ثبت است بر جریده عالم دوام ما ...
چه کسی فکر می کرد دخترِ این آقاپسری که بغل مامان عزیزش جا خوش کرده درآینده دردنیای مد پا جای پای مامان بزرگش بگذاره؟!
آدری هپبورن با اولین حضورهالیوودیش در فیلم تعطیلات رُمی چنان درخشید که نه فقط برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد بلکه چهره منحصر بفردی از نشاط دخترانه را به نمایش گذاشت، چنانچه مجله معروف وُگ در آن زمان نوشت: " او یک دختر خارق العاده امروزی است... این دوشیزه نازک اندام با ابروهای کمانی و سروگردنی بسان ملکه نفرتی تی،محبوبیتی جهانی یافته است"...
برای فیلم سابرینا آدری طراحی های کلاسیک لباس ادیت هد طراح مشهور پارامونت را نپسندید. او طالب نگاهی تازه با برشهایی ساده در لباس بود و سفارش یک گنجه پر از لباس را به اسطوره مد پاریس هیوبرت ژیونشی برای فیلم سابرینا داد. خواسته انجام شد و آدری هپبورن با سابرینا خود را به عنوان مظهر زیبایی زنانه به رخ دنیا کشید. ولی اسم ژیونشی در عنوان بندی مطرح نشد که مایه دلخوری وی گردید. هرچند آدری از وی دلجویی نمود وکمپانی قول داد درفیلمهای بعدی جبران مافات نماید.
اما ورود آدری به دنیای مد عملا با فیلم چهره مضحک Funny Face وتداوم همکاری تنگاتنگ و دوستی وی با هیوبرت ژیونشی بود. ژیونشی همواره این دخترعموی بالرین کاترین هپبورن را به جذابیت وزیبایی او، اما با قابلیتی فراتر از کاترین بخاطر بدن باریک و پاهای کشیده وسرظریفی که هر مدل کلاهی رویش باشکوه هرچه تمامتر قالب میشد می دید و اینگونه شد که آدری در چهره مضحک در نقش یک مدل پاریسی ظاهر وعملا تبدیل به یک آیکون مد گردید. البته آدری هم از همکاری با ژیونشی راضی ومسرور بود. او اعتقاد داشت لباسهای ژیونشی به وی شخصیت خاصی می بخشد ودر آنها همیشه براحتی خود حقیقی اش را احساس می کند. آدری وگنجینه لباسهایش الگوی مد میلیونها زن در سراسر جهان نه فقط در عصر خویش بلکه با طیفی فرازمانی بوسعت گذشته-حال-آینده گردیده است و چنین بود که به عنوان یکی از زیباترین زنان قرن بیستم شناخته و رسما نامش درسال 1961 در لیست شیک پوش ترینهای جهان درتالار افتخارات the International Best Dressed List Hall of Fame ثبت گردید.
مجله مد هارپربازار که قدمتی بیش از یک قرن و تیراژی جهانی دارد مثل تمام جراید مشهور مد، بارها عکس آدری هپبورن را آذین روی جلدش نمود. هارپر وجه تمایزی نسبت به سایر مجلات داشت و آن نگاه عمیق و فیلسوفانه ای بود که به مد داشت. حتی گاهی از مد بعنوان ابزاری درجهت اهداف مثبت و بشردوستانه استفاده می کرد. طبیعتا آدری هم از انتشار تصاویرش روی جلد این جریده مشهور و محبوب خرسند بود ولی آیا تصورش را می کرد روزی تصاویر نوه اش هم بر آن نقش بندد؟!
اِما کتلین فرر یک سال پس از مرگ مادربزرگش آدری هپبورن در سال 1994 زاده شد. اوبا اینکه هرگز مادربزرگش را از نزدیک ندید اما با عشق به او و استایل خاصش بزرگ شد. اِما خیلی زود خود را به عنوان یک مدل زیبا به دنیای هنر تحمیل کرد. او همواره تیپ خود را متاثر از سبک پوشش مادربزرگ محبوبش آدری هپبورن می داند و می گوید: " فکر می کنم یک میلیون دخترحتی حاضرند خود را به کشتن دهند تا گنجه ای با لباسهای آدری هپبورنی داشته باشند..."
مجله هارپربازار اول بار در سپتامبر 2014 جلد خود را به نمایش تصویر اِما فرر بیست ساله اختصاص داد با این تیتر و مضمون که چهره مضحک Funny Face باردیگر بر صحنه ظاهر شد...
پس از آن چندبار دیگر نیز عکس اِما فرر تزیین گر جلد هارپر شده است. شاید همانگونه که سالها قبل تصاویر استادانه ی عکاس خبره و شهیر، ریچارد آوِدون از الهه اش آدری هپبورن روی جلد هارپر نقش بست وچشمها را خیره نمود اینک نوه او مایکل آوِدون در ادامه راه پدربزرگ سعی دارد نمایشی از ستاره مد زیبای نوظهور اِما فرر نوه آدری هپبورن را روی جلد هارپر و در ذهن خوانندگان حک نماید تا بلکه پس از ده ها سال بار دیگر جادوی جاودانه هپبورن رگهای خشکیده دنیای هنر را طراوت بخشد.
منابع مورد استفاده:
http://www.thefashionspot.com/buzz-news/...rs-bazaar/
http://silverscreenmodes.com/?p=277
http://blogs.wsj.com/speakeasy/2012/09/0...y-hepburn/
http://www.stylelist.com/view/audrey-hep...formation/