[-]
جعبه پيام
» <مارک واتنی> رابرت عزیز و گرامی ... این بزرگواری و حسن نیت شماست. دوستان بسیاری هم در کافه، قبلا کارتون و سریال های زیادی رو قرار داده اند که جا داره ازشون تشکر کنم.
» <مارک واتنی> دانلود کارتون جذاب " فردی مورچه سیاه " دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...7#pid45437
» <Kathy Day> جناب اﻟﻜﺘﺮﻭﭘﻴﺎﻧﻴﺴﺖ از شما بسیار ممنونم...
» <مارک واتنی> خواهش می کنم بتمن عزیز
» <BATMANhttps://www.aparat.com/v/XI0kt
» <BATMANhttps://www.doostihaa.com/post/tag/%D8%A...kanon-2021
» <BATMANhttps://www.aparat.com/v/pFib3
» <BATMAN> با تشکر از مارک واتنی عزیز/ نسخه های سینمایی بامزی هم منتشر شدن/ بامزی تو سوئد خیلی محبوبه، از گذشته تا به امروز ازین شخصیت انیمیشن تولید میشه
» <مارک واتنی> ارادت شارینگهام عزیز
» <شارینگهام> درود بر همه ی دوستان ، سپاس از مارک واتنی عزیز
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
یادداشتهای کوتاه
نویسنده پیام
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #57
RE: یادداشتهای کوتاه

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

.


.

جولیا

.

جولیا از آثار زیبای فرد زينه‌من میباشد .

.

.


خالق فیلمهای درخشان مردی برای تمام فصول  A Man for All Seasons .1966، ماجرای نیم روز  High Noon .1952، روز شغال  The Day of the Jackal .1973، اسب کهر را بنگر  Behold a Pale Horse .1964، از اینجا تا ابدیت  From Here to Eternity .1953، پنج روز یک تابستان  Five Days One Summer .1982 و تعدادی بسیار از فیلم های دیگر که برخی از آنها در دهه هشتاد از برنامه های سینمایی سیما مانند سینما چهار و صد فیلم نمایش داده شدند .

.

.

.

.

وی کارگردان اتریشی - آمریکایی بود که چهار جایزه اسکار برای کارگردانی فیلم در بسیاری از ژانرهای دلهره، نوآر، وسترن و اقتباس نمایشی به دست آورد و نوزده بازیگری که در فیلمهای مختلف او ظاهر شدند؛ برای اجراهای مختلف شان نامزد جایزه اسکار گردیدند و از این حیث، این فیلمساز بازیگران بسیاری را به آکادمی فرستاد که در این میان میتوان به جین فاندا  Jane Fonda، فرانک سیناترا  Frank Sinatra، آدری هپبورن  Audrey Hepburn، گری کوپر  Gary Cooper، مونتگمری کلیفت  Montgomery Clift، پل اسکافیلد  Paul Scofield، رابرت شاو  Robert Shaw، وندی هیلر  Wendy Hiller، ونسا ردگریو  Vanessa Redgrave و مکسی میلیان شل  Maximilian Schell اشاره نمود .

.

.

.


فیلم جولیا بر اساس کتابی از نمایش نویس و فیلمنامه نویس آمریکایی لیلیان - لی لی یَن - هلمن، Lillian Hellman میباشد . داستان زنی که زندگی آرام و مرفه خود را بعنوان وارث ثروتی کلان رها میکند و زندگی اش را صرف آرمان و هدفش در مبارزات ضد نازی می نماید .

.


.


جین فوندا، Jane Fonda در نقش نویسنده بنام لیلیان هلمن، Hellman است که در یک مورد به دوست خود جولیا - ونسا ردگریو، Vanessa Redgrave - برای فعالیتهای مبارزاتی اش یاری میرساند . در این فیلم، دوستی عمیقِ آنها مورد توجه میباشد . رابطه ای بسیار نزدیک که رشد فکری و عاطفی و زندگی حرفه ای آن را تحت تاثیر قرار نداده است .

چهره نگران، پر تردید، آمیخته با پرسش و کنجکاو فوندا که بشدت نگران احوال دوست خود در حوادث تلخ زندگی است؛ در کنار تصویر درد کشیده، غمبار و آکنده از احساس ترحم به دیگران از سوی جولیا بسیار تاثیر گذار میباشد .

این فیلم برای دریافت 11 جایزه اسکار نامزد و موفق به کسب سه عنوان بهترین فیلمنامه برای آلوین سارجنت  Alvin Sargent، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای جسیون روباردز  Jason Robards و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای ونسا ردگریو،  Vanessa Redgrave گردید .

.


.

لیلیان و دوستش جولیا که دختری از یک خانواده ثروتمند بوده و توسط پدر بزرگ و مادر بزرگش در ایالات متحده نگهداری میشود؛ دوران کودکی شان را کنار یکدیگر با بازی های کودکانه و لذت از زندگی در کنار هم سپری می کنند . دورانی که تا اواخر نوجوانی ادامه میابد .

جولیا بعنوان دانشجوی پزشکی در اکسفورد و دانشگاه وین به تدریج با آثار نویسندگانی چون فروید آشنا شده و آنها را مطالعه میکند . اما لیلیان یک نویسنده پرکار میشود و اوقاتش را همراه با استاد و مربی خود که نویسنده ای مشهور به نام دشیل هَمت، Dashiell Hammett بوده و عاشق اوست؛ میگذراند .

با مرور زمان در طول دوران نازی، لیلیان به نمایشنامه نویسی مشهور تبدیل میشود و این هنگامی است که به کنفرانس نویسندگان در روسیه دعوت میگردد .

.


.


در این حین جولیا، که مبارزه علیه نازیسم را پیش گرفته است، از لیلیان میخواهد؛ در مسیر سفر، مقادیری پول را برای کمک به فعالیتهای ضد نازی به آلمان منتقل نماید و این ماموریتی بسیار خطرناک بویژه برای روشنفکری یهودی است که اکنون در راه رسیدن به روسیه میباشد ...

لیلیان، سفر خود را از برلین آغاز میکند و آنچه خواسته شده است؛ در کلاه و یک جعبه آبنبات مخفی می نماید . در طول مسیر، او به دقت توسط دوستان جولیا مراقبت و هدایت میشود تا بتواند از گذرگاه های مرزی و پستهایی بازرسی برلین عبور کند .

.

.

در برلین به او گفته میشود تا در کافه ای حضور پیدا کرده و سرانجام دوستش جولیا را آنجا میابد . در آنجا آنها می توانند؛ تنها برای مدتی اندک و مختصر با یکدیگر صحبت کنند .

جولیا به دوستش می گوید پولی که او آورده است؛ تا چه اندازه موثر بوده و میتواند جان پانصد تا هزار انسان بیگناه را نجات دهد . در این حین لیلیان متوجه میشود؛ دوستش دختری بنام لی لی، Lily دارد که با یک نانوا در آلزاس، Alsace فرانسه زندگی می کنند . اما جولیا به او توصیه میکند؛ دیگر به آلمان باز نگردد .

.



مدت کوتاهی پس از بازگشت به ایالات متحده، لیلیان مطلع می شود؛ جولیا کشته شده است . اما جزئیات مرگ او مخفی و در پوششی از اسرار پنهان گشته . تلاش لیلیان برای بازگرداندن دختر جولیا ناموفق است و در میابد؛ خانواده او قصد هیچ تلاشی برای پیدا کردن کودک - درصورت وجود و زنده بودن - نداشته و حتی تظاهر میکنند؛ لیلیان را نمی شناسند .

او بوضوح می بیند؛ آنها دختری را که تبعیت از انطباق با آداب زندگی شان نکرد و زمانی برای حفظ جان صدها انسان تلاش و از کشته شدن بسیاری مردم بیگناه جلوگیری نمود؛ چگونه از یاد می برند .

.

.

.

در فیلم، لیلیان روشنفکری است که با دیدن ناملایمات اجتماعی نا آرام میشود و به گفته خود، افراد بسیار اندکی از اخلاق و بودن در کنار او راضی هستند . اما جولیا این صفت دوستش را بسیار دوست دارد و در سکانس زیبای ملاقات در کافه که آمیخته با دلهره از مراقبت جاسوسان است؛ به او میگوید این خصوصیت و ویژگی را در خود محفوظ نگه دارد .

.

تماشای دوستی این دو شخصیت در سکانس هایی که لیلیان - فوندا - مرتباً خاطراتش با جولیا را حین سفر با قطار و اتفاقات فیلم مرور میکند؛ بسیار تاثیر گذار است .

.

.

.

.

از نگاه من، لیلیان - فوندا - نماینده نویسنده ای است که ناملایمات اجتماعی او را تحت تاثیر قرار میدهد و پیوسته در این باره با استاد خود بحث میکند . او در جستجوی معنای زندگی است و میخواهد در میان نوشته های خود، گوشه هایی از مفاهیم آن را درک نماید . اما جولیا در خود طوفان است . او نویسنده نیست . بلکه غرق در هدف شده است . هدفی که نهایتاً او را به سوی جاودانگی میبرد .

.

.

سکانسی که لیلیان، پای چوبی دوستش را می بیند و یا در بیمارستان به ملاقاتش می آید؛ از بخشهای زیبای فیلم محسوب میشوند . لیلیان گاه متاثر از سو استفاده کنندگانی است که پی برده اند؛ جولیا از خانواده ای اشرافی می باشد .

شخصیتهای فیلم اقتباسی از کتاب، لیلیان هلمن بنام پنتِ مِنتو، Pentimento است که به گفته نویسنده، داستان رابطه او با دوست دیرینش جولیا که در برابر نازی ها در سال های قبل از جنگ جهانی دوم مبارزه میکند؛ میباشد .

.

.

.

سکانسهایی از فیلم

.

.

.

.

.

 

.

.

.

.

.

.

.


.

.

.

.


.




.

.


.

.

.

.

.

.


.

.

.


.

.

.

en.Wikipedia

Fred Zinnemann - Pentimento .book - Lillian Hellman - Julia .1977 film


.

.

.


.

kurt steiner


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۴۰۰/۸/۱۷ صبح ۱۱:۱۳
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : مارک واتنی, رابرت, Emiliano, سروان رنو, Classic, کاپیتان اسکای, مورفیوس, kramer, شارینگهام, مموله, باربوسا, آقای ماگو, Dude
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۷, عصر ۰۴:۴۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۸, صبح ۰۹:۳۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۹, عصر ۰۳:۴۱
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۱, عصر ۰۸:۰۶
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۲, صبح ۱۱:۳۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۲, عصر ۰۸:۲۵
RE: یادداشتهای کوتاه - زینال بندری - ۱۳۹۹/۳/۱۲, عصر ۱۰:۰۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۴, عصر ۰۱:۵۸
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۵, صبح ۱۱:۴۲
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۶, عصر ۱۲:۴۱
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۶, عصر ۰۸:۱۲
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۷, صبح ۰۹:۰۸
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۸, عصر ۱۲:۳۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۸, عصر ۱۱:۳۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۲۰, عصر ۰۸:۰۶
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۲۱, صبح ۰۸:۲۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۲۱, صبح ۰۹:۲۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۲۳, صبح ۰۹:۵۶
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۲۵, صبح ۰۷:۵۹
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۲۶, عصر ۰۱:۲۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۲۷, عصر ۰۲:۲۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۲۸, صبح ۰۸:۴۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۳۰, صبح ۰۹:۳۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۱, صبح ۱۰:۲۹
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۵, صبح ۰۷:۰۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۶, صبح ۱۱:۴۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۷, صبح ۱۱:۵۶
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۸, صبح ۱۰:۱۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۹, صبح ۰۹:۲۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۱۰, صبح ۰۷:۴۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۲۶, صبح ۰۷:۱۱
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۴, صبح ۱۱:۳۲
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۵, عصر ۰۶:۱۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۹, عصر ۰۲:۱۵
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲, صبح ۰۷:۵۹
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶, صبح ۱۱:۰۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸, صبح ۰۸:۴۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰, صبح ۰۸:۲۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲, عصر ۰۵:۰۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳, عصر ۱۲:۱۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵, صبح ۱۱:۱۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶, صبح ۱۱:۰۹
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷, صبح ۰۵:۴۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۱/۶, عصر ۰۱:۳۵
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۱/۹, عصر ۱۲:۰۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۵/۱۰, عصر ۰۱:۴۶
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۶/۹, صبح ۱۱:۵۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۶/۲۲, عصر ۰۴:۰۸
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۶/۲۵, عصر ۰۷:۲۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۷/۱۰, صبح ۱۱:۲۸
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۷/۲۲, صبح ۰۸:۴۵
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۷/۲۹, عصر ۱۰:۱۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۸/۱۳, عصر ۰۸:۳۲
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۸/۱۷ صبح ۱۱:۱۳