[-]
جعبه پيام
» <مارک واتنی> ممنونم رابرت جوردن عزیز
» <رابرت جوردن> سپاس از مارک واتنی و بتمن
» <مارک واتنی> رابرت عزیز و گرامی ... این بزرگواری و حسن نیت شماست. دوستان بسیاری هم در کافه، قبلا کارتون و سریال های زیادی رو قرار داده اند که جا داره ازشون تشکر کنم.
» <مارک واتنی> دانلود کارتون جذاب " فردی مورچه سیاه " دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...7#pid45437
» <Kathy Day> جناب اﻟﻜﺘﺮﻭﭘﻴﺎﻧﻴﺴﺖ از شما بسیار ممنونم...
» <مارک واتنی> خواهش می کنم بتمن عزیز
» <BATMANhttps://www.aparat.com/v/XI0kt
» <BATMANhttps://www.doostihaa.com/post/tag/%D8%A...kanon-2021
» <BATMANhttps://www.aparat.com/v/pFib3
» <BATMAN> با تشکر از مارک واتنی عزیز/ نسخه های سینمایی بامزی هم منتشر شدن/ بامزی تو سوئد خیلی محبوبه، از گذشته تا به امروز ازین شخصیت انیمیشن تولید میشه
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 7 رای - 2.86 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سینمای وحشت
نویسنده پیام
مراد بیگ آفلاین
دوست قدیمی
***

ارسال ها: 388
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۵/۱/۱۰
اعتبار: 36


تشکرها : 2702
( 2392 تشکر در 283 ارسال )
شماره ارسال: #33
RE: سینمای وحشت

اعتقاد به ارتباط با ارواح برای آگاهی از زندگی پس از مرگ را میتوان به تمدن های باستانی سرتاسر جهان در هزاران سال پیش نسبت داد.

ارتباط با ارواح به شکل اسپریتیسم یا احضار ارواح پدیده ای بود که از حوالی سال 1840 میلادی در کشور های اروپایی و آمریکایی بشدت رایج شد و رفته رفته طرفداران بیشماری را به سوی خود جلب نمود، گزاراشاتی دالّ بر احضار روح و ارتباط با او  از طریق ضربه یا جابجایی اشیا.

گسترش چنین شایعاتی در بروز پدیده های فیزیکی منتسب به ارواح، برخی از صاحب نظران را برآن داشت که دنبال دلایل علمی برای این مقوله تازه رواج یافته باشند.

اغلب ایشان دست بدامن نظریه مغناطیس حیوانی- فرانتس مسمر که در مورد هیپنوتیزم بیان گشته بود گردیدند، در این میان آموزگاری فرانسوی بنام هیپولیت ریویل با ردّ این نظریه،شخصا سکاندار کشف علت اصلی آن گردید،برای اینکار به همکاری با تعدادی مدیوم (احضار کننده روح) پرداخت و لیستی از سئوالات گوناگون تنظیم نمود که در حضور ارواح مطرح کند،ظاهرا در جریان یکی ازاین ارتباطات ، روحی خود را آلن کاردک معرفی نموده و اظهار داشته در زندگی قبل مرگش کشیش بوده است،زآن پس ریویل  نام مستعار آلن کاردک را برای خویش برگزیده، به تالیف چند کتاب در حوزه ی اسپریتیسم  اقدام نموده و در ترویج و قاعده مند نمودن آن تلاش بسیار میکند.

در سال 1978انجمن فیزیک دانشگاه سنت پطرز بورگ، هیئتی را مأمور به مطالعه در این باب میکند،بررسی های فراوان اما همه اعلان کننده این امرند که پدیده های مربوط به احضار ارواح به علت حرکات ناخودآگاه و اشتباه ضمیری میباشد،و احضار ارواح ادعایی بیش نیست.

چنین تحقیقاتی با زیر سئوال بردن نظریات امثال کاردک باعث انزوال پدیده اسپریتیسم و ریزش طرفداران آن شد.

در سال 1920 توماس آلوا ادیسون مخترع معروف و مشهور آمریکایی - مخترع گرامافون - در مصاحبه ای با مجله معتبر  Scientific American ابراز میدارد:به نظر این موضوع امکان پذیر است که بتوان دستگاهی ساخت، آنقدر ظریف و حساس که اگر اشخاصی در دنیای دیگر وجود داشته باشند یا بخواهند با ما در این دنیا در ارتباط باشند، به کمک این دستگاه به آنها این فرصت را بدهیم تا خود را بهتر بیان کنند تا اینکه بخواهیم شاهد واژگونی میزها، حرکات سریع در تخته لوح احضار، استفاده از مدیوم‌ها و استفاده از روش‌های خام و قدیمی جهت ارتباط با این اشخاص باشیم.

این نقل قول به سرعت تبدیل به تیتر اول روزنامه های مشهور آن دوران میگردد و با وجود تکذیب شخص ادیسون ،اما روح تازه ای در کالبد نیمه جان  پدیده ی اسپریتیسم دمیده و تفکر EVPرا پایه گذاری می نماید.

EVP یاپدیده ی صدای الکترونیکی،یعنی صداهایی که در ضبط الکترونیکی پیدا میشوند،بسان صحبت کردن یک انسان، که با بالا بردن حساسیت دستگاه  ضبط کننده نسبت به صدای محیط ،  امواج ولگردی که در هوا وجود دارند یادر پس زمینه یافت میشوند دریافت و ضبط میگردد و با باز پخش مجدد، امکان کشف آن بوجود می آید.

با اختراع نوار مغناطیسی برای ضبط و پخش صدا توسط فریتز فلامر در سال 1928 و جایگزینی آن بجای دستگاههایی همچون گرامافون  ، تحقیقات در مورد این پدیده نوظهور، بدلیل سهولت در باز پخش صدای ضبط شده سرعت بیشتری گرفت و علاقمندان  زیادی را از هر طیف بخود جلب نمود .

اما به یقین میتوان عنوان کرد پدیده EVP عمده محبوبیت خود را به دو مرد  با دو عملکرد متفاوت مدیون است.

نخست عکاسی آمریکایی بنام آتیلا وان اِس زالای که از دو صنعت عکاسی و ضبط صدا در پیشبرد هدفش یاری می جست،هر چند از اولی طرفی نبست ولی توسط صدانگارِ دست ساختش، موفق به ضبط این اصوات ناشناخته و غیر قابل وصف گردید.

دومی نویسنده، فیلسوف و روانشناس لتونی تبار بنام کنستانین رایودیف میباشد که با خواندن کتاب صداهایی از فضا  نوشته ی فردریش یورگنسن (مستند سازی که هنگام ضبط صدای پرندگان و پخش آن متوجه صدای پدر متوفی خود شده بود) و ملاقات چند باره ی او علاقمند به فعالیت در این زمینه گردیده ، با همکاری هانس بندر به ضبط این اصوات ناشناخته مبادرت نمود، روش کار این بود که  رادیویی را در یک فرکانس خالی روشن نموده و همزمان با ارتباط شفاهی با منبع احتمالی EVP ،تمامی را ضبط و ثبت مینمود .اودر سال 1968 با چاپ کتابی با عنوانWhat is inaudible becomes audible در همین موضوع به موفقیت بزرگی دست یافت.

EVP،پروژه ی ضبط صدای مردگان ونیز تصویر آنان همچنان بصورت مخفیانه ادامه دارد.

White Noise - 2005

فیلم سینمایی صدای سفید فیلمی ماوراءالاطبیعه،ترسناک و درام محصول مشترک سه کشور آمریکا ،کانادا و کینگدام -به کارگردانی جفری ساکس کارگردان انگلیسی در سال 2005،تهیه شده در شرکت برایت لایت پیکچرز می باشد.

آنا ریورز (با بازی چاندرا وست) نویسنده موفق که برای ملاقات با ناشر کتاب جدیدش (The eternal wait) به یک مسافرت چند روزه می رود، به طرز نامعلومی ناپدید می شود.پلیس معتقد است براساس مشاهدات بدست آمده وی غرق ومفقود شده است؛ ولی همسرش جاناتان (با بازی مایکل کیتون)حاضر نیست این واقعیت را بپذیرد تا اینکه مردی بنام ریموند پرایس (ایان مک نیس)اظهار میدارد، آنا از دیار مردگان با وی ارتباط صوتی برقرار نموده...

http://www.imdb.com/title/tt0375210/

صدای سفید در مقایسه با دو فیلم حلقه (2002) و پالس(2006) علیرغم هزینه کمتر برای ساخت فیلم ، موفقیت مالی بمراتب بهتری را دارا گشت.


مراد بیگ : من ادعائی ندارم ، خاله لیلا : ادعائی ندارم خودش کم ادعائی نیست .
۱۳۹۵/۱۰/۳ عصر ۰۷:۴۸
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : سروان رنو, خانم لمپرت, BATMAN, rahgozar_bineshan, اسکورپان شیردل, بیلی لو, barbood, پرنسس آنا, Classic
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
سینمای وحشت - Negar - ۱۳۸۹/۲/۱۰, عصر ۰۲:۰۰
RE: سینمای وحشت - jack regan - ۱۳۸۹/۲/۱۰, عصر ۰۵:۱۳
RE: سینمای وحشت - kayser soze - ۱۳۸۹/۲/۱۰, عصر ۱۰:۴۰
RE: سینمای وحشت - jack regan - ۱۳۸۹/۲/۱۱, صبح ۰۷:۲۷
RE: سینمای وحشت - Savezva - ۱۳۸۹/۲/۱۱, عصر ۰۳:۱۶
RE: سینمای وحشت - MunChy - ۱۳۸۹/۲/۱۴, عصر ۰۹:۵۵
RE: سینمای وحشت - jack regan - ۱۳۸۹/۲/۱۵, عصر ۱۲:۳۴
RE: سینمای وحشت - Negar - ۱۳۸۹/۲/۱۶, عصر ۰۸:۳۰
RE: سینمای وحشت - نوستالژیکا - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, عصر ۰۴:۳۶
RE: سینمای وحشت - Rick - ۱۳۸۹/۳/۲۲, عصر ۰۶:۲۰
RE: سینمای وحشت - FONDA - ۱۳۸۹/۳/۲۲, عصر ۰۸:۰۹
RE: سینمای وحشت - موسيو وردو - ۱۳۸۹/۳/۲۳, صبح ۰۱:۵۰
RE: سینمای وحشت - دشمن مردم - ۱۳۸۹/۳/۲۳, صبح ۰۷:۵۸
RE: سینمای وحشت - jack regan - ۱۳۸۹/۳/۳۰, صبح ۰۶:۲۳
RE: سینمای وحشت - Classic - ۱۳۸۹/۳/۳۱, صبح ۱۰:۳۷
RE: سینمای وحشت - دشمن مردم - ۱۳۸۹/۴/۱, صبح ۰۹:۰۸
RE: سینمای وحشت - jack regan - ۱۳۸۹/۴/۲, صبح ۰۶:۴۴
RE: سینمای وحشت - Scarlett - ۱۳۸۹/۴/۲, صبح ۰۹:۰۷
RE: سینمای وحشت - سم اسپید - ۱۳۸۹/۵/۷, صبح ۰۳:۳۳
RE: سینمای وحشت - KESSLER - ۱۳۹۰/۲/۴, عصر ۱۰:۴۸
RE: سینمای وحشت - آوینا - ۱۳۹۰/۱۱/۹, عصر ۱۰:۳۱
RE: سینمای وحشت - خانم لمپرت - ۱۳۹۳/۹/۸, صبح ۰۸:۱۲
RE: سینمای وحشت - سناتور - ۱۳۹۰/۱۱/۹, عصر ۱۰:۴۱
RE: سینمای وحشت - آوینا - ۱۳۹۰/۱۱/۹, عصر ۱۰:۴۵
RE: سینمای وحشت - سروان رنو - ۱۳۹۰/۱۱/۹, عصر ۱۱:۱۰
RE: سینمای وحشت - آوینا - ۱۳۹۰/۱۱/۹, عصر ۱۱:۱۸
RE: سینمای وحشت - مگی گربه - ۱۳۹۲/۲/۱۹, عصر ۰۶:۵۳
RE: سینمای وحشت - خانم لمپرت - ۱۳۹۲/۱۰/۳, عصر ۱۲:۵۸
RE: سینمای وحشت - پرشیا - ۱۳۹۳/۸/۱۰, عصر ۰۲:۵۸
RE: سینمای وحشت - مراد بیگ - ۱۳۹۵/۱۰/۳ عصر ۰۷:۴۸
RE: سینمای وحشت - barbood - ۱۳۹۶/۸/۸, عصر ۰۸:۳۱
RE: سینمای وحشت - زرد ابری - ۱۳۹۶/۸/۲۲, صبح ۱۰:۵۱
Cure - 1997 - مراد بیگ - ۱۴۰۱/۲/۳۰, عصر ۱۰:۱۷