تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: نجواها و فریادها... صداهایی ماندگار ( تفکیک 1 )
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4

زنده یاد عزت الله گودرزی صاحب یکی از صداهای ماندگار در عرصه دوبله و بویژه دوبله های انیمیشن است . ایشان ظاهرا از سال 75 فعالیتی در دوبله نداشته و به روایتی نیز در سال 1376 درگذشته است. از آخرین فیلمها و مجموعه هایی که از صدای ایشان موجود است نقشهای کوتاهی است که در سریالهای هرکول پوآرو و قرن کاراگاهان (هردو به مدیریت عطاالله کاملی ) شنیده می شود. مدتی قبل از اسپونز عزیز خواهش کردم که در جریان مصاحبه با اکبرمنانی درباره تاریخ درگذشت مرحوم گودرزی پرس و جو کند که ظاهرا آقای منانی علت و زمان فوت ایشان را به یاد نیاورده است . بسیار متاسفم که صدایی ماندگار پس از دو دهه این گونه غبار فراموشی بر روی نامش می نشیند .

چند روز پیش درباره ایشان از یکی از پیشکسوتان دیگر دوبله سوال کردم که ایشان نیز گفت من در زمان فوت عزت الله گودرزی ایران نبودم . ایشان دو فرزند دختر و پسر داشته اند که در کشورهای دانمارک و سوئد زندگی می کنند و سالهاست که از فرزندان ایشان نیز خبری ندارد . البته گویا در سالهایی که فرزندان مرحوم گودرزی خردسال بوده اند با آنها رابطه خانوادگی داشته است. ولی این گوینده قدیمی هم تاریخ فوت ایشان را همان اواسط دهه 70 تخمین میزند اما مطمئن نیست.

یکی از کارهای زیبای مرحوم گودرزی گویندگی بجای عموی تیمو در کارتون حنا دختری در مزرعه بود که در یاد دهه شصتیها جاودان شده است.

روانش شاد...

مصاحبه ای قدیمی با ایرج دوستدار.

مصاحبه ای دیگر با ایرج دوستدار.


عکسی دیدنی از دو اسطوره بی بدیل تاریخ دوبلاژ

زنده یاد استاد عطاالله کاملی و استاد خسروخسروشاهی

منبع : اینستاگرام

(۱۳۹۴/۵/۱۱ عصر ۰۵:۲۸)زاپاتا نوشته شده: [ -> ]

آئین بزرگداشت استاد پرویز بهرام به همراه جشن تولد 82 سالگی ایشان

http://www.isna.ir/fa/news/94051105986/%...9%86%D8%AF

تجلیل از بزرگان در زمان حیاتشان کاری بزرگ و قابل تقدیر است ، و گرنه پس از رفتن آنها این بزرگداشت ها بیشتر به یک کم لطفی و غفلت تاریخی می ماند تا تجلیل از یک عمر فعالیت هنرمندانه ...

باسپاس فراوان از شما زاپاتای عزیز،کاش ویدئوی این مراسم را آپلود می کردید.

صفحات: 1 2 3 4
آدرس های مرجع