تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: اولین کامپیوتر ها ...
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4 5 6

خوب من نمیدونستم اینو کجا مطرح کنم اگر جاش اشتباه هست لطفا مدیران جابه جا کنند ممنون.

در مورد بازی های کامپیوتری قدیمی همه ما خاطرات زیادی داریم یادم میاد که اولین بازی هایی که رو کامپیوتر انجام دادیم حدود فکر کنم 20 سال قبل میشه یه بازی بود خیلی نظرمنو جلب کرد بازی Half Life بود که ورژنهای مختلفش وجود داشت و ما بازی میکردیم واقعا جالب بود که فقط کشتن هدف اصلی نبود و باید معماهایی رو حل میکردیم مثلا برق رو وصل میکردیم دری باز میشد و کلیدی میزدیم شیر فلکه میبستیم و از این چیزا... تا راهمون باز میشد و ادمه میدادیم. بعد حدود 20 سال هنوز هم بعضی ها دارن آنلاین بازی میکنند.بیشتر سرورها روسی یا فرانسوی هست خود من هم بعضی وقتها یک سری به دوستان روس میزنم البته من که تنها ایرانی بازمانده اونجا هستم:D

لینک دانلود و آموزشش وجود داره از اینجا می تونید ببینید.

اینم چند تا عکس از اون بازی گرافیکش با اینکه قدیمی هست ولی بازم خوبه

قابل ذکر است این عکس ها مربوط به نسخه آنلاین یا HALF LIFE 2 DEATHMATCH می باشد.

امان از این تکنولوژی  !

یادم میاد قدیما که کامپیوتر خراب می شد وقتی بازش می کردم تا خرابترش درست اش کنم , اینقدر قطعات الکترونیک روی بورد مدار چاپی اش دیده می شد که آدم گیج می شد ؛

مقاومت , خازن , ترانزیستور , چوک , پتانسیومتر , سیم پیچ , دیوود , آی.سی و ....

کلی سیم مسی هم برای ارتباط بین شون وجود داشت و البته تعمیر اینها هم خودش لذت داشت و دستگاه ها اکثرا قابل تعمیر بود.

اولین دستگاه پیچیده ای که باز کردم و خراب شد یک رادیو بود ! باز کردم و بستم اما دیدم چند تا قطعه اضافه اومده ! خلاصه با یک دعوا کار فیصله پیدا کرد . :cheshmak:

دستگاه بعدی یک آتاری 2600 بود که اون زمان اوج تکنولوژی بود. دستگاه من ساخت تایوان بود و نسبت به رادیو که دیده بودم بسیار مرتب تر و پیشرفته تر بود. آی.سی ها بیشتر و مدار خلوت تر بود. رادیو پر از مدارهای درهم برهم بود و معلوم بود با دست لحیم شده اما لحیم های آتاری با ماشین انجام شده بود و خیلی تمیز و یکنواخت بود.

دستگاه بعدی کمودور 64 بود که یک  کامپیوتر خانگی محسوب می شد. دارای صدا و گرافیک با تراشه های اختصاصی و مداری خارق العاده که محصول طراحی شرکت Commodore آمریکا بود و دستگاه من ساخت هنگ کنگ بود. یادمه یکبار چیپِ صدا سوخت ( از بس بازی می کردم :D ) و من با احترام خاصی دستگاه رو لای پتو گذاشتم و با تاکسی تلفنی ( که اون زمان نهایت با کلاسی بود ) بردش تعمیرگاه. بعد تحویل دستگاه موقع برگشتن دیدم مسئول تعمیراتشون کمودور منو بیرحمانه همراه با چند تا دستگاه دیگه گذاشته توی یک زنبیل پلاستیکی نیمه پاره و با دوچرخه داره می بره خونه شون که سرفرصت تعمیر کنه . اون شب از این بی احترامی که در حق اون دستگاه عالی مقام انجام داده بودن خوابم نبرد ! اما چاره ای نبود. تعمیرش کار هر کسی نبود و تعمیرکار هم کمیاب بود .cryyy!

آخرین کامپیوتر خانگی که توسط من کالبد شکافی شد آمیگا 500 بود که الحق و انصاف در اون زمان نهایت تکنولوژی بود. قاب اش رو که باز می کردی و به مدارش می رسیدی  از درشتی و تعداد پایه های تراشه های کمکی و اون پردازنده موتورولاش وحشت می کردی . اولین آی.سی های مربعی را من در آمیگا دیدم. دستگاه  من ساخت سنگاپور بود. البته آمیگا در اون زمان خیلی گران بود و دو برابر یک PC قیمت داشت برای همین من جرات نمی کردم زیاد دستکاری و انگولک اش کنم چون اگه خراب میشد دیگه خود  جی ماینر ( پدر آمیگا )  باید برای تعمیرش می اومد.

بعدها با رواج PC و کامپیوترهای خانگی , ترتیب چند PC هم توسط من داده شد و بعدش پنتیوم  و  جنگولک بازی اینتل  intel  مدتی ما رو سرگرم کرد و بدک نبود.

تا اینکه این دانشمندان بی سلیقه و بیکار , تکنولوژی " همه چیز روی یک آی.سی" رو اختراع کردن و این عبارت بود از اینکه تمام مدارهای یک دستگاه به صورت فشرده در یک آی.سی قرار گیرد. این کار باعث خلوت شدن مدارها , فشرده شدن و  البته تعمیر نشدن بیشتر خرابی ها شد.

حالا وقتی یک موبایل یا یک لپ تاپ را باز می کنی هیچی نمی بینی جز یک آی.سی با چند تا پیچ !

هیعیی ی ی ...

اولین باری که پشت PC یا همون کامپیوتر خانگی نشستم بر میگرده به تابستان سال 1375. اون زمان من نوجوان بودم و تشنهء یاد گرفتن. یه آموزشگاه کامپیوتر نزدیک خونه مون باز شده بود و من رفتم ثبت نام کردم. یادم میاد مربی آموزشگاه، آقای محترمی بود به نام واسعی. اون زمان ویندوز هنوز رایج نشده بود و ما با سیستم عامل DOS کار می کردیم. قرار بود برنامه نویسی به زبان کیو بیسیک QBasic رو یاد بگیریم. چون در سال تحصیلی جدید ما که رشته مون ریاضی فیزیک بود درسی داشتیم به نام: مبانی کامپیوتر و انفورماتیک. این کلاس یه جورایی آمادگی برای این درس بود. همیشه آخرهای تایم کلاس، آقای واسعی برامون بازی میذاشت. یکی از بازی هایی که برامون میذاشت، بازی گوریلا یا همون Gorilla.bas بود که در فضای کوییک بیسیک اجرا میشد. اونهایی که سنشون قد میده شاید این بازی قدیمی و نوستالژیک رو به یاد بیارن. بازی دو نفره و این جوری بود که دو تا گوریل از روی بوم خونه ها به سمت هم موز پرتاب می کردن. شما باید قبل از پرتاب، زاویه و قدرت پرتاب رو بصورت عددی وارد می کردین. فشار باد و جهتش رو هم باید در نظر می گرفتین که با علامت فلش قرمز در پایین صفحه مشخص شده بود.

چند روز پیش این بازی رو تو گوگل سرچ کردم و به نتیجه جالبی رسیدم. یه دانشجوی دکترای ریاضیات این بازی رو در محیط جاوا اسکریپت پیاده کرده و گذاشته توی سایتش.

میتونید از اینجا بازی گوریلا رو در سیستم تون اجرا کنید. بازی ساده ای هست ولی مواظب باشید ! چون به شدت اعتیادآوره.

سگا در زمستان !

خیلی می چسبه تو سرمای زمستانی وقتی که دونه های بارون می خوره به پنجره اتاقت، یه چایی داغ هم کنارت، بشینی بازی های

نوستالژیک سگا رو دوره کنی. بازی های زمان مدرسه که وقتی زنگ میخورد می رفتیم کلوپ بغل مدرسه و چند دقیقه ای بازی 

می کردیم. سگا دقیقه ای پنج تومن بود. فوتبال گزارشگر، مورتال کامبت، بروسلی دراگون، کابوی، نینجا سگدار، شورش و ...

(۱۳۹۹/۱۱/۱۷ عصر ۰۳:۱۱)آلبرت کمپیون نوشته شده: [ -> ]

. سگا دقیقه ای پنج تومن بود. فوتبال گزارشگر، مورتال کامبت، بروسلی دراگون، کابوی، نینجا سگدار، شورش و ...

زمانی صاحبان کلوپ ها خدایی می کردند ...

یک کلوپ نزدیک مدرسه ما بود که دقیقه ای حساب نمی کرد ؛ دُوری حساب می کرد !

یعنی 10 تومن می دادی و تا وقتی Game Over نمی شدی می تونستی بازی کنی.

البته بیشتر بچه ها توی چند دقیقه می باختند و فقط یکی از بچه ها بود که خیلی حرفه ای بود و صاحب کلوپ خیلی ازش بدش می اومد چون هر بار می اومد تا نیم ساعت Game Over نمی شد ! کار به جایی رسید که ممنوع الورود شد !

شب ها هم که می خواستند تعطیل کنن دستگاه سگا رو تا صبح کرایه می دادن و اون دستگاه بیچاره در 24 ساعت شبانه روز در حال کار بود .

یادمه خیلی از پسرها روی این دخترِ سرخپوشِ بازیِ شورش در شهر کراش داشتند !! khande:D

درود به همه علاقمندان کامپیوترهای قدیمی و خصوصن دوستداران خاطرات نوستالژی آن دوران

از خوندن نوشته هاتون کلی لذت بردم:lovve:

از همه دوستانی که با پستهای خوبشون خاطرات خوب آن دوران رو برامون زنده کردند تشکر میکنم:heart:

سال 1360 کلاس اول دبستان هیچ تصوری از اینکه بتونم یک اسباب بازی را کنترل کنم نداشتم اما این حس کنجکاوی همیشه با من بود که باعث میشد یکدونه اسباب بازی سالم نداشته باشم و همه اونها کالبد شکافی شده بودن:llerr

یادمه یکروز توی حیاط کنار گلهای رز قرمز و سفید نشسته بودم مشق مینوشتم که صدای موتور عجیب و غریبی توجهمو به خودش جلب کرد البته نه از روی زمین بلکه از آسمون!

یک هواپیمای ملخی تک موتوره کنترل از راه دور که قارقارقار کنان از بالای حیاطمون رد شد و آتش به دل ما زد اون هواپیما با چند بار دوری که از بالای حیاط خونمون زد نابودم کرد تصور کنید دهه 60 که اسباب بازی پلاستیکی معمولی آرزوی همه بچه ها بودcryyy!

اما غرض از گفتن این حرفها چی بود؟ من فکر میکنم بیشترین علاقمندای کنسولها و کامپیوترهای قدیمی علاقمند به نوعی کنترل از راه دور روی یک وسیله هستند حالا چه با سیم چه بی سیم! و این حس مشترک بازی با کنسولها و جوی استیک و دسته آتاری برای کنترل ماشین یا هواپیما در بیشتر ماها مشترک بوده:ttt1

این علاقه ما در آرزوی کنترل یک هواپیما یا ماشین به اونجا رسید که یکروز همکلاسی کلاس اولم که همسایمون هم بود اومد گف کوچه بغلی آتاری گذاشته تو مغازه میشه بازی کرد با هواپیما تیر میزنی تانک داره و هلیکوپتر

گفتم آتاری چیه؟گف یک جعبه سیاه وصل میشه به تلویزیون میشه بازی کرد!

.jpg

تماشای اون رنگهای آبی و سبز زمینه بازی RiverRaid و شنیدن افکتهای صوتی و هیجان شنیدن تموم شدن بنزینش آتشی به دل ما زد که نگو ,

.png

با اینکه هیچ وقت به آتاری نرسیدم و فقط در حد کرایه 24 ساعته بود اما همین علاقه باعث شد که سال اول راهنمایی کیت تی وی گیم بخرم بعد هم کمودور بعد هم کار با آمیگا و بعد هم PC اما هیچوقت هیچوقت هیچی برای من مثه آتاری 2600 که کرایه میکردیم و تی وی گیم و کمودور نمیشه که منو میبره به خاطرات روزهای خوبی که تکرار نشدنیه آمیگا هم که دیدیم انگار 20-30 سال جلوتر از زمان بودیم با اون گرافیک و صوتش اینو کسایی که با آمیگا اون موقع کار کردن خوب میدونن:cheshmak:

.jpg

.jpg

من از میکرو رفتم به سگا و از سگا رفتم به ps1 و دیگه متوقف شد

هر کنسولی که برادرم می‌گرفت معمولا بعد از مدتی میدادش به من کمی زود تر یا دیرتر اما تهش به من می‌رسید

اولین بازی که کردم با میکرو بود بازی قارچ خور یا همون ماریو

یادمه اولین بار که آورد خونه و جعبش رو باز کرد من اصلا نمی‌دونستم همچین چیزی وجود داره وقتی وصل کرد به تلویزیون ۱۴ اینچ قدیمیمون برام به شدت جالب و جذاب بود و کنار فیلم های VHS ترسناک که اون زمان از کلوپ می‌گرفت و از دیدنشون لذت می‌بردم اینم به سرگرمی هام اضافه شده بود

بعد که رفتم سراغ سگا بیشتر سونیک بازی میکردم

و یادمه تو دوران سگا با اینکه تو خونه داشتیم اما بازی کردن تو کلوپ ها نمی‌دونم چرا مزه بیشتری میداد چند بار با پسر فامیلمون که اومده بودن خونمون رفتیم کلوپ که همیشه صدای جیغ و داد ازش بیرون میومد یک سری ها که داشتن بازی میکردن و یک سری ها هم چون پول نداشتن فقط مینشستن نگاه میکردن

و بعد ها هم که کنسول ps1 برادرم خرید دو بازی رو خیلی خیلی بازی میکردم

کراش ماشینی و رزیدنت ایول ۳ 

کلا تو بین این سه تا کنسول به نظرم عمر ps1 از همشون بیشتر بود بین گیمر های اون زمان چون کلا تکنولوژی پیشرفته ای محسوب میشد

یادمه تا دوم راهنمایی هم نگه داشتم بعد همه رو انداختم یک گوشه جالب اینجاست که ps1 رو چند وقت پیش با یک سری لوازم پیدا کردم و تو دیوار هم فروختمش بعد این همه سال هنوز کاملا سالم بود

اما در مجموع زیاد اهل بازی کردن نبودم و همیشه از فیلم دیدن خیلی بیشتر لذت می‌بردم ... شاید اگه برادرم نمیگرفت منم هیچوقت دنبالش نمی‌رفتم 

(۱۴۰۰/۸/۲۳ عصر ۰۱:۳۵)کمودور ایران نوشته شده: [ -> ]

.... من فکر میکنم بیشترین علاقمندای کنسولها و کامپیوترهای قدیمی به نوعی علاقمند به نوعی کنترل از راه دور روی یک وسیله هستند حالا چه با سیم چه بی سیم! و این حس مشترک بازی با کنسولها و جوی استیک و دسته آتاری برای کنترل ماشین یا هواپیما در بیشتر ماها مشترک بوده:ttt1

به به  !  دیدِ جالبی است :ttt1

شاید جرقه علاقه من  به هواپیما هم از همین چیزها شروع شده باشد.shakkk!بازی هواپیمایی آتاری چیزی نیست که به این راحتی بتوان تاثیر آن را بر بچه های دهه 60 فراموش کرد .

علاقه من به هواپیماهای رادیو کنترل با دیدن فیلم مهاجر بیشتر تحریک شد. در آن زمان این فیلم یک چیز متفاوت ارائه می داد و کاری کرد که من مشتری دایم مجله های هوانوردی مانند صنعت هوانوردی و پرواز شوم. دو سه تا از کیت های هواپیماهای کنترلی نخستین را هم تهیه و مونتاژ کردم که همگی در شهر در میان خانه های مسکونی گم و گور شدند !:ccco

فیلم مهاجر اولین جرقه علاقه به هواپیماهای رادیو کنترل

(۱۴۰۰/۸/۲۴ عصر ۰۷:۳۹)نورما دزموند نوشته شده: [ -> ]

و یادمه تو دوران سگا با اینکه تو خونه داشتیم اما بازی کردن تو کلوپ ها نمی‌دونم چرا مزه بیشتری میداد چند بار با پسر فامیلمون که اومده بودن خونمون رفتیم کلوپ که همیشه صدای جیغ و داد ازش بیرون میومد یک سری ها که داشتن بازی میکردن و یک سری ها هم چون پول نداشتن فقط مینشستن نگاه میکردن

آره .  مانند دیدن فیلم در میانِ جمع است که لذتِ بیشتری داره.

توی کلوپِ محلهِ ما هم همیشه چند نفر بودند که پول نداشتند و منتظر بودن که یک تازه وارد بیاد و  جایی از بازی گیر کنه و اینا به بهانه کمک چند ثانیه دسته بازی رو ازش بگیرن و بازی کنن !!:D

هر بازی هم استادِ خاص خودش را داشت .مثلا هر کی درباره بازی  Dick Tracy به مشکل برمی خورد به استادِ بازیِ کارآگاهیِ دیک تریسی معرفی می شد و این استادها از  قرب و منزلت خاصی در کلوپ برخوردار بودن !! گاهی هم رقابت بین کلوپ ها شکل می گرفت و برای هم کُرکُری می خوندن یا پیغام پسغام می فرستادن !

سلام به همه دیروز به یه سایتی برخوردم که خیلی جالب بود مدیر سایت در حال آرشیو بازی های قدیمی دوبله شده هست.

ایشان تا الان حدود 1000 عنوان بازی قدیمی دوبله رو جمع آوری کرده. بطور مثال سام ماجراجو  ویندوز 98 یا ویل راک یا هالف لایف 2

من گفته های مدیر سایت اینجا نقل قول میکنم :

"

اوایل دهه‌ی هشتاد بود که صنعت بازی‌سازی و فارسی‌سازی بازی‌های رایانه‌ای توی کشورمون پا گرفت و شروع به رشد کرد. شرکت‌ها و گروه‌های زیادی پا به کار گذاشتن و هر کدوم تلاش می‌کردن جای بهتری برای خودشون توی بازار پیدا کنن.

کم بودن نظارت‌های دولتی، شرایط مناسب‌تر اقتصادی، و غیرممکن بودن تهیه‌ی رایگان بازی‌های حجیم از طریق اینترنت، از عواملی بودن که کمک زیادی به رشد این صنعت کردن. بعد از مدت کوتاهی، بازارهای سراسر کشور از بازی‌هایی که به زبان شیرین فارسی منتشر شده بودن پر شد، و این نتیجه‌ی رقابت نفس‌گیری بود بین شرکت‌ها و گروه‌های مختلف. بعضی از آثار کیفیتی در حد شاهکار داشتن، و بعضی‌هاشون فقط قابل قبول بودن.

بدبختانه امروز اکثر اون شرکت‌ها تعطیل شدن، و اغلب اون محصولات قابل تهیه نیستن. تا جایی که ما می‌دونیم، هیچ نهاد و یا سازمانی متولی حفظ و نگهداری این محصولات نشده. پس این کاری هست که خودمون باید انجام بدیم، تا این آثار و هنرهای ارزشمند فراموش نشن.

همکاریتنها راه تهیه و حفظ این محصولات این هست که اون‌ها رو با هم‌دیگه به اشتراک بذاریم.

ما اینجا کنار هم جمع شدیم تا با کمک علاقه‌مندان این کار مهم رو انجام بدیم؛ و از شما برای همکاری دعوت می‌کنیم. ما یک مجموعه‌ی اینترنتی تشکیل دادیم و بازی‌های فارسی سراسر کشور رو به کمک علاقه‌مندان داوطلب جمع‌آوری می‌کنیم. هدف ما این هست که تمام بازی‌های قدیمی فارسی، بصورت رایگان، از طریق این وبگاه قابل تهیه باشن."

آدرس سایت https://oldpersiangames.org/

قبلتر (اولین کامپیوتر ها) در مورد بازی محبوب شورش در شهر بصورت خلاصه مطالبی نوشته بودم

اما بخاطر علاقه وافری که به این عنوان دارم سعی کردم اینبار بصورت کاملتر بهش بپردازم

در مدت زمانی که در حال نگارش و خصوصا ویرایش و درج تصاویر بودم از مرور این نوستالژی ماندگار واقعا لذت بردم

امیدوارم سایر دوستاران و علاقمندان همین احساس رو داشته باشن

STREETS OF RAGE 

ابتدا مطلبی میزارم از خلاقیت یک طرفدار دو آتیشه سری بازی محبوب "شورش در شهر " که با استفاده از صدها و یا هزاران مهره کوچک

و چیدمان اونها روی صفحات سوزنی دست به خلاقیتی عجیب زده که تحسن برانگیزه

به قدری اینکار با ظرافت و حوصله انجام شده که نمونه های خلق شده دقیقا کپی برابر اصلن

تصویر 4 شخصیت اصلی بازی

تصاویر آثار خلق شده 

MAX

AXEL

BLAZE

SKATE

_________________________________________________

معرفی شخصیتهای قهرمان و شرور  

JAP     USA

Ivan Petrov

ایوان پتروف غیر از تفاوت ظاهری که یکجا ریش دارد و جای دیگر ندارد در نسخه US مقام رئیس پلیس شهر ظاهر میشود اما در نسخه JAP ژنرال است

او توسط بدل اکسل که یک ربات است گروگان گرفته میشود و در مرحله 6 در اتاق گاز زندانی میشود، پایان خوب و بد بازی به نجات یا مرگ او بستگی دارد

Adam Hunter

آدام هانتر بوکسور حرفه‌ای بازنشسته که به عنوان کارآگاه در اداره پلیس یکی از شهرهای آمریکا مشغول به کار است

 در بخش دوم آدام توسط مستر ایکس ربوده شده و از فهرست شخصیت‌های قابل انتخاب بازی خارج می‌گردد

او در نهایت پس از سال‌ها در نسخهٔ ۴ به عنوان شخصیت قابل کنترل به جمع بازیکنان پیوست

Axel Stone

اکسل استون در تمامی ۴ قسمت رسمی، قابل انتخاب است او در بخش اول از کارآگاهان پلیس بود

 ولی پس از مدتی و به دلیل علاقه به ورزش‌های رزمی، تصمیم به تاسیس یک باشگاه کاراته می‌گیرد

Blaze Fielding

بلیز فیلدینگ نیز در تمامی ۴ قسمت اصلی حضور دارد، وی در ابتدا یک افسر جزء پلیس بود

ولی در قسمت‌های بعدی به فعالیت به عنوان مربی رقص و کارآگاه خصوصی پرداخت

 بلیز در قسمت‌های دوم و سوم و پس از شکست دادن ایکس، به نوعی رهبری گروه را بر عهده می‌گیرد

Max Thunder

مکس تاندر یک کشتی گیر حرفه‌ایست، او که از دوستان اکسل به حساب می‌آید، تنها در شورش در شهر ۲ قابل انتخاب است

sammy Hunter

سامی یا اسکیت و یا  برادر کوچک آدام بوده و در قسمت دوم بازی وارد ماجرا می‌گردد او در قسمت سوم نیز حاضر بوده

علی ‌رغم سرعت بسیار بالا، یکی از ضعیف‌ترین شخصیت‌های قابل انتخاب در بازی به حساب می‌آید

البته به نظرم در قسمت دوم خیلی خوب ظاهر شد و از اون حرکت قدرتیش که چرحشیه (شبیه مته درل) خیلی خوشم میاد

Dr Gilbert Zan

دکتر گیلبرت زان یکی از سران گروه تبهکار است که اطلاعاتی در خصوص روبات‌ها به بلیز انتقال می‌دهد

او که یک نیمه انسان نیمه روبات یا Cyborg بوده، یکی از ۴ شخصیت اصلی قابل انتخاب در بازی شورش در شهر ۳ است

Ash

اش یکی از رییس‌های رده پایین و از زیردستان محبوب مستر ایکس بوده که در قسمت 3 وارد بازی می‌گردد

اش با خصوصیاتی نامتعادل (هوموسکشوال) تنها برای نسخه ژاپنی طراحی شد و در نسخه آمریکایی حضور ندارد!

Shiva

شیوا (یکی از خدایان هندو) محافظ اختصاصی ایکس بوده و در قسمت‌های دوم و سوم و پیش از مواجهه با وی در مقابل بازیکن قرار می‌گیرد

Bruce

یک دلقک روانی در شورش 3 که با سوء استفاده از کانگوروی تربیت شده به نام ویکتی با شما مبارزه میکند، با شکست او کنترل رو بدست میاورید

Victy

ویکتی یا رو نیز در برخی از نگارش‌ها معرفی شده، یکی از مینی باس‌های موجود در قسمت 3 است

حرکات زیبا و نمایشی خوبی دارد اما از لحاظ قدرت بدنی بسیار ضعیف است

Onihime & Yasha

خواهران دوقلویی که در باس فایت دوم از نسخه اول و سوم شورش در شهر حضور دارند

با حرکات آکروباتیک، بسیار چابک و البته باهوش هستند که حملات خود را سریع و با کمک هم انجام می دهند

Robo Axel
سومین باس فایت از نسخه سوم یک روباتیک شیطانی از اکسل است که دقیقا همانند او شبیه سازی شده
///
همانطور خط سلامتی او پایین میاید در عوض قدرتش بیشتر شده و از شدت حرارت پوستش نارنجی رنگ میشود
///
پس از آنکه شکست میخورد منفجر شده و ماهیت اصلی ش که روبات است برملا میشود

Yamato

یاماتو غول مرحله چهارم به عنوان یک سامورایی در لباس زرهی قرمز ظاهر می شود او نبرد را با ایجاد چندین بدل از خود آغاز می کند و در پایان بوسیله انفجار خودکشی میکند

///
Robo x
///
پنجمین رئیس در قسمت سوم شورش در شهر که در ابتدا تصور میشود مستر ایکس است اما بعد از آتش گرفتن تبدیل به روبات اسکلت مانند میشود
///
از او نمونه زیادی ساخته شده است که در مرحله پایانی با آنها مواج میشوید

 2 Jet

او نسخه بزرگتر و قوی تر از نمونه جتهای قبلیست که در واقع غول مرحله ششم نسخه سوم شورش در شهر است
///
او علاوه بر اینکه از قدرت پرواز و شیرجه زدن استفاده میکند قادر به شلیک آتش از درون ذره خود نیز هست

      JacK

جک از لاتهای خیابانی است که به عنوان مینی باس در قسمت دوم حضور دارد

او تعداد چاقوهای بی نهایتی  در کت خود جاسازی کرده است که توانایی خاصی در کشیدن و پرتابشان دارد

Electra

از ماموران پلیسی است که با مافیای خلافکاران همکاری میکند و در تمامی نسخه های شورش در شهر حضور دارد

تنها وسیله دفاعی و حملات او یک شلاق التکریکی است که به حریف شوک وارد میکند

Big ben

شخصیت فان با خنده های مشمئزکننده (تمام نسخه ها) که با دستهای سنگین و شکم بزرگ و شعله های آتشی که از دهانش خارج میکند به حرف حمله میکند

Barbon

 مردی قد بلند و قوی هیکل و استاد تکواندو است به عنوان اولین غول بازی قسمت دوم شورش در شهر حضور دارد

غالبا از ضربات چرخشی پا استفاده میکند که حریف به سختی میتواند در برابرش مقاومت کند

///
Jet

جت شخصیتی دیوانه که لباسی از جت بر تن دارد که در هوا معلق میماند و به همین دلیل مبارزه را کمی سخت میکند

او با حرکات سریع و برق آسا حمله میکند و به عنوان غول مرحله دوم و همچنین در طول مبارزه پشتیان غولهای دیگر است

Zamza

زمزا غول مرحله سوم نسخه دوم بصورت نینجایی پنجه‌دار ظاهر می‌شود که زره پوشیده است، بسیار چابک و زیرک است

او با دست‌های درازش که حالت خمیده دارند با حملات سریع و رعدآسایی از خود واکنش نشان میدهد (باس فایت مورد علاقه ام)

kusano

کشتی کج کار حرفه ای غول مرحله چهارم با چهره ای خشمگین و رنگ آمیزی شده که حملات تهاجمی وحشیانه او به سختی قابل کنترل است

R bear

یکی از غولهای سرسخت بازی در مرحله پنجم که با ضربات سنگین آپرکات حمله میکند ضربات پاهای او نیز به شدت قوی هستند

Particle and Molecule

دو ربات که در باس فایت مرحله هفتم نسخه دوم با آنها مواجه میشود

آنها قادر به راه رفتن نیستن و از طریق پریدن حرکت میکنند و با شلیک توپهای لیزی به سمت حریف مبارزه میکنند

رباتها برای دفاع از خود نمیگذارند حریف به آنها نزدیک شود در صورت تماس با بار الکتریکی که همانند شوک عمل میکند واکنش نشان میدهند

Mr X

مستر ایکس شخصیت اصلی و منفی سری بازی شورش در شهر بوده که با اندیشه‌های شیطانی خود، با اشکال مختلف در مراحل انتهایی بازی حاضر می‌شود

او در هر سه قسمت حضور دارد و غول پایانی شوش در شهر یک و دو محسوب میشود

در قسمت سوم و پایان اصلی تنها چیزی که از ایکس باقیمانده، یک مغز در یک ظرف بود که به وسیله آن و با کنترل یک ربات مخصوص، به مبارزه با شخصیت‌های اصلی می‌پردازد

اما در پایان فرعی در حالیکه از دور مبارزه قهرمانان شهر با محافظ همیشگی اش شیوا را تماشا میکند از شدت عصبانیت جام نوشیدنی را میشکند

 Neo X or Robot Y

آخرین باس فایت نسخه سوم شورش در شهر که در پایان خوب ظلهر میشود

نئو X توسط مغز بی‌جسم مستر X کنترل می‌شود با چند جت پک متصل به شانه‌ها حرکت می‌کند

با شارژ کردن، پرتاب بازیکن، شلیک رگبار موشک به سمت آن‌ها در فاصله دور و همچنین استفاده از یک دستگیره له‌کننده روی آنها حمله می‌کند

طراحی آن بسیار هوشمندانه و خلاقانه است بطوری که میتوان از آن به عنوان یکی ازجذاب ترین باس فایتهای تاریخ بازیهای کامپیوتری نام برد

نکته قابل توجه اینکه اگر بازیکن در کمتر از سه دقیقه نابودش نکند تمام شهر منفجر شده و شاهد پایان بد بازی خواهید بود

اما در صورتیکه بازیکن در زمان معین شده غول مکانیکی را شکست دهد داستان بازی با پایان خوب رقم خواهد خورد

بازی یک پایان دیگر هم داد که در مرحله 6 قابل انتخاب است، باز هم به سرعت عمل و زمان معین شده مرتبط است

در صورتیکه پروفسور بازی را نجات دهید به پایان اصلی که مبارزه با نئو ایکس است راه میابید اما با کشته شدن پروفسور باید با شیوا مبارزه کنید!

BARE KNUCKLE

داستان بازی قسمت اول

در اولین نسخه داستان شهری آرام را برای ما روایت می‌کند که در گیر باندهای تبهکار شده است

البته برخلاف انتظار، تنها در این بازی با خلافکاران در نبرد نیستیم، در سندیکای این خلافکاران نماینده‌هایی پر نفوذ از پلیس‌ها هم وجود دارند

 به همین دلیل هم کنترل خلافکاران در شهر با مشکل روبه ‌رو شده و هرج و مرج بسیاری در شهر صورت گرفته است

 پذیرش این هرج و مرج برای همه قابل قبول نبود، در همین حال گروهی به نبرد با این دشمنان می‌پردازند

 در Streets of Rage با اکسل استون (Axel)، بلیز فیلدینگ (Blaze) و آدام هانتر (Adam) سه پروتاگونیست اصلی این نسخه آشنا می‌شویم

اکسل استون استاد هنرهای رزمی و رزمی کار حرفه‌ای‌، آدام هانتر هم بوکسوری ماهر بوده و بلیز استاد جودو و افسر سابق نیروی پلیس بود

 پس از ادامه‌ مبارزه آن‌ها به آنتاگونیست اصلی داستان می‌رسند، مستر ایکس، همان هویتی که سندیکا را تشکیل داده و شهر را غرق در جرم و جنایت کرده است

 روایت بازی دقیقا زمانی به پایان می‌رسد که شما موفق به شکست مستر ایکس شدید

BARE KNUCKLE II

قسمت دوم

این عنوان توانست لقب یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تمام تاریخ ویدئو گیم را به خود اختصاص دهد!

تقریبا یک سال از رویدادهای نسخه‌ اول می‌گذرد، شهر دوباره امن شده و همه از این بابت و البته شکست مستر ایکس جشن گرفتند

 درکنار این موارد هم سه شخصیت اصلی قسمت اول یعنی آدام هانتر، بلیز و اکسل هم بابت بازگرداندن آرامش به شهر به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند

 داستان اصلی از زمانی آغاز می‌شود که اسکیت باز جوان از مدرسه به خانه برمی‌گردد، زمانی که سامی به خانه می‌رسد می‌بیند که همه چیز به هم ریخته برادرش گم شده است

 پس از کمی گردش او عکسی را روی درب می‌بیند که برادرش زیر پاهای مستر ایکس قرار گرفته پس از فهمیدن این اطلاعات ادی هانتر سریعا با بلیز تماس می‌گیرد و از او کمک می‌خواهد

 برای نجات آدام این بار اکسل و بلیز به همراه دوست قدیمی اکسل که کشتی‌گیری حرفه‌ای به نام مکس است برای نجات آدام اقدام می‌کنند

 در این نسخه هم ماجرای نبرد دوباره‌ ما با مستر ایکس تا آزاد کردن آدام هانتر پیش می‌رود

پس از پیدا کردن آدام، اکسل و بلیز متوجه می‌شوند که مستر ایکس پس از پایان نسخه‌ اول به همراه بادیگاردش، شیوا، به جزیره‌ای مخفی گریخته بود

BARE KNUCKLE III

قسمت سوم

داستان این نسخه هم دقیقا همانند عنوان دوم دنباله دو بازی اول بود

 مستر ایکس در زمان فعالیتش تصمیم گرفته بود تا شرکتی رباتیک با نام روبوکای ایجاد کند تا به واسطه آن کارهای خلاف قانونش را انجام دهد

 در این راه هم بهترین رباتیک جهان دکتر زیرو به کمک او می‌رود و آن‌ها با همکاری یکدیگر تصمیم می‌گیرند ارتشی از ربات‌ها را بسازند

 هدف از ساخت این ربات‌ها تحت کنترل گرفتن شهر در هر زمانی که مستر ایکس خواسته باشد

دکتر زان که کارکتر جدید قسمت سوم است متوجه اهداف شوم این کمپانی می‌شود و با بلیز تماس می‌گیرد

 بلیز این بار هم دوباره اکسل و ادی را با خودش همراه می‌کند و به کمک دکتر زن می‌رود تا به همراه سه شخصیت دیگر جلوی این اتفاق شوم را بگیرد

 ماجراجویی ما دقیقا با همین روند ادامه پیدا می‌کند،  روبه‌رو شدن با شخصیت‌هایی مانند اکسلی که ربات بود و یا ربات مستر ایکس همه از جذابیت‌های این عنوان هستند

 یکی از المان‌های شخصیت دکتر زن تبدیل قدرتش به انرژی بود او هر نوع سلاحی را به انرژی و به نوعی نور تبدیل می‌کرد

داستان شورش در شهر 3 دو پایان اصلی خوب و بد و یک داستان فرعی دارد پایان خوب زمانی اتفاق می‌افتد که شما می‌توانید پروفسور را نجات دهید که به دنبال آن هم جلوی حوادث بعدی را می‌گیرید

 اما پایان بد زمانی اتفاق می‌افتد که پرفسور از بین می‌رود پس از آن شما به تالار مرکزی شهر می‌روید تا پروفسوری که در واقع شیوا است را از بین ببرید

داستان فرعی هم زمانی اتفاق میافتاد که با نئو ربات مبارزه میکنید که قبل تر توضیح داده شد

تاریخچه‌ سری بازیهای شورش در شهر

STREETS OF RAGE 4

شاید خیلیها تصور میکردن این بازی انحصاری کمپانی SEGA با تمام شدن عمر مفید این کنسول به فراموشی سپرده شد

اما زمانی که سکا در سال 2018 از نسخه 4 و ادامه این عنوان رونمایی کرد طرفدارانش را شگفت زده کرد

سرانجام در آوریل 2020 برای کامپیوترهای خانگی کنسولهای نسل هشتم و نینتندو به بازار آمد

داستان بازی ده سال پس از اتفاقات نسخه Street of Rage 3 روایت می‌شود

                 پس از شکست مستر ایکسشهر در امنیت و آرامش است

          MRX

تا اینکه سر و کله‌ فرزندانش به نامهای Msy و Mry  پیدا می‌شود

        Mry                                Msy

آنها میخواهند با استفاده از ارسال فرکانس‌هایی کنترل مغز تمام مردم شهر را در اختیار بگیرند و بر شهر حکومت کنند

حالا شما با گروهی از بهترین مبارزین قدیمی شهر باید در برابر خلافکاران بایستید و اجازه ندهید به اهداف خود برسند

           BLAZE                               AXEL                             ADAM

مثل همیشه شخصیتهای سری قبل یعنی اکسل استون، بلیز فیلدینگ و آدام هانتر در این سری حضور دارند

توجه/ آدام هانتر فقط در نسخه اول قابل انتخاب و بازی کردن بود، البته در دو قسمت بعدی بصورت نامحسوس حضور داشت 

    Floyd                                       Cherry       

 در کنارشان دو کرکتر جدید به نامهای چری هانتر (دختر آدام) و فلوید (شاگرد دکتر زان در قسمت سوم) هم قابل انتخاب هستند

SHIVA

خوشبختانه شیوا یار همیشگی و محافظ مستر ایکس هم حضور دارد شخصیت جذاب اما منفی بازی که اینبار از فرزندان Mrx حمایت میکند

یکی از نقاط ضعف بازی فقدان گزینه Dash/Run هستش که باعث میشه بازی کمی کند پیش بره مشخص نیست سازندگان به چه دلیل این امکان رو حذف کردن؟!

مطالبی درباره کارتریج

از لوازم جانبی مهم کنسول سگا بازیهای اونه، اوایل ورودش به ایران معمولا همراه بصورت ارجینال عرضه میشد که همین ابهتش رو چند برابر میکرد
///
اما به مروز زمان نوارهای بازی بصورت تولید انبوده که به نظر میرسه در تایوان و چین منتاژ میشدن در ویترین مغازه ها به فروش میرسید
///
///
البته بازی غیر اصل هم خودش داستان داشت بخشی از اونها با آی سی عرضه میشدن که واقعا کیفیت بالایی داشتن، طبیعتا وزنشون هم بیشتر بود
///
آی سیهای این نوارها از ژاپن و تایوان و --- وارد میشد و در کشورهایی مثل چین روی کیت سوار میکردن باصطلاح مونتاژ
///
///
اما در کنارش نوارهایی بود که بهشون قیری یا انبرد میگفتن یا کپی که مهمترین ضعفشون عمر پایین و سوختن زود هنگامشون بود، سبک وزن هم بودن
///
///
تشخبص بازیهای تقلبی و اصل
///
برای اینکه بفهمید بازی اصله یا نیست سه راه حل وجود داره
///
مسلما وقتی یک بازی همراه قاب و دفترچه عرضه میشه احتمال خیلی زیاد اصله
///
با اینحال ممکنه داخلش کارتریج تقلبی قرار بدن یا اینکه بازی به هر دلیلی بدون سایر ملزومات بفروش برسه
///
اگر با این اتفاق روبرو شدین کافیه کارتریج رو بگیرید دستتون اگه تا حدودی سنگین وزن بود اصله
///
اما به این هم نمیشه بسنده کرد پس میمونه یک راه حل ساده تر و اصولی
///
///
به لبه بازی نگاه کنید اگر قهوه ای مایل به قرمز بود بازیتون احتمال بسیار زیاد نسخه اصلیه
///
در صورتیکه سفید خاکسری یا کرم رنگ باشه یا مونتاژه یا انبرد (قیری) که قبلتر توضیح داده شد
///
///
چرا سمت چپ اغلب نوارهای بازی یک شکاف قرار داشت؟
///
کنسولهایی که ابتدا در آمریکای شمالی و ژاپن (بعدتر در اروپا و تایوان) تولید شدن غیر از کیفیت بالای قطعات و عمر طولانی
///
با یک ویژگی خاص عرضه میشدن و اون قفل شدن دریچه ورود بازی بود، به اینصورت که وقتی نوار بازی داخل دستگاه قرار میگرفت
///
با روشن شدن کنسول شما قادر نبودین نوار بازی رو از داخلش خارج کنید تا زمانی که دوباره خاموش کنید، (کنسولهای مونتاژ تایوان و ساخت چین فاقد این ویژگی بودن)
///
در واقع یک قفل ایمنی بود که اگر احیانا گیمر از روی هواس پرتی کارتریجو از دستگاه خارج کرد مجبور نباشه بازیرو از ابتدا شروع کنه
///
البته دلیل مهمتری هم داشت، اینکار باعث میشد به قطعات و بردهای الکترونیکی دستگاه آسیب نرسه
///
ارزش عناوین اصلی
///
نکته جالب تر قیمت برخی بازیهای ارجینال و محبوب که به دلیل گذشت زمان و کمیاب شدن به شدت افزایش پیدا میکنن
///
///
به عنوان نمونه نسخه بسیار تمیز و البته ارجینال شورش در شهر 3 با تمام محتویات (قاب، دفترچه راهنما، نقشه بازی، کارتریج) در سایت ای بی 370 دلار قیمت دارد
///
///
///
شما در صورت خرید با محاسبه ریز هزینه ها + ارسال باید حدودا معادل پول یک دستگاه کنسول ps5 پرداخت کنید، البته در ایران
///
واقعا باید عاشق باشی تا بتونی همچین مبلغی رو برای یک بازی قدیمی (ولی با ارزش) هزینه کنی
///
البته کسی بتونه این آیتم رو از داخل ایران تهیه کنه قیمتش خیلی کمتر ازینها میشه نهایتا زیر 5 تومن شاید هم پایین تر
///
محبوبیت جهانی
///
///آخرین نکته ای که لازم میدونم بهش اشاره کنم محبوبیت بیش از انداره مجموعه شورش در شهر در خارج از مرزهاست
///
ممکنه برخی تصور کنن این عنوان فقط در ایران محبوبیت داشته اما در حقیقت در تمام دنیا مطرح شد
///
بخصوص نسخه سوم که از لحاظ گرافیک داستان و گیم پلی برتر از دو نسخه قبلی بود و یک خداحافظی ارزشمند با این این سه گانه
///
در حقیقت 3 نسخه شوش در شهر تنها یک بازی معمولی نبود بلکه آزمایشی بود برای سازندگان این عنوان
///
تا در طی سالها تلاش مسیر پیشرفت و زحمات خودشون رو به رخ جهانیان بکشن و موفقیتشون رو به چشم ببینن
///
پیشنهاد میکنم کلیپهایی از نسخه اول تا سوم بازی رو تماشا کنید تا بهتر این مسئاله رو درک کنید
///
این مسیری (ساخت کالکشن) بود که بعدها تعدادی از استدیوهای بزرگ بازیسازی در ابعاد گسترده تر ادامش دادن
///
به عنوان مثال تیم راک استدی با نسل جدید بازیهای AAA تونست سه گانه آرکام رو خلق کنه که شاید بعدها در موردش صحبت کردم
///
Collectors Edition

اما در کنار عرضه نسخه 4 یک اقدام بسیار جالب و ارزشمند هم صورت گرفته که  نمایش پک ویژه ایه که محتویات زیادی رو شامل میشه

البته این اتفاق جدیدی نیست چرا که کمپانیهای فیلم و بازی سازی سالهاست پکهای ویژه و کالکتور تولید میکنن

از جمله، آرت بوک یا کتابچه ای که تصاویر هنری از بازی در اون چاپ شده / کارتریج فلزی نمادین که طرح اصلی بازی بصورت برجسته روی اون هک شده + قاب مخصوص

یک عدد دیسک حاوی ترکهای موسیقی بازی / استیل بوک بسیار زییا برای قرارگیری دیسک اورجینال / یک عدد پوستر و سایر لوازمی که در تصویر مشاهده میکنید

که به نظرم بهترین قسمت مربوط به کارتریج فلزی و مجسمه 18 سانتی از دو یار قدیمی و محبوب یعنی اکسل و بلیز

مشاهده تریلر سینمایی

ساخت فیلم از شورش در شهر

طبق جدیدترین گزارش‌ها، فیلمی بر اساس سری بازی‌های کلاسیک شورش در شهر یا Streets of Rage در دست ساخت است ادامه خبر

در پایات یک طراحی زیبا از صحنه پایانی بازی نسخه سوم
///
///
برای مشاهده طرح اصلی کلیلک کنید
///
یادمه اون وقتا پسرهای نوجوان و حتی جوان به امید دیدن صحنه های پایانی کرکتر BLAZE بازی رو به اتمام میرسوندن!
///

کسانی که با کمودور 64 کار کرده اند و لذت برنامه نویسی با این کامپیوتر خانگی را درک کرده اند به احتمال زیاد یکی از معروف ترین دموهای آن را به یاد دارند...

تصویری سیاه و سفید از یک دختر زیبا که همراه با موزیکی دلنشین , چند قلب رنگارنگ  بر روی آن می رقصیدند ...

این دمو در زمان خود که کامپیوترها فاقد صدا و تصویر خاصی بودند کولاک کرده بود و خیلی ها را شیفته کمودور و قدرت صوتی تصویری آن کرده بود !

هنگام گشت و گذار به سایت جالب رترو کنسول برخوردم که باید به دست اندرکاران آن دست مریزاد گفت. آرشیو خوبی از اطلاعات باارزش آن زمان را گردآوردی کرده اند.

 نویسنده این دمو  همایون رخشانی مقدم  است. ایشان درباره خاطرات آن روزهای خود گفته اند:

“30 سال پیش در یک همچنین حال و هوایی با تاثیرگذارترین اتفاق زندگیم یعنی کمودور 64 آشنا شدم. بعدها متوجه شدم موقع کد نوشتن سیستم عصبی من با این ماشین کاملا مرتبط میشد و این اغراق نیست.هنوز که هنوزه این جواهر رو دارم و مثل یک چیز با ارزش ازش نگه داری می کنم.کاش نسل جدید هم لذتی رو که ما با این ماشین تجربه کردیم تجربه می کرد.”

همایون امروز با داشتن بیش از دو دهه تجربه در زمینه تولید تبلیغات تلویزیونی به‌عنوان کارگردان، انیماتور، مدلر، مجری جلوه های ویژه فعالیت دارند.

منبع: https://www.retroconsoleshack.com/hall-o...https://www.retroconsoleshack.com/hall-of-fame/pioneer-people/homayoon-

دموی کمودور 64

بدون شرح !

مینی سگا جنسیس !

شرکت SEGA در سال ۲۰۱۹ مدل مینی Mega Drive را روانه‌ بازار کرد که به عقیده‌ کارشناسان بهترین کنسول کوچک دنیاست !

این محصول دارای دو دسته استاندارد برای اجرای 40 عنوان بازی است که درون حافظه داخلی قرار دارد

تقریبا تمامی عناوین مشهور و جذاب را در خود جای داده ، این مدل نوستالژی 55% کوچکتر از مدل اصلی طراحی شده

محتویات جعبه شامل دو دسته بازی، کابل مبدل USB به Micro B و کابل HDMI به همراه یک آداپتور است

<!-- .h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;} -->

Mega Drive Mini 2

ظاهرا شرکت‌های فعال در صنعت گیمینگ به‌ این‌ زود‌یها قصد ندارند از تولید کنسول‌های کوچک دست بکشند

شرکت SEGA ماهها قبل رسماً اعلام کرد مدل جدید کنسول مینیاتوری Mega Drive را روانه‌ بازار میکند

کنسول گیمینگ Sega Mega Drive Mini 2 علاوه ‌بر اجرای بازیهای‌ کارتریج از عناوین CD نیز پشتیبانی میکند

این محصول جدید ترکیببی از همان کنسول نسل چهارمی یعنی SEGA Genesis و میان نسلی SEGA Mega cd است 

درباره SEGA MEGA CD

شرکت سگا بعد از فروش موفق SEGA GENESIS دستگاه مکملی با نام SEGA CD را برای آن تولید کرد تا کارایی اش را بالاتر ببرد 

در واقع یک دستگاه جانبی به حساب میامد که به گیمر این امکان را میداد تا بازیهای لوح فشرده CD را هم اجرا کند 

نحوه اتصال از طریق درگاهی بود که در سمت راست هر دو دستگاه بصورت نر (سگا جنسیس) و مادگی (سگا سی دی) قرار داشت

 

این وسیله جانبی علاوه بر اجرای بازیهای لوح فشرده قادر بود دیکسهای صوتی را نیز پخش کند

 Mega Drive Mini 2 سرانجام در 27 اکتبر 2022 با قیمت حدودی ۷۵ دلار روانه‌ی بازار ژاپن شد که تصاویر آن را مشاهده میکنید

برخی علوم اینقدر سریع پیشرفت می کنند که بعضی چیزهای  30 سال پیش قابل باور نیست و حتی خنده دار به نظر میرسه.

مثلا تبلیغ این هارد اکسترنال رو ببینید !

حجم اش  20 مگابایت هست ( نه 20 گیگابایت ! یک هزارم آن !! ) و حجم و وزن اش به اندازه یک کوله پشتی !

گفته دیگه لازم نیست اطلاعات خودتون رو کنار کامپیوتر نگه دارید . می تونید همراه با خودتون ببرید !

جالب این هست که امروزه خود هارد دیسک هم در حال انقراض هست و داره جایش را به SSD و Flash disk می دهد .

کاربر خوش ذوقی با استفاده از ابزار ساده و لوازم الکترونیکی دست به خلاقیت جالبی زده

ماکتی طراحی کرده  از کنسول محبوب  بهمراه وسایل جانبی اش

اما نکته قابل تامل نمایش بازی محبوب  در صفحه تلویزیون ست !


صفحات: 1 2 3 4 5 6
آدرس های مرجع