تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: پیشنهاد برای بهبود کافه
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

(۱۳۹۲/۱۰/۲۵ عصر ۰۵:۵۳)بانو نوشته شده: [ -> ]

ضمن تشکر از شما و پیشنهادتان، در حال حاضر در کافه کلاسیک این تالارها به هنرِ دوستان پرداخته اند:

برای هنرمندان نوازندۀ کافه، تالار آهنگهایی که نواخته ایم.

برای دوستان عکاس، تالار نگارخانۀ کافه.

برای دوستان شاعر و نویسنده، تالار فی البداهه ها (سروده های اعضا).

ممنون بخاطر همه صفایتان. وقتی تازه وارد باشی باید شماره صندلی های کافه را از قدیمی ها پرسید . ممنونم بانو جان

با سلام

حالا که مثلث مدیریتی کافه به مربع مدیریتی تبدیل شده است انتظار تغییرات بنیادین و اساسی را در کافه انتظار می کشیدیم که البته تا کنون میسر نگردیده. اما حداقل یک پیشنهاد ساده را خدمت کادر مدیریتی عرض میکنم که انجامش خیلی سخت نیست اما اجرایش باعث میگردد سایت کمی منظم تر شود.

همانطور که همه دوستان میدانند در این فروم تعداد تاپیکها نسبت به پستها بسیار کم می باشد. بعبارتی کافه از این حیث از استانداردهای معمول یک فروم خارج شده است. برای مثال تاپیکی مانند یک عکس ...... یک خاطره که نسبتا علاقه مندان زیادی هم دارد و به نوعی اغلب کاربران از قدیمی گرفته تا جدید در آن مشارکت میکنند کم کم به مرز 1000 پست نزدیک میشود. اتفاقی که در هیچ فرومی سابقه ندارد.

وقتی تاپیکی دارای 1000 پست میگردد دیگر کارایی خود را از دست میدهد. چنین تاپیکی فقط چند پست ابتدایی و انتهایی معمولا بازدید میشود و دیدن بقیه پستها واقعا از حوصله هر کاربری خارج میگردد.

دیشب فرصتی پیش آمد تا بالاخره موفق شوم و تمام پستهای آنرا که تقریبا از 10 روز پیش شروع کرده بودم به اتمام برسانم. تقریبا عکسهای بیش از 400 پست آن بدلیل استفاده از سایتهایی که مدتهاست دیگر وجود ندارند غیر قابل نمایش هستند. از طرفی برخی از عکسها بدلیل ورود کاربران  جدید و عدم اطلاع از پستهای قبلی در حال تکرار شدن هستند. و حتی در مواردی مشاهده کردم برخی از کاربران قدیمی (شاید بدلیل فراموشی) عکسی را که مثلا 2 سال پیش در همین تاپیک قرار داده اند را مجددا تکرار نموده اند.

البته نباید خیلی به کاربرانی که عکس تکراری قرار میدهند خرده گرفت زیرا واقعا بازبینی تاپیکی که دارای 1000 پست میباشد تقریبا نه تنها مشکل است بلکه تا حدودی غیر ممکن هم می باشد. بویژه اینکه در بسیاری از صفحات وقتی کاربری مشاهده میکند توضیح وجود دارد اما از عکس خبری نیست کم کم حوصله اش سر میرود و پس از بازبینی چند صفحه عطای دیدن عکسها را به لقایش می بخشند.

بنابراین در اولین مرحله پیشنهاد میگردد پستهای مزاحم از چنین تاپیکهایی حذف شود. (هر چند عملا مدیری که ابزار در اختیار دارد آن پست را حذف نمی کند کافیست تیک عدم تایید آنرا فعال نماید و پست را تایید نشده در همان تاپیک بصورت استندبای نگه دارد - باور کنید نه خیلی سخت است و نه خیلی وقت گیر اما باعث میگردد سایت شکیل تر شود) فقط تنها اتفاقی که میافتد این است که سوابق ارسال پست برخی از کاربران که پستشان شامل رحمت قرار میگیرد کاهش یابد اما از تعداد تشکرها کم نمی گردد. بعبارتی پستهایی که شامل سپاس سایر کاربران قرار بگیرد حتی در صورت حذف سپاس کاربران را در پروفایل کاربران حفظ میکند.

اما مورد بعدی:

همانطور که مستحضر هستید هم اکنون کافه دارای چهار تالار میباشد: اتاق بالای کافه - تالارهای عمومی - تالارهای تخصصی - اتاق پشتی کافه

پیشنهاد میکنم تعداد تالارها به پنج تالار افزایش پیدا کند و با توجه به این موضوع که مطالب این کافه در خصوص دوبله دارای بازدید کنندگان بسیاری میباشد و از این حیث این سایت بسیار غنی میباشد دوبله دارای یک تالار اختصاصی شود و کلیه تاپیکهای این موضوع از دل تالارهای عمومی و اختصاصی به آن تالار منتقل گردد و دو یا سه تن از اساتید همان بخش را هم انتخاب کنید بعنوان مدیر آن تالار و به آنها در همان بخش ابزار بدهید تا مطالب دوبله از پراکندگی هم خارج شود. برای مثال هفته پیش مشاهده کردم علیرقم اینکه در بخش دایره المعارف برای دوبله فارسی به فارسی تاپیک مستقلی وجود دارد اما برخی از اطلاعات دوبله فیلمهای فارسی در بخش سینمای ایران  و در تاپیک فیلمها و سریالهای ایرانی قرار گرفته است.

... و مورد آخر:

کاربرانی که بصورت تازه وارد به جمع دوستان سایت می پیوندند همانطور که شاهد هستیم (مانند خودِ بنده) دارای انگیزه های زیادی هستند و سعی میکنند در حد توانائی شان در برخی از بحثها شرکت کنند تا بتوانند شامل لطف مدیران قرار بگیرند و شاید ستاره ای اخذ کنند و به جمع کاربران سه ستاره بپیوندند. اما وقتی به پستهای قدیمی نگاه میکنم کاربران بسیاری هستند که ظاهرا دیگر انگیزه ای ندارند در بحثها شرکت کنند و یا مطلبی بنویسند. بنظر من وقت آن رسیده است  که کاربران 4 ستاره متولد شوند. قطعا اگر بین بروبیکر که تازه به جمع دوستان پیوسته است با دوستانی که سالهاست در اینجا قلم میزنند باید تفاوتهایی وجود داشته باشد.

این تفاوتها قطعا باعث میگردد که کاربرانی که به جمع 3 ستاره ها می پیونند همچنان انگیزه های خود را حفظ کنند تا به جمع 4 ستاره ها بپیونند. وجود تفاوت بین کاربرانی که مدتهاست در این سایت قلم می زنند و دارای پستهای زیادی می باشند نسبت به بنده که تازه وارد می باشم  باعث میگردد سایت پویا تر شود.

با سپاس از پیشنهادهای بروبیکر عزیز ,

اما یک مورد من متوجه نشدم و راه حلی ارائه نشده بود. اون موردی که گفتید برخی تاپیک ها خیلی حجیم شده ( مثل یک عکس ... یک خاطره ) و به همین خاطر کسی فرصت اینکه تمام آن را بخواند پیدا نمی کند. اینکه آن را به چند تاپیک تقسیم کنیم که باز مشکل پابرجاست ! نهایتا یک تاپیک 1000 پستی می شود 5 تا تاپیک 200 پستی که باز هم حجیم است و خواندن آن مشکل . تنها پراکنده تر می شود.  راهکار چیست ؟ idont

( البته فراموش نکنیم که معمولا کاربران داخل و یا بیرون کافه , توسط موتورهای جستجو به راحتی مطلب مورد نیاز خود را در هر کجای کافه پیدا می کنند و نیازی به جستجوی صفحه به صفحه تاپیک ها نیست nnnn:

(۱۳۹۲/۱۱/۱۶ عصر ۱۰:۱۳)سروان رنو نوشته شده: [ -> ]

با سپاس از پیشنهادهای بروبیکر عزیز ,

اما یک مورد من متوجه نشدم و راه حلی ارائه نشده بود. اون موردی که گفتید برخی تاپیک ها خیلی حجیم شده ( مثل یک عکس ... یک خاطره ) و به همین خاطر کسی فرصت اینکه تمام آن را بخواند پیدا نمی کند. اینکه آن را به چند تاپیک تقسیم کنیم که باز مشکل پابرجاست ! نهایتا یک تاپیک 1000 پستی می شود 5 تا تاپیک 200 پستی که باز هم حجیم است و خواندن آن مشکل . تنها پراکنده تر می شود.  راهکار چیست ؟ idont

( البته فراموش نکنیم که معمولا کاربران داخل و یا بیرون کافه , توسط موتورهای جستجو به راحتی مطلب مورد نیاز خود را در هر کجای کافه پیدا می کنند و نیازی به جستجوی صفحه به صفحه تاپیک ها نیست nnnn:

با سلام بر راس الضلع نظامی مدیریت کافه

منظور بنده آن بود که در اکثر تاپیکها باید عملیاتی انجام شود که در اصطلاح فروم دارها به آن می گویند پاکسازی تاپیک. همانطور که عرض کردم برای مثال در همان تاپیک یک عکس .... یک خاطره پستهایی وجود دارد که بواسطه آپلود کردن عکسها در سایتهایی که اکنون وجود ندارند دیگر قابل نمایش نیستند. که البته تعدادشان هم کم نیست. و از آنجا که این تاپیک کاملا عکس محور است حذف آن پستها کمک بسیاری به زیبایی آن تاپیک می کند و به پستهای بعدی ان آسیب نمی رساند. زیرا کمتر پیش می آید پستهای آن تاپیک نقل قول گردد.

اما مهمتر از این موضوع ارتقا سایت از چهار تالار به پنج تالار بود که در خصوص مفید بودن یا نبودنش هیچ اشاره ای نفرمودید.

(۱۳۹۲/۱۱/۱۷ عصر ۰۶:۱۴)برو بیکر نوشته شده: [ -> ]

اما مهمتر از این موضوع ارتقا سایت از چهار تالار به پنج تالار بود که در خصوص مفید بودن یا نبودنش هیچ اشاره ای نفرمودید.

آخه در بسیاری از پست ها و تاپیک هایی که از قبل در بخش تخصصی ایجاد شده طوری مطالب سینمایی و دوبله در هم تنیده شده که تفکیک آنها غیرممکن می نماید. با این وجود , این موضوع در کمیسیون فرهنگی کافه در حال بررسی است.

[تصویر: mocantina.gif]

در مورد حذف پست هایی که به دلیل خراب شدن لینک عکس آنها , دیگر کارایی خود را از دست داده است ( مانند تاپیک یک عکس ... یک خاطره )  , در صورتی که فرستنده پست اقدام به ویرایش مجدد پست خود نکند , پاک کردن آن از نظر من و بقیه مدیران آزاد است و به مرور انجام خواهد شد.

راستش قديما مي گفتن دلاكها كه بيكار ميشن سرهمو مي تراشن!

القصه يك دو نكته بنظرم اومد كه در اين دوران ركود و رخوت كافه طرحش بد نيست

اول اينكه مدتي است اسكورپان شيردل عزيز رنگ تيم مس را پوشيده اند و تحت عنوان ناظر انجمن فعاليت مي كنند ،منتظربوديم تا مديران كافه معارفه ايشان را انجام دهند و از شرح وظايف ناظر بگويند كه متاسفانه تاكنون خبري نشده ،حالا نمي دانيم اگر كسي خداي نكرده در كافه خطايي كرد ناظر انجمن به ايشان فقط تذكر مي دهد يا يكسره نامبرده تحويل سروان رنو مي شود و بعد فاتحه...؟!

دوم اينكه برخي از دوستان عزيز كافه هنوز جوهر عضويت كاربر تاز عضو شده اي خشك نشده بصورت رعد آسا به ايشان امتيازي اهدا مي كند كه معلوم نيست چگونه پي به علم و توانائيهاي او  برده ، مثلا يك كاربر گرامي كلا 4 مطلب ارسالي دارد كه سه تايش تقاضاي حق عضويت است و يكي هم من فلان فيلم رو خيلي دوست دارم ! اما دوست عزيزي سريعا به او بخاطر دانسته هايش امتياز داده ، خود بنده اوايل ورودم اينقدر امتحان پس دادم كه وقتي حدود يك ماه بعد حميدهامون عزيز اولين امتيازم را دادند در پوست خود نمي گنجيدم و بعد ساير دوستان عزيزي كه بنده نوازي كردند .

بنده هم امتيازاتي به برخي از دوستان دادم كه بعدا همانطور كه رعد آسا و طوفاني آمده بودند، رفتند و اين در زمره اشتباهاتي بود كه مرتكب شدم . عزيزي در كافه بودند كه شب و روز نداشت و تقريبا به بسياري از محل هاي كافه سر مي زد و سر هر ميزي مي نشست و هر نوشيدني مي نوشيد، اطلاعات خوب و بكري داشت .تصور مي كردم  آينده روشني در كافه دارد اما به ناگاه رفت و درغبارها گم شد... بنده هم همانطور كه زماني به او اولين امتياز را داده بودم عليرغم ميل باطني ام حذفش كردم ،بماند كه ايشان مدتها بعد روزي از من گله فراوان كرد و در جوابش گفتم جبران يك اشتباه را كردم .من زماني به شما و نوشته هايت علاقه داشتم كه به كافه ات علاقه داشتي...

اين را عرض كردم كه بعضي از دوستان قدر و ارزش اين امتيازات رابدانند گرچه گاهي گيرنده آن اصلا نمي داند. همين جا اعلام مي كنم دوستاني كه تاكنون به بنده لطف داشتند و بخاطر اعتمادشان امتيازي به بنده اعطاء كرده اند هرگاه كه احساس كردند زاپاتا ديگر زاپاتاي گذشته نيست و بود و نبودش براي كافه فرقي ندارد ، مي تواند امتيازش را بازستاند.

(۱۳۹۲/۱۱/۳۰ عصر ۰۵:۴۳)زاپاتا نوشته شده: [ -> ]

برخي از دوستان عزيز كافه هنوز جوهر عضويت كاربر تاز عضو شده اي خشك نشده بصورت رعد آسا به ايشان امتيازي اهدا مي كند كه معلوم نيست چگونه پي به علم و توانائيهاي او  برده ، مثلا يك كاربر گرامي كلا 4 مطلب ارسالي دارد كه سه تايش تقاضاي حق عضويت است و يكي هم من فلان فيلم رو خيلي دوست دارم ! اما دوست عزيزي سريعا به او بخاطر دانسته هايش امتياز داده ........................................................

هرگاه كه احساس كردند زاپاتا ديگر زاپاتاي گذشته نيست و بود و نبودش براي كافه فرقي ندارد ، مي تواند امتيازش را بازستاند.

بادرود به جناب زاپاتا ی عزیز و سایر دوستان .

این دقیقآ موضوعی بود که مدتها پیش میخواستم درموردش بگویم اما به نظرم آمد اگربگویمش شاید برخی از دوستان دلیلش را این بدانند که خود بنده ( اعتبار ) آنچنانی ندارم و به شیوه ای با اینکار گدایی اعتبار از دوستان میکنم درحالی که هیچ وقت چنین نبوده و نخواهد شد.

وقتی کاربری را میدیدم که درکمتر از سه ماه به ( اووووووووه ) اعتبارمیرسید درحالی که هنوز سروته پستهایش مشخص نبود و وقتی میدیدم من برای سه ستاره شدن باید بعد از یک سال واندی مدیران را درجریان کم لطفیشان قرار بدهم ، کم کم از حضور بی مصرف و بی دانشیم شرمنده میشدم و گمان میکردم لابد همین قدر ارزش پستهایم بوده .

مدتها بعد متوجه شدم که هیچ یک از نکته های ریزبینانهء چندی از پیشکسوتان کافه در همین تاپیک ( پستهای 16 تا فکرکنم 21 ) اصلآ نه ازطرف کاربران جدید خوانده میشود و نه حتی کاربران قدیمی آن را رعایت میکنند ، به همین خاطرچندماه قبل در همین تاپیک به آنها اشاره کردم تاشاید دوباره مورد توجه قرار بگیرند کما عزیزانی همچون جناب اسکورپان که اینک از هیات مدیرهء کافه است یادش بیایید برای انگیزه دادن به کاربرانی همچون بنده نه اعتبار بلکه گاهآ یک تشکر زیرپستهایم مایهء دلگرمی بنده و امثالهم میشود.

 گاهآ به کاربرتازه واردی بعداز چندوقت حضور و تلاشش اعتبار ناقابل و بقول دوستان ( تشریفاتی ) ای اعطا نموده ام و مدتی بعد رشد مفید و پستهای باارزشش را دیده ام که هیچگاه از کرده ام پشیمان نبوده و نیستم اما همین چندشب پیش اعتباراتی را که به بسیاری ازکاربران قدیمی داده بودم پس گرفته و تا این لحظه منتظر بودم یکیشان دلیلش را بپرسد که هنوز نپرسیده اند.

ازهمان کاربرانی که جناب زاپاتا فرمودند که دیگر خبری از حضورشان نیست ، بنده هم چند نفر را میشناسم که به صراحت میگویم اگر میماندن یا بیشتر سرمیزدند ( مثال : جناب شیندلر که کمتر می آیند) همهء کاربران از حضور ایشان میتوانستند بسیار بیاموزند اما دریغ از یک ذره دلگرمی و حمایت و چه بسا ممنوع الپست کردن چند وقتهء ایشان بیشتر مایهء دلسرد شدنشان شد.

(۱۳۹۲/۱۲/۱ صبح ۰۲:۰۶)اکتورز نوشته شده: [ -> ]

 کما عزیزانی همچون جناب اسکورپان که اینک از هیات مدیرهء کافه است یادش بیایید برای انگیزه دادن به کاربرانی همچون بنده نه اعتبار بلکه گاهآ یک تشکر زیرپستهایم مایهء دلگرمی بنده و امثالهم میشود.

 گاهآ به کاربرتازه واردی بعداز چندوقت حضور و تلاشش اعتبار ناقابل و بقول دوستان ( تشریفاتی ) ای اعطا نموده ام و مدتی بعد رشد مفید و پستهای باارزشش را دیده ام که هیچگاه از کرده ام پشیمان نبوده و نیستم اما همین چندشب پیش اعتباراتی را که به بسیاری ازکاربران قدیمی داده بودم پس گرفته و تا این لحظه منتظر بودم یکیشان دلیلش را بپرسد که هنوز نپرسیده اند.

ازهمان کاربرانی که جناب زاپاتا فرمودند که دیگر خبری از حضورشان نیست ، بنده هم چند نفر را میشناسم که به صراحت میگویم اگر میماندن یا بیشتر سرمیزدند ( مثال : جناب شیندلر که کمتر می آیند) همهء کاربران از حضور ایشان میتوانستند بسیار بیاموزند اما دریغ از یک ذره دلگرمی و حمایت و چه بسا ممنوع الپست کردن چند وقتهء ایشان بیشتر مایهء دلسرد شدنشان شد.

هركس در كافه بنا به علاقه و دلمشغولي هايش به نوعي از هنر علاقه دارد.خود بنده هرگز عشق و علاقه ام را به دوبله و لذت شنيدن و ديدن صداهاي ماندگار را با هيچ چيز ديگر عوض نمي كنم . شايد گاها به قسمتهاي ديگر هم سرك كشيده باشم اما علاقه اول و آخرم دوبله است . دوستان گرانمايه اي چون اكتورز عزيز هرگاه درباره دوبله مطلبي داشته اند مطمئن باشيد حتما از طرف دوستداران دوبله خوانده شده است و اگر بكر بوده قطعا تشكر شده است .

خانم لمپرت هم در جايي به اين قضيه اشاره كرده بود كه بنظرم بجا و منطقي است . اما هنگامي كه بنده نوعي ، مطلب دوستي را - در تاپيك دوبله - مي خوانم و لذت مي برم قطعا تنها كاري كه از دستم ساخته است يك تشكرخالي است كه دريغ نمي كنم ،اما نبايد براي آن دوست عزيز اين شبهه پيش آيد كه ديگران بايد از هر مطلب ايشان تشكر كنند و ايشان فقط نظاره كند و اين كم توجهي به نوشته هاي ديگران را نوعي تفاخر بداند. اين غرور كاذب و حلوا حلوا كردن بي مورد آفتي است كه از سوي برخي از دوستان كافه دامنگير اين دوستان بااستعداد خواهد شد و در دراز مدت باعث سكون و ايستايي او خواهد شد. بنظرم دوستان كافه با احتياط كامل از واژگان استاد ،فرهيخته و... استفاده كنند كه مبادا براي عزيزي اين امر مشتبه نشود كه به قله علم و معلومات رسيده و نيازي به يادگيري ندارد.

درود بر همه سروران گرامی ؛

دوستان مطالب خوبی نوشتند.

برای تکمیل بحث و حسن ختام موضوع , بیان چند نکته ضروری ست.

 من به اوضاع فعلی کافه خوشبینم و اسمش را رکود نمی گذارم. هرچند تعداد ارسالهای مفید  کمتر شده اما باز هم تعداد نوشته های زرد چندان چشمگیر نیست و محدود شده اند . همچنین به نظر من رکود یا نشاط کافه در موقعیت فعلی ربطی به مدیران ندارد. اینکه خیلی از کاربران قدیمی دیگر نمی نویسند یا کاربران جدید علاقه ای به موضوع دوبله و سینمای کلاسیک ندارند. دوستان خوب ما کوچکترین انتقادی را برنمی تابند و حتی در برابر یک سوال معمولی از کوره در می روند و ... به مدیران ربط پیدا نمی کند. ما که نمی توانیم بقیه را مجبور کنیم به دلخواه ما عمل کنند.

اگر به فروم هایی که قبلا پر نشاط بودند - چه سینمایی و چه غیر سینمایی - سر بزنیم همه آنها را در حالت رکود و چه بسا  کما  می بینیم. با چنین وضعی , خوشبختانه کافه ما هنوز زنده و  خلاق است . بسیاری از حرف ها در زمینه فیلم های قدیمی و دوبله های قدیمی توسط دوستان زده شده و سخنان در سینه مانده کاربران بر زبان آنها جاری شده. منطقی است که شور و شوق روزهای ابتدایی را نداشته باشند. نکته دیگر اینست که کنار هم نگه داشتن  نخبگان , همیشه پتانسیل تنش زایی داشته است و کاری ظریف است .

 در مورد تشکر کردن هرکس سلیقه خاص خود را دارد حتی مدیران. ممکن است مدیری فقط مفهوم مطلب برایش مهم باشد و مدیر دیگری به ظاهر و قوانین نگارش و عکس ها و موارد جزئی تر پست هم برای تشکر کردن توجه کند. مهم تر از تشکر کردن , دیده شدن مطلب شما در اینترنت است که با کمی جستجو در گوگل می توان به جایگاه پست ارسالی پی برد. فراموش نکنید که خوانندگان مطلب شما معمولا دهها برابر اعضاء دائمی کافه هستند و آنها دکمه ای برای تشکر کردن ندارند.

در مورد دادن اعتبار هم بارها تاکید شده که برای اعتبار دادن خود ارزش قائل باشید و آن را حرام نکنید. اما اگر کسی دوست دارد خلاف این عمل کند چکار میشود کرد؟ هر کسی آزاد است در چارچوب قوانین کافه و مطابق میل خود عمل کند و جلوگیری از این کار نقض آزادی بیان است. البته کاربران جدید باید توجه داشته باشند این سایت نامش کافه کلاسیک است و مربوط به دوبله و سینمای کلاسیک. مسایل سیاسی و مذهبی و قومیتی و نژادی جایی در کافه ندارند و مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.

 مساله کاملا مشخص و ساده است . هدف فقط افزایش دوستی و داشتن اوقاتی مفید در کنار هم است. اینکه در لذت های خود با دیگران سهیم شویم. باقی مسائل حاشیه و قابل گذشت است.

با احترام

از طرف همه مدیران

ورود پنج هزارمین عضو کافه و عبور تعداد اعضای کافه از پنج هزار را به فال نیک بگیریم

لحظاتی پیش با ثبت نام saeidghasemi9 پنج هزارمین عضو سایت به کافه پیوست. و اگر تقاضای تایید عضویت نماید و قدری هم خوش شناس باشد و سروان تاییدش نماید تا ساعاتی دیگر شاهد اولین پست ایشان در تاپیک درخواست راهنمایی برای نام فیلم خواهیم بود. ( تا حالا دقت کردید اغلب اعضا در بدو ورودشان اولین پستشان را آنجا ارسال میکنند idont)

مهم نیست این عدد 5 هزار باشد یا پنجاه هزار بلکه مهم این است که تعداد اعضای فعال کافه چند نفر هستند؟ مهم آنست که ما در این جامعه مجازی بدون آنکه همدیگر را دیده باشیم با صرف بخشی از وقت خود با یکدیگر و با اطلاعات هم در حال زندگی کردن هستیم.

من هرگز خانم لمپرت را ندیده ام اما از ادبیاتشان لذت می برم. منصور  را نیز ندیده ام اما به دانش او شک ندارم. زاپاتا و حمید هامون و دن ویتو کورلئونه و جیسون بورن را نیز همینطور. شاید روزی در خیابانی از کنار BATMAN گذشته باشم و او را نشناختم اما می دانم که بسیار احساسی است و اینجا را دوست دارد. سروان و بانو و دیگر دوستان را نیز ندیده ام و شاید هم هرگز نبینم. اما در باورهای خود از هریک از این عزیزان شخصیتی را در ذهن خود ساخته ام. اینکه این شبیه سازی تا چقدر با شخصیتهای واقعی این دوستان نزدیک است بماند. در هرصورت همه ما با میل و انتخاب خود به این خانواده مجازی پیوسته ایم.

این خانواده تنها خانواده ایست که در آن ما اجباری به همزیستی با یکدیگر نداریم هفته گذشته منصور عزیز در جستار گمشدگان کافه پست تاثیر گذاری را ارسال نمودند. وقتی به پستهای قدیمی نگاه میکنیم احساس میکنم فضای کافه در گذشته بسیار گرمتر بوده است. بحث و تبادل نظر دوستان باعث می گردید تا هر خواننده ای که آن پستها را حتی پس از گذشت سه سال می خواند به اطلاعاتش افزوده گردد.

اغلب جستارها مدتهاست که دیگر پستی به آن اضافه نشده است و در پستوی کافه خاک می خورند. نمی دانم چرا دیگر دوستانی که اطلاعات غنی و دانش زیادی دارند مدتهاست پستهای داغ ارسال ننموده اند. در بحث ها مشارکت نمی کنند. حتی در نظر سنجیهای معمولی که بنده برگزار می کنم  زحمت یک کلیک ساده را بخود نمی دهند.

بارها در بخش کاربران آنلاین دیده ام که کاربری مشغول خواندن موضوع نظر سنجی می باشد اما پس از مدتی که مطالعه تاپیک به پایان می رسد خیلی بی تفاوت آنجا را به مقصد دیگری ترک می نماید. اینکه شرایط زندگی باعث گردیده است که اغلب دوستان گرفتار باشند امریست بدیهی. اما اعتقاد دارم هرچقدر هم که دوستان گرفتار باشند حداقل کاری که می توانند بکنند تزریق انگیزه به سایر دوستانی است که الان فعالند و یا تازه از گرد راه رسیده اند. در دوره ابتدایی یک همکلاسی داشتم که نام خانوادگی او  مستمع بود. آموزگارمان هر وقت می خواست او را صدا کند بلند می گفت مستمع و پس از مکث کوتاهی ادامه می داد صاحب سخن را بر سر ذوق آورد. آنروز مفهوم این شعر را نمی فهمیدم. اما کمی که بزرگتر شدم فهمیدم عجب جمله زیبائیست.

چه بخواهیم و چه نخواهیم در آینده دوستان جدیدی به این سایت خواهند پیوست. اما اگر در همان ابتدای راه آنان را تشویق نکنیم قطعا انگیزه خود را در همان بدو ورود از دست خواهند داد. لایک کردن پست آنها توسط کاربران قدیمی قطعا برایشان لطف دیگری دارد. طی 6 ماه گذشته تعداد اعضای جدیدی که من از خواندن پستهایشان متوجه پتانسیل آنها شدم به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد که اگر به آنها انگیزه ندهیم همانها هم جزو خوانندگان خواهند شد.

شخصا برای ارسال مطالبم بسیار وقت می گذارم و تحقیق می کنم. این کمترین هزینه ای است که در قبال خواندن پستهای قدیمی دوستان پرداخت می نمایم و آن را جزو وظایف خود می دانم. در تاپیکهایی مانند برباد رفته یا اسطوره شرلوک هلمز که همگی نتیجه یک کار گروهی است مطالبی خواندم که تا پیش از این نمی دانستم . شاید دوستانی که در آینده به سایت می پیوندند مانند من فکر نکنند و چنین تزی نداشته باشند و خود را در قبال خواندن مطالب سایت مانند من بدهکار ندانند.

وقتی جستار فیلمهایی که چند بار دوبله شده اند را خواندم بسیار لذت بردم. منصور عزیز با چه دقتی فیلمهای ده فرمان و رابین هود و الیور تویست را با ذره بین خود کالبد شکافی کرده بود. همه ما می دانیم حتی تایپ آنهمه مطلب چقدر زحمت دارد حالا تهیه محتوا بماند. من با ارسال پستهایم به نوعی ادای دین به کافه می کنم.زیرا با خواندن مطالب دوستان به دانش خود افزودم. من هنوز موفق نشده ام بسیاری از جستارهای قدیمی را بخوانم و هر وقت فرصت کنم به آنها سر خواهم زد و قطعا کمترین کاری که از دستم بر می آید ضمن کلیک کردن یک تشکر ناقابل سعی می کنم مطالبی (چه در حال و چه در آینده ) بنویسم که در خور و شان آن مطالب باشد و کلاس کافه را حفظ نماید.

در مجموع امیدوارم دوستان قدیمی مجددا دست به قلم ببرند و ما را از دانش خود بی نصیب نگذارند. کافه در خصوص دوبله و موسیقی کاربران فوق العاده با دانش و عاشقی دارد. چنین پتانسیلی در هیچیک از فرومهای مجازی وجود ندارد. به جرات می توانم بگویم فقط کاربران اینجا هستند صدای عطالله کاملی را نمی شنوند بلکه می فهمند و لمس می کنند. اینجا تنها جائیست که کاربرانش یک حس مشترک به صدای پرویز نارنجیها دارند. و مفهوم دلتنگی کاربران این کافه را برای صدای بانو رفعت هاشم پور را می توان در لابلای تمام پستها با چشم جان دید.

تاپیکهای نقد فیلمهای کلاسیک فقط با نقد فیلمهایی مانند پدر خوانده و کازابلانکا و سرگیجه خاموش شد. پیشنهاد می کنم هر ماه یک فیلم کلاسیک به انتخاب دوستان انتخاب گردد و دوستان فیلم را از هر نظر مورد نقد و تحلیل و بررسی قرار دهند. نیاز نیست تمام بررسیها بر دوش یک یا دونفر باشد. اگر هریک از دوستان فقط چند خط در خصوص آنچه که از آن فیلم می دانند و برداشت نمودند بنویسند در آینده برای هر یک از فیلمهای مطرح کلاسیک تاپیکی خواهیم داشت مانند برباد رفته . نقد فیلمهای کلاسیک شاید بهانه ای شود برای بازگشت شور و نشاط و جنبش به کافه. امیدوارم مطالب این پست را دوستان حمل بر گستاخی من نگذراند بلکه درد دلی بود که در راستای اعتلای کافه با دوستان داشتم.

ارادتمند

بروبیکر

(۱۳۹۳/۳/۲۰ عصر ۰۷:۱۹)برو بیکر نوشته شده: [ -> ]

این خانواده تنها خانواده ایست که در آن ما اجباری به همزیستی با یکدیگر نداریم.

من هم با این جمله موافقم.

روزهای ابتدایی عضویتم در کافه، روزهای پر از خاطره بود. با شور و شوق برای یافتن مطالب شگفت انگیز به گوشه و کنار کافه سرک می کشیدم و معنی هر کلمه ای که می خواندم برایم مهم بود. اون روزها چراغ کافه پرفروغ تر بود و کاربران با انرژی بیشتر و دست پر به کافه می آمدند و همیشه گفتگو ها گرم و پر حرارت بود تا جایی که بعضی اوقات بسیار جدی می شد. حال و هوای کافه برای همه مهم بود. و همه یکدیگر را تشویق و تحسین می کردند و هم افزایی نظرات دوستان قدرت شگفت آوری به گفتگو ها می داد.

با خانم های کافه یک گروه سری تشکیل داده بودیم و گفتگوهای داغی در زمینه های مختلف بین ما جریان داشت و اگر کسی از گروه مدت کوتاهی آنلاین نمی شد، همگی سراغش رو می گرفتند و خلاصه جعبه ی پیام همیشه پر از پیام های پربار دوستان بود که به صورت گروهی ارسال شده بود.

یکی از کاربرانی پس از عضویت من عضو شده بودند، کاپیتان هادوک بود.

همون طور که می بینید کاپیتان هادوک در سکوهای نفتی خلیج فارس کار می کرد. یادمه اون روزها یکی از دوستان خانوادگی ما که تازه فارغ التحصیل شده بود و در این سکوها کار می کرد به خاطر شرایط سخت کار استفا کرد.

و من با خودم فکر می کردم حتما این کافه با دوستان پرشور و هیجان، برای کسانی مثل کاپیتان هادوک که در شرایط سخت روزگار می گذرانند، می تونه جای بسیار خوب و هیجان انگیزی باشه. حتی اگر در گفتگوها شرکت نکنند، علاو ه بر یادگرفتن مطالب تازه و آگاهی از دیدگاه های گوناگون از فضای صمیمی و گرمای اون بهره مند و شادمان خواهند شد.

مکانیک سیالات خوندم
محل کارم سکوهای نفتی خلیج فارسه
تو فیلم دیدن یه غربزده مادر زادی ام
اما تو تاریخ و فرهنگ یه ناسیونالیست دو آتیشه
کودک درونم دایما لگدم میزنه و عاشق کتابهای تنتن وشخصیتها و ماجراهاش هستم
از دیدن کارتون های تاپ هم نمیگذرم
اما دوبله فارسی وحواشی اون بی نظیر ترین علاقمندی در تمام زندگیمه

البته ورود دوستان تازه به کافه همیشه به قدرت و دانش کافه افزوده است و هم چنان هم ادامه دارد.

و من مطمئنم دوباره روزهای تکرار نشدنی در پیش رو خواهند بود.

با آرزوی سلامتی و شادی برای همه ی دوستان خوب در کافه کلاسیک.

با تشکر از اسکارلت اُهارای عزیز

امروز تصمیم داشتم برای شروع نقدو بررسی فیلمهای کلاسیک پیشقدم شوم و برداشتهای خود را از یکی از فیلمهای زیبای کلاسیک بنویسم و متعاقب آن نیز از برداشتها و نظرات سایر دوستان بهره ببریم اما موضوعی به ذهنم رسید که با توجه به اینکه درب صندوق انتقادات و پیشنهادات بسته بود تصمیم گرفتم آنرا اینجا مطرح نمایم و از نظر سایر دوستان نیز استفاده نمائیم.

مدتهاست که به عرض کادر مدیریتی محترم کافه نیز رسانده ام که برخی از ساختارهای کافه مستلزم بازنگری و تغییر می باشد که متاسفانه ترتیب اثر داده نشد. یکی از آنها استقلال تالار دوبله و افرایش تالارهای اصلی کافه از چهار تالار به پنج تالار بود که متاسفانه ترتیب اثر داده نشد.

 اما امروز که تصمیم داشتم اولین پست خود را درخصوص نقد و بررسی یک فیلم کلاسیک ارسال نمایم متوجه گردیدم  ساختارهای فعلی سایت برای این منظور خیلی مناسب نیست. اگر بخواهیم همه فیلمها را در یک جستار مورد نقد و بررسی قرار دهیم (مانند آنچه که در جستار اسطوره های سینمای کلاسیک سابقا انجام گردید و سه فیلم همشهری کین و کازابلانکا و سرگیجه توسط دوستان مورد نقد و بررسی قرار گرفت) موضوع جالب نخواهد شد. زیرا تاپیک به مرور سنگین خواهد شد و مطالب نیز پراکنده می شود. در همانجا نیز شاهد بودیم که دوستان بررسی فیلم دیگری را شروع کردند اما بعضی از دوستان هنوز در حال و هوای فیلم قبلی بودند و مطالب نانوشته داشتند.

اگر هم بخواهیم برای هر فیلم یک تاپیک جداگانه استارت بزنیم (  مانند آنچه که برای برباد رفته و پدر خوانده و داشتن و نداشتن انجام گردید)  که منطقی تر نیز بنظر می رسد این امر در بخش سینمای کلاسیک جهان در تالار تخصصی زیاد جالب  بنظر نمی آید. زیرا در آنجا تاپیکهای دیگری مانند سیگار وسینما و سکانسهای بیاد ماندنی و خبرهای سینمای کلاسیک و .....  وجود دارند و این موضوعات در آینده در لابلای موضوعات فیلمها قرار میگیرند و گم خواهند شد و نهایتا از زیبایی سایت می کاهد.

لذا پیشنهاد می گردد در صفحه اصلی سایت و در بخش تالارهای تخصصی در کنار موضوعات اصلی (که در حال حاضر شامل 6 موضوع می باشد - سینمای کلاسیک جهان  - سینمای و تلوزیون ایران - هنر دوبله و زیر نویس - بازیگران و فیلمسازان - مسابقه و نظر سنجی - فرهنگ نامه سینمای کلاسیک ) موضوع هفتمی ایجاد گردد تحت عنوان نقد و بررسی فیلمهای شاخص کلاسیک تا بتوان در آن برای هر فیلم یک تاپیک ایجاد گردد و آنرا همه جانبه مورد بررسی قرار دهیم حتی میتوان سه فیلم قبلی که در بخش سینمای کلاسیک  جهان هریک دارای یک تاپیک می باشند و مورد نقد و بررسی قرار گرفت (برباد رفته و ...) را نیز به این بخش منتقل نمود. این موضوع باعث میگردد حتی در آینده اگر عضو جدیدی به کافه پیوست و مطلب جدیدی در خصوص آن فیلم داشته باشد در همان تاپیک مطرح نماید.

بنظر من اگر چنین پیشنهادی عملی نگردد در آینده به مشکلات زیادی بر خواهیم خورد. زیرا بنظر من بررسی تمام فیلمهای کلاسیک در یک تاپیک امکانپذیر نیست و در آینده اگر کاربر جدیدی مطلب قابل توجهی در باره یکی از فیلمها یی که در پستهای قبلی مورد نقد قرار گرفته داشته باشد با توجه به اینکه بعد از آن ممکن است فیلمهای دیگری مورد بررسی قرار بگیرد عملا تاپیک را ناکارآمد می نماید.

ضمنا پیشنهاد میگردد تاپیک یک عکس ... یک خاطره بدلیل سنگین شدن بسته شود و پارت دوم این تاپیک مجددا استارت بخورد. اگر چنین موضوعی نیز انجام نشود مطالعه آن تاپیک برای بازدید کنندگان بسیار سخت خواهد شد و احتمال ارسال عکسهای تکراری بسیار خواهد شد.(همانطور که الان نیز شاهد آن هستیم). منتظر اعلام نظر مدیران محترم و نظر سایر دوستان می مانم.

ارادتمند

بروبیکر

با سلام

در پی پستهای قبلی و اصرار بنده بر استقلال تالار دوبله و نگرانیهای مدیران بویژه سروان و اسکورپان شیردل محترم بدینوسیله ساختار زیر جهت تغییر و تحولات پیشنهاد می گردد. لازم به ذکر است در این ساختار قرار نیست تعدد تعداد تاپیک موجب شلوغی سایت گردد بلکه با اضافه شدن چند تاپیک سر گروه سایر تاپیکها به نظم در خواهند آمد و از پراکندگی موضوعات نیز جلوگیری خواهد شد.

با توجه به تجربه ای که در سایر فرومها دارم اطمینان دارم هیچگونه آشفتگی در ساختار فعلی ایجاد نخواهد گردید. لازم به ذکر است که ایجاد سطوح یک و دو در اختیار مدیران خواهد بود و کاربران فقط تاپیکهای سطح سه را می توانند ایجاد نمایند.بنابر این در طول این پست موضوعات سطح یک همان تالارها خواهند بود (رنگ آبی ) و موضوعات سطح دو موضوعات داخل تالارها خواهد بود که به نوعی می توان آنها را تاپیک های سرگروه نامید ( رنگ قرمز ) و موضوعات سطح سه نیز تاپیکهای عادی هستند که توسط کاربران در داخل تاپیکهای سرگروه ایجاد می گردند.

سطح یک ) تالارهای اصلی - که شامل 5 تالار خواهد بود:

اتاق بالای کافه

تالار عمومی

تالار تخصصی

تالار دوبله و دوبلورها

اتاق پشتی کافه

اتاق بالای کافه

           دفتر آقای مدیر

                        - قانون اساسی کافه

                        - طرح لوگوهای سر در کافه

                        - نظر خواهی درباره روش ثبت نام اعضا

                        - تغییرات و تازه های انجمن

                        - آدرس جدید کافه

                        - مشخص کردن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت انجمن

                        - معرفی مدیران و اخبار تغییر و تحوالات کافه

                        - انتقادات و پیشنهادات

                        - و ............

           دفتر سروان رنو

                        - قوانین عضویت درکافه

                        - تقاضای عضویت

                        - کلانتری انجمن (محل طرح شکایات)

                        - و ...........................

           مدرسه کافه 

                        - قوانین نگارش (دوست داریم انجمن بدینگونه باشد)

                        - روش قرار دادن عکس از طریق آپلود سنتر کافه

                        - چرا برخی از عکسها باز نمی شوند

                        - سایت های شکلک

                        - مشکلات فنی خود را در خصوص سایت اینجا مطرح کنید

                        - چطور فیلمها را ادیت و در اینترنت قرار دهیم (انتقال از تاپیک تاریخ و دانش)

                         - آشنایی با برنامه ویرایش فیلم

                        - و ..........................

           قهوه خانه

                        - احوالپرسی دوستان

                        - گمشدگان کافه

                        - و .............................

تالار عمومی

             کافه ریک

                        - توصیف آخرین فیلم کلاسیکی که دیدم

                        - اشتباهات سینمایی

                        - اسطوره شرلوک هلمز

                        - دیالوگهای ماندگار

                        - پوستر فیلمهای خارجی در ایران

                        - کتا ب و مجلات سینمایی

                        - نکات جالب و دیدنی و خواندنی از سینمای کلاسیک

                        - و ......................

             یادها و خاطره ها 

                        - یک عکس ....... یک خاطره

                        - خاطرات فیلم دیدن (از ویدئو تا ماهواره)

                        - برنامه های دهه پنجاه

                        - برنامه های دهه شصت

                        - برنامه های دهه هفتاد

                        - گنجینه نوستالوژی

                        - ماندگارها (انتقال از تاپیک تاریخ و دانش)

                        - و ......(مابقی تاپیکها به شکل فعلی)...............

             پیانوی سام

                        - موسیقی بی کلام پخش شده از تلویزیون

                        - موسیقی اصیل

                        - دلنوشته های موسیقیایی

                        - موسیقی کلاسیک

                        - آهنگهایی که نواخته ایم

                        - اهنگ سریالهای تلوزیونی

                        - تصاویر به روایت موسیقی

                        - و ....... (سایر تاپیکهای باقیمانده به همان شکل فعلی) ..........

              اشعار و ترانه ها

                        - اشعار و متون ادبی زیبا

                        - ترانه های ماندگار فارسی

                        - کوچه سار خاطرات

                        -  فی البداهه (سروده های اعضا)

             تاریخ و دانش

                        -  (بجز سه تاپیک که به سایر موضوعات سرگروه منتقل شد بقیه تاپیکها به                                  همین صورت فعلی می تواند منتقل گردد)

             محله چینیها

                        - (کلیه تاپیکها ی فعلی می تواند در همینجا قرار بگیرد)

                        - و ........

             فناوری اطلاعات

                       - اولین کامپیوتر ها ...

                       - اخرین کامپیوتر ها

تالار تخصصی

             سینمای کلاسیک جهان

                       - کلیه تاپیکهای فعلی .....

                       - و ........

              سینما و تلویزیون ایران

                       - کلیه تاپیکهای فعلی .......

                       - و .........

             بازیگران و فیلمسازان

                        - کلیه تاپیکهای فعلی .....

                        - و ......

              مسابقه و نظر سنجی

                        - کلیه تاپیکهای فعلی .....

                        - و ......

              نقد و بررسی فیلمهای کلاسیک

                        - کلیه تاپیکهای فعلی .....

                        - و ......

              فرهنگ نامه سینمای کلاسیک

                        - کلیه مطالب فعلی منهای تاپیکهای دوبله که به تالار خودش منتقل شده

تالار دوبله و دوبلورها

              دایره المعارف دوبله

                       - دایره المعارف دوبله فیلمهای خارجی

                       - دایره المعارف دوبله فیلمهای ایرانی

                       - دایره المعارف دوبله سریالهای خارجی

                        - دایره المعارف دوبله انیمیشنها

                       - راهنمای دوبله فیلمهای خارجی

                       - راهنمای دوبله فیلمهای ایرانی

                       - درخواست و سوالات اعضا در خصوص گوینده یک هنرپیشه خاص

                       - و ......

             دوبله مجدد

                      - فیلمهایی که علاقمندیم دوباره دوبله شوند

                      - فیلمهایی که مجددا دوبله شده اند

                      - و ........

              دوبله و گویندگان

                      - دوبله به روایت دیگران

                      - کدام دوبلور برای کدام بازیگر

                      - اخبار دوبلورها و دوبله

                      - دوبلورهای بازیگران قدیمی ایرانی

                      - و .........

                مستند دوبله

                       - صداهای ماندگار

                       - نجواها و فریادها

                       - نقش ترجمه در دوبله

                       - نگاهی به بهترین دوبله های دهه اخیر

                       - سکانس هایی از دوبله

                       - و .........

             سایر موضوعات دوبله

                        - هرموضوعی در خصوص دوبله که خارج از موضوعات بالا باشد

                        - و ........

اتاق پشتی کافه

             (نیاز به تغییر ندارد و عینا می تواند باقی بماند)

تفاوتهای این ساختار با ساختار فعلی:

همانطور که ملاحظه میگردد عمده تفاوت ساختار جدید اضافه شدن تالار دوبله و خروج موضوعات دوبله از تالارهای قبلی می باشد. ضمنا هیچ بجز دو یا سه تاپیک ، تعداد تاپیکها افزایش نیافته است (موضوعی که اسکورپان شیر دل محترم نگرانش می باشد) اما چند موضوع (تاپیک سر گروه ) به ساختارهای قبلی اضافه شده است. موضوعاتی مانند مدرسه کافه - یادها و خاطره ها - اشعار و ترانه ها. ضمنا گمشدگان کافه هم به تالار اول نقل مکان می کند.

مزایای افزایش تاپیکهای سرگروه:

همانطور که مستحضر هستید فروم کاملا مبتنی بر محتواست . در فرومی که پستها اغلب محتوایی می باشند پستهای کمتری در روز توسط کاربران ارسال میگردد. در چنین شرایطی معمولا پستهایی بیشتر شانس خواندن دارند که در صفحه اصلی قبل از ارسال پست جدید توسط کاربری دیگر قابل نمایش باشد. موضوعی که اغلب مشاهده کرده ام که مورد مناقشه دوستان قرار گرفته است و اغلب درخواست می شود که فاصله پستها در یک موضوع حداقل 24 ساعت باشد. تعدد موضوعات سر گروه باعث میگردد که بخش اعظم این مشکل خودبخود حل شود. تاپیکی را نیز در بخش دوبله پیش بینی نمودم (درخواست و راهنمایی اعضا در خصوص گوینده یک هنرپیشه خاص) برای اینکه پستهای اسپم در دایره المعارف به حداقل برسد. زیرا حیف است چنین تاپیکی با یک پست انحرافی ( مثلا کسی میدونه در فیلم ایکس چه کسی بجای آقای ایگرگ گویندگی کرده) از مسیر خود خارج شود. بنظر من اگر تاپیکهای دایره المعارف دارای 400 پست باشد باید نتیجه بگیریم که این تاپیک به اسامی گویندگان 400 فیلم اشاره نموده است.

با اینحال این پیشنهاد من بود. این ساختار را با توجه به تجربه ای که در خصوص فرومها داشتم خدمت مدیران پیشنهاد می دهم. قطعا این ساختار را پس از آنکه مدتی را در کافه سپری نمودم و با توجه به اشراف خود بر تمام قسمتها طراحی نمودم و اغلب جوانب در آن مد نظر گرفته شده است. البته این ساختار می تواند با توجه به نظرات و پیشنهادات سایر دوستان دستخوش تغییرات نیز گردد اما در کل تصمیم گیرنده مدیران هستند و بنده و امثال من میهمانی بیش در این کافه نیستیم.

اگر مورد موافقت قرار گیرد اجرایی شدن آن زیاد مشکل نیست. هر روز می توان یک بخش را سر و سامان داد و اگر دوستان همزمان آنلاین باشند می توانند به مدیران کمک کنند. مانند اتفاقی که در ایجاد موضوع سرگروه نقد و تحلیل فیلم در شب گذشته پیش آمد.

در پایان اگر اعتلا و سربلندی کافه برای دوستان اهمیت دارد می توانند نظر خود را در خصوص این ساختار ابراز نمایند (بویژه اعضای قدیمی و دوستانی که در بخش دوبله فعال هستند - حتی اگر نظری ندارند حداقل می توانند بگویند این ساختار خوب است یا بد)

ارادتمند

بروبیکر

-

با سلام

من یه چند روزیه عضو سایت شدم یه پیشنهاد داشتم حالا که تب جام جهانی بالاست بهارم داره میره یعنی رفته اون لوگوی بالای سایتو یه دستی بکشین هم شکل وشمایل سایت به روز میشه هم یه جور تنوعه کلا هم سایت جالبی دارین هم انجمن های خوبی دارین خیلی هم اینجا همه متشخصانه ومودبانه رفتار میکنند ما که اساسا لذت میبریم موفق باشید.فعلا

نظر به اینکه جناب برو بیکر زحمت کشیده و تقاضای نظر من را در مورد استقلال تالار دوبله خواسته بودند؛ به نظر من ساختار کنونی کافه مناسب می باشد و موافق با به وجود آوردن تالار مستقل دوبله نمی باشم.

بروبیکر عزیز از لطف شما و طرح این ایده سپاسگزارم ،اما هرکاری نیاز به همدلی دارد که با کمال تاسف در بین دوستداران دوبله در کافه کلاسیک این همدلی هم اگر هست بسیار ناچیز است . طرح جامع  شما با وصفی که رفت آن نتیجه مطلوب را ببار نخواهد آورد.

باسپاس

زاپاتا

X نوشته شده:به نظر من ساختار کنونی کافه مناسب می باشد و موافق با به وجود آوردن تالار مستقل دوبله نمی باشم.

Y نوشته شده:طرح جامع  شما با وصفی که رفت آن نتیجه مطلوب را ببار نخواهد آورد.

انصاف نیست در پاسخ زحمات دوستی زحمتکش که بخاطر ارتقای سطح کیفی کافه و از باب دلسوزی پیشنهادهائی را مطرح میکنند و حتی زحمت کشیده بشکل خصوصی مواردی را که به ذهنشان میرسد ارائه و نظرخواهی میکنند با چنین جملات کوتاهی که حکم آبی سردی را دارند که (بلا تشبیه ) روی پیت حلبی آب داغ بریزید و ببینید که چگونه در خود فرو میرود رفتار شود و صرفا گفته شود "نمیشود" و " موافق نیستم" و امثالهم. اگر نمیشود بهتر است دلایلی ارائه شود و اگر موافق نیستیم صراحتا بگوئیم که این نظر شخصی ماست و نه اینکه سخن من وحی منزل است. به شخصه از خانم لمبرت و مطلبی که در مورد سینمای کلاسیک نوشته بودند لذت بردم . من پیش از آن تعریفی از کلاسیک ارائه کرده بودم که در تقسیم بندی ایشان بعنوان تعریف دوم جا میگرفت اما ایشان در انتهای مقاله خود صراحتا عنوان کرده اند که من با تعریف اول موافقم و این نظر شخصی منست. یکی از دوستان اصرار داشت که من مطلبی بنویسم و بگویم نظر شما درست نیست، اما نپذیرفتم چون هیچکس حق ندارد کسی را بخاطر نظر شخصی مورد بازخواست قرار دهد. زمانی من در پاسخ سام اسپید عزیز نوشتم که از فیلم ترور (ای مثل ایکار) لذت می برم. ایشان بر اساس مقالاتی بر من حمله کردند که چرا از فیلم سطح پایین جانبداری میکنید؟ به روشنی گفتم همه نقدهائی  که شما ارائه میکنید را خوانده ام اما علاقه شخصی با اینکه همراه جمع منتقدین از چیزی لذت ببریم یا نبریم توفیر دارد. گفتم من فرای همه نقدها این فیلم را دوست دارم همچنانکه دوائی قیصر را پسندید حتی اگر کاووسی آنرا مزخرف ترین فیلم بداند.

دنیای انسانها دنیای علاقه هاست. دنیای علاقه ها دنیای تفاوت هاست ، دنیای تفاوتها هم دنیای زیبائیهاست.

متاسفانه علاقه شخصی و نظر شخصی چیزی است که مدتهاست در این کافه از سوی عده ای (آنهم ناخواسته) به سخره گرفته میشود. نه مستقیما بلکه با کنایه ها و ایهامهائی که صرفا شخص مورد نظر آنرا با تمام وجود حس میکند و دیگران از آن بی خبرند. یکی از عوامل کناره گیری عده ای از دوستان فهیم کافه همین مورد است . بعنوان مثال به پست یکی از کاربران که مدتی پیش نوشت و مدتهاست در کافه نمی نویسد توجه کنید :

Z نوشته شده: من خیلی وقت است که در کافه نمی نویسم ،از واکنشهای منفی دوستان،از حمله های جانب دارانه شان،از اینکه انتظار دارند من هم مثل آنها فکر کنم و به من حمله میکنند،من یکی از افرادی هستم که به خاطر مطلبم در کافه نا سزا شنیدم در حضور همه و متعجب بودم از دوستانی که بر ناسزای دیگری تشکر میزدند.حرفهای مرا فیلتر نکنید .این حق هر عضو اینجاست که از درددلهای خود بگوید.

 خیلی وقت است که مطلبی را آماده کرده ام،با زحمت،بدون منت بر سر دوستان کافه،مطلبی که در هیچ جا موجود نیست،اما دلم از واکنشهای دوستان میگیرد،میلرزد،می ترسد.

مطلب دوستان ، پیشنهاد دوستان ، نوشته های دوستان (هرچه باشد ، نمیگویم در نازلترین سطح چون نازل در اینجا معنا ندارد همچنانکه گل سرخ بر گل میخک برتری ندارد و گل گل است اگر ما همه گلها را دوست داشته باشیم ، میگویم کاملا بر خلاف نظر ما اگر بود) باید با نهایت احترام با آنها برخورد شود. باید همان نظرها هم با احترام نقد شود. اگر کافه ای میخواهیم که همه باشند باید به خواسته های همه احترام بگذاریم. دوستی داشتیم در کافه با نام ممل آمریکائی . عامی مینوشت. عده ای او را مورد تمسخر قرار دادند. خود ایشان اذعان کرد که سطح سوادم همین است اما عاشق سینما هستم و دوست دارم این عشق را به زبان خودم بگویم ... وقتی ایشان دیدند اینجا مامن خاصی  است رفتند. غریبانه رفتند...

این یک نکته که امیدوارم از یادآوری همین نکته هم دوستان ما بر من نشورند.

در مورد پیشنهاد بروبیکر عزیز ، به شخصه موافقم با اینکه تغییراتی در عناوین کافه صورت گیرد.

درخصوص تغییرات در سایر بخشها نکته خاصی ندارم چون تاثیر خاصی نخواهد داشت اما در مورد منسجم کردن و جدا کردن تالار دوبله از سایر بخشها موافقم چون موثرتر خواهد بود.

این کافه مامن اصلی مباحث دوبله بشکل حرفه ای در نت است و باید مبحث دوبله با شمایلی منفک و بهتر در آن ارائه شود. پیشنهاد بروبیکر عزیز را اینگونه (از نظر خود) اصلاح میکنم که تالاری با عنوان دوبله فیلم جدا و در ابتدا و راس عناوین سایر تالارها قرار گیرد با زیربخشهای ذیل:

تاریخچه دوبله

- تاریخ دوبلاژ در جهان

- تاریخ دوبله در ايران

- زندگینامه گویندگان

دایره المعارف دوبله

- دوبله فیلم خارجی

- دوبله فیلم ایرانی

- دوبله کارتون

- دوبله فیلمهای مستند

- دوبله سریالهای خارجی

- دوبله سریالهای ایرانی

نقد دوبله 

- نقد فیلمها و سریالهای دوبله

 - نقد دوبلورها

- نقد ترجمه های مورد استفاده در دوبله

مصاحبه های دوبله

 - گفتگوهای گویندگان (به نقل از منابع مختلف)

اخبار و تازه های دوبله

- دوبله های جدید

- رخدادها در خصوص دوبله و گویندگان

صداهای ماندگار دوبله

- صرفا شامل آپلود کلیپ های صوتی و تصویری دوبله که توسط دوستان کافه تهیه میگردد و یا از جای دیگری آدرس دهی میشود

اکثر مباحثی که در حال حاضر در مورد دوبله در کافه ایجاد شده اند را میتوان در زیر مجموعه های اشاره شده با توجه به محتوای آنها جا داد و بشکلی مرتب کسانی را که در جستجوی مطلبی خاص هستند به راهروهای دوبله کافه هدایت کرد

(۱۳۹۳/۳/۲۸ صبح ۱۱:۳۹)M نوشته شده: [ -> ]

X نوشته شده:به نظر من ساختار کنونی کافه مناسب می باشد و موافق با به وجود آوردن تالار مستقل دوبله نمی باشم.

Y نوشته شده:طرح جامع  شما با وصفی که رفت آن نتیجه مطلوب را ببار نخواهد آورد.

انصاف نیست در پاسخ زحمات دوستی زحمتکش که بخاطر ارتقای سطح کیفی کافه و از باب دلسوزی پیشنهادهائی را مطرح میکنند و حتی زحمت کشیده بشکل خصوصی مواردی را که به ذهنشان میرسد ارائه و نظرخواهی میکنند با چنین جملات کوتاهی که حکم آبی سردی را دارند که (بلا تشبیه ) روی پیت حلبی آب داغ بریزید و ببینید که چگونه در خود فرو میرود رفتار شود و صرفا گفته شود "نمیشود" و " موافق نیستم" و امثالهم.

اگر نمیشود بهتر است دلایلی ارائه شود و اگر موافق نیستیم صراحتا بگوئیم که این نظر شخصی ماست و نه اینکه سخن من وحی منزل است.

مطلب دوستان ، پیشنهاد دوستان ، نوشته های دوستان (هرچه باشد ، نمیگویم در نازلترین سطح چون نازل در اینجا معنا ندارد همچنانکه گل سرخ بر گل میخک برتری ندارد و گل گل است اگر ما همه گلها را دوست داشته باشیم ، میگویم کاملا بر خلاف نظر ما اگر بود) باید با نهایت احترام با آنها برخورد شود.

این یک نکته که امیدوارم از یادآوری همین نکته هم دوستان ما بر من نشورند.

بروبیکر عزیز سوالشان خصوصی بود اما طبق پیامی که در باکس دریافتی بنده وجود دارد جواب علنی خواسته اند.از باب زحمتکش بودن باید عرض کنم که همه بخاطر دلشان به کافه می آیند و هیچ اجباری در کار نبوده است . بروبیکر عزیز در دوروزی که بنده این پاسخ را گذاشته ام نه علنی و نه خصوصی از من دلائلش را نپرسیده اند.این پاسخ بنده و یا رامین جلیلوند عزیز عین صداقت است . یک نوع دموکراسی در روز روشن! است و نه در لفافه بلکه با صراحت بیان شده است . چون بنده به حرفی که می زنم اعتقاد راسخ دارم .اگر ایشان بزرگواری کرده اند و از من نظر خواستند جوابم که بسیار محترمانه بوده همین است .مگر در این مدتی که در کافه هستم و این همه تاپیک که بنده با گشایش بسیاری از آنها مخالفم نظری بر دوستان یا کافه تحمیل نموده ام که حرفم وحی منزل باشد.

دوست عزیز گاهی وقتها زیربنای کار ویران است . امیدوارم کسی که به حرفی که بیان می کند اعتقاد راسخ و قلبی داشته باشد. خصوصا گلایه ای که در پاراگراف آخر از کاربر محترمی نقل کرده اید که سرشار از مفاهیم است و بازخوانی آن برای همگان مفید است.

مستدام باشید.

درود بر دوستان

و سلامی ویژه بر منصور عزیز و زاپاتای گرامی

البته تصمیم داشتم بعد از اینکه سایر دوستان نظرات خود را مرقوم فرمودند این پست ارسال کنم اما شرایط به گونه ایست که لازم دانستم چند مطلب را خدمت دوستان عرض کنم.

من قبل از آنکه قدم به این کافه بگذارم از مدتها قبل حتی خیلی قبلتر از بعضی از دوستان قدیمی در اینجا به این کافه سر میزدم و بعنوان یک میهمان مصرف گرا از پستهای زیبای دوستان بهره میبردم. اما زمانی که احساس کردم می توانم برای کافه بنویسم و در مباحث دوستان شرکت کنم تصمیم به ثبت نام گرفتم. به دلیل همین آشنایی قبلی بود که خیلی سریع توانستم خود را با محیط کافه وفق بدهم.

موضوع تغییر در ساختار کافه موضوع جدیدی نبود. کافیست دوستان نیم نگاهی به جستار فراموش شده دوست داریم انجمن اینگونه باشد داشته باشند. اینها بخشی از دغدغه های کاربران قدیمی سایت بوده است:

(۱۳۹۰/۹/۹ عصر ۰۳:۳۶)ترومن بروینک نوشته شده: [ -> ]

راهکار مفید

دیگر بر کسی پوشیده نیست که اوضاع کافه آشفته و بی نظم است

آشفتگی که خود حکایتی دارد اما بی نظمی موردیست که به آن میپردازم

بی نظمی یکی از عوامل بی انگیزگیست و هر چه فضای کافه شکیل تر باشد دست دل نویسنده بیشتر به سمت نوشتن می رود بنده راه کاری برای ارائه دارم که امیدوارم مدیران محترم رغبتی نثبت به آن نشان دهند

(۱۳۹۰/۹/۱۲ عصر ۰۷:۳۱)ممل آمریکایی نوشته شده: [ -> ]

عین کوچه پس کوچه های قدیمی، عین یه کلاف سردرگم، همه چی به هم ریخته س.

خانوما، آقایون، کسی نیس که یه قانونی بلد باشه مث جان دیویی و یه فرم و نقشه ارائه بده و آستینا رو بالا بدیم و کافه رو دوباره سرهم کنیم؟ 

(۱۳۹۰/۹/۱۴ عصر ۰۲:۲۰)راتسو ریــزو نوشته شده: [ -> ]

دوست گرامی، ترومن برینک

نگرانی شما بسیار قابل تقدیر است، نگرانی که ای کاش شامل حال کسانی می شد که از پدیدآورندگان کافه بودند و روزی روزگاری کافه نشینان را با نوشته های دلنشینشان دلگرم می کردند. اما مدتی است سکوتی مرگبار کافه را فرا گرفته که به شدت مسری به نظر می رسد و کم کم بقیه دوستانی که جای ثابتی در نوشته های روزانه کافه داشتند هم فقط به صورت گذرا سری به کافه می زنند و خارج می شوند که خود بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم. شاید دلیلی برای نوشتن نمی بینند، شاید موضوع دلچسب یا حساسیت برانگیزی وجود ندارد، شاید گرفتاری که این روزها برای هیچ کس کم نیست گریبانشان را گرفته ولی باور کنید همه عاشقانه اینجا را دوست دارند، افسوس که دوست داشتن کافی نیست و حالا که به نظر می رسد کافه بیش از هر زمان دیگری نیازمند کمک است فقط می آیند و می روند.


(۱۳۹۰/۹/۱۰ صبح ۱۱:۱۰)ترومن بروینک نوشته شده: [ -> ]

 اگر کمی اتتقاد پذیر باشیم ((منظورم همه است)) می توانیم دگرگونی اساسی در کافه ایجاد کنیم که از لوگوی کافه کلاسیک گرفته تا بالا پایین شدن فلان تایپیک یا حتی تالار به شکل و فرمی تر تازه، و تحریک کننده تر درآید!

با تشکر ترومن برینک

پس همانطور که ملاحظه فرمودید از دوسال و نیم پیش تا الآن ارائه یک نقشه یا یک ساختار اصولی از خواسته های اغلب دوستان بوده است. ساختاری که در آن موازی سازی و پیچش های بیهوده در آن وجود نداشته باشد. از روزی که قدم در این کافه گذاشتم فروتنی و تواضع را سرلوحه خود قرار دادم و صد البته در میزان آستانه صبر خود نیز تجدید نظر نمودم تا مبادا پستی ارسال دارم که موجب دلخوری و آزرده شدن دیگران شود یا بلعکس مبادا از خواندن پستی که بر خلاف سلیقه ام باشد برآشفته شوم.

آرامش و آسودگی دوستان مجازیم در اینجا برایم مهم است. بویژه دوستانی که از خواندن مطالبشان بر دانش خود می افزایم. و شاید خودشان ندانند که وقتی مدت غیبتشان از حد مجاز فراتر می رود آرام و آهسته به پروفایلشان سرک میکشم تا ببینم آمده اند یا خیر؟ پس اگر پیشنهادی می دهم قطعا برای این است تا محیطی را که در آن با یکدیگر معاشرت می نماییم و تبادل اطلاعات می کنیم امروزش بهتر از دیروز باشد و فردایش بهتر از امروز.

قبل از پیشنهاد تغییر ساختار با برخی از دوستان از جمله منصور عزیز مشورت نمودم. تمام جوانب امر را برای چنین نقشه ای در نظر گرفتم. و اگر میخواستم اشکالات ساختار فعلی را در پست خود بنویسم باید ساعتها مطلب می نوشتم. پس از آنکه طرح اولیه آن آماده گردید برخی از دوستانی که بویژه در بخش دوبله فعال بودند را از طریق پیام خصوصی دعوت نمودم تا آنرا بخوانند و نظرشان را اعلام فرمایند.

دوستان عزیز:

این فروم به لطف اطلاعات غنی کاربرانش و عشق و فعالیت مستمر آنها دارای پستهای بسیار زیبا و پر محتوایی است. اما لطفا کمی واقع بین باشیم. این پستهای پر محتوا در عین زیبایی متاسفانه بدلیل عدم وجود نظم بین موضوعات اکنون پراکنده می باشند و بعبارتی بسیاری از آنها از دید بازدیدکنندگان مخفی مانده اند و در حال گم شدن می باشند. مثالهای فراوانی می توانم برای آن بزنم . شاید برای خودمان که هرروز به کافه سر میزنیم و از آخرین ارسالها مطلع می شویم این اشکالات بچشم نیاید اما خود را بگذارید بجای میهمانانی که بیش از 80 درصد از بازدید کنندگان سایت را تشکیل می دهند.

امروز هز بازدید کننده ای که به سایت مراجعه می کند از خواندن تاپیکی مانند زورو و یا اسطوره شرلوک هولمز لذت می برد. اما تصور کنید اگر مطالب این دو تاپیک مانند بسیاری از تاپیکهای سنگین این سایت ادغام می گردید و در درون یک تاپیک دیگری مثلا بنام اسطوره ها قرار می گرفت و در کنار سایر شخصیتهای بزرگ سینما یک تاپیک با 500 پست را تشکیل میداد و مطالب زورو در پست 300 تا 320 قرار می گرفت آیا فکر می کنید چند نفر موفق به خواندن آن میشدند؟

بحث و تبادل اطلاعات دوستان در خصوص شاهکار دوبله فیلم محمد رسول الله در پست ششصد و نهم آنهم در یک تاپیک هزار و دویست پستی فکر میکنید چند بار در ماه توسط بازدید کنندگان عادی سایت مورد رویت قرار میگیرد؟

(۱۳۹۳/۳/۲۸ صبح ۱۱:۳۹)منصور نوشته شده: [ -> ]

این کافه مامن اصلی مباحث دوبله بشکل حرفه ای در نت است و باید مبحث دوبله با شمایلی منفک و بهتر در آن ارائه شود.

این همان چیزی است که من را علاقمند به این سایت نمود. دوبله انگیزه پیوستن بسیاری از کاربران به این سایت است. واین مبحث جذاب و بزرگ که بخش اعظمی از پستهای سایت را نیز به خود تخصیص داده است نامش فقط یکبار در صفحه اصلی سایت بعنوان هنر دوبله و زیر نویس برده شده است. اگر در این عرصه بنده جسارت نمودم و طرحی ارائه نمودم و متعاقب آن از دوستان فعال در این زمینه استمداد جهت تکمیل آن نمودم صرفا برای اعتلای کافه بود و شخصا فکر نمی کردم دوستان از این موضوع استقبال نکنند آنهم بدون ذکر هیچ دلیلی. هرچند بنده بین پست زاپاتای محترم و رامین جلیلوند تفاوت بسیار می بینم و اگر اشتباه نکرده باشم زاپاتای محترم عدم موافقت خود را در موضوعی دیگر دیده اند تا ساختار پیشنهادی بنده.

یکی دیگر از دوستان در پیامی خصوصی برای بنده مرقوم فرمودند که اگر این طرح را یکی از کاربران قدیمی سایت می داد الآن شرایط به گونه دیگری پیش می رفت. که البته امیدوارم چنین نباشد زیرا بزرگترین آفت یک فروم آنست که اهمیت یک به پست به ارسال کننده اش باشد نه به محتوای آن .

با این حال بنده از این لحظه به بعد اصراری بر این موضوع ندارم. طرحهای بسیاری در ذهن داشتم که تصمیم گرفته بودم آرام آرام هریک را به موقع با دوستان در میان بگذارم اما اکنون که این بی تفاوتی را در بین اعضا می بینم من نیز ترجیح می دهم از این پس مانند دوستان بسیار قدیمی که معتقد بودند بیش از ستاره هایشان حرف زدند بر گلیمی که زیر پایم است راضی باشم و پایم را از آن فراتر نگذارم. جای دارد در پایان از همراهی و همدلی منصور عزیز تشکر ویژه ای  نمایم و همچنان امیدوارم دوستان با ارسال پستهای ارزنده خود اعضا را از دانش خود بی نصیب نگذارند.

ارادتمند

بروبیکر

سلام بر دوستان

در تاپیک دوبله و دوبلورها بحثی در خصوص کتاب جدیدالمنتشره تاریخچه دوبله بین دوستان مطرح گردیده. در آنجا نوشته منصور خان عزیز توجه ام را جلب کرد و در تخیلاتم فکری به ذهنم رسید و گفتم آنرا در قهوه خانه با دوستان به اشتراک بگذارم تا اگر دوستان نظری هم داشتند در همینجا مطرح نمایند تا آن تاپیک از مسیر خود منحرف نشود. البته اگر مزاحم ویراژهای کاپیتان اسکای با سروان رنو در این تاپیک نشده باشم.

(۱۳۹۳/۴/۳۱ عصر ۱۰:۲۶)منصور نوشته شده: [ -> ]

سالها قبل به برخی از دوستان پیشنهاد انتشار یک کتاب در زمینه دوبله را دادم. این کار هرگز از عهده یک نفر بر نمی آید. یک نفر باید روی دوبله کارتون کار کند ، نفر دیگر روی فیلمهای مستند ، دیگری روی سریالها ، نفر بعد روی گفتگوها و عکسها و به همین ترتیب... متاسفانه دوستان پا پس کشیدند و هرگز نشد چیزی که آرزویش سالهاست در ذهن من مانده است...

دوستان همانطور که مستحضر هستند تعداد پستهای تاپیک دایره المعارف دوبله در این سایت اکنون به عدد 1252 رسیده است. به این موضوع تعداد 515 عدد پستهای تاپیک دایره المعارف دوبله فیلمهای فارسی و مضافا سایر پستهای پراکنده مریوط به اسامی گویندگان در تاپیکهای کارتونهای خاطره انگیز و سریالها را نیز به اعداد بالا اضافه کنید. تلاشی که در طول 5 سال و به لطف دوستانی که عاشق دوبله هستند یک مرجع بسیار غنی را در این زمینه پدید آورده است.

اکنون بسیاری از مشتاقین دوبله از منابع غنی این سایت استفاده می کنند و این در حالی است که از این پشم هیچ کلاهی نصیب سایت نمی گردد. در واقع سایت با اتکا به دانش کاربرانش در حال تولید محتوا برای دیگران می باشد. و با اتکا به این موضوع  که اطلاعات سایت فراگیر نمی باشد و گاها دسترسی به اطلاعاتش با توجه به نوع چینش آن برای همگان غیر قابل دسترسی است بنابراین مخاطبانش خاص می باشد. همین مسئله باعث گردیده است که سایت توان درآمد زایی نداشته باشد و قطعا هر ماه بخاطر اجاره سرور هزینه ای را هم روی دست صاحب امتیاز آن بگذارد.

زیرا اعتقاد دارم که اگر تعداد بازدیدکنندگان سایت از یک استانداردی بالا برود سایت می تواند از طریق جذب آگهی یا داشتن فروشگاه مجازی حداقل هزینه های خود را جبران نماید (منظور من از غیر فراگیر و چینش محتوای سایت این است که فرضا شاید بسیاری از مخاطبین به دنبال یافتن اسامی  گویندگان کارتون سندباد می باشند اما از وجود چنین اطلاعاتی در این سایت بی خبرند - این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از اطلاعات این سایت توسط گوگل شناسایی نمی شود ) بنابراین پیشنهاد می کنم وقت آنست که خود سایت از محتوایش بصورت فراگیر استفاده نماید و اطلاعاتش را به رخ اهالی سینما بکشد. برای این موضوع دو راه در پیش روی می باشد:

1 - ابتدا پیشنهاد منصور خان عزیز. بنظر من پیشنهاد بسیار جالبی می باشد اما یک عزم و همت ملی در سطح جامعه مجازی کافه را می طلبد. شخصا بدلیل تالیف 8 جلد کتاب (دارای کد شابک )در حوزه IT که برخی از آنها حتی به چاپ چهاردهم نیز رسیده است تجربیات زیادی در این زمینه دارم . خوشبختانه سایت در اغلب حوزه ها اعضای خبره ای دارد. کافیست با یک ابتکار جدید این کتاب را نسبت به سایر کتابهای مشابه کاملا متمایز ساخت.

2 - ایجاد یک سایت جدید که در ارتباط با همین سایت باشد و اطلاعات مربوط به اسامی گویندگان فیلمها را در غالب یک بانک اطلاعاتی نگهداری نمود. طبعا وقتی اسامی گویندگان در غالب فیلدهای مجزا در درون رکوردها قرار بگیرد دیگر اطلاعات در لابلای پستهای تاپیکها گم نمی شوند و قابلیتها و امکانات بالایی را به بازدید کنندگان می دهد و بازدید کنندگان می توانند انواع گزارشها را با توجه به بانک اطلاعاتی موجود از سایت بگیرند. ( برای مثال لیست تمام فیلمهایی که پرویز نارنجیها در آن گویندگی نموده است - یا لیست گویندگانی که بجای سوفیا لورن صدا پیشگی کرده اند یا ....... ) وقتی اطلاعات پستهای دایره المعارف درون بانک اطلاعاتی قرار بگیرد ما می توانیم انواع و اقسام گزارشها را به مخاطبین بدهیم اما در حال حاضر در این سایت اگر کسی صرفا به دنبال اسامی گویندگان فیلمی باشد با سرچ کردن فقط می تواند به پست یا پستهایی که در خصوص کلمات مورد جستجو دسترسی پیدا کند و آنرا عینا مطالعه کند.

در اینخصوص نیز شخصا می توانم کار کدنویسی آنرا انجام دهم مشروط بر آنکه کار ورود اطلاعات را دوستان دیگری بعهده بگیرند. لازم به ذکر است اکنون ما در اغلب زمینه ها نرم افزارها و بانکهای اطلاعاتی فراوانی داریم اما در زمینه دوبله هیچ نرم افزاری تحت وب بصورتی که خدمتتان عرض کردم نداریم. فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که چنانچه اطلاعات پستهای این سایت در درون یک بانک اطلاعاتی قرار بگیرد می توانیم امکانات فوق العاده بالایی به مخاطبین بدهیم و قطعا می تواند حتی مرجعیتی رسمی و بالاتر از یک کتاب را بخود اختصاص دهد و بدلیل قابل دسترس بودن مطمئنا مخاطبین ترجیح میدهند برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیازشان بیشتر به سایت مراجعه کنند تا کتاب. (سرچ کردن و جستجو برای رسیدن به اطلاعات مورد نیاز نیز به مراتب سهل تر از ورق زدن کتاب می باشد)

فطعا تا زمانی که اطلاعات گویندگان فیلمها (علیرقم زحمات و تلاشهای دوستان ) در این سایت در قالب پستهای پراکنده به ثبت رسیده است نمی تواند بعنوان یک مرجع عمومی و رسمی مورد استناد عموم واقع شود و فقط برای خود ما و افرادی خاص دارای ارزش است. زیرا هر مخاطب عادی دنیای مجازی می داند که خودش می تواند عضو همین سایت شود و نسبت به ارسال پست اقدام نماید اما اگر این اطلاعات ارزشمند را به گونه ای دیگر در معرض نمایش بگذاریم قطعا می توانیم جماعت علاقمند به دوبله را جذب نمائیم. زیرا بانکهای اطلاعاتی چنین سایتی صرفا برای استخراج اطلاعات در معرض نمایش هستند و دخل و تصرف در اطلاعات صرفا توسط افراد خاصی صورت می پذیرد. در چنین شرایطی اطلاعات هم قابل استناد تر هستند و هم قابل دسترس تر.

پیشنهاد می کنم دوستان روی این موضوع فکر کنند. وجود چنین سایتی برای مخاطبین دوبله بسیار واجب می باشد و مطمئنا اهالی این عرصه را غافلگیر خواهد کرد.

ارادتمند

بروبیکر

صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
آدرس های مرجع