تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: نگارخانهء کافه
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4

دوستان و هم کافه ای های گرامی:

با اجازهء مدیران کافه

علاقه مند بودم صفحه ای راه اندازی کنم برای دوست داران هنر عکاسی که در آن عکسهایی را که خودمان عکاسش بوده ایم و یا کسی از نزدیکانمان ( یا هر شخص ثالث دیگری ) در این صفحه قرار دهیم تا سایر دوستان نیز از دیدن این تصاویر زیبا لذت ببرند.

پ . ن : چه بهتر که عکسها از مناظر و اماکن زیبای محل زندگیمان باشد.

عکس زیبایی که در زیر میبینید : مسیری با طبیعت بسیار زیبا خارج از شهرماست ، در یک بعدازظهر نیمه ابری که توسط یکی از دوستانم گرفته شده است.

[تصویر: 1370732229_3053_1b73b83090.jpg]

کنار رودخانهء سیمینه رود / حاشیهء شهر بوکان / زمستان 1390 /

عکاس : اکتورز ( خودم )

نوع دوربین : گوشی موبایل ( سامسونگ _ f480 ) "یادش بخیر موبایل دوست داشتنی ای بود ".

بخاطر سختی آپلود شدن ( بعداز 10بار تلاش با کیفیت های متفاوت سرویس آپلودر سرویسم کرد ) با پایین ترین حد کیفی آپلود شده است.

[تصویر: 1370735177_3053_226e3deaad.jpg]

ظاهرآ دوستان همچین علاقه ای به هنر عکاسی ندارند.

پس خودم پست جدید اضافه میکنم.

بوکان زمستان 1390 بلوار مادر.

عکس از : یکی از آشنایان.

[تصویر: 1372722214_3053_b1b2423e73.jpg]

اکتورز عزیز

پیشنهادی دارم، نظرتان چیست که تاپیک را محدود به عکسهایی که خودمان یا دوستانمان گرفته اند نکنیم. پیشنهاد دارم عکسی را قرار دهیم و در مورد ویژگی های فنی آن بحث کنیم. (البته من بنیه بحث در این زمینه را ندارم و فقط از دانش دوستان استفاده خواهم کرد)

دلیل چنین پیشنهادی این است که برای بی اطلاعی چون من معیار هنری بودن یا مصرفی بودن یک عکس هنوز مشخص نیست. چه آنکه ممکن است هنرمندانه ترین عکس جهان از منظره ای معمولی گرفته شده باشد و  معمولی ترین عکس دنیا از منظره ای زیبا. و من بدون دانستن آنچه باید بدانم، به اشتباه عکس دوم را برتر بدانم.

در حقیقت منظورم بیشتر نقد عکس است

نظرتان چیست؟


پ ن
چنانچه این پست در اینجا مناسب نمیباشد، لطفا اطلاع دهید تا سریعا به دیار عدم فرستاده شده و موزون بودن جستار حفظ شود

منظره ای در  جاده فیروزکوه

اردیبهشت 92

عکاس : خودم

(۱۳۹۲/۴/۱۱ صبح ۰۵:۱۳)Schindler نوشته شده: [ -> ]

اکتورز عزیز

پیشنهادی دارم، نظرتان چیست که تاپیک را محدود به عکسهایی که خودمان یا دوستانمان گرفته اند نکنیم. پیشنهاد دارم عکسی را قرار دهیم و در مورد ویژگی های فنی آن بحث کنیم. ..........

در حقیقت منظورم بیشتر نقد عکس است

نظرتان چیست؟...........

جناب شیندلر Schindler گرامی

اتفاقآ من شخصآ از این بابت خوشحال میشوم( به شرطی که اساتیدمشارکت نمایند ).

شما همین الان در دو پست قبلی میتوانیید بنگرید به :

1 : پرسپکتیو عکس زیبای آماندا ی عزیز .

2 : فوکوس انجیرهای بتمن عزیز .

( حالا آگاهانه یا اتفاقی ) که باعث زیبایی این دو تصویرشده اند. ( یکی از دلایل زیباییشان ، همین دو اتفاق است ) .

ازنظر حرفه ای اگربادوربینی قویتر ( از نظر لنز ) عکس انجیرها گرفته میشد ، انجیر سبز کاملآ محو و انجیر زرد در حالت فوکوس و واضح دیده میشدند. ( من واقعآ عاشق عکسهای فوکوس دارم ).

به اولین عکس این تایپیک توجه کنید ( رنگین کمانها ) سرعت شاتر دوربین این دوست ما خیلی تنظیم نبوده ، اگر پایین میبود وزش باد میان درختان باعث تارشدن عکس نمیشد و اگر بسیاربالا میبود قطرات باران ( به احتمال ) دیده نمیشدند.

جناب شیندلر Schindler گرامی

اتفاقآ من شخصآ از این بابت خوشحال میشوم( به شرطی که اساتیدمشارکت نمایند ).

شما همین الان در دو پست قبلی میتوانیید بنگرید به :

1 : پرسپکتیو عکس زیبای آماندا ی عزیز .

2 : فوکوس انجیرهای بتمن عزیز .

( حالا آگاهانه یا اتفاقی ) که باعث زیبایی این دو تصویرشده اند. ( یکی از دلایل زیباییشان ، همین دو اتفاق است ) .

ازنظر حرفه ای اگربادوربینی قویتر ( از نظر لنز ) عکس انجیرها گرفته میشد ، انجیر سبز کاملآ محو و انجیر زرد در حالت فوکوس و واضح دیده میشدند. ( من واقعآ عاشق عکسهای فوکوس دارم ).

به اولین عکس این تایپیک توجه کنید ( رنگین کمانها ) سرعت شاتر دوربین این دوست ما خیلی تنظیم نبوده ، اگر پایین میبود وزش باد میان درختان باعث تارشدن عکس نمیشد و اگر بسیاربالا میبود قطرات باران ( به احتمال ) دیده نمیشدند.

[/quote]

بسیار عالی

اساتید هم شرکت خواهند کرد به حول و قوه الهی ( به قول رضا مثقالی در مارمولک)

اما شما نیز اندکی مطالب آموزشی قرار دهید. مثلا در مورد همین پرسپکتیو، خواهش میکنم اندکی به زبان ساده (در حد زیر دیپلم برای من) و خیلی مختصر و با ذکر مثال (وقتی توقع آدمی چون من حد و مرز نشناسه میشه این ) توضیح بفرمایید که چه مواردی را باید رعایت کرد؟

خواهش دارم به تارنماهای عکاسی ارجاعم ندهید که از آنها چیزی دستگیرم نشده است.

البته این را نیزدر نظر بگیرید که چگونه میتوان با دوربین گوشی، عکس بدردبخور گرفت؟

(۱۳۹۲/۴/۱۲ صبح ۰۵:۱۳)Schindler نوشته شده: [ -> ]البته این را نیزدر نظر بگیرید که چگونه میتوان با دوربین گوشی، عکس بدردبخور گرفت؟

با تشکر از دوستان عزیز

من عکس زیر را در بهار امسال با گوشی گرفتم (البته کیفیت بد نیست و در 12MP)

این کوه با نام محلی "دستان کمر" در جوار کوه قافلانته در روستای مخروبه نیاکان این حقیر قرار دارد که شخصا تابحال 3 بار آنرا فتح کرده ام. ملاحظه ارتفاع این کوه از آنسو (که در پشت کوه است) بسیار مهیب و دیواره ای به طول حداقل 500 متر بشکل عمودی (چیزی شبیه به علم کوه) است . در واقع ارتفاعی که از اینسو ملاحظه میگردد و 70 درصد خاک و مابقی سنگ است در آنطرف کاملا سنگی است چنانکه به دشتی هموار منتهی میشود.

عکس از فاصله ای بسیار دور از کوه گرفته شده است و با اینحال عظمت طبیعت تا حدی هویداست... نمونه مشابه این کوه را (البته نه از جنس سنگ بلکه خاک) من در آنتالیای ترکیه در بخش کمر(kemer) دیده ام

از نظر اصول عکاسی این عکس چندان استاندارد نیست. قرار دادن موضوع عکس در وسط کادر هماره چندان مطلوب نیست. آنچه باید در وسط قرار گیرد بخشی از موضوع است که میتواند مورد تاکید عکاس باشد... بطور مثال بخش آسمان در این عکس کمتر از بخش مرتع ذیل آن در نظر گرفته شده اما از در عرض ، مختصات تا حدی رعایت شده است.

(۱۳۹۲/۴/۱۲ صبح ۰۵:۱۳)Schindler نوشته شده: [ -> ]

جناب شیندلر Schindler گرامی

1 : پرسپکتیو عکس زیبای آماندا ی عزیز ...................................................

....اندکی مطالب آموزشی قرار دهید. مثلا در مورد همین پرسپکتیو، خواهش میکنم اندکی به زبان ساده و خیلی مختصر و با ذکر مثال توضیح بفرمایید که چه مواردی را باید رعایت کرد؟

خواهش دارم به تارنماهای عکاسی ارجاعم ندهید که از آنها چیزی دستگیرم نشده است.

 چگونه میتوان با دوربین گوشی، عکس بدردبخور گرفت؟......................

[/quote]

پرسپکتیو : دورنمایی که در عکس خانم آماندا هست ( ابرهای نزدیک بزرگتر و هرچه دورتر میشوندکوچکتر ، بنظر میرسند ) این در سطح زمین هم تکرارمیشود.

کوه های پشت درختان پررنگ ترند نسبت به کوه های غول پیکری که کم کم با کران آسمان ادغام شده اند ، اما همان کوه ها با اینکه دورترند بیشتر به چشم میاییند. ( اوج زیبایی همچین تصویری را میتوان در لبخند ژکوند " مونالیزا " ی داوینچی دید و اخیرآ عده ای براین باورند که جدا از اینکه در این تابلو " درآن زمان " پرسپکتیو در خلق نقاشی رعایت شده ، هیچ جذابیت دیگری ندارد )

( البته این نظزشخصی من نیست )

بایک دوربین لبالب یک دیوار ( مثلآ آجری ) عکس بگیرید ، خط آجرها هرچه دورتر هستند ریزتر و درانتهای عکس  گاهآ محومیشوند.

امیدوارم کافی باشد .

*************************

با گوشی موبایل من شخصآ زیادعکس میگیرم ( حتی با موبایل های کم کیفیت ) تا سوژه های ناب رو از دست ندم و واقعآ نمیشه همیشه یک دوربین همراه داشت ( گرچه دوربین ندارم و گه گاه ازدوربین های محل کارم استفاده میکنم ).

دوربین موبایل یک سزی امکانات کم داره . مثلآ لنزشون تنظیم دستی نداره و تنها بادکمه ها میتونی دورو نزدیک کنی ( زووم ) .

پیشنهاد میکنم در فضای روشن ( بیرونی ) هم با فلاش عکس بگیرید چون دیافراگم دوربین موبایل الکیه و روشنایی کافی جذب نمیکنه.

توجه داشته باشید که سوژهء موردنظر درحالت ضدنور قرارنگیرد ( مثلآپشت به خورشید باشد و دوربین نتواند تشخیصش بدهد یا داخل اتاق پشت به پنجره نباشد)

سرعت شاتر یک سری گوشی ها پایینه و باعث میشه عکس یا لرزش داشته باشه یا چند  صدم ثانیه  دیرتر عکس بگیره و گاهی سوژه تکان میخوره ( مثلآ و قتی از یک کودک عکس میگیرید ) ، پس باید قبل از آمادگی کامل ،  عکستون رو بگیرید و اتوماتیک ( خیلی خنده داره :D) عکس درست از آب درمیاد.

دوربین گوشی ( سامسونگ اف 480 ) که من قبلآ داشتم و زیاد باهاش عکس میگرفتم یک حسن خوبی که داره اینه که بشیوهء هوشمند و بانگه داشتن دست روی شاتر و دورو نزدیک کردن دوربین به سوژه ، خودش به عکس فوکوس میده .

گوشی های جدید ( سری آیفون و گالکسی ) یک تنظیماتی دارند که میتوان دستکاریشون کرد تا خصوصآبافلاش وقتی عکس میگیری عکست مناسب باشه و حداقل درهنگام چاپ کمتر نویزهاش دیده بشه.

mmmm:

روز سیزده فروردین 1392------نمایی از کوه سبلان

سلام به دوستان عزیزم ،

من علاقه زیادی به عکاسی دارم و چند واحد عکاسی در دانشگاه گذروندم و تقریبا نحوه درست عکاسی کردن رو یاد گرفتم و حالا هر جا که برم دوربینم همراهمه ، بعد از نوشتن و موزیک و فیلم عکاسی به من آرامش عجیبی میده .

یکی از علایق من عکاسی از ابرهاست و اینم یه عکس یا به قول معروف شکار لحظه ها ست ، من این ابرو به یه ماهی تشبیه می کنم {#smilies.rolleyes} یا شاید دوست دارم اینجوری باشه

من پیارسال یه سفر رفته بودم به استان خوزستان و شهرستان گچساران برای کاری.

اونجا  منطقه ای به نام چمشیر وجود داشت که داشتند سدی میزدند با نام همین منطقه .یک کوه دیدم که خیلی عجیب بود البته شاید در تصویر بزرگی و عظمت  این کوه رو نشه توصیف کرد اما این تخته سنگی که روی کوه هست به اندازه دو تا 3 تا زمین فوتبال هست خیلی عجیبه اصلا انگار خدا این تکه سنگ رو اورده گذاشته روی این کوه .البته دوربین موبایل من کیفیت نداشت مردم منطقه می گفتند که 100 سال پیشبالای اون زندگی هم درجریان بوده.

اردبیل....منطقه گردشگری سردابه

فروردین 1390

مادر

مادر

فروردین 91 - میدان شهدا - مشهد

درسته که عکاس این عکس رو نمیشناسم و عکس رو هم زیاد حرفه ای نگرفتن اما حیفم آمد این منظرهء فوق العاده رو در نگارخانهء کافه بایگانی نکنم.

در اصل دنبال عکس دیگه ای از همین منطقه بودم که توسط یک عکاس همشهریمان گرفته شده و بسیار زیباست اما متوجه شدم که ایشان بخاطر اینکه حق امتیاز پوسترش را به یک شرکتی داده و یکی دو سالیست در ابعاد مختلف چاپ میشه ، بهمین خاطر در نت قابل دسترسی نیست.

شهر تاریخی ( حه سکیف = حَسکیف ) در کوردستان ترکیه.

[تصویر: 1375138880_3053_2a714ba49d.jpg]

عکس از خودم بدون ادیت !

دوربین : گوشی n95 - 5mp

منطقه ای بین شهرستان آمل و نور ( اسمش رو به یاد نمیارم )

دوشنبه /تاجیکستان/پاییز 89

نوع دوربین: Sony DSC-S60

این عکس ها را در سفر کاری و شرکت در نمایشگاهی مشترک بین ایران و تاجیکستان گرفتم. به دلیل ضعیف بودن دوربین عکسها چندان حرفه ای نیستند اما از نظر خودم خوبند. ::ok:

میدان و مجسمه اسماعیل سامانی که به نوعی سمبل شهر دوشنبه محسوب میشود

نمایی از مجلس شورای ملی (به گفته شهروندان تاجیکی)

سردر کاخ وحدت که محل برگزاری نمایشگاه نیز بود

مجموعه تاریخی عباس آباد در شهر بهشهر بر فراز ارتفاعات و در دل جنگل انبوهی واقع شده

متاسفانه من وقتی به این مکان رسیدم به علت خستگی زیاد اصلا متوجه تاریخی بودن این مجموعه نشدم و فقط به عنوان یک منظره طبیعی به آن نگاه کردم.

دریاچه عباس آباد-تیر ماه 92

من همیشه فکر میکردم نیلوفر های آبی روی سطح آب هستند اما بعد از توضیحات قایقران متوجه شدم نیلوفرها بعد از روییدن کم کم از سطح آب فاصله میگیرند.

مرداب انزلی_مرداد 92

صفحات: 1 2 3 4
آدرس های مرجع