[-]
جعبه پيام
» <سروان رنو> نگاهی به فیلم نشانی از شر ( اورسن ولز ) ... https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...https://cafeclassic5.ir/showthread.php?tid=46&pid=4539
» <رابرت> متأسفانه "علی‌اصغر رضایی‌نیک" صداپیشه مکمل‌گو بر اثر سکته قلبی درگذشت. نمونه مصاحبه و خاطراتش: https://www.aparat.com/v/tTSqn
» <سروان رنو> مانند بهار و نوروز , سالی نو را به امید بهتر شدن و شکوفا شدن آغاز می کنیم [تصویر: do.php?imgf=org-685bcf6ba2581.png]
» <mr.anderson> سال نو همه هم کافه ای های عزیز مبارک! سال خوب و خرمی داشته باشید!
» <rahgozar_bineshan> سالی پر از شادکامی و تن درستی و شادی را برای همه دوستان آرزومندم!
» <BATMAN> به نظرم شرورترین شخصیت انیمیشنی دیزنی اسکاره/ چه پوستر جذابی! https://s8.uupload.ir/files/scar_vrvb.jpg
» <جیمز باند> من هم از طرف خودم و سایر همکاران در MI6 نوروز و سال نو را به همه دوستان خوش ذوق کافه شاد باش میگم.
» <ریچارد> سلا دوستان.گوینده بازیگراورسولاکوربیرودرسریال سرقت پول کیست
» <ترنچ موزر> درود بر دوستان گرامی کافه کلاسیک ، فرا رسیدن بهار و سال جدید را به همه شما سروران شادباش میگم و آرزوی موفقیت را در کار و زندگی برایتان دارم
» <دون دیه‌گو دلاوگا> در سال گذشته بنده کم‌کار بودم در کافه، ولی از پُست‌های دوستان خصوصاً جناب رابرت و کوئیک و "Dude" بسیار بهره بردم. تشکر و بیش باد!
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
یادداشتهای کوتاه
نویسنده پیام
Kurt Steiner آفلاین
Commanding The 12th Parachute Detachment
*

ارسال ها: 535
تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۳/۱/۲۹
اعتبار: 48


تشکرها : 1330
( 7863 تشکر در 407 ارسال )
شماره ارسال: #12
RE: یادداشتهای کوتاه

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

(۱۳۹۴/۸/۴ صبح ۰۱:۰۶)اسکورپان شیردل نوشته شده:  

دستگاههای پخش نوار کاست:

 همزمان با پیشرفت صنعت ساخت نوار کاست ، تولید دستگاههای ضبط و پخش نیز پیشرفت کرد. اولین دستگاههای ضبط و پخش ساختار ساده ای داشتند و فقط برای ضبط و پخش صدا طراحی شده بودند. معمولا همراه آنها میکروفونهایی نیز برای ضبط صدا وجود داشت. در مدلهای بعدی ، این میکروفون داخل خود دستگاه ضبط و پخش تعبیه شده بود (Built In) . این میکروفونها هرچند کیفیت خوبی داشتند ، اما صدای موتور (آرمیچر) دستگاه روی صداهای ضبط شده نویز مینداخت.

بعدها چیزهای دیگری نیز به ضبط و پخش های ساده قدیمی اضافه شد. گیرنده رادیویی از جمله این موارد بود و به این دستگاهها رادیوضبط گفته میشد. دکمه های تنظیم اکولایزر در حین ضبط و پخش از جمله موارد دیگری بود که بعدها اضافه شد.

دکمه های پیانویی روی دستگاه ضبط و پخش کم کم استاندارد شد و به ترتیب زیر قرار گرفت:

- دکمه خروج نوار کاست Eject

- دکمه توقف Stop

- دکمه پخش Play

- دکمه جلو رفتن سریع FF

- دکمه عقب آمدن سریع REW

- دکمه ضبط  Rec

- دکمه توقف موقت Pause (در مدلهای اولیه وجود نداشت)

(البته گاهی اوقات ترتیب دکمه ها فرق می کرد و دکمه ضبط ، کنار دکمه پخش قرار داشت و وقتی که دکمه ضبط را فشار می دادیم، همزمان دکمه پخش هم پایین می رفت. چقدر اتفاق افتاد که فشار دادن سهوی دکمه ی ضبط باعث پاک و خراب شدن نوار شد. به همین خاطر اغلب ته نوار را می شکستیم. داخل ضبط صوت و جایی که نوار کاست قرار می گرفت یه زائده کوچکی قرار داشت که این زائده با قرار دادن نوار کاست داخل آن پایین میرفت و اگر این زائده پایین می رفت دکمه ضبط عمل میکرد. ولی اگر ته نوار رو میشکستیم این زائده پایین نمیرفت و دکمه ی ضبط عمل نمیکرد.)

استاندارد دکمه های دستگاه ضبط و پخش در طول زمان ، به سایر دستگاه های سمعی و بصری مثل سی دی پلیر و دی وی دی پلیر هم منتقل شد و بدل به الگویی برای همه آنها شد.

کم کم دستگاه های ضبط و پخش استریویی با کیفیت صدایی بالا Hi Fi به بازار آمد که با نام کاست دک Cassette Deck  خوانده میشد. این دستگاه های استریو بر خلاف دستگاه های ضبط و پخش معمولی دارای بلندگوها و آمپلی فایر های داخلی نبودند و بلندگوها و آمپلی فایرهای خارجی External را با سیم به آنها متصل می کردند. معمولا ضبط و پخش های استریو از بالا نوار میخوردند و دارای نشانگر عقربه ای VU meter (نمایشگر میزان صدا) و نمایشگر ضبط بودند. البته در انواع جدیدترِ کاست دک ، نوار از قسمت جلو می خوردند . همچنین در مدل های جدیدتر نمایشگرهای فلورسانس یا LED جایگزین نمایشگرهای عقربه ای قدیمی شد.

تعداد بلندگوهای دستگاههای ضبط و پخش در ابتدا یک عدد بود و صدا به صورت مونو ضبط و پخش میشد. بعدها تعداد بلندگوها به دو عدد رسید و صدا استریو شد. آنگاه تعداد کاست ها اضافه شد و رادیو ضبط های دوکاسته به بازار آمدند که شما میتوانستید یراحتی و با فشار دادن چند دکمه ، محتویات یک نوار را روی نوار دیگر کپی کنید. معمولا یکی از کاست ها فقط دارای دکمه پخش بود و دیگری کار ضبط و پخش را انجام میداد.

همزمان با ساخت و پیشرفت دستگاههای ضبط و پخش برای منازل ، دستگاههای پخش نوار برای اتوموبیل ها نیز ابداع و ساخته شد. این دستگاهها که حجم کمتری نسبت به ضبط و پخش های خانگی داشتند و فشرده تر بودند ، کم کم به جزو لاینفک اتوموبیل ها تبدیل شدند و همه خودروها به رادیو پخش مجهز شدند. البته بلندگوهای این دستگاهها داخلی نبودند و معمولا در پشت صندلی عقب خودرو تعبیه می شدند.

در دهه های 1990 و 2000 و با به بازار آمدن دیسک های فشرده CD ، تولیدکنندگان تصمیم گرفتند دستگاههای ضبط پخش نوار کاست را به دستگاه پخش کننده سی دی نیز مجهز کنند. در ابتدا ضبط صوت های دوکاسته ، مجهز به پخش کننده های تک دیسکه ی سی دی شدند. سپس تعداد سی دی ها زیاد شد و دستگاه تعویض کننده سی دی CD Changer اضافه شد که میتوانست 3 ، 5 و یا حتی هفت دیسک را در خود جای دهد و با تمام شدن یک دیسک ، به طور اتوماتیک دیسک بعدی را در جای قبلی قرار دهد. تعداد بلندگوها نیز از دو عدد به 3 ، 5 و 7 عدد رسید ،  بلندگوها اکسترنال شدند و سیستم صوتی دالبی به دستگاههای ضبط و پخش اضافه شد. بعد از مدتی این دستگاهها قابلیت پخش سی دی های تصویری و سی دی های صوتی فشرده MP3 را نیز پیدا کردند و سرانجام با آمدن دی وی دی به بازار ، پخش کننده ی دی وی دی هم به این دستگاهها اضافه شد.

واکمن:

 در سال 1979 انقلاب دیگری در عرصه نوار کاست رخ داد و آن هم ورود واکمن های سونی به بازار بود. واکمن اولین سیستم قابل حمل پخش کننده نوار کاست بود که تشکیل میشد از یک پلیر کوچک که تنها کمی بزرگتر از نوار کاست بود و انرژی آن توسط دو عدد باطری قلمی تامین میشد و هدفون همراه آن که به افراد اجازه میداد حتی موقع پیاده روی نیز موسیقی گوش کنند. شاید شنیدن این موضوع برای جوانان امروزی تعجب آور باشد اما واکمن در زمان خود تحولی عظیم در صنعت لوازم الکترونیک به شمار می آمد.

هد کلینر:

معمولا هد دستگاه پخش پس از مدتی استفاده از نوارهای مختلف و گوناگون کثیف میشد. برای تمیز کردن هد از هدکلینر استفاده می کردیم. هد کلینر کاملا شبیه یک نوار کاست بود با این فرق که به جای نوار مغناطیسی ، نواری از جنس پنبه در آن قرار داشت و با قرار دادن نوار داخل دستگاه و زدن دکمه پلی ، هد دستگاه را تمیز میکرد. در بیشتر مواقع ، همراه با هدکلینر ، محلول پاک کننده الکلی یا استونی نیز وجود داشت که هد را کاملا تمیز میکرد. ( البته بنده هیچوقت از هدکلینر استفاده نمی کردم چون معتقد بودم روی هد خش می اندازد و به جای آن از پنبه یا گوش پاک کن آغشته به الکل برای تمیز کردن هد استفاده می کردم.)

مشکلات نوار کاست:

یکی از مهم ترین مشکلات و ایرادهای نوار کاست ، پیچیده شدن دور غلطک دستگاه ضبط و پخش و خش افتادن روی نوار مغناطیسی است که سبب می شود کل صدایی که روی آن قسمت از نوار ضبط شده است خراب شود. یادم نمی رود نوار اریژینال آلبوم ندیم داریوش را به همین ترتیب نابود کرد و نگارنده تا چند روز دچار دپرشن شدید شد! گویا ضبط صوت من یک سنسور داشت که به نوارهای مورد علاقه من حساس بود و دقیقا روی آنها واکنش نشان میداد و آنها را "می پیچاند". هیچ راهی هم برای ترمیم ان نوارها وجود نداشت.

یکی دیگر از مشکلات ، قرار گرفتن در نزدیکی آهنربا بود که سبب خراب شدن نوار مغناطیسی میشد. گاهی اوقات هم که خودمان اشتباها دکمه پاک کردن را میزدیم و کل نوار را به دیار عدم می فرستادیم. یکی از وسایلی که بسیار از آن استفاده می کردیم آچار پیش گوشتی برای تنظیم هد ضبط صوت بود. کلا هیچکدام از ضبط صوت های من درپوش نداشتند تا بتوان مستقیم به پیچ تنظیم کننده هد دسترسی داشت و برای هر نوار تنظیمات خاص آن را اعمال کرد که بهترین کیفیت صدایی را به ما بدهد. 


پایان نوار کاست و آغاز دیسک فشرده:

 در دهه 90 میلادی  ورود دیسک های فشرده (CD) به بازار به منزله اتمام حیات نوار کاست بود. کیفیت بالاتر صدا و ارزانتر بودن تولید سی دی موجب شد که کم کم جانشین نوار کاست در بازار شود. هرچند که هنوز هم تولید آن ادامه دارد اما فروش آن به مقدار زیادی نسبت به سالهای قبل کاهش یافته است.

.

.

(۱۳۹۴/۶/۶ عصر ۰۳:۰۷)هایدی نوشته شده:  

تعدادی از داستان هایی که در دهه های 50 و 60 و 70 در نوارهای کاست موجود بود تقدیم به همه دوستان عزیز.

البته قبلا جناب اسکورپان شیردل گرامی مطلب کاملی در این مورد نوشتند.                   

http://cafeclassic4.ir/thread-262-page-4.html

فقط چند نکته به توضیحات ایشان اضافه می کنم :

1 . بعد از متوقف شدن فعالیت شرکت چهل و هشت داستان مرحوم مرتضی احمدی شرکت همهمه را تاسیس کردند.

2 . بانو نادره سالارپور و جناب حمید منوچهری هم شرکت زنگ تفریح را راه اندازی کردند.

دوستان عزیز به دلیل این که صدای تمام گویندگان را در داستان ها نمی شناختم از هیچ گوینده ای نام نبردم اما صدای منوچهر نوذری،مرتضی احمدی،کنعان کیانی،عزت الله مقبلی،ناصر طهماسب،تورج نصر،فریدون اسماعیلی،منوچهر آذری،بیوک میرزایی،صادق ماهرو،ژاله کاظمی،نیکو خردمند،آذر دانشی،ناهید امیریان،شیوا گورانی،مریم شیرزاد،نادره سالارپور،نوشابه امیری،مینو غزنوی،پری هاشمی،شهلا ناظریان،مژگان عظیمی در داستان ها شنیده می شود.

* فایل های زورو قبلا در تاپیک افسانه زورو توسط دوستان گرانقدر گذاشته شده و به دلیل تکمیل شدن داستان ها، مجددا در این پست گذاشته شد.

* متاسفانه از امروز دیگر شاهد حضور جناب Kurt Steiner در کافه کلاسیک نخواهیم بود، با آرزوی بهترین ها برای ایشان، این پست به ایشان تقدیم می شود.
 

احمد شاملو


. خروس زری پیرهن پری ( بخش اول / بخش دوم )

. شازده کوچولو ( بخش اول / بخش دوم )


آواز جنوب ( مجموعه قصه های قاصدک )

.
پینوکیو آدمک چوبی ( بخش اول / بخش دوم )

. حسن کچل ( بخش اول / بخش دوم )

. خرگوش و ستاره ها ( بخش اول / بخش دوم )

. شش جوجه کلاغ و یک روباه ( بخش اول / بخش دوم )
...

.

.

(۱۳۹۴/۱/۱۶ عصر ۰۳:۳۸)هایدی نوشته شده:  

کارتون موزی و مازی ( Bananas in Pyjamas )

بین سال های 1992 تا 2001 در کشور استرالیا ساخته شده است .

داستان دو تا موز که در خانه ای کنار ساحل زندگی می کنند و در همسایگی آنها سه تا خرس با نام های میکی ، لی لا ، امی و یک موش صحرایی زندگی می کنند .

دهه 70 خورشیدی از تلویزیون ایران پخش شد .

.

                                                                                                                                                                                                

.

(۱۳۹۴/۱/۱۱ عصر ۰۱:۰۸)هایدی نوشته شده:  

سلام به همه دوستان عزیز

....

کارتون هایدی در سال 1974 توسط Nippon Animation و Zuyio Eizo ژاپن ساخته شد .

خانم مژگان عظیمی هم هر چه تمام تر به جای هایدی صحبت کردند .

دنیای هایدی ، پدر بزرگ ، پیتر ، خال خالی ، برفی ، جوجو و بعدها کلارا در کوهای آلپ بی نظیر تصویر شده است .
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

.
.

تقدیم به دوستمون " اسکورپان شیردل "  که مثل آواتر زیبایش همیشه برای اعضای کافه برادری مهربان و ناظری شکیبا و با اخلاق بود و همچنین تقدیم به خانم " هایدی " که نوشته هایشان همانند آواتارشان ساده و زیبا بودند .

.

.

موسیقی انیمیشن : انیمیشن های سه گانه بیل ؛ بیل سرسخت و کمند محکم و شگفت انگیز

.

http://cafeclassic5.ir/thread-149-post-2...http://cafeclassic5.ir/thread-149-post-23999.htm

.

.


.

.


.




.




 

kurt steiner

.


دنیا فریبنده و دل انگیز است اما دوامی ندارد .
۱۳۹۹/۳/۱۶ عصر ۰۸:۱۲
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : پیرمرد, Classic, زرد ابری, دون دیه‌گو دلاوگا, سروان رنو, مارک واتنی, کنتس پابرهنه, Kathy Day, EDWIN, باربوسا
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۷, عصر ۰۴:۴۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۸, صبح ۰۹:۳۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۹, عصر ۰۳:۴۱
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۱, عصر ۰۸:۰۶
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۲, صبح ۱۱:۳۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۲, عصر ۰۸:۲۵
RE: یادداشتهای کوتاه - زینال بندری - ۱۳۹۹/۳/۱۲, عصر ۱۰:۰۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۴, عصر ۰۱:۵۸
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۵, صبح ۱۱:۴۲
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۶, عصر ۱۲:۴۱
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۶ عصر ۰۸:۱۲
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۷, صبح ۰۹:۰۸
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۸, عصر ۱۲:۳۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۱۸, عصر ۱۱:۳۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۲۰, عصر ۰۸:۰۶
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۲۱, صبح ۰۸:۲۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۳/۲۱, صبح ۰۹:۲۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۲۳, صبح ۰۹:۵۶
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۲۵, صبح ۰۷:۵۹
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۲۶, عصر ۰۱:۲۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۲۷, عصر ۰۲:۲۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۲۸, صبح ۰۸:۴۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۸/۳۰, صبح ۰۹:۳۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۱, صبح ۱۰:۲۹
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۵, صبح ۰۷:۰۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۶, صبح ۱۱:۴۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۷, صبح ۱۱:۵۶
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۸, صبح ۱۰:۱۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۹, صبح ۰۹:۲۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۱۰, صبح ۰۷:۴۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۹/۲۶, صبح ۰۷:۱۱
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۴, صبح ۱۱:۳۲
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۵, عصر ۰۶:۱۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۹, عصر ۰۲:۱۵
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲, صبح ۰۷:۵۹
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶, صبح ۱۱:۰۴
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸, صبح ۰۸:۴۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰, صبح ۰۸:۲۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲, عصر ۰۵:۰۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳, عصر ۱۲:۱۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵, صبح ۱۱:۱۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶, صبح ۱۱:۰۹
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷, صبح ۰۵:۴۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۱/۶, عصر ۰۱:۳۵
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۱/۹, عصر ۱۲:۰۳
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۵/۱۰, عصر ۰۱:۴۶
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۶/۹, صبح ۱۱:۵۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۶/۲۲, عصر ۰۴:۰۸
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۶/۲۵, عصر ۰۷:۲۷
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۷/۱۰, صبح ۱۱:۲۸
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۷/۲۲, صبح ۰۸:۴۵
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۷/۲۹, عصر ۱۰:۱۰
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۸/۱۳, عصر ۰۸:۳۲
RE: یادداشتهای کوتاه - Kurt Steiner - ۱۴۰۰/۸/۱۷, صبح ۱۱:۱۳