[-]
جعبه پيام
» <مارک واتنی> رابرت عزیز و گرامی ... این بزرگواری و حسن نیت شماست. دوستان بسیاری هم در کافه، قبلا کارتون و سریال های زیادی رو قرار داده اند که جا داره ازشون تشکر کنم.
» <مارک واتنی> دانلود کارتون جذاب " فردی مورچه سیاه " دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...7#pid45437
» <Kathy Day> جناب اﻟﻜﺘﺮﻭﭘﻴﺎﻧﻴﺴﺖ از شما بسیار ممنونم...
» <مارک واتنی> خواهش می کنم بتمن عزیز
» <BATMANhttps://www.aparat.com/v/XI0kt
» <BATMANhttps://www.doostihaa.com/post/tag/%D8%A...kanon-2021
» <BATMANhttps://www.aparat.com/v/pFib3
» <BATMAN> با تشکر از مارک واتنی عزیز/ نسخه های سینمایی بامزی هم منتشر شدن/ بامزی تو سوئد خیلی محبوبه، از گذشته تا به امروز ازین شخصیت انیمیشن تولید میشه
» <مارک واتنی> ارادت شارینگهام عزیز
» <شارینگهام> درود بر همه ی دوستان ، سپاس از مارک واتنی عزیز
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 4 رای - 3.75 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اولین کامپیوتر ها ...
نویسنده پیام
برو بیکر آفلاین
مشتری کافه
*

ارسال ها: 355
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۲/۸/۲۲
اعتبار: 37


تشکرها : 3248
( 6973 تشکر در 203 ارسال )
شماره ارسال: #41
RE: اولین کامپیوتر ها ...

یادش بخیر - چقدر خاطره پشت این عکس نهفته است.

ظهور این عکس پس از اولین ریست شدن سیستم در پی نصب سیستم عامل ویندوز ایکس پی یعنی همه چیز تحت کنترلِ و سیستم عامل ویندوز با موفقیت نصب شده است.

در اکتبر 2001 مایکرو سافت با رمزنگاری از اسم ویسلر نام اکس پی را روی پلتفرومی که دارای قابلیتهای بالاتری نسبت به ویندوز 2000 و سایر نسخه های قبلی مانند ویندوز ان تی داشت را به کاربران خود ارائه میدهد. علت انتخاب نام XP هم بدلیل آن بود که اغلب کارمندان مایکروسافت در آن ایام مشغول گذراندن تعطیلات و اسکی در تفریگاه ویسلر کانادا بودند.

بسیاری از کاربران فکر میکردند این عکس که بصورت پیشفرض در بکراند دسکتاپ ویندوز قرار میگرفت ساختگی است. اما این عکس یک عکس کاملا طبیعی است که توسط یک عکاس خوش شانس بنام چارلز اُربر که عکاس آمریکایی موسسه نشنال جیوگرافیک می باشد در 24 جون سال 1994 گرفته شده است.

چارلز این عکس را از تاکستانهای حاشیه جاده فرمانت در دره سوناما در شمال کالیفرنیا گرفته است .

مختصات جغرافیایی محل عکس:38°15'00.50"N 122°24'39.00"W

۱۳۹۳/۱/۲۷ عصر ۰۷:۱۸
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : BATMAN, حمید هامون, سی.سی. باکستر, خانم لمپرت, پرشیا, سروان رنو, اسکورپان شیردل, ژان والژان, اسپونز, Papillon, بانو, مگی گربه, زرد ابری, rahgozar_bineshan, Classic, زبل خان, L.B.Jefferies, Kathy Day, Memento, واتسون, هایدی, ایـده آلـیـسـت, کمودور ایران
Joe Bradley آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 174
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۲/۴/۲۹
اعتبار: 15


تشکرها : 160
( 1616 تشکر در 95 ارسال )
شماره ارسال: #42
RE: اولین کامپیوتر ها ...

سلام به همه

یکی از پستهای بتمن عزیز رو میخوندم و میدیدم قشنگ بود در مورد بازی Streets of rage

که برای کنسول سگاء بود.

بازی واقعا قشنگی بود .

الان که مدت زیادی از اون بازی میگذره یک بازی جدید ، البته الان دیگه زیاد جدید نیست چون برای 2011 هست اومده و به نوعی ادامه سری بازیهای Streets of rage هست که قابل بازی و اجرا بر روی ویندوز هست.

این بازی ادامه برای شورش در شهر 1 و 2 و 3 شرگت سگا SEGA در 1991 و 1993 و 1994 که در ایران هم بسیار پرطرفدار بود.

نسخه 4 در سال 2007 به صورت آزمایشی بود و نسخه 5 نسخه فینال است و دیگر نسخه جدیدی ساخته نخواهد شد.

و پایان این بازی بعد از 20 سال از نسخه 1 است.

این بازی با تمامی نسخه های ویندوز از 95 و 98 گرفته تا Vista و Se7en و همچنین لینوکس و کنسولهای Wii و WIZ قابل اجرا است.

نکته ای که باید اضافه کنم اینه که در این بازی شخصیتهای جدیدی اضافه شده و برای اینکه بتوانید با همه شخصیتها بازی کنید باید چند بار بازی رو تموم کنید.

اینم عکس بازی


لعنت به چراغ سرخ ، لعنت به چراغ سبز
-----------------------------------------
دیگه دل با کسی نیست
دیگه فریاد رسی نیست
آسمون ابری شده
دیگه خار و خسی نیست
----------------------------
تا زمانی که شخص ضعیف و مظلومی وجود نداشته باشه ، اشخاص ظالم به وجود نمی آیند.
۱۳۹۳/۲/۳۰ عصر ۰۳:۳۴
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : BATMAN, پرشیا, حمید هامون, خانم لمپرت, Classic, بانو, سروان رنو, زبل خان, زرد ابری, Kathy Day, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون
زبل خان آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 330
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۱/۱۳
اعتبار: 23


تشکرها : 2395
( 4043 تشکر در 195 ارسال )
شماره ارسال: #43
RE: اولین کامپیوتر ها ...
این سال‌ها ما اصلا نام «اتلت» را نشنیده بودیم، اما در واقع تلاش او روی نسل‌های زیادی از پیشگامان دانش اطلاعات تأثیر گذاشت و اگر نبود چه بسا پدران اینترنت، هیچ وقت به فکر تأسیس شبکه جهان‌گستر نمی‌افتادند.

یک پزشک: دهه‌ها پیش از آنکه آلن تورینگ کار در زمینه علوم کامپیوتر را شروع کند و در این زمینه یکی از پیشگام‌ها شود و نیز مدت‌ها قبل از اینکه انسان‌ها تصوری از اینترنت داشته باشند، یک مرد ایده‌آلیست و آینده‌بین بلژیکی به نام پُل اُتلِت، تصمیم گرفت که به کلیه اطلاعات موجود در دنیا نظم و سامان بدهد.

به همین خاطر در دهه‌های ابتدایی قرن بیستم، او به صورت خستگی‌ناپذیری مشغول نمایه‌سازی و بایگانی کردن اطلاعات مهم بشر شد و موفق شد اطلاعات موجود در ۱۵ میلیون کتاب، مجله، روزنامه، عکس، پوستر و قطعات هنری موزه‌ها را منظم کند.

جالب‌تر اینکه او این نمایه و این فرهنگنامه جهانی را تحت مالکیت خود قرار نداده بود و امکان استفاده و دسترسی همگانی را به آن داده بود.

او دوست داشت همه جهانیان به این اطلاعات دسترسی داشته باشند تا ارتباطی توأم با صلح بین تمدن‌ها ایجاد شود و دانش بشری در یک روند دموکراتیک به اشتراک گذاشته شود.

او با الهام با مفهومی که ولتر یا مارشال مک‌لوهان (دهکده جهانی) مطرح کرده بودند، اسم این مجموعه را Mundaneum گذاشت.

این سال‌ها ما اصلا نام «اتلت» را نشنیده بودیم، اما در واقع تلاش او روی نسل‌های زیادی از پیشگامان دانش اطلاعات تأثیر گذاشت و اگر نبود چه بسا پدران اینترنت، هیچ وقت به فکر تأسیس شبکه جهان‌گستر نمی‌افتادند.

«موندانئوم»، سیستم فایل کردن اطلاعات مخصوص خود را داشت، این فایل‌ها توسط خود اتلت طراحی شده بودند.

جالب است بدانید که در آن سال‌ها کارکنان موندانئوم به صورت مکاتبه‌ای به سؤالات مردم و دانشمندان پاسخ می‌دادند. تصور کنید که به جای یک جستجو در گوگل، نامه‌ای برای موندانئوم پست کنید تا آنها در فایل‌های آن به دنبال پاسخ سؤال شما بگردند و بعد پاسخ را برای شما پست کنند! در آن هنگام هر سال ۱۵۰۰ نامه توسط موندانئوم دریافت می‌شد.

بعد از یک دهه تلاش، موندانئوم به طور رسمی در سال ۱۹۲۰ افتتاح شد، اما متأسفانه این زمان مقارن شد با دوره اوج‌گیری نازی‌ها، آنها عقاید و اندیشه مخالف ایدئولوژی خود را تحمل نمی‌کردند.

آنها کار اتلت را ابتدایی و اتلاف انرژی می‌دانستند و تصورات عالی اتلت را درک نمی‌کردند. اتلت در سال ۱۹۳۴ رؤیای سیستمی را که داشت که در آن میلیون سند و عکس و فایل و صوت قابل جستجو باشند و به هم لینک شوند.

مسلما در آن زمان خبری از کامپیوترها متصل به هم و حافظه‌ای دیجیتالی نبود، پس اتلت در تخیلات خود به کتابخانه‌هایی از میکروفیلم و سیستم مکانیکی نمایه کردن و جستجوی این میکروفیلم‌های اطلاعاتی فکر می‌کرد.

در اهمیت افکر اتلت همین بس که بدانیم او ۲۵ سال قبل از تولید اولین ریزتراشه، ۴۰ سال قبل از ساخته شدن نخستین کامپیوتر و ۵۰ سال قبل از خلق نخستین مرورگر اینترنتی این اندیشه را در سر داشت.

اما اینها همه تخیلات اتلت نبودند، او همچنین ابزارهای تشخیص صوت، شبکه‌های وایرلس برای آپلود فایل‌ها، شبکه‌های اجتماعی و جوامع مجازی را هم پیشبینی کرده بود و البته چیزهایی که هنوز ما به انا نرسیده‌ایم یعنی به اشتراک گذاشتن تجربه‌های بویایی و چشایی!

در این تصویر، طرح اتلت را از شبکه جهان‌گستر اطلاعاتی‌اش می‌بینیم:

اتلت دوست داشت که موندانئوم ابزاری برای گردش آزاد اطلاعات در دنیا شود و از طریق آن صلح ممکن شود.

به زودی هجوم آلمان نازی شروع شد، اتلت احساس کرد که موندانئوم و ایده‌‌آل‌های سیاسی‌اش در خطر جدی هستند. به شدت نگران شد و نامه‌ای برای رئیس جمهور آمریکا -روزولت- نوشت و پیشنهاد داد که موندانئوم به آمریکا منتقل شود.

نامه اتلت در نشریات بلژیک هم منتشر شد، اما روزولت هیچگاه به این نامه پاسخ نداد. نامه دوم هم او هم بی‌پاسخ ماند. اینجا بود که از فرط استیصال او تصمیم گرفت که به نام انسانیت از نازی‌ها درخواست که کند موندانئوم را حفظ کنند.

متأسفانه در طی روزهای بعد از حمله، ۶۳ تُن از کتاب‌های اتلت به همراه همه فایل‌های او که قلب مجموعه‌اش را تشکیل می‌دادند، نابود شدند.

این امر اتلت را از درون ویران کرد، اما او رؤیایش را در طی اشغال حفظ کرد. ۴ ماه بعد از آزادسازی پاریس، اتلت فوت کرد.

اتلت سال‌ها قبل از کامپیوتر، اینترنت و حتی سیستم ضبط مغناطیسی اطلاعات زندگی می‌کرد، اما چیز مهم آینده‌بینی و آن پندار پیامبرگونه او بود.

پدر پدران اینترنت (+عکس)

پدر پدران اینترنت (+عکس)

پدر پدران اینترنت (+عکس)

۱۳۹۳/۳/۲۹ عصر ۱۲:۴۲
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پرشیا, برو بیکر, BATMAN, حمید هامون, بانو, Achilles, اکتورز, Kurt Steiner, مگی گربه, زرد ابری, پیرمرد, گولاگ, L.B.Jefferies, Kathy Day, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #44
RE: اولین کامپیوتر ها ...

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

[ سالهای 71 -72 بود که تازه سر و کله یک مهمان ویژه و دوست داشتنی تو بعضی خونه ها پبدا شده بود . بهش میگفتند کمودور - C 64 - یک دستگاه زیبا و جذاب همراه با چند نوار کاست، tape خوان، کارتریج و جوی استیک . کارتریجها البته گران بودند و بچه ها باید به همون بازیهای tape میساختند . اون موقع ها تو یک پاساژ قدیمی یه آقایی داخل مغازه اش رو پر کرده بود از نوارهای بازی این دستگاه که جلدهای بسیار زیبایی داشتند . کاستها مختلف بودند و بیشتر شان تک بازی بود . بعضی هاشون هم دو سه تا بازی داخلش بچشم میخورد . اما توی اونها کاستهایی هم پیدا میشد که ده، دوازده بازی ساده داشتند . یادمه هر بار میرفتیم اونجا به صاحب مغازه میگفتیم : ببخشید آقا ما چند تا بازی برای بچه کوچیک می خوایم - البته منظور از بچه کوچیک خودمون بودیم ولی خجالت میکشیدیم بگیم برای خودمون از طرفی هم بازیهای خشن و بزن بزنِ محض رو دوست نداشتیم - اون آقا هم برامون کاست ها رو می آورد و ما انتخاب میکردیم . نوارها البته هنوز هم گران بودند . برای همین صاحب مغازه پیشنهاد می کرد و میگقت همون کاستهای چند بازی بصرفه هستند . ولی خوب معمولا بیشترشون، چنگی به دل نمیزد و بازیهای خیلی معمولی داشتند . بلاخره تو هر کدوم از اونها یکی دو تا بازی خوب پیدا می کردیم و بتدریج که بهترینهاشون داخل چند کاست گلچین می شدند، بعدِ یه مدت، دیگه فقط همونها رو بازی میکردیم . الان از اون موقع خیلی زمان گذشته و شاید فقط خاطره صدای خنده ها، فریادها و جیغها و دعوا بر سر نوبت توی ذهن باقی مونده . الان که ویدئو این بازیها رو نگاه میکنم مقداری از اون خاطرات برام زنده میشه و امیدوارم برای دوستان هم تازگی داشته باشه ... ]

.

.

.

.

بازی نبرد کشتی ها - battle ships  - محصول شرکت  Elite Systems  بریتانیا در سال 1987

این بازی معمولا از روی tape با 50 تا 60 شماره لود میشد و بعدِ یه مدت انتظار، بلاخره خطهای رنگی مرموز ناپدید میشدند . نبرد کشتی ها جز معدود بازیهایی C 64 است که انتها، پایان، برنده و بازنده و حساب و کتاب آخرش معلوم بود .

 این بازی رو بتنهایی با خود کامپیوتر هم میشد بازی کرد ولی فِر پلی - چون راه شکست دادن کامپیوتر که Fair Play بازی میکرد رو خیلی زود میشد پیدا کرد -

نفر اول باید ناوگان رو می چید و استتار میکرد و بعد با 20 گلوله ناو های حریف رو شناسایی و منهدم میکرد . وقتی بعضی از اونها غرق میشدند به نسبت، قدرت آتش و تعداد گلوله های مقابل هم کمتر میشد و آخر سر هر کدوم که تمام ناو گروه رو از بین میبردند برنده میشد . علامت sos با ریتم موسیقیِ در حال غرق شدن خیلی میچسبید و دست حریف رو که تا اون موقع کُری میخوند می بست .

ناوگان شامل یک ناو هواپیمابر غول پیکر - که معمولاً زودتر از همه شناسایی میشد - یک ناو شکن، ناوچه، زیردریایی و قایق هست که پیدا کردن فایق و زیر دریایی بیشترین زمان رو میگرفتند . در انتها، کامپیوتر محل استتار ناوگان فرد برنده رو با نقاط رنگی نشون میداد و اونجا بود که یک آه و حسرت از اینکه تمام خونه های دور و بر و زده شده بودند جز خود هدف باقی میموند . لحظه ای که باقی مانده ناوگان با مارش پیروزی به پایگاه بر میگشتند؛ حس خیلی خوبی از غرور و  افتخار به آدم دست میداد .

.

راستی، موسیقی قشنگی هم داشت .

http://s5.picofile.com/file/8148437400/b...1.flv.html

یادش بخیر

http://s4.picofile.com/file/8162815534/b...2.flv.html

.

.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۸/۷ عصر ۱۲:۲۱
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پرشیا, مگی گربه, خانم لمپرت, برو بیکر, زینال بندری, BATMAN, Classic, برت گوردون, زرد ابری, اسکورپان شیردل, سروان رنو, بلوندی غریبه, پیرمرد, حمید هامون, Memento, واتسون, هایدی, سوفیا, آلبرت کمپیون, کمودور ایران
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #45
RE: اولین کامپیوتر ها ...

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

[ بازی بابِل بوبِل - BuBLE  BoBLE  - از زیباترین و محبوبترین بازیهای ساخته شده برای کودکان در دهه های گذشته میباشد . این بازی که بواسطه گرافیک خوب - برای کنسولهای بازی C 64، آمیگا و سگا - موسیقی شاد، جوایز و امتیازات فراوان به شکل خوراکی های دوست داشتنی، محیط و فضای کودکانه اوقات دلچسبی را برای بچه ها ایجاد مینمود؛ این قابلیت را در خود داشت تا بعنوان یک بازیِ دسته جمعی، اکثر اعضای خانواده - حتی کودکانی با سنین پایین - را جذب خود نماید . متاسفانه بدلیل فقدان قوانین کپی رایت در کشور، بازیهایی اینچنین همواره بصورت ناقص منتشر میگشتند و چه بسا در اواسط بازی با پیغام خطای دستگاه متوقف و به پایان میرسید و لذا داستان و انتهای آن تا مدتها در ابهام باقی میماند . ]

.

.

.

.

بازی بابِل بوبِل  BuBLE  BoBLE  محصول ژاپن در سال 1986

.

این بازی برای اولین بار با نام Baburu Boburu  - نام ژاپنی バ ブ ル ボ ブ ル  - توسط شرکت ژاپنی  Taito برای دستگاههای سکه ای آرکِید گیم - Arcade game - ساخته گردید .

و متعاقباً نسخه های آن برای کنسولهای بازی و کامپیوترهای خانگی تطبیق داده شد - Porting، تطبیق این بازی بین سالهای 1986 تا 1996 برای اکثر کنسولها مانند C 64، سگا، آتاری ST، شارپ Sharp X68000، سونی MSX2، پی سی های تحت داس، Amstrad CPC و ZX Spectrum انجام گردید -

بازی بابل بوبل سرشار از دمیدن حباب و تبدیل دشمنان به امتیاز است . این بازی دارای یکصد مرحله بوده و نمونه ای اولیه از بازیهایی است که دارای پایان هایی متعدد میباشد - این پایان ها به عملکرد بازیکنان و کشف گمشده ها وابسته است -

داستان این بازی درباره دو برادر بنام های بابی و بوبی است - Bubby & Bobby - که هیولایی بنام بارن فون بلوبا Baron Von Blubba - با ربودن و اسارت دوستانشان خود آنها را نیز به دو اژدهای کوچک تبدیل کرده است و اکنون باب و بوب باید صد مرحله را تا نجات خود و دوستانشان به پایان برسانند .

دو اژدهای کوچولو در این مراحل با دمیدن حباب به سوی دشمنان شان، قبل از ترکیدن مجدد حباب، آنان را به خوراکی های خوشمزه ای از قبیل کیک و شیرینی  و ... تبدیل میکنند - تبدیل اول هزار امتیاز، تبدیل دوم بصورت پیوسته دو هزار و سومین تبدیل بصورت پشت سر هم شامل چهار هزار امتیاز میباشد -

هر مرحله دارای محدودیت زمانی است و در پایان مدت زمان مشخص شده با پیغام عجله کنید -! Hurry - به بازیکنان هشدار داده میشود . درصورت پایان مهلت تعین شده؛ دشمنان شکست ناپذیر میشوند و تنها راه، فرار از مقابل آنها است - تا زمانیکه یکی از دو اژدها شکار شوند -

در این بازی برخورد با بعضی اشیا مانند چتر، ستاره دنباله دار، چراغ قدیمی، جام معجون جادویی ... باعث کمکهای بازی می گردد که شامل فِرِز کردن دشمنان، حالت آسانسور و عبور از چنین مرحله، تند شدن ریتم بازی جهت کمک در از بین بردن دشمنان و همینطور استفاده از ستاره دنباله دار برای پاک کردن صفحه نمایش از وجود آنان است .

در مرحله آخر، آنها باید با رییس بزرگ - یک کارکتر بزرگ شده از هیولاهای بازی - در غار مبارزه کنند . برای مبارزه نهایی آنان ابتدا باید معجون سحر آمیزِ نورانی را بدست آورده و حبابهای نور را - صاعقه - بصورت پشت سر هم بسوی او پرتاب کنند تا هیولا آسیب ببیند .

این بازی جز اولین بازیهایی است که دارای چند پایان بود . اگر مراحل در حالت بازی تک نفره به اتمام میرسید باریکن پایان بد را بدست می آورد - Bad ending - و پیغام دستگاه این بود که یکبار دیگر همراه با دوست خود تلاش کند - Try again with your friend - و اگر این بازی در حالت دو نفره به پایان میرسید آنها به پایان خوب دست میافتند و دوستانشان را آزاد میکردند - Good ending -

همچنین در نسخه آمریکاییِ این بازی حالت فوق العاده ای وجود داشت - Super mode - که در آن مراحل سخت تر و سریعتر انجام میگرفت و با اتمام مراحل در حالت دو نفره آنها به یک پایان واقعی دست میافتند - True ending - در یکصدمین مرحله رییس واقعی ظاهر میشد و در آنجا مشخص میگشت؛ هیولا والدینشان را طلسم نموده است . در نهایت و در پایان بازی همه آنها آزاد میشدند و زندگی و ایام را بخوبی و خوشی سپری میکردند - تا زمان اتفاقات بازی جزیره رنگین کمان که موضوع پست های بعدی است  -

.

 موسیقی این بازی زیبا توسط تیم ژاپنیِ Zuntata نوشته شده است - پیتر کلارک برای نسخه کامپیوتر خانگی C 64، دیوید ویتاکر برای آمیگا و تیم فواین برای آتاری wikipedia : Bubble Bobble   . ST

.

http://s5.picofile.com/file/8148650950/B...E.flv.html

.

.

.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۸/۹ عصر ۰۱:۳۸
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : زینال بندری, خانم لمپرت, پرشیا, زرد ابری, BATMAN, Classic, علی خوش دست, اسکورپان شیردل, سروان رنو, برو بیکر, بلوندی غریبه, پیرمرد, زبل خان, مگی گربه, حمید هامون, Memento, واتسون, هایدی, سوفیا, آلبرت کمپیون, کمودور ایران
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #46
RE: اولین کامپیوتر ها ...

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

بازی کونگ فو  2  Kung-Fu محصول ژاپن در سال 1986

.

.

این بازی بهبود یافته اولین بازی کنگ فو است که برای نخستین بار توسط شرکت مشهور کونامی ژاپن - Konami - در سال 1985 بر پایه سبک مبارزات جدید منتشر گشت - از بازی های زیبای کونامی در ایران بازی 1993.Tiny Toon Adventures یا همان خرگوش میباشد - در اولین سری از این بازی شخصیتی بنام اولانگ - Oolong - باید برای بدست آوردن عنوان استاد بزرگ و نایل شدن به همان افتخار پدر با تمام استادان هنرهای رزمی – شامل 11 استاد در نسخه اصلی و 13 استاد در نسخه های تطبیقی - با بکارگیری انواع ضربات پا و پانچ - ضربه مشت - که با ترکیب دکمه ها و حرکات جوی استیک، در دسترس قرار میگرفت - شامل 16 حرکت در انواع حالتهای ایستاده، پرش و خیز - مبارزه میکرد .

در این مبارزات کاراکتر اصلی بازی - اولانگ - قابلیت بیشترین پرش را دارا بود و هنگامی که بازیکن پس از شکست خوردن؛ فرصت دوباره برای مبارزه را می یافت - extra life - کلمه زی زی - xiè xiè، در زبان ماندارین به معنای متشکرم - شنیده میشد .

این بازی دارای کنترل مناسب بازیکن جهت انجام حرکات مختلف و ترکیبی از ضربات است که اجازه میدهد کاراکتر اصلی بتواند با هر یک از استادان که دارای شیوه مبارزه ای خاص و در عین حال نقاط ضعف مخصوص به خود هستند مبارزه کند .

دومین نسخه این بازی که دارای رویکردی متفاوت و برجسته در این سبک بود در سال 1986 بعنوان یک سرانجام و پایان برای نسخه اول منتشر گشت و متعاقباً این نسخه برای دستگاه های میکرو، کمودور 64, MSX, Amstrad CPC, ZX Spectrum ، Acorn Electron تطبیق داده شد .

در این داستان لی یانگ - Lee Young - یک استاد جوان هنرهای رزمی و پسر یک مبارز شجاع - بنام اولانگ، Oolong - است که پدرش زمانی چین را از شر باندی مخوف رها کرده است اما از این گروه یکنفر نجات میابد و خود را امپراطور Yie-Gah مینامد . اکنون مبارز جوان باید بمانند پدر کشور را یکبار و برای همیشه، از شر Yie-Gah و متحدانش خلاص نماید . در این سری از بازی ها لی یانگ ناگزیر است؛ برای مبارزه با هر یک از استادان، ابتداً از سه سطح هجوم نینجاها عبور کند و خود را به محل مبارزه اصلی برساند .

.

استادان هنر های رزمی این بازی شامل 6 نفر میباشند :

.

ین پی Yen Pei : او به عنوان امپراتور Yie-Gah شناخته میشود . لباسی بلند، گشاد و بنفش رنگی بتن نموده است و بافته او آنقدر بلند است که از آن به عنوان شلاق استفاده میکند .

لان فانگ Lan Fang : با لباسی آبی و مویی کوتاه مانند شخصیت گذشتگانش - Fan - به سوی حریفان چکشهای فولادی پرتاب میکند .

پو چین Lan Fang : او صورتی خندان و لباسی قهوه ای رنگ دارد و با مشت های سنگین و ابری از شعله های گاز حمله میکند .

 ون هو Wen Hu : ون هو لباسی زیتونی رنگ بر تن دارد . او چهره اش را با  ماسک های فلزی می پوشاند و هنگام  مبارزه، ماسکهای خود را به طرف حریف می اندازد - بمانند پشه ای که بر روی قربانی اش زوم میکند -
 وی چن Wei Chin : او حریفی طاس با شلواری سبز رنگ است که سلاح مرگبارش بومرنگ است .
می لینگ Mei Ling : می لینگ لباس فیروزه ای و مویی کوتاه دارد و به سوی حریفان خود خنجر پرتاب میکند - همانند کاراکتر مخفی Bishoo در نسخه اول بازی -

هان چن Han Chen : هان چن با لباسی قرمز و کلاهی که بیشترِ صورت او را پوشانده است به مبازه می آید و مهمترین سلاحش بمب های دود زاست .

لی جن Li Jen : حریف نهایی و بیرحم است که لباس سفید رنگی بر تن کرده و اطراف او با طوفانی از رعد و برق احاطه گشته است . غلبه بر او آخرین گام پیروزی است .

.

همانند اکثر بازی های دیگر، این بازی را نیز بصورت دو نفره میتوان انجام داد و حریف مقابل میتواند در نقش یکی از سه استاد فنون رزمی، ین پی Yen Pei، لان فانگ Lan Fang و یا پو چین Lan Fang باشد .  کاراکتر لان فانگ اولین شخصیت مبارز زن در یک گیم است که میتواند بصورت مستقل در نقش یک استاد به کار گرفته شود .

.

.

video game :

http://s5.picofile.com/file/8149107876/K...2.flv.html

music and fx by martin galway :

http://s5.picofile.com/file/8149107118/K...2.mp3.html

.

.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۸/۱۰ عصر ۰۸:۴۳
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : اسکورپان شیردل, پرشیا, زینال بندری, زینال بندری, BATMAN, خانم لمپرت, سروان رنو, برو بیکر, بلوندی غریبه, شرلوك, پیرمرد, زبل خان, مگی گربه, حمید هامون, زرد ابری, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون, کمودور ایران
زبل خان آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 330
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۱/۱۳
اعتبار: 23


تشکرها : 2395
( 4043 تشکر در 195 ارسال )
شماره ارسال: #47
RE: اولین کامپیوتر ها ...

۱۳۹۳/۸/۱۵ عصر ۰۵:۰۲
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پیرمرد, BATMAN, خانم لمپرت, Kurt Steiner, زینال بندری, مگی گربه, حمید هامون, بلوندی غریبه, زرد ابری, Memento, واتسون, آلبرت کمپیون, EDWIN
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #48
RE: اولین کامپیوتر ها ...

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

بازی بوتی BOOTY

.

محصول شرکت فایربِرد، Firebird در سال 1984

.

این بازی که بر اساس اصل جستجو  طراحی گشته است؛ در باره یک خدمه - پسری به نام جیم - است که باید راه خود را از میان طبقات زیرین عرشه یک کشتی بادبانی قدیمی - متعلق به دزدان دریایی - با جمع آوری اقلام و اشیائ غنیمتی که در گوشه و کنار آن پراکنده شده است پیدا کند .

در این بازی او باید مراقب درهایی که به اقیانوس منتهی میشوند یا او را در فضای خالی طبقات رها میکند باشد و از بمب هایی که در داخل برخی اشیا پنهان شده است حذر کند .

همچنین او درصورت برخورد با شبح دزدان دریایی، موشها، و پرندگان سرگردان - طوطی های کاپیتان - که در طول مسیر در حرکتند جانش را از دست خواهد داد .

از آنجا که تنها بواسطه سه بار سقوط، یا برخورد با کارکترهای منفی کشتی، بازی به اتمام رسیده و هیچ ابزار دفاعی - جز فرار و نیز ترفند باز و بست کردن دربها برای پاک کردن صفحه نمایش - وجود ندارد ...

به پایان رسیدن این بازی علاوه بر داشتن مهارت و تمرکز در استفاده از پلکانهای متحرک و آسانسورها، تا حدود بسیار زیادی به بخت و اقبال وابسته است .

باستثنا برخی اشیا از قبیل کیسه های سکه، شمع دانی و چراغ های قدیمی؛ اکثر غنایم داخل کشتی امتیازاتی اندک دارند و لذا زمان بازی برای جمع آوری امتیازات طولانی است - این بازی در حدود امتیاز 11 هزار، به شرف اتمام میرسد و در صورت حذف نشدن تا این مرحله؛ در حدود 5 ساعت از زمان شروع آن گذشته است -

پس از آن مجدداً بازی از ابتدا با سرعت و خطرات بیشتر آغاز میشود که در پایان هر مرحله باید بترتیب کلید های نقره ای و طلایی کشتی پیدا گردند - با توجه افزایش تصادمات، نوع طراحی برنامه و محدودیت های بازی، اتمام دو مرحله آخر تقریباً محال و غیر ممکن است - همچنین این بازی دارای ریتم موسیقی یکنواختی است که با استفاده از کلید F3 به حالت سکوت تغییر میابد . با کمک دکمه های صفحه کلید میتوان برای سوار شدن بر آسانسورها و پلکانها تمرکز و دقت بیشتری را بدست آورد  .

.

.

.

.

شرکت فایربرد، Firebird اولین بار توسط کمپانی تلکام سافت، Telecomsoft که یک شرکت فعال در زمینه نرم افزار کامپیوتر و منشعب از کمپانی برتیش تلکام BT, British Telecom میباشد؛ با هدفِ از دست ندادن بازارِ بازیهای رایانه ای در سال 1984 تاسیس گردید . در ابتدا بازی های این شرکت دارای دو نوع بر چسب و بسته بندی متمایز طلایی، Firebird Gold و نقره ای، Firebird Silver بود که بعدها با نام تجاری سیلوربرد، Silverbird جایگزین گردیدند .

در سال 1986 بر چسب جدید رین برد، Rainbird که متمرکز بر بازیهای دستگاههای جدیدِ 16 بیتی از قبیل اتاری ST و آمیگا بود؛ بعنوان جایگزین بازی های ساده تر - که متعلق به دوران 8 بیتی ها و در تسلط  کمپانی های مربوطه قرار داشت -  عرضه گردید که بر سرمایه گذاری روی بازیهای بهتر، شبیه ساز و ماجراجویی تمرکز داشت .

.

.

video game :

http://s5.picofile.com/file/8150085242/booty_2.avi.html

http://s5.picofile.com/file/8150083192/booty_1.avi.html

.

.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۸/۱۶ عصر ۰۵:۴۲
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پیرمرد, خانم لمپرت, BATMAN, زینال بندری, پرشیا, سروان رنو, مگی گربه, زبل خان, حمید هامون, جیسون بورن, گولاگ, زرد ابری, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون, کمودور ایران
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #49
RE: اولین کامپیوتر ها ...

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

بازی مسابقات موتورسیکلت  American Express - motor bike game

.

محصول شرکت  - Contex - CTX  فنلاند در سال 1984

.

ایده این بازی - که یک بازی تک نفره محسوب میگردد - بر اساس مسابقات پر خطر موتور سیکلت با طی مسیر های پیرامونیِ ایالات متحده در یک رقابت سخت، سنگین و پر حادثه میباشد .

این رقابت از سیاتل - Seattle -  آغاز و پس از عبور از شهر های پرتلند و سانفرانسیسکو در غرب؛ دالاس، نیواورلئان، میامی، چارستون در جنوب؛ آتلانتا، نیویورک و بوستون در شرق؛ راچستر، کلیولند، دیترویت، شیکاگو در شمال؛ با بازگشت به سیاتل به اتمام میرسد و در پابان آن 14 هزار کیلومتر مسیر  مسابقات طی گشته است  .

انجام این بازی علاوه بر تمرکز بسیار برای طی مسیرهای ناهموار و پر پیچ و خم - که برخورد با گارد و خروج از آن موجب قطع بازی میگردد -  ...

 و نیز عبور از شنهای روان و پرِش از مسیر های خاکی؛ نیاز به جا گذاشتن رقبا در یک مسیر پر خطر دارد ...

 مسیری که مملو از اتومبیلهای در حال تصادم و انفجار بوده و آنها به همراه وسایل پرنده ای که تمامی راه را مملو از بمب نموده اند؛ اتمام بازی را با دشواری رو برو میسازند .

در ابتدا و در شروع مسابقات با استفاده از صفحه کلید - که تنها دوبار مورد نیاز واقع میشود - اطلاعات مربوط به شرکت کننده مانند نام، کشور اعزام کننده و نام وسیله پرسیده و ثبت میشود . همچنین میتوان برخی توابع خاص را با کمک دکمه های صفحه کلید فعال نمود .

سپس مسیر هر مرحله بطور جداگانه در یک نقشه کلی هایلایت - highlight - میگردد . مسیرها دارای مسافتهای گوناگون بوده و زمانهای مختلفی برای هر کدام در نظر گرفته شده است . با پایان یافتن موفقیت آمیز هر کدام از آنها بازیکن بصورت خودکار به مرحله بعدی راه میابد و در جدول مسابقات جایگاه او ثبت میگردد .

سپس صفحه اصلی بازی نمایش داده میشود و اطلاعاتی مانند :

امتیاز، Score

سرعت، Speed

فاصله، Distance  : در سمت چپ، بطور معکوس مقدار باقیمانده تا پایان هر مرحله نمایش داده میشود

میزان خسارت؛ Damage : با رسیدن به مقدار هشتاد درصد؛ دیگر وسیله قادر به ادامه مسابقه نیست و باید تعمیر گردد

زمان باقیمانده، Time : هنگامی که قبل از اتمام مرحله زمان به 0:00:00 برسد بازی برای شرکت کننده به اتمام خواهد رسید

نشان داده میشود

همچنین در بین مراحل مسابقه با توجه به امتیازاتی که بازیکن در طول مسیر بدست آورده است؛ میتواند  قابلیتها و خدماتی را خریداری و در طول مسابقات آنها را مورد استفاده قرار دهد .

که علاوه بر بخش تعمیر موتور، شامل این امتیازات می باشند :

.

امتیاز خرید اسلحه، Guns  $700 : با کمک آن میتوان موانع و اتومیلهای پیشرو را منهدم نمود

امتیاز خرید سپر محافظ، Shield  $600 : با کمک آن در صورت برخورد با بمبها و اتومبیلها میتوان محفوظ ماند

امتیاز خرید ردیاب، Detector  $500 : به بازیکن اجازه میدهد تا در خارج از مسیر هم بتواند حرکت کند

امتیاز خرید عبور از مرحله، Stage  $300 : با فرض اتمام مرحله بازیکن به مرحله بعد راه میابد

.

.

امتیاز خرید تقویت کننده، Booster  $700 : با کمک آن سرعت در طی مسیر به دو برابر افزایش میابد

خرید امتیاز، extra points  $700 : معادل 1000 امتیاز به بازیکن داده میشود

خرید رتبه در جدول لیگ، extra league points  $800 : معادل دو رتبه در جدول به بازیکن داده میشود

امتیاز خرید زمان، Timer  $600 : که با اتمام آن باز هم میتوان مرحله را به پایان رساند

که چهار مورد اول تنها در تعداد دفعات محدودی در دسترس قرار میگیرند

.

.

video game :

http://s5.picofile.com/file/8150977418/A...s.flv.html

.

.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۸/۲۰ عصر ۰۶:۰۸
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پیرمرد, زینال بندری, برو بیکر, خانم لمپرت, سرهنگ آلن فاکنر, BATMAN, Keyser, پرشیا, حمید هامون, بلوندی غریبه, گولاگ, مگی گربه, زرد ابری, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون, کمودور ایران
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #50
RE: اولین کامپیوتر ها ...

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

بازی گارفیلد   Garfield - Big, Fat, Hairy Deal

.

محصول کمپانی Science 451 سوئد در سال 1988

.

این بازی که بر اساس داستانهای کمیک استریپ گارفیلد - ساخته شده توسط جیم دیویس در سال 1978 -  طراحی گشته، دومین بازی ویدئویی از این مجموعه محسوب میگردد .

گارفیلد در واقع یک بازی معمایی است که شخصیتهای مورد علاقه کودکان مانند خود گارفیلد، اودی و جان در آن حضور دارند و علاوه بر C 64 نسخه های آن برای دستگاه های آتاری ST و ZX Spectrum، AMSTRAD CPC و آمیگا وجود دارد  - در برخی از نسخه های این بازی، گرافیکِ پس زمینه تنها بصورت سیاه و سفید نمایش داده میشود که در نسخه C 64  رنگی است -

اساس بازی بر پایه جستجو است و هدف از آن آزاد کردن آرلن است که در محل نگهداری حیوانات بدون مجوز اسیر گشته است .

گارفیلد تلاش خود را از خانه جان شروع میکند او با جان، اودی و موشهای غول پیکر ملاقات میکند و هرکدام از آنها میتوانند کمک یا مانع تلاش او گردند . در مسیرش به فاضلاب، پارک، فروشگاه و ... سرک میکشد . در طول راه اشیاء مختلفی را بر میدارد یا معاوضه میکند . در شروع بازی او باید ابتداً اودی را به سمت یک تکه استخوان در نزدیکی درب خروج هدایت کند تا بدینوسیله به بیرون راه یابد و در عین حال همیشه باید مراقب سطح انرژی خود نیز باشد .

.

.

.

video game :

http://s5.picofile.com/file/8151365576/G...l.flv.html

.

.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۸/۲۲ عصر ۰۵:۵۳
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پیرمرد, زینال بندری, BATMAN, خانم لمپرت, سرهنگ آلن فاکنر, حمید هامون, بلوندی غریبه, سروان رنو, مگی گربه, زرد ابری, Kathy Day, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون, کمودور ایران
جیسون بورن آفلاین
تحت تعقیب
*

ارسال ها: 190
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۰/۷/۱۵
اعتبار: 22


تشکرها : 1438
( 1644 تشکر در 83 ارسال )
شماره ارسال: #51
RE: اولین کامپیوتر ها ...

(۱۳۹۳/۸/۱۶ عصر ۰۵:۴۲)Kurt Steiner نوشته شده:  

اگر ممکنه تصویری ار کیسی که این نوار داخل آن اجرا میشد؛ قرار دهید.

۱۳۹۳/۸/۲۳ صبح ۰۱:۰۵
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : بلوندی غریبه, زرد ابری, آلبرت کمپیون
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #52
RE: اولین کامپیوتر ها ...

(۱۳۹۳/۸/۲۳ صبح ۰۱:۰۵)جیسون بورن نوشته شده:  

اگر ممکنه تصویری ار کیسی که این نوار داخل آن اجرا میشد؛ قرار دهید.

.

   .

.


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۸/۲۳ عصر ۰۲:۳۹
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پرشیا, BATMAN, زبل خان, بلوندی غریبه, حمید هامون, خانم لمپرت, سروان رنو, زرد ابری, Kathy Day, Memento, واتسون, آلبرت کمپیون, EDWIN
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #53
RE: اولین کامپیوتر ها ...

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

بازی جزیره های رنگین کمان    Rainbow Islands - The Story of Bubble Bobble 2

.

محصول شرکت Taito در سال 1987

.

این بازی در واقع ادامه بازی بابِل بوبل Bubble Bobble و یک سرانجام برای این بازی است که در  سال قبل از آن توسط شرکت Taito منتشر گشته است .

در حال حاضر باب و بوب - Bubby & Bobby - بعد از موفقیتشان در داستان قبلی به شکل اولیه خود بازگشته اند و اکنون بجای دو اژدهای کوچولو، دو پسر بچه - بسته به انتخاب بازی تکنفره یا دو نفره - حضور دارند . قهرمانان داستان در ادامه ماجراهای خود به سرزمین رنگین کمان فرستاده میشوند و آنها تلاش میکنند تا جزیره ها را از شر ساکنان بدی که در غیابشان آنجا را مورد تاخت و تاز خود قرار داده اند خلاص کنند .

آنها با کمک چتر جادویی توانایی ایجاد رنگین کمان را دارند و با استفاده از این قابلیت دشمنانشان را - که شامل جانوران فانتزی مختلف است - در زیر رنگین کمان به دام انداخته و با برخورد به آنها تبدیل به جوایزی مانند الماس و جواهرات و ...امتیاز میکنند . با پرتاب رنگین کمان از بالا، دشمنان به الماس هایی با رنگهای مختلف تبدیل میگردند . در این بازی میتوان هفت نوع الماس رنگی، شامل قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی روشن، آبی تیره و بنفش را جمع آوری کرد . درصورتیکه تعداد آنها به عدد هفت برسد بازیکن یک الماس بزرگ بدست می آورد که برای شکست دادن هیولای نهاییِ جزیره مورد استفاده قرار میگیرد همچنین بالای آن یک در ظاهر شده و با کمک آن بازیکن یک توانایی دائمی پیدا میکند - بعنوان مثال بال ها در جزیره چهارم -

باب و بوب باید با پریدن روی رنگین کمانها قبل از بین رفتنشان همانند پلکان بطور عمودی بالا رفته و صعود کنند . همچنین همانند نسخه بازی اول، برای صعود و اتمام هر مرحله زمانی در نظر گرفته شده است . در صورت تاخیر بیش از حد با پیغام عجله کنید - hurry - به بازیکن هشدار داده میشود و در این لحظه با بالا آمدن سطح آب قهرمان باید قبل از غرق شدن با پرواز به بالا سریعاً خود را نجات دهد .

بازی شامل 7 جزیره میباشد  - در نسخه اصلی 10 جزیره وجود دارد که برای C 64 این تعداد کوتاه گشته است - در هر جزیره 4 مرحله وجود دارد و در پایان آن باید با هیولای جزیره مبارزه کرد .

برای رسیدن به امتیازات بالا در این بازی - که به آرامی از سطح آسان به دشوار تغییر میابد و همراه با آن جذابیت ها و شگفتی های زیادی نیز برای بازیکن در نظر گرفته شده است - داشتن چند نوع نوع مهارت الزامی است .

جهت جمع آوری جوایز علاوه بر راه رفتن روی آنها میتوان با پرتاب رنگین کمان آنها را برداشت که علاوه بر آن، اقلام مخفی نیز آشکار میشوند .

برخی از کمکهای بازی ستاره ها هستند که با تماس با آنها منفجر شده و کارکترهای بد را از بین میبرند .

رنگ الماسها بستگی به منطقه بازی دارد . اگر فرضا ً تصویر صفحه نمایش به صورت عمودی به هفت منطقه مساوی تقسیم شود بازیکن تقریبا میداند برای ایجاد الماسِ رنگی مورد نیاز در چه محلی باید با رنگین کمان به دشمنان ضربه بزند . 

در هر جزیره یک در مخفی وجود دارد که با دسترسی به آن یک اتاق مخفیِ جادویی به بازیکن اعطا می شود . هنگام رسیدن به پایان مرحله، یک درب نقره ای ظاهر شده و دیگر بازیکن مجبور به مبارزه با هیولای بازی نیست .

همچنین اگر بازیکن تمام الماسهای بزرگ هر جزیره را جمع آوری کند؛ در انتها او به یک پایان واقعی دست میابد که شامل نجات شهروندان جزیره ها، بازگشت در صورت و شکل واقعی و تشکر از بازیکن است .

اتفاقات جزیره پنجم یک یادآوری و ادای احترام به بازی Arkanoid است که قبلاً از همین شرکت منتشر گشته است و در آن موسیقی، دشمنان و هیولا به کارکترهای آن بازی بدل میگردند .

.

.

video game :

http://s5.picofile.com/file/8151751042/R...4.flv.html

.

.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۸/۲۴ عصر ۰۸:۰۴
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : زینال بندری, BATMAN, زبل خان, پرشیا, Kathy Day, بلوندی غریبه, حمید هامون, خانم لمپرت, مگی گربه, زرد ابری, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #54
RE: اولین کامپیوتر ها ...

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

بازی شبیه ساز نبرد هوایی   ACE - Air Combat Emulator  محصول شرکت  Cascade Games ltd انگلستان در سال 1985

.

این بازی که از اولین نسخ های شبیه سازی و دقیق برای یک گیم میباشد؛ از معروفترین، جذابترین و پر طرفدارترین بازیهای C 64 در طول دهه هشتاد میلادی است و به لحاظ سه بعدی بودن - با امکانات برنامه نویسی گذشته - یک کار سنگین برای گیم محسوب میگردد .

.

ایده بازی در قالب یک نبرد دشوار هوایی برای مقابله با تهاجم گسترده دشمن از زمین، هوا و دریا است که با پیاده کردن قوای خود از طریق دریا و در امتداد خطوط ساحلی - با پشتیبانی ناوها و هواپیماها - اکنون به سوی مناطق مرکزی در حال پیشروی است . قبل از تسلط آنها بر کلیه نقاط که هنگام تسخیر شدن با مربع های قرمز رنگ در نقشه مشخص میگردند و تسخیر فرودگاهها - شامل سه فرودگاه یکی در مرکز، نزدیک به نواحی ساحلی و دو فرودگاه دیگر در بالای صفحه نمایش در سمتهای راست و چپ - باید سریعاً با نبرد های هوایی سنگین دشمن را متوقف و در ادامه کلیه مناطق تسخیر شده را باز پس گرفت .

.

گرافیک این بازی در سه حالت روز، شب و زمستان تغییر میابد و میتواند بصورت تکنفره یا دو نفره انجام پذیرد . در صورت انتخاب حالت دو نفره، بازیکن دوم در قالب کمک خلبان کنترل شلیک ها، را در دست خواهد گرفت و در نشانه روی و قفل کردن روی اهداف، تعویض سلاح، ناوبری و شناسایی موقعیت در نقشه و پرتاب ضد موشکها یاری مینماید  .

.

قبل از شروع، بازیکن سطح بازی و نوع اسلحه مورد نیاز را انتخاب میکند . بلحاظ مرحله بندی و زمان بندی بازی در هر موقعیت، سلاح خاصی انتخاب میگردد که شامل پنج نوع سلاح میباشد :

.

موشک های هوا به هوا، air-to-air در حالت عادی 4 عدد بوده و با انتخاب حالت برتری هوایی AIR  SUPERIORITY تعدادشان به 12 عدد افزایش میابد .

موشکهای هوا به زمین، air-to-ground در حالت عادی 8 عدد میباشد . با اتنخاب حالت درگیری زمینی،  GROUND ATTACK این تعداد به 16 عدد افزایش یافته و متعاقباً موشکهای هوا به هوا به دو عدد کاهش میابد .

موشک ضد کشتی، Anti-ship این موشکها در حالت عادی در دسترس نیستند و تنها در صورت انتخاب حالت درگیری با ناوها، NAVAL ATTACK  هشت عدد موشک سنگین ضد کشتی بر روی هواپیما بسته میشود .

در کلیه مراحل 6000 گلوله مسلسل آماده شلیک میباشد . همچنین تعداد 30 عدد ضد موشک - منور، flare - برای گمراه کردن و تغییر مسیر موشکهای شلیک شده از سکوها، هواپیماها و هلکوپتر ها در دسترس قرار میگیرد .

.

این بازیِ سه بعدی دارای 9 درجه دشواری است و به پایان رساندن آن درسطح نهایی، مستلزم صرف زمانی در حدود دوازده ساعت میباشد - چهار ساعت ابتدایی بازی برای از بین بردن کلیه  اسکادران های دشمن که در حدود پانزده اسکادران میباشد . پنج ساعت دوم برای از بین بردن چهار موضع نیروی زمینی شناور که در حال پیشرویِ پیوسته، همراه با تغییرات مداوم موضع هستند و سه ساعت نهایی برای پاکسازی کشتی ها و ناوهای هواپیمابر است که تا این زمان در حدود سی بار فرود و برخاست هواپیما انجام گرفته و در حدود چهل هزار امتیاز بدست آمده است .

بغیر از برخی اهداف مانند ناوها با 500 و هواپیماها با 150 و 300 امتیاز، بقیه هدفها امتیازاتی اندک دارند و بدین لحاظ رسیدن به امتیازات نهایی در این بازی تا حدودی دشوار میباشد .

.

در بازی ace علاوه بر نیاز به مهارت برای مبارزه با هواپیماهای جنگنده fighter، مصون ماندن از پرتاب موشکها و پدافندهای ضد هوایی دشمن - مانند سکوهای پرتاب موشک، هلکوپترهای در حال گشت و تانکها - اتمام این بازی نیازمند به رعایت زمانبندی دقیق برای فرود آمدن، انتخاب و تعویض صحیح اسلحه، مراقبت از سوخت و کنترل سطوح فرامین هنگام درگیری های هوایی قبل از صدمه غیر قابل جبران به هواپیماست .

 .

کمکهای بازی تنها در تعداد محدودی دفعه انجام میگیرد که شامل اجازه دو تا سه بار اجکت، Eject تنها در منطقه سبز و خودی و قبل از آسیب کلی به هواپیما - و یا دو بار بازیابی موتور است که در اثر گلوله و صدمه زیاد از کار افتاده اند . در صورت چند بار استفاده ار آیتم اول از شماره کمکهای دوم کاسته میشود .

این بازی فاقد موسیقی است و تنها صدای خشدار موتورها، انفجارها، شلیکها و پیامهای شفاهی کابین در آن بگوش میرسد .

در طول نبرد، خلبان از طریق نقشه، علایم هشدار بر روی صفحه مانیتورهای کابین و هشدارهای شفاهی، راهنمایی و هدایت میشود . همچنین از لحظه بلند شدن هواپیما که سوخت شروع به کاستن میکند؛ با گذشت زمان هواپیمای سوخت رسان در مسیری که عموماً نزدیک به مرکز صفحه و در ارتفاع بالا است حضور میابد و با قرار گرفتن در محدوده پروازِ او میتوان مجدداً سوخت دریافت نمود - این موضوع در مراحل پایانی بازی که اکثر فرودگاه ها تسخیر شده اند و یا هنگام درگیری با کشتی های دشمن که مجبور به طی مسافت های طولانی از فرودگاههای دوردست به سمت ساحل است؛ اهمیت میابد -

.

از ترفند های بازی در درگیری هوایی، صعود سریع بصورت مارپیچ به ارتفاع بالا، چرخش سریع هواپیما روی هدف و از بین بردن حداقل دو فروند از آنها در همان ابتدا بمنظور کاستن از شدت آتش است .

در محدوده هواپیمای سوخت رسان جنگنده های دشمن از صفحه نمایش پاک میشوند و از آنجا که اولویت با فرود آمدن هواپیما میباشد؛ انجام عملیات سوخت رسانی تنها در مراحل پایانی و یا موارد اضطرار مانند فاصله زیاد از فرودگاه توصیه میگردد  .

نوع انتخاب اسلحه در این بازی حائز اهمیت است . در شروع بازی بهتر است اسلحه هواپیما در حالت درگیری هوایی انتخاب شود و پس از منهدم کردن دو  اسکادران دشمن و اندکی درگیری زمینی دوباره به پایگاه بازگشت .

هنگام کاسته شدن از مهمات و یا آسیب شدید هواپیما - با علامت برفک بر روی صفحات مانیتور - بعلت کنترل نامناسب سطوح فرامین و احتمال خرابی و صدمه کامل، بهتر است ریسک ادامه در گیری با برگشت به پایگاه بدل گردد .

برای طی مسافت طولانیِ بازگشت به فرودگاه یا رسیدن به شناورهای دشمن، میتوان جهت صرفه جویی در مصرف سوخت از قدرت موتورها تا حد امکان کاست .

در درگیری زمینی ارتفاع مناسب 1700 پا است و در صورت نزدیک شدن موشک ها میتوان با چرخش  هواپیما، مسیر موشکها را منحرف نمود .

 در این بازی نقشه باید بطور مداوم بررسی گردد تا ضمن آمادگی برای مقابله با هجوم مجدد اسکادرانهای دشمن - جهت درگیری در ارتفاع مناسب یا فرصت بازگشت به پایگاه درصورت اشکال در پارامترهای سلاح، سوخت و خرابی - از تسخیر نشدن فرودگاه مطلع گشت .

هنگام فرود سرعت باید در حداقل مقدار آن و از باز بودن چرخها مطمئن بود - کلید U - همچنین هواپیما مییایست تا حد امکان در ابتدای باند فرود آید . در غیر اینصورت هنگام برخاست مجدد، با کوتاه شدن باند و قبل از برخاست، هواپیما منفجر میگردد . در بازی باید دقت نمود؛ چند ثانیه بعد از بلند شدن با استفاده از کلید U چرخها جمع شوند - این کلید مانع از انفجار هواپیما میشود و در طول پرواز باید دقت کرد تا اشتباهاً فشار داده نشود -

در انتها و در صورت تمایلِِ بازیکن، اطلاعات و امتیازات او بر روی tape ذخیره میگردد - برخی آمار ارائه شده در این پست بصورت تقریبی است -

.

.

video game :

http://s5.picofile.com/file/8152844400/A...1.flv.html

http://s5.picofile.com/file/8152844034/A...2.flv.html

.

.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۸/۳۰ عصر ۰۴:۲۸
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : زینال بندری, BATMAN, پرشیا, هانا اشمیت, اسکورپان شیردل, خانم لمپرت, Classic, گولاگ, سروان رنو, حمید هامون, مگی گربه, زرد ابری, rahgozar_bineshan, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون, کمودور ایران
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #55
RE: اولین کامپیوتر ها ...

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

بازی های کوتاه : short games

.

این بازیها که عموماً با حجمی اندک، با شماره های بسیار کوتاهی از روی tape لود میشدند؛ در عین سادگی گاهاً دارای جذابیت فراوان برای کودکان بودند .

.

بازی Munchy       

.

Munchy در واقع نسخه ای از بازی مشهور  Pac-Man است که برای اولین بار توسط شرکت ژاپنی  Namco در سال 1980 برای دستگاه های آرکید گیم ساخته گردید .

.

در این بازی کاراکتر اصلی - یک توپ خورنده، در نسخه اصلی Monster Munch - باید تمام صفحه بازی را از نقاط روشن پاک نماید و در عین حال خود را از دسترس دشمنانی که در تعقیب او هستند مصون نگه دارد . با خورده شدن چهار نقطه روشن که در چهار سوی صفحه نمایش قرار دارند؛ دشمنان برای مدتی کوتاه آسیب پذیر شده و با برخورد با آنها، تبدیل به امتیاز میگردند - اولین امتیاز 200، امتیازهای دوم، سوم و چهارم  بصورت پشت سر هم شامل 400، 800 و 1600 امتیاز میباشد - همچنین در طول بازی جوایز هر مرحله در دو نوبت به اشکال مختلف ظاهر میشوند که دارای 200 ،400، 500، 1000، 3000 و در آخرین مرحله 5000 امتیاز میباشند .

با رسیدن به مراحل بالاتر، سرعت بازی نیز  افزایش یافته و از زمان کمک های بازی کاسته میگردد . برای تمرکز بیشتر در این بازی علاوه بر جوی استیک میتوان از صفحه کلید استفاده نمود .

.

video game :

http://s5.picofile.com/file/8153455734/C...y.flv.html

.

.

بازی Cataball  محصول شرکت Elite/Hit-Pak بریتانیا در سال 1987

.

ایده این بازی کوتاه که دارای هشت مرحله میباشد؛ محفوظ و سالم نگه داشتن 4 توپ متصل به یکدیگر در عبور از موانع است . در این بازی برخورد توپها با موانع موجب ترکیدن و برخوردشان با جوایز بازی موجب  تبدیل شدن آنها به امتیاز میگردد ...

در طول بازی میتوان با استفاده از دکمه های جوی استیک سرعت حرکت توپها و ارتفاع پرش آنها را کنترل نمود .

.

video game :

http://s5.picofile.com/file/8153455018/C...l.mp4.html

.

.

بازی Stix محصول شرکت Supersoft انگلستان در سال 1983

.

اساس این بازی تنها بر رسم کادرهای مربع مستطیل شکل در صفحه نمایش استوار است و در طول آن باید از برخورد با خطوط شناور صفحه که سرعت و حجمشان بطور پیوسته تغییر میکند و همچنین نقاط  روشنی که همواره در تعقیب هستند؛ دوری نمود . با رسم هر کادر، حرکت خطوط  محدودتر میگردد و ضمن بدست آمدن امتیاز با رسیدنشان به حداقل 75 درصد از کل صفحه بازی، بازیکن به مرحله بعد راه میابد .

.

video game :

http://s5.picofile.com/file/8153457000/C...x.mp4.html

.

.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۳/۹/۴ عصر ۱۲:۳۵
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : زینال بندری, Classic, BATMAN, پرشیا, سروان رنو, حمید هامون, مگی گربه, زرد ابری, پیرمرد, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون
سروان رنو آفلاین
پلیس انجمن
******

ارسال ها: 2,256
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۶
اعتبار: 84


تشکرها : 11450
( 18981 تشکر در 1592 ارسال )
شماره ارسال: #56
RE: اولین کامپیوتر ها ...

یکی از معضلات لاینحل نسل ما در آن زمان پوستر ( کاور ) بازی ها بود.

مثلا به یک فروشگاه بازی های میکرو , کمودور , سگا  و یا ... که می رفتیم , روی جلد بازی , تصویر خوش آب و رنگ و زیبایی از بازی چسبانیده بودند که هوش از سر ما می بُرد . چون پوستر فیلم ها با خود فیلم های سینمایی یکی بود پس فکر می کردیم که بعله حتما این بازی هم دقیقا به شکل پوسترش است ؛ همان گرافیک و جزئیات . اما بازی جنگی راکی یا رامبو ( سیلور استالونه ) را می خریدی و با کلی ذوق و شوق به خانه می بردی و روی دستگاه می گذاشتی. بازی که شروع می شد می دیدی که به جای تصویر باهیبت جناب رامبو , یک کاراکتر ریز به اندازه مورچه در صفحه بازی حرکت می کند که تشخیص سر او از بازویش فقط با ابزار میکروسکوپ امکان پذیر است !

در هر صورت آرزو به دل ما ماند که یک بازی , شبیه پوستر آن باشد.rrrr:


رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند .
۱۳۹۳/۹/۱۵ صبح ۱۲:۵۵
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : Joe Bradley, زینال بندری, BATMAN, اسکورپان شیردل, پرشیا, مگی گربه, زرد ابری, حمید هامون, Kathy Day, پیرمرد, rahgozar_bineshan, خانم لمپرت, اکتورز, Classic, ژان والژان, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون, جیمز باند, کمودور ایران
Joe Bradley آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 174
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۲/۴/۲۹
اعتبار: 15


تشکرها : 160
( 1616 تشکر در 95 ارسال )
شماره ارسال: #57
RE: اولین کامپیوتر ها ...

سلام به همه

سروان رنو عزیز با حرفای شما موافقم ، پوستر و عکس روی بازی بعضی وقتها واقعا آدم رو گول میزد. البته بودند این وسط بازیهایی که عکس روی جلد بازی شبیه به خود بازی بود .

چندتا پوستر بازی قدیمی به یاد آن دوران


لعنت به چراغ سرخ ، لعنت به چراغ سبز
-----------------------------------------
دیگه دل با کسی نیست
دیگه فریاد رسی نیست
آسمون ابری شده
دیگه خار و خسی نیست
----------------------------
تا زمانی که شخص ضعیف و مظلومی وجود نداشته باشه ، اشخاص ظالم به وجود نمی آیند.
۱۳۹۳/۹/۱۵ صبح ۰۱:۳۹
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : زینال بندری, اسکورپان شیردل, گولاگ, مگی گربه, Kurt Steiner, زرد ابری, حمید هامون, BATMAN, پیرمرد, L.B.Jefferies, rahgozar_bineshan, Kathy Day, ژان والژان, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون
سروان رنو آفلاین
پلیس انجمن
******

ارسال ها: 2,256
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۸/۱/۲۶
اعتبار: 84


تشکرها : 11450
( 18981 تشکر در 1592 ارسال )
شماره ارسال: #58
RE: اولین کامپیوتر ها ...

گلچین روزگار ...

با خبر شدیم که یکی از افراد تاثیرگذار بازی های آتاری درگذشت.cryyy!

پیرمردهای کافه حتما بازی هایی که استیو بریستو Steve Bristow( پدر آتاری ) نوشته را باید به یاد بیاورند.

یادش گرامی باد.

لینک خبر


رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند .
۱۳۹۳/۱۲/۶ صبح ۰۹:۲۷
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : برو بیکر, زینال بندری, BATMAN, مگی گربه, نوبادی, خانم لمپرت, پیرمرد, زرد ابری, زاپاتا, Kathy Day, ژان والژان, Memento, واتسون, هایدی, آلبرت کمپیون, کمودور ایران
BATMAN آفلاین
Nightmare
*

ارسال ها: 790
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۳/۵
اعتبار: 81


تشکرها : 10479
( 12694 تشکر در 564 ارسال )
شماره ارسال: #59
RE: اولین کامپیوتر ها ...

کمتر کسی بازی محبوب سوپر ماریو یا همون قارچ خور بخاطر نداره

Kelsey Kronmiller طراح گرافیک مبتکر و خوش ذوقی است که با یک آکواریوم 55 گالنی و لگوهای طرح ماریو کار زیبا و شگفت انگیزی ارائه کرده است

او در ابتدا طرح مورد نظر را با استفاده از نرم افزار پیاده و سپس شروع به ساخت پس زمینه، بلوک ها، راه پله ها، قلعه، میله و پرچم میکند

در پایان نیز با اسپری مخصوصی سطوح تمام قطعات بصورت کامل پوشش داده میشود تا در مقابل نفوذ آب مقاوم شوند

Super Mario Aquarium

zohali.persianblog.ir


! I'M BATMAN I'M VENGEANCE
۱۳۹۴/۳/۱۷ صبح ۰۲:۲۹
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پیرمرد, سروان رنو, حمید هامون, Princess Anne, rahgozar_bineshan, هایدی, برو بیکر, خانم لمپرت, Kurt Steiner, زاپاتا, Kathy Day, دهقان فداکار, مگی گربه, زرد ابری, ژان والژان, Memento, واتسون, آلبرت کمپیون, کمودور ایران, کنتس پابرهنه
BATMAN آفلاین
Nightmare
*

ارسال ها: 790
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۱/۳/۵
اعتبار: 81


تشکرها : 10479
( 12694 تشکر در 564 ارسال )
شماره ارسال: #60
RE: اولین کامپیوتر ها ...

Gameboy کنسول بازی دستی با صفحه سیاه و سفید ساخته شده توسط شرکت Nintendo  است که در سال 1989 وارد بازار شد

Gameboy Advane نسخه پیشرفته و 32 بیتی رنگی آن است که در سال 2001 اتتشار یافت

بازی کمتر دیده شده بامزی محصول 1993 از کنسول دستی گیم بوی که البته تنها بازی موجود از این شخصیت دوست داشتنی است


با استفاده از مبدل GB Advance بازی براحتی بر روی کامپیوترهای شخصی قابل اجراست

داستان بازی از این قرار است که آقا گرگ بدجنس طبق عادت همیشگی اش برای اهالی دهکده دردسر ساز شده است

حالا بامزی قوی ترین خرس جهان وارد میدان میشود و به کمک دوستان خود میشتابد

بازیکن در نقش بامزی باید مسیر معینی را طی کرده و شیشه های عسلی که سر راهش قرار گرفته اند را به دست بیاورد

در طول بازی با موانع و مشکلاتی مواجه میشوید که با امکان پریدن و پرتاب همان شیشه های عسل میتوانید مراحل را با موفقیت سپری کنید

برای اجرای بهتر بازی میتوانید از کنترلر یا همان دسته نیز استفاده کنید که باید از قبل تنظیم شده باشد

همچنین با استفاده از دو گزینه save / load دیگر نیازی نیست هر بار بازی را از ابتدا آغاز کنید



! I'M BATMAN I'M VENGEANCE
۱۳۹۴/۵/۷ صبح ۰۱:۵۵
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : ژان والژان, پیرمرد, Memento, خانم لمپرت, سروان رنو, زینال بندری, Kurt Steiner, لوئیس دگا, برو بیکر, حمید هامون, مگی گربه, جروشا, هایدی, rahgozar_bineshan, واتسون, آلبرت کمپیون
ارسال پاسخ