ارسال )
شماره ارسال: #35
RE: موسیقی کلاسیک

تقدیم به دکس عزیز

سنفونی شماره 9 بتهوون در خیابان

شمماره 9

http://s3.picofile.com/file/8209982276/S...v.mp4.html

138 مگ

۱۳۹۴/۶/۱۲ عصر ۱۲:۳۳
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : Memento, حمید هامون, آلبرت کمپیون, دکــس, ژان والژان, هانا اشمیت, کنتس پابرهنه, سی.سی. باکستر, جولیانو جما, تارا, مگی گربه, BATMAN, برت گوردون, خانم لمپرت, واتسون, پیرمرد, oceanic, Princess Anne, سروان رنو, جروشا, ایـده آلـیـسـت, پیر چنگی
Schindler آفلاین
[.....]
***

ارسال ها: 140
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۲/۴/۶
اعتبار: 16


تشکرها : 218
( 1420 تشکر در 8 ارسال )
شماره ارسال: #36
RE: [split] Old Song های خارجی

(۱۳۹۳/۳/۱ صبح ۱۲:۵۵)شهردار پپونه نوشته شده:  

چرا به کاربردن واژه کلاسیک نادرست است؟ زیرا در حقیقت موسیقی به نام کلاسیک وجود دارد و آن موسیقی است که در یک دوره مشخص از تاریخ موسیقی به وجود آمده است. چنانکه می‌دانید نام این دوره نیز کلاسیک است. بنابراین تنها آثاری که در آن دوره از تاریخ (قرن ۱۸) به وجود آمده است آثار موسیقی کلاسیک گفته می‌شود.

ضمن اینکه خواندن این کتاب را (فارغ از دانستن نت) به همه توصیه می‌کنم (ناشر آن نشر چشمه است) گمان می‌کنم اگر از ابتدا برای اشاره به موسیقی ِ مبتنی بر اصول مکتب کلاسیسیم و آنچه به مفهوم عام موسیقی کلاسیک خوانده می شود، از یک واژه واحد استفاده نمی کردیم، این مفهوم اینقدر در هم ریخته نمی شد.

با اینهمه گمان نمی کنم عملی باشد که به توصیهء برنستاین نازنین گوش کنیم و هر وقت خواستیم بگوییم، موسیقی کلاسیک، بجایش بگوییم موسیقی دقیق.   لااقل ما چاره‌ای نداریم که هم چنان بگوییم موسیقی کلاسیک و البته مرادمان موسیقی رمانتیک، اکسپرسیونیست، باروک، مینی مال... هم هست.

یکی از چالش هایی که نه فقط در نام گذاری انواع موسیقی که در بسیاری علوم/هنرهای دیگر نیز همواره مطرح بوده این نام گذاری ها و تفاوت بین "نام" و "قید" بوده است. زمانی که عنوان میکنیم "موسیقی کلاسیک" باید مشخص کنیم منظورمان از این "کلاسیک" آیا صرفا یک اسم است یا یک قید؟

آیا ما کلمه کلاسیک را به عنوان یک پسوند به کار میبریم تا پاره ای از انواع موسیقی را "دسته بندی" کنیم و مثلا آن ها در کتابخانه در قفسه ای با این نام جای دهیم؟ یا این که "کلاسیک" بعنوان یک قید مشخص کننده کیفیت و چگونگی دسته مورد نظر است. به گمان من در اینجا هم منظور از کلاسیک بیشتر همان "اسم" است و نه قید. و به همین دلیل آن تعریف برنستاین از موسیقی دقیق تا این حد کلی است و میتوان انواع دیگر موسیقی را هم به راحتی در آن دسته بندی قرار داد.


کوه با نخستین سنگها آغاز میشود و انسان با نخستین درد
۱۳۹۴/۱۰/۲۰ صبح ۰۴:۵۸
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : واتسون, خانم لمپرت, لو هارپر, آلبرت کمپیون, rahgozar_bineshan, ایـده آلـیـسـت, Memento
Schindler آفلاین
[.....]
***

ارسال ها: 140
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۲/۴/۶
اعتبار: 16


تشکرها : 218
( 1420 تشکر در 8 ارسال )
شماره ارسال: #37
RE: موسیقی کلاسیک

زیبایی موسیقی به همینه. این که نمیتونن ازت بگیرنش!
اندی دوفرین

صحنه های جذب انسان به سوی موسیقی اغلب بسیار عمیق و تاثیر گذارند. بویژه که در شرایط غیرمعمول و در زمانی رخ میدهند که انسان فراموش کرده چیزی به نام موسیقی وجود دارد. مثل جذب شدن گره گوار در مسخ کافکا به سوی موسیقی و آن رنج دیدن و زخمی شدن اش. مثل این صحنه بینهایت عمیق در رستگاری از شاوشانک. جایی که اندی دوفرین رنج انفرادی و تنبیه را بر خود میخرد تا به ده ها زندانی بفهماند که هنوز موسیقی هست و امید هست...

در زندانی که زندانبانان همه چیز یک زندانی را تسخیر میکند، این مکالمه چقدر شنیدنی است:

اندی: فراموشش کن... در این دنیا جاهایی هستند که از سنگ ساخته نشده اند. یک چیزی داخلشونه. چیزی که اونها (زندانبانها) نمیتونن بگیرنش... حتی دستشون هم بهش نمیرسه..

رد: از چی حرف میزنی؟

اندی: امید

این صحنه را میتوانید در اینجا ببینید.


اما آن قطعه موسیقی چه بود؟

شاهکاری از موتزارت به نام Sull'aria در پرده سوم از اپرای "ازدواج فیگارو".

گوش دهید..


کوه با نخستین سنگها آغاز میشود و انسان با نخستین درد
۱۳۹۴/۱۰/۲۱ صبح ۰۱:۳۰
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : سروان رنو, oceanic, واتسون, آلبرت کمپیون, Princess Anne, هانا اشمیت, حمید هامون, خانم لمپرت, BATMAN, کنتس پابرهنه, جروشا, لو هارپر, پیر چنگی, ایـده آلـیـسـت, Memento
ارسال پاسخ