[-]
جعبه پيام
» <Kathy Day> جناب اﻟﻜﺘﺮﻭﭘﻴﺎﻧﻴﺴﺖ از شما بسیار ممنونم...
» <مارک واتنی> خواهش می کنم بتمن عزیز
» <BATMANhttps://www.aparat.com/v/XI0kt
» <BATMANhttps://www.doostihaa.com/post/tag/%D8%A...kanon-2021
» <BATMANhttps://www.aparat.com/v/pFib3
» <BATMAN> با تشکر از مارک واتنی عزیز/ نسخه های سینمایی بامزی هم منتشر شدن/ بامزی تو سوئد خیلی محبوبه، از گذشته تا به امروز ازین شخصیت انیمیشن تولید میشه
» <مارک واتنی> ارادت شارینگهام عزیز
» <شارینگهام> درود بر همه ی دوستان ، سپاس از مارک واتنی عزیز
» <مارک واتنی> دانلود کارتون قدیمی و نوستالژیک "بامزی" بصورت کامل و دوبله فارسی : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...7#pid45427
» <کنتس پابرهنه> توی یک دنیای موازی، امروز 45 ساله شده... https://imgurl.ir/uploads/c93116_HL.jpg
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 4 رای - 3.75 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اولین کامپیوتر ها ...
نویسنده پیام
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #54
RE: اولین کامپیوتر ها ...

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

بازی شبیه ساز نبرد هوایی   ACE - Air Combat Emulator  محصول شرکت  Cascade Games ltd انگلستان در سال 1985

.

این بازی که از اولین نسخ های شبیه سازی و دقیق برای یک گیم میباشد؛ از معروفترین، جذابترین و پر طرفدارترین بازیهای C 64 در طول دهه هشتاد میلادی است و به لحاظ سه بعدی بودن - با امکانات برنامه نویسی گذشته - یک کار سنگین برای گیم محسوب میگردد .

.

ایده بازی در قالب یک نبرد دشوار هوایی برای مقابله با تهاجم گسترده دشمن از زمین، هوا و دریا است که با پیاده کردن قوای خود از طریق دریا و در امتداد خطوط ساحلی - با پشتیبانی ناوها و هواپیماها - اکنون به سوی مناطق مرکزی در حال پیشروی است . قبل از تسلط آنها بر کلیه نقاط که هنگام تسخیر شدن با مربع های قرمز رنگ در نقشه مشخص میگردند و تسخیر فرودگاهها - شامل سه فرودگاه یکی در مرکز، نزدیک به نواحی ساحلی و دو فرودگاه دیگر در بالای صفحه نمایش در سمتهای راست و چپ - باید سریعاً با نبرد های هوایی سنگین دشمن را متوقف و در ادامه کلیه مناطق تسخیر شده را باز پس گرفت .

.

گرافیک این بازی در سه حالت روز، شب و زمستان تغییر میابد و میتواند بصورت تکنفره یا دو نفره انجام پذیرد . در صورت انتخاب حالت دو نفره، بازیکن دوم در قالب کمک خلبان کنترل شلیک ها، را در دست خواهد گرفت و در نشانه روی و قفل کردن روی اهداف، تعویض سلاح، ناوبری و شناسایی موقعیت در نقشه و پرتاب ضد موشکها یاری مینماید  .

.

قبل از شروع، بازیکن سطح بازی و نوع اسلحه مورد نیاز را انتخاب میکند . بلحاظ مرحله بندی و زمان بندی بازی در هر موقعیت، سلاح خاصی انتخاب میگردد که شامل پنج نوع سلاح میباشد :

.

موشک های هوا به هوا، air-to-air در حالت عادی 4 عدد بوده و با انتخاب حالت برتری هوایی AIR  SUPERIORITY تعدادشان به 12 عدد افزایش میابد .

موشکهای هوا به زمین، air-to-ground در حالت عادی 8 عدد میباشد . با اتنخاب حالت درگیری زمینی،  GROUND ATTACK این تعداد به 16 عدد افزایش یافته و متعاقباً موشکهای هوا به هوا به دو عدد کاهش میابد .

موشک ضد کشتی، Anti-ship این موشکها در حالت عادی در دسترس نیستند و تنها در صورت انتخاب حالت درگیری با ناوها، NAVAL ATTACK  هشت عدد موشک سنگین ضد کشتی بر روی هواپیما بسته میشود .

در کلیه مراحل 6000 گلوله مسلسل آماده شلیک میباشد . همچنین تعداد 30 عدد ضد موشک - منور، flare - برای گمراه کردن و تغییر مسیر موشکهای شلیک شده از سکوها، هواپیماها و هلکوپتر ها در دسترس قرار میگیرد .

.

این بازیِ سه بعدی دارای 9 درجه دشواری است و به پایان رساندن آن درسطح نهایی، مستلزم صرف زمانی در حدود دوازده ساعت میباشد - چهار ساعت ابتدایی بازی برای از بین بردن کلیه  اسکادران های دشمن که در حدود پانزده اسکادران میباشد . پنج ساعت دوم برای از بین بردن چهار موضع نیروی زمینی شناور که در حال پیشرویِ پیوسته، همراه با تغییرات مداوم موضع هستند و سه ساعت نهایی برای پاکسازی کشتی ها و ناوهای هواپیمابر است که تا این زمان در حدود سی بار فرود و برخاست هواپیما انجام گرفته و در حدود چهل هزار امتیاز بدست آمده است .

بغیر از برخی اهداف مانند ناوها با 500 و هواپیماها با 150 و 300 امتیاز، بقیه هدفها امتیازاتی اندک دارند و بدین لحاظ رسیدن به امتیازات نهایی در این بازی تا حدودی دشوار میباشد .

.

در بازی ace علاوه بر نیاز به مهارت برای مبارزه با هواپیماهای جنگنده fighter، مصون ماندن از پرتاب موشکها و پدافندهای ضد هوایی دشمن - مانند سکوهای پرتاب موشک، هلکوپترهای در حال گشت و تانکها - اتمام این بازی نیازمند به رعایت زمانبندی دقیق برای فرود آمدن، انتخاب و تعویض صحیح اسلحه، مراقبت از سوخت و کنترل سطوح فرامین هنگام درگیری های هوایی قبل از صدمه غیر قابل جبران به هواپیماست .

 .

کمکهای بازی تنها در تعداد محدودی دفعه انجام میگیرد که شامل اجازه دو تا سه بار اجکت، Eject تنها در منطقه سبز و خودی و قبل از آسیب کلی به هواپیما - و یا دو بار بازیابی موتور است که در اثر گلوله و صدمه زیاد از کار افتاده اند . در صورت چند بار استفاده ار آیتم اول از شماره کمکهای دوم کاسته میشود .

این بازی فاقد موسیقی است و تنها صدای خشدار موتورها، انفجارها، شلیکها و پیامهای شفاهی کابین در آن بگوش میرسد .

در طول نبرد، خلبان از طریق نقشه، علایم هشدار بر روی صفحه مانیتورهای کابین و هشدارهای شفاهی، راهنمایی و هدایت میشود . همچنین از لحظه بلند شدن هواپیما که سوخت شروع به کاستن میکند؛ با گذشت زمان هواپیمای سوخت رسان در مسیری که عموماً نزدیک به مرکز صفحه و در ارتفاع بالا است حضور میابد و با قرار گرفتن در محدوده پروازِ او میتوان مجدداً سوخت دریافت نمود - این موضوع در مراحل پایانی بازی که اکثر فرودگاه ها تسخیر شده اند و یا هنگام درگیری با کشتی های دشمن که مجبور به طی مسافت های طولانی از فرودگاههای دوردست به سمت ساحل است؛ اهمیت میابد -

.

از ترفند های بازی در درگیری هوایی، صعود سریع بصورت مارپیچ به ارتفاع بالا، چرخش سریع هواپیما روی هدف و از بین بردن حداقل دو فروند از آنها در همان ابتدا بمنظور کاستن از شدت آتش است .

در محدوده هواپیمای سوخت رسان جنگنده های دشمن از صفحه نمایش پاک میشوند و از آنجا که اولویت با فرود آمدن هواپیما میباشد؛ انجام عملیات سوخت رسانی تنها در مراحل پایانی و یا موارد اضطرار مانند فاصله زیاد از فرودگاه توصیه میگردد  .

نوع انتخاب اسلحه در این بازی حائز اهمیت است . در شروع بازی بهتر است اسلحه هواپیما در حالت درگیری هوایی انتخاب شود و پس از منهدم کردن دو  اسکادران دشمن و اندکی درگیری زمینی دوباره به پایگاه بازگشت .

هنگام کاسته شدن از مهمات و یا آسیب شدید هواپیما - با علامت برفک بر روی صفحات مانیتور - بعلت کنترل نامناسب سطوح فرامین و احتمال خرابی و صدمه کامل، بهتر است ریسک ادامه در گیری با برگشت به پایگاه بدل گردد .

برای طی مسافت طولانیِ بازگشت به فرودگاه یا رسیدن به شناورهای دشمن، میتوان جهت صرفه جویی در مصرف سوخت از قدرت موتورها تا حد امکان کاست .

در درگیری زمینی ارتفاع مناسب 1700 پا است و در صورت نزدیک شدن موشک ها میتوان با چرخش  هواپیما، مسیر موشکها را منحرف نمود .

 در این بازی نقشه باید بطور مداوم بررسی گردد تا ضمن آمادگی برای مقابله با هجوم مجدد اسکادرانهای دشمن - جهت درگیری در ارتفاع مناسب یا فرصت بازگشت به پایگاه درصورت اشکال در پارامترهای سلاح، سوخت و خرابی - از تسخیر نشدن فرودگاه مطلع گشت .

هنگام فرود سرعت باید در حداقل مقدار آن و از باز بودن چرخها مطمئن بود - کلید U - همچنین هواپیما مییایست تا حد امکان در ابتدای باند فرود آید . در غیر اینصورت هنگام برخاست مجدد، با کوتاه شدن باند و قبل از برخاست، هواپیما منفجر میگردد . در بازی باید دقت نمود؛ چند ثانیه بعد از بلند شدن با استفاده از کلید U چرخها جمع شوند - این کلید مانع از انفجار هواپیما میشود و در طول پرواز باید دقت کرد تا اشتباهاً فشار داده نشود -

در انتها و در صورت تمایلِِ بازیکن، اطلاعات و امتیازات او بر روی tape ذخیره میگردد - برخی آمار ارائه شده در این پست بصورت تقریبی است -

.

.

video game :

http://s5.picofile.com/file/8152844400/A...1.flv.html

http://s5.picofile.com/file/8152844034/A...2.flv.html

.

.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۸/۳۰ عصر ۰۴:۲۸
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : زینال بندری, BATMAN, پرشیا, هانا اشمیت, اسکورپان شیردل, خانم لمپرت, Classic, گولاگ, سروان رنو, حمید هامون, مگی گربه, زرد ابری, rahgozar_bineshan, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون, کمودور ایران
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۸۹/۸/۲۴, صبح ۰۱:۱۶
RE: اولین کامپیوتر ها ... - ساب زیرو - ۱۳۸۹/۸/۲۴, صبح ۰۱:۳۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۸۹/۸/۲۴, عصر ۱۰:۵۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - ساب زیرو - ۱۳۸۹/۸/۲۴, عصر ۱۱:۱۶
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Classic - ۱۳۸۹/۸/۲۵, عصر ۰۲:۱۴
RE: اولین کامپیوتر ها ... - هری لایم - ۱۳۸۹/۸/۲۵, عصر ۰۲:۳۶
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Classic - ۱۳۸۹/۸/۲۸, صبح ۰۲:۰۷
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۸۹/۸/۳۰, صبح ۱۲:۰۵
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۸۹/۹/۱۵, صبح ۰۱:۰۲
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Classic - ۱۳۹۱/۲/۳۰, صبح ۱۱:۳۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Classic - ۱۳۹۱/۳/۱۶, عصر ۰۸:۰۵
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۱/۹/۵, عصر ۰۲:۵۱
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴, عصر ۱۰:۵۷
RE: اولین کامپیوتر ها ... - مکسیموس - ۱۳۹۱/۱۱/۴, عصر ۰۲:۱۳
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Oliver - ۱۳۹۲/۳/۱۱, عصر ۰۹:۳۶
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Oliver - ۱۳۹۲/۳/۱۳, صبح ۱۲:۲۴
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Schindler - ۱۳۹۲/۴/۷, صبح ۰۴:۲۴
RE: اولین کامپیوتر ها ... - BATMAN - ۱۳۹۲/۴/۹, عصر ۰۸:۳۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - اکتورز - ۱۳۹۲/۴/۱۰, صبح ۰۲:۱۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Schindler - ۱۳۹۲/۴/۱۰, صبح ۰۶:۰۰
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Schindler - ۱۳۹۲/۴/۱۰, صبح ۰۶:۵۷
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۲/۴/۱۳, عصر ۰۵:۵۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Schindler - ۱۳۹۲/۴/۱۵, عصر ۰۷:۰۳
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Schindler - ۱۳۹۲/۴/۱۷, عصر ۰۶:۵۶
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Schindler - ۱۳۹۲/۴/۲۰, صبح ۰۲:۵۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Schindler - ۱۳۹۲/۶/۳, صبح ۰۱:۰۳
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۲/۶/۲۴, عصر ۱۱:۱۶
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۲/۷/۴, عصر ۱۱:۲۲
RE: اولین کامپیوتر ها ... - BATMAN - ۱۳۹۲/۷/۶, صبح ۱۲:۴۳
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۲/۸/۳, عصر ۰۹:۰۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۲/۹/۱۰, عصر ۰۷:۵۴
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶, عصر ۰۴:۴۳
RE: اولین کامپیوتر ها ... - BATMAN - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹, صبح ۰۲:۴۹
RE: اولین کامپیوتر ها ... - BATMAN - ۱۳۹۲/۱۱/۷, صبح ۱۲:۱۱
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۲/۱۱/۷, صبح ۰۹:۲۴
RE: اولین کامپیوتر ها ... - برو بیکر - ۱۳۹۳/۱/۲۷, عصر ۰۷:۱۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Joe Bradley - ۱۳۹۳/۲/۳۰, عصر ۰۳:۳۴
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۳/۳/۲۹, عصر ۱۲:۴۲
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Kurt Steiner - ۱۳۹۳/۸/۷, عصر ۱۲:۲۱
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Kurt Steiner - ۱۳۹۳/۸/۹, عصر ۰۱:۳۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Kurt Steiner - ۱۳۹۳/۸/۱۰, عصر ۰۸:۴۳
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۳/۸/۱۵, عصر ۰۵:۰۲
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Kurt Steiner - ۱۳۹۳/۸/۱۶, عصر ۰۵:۴۲
RE: اولین کامپیوتر ها ... - جیسون بورن - ۱۳۹۳/۸/۲۳, صبح ۰۱:۰۵
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Kurt Steiner - ۱۳۹۳/۸/۲۳, عصر ۰۲:۳۹
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Kurt Steiner - ۱۳۹۳/۸/۲۰, عصر ۰۶:۰۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Kurt Steiner - ۱۳۹۳/۸/۲۲, عصر ۰۵:۵۳
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Kurt Steiner - ۱۳۹۳/۸/۲۴, عصر ۰۸:۰۴
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Kurt Steiner - ۱۳۹۳/۸/۳۰ عصر ۰۴:۲۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Kurt Steiner - ۱۳۹۳/۹/۴, عصر ۱۲:۳۵
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۳/۹/۱۵, صبح ۱۲:۵۵
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Joe Bradley - ۱۳۹۳/۹/۱۵, صبح ۰۱:۳۹
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۳/۱۲/۶, صبح ۰۹:۲۷
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Memento - ۱۳۹۴/۵/۹, صبح ۱۲:۵۰
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Classic - ۱۳۹۴/۵/۱۰, صبح ۱۱:۳۴
RE: اولین کامپیوتر ها ... - اشپیلمن - ۱۳۹۴/۵/۱۰, عصر ۰۴:۲۶
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Memento - ۱۳۹۴/۵/۱۰, عصر ۰۴:۳۱
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Memento - ۱۳۹۴/۵/۱۰, عصر ۰۴:۵۵
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Memento - ۱۳۹۴/۵/۱۳, عصر ۰۲:۱۵
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Memento - ۱۳۹۴/۵/۱۹, عصر ۰۳:۳۷
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Memento - ۱۳۹۴/۵/۲۵, صبح ۰۴:۱۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Memento - ۱۳۹۴/۶/۵, عصر ۰۶:۱۱
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Memento - ۱۳۹۴/۷/۱۳, صبح ۰۲:۱۳
RE: اولین کامپیوتر ها ... - rahgozar_bineshan - ۱۳۹۴/۷/۱۳, عصر ۰۳:۰۲
تقدیم به رهگذر عزیز - Memento - ۱۳۹۴/۷/۱۳, عصر ۰۴:۰۶
RE: اولین کامپیوتر ها ... - اسپونز - ۱۳۹۴/۷/۱۳, عصر ۱۰:۴۷
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۴/۷/۱۴, صبح ۰۱:۰۴
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۴/۷/۲۷, صبح ۱۲:۰۹
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Keyser - ۱۳۹۴/۷/۲۷, صبح ۰۱:۲۹
RE: اولین کامپیوتر ها ... - Memento - ۱۳۹۴/۸/۱۱, صبح ۰۱:۵۶
RE: اولین کامپیوتر ها ... - آسیموف - ۱۳۹۴/۸/۱۲, عصر ۰۹:۰۷
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۴/۸/۱۲, عصر ۱۱:۵۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۴/۹/۴, صبح ۰۶:۱۹
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۴/۹/۶, صبح ۱۲:۱۳
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۴/۹/۶, عصر ۰۱:۲۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۴/۱۰/۳, صبح ۱۲:۲۲
RE: اولین کامپیوتر ها ... - زبل خان - ۱۳۹۴/۱۰/۳, عصر ۰۱:۲۹
RE: اولین کامپیوتر ها ... - جیمز باند - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱, عصر ۰۱:۳۸
RE: اولین کامپیوتر ها ... - کوین - ۱۳۹۵/۳/۲۷, عصر ۰۴:۴۷
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۶/۴/۱۸, صبح ۱۲:۰۶
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۷/۳/۲۰, عصر ۰۹:۵۹
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۸/۴/۹, عصر ۱۰:۰۲
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۳۹۹/۹/۳۰, عصر ۱۱:۳۷
RE: اولین کامپیوتر ها ... - آلبرت کمپیون - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴, عصر ۱۰:۴۲
RE: اولین کامپیوتر ها ... - آلبرت کمپیون - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷, عصر ۰۳:۱۱
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۴۰۰/۳/۱۲, صبح ۱۱:۱۳
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۴۰۰/۸/۲۵, عصر ۱۱:۱۰
BARE KNUCKLE - BATMAN - ۱۴۰۱/۹/۲۲, عصر ۰۸:۵۹
RE: اولین کامپیوتر ها ... - سروان رنو - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶, عصر ۱۱:۳۰
RE: اولین کامپیوتر ها ... - BATMAN - ۱۴۰۲/۵/۳۰, عصر ۰۸:۱۷