تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: اولین کامپیوتر ها ...
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4 5 6

(۱۳۸۹/۸/۲۸ صبح ۰۲:۰۷)Classic نوشته شده: [ -> ]

 اکثر عشاق بازی های کامپیوتری از آتاری شروع کردند و کمتر بچه دهه 60 ای وجود دارد که حداقل یکبار دستش به دسته بازی آتاری نخورده باشد ....

(۱۳۹۲/۴/۷ صبح ۰۴:۲۴)Schindler نوشته شده: [ -> ]

و شرمی که در درون من میچرخید  و حس از دست دادن چیزی...

هیجانی که آن شب در وجود من بود و نگاه های تمسخر آمیر برخی اطرافیان ........

cryyy!

هردو مورد فوق را من و خیلی ها دیگر تجربه کرده ایم ( به قول چناب کلاسیک : کمتر بچه دهه 60 ای وجود دارد که حداقل یکبار دستش به دسته بازی آتاری نخورده باشد )

اما یه مورد خیلی ( نمیدونم بگم خنده دار یا غم انگیز ) اینکه من و یکی از داداش هام میرفتیم خونهء عمهء گرامی تا اونجا با ( کومودور ) پسرعمه ها بازی کنیم و نمیدانم چرا همیشه 5دقیقه بعداز وردمان به خانهء همان عمهء بزرگوار ، برق میرفت.

و دل شکستهء ما

و نیشخند گوشهء لب پسرعمه

وقول بی جا و هرگزعملی نشدهء عمه ( شانس و ببین تورو خدا ، اشکالی نداره انشااله دفعهء بعد)

و در همین آمدن و رفتن ها پایمان به کلوپ باز شد.

و تجربیات مشابه بقیهء دوستان.

از دیگر اتفاقات تکان دهنده دوران کودکی بسیار از ما، آشنایی با کامپیوترهای اینتل 386 بوده است. و سیستم عامل DOS و ...

انکار نکنید که در نگاه اول، همه فکر میکردیم فلاپی دیسک های 5.5 اینچی از 3.5 اینچی بیشتر حافظه دارند.

نصب سیستم عامل داس بر روی این کامپیوترها، به کمک فلاپی دیسک راه انداز (bootable) شابد اولین تجربه مهندس شدن خیلی از ماها باشد!

و یکی از زیباترین لحظه های آن سالها:

و استفاده از نرم افزار NC که کلاس ویژه ای داشت

همه اینها برای این بود که به نصب این برنامه ها برسیم:

اول از همه بازی Prince of Persia (که یادم است به چه مکافاتی کشف کردم کد تقلب این بازی چه بود!   prince megahits )

بازی Wolfenstein 3D

بازی لوتوس

بازی بسیار کم حجم dave

این هم از مخترع ماوس که متاسفانه امروز فوت کردن..

«داگ انگلبارت» مخترع ماوس رایانه در سن 88 سالگی درگذشت.
«انگلبارت» علاوه بر اختراع ماوس رایانه، توسعه دهنده برنامه واژه پرداز (word processing) و اینترنت نیز محسوب می شود.
یکی از مهمترین دستاوردهای علمی این محقق، طراحی و توسعه ماوس رایانه در دهه 1960 میلادی و معرفی این محصول در سال 1970 بود که شامل دو چرخ فلزی پوشش داده شده با یک پوسته چوبی بود.
این وسیله نخستین بار در سال 1984 میلادی همراه با رایانه جدید مکینتاش اپل بصورت تجاری عرضه شد.
اختراع ماوس در زمان خود دستاورد زودهنگامی محسوب می شد و «انگلبارت» سود چندانی برای این اختراع کسب نکرد و نتوانست حق امتیاز فروش بیش از یک میلیارد ماوس تا اواخر دهه 1980 میلادی را بدست آورد.
تحقیقات «انگلبارت» در آزمایشگاه شخصی (Augmentation Research Center) و همکاری با محققان موسسه تحقیقات استنفورد (SRI) همچنین به توسعه شبکه ARPANet کمک کرد.
شبکه ARPANet بعنوان شبکه تحقیقاتی دولتی به توسعه اینترنت منجر شد.
بر اساس اعلام موزه تاریخ رایانه در کالیفرنیا، «داگ انگلبارت» روز چهارشنبه سوم جولای (12 تیر) در سن 88 سالگی درگذشته است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

بازی بسیار زیبای River Raid

[تصویر: 1373124020_4095_05517817bd.jpg]

دانلود بازی برای ویندوز

لینک 1 | لینک 2 | لینک 3 (بهتر)

دانلود برای اندروید

اما این بازی زیبا و خاطره انگیز را چه کسی تولید کرده است؟

خانم کارول شاو (Carol Shaw) کسی بود که با کدنویسی بازی آتاری هواپیما (River Raid) ، خاطرات دوران کودکی خیلی ها را در دنیا رقم زد.

[تصویر: 1373124706_4095_327e60f326.jpg]

جالب است بدانید که در سال ۱۹۸۴ دپارتمان مطبوعات مضر برای نوجوانان در آلمان اعلام کرد این بازی به دلیل اینکه یک روحیه شبه نظامی در کودکان ایجاد می کند، آنها را به تخریب تشویق میکند، تفکرات غیرمعمول را برمی انگیزد و روحیه تهاجمی و نهایتا مشکلات جسمی نظیر سردرد ایجاد میکند، برای اطفال مناسب نیست.

این ممنوعیت تا سال ۲۰۰۲ در آلمان ادامه داشت!شاید حرفه ای تر ها به خاطر دارند که بعد از پیشرفت زیاد در بازی، بسیاری از صحنه های بازی دوباره تکرار می شدند.او برای طراحی این بازی، باتوجه به محدودیتهای سخت افزاری آن زمان، از یک سری الگوریتمها و سیکلها در بازی استفاده کرد تا میزان حافظه و پردازش مورد نیاز را به حداقل برساند.

[تصویر: 1373124732_4095_6fa453c1c5.JPG]

بی انصافی است که از این فرد بزرگ نامی نبریم:

[تصویر: 1373296965_4095_a51623efca.jpg]

نولان بوشنل Nolan Bushnell

مدیر عامل شرکت آتاری 1971 تا 1978

[تصویر: 1373297080_4095_b3e4eb05f8.png]

اگر چه بوشنل بازی های ویدئویی را اختراع نکرد، اما توانست تقاضای عمومی را برای این بازی ها به وجود آورد. او در سال 1971 توانست کمپانی افسانه ای آتاری را پایه گذاری کند. این کمپانی در سال 1976 به شرکت ارتباطات وارنر فروخته شد.

هرچند بوشنل، فقط 7 سال بر آتاری حکم رانی کرد، اما در همین مدت این شرکت توانست به شدت رشد کند و تبدیل به بزرگ ترین کمپانی بازی های ویدئویی در جهان گردد.قبل از اینکه آقای بوشنل آتاری را ترک کند، این شرکت فروشی برابر 800 میلیون دلار داشت.

تحت نظارت او، آتاری توانست بازار خوبی برای کنسول های بازی خانگی درست کند. این شرکت همچنین یک سری موفق، از کنسول های خانگی Pong را هم معرفی نمود. آتاری 2600 هم از سایر محصولات معروف، در دوران بوشنل بود. اولین کامپیوتر خانگی آتاری هم در این دوران توسعه داده شد. جالب است بدانید که بوشنل در سال 1974، استیو جابز را برای کار در آتاری استخدام کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد ایشان

اولین آتاری در سال 1976 با نام Pong

[تصویر: 1373297282_4095_749fba9125.jpg]

نسخه بعدی آتاری که در سال 1979 ارائه شد (آتاری 400)

[تصویر: 1373297360_4095_0e08956388.jpg]

[تصویر: 1373297392_4095_5b5c59c210.jpg]

نسل سوم آتاری که از سال 1980 تا 1982 ارائه گردید و عمده خاطرات ما با این دستگاه زیبا و قهار است!

[تصویر: 1373297427_4095_b8d142a821.jpg]

آتاری 1040 ST که از 1984 تا 1996 ارائه شد(البته بسیاری از ما آن را ندیده ایم)

[تصویر: 1373297481_4095_c7b7225381.jpg]

من این بخش راخیلی دوست دارم چون از طرفداران بازیهای کامپیوتری از طفولیت تا ... هستم .اولین بازی نرم افزاری بنده با تی وی گیم بود که بسیار خاطره انگیزبود ...مهمان بودیم با کلی جوان مشتاق بازی ندیده!من چون خیلی کوچک بودم بازیم نمیدادند تابالاخره مجبور شدم از سلاح کاری گریه برعلیه شان استفاده کنم واینگونه اولین بازی کامپیوتریم شکل گرفت... البته بعنوان یک جمله معترضه عرض کنم باتوجه به باستانی بودن این اثر تاریخی(تی وی گیم)مپنداریدبنده همسن آن آقایی که خیلی مشهوره هستم.{#smilies.biggrin}

تصاویر از وبلاگ بچه های پریروز

اینترفیس های برنامه نویسی

یادش بخیر کمودور 64 افسانه ای و برنامه نویسی بیسیک با آن

و بعدها هم برنامه نویسی C

کار کردن با این اینترفیس آبی و کامپایلر بسیار گیر آن واقعا دنیایی داشت

یکی از زیباترین بازی های ماجرایی قدیمی , آخرین نینجا The Last Ninja بود که در ابتدا برای کمودور 64 ارائه شده بود. سازندگان این بازی علی رغم محدودیت شدید امکانات سخت افزاری آن زمان مانند حافظه 64 کیلوبایتی و   رنگ 16 تایی این دستگاه , چنان هنرمندانه صحنه های این بازی را طراحی کرده بودند که ما تصاویر را بر روی صفحه تلویزیون نزدیک به واقعی حس می کردیم. این بازی به مانند یک فیلم سینمایی , دارای فیلمنامه و داستان روایی جذاب بود به طوری که حتی برای آن در تنها مجله اختصاصی کامپیوترهای خانگی آن زمان , راهنمای کامل چندین صفحه ای به چاپ رسید و به راستی هم که بدون آن راهنما , به پایان بردن بازی بسیار سخت بود. موزیک این بازی در نوع آن و در آن زمان کم نظیر بود...

درلینک زیر در سایت آپارات می توانید بخشی هایی از این بازی زیبا را به صورت ویدیو مشاهده کنید:

http://www.aparat.com/v/z3EGt

.

مجله اختصاصی کامپیوترهای خانگی در آن زمان

(۱۳۹۲/۶/۲۴ عصر ۱۱:۱۶)سروان رنو نوشته شده: [ -> ]

یکی از زیباترین بازی های ماجرایی قدیمی , آخرین نینجا The Last Ninja بود که در ابتدا برای کمودور 64 ارائه شده بود. سازندگان این بازی علی رغم محدودیت شدید امکانات سخت افزاری آن زمان مانند حافظه 64 کیلوبایتی و   رنگ 16 تایی این دستگاه , چنان هنرمندانه صحنه های این بازی را طراحی کرده بودند که ما تصاویر را بر روی صفحه تلویزیون نزدیک به واقعی حس می کردیم. این بازی به مانند یک فیلم سینمایی , دارای فیلمنامه و داستان روایی جذاب بود به طوری که حتی برای آن در تنها مجله اختصاصی کامپیوترهای خانگی آن زمان , راهنمای کامل چندین صفحه ای به چاپ رسید و به راستی هم که بدون آن راهنما , به پایان بردن بازی بسیار سخت بود. موزیک این بازی در نوع آن و در آن زمان کم نظیر بود...

درلینک زیر در سایت آپارات می توانید بخشی هایی از این بازی زیبا را به صورت ویدیو مشاهده کنید:

http://www.aparat.com/v/z3EGt

.

وای! وای! من عاشق این بازی بودم.  :ttt1سال 72 یا 73 این رو بازی میکردم. موسیقی زیبایی هم داشت. یادمه از چند نوع سلاح مختلف میتونستیم استفاده کنیم مثل نانچیکو و شمشیر و چوب . آخرش هم نتونستم تمومش کنم و این شده یکی از حسرتهای مهم زندگی من!!

ممنون سروان رنو برای یادآوری این بازی؛ چون اسمش رو فراموش کرده بودم. ولی همیشه تو ذهنم باقی موند. این بازی همراه بازیهای "ماموریت غیر ممکن" و ACE II و استر.یپ پو-کر! از بازیهای مورد علاقه من در دوران کمودور 64 بود.

ACE II

 

ماموریت غیرممکن

است.ریپ پو-کر (البته مرحله اولشه!!)

پ. ن: فکر کنم بد نباشه یه پست هم در مورد بازیهای مورد علاقمون در PS1 بنویسیم. بازیهایی مثل رزیدنت اویل ها ، پارازیت ایو ها ، متال گیر ، هاروست مون ، ایس کومبات ها ، داینوکریسیس ها و ... . ها چطوره؟

سایتی که بسیاری از بازیهای گمشده کودکی تونو در آن خواهید یافت.

به شرط نصب dosbox روی سیستم خود، گذشته را روبروی چشم خودتون خواهید دید.(البته اکثر بازیها مربوط به PC است) و دانلودشون مجانیه.

http://www.myabandonware.com

حالشو ببرید!

مطمئنا یکی از معماهای لاینحل قرن بیستم که مردم عادی و دانشمندان از حل آن عاجز بودند , تمام کردن بازی هواپیمایی آتاری بود. چه بسا کودکان و بزرگسالانی که در حسرت تمام کردن این بازی ماندند و این حسرت تا آخر عمر با آنها بود .... مژده که دو نفر فوق نابغه توانستند بالاخره به آخر این بازی برسند و همه را انگشت به دهان کنند. در کلیپ زیر پایان بازی هواپیمایی را ببینید تا حسرت به دل از این دنیا نروید:

http://www.aparat.com/v/TOh5l

 و اما بعد ...

یکی از دستاوردهای مهم ما ایرانی ها , نامگذاری بازی های آتاری و بعد از آن کمودور , میکرو , سگا و ... بود که کاری کاملا بومی و ذوقی بود و در بیشتر مواقع هیچ شباهتی با ترجمه نام اصلی بازی  نداشت. مثلا همان بازی بالایی که همه به نام هواپیمایی می شناختند در اصل با نام River raid عرضه شده بود که ترجمه آن به فارسی چیزی شبیه تاخت و تاز در رودخانه و یا یورش در رودخانه می شود. و یا بازی زیر که با نام pitfall ساخته شده بود به معنی دام  یا تله اما در ایران ما به آن تارزان می گفتیم و صد البته که تارزان نام بهتری بود :cheshmak:... .

PITFALL همینطور که از اسمش پیداست بازی تقریبا مشکلی بود و نسخه های SEGA/ 32X / SNES به آخر رسوندم اما هیچ وقت نتونستم تمام رازهای بازی ( 7 حرف (نام بازی) که در مکانهای خاصی قرار گرفته و از دید گیمور پنهانه) رو پیدا کنم و همیشه یک حرف باقی موند! تو سایت یوتی هم که فیلم پایانی نسخه های مختلف نگاه کردم پایان اونهام ناقص بود! نمیدونم کسی تا به حال این بازی کامل کرده یا نه؟!

مورد جالب؟ نسخه ATARI که سروان عزیز تصویرش قرار دادن به عنوان مرحله مخفی در سه نسخه ای که نام بردم وجود داره و میشه تجربش کرد!

هر سه نسخه کلاسیک (تا الان بهترین نسخه از این بازی بودن) داستان یکسانی دارن (نسخه 32x گرافیک بالاتری داره)

___________________________________________________________________________

در ادامه پست قبل

برای کنسول SEGA GENESISبازی های خاطره انگیز زیادی منتشر شد

سال 1996 آخرین بازیها برای این کنسول ساخته شد که اتفاقا از بهترینها بودن

sonic blast 3d

در همین سال منتشر شد که اولین بازی سه بعدی پیشرفته برای کنسول SEGA هم بود

خاطرات زیادی از این بازی دارم و تنها نسخه ای از سونیک که هنوزم تجربش برام جذابه

نسخه ای با گرافیک بالاتری هم داره که برای کنسول SEGA SATURN منتشر شد (1997) و اون هم عالی بود البته از لحاظ داستانی تفاوتی با نسخه SEGA نداره

ادامه دارد_______________

از استیو جابز؛ كارآفرین بزرگ صنعت كامپیوتر

((از استیو جابز؛ كارآفرین بزرگ صنعت كامپیوتر))»--

گروه اینترنتی پرشین استار | <a href=http://www.Persian-Star.org" />

حتما "استیو پائول جابز"، (Steven Paul Jobs) بنیانگذار و رئیس کنونی شرکت رایانه‌ای اَپِل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه را می شناسید. او که بیشتر فناوری نوین گوشی موبایل آی‌فون و تکنولوژی منحصر بفرد آی‌پاد او اخیرا بر سر زبانهاست، امسال توانست عنوان موفق ترین مدیر در عرصه فناوری را به خود اختصاص دهد. ضمن اینکه نام جابز در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مدیری که کمترین عایدی سالانه را دارد ثبت شده است.

اما اگر از تمام افتخارات این مرد که بگذریم ساده لباس پوشیدن و اهل ژست و پایبند مد نبودن اوست. این مسئله در نحوه لباس پوشیدن او از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۰ کاملا مشخص است. همانطور که در تصویر می بینید استیو معمولا یک پیراهن یقه اسکی مشکی آستین بلند St.Croix ٬ شلوار جین آبی Levi’s 501 و کفش کتانی Balance 991 می پوشد که در طی 12 سال رعایت کرده تا این تیپ را تغییر ندهد بطوریکه در بیوگرافی و داستان زندگی استیو جابز آمده است که "مرد ۵۲ ساله‌ای که هنوز علاقه دارد جین به پا کند، بلوز یقه‌ اسکی مشکی بر تن کند و با کفش ورزشی در جلسات و کنفرانس‌های مهم ظاهر شود." خب لابد با این تیپ بد جوری اخت شده یا اینکه این مسئله هم یکی دیگر از رکوردهای اوست که بعدها به اسرارش پی خواهید برد !

گروه اینترنتی پرشین استار | <a href=http://www.Persian-Star.org" />

:: زندگی پر فراز و نشیب استیو جابز

جابز را همه با آن شوهای تجاری خارق‌العاده‌اش در مک‌ورلد می‌شناسیم و به یاد می‌آوریم، در حالی که با انرژی زیاد و مشتاقانه خصوصیات محصولات جدیدش را تبلیغ می‌کند و به رخ می‌کشد، محصولاتی که حتی اگر از دید خبرگان، بهترین کالا در رده خود نیستند، از نظر زیبایی‌شناسی، بهترین هستند.

ادامه مطلب

http://ardebili.blogfa.com/post/151/%D8%...http://ardebili.blogfa.com/post/151/%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88-%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%9B-%D9%83%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%83%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D

مردی که 50 سال پیش ظهور توئیتر را پیش‌بینی کرده بود، درگذشت + تصویر


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویلیس ویر، مهندسی که ظهور رایانه‌های شخصی را پیش‌بینی کرده بود، در خانه خود در کالیفرنیا در سن 93 سالگی درگذشت.

ویر که برای بیش از 50 سال به عنوان مهندس در شرکت Rand کار می‌کرد، پیش از مرگش در روز 22 نوامبر(اول آذر) با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد.

ویر در اوایل دهه 1960 پیش‌بینی کرده بود که رایانه‌های شخصی در کنار شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر در میان مردم رایج خواهند شد.

وی در مقاله‌ای که 47 سال پیش به شرکت Rand ارائه کرده بود، نوشت: رایانه‌ها در همه‌جا و به شیوه‌های مختلف تقریبا به طور دقیقه به دقیقه انسانها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. هر انسان از طریق یک رایانه به برقراری ارتباط در هر زمینه خواهد پرداخت. این فناوری زندگی وی را تغییر داده، کارش را اصلاح کرده و وی را مجبور به پذیرش یک زندگی با تغییرات مداوم خواهد کرد.

مایکل ریچ، مدیر اجرایی شرکت Rand در بیانیه‌ای اظهار کرد: ویلیس شرکت Rand را زمانی به عرصه رایانه راهنمایی کرد که آنها تنها در قلمرو علمی تخیلی وجود داشتند. او در تفکر در مورد تاثیرات عمیقی که رایانه‌ها می‌توانستند بر حریم خصوصی اطلاعات داشته باشند، جلوتر از زمانه خود بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اگر می خواهید سیر تکاملی رایانه های قابل حمل یا همان لپ تاپ ها مشاهده کنید،با اورژانس IT همراه شوید.
به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،در این گزارش می توانید سیر تکاملی تصویری رایانه های قابل حمل یا همان لپ تاپ ها را مشاهده کنید.

اولین رایانه قابل حمل Xerox NoteTaker دنیا است.این محصول در سال 1978 ساخته شد اما به تولید انبوه نرسید.از قابلیت های سخت افزاری این محصول می توان به یک نمایشگر مونوکروم،پردازنده پنج مگاهرتزی اینتل و رم 128 کیلو بایتی اشاره کرد.رایانه قابل حمل Xerox NoteTaker دارای موشواره و درگاه فلاپی خوان بوده است.



اما اولین رایانه قابل حمل دنیا که غیر از نمونه اولیه چند دستگاه از آن تولید شده است Osborne1 می باشد.این رایانه قابل حمل در سال 1981 ساخته شده و بیش از بیست کیلوگرم وزن دارد.نمایشگر مونوکروم این رایانه قابل حمل پنج اینچی است.



یکی دیگر از رایانه های قابل حمل قدیمی دنیا Compaq Portable می باشد.این رایانه قابل حمل در سال 1983 توسط دو شرکت کامپک و آی بی ام ساخته شده است.دو درگاه فلاپی خوان به همراه نمایشگر 9 اینچی و رم 64 کیلوبایتی که تا 640 کیلوبایت قابل ارتقا بوده روی این لپ تاپ 3560 دلاری نصب شده است.



رایانه قابل حمل بعدی که حالا در موزه روزگار می گذراند  Bondwell-2 نام دارد.این محصول در سال 1985 تولید شده است.از ویژگی های آن می توان به پردازشگر 4 مگاهرتزی و رم 64 کیلوبایتی به همراه رام 4 کیلوبایتی اشاره کرد.Bondwell-2 مجهز به نمایشگر LCD با رزولوشن 640 در 200 بوده است.


BARE KNUCKLE / STREET OF RAGE


 مطرح ترين عنوان انحصاري کنسول SEGA


  موسيقي فوق العاده زيبا و هيجان انگيز بازي توسط هنرمند ژاپني yuzo koshiro انجام شد



این سه گانه، در دو نسخه آمریکایی و ژاپنی منتشر شد که در ايران نسخه ژاپني رواج پيدا کرد، احتمالا به این دلیل که تبادلات کالا با کشورهاي آسيايي براحتي امکان پذير بود

نسخه آمریکایی و ژاپنی تفاوتهایی زیادی دارند


 تفاوت در عنوان اول، تنها در زبان بازي بود

در عنوان دوم غير از زبان، تنها يک تفاوت جزئي در کاراکتر BLAZE وجود داشت و فکر نميکنم کسي قبلا به اين مورد پي برده باشه مگر سازندگان بازی یا افرادي که هر دو نسخه رو با شخصیت BLAZE تجربه کرده باشن (برای رعایت ادب، تصویر مربوط به نسخه ژاپنی رو کمی سانسور کردم)


 اين شخصیت،یکی از دلایلی بود که در اون دوره به کنسول SEGA علاقمند شدم
چهره جذاب و دوست داشتني به همراه گيم پلي روان عامل مهمی شد براي اين دلبستگي


اما قسمت سوم و در حقيقت پاياني و بی نقص ترینِ این عنوان، در نسخه آمريکايي و ژاپني از تفاوتهاي آشکار و پنهاني برخوردارِ که چند نمونه از اونها در تصاوير زير قابل مشاهدست

تصاویر نسخه ژاپنی (برهنگی در لباس برخی شخصیتها)


تصاویر نسخه آمریکایی


_____________________________________________________________

تصاویر مربوط به نسخه ژاپنی که البته از تفاوتهای مهم بشمار میرود 


این صحنه نمایشیِ (Demo) بسیاز زیبا که قبل از شروع بازی پخش میشود، در نسخه آمریکایی بطور کامل حذف شده !

شخصیتی با نام Ash که تنها برای نسخه ژاپنی طراحی شد (یکی از غولهای مراحل) با قابلیت انتخاب و بازی کردن !

________________________________________________________________

جذابترین بخشِ نسخه سوم مبارزه با غول آخر بازیِ (Boss) که بصورت کاملا سه بعدی طراحی شد


گیمور باید در مدت زمان 3 دقیقه این غول رو شکست بده تا شاهدِ پایانی شکوهمند باشه !

در صورتیکه غول آخر تا قبل از پایانِ زمان تعین شده شکست نخوره شهر نابود میشه !

 تصویر زیر، تنها در نسخه ژاپنی قابل مشاهدست

____________________________________________________________

تصاویر مربوط به حرکات و تکنیک های زیبای شخصیت BLAZE که بارها از انجام اونها لذت بردم


سه تا از غولها رو (BOSS) همیشه با یک حرکت خاص شکست میدادم که واقعا لذت بخش بود و هست


دانلود سه گانه + مبدل اجرای بازی


با گذشتِ تقریبا بیست و اندی سال هنوزم تجربش لذت بخشه !

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?k...http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=7b3d0359f65709780c7f74

نسخه دوم و سوم از آخرین ویرایشهای انجام شدست، توصیه میکنم دانلود شه

در عنوان دوم مشکل کندی در حرکت شخصیتها برطرف شده

در عنوان سوم هم ویژگی دویدن بهبود پیدا کرده و گیمور این مکان رو داره تا با شخصیت مورد نظر خودش به هر سمتی در حال دویدن باشه، در نسخه اصلی امکان دویدن تنها در یک مسیر مستقیم وجود داشت !

این هم یک پوستر زیبا، طراحی شده توسط هواداران این عنوان

سایز اصلی


http://cafeclassic4.ir/imgup/2932/138922...http://cafeclassic4.ir/imgup/2932/1389226483_2932_f6a3

مرجع / http://cafeclassic4.ir/index.php



LETHAL ENFORCERS II GUN FIGHTERS



دهه 70 فيلم سينمايي از تلويزيون پخش شد که نقش اصلي، در حال انجام همين بازي بود

هميشه بازنده میشد اما درست در پايان فيلم بازی رو به آخر رسوند

  سرقت بانک 2 ميگفتن، قسمت اول وسترن نبود

نسخه SEGA در اون دوران خيلي مشهور و محبوب شد
بعدها با انتشار مبدل کنسولهای مختلف در سايتها، نسخه ARKADE قابل بازي با PC شد، اين نسخه در  سال 1994 منتشر شده بود اما در ايران رواج نداشت
 از لحاظ گرافيک و گيم پلي در درجه بسيار بالاتري از نسخه SEGA قرار داره که تصاوير زير گوياست

این بازی نسخه PS1 هم داره که به به پای نسخه ARCADE نمیرسه،از لحاظ گیم پلی و اینکه این بازی به جای گیم پد موس میطلبه

نسخه SEGA


ARCADE 


شامل 5 مرحله (STAGE)

2 جایزه (BONUS)

قبلا بارها دنبال اين نسخه بودم و همگي غير قابل اجرا بودن، نهايتا فایل سالم اين بازي رو از سايت Romnation Net گرفتم

لینک دانلود+آموزش تصویری اجرای بازی+کد تقلب

خودم بارها تجربش کردم و تنها بازی تو این سبک هست که خوشم اومد ! (علاقه چندانی به بازیهای اول شخصِ جنگی وتیراندازی ندارم، بیشتر سوم شخصِ داستانی، معمایی، جنایی، وسترن و اکشن میپسندم)



http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?k...http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=ed2eb5d2c7260dfb0eac4f دانلود

درون شکم یک کامپیوتر 30 سال پیش را ببینید


فناوری اطلاعات > سخت افزار - تکنسین های سایت ifixit به مناسبت سی سالگی مکینتاش ، دسکتاپ موسوم به Macintosh 128K را باز کرده و ترکیبات سخت افزاری آن را بررسی کردند.

آنچه در زیر ملاحظه می کنید باز کردن مدل اصلی تولید 1984 است که مانند فروریختن دیوار برلین توصیف شده و بچه های ifixit به کمک cultofmac و Vintage mac museum این عملیات را انجام دادند:

مک128 با قیمت 2495 دلار به فروش می رفت که با احتساب قیمت کنونی باید 5594 دلار در نظر گرفت.(بسیار گران و هر کسی برای خانه خود چنین دستگاهی نمی خرید چرا که واقعا عایدی بعد از خرید این دستگاه چه بود؟)
اجازه بدهید نگاهی به مشخصات فنی دستگاه بیندازیم:
پردازنده 8 مگاهرتزی موتورولا از مدل 68000 / 128 کیلوبایت DRAM / نمایشگر 9 اینچی سیاه و سفید که 72 dpi بوده و 512 در 342 تعریف شده بود/ حافظه دستگاه 400 کیلوبایت همراه با فلاپی دیسک 3.5 اینچ نصب شده روی دستگاه / موس تک کلیکه و کیبورد سنگین و ثقیل/ وزن کل دتسگاه 7.2 کیلوگرم/اسپیکر مونو/؛ همه اینها به ارزش 2495 دلار آن روز و 5594 دلار امروز!

قبل از باز کردن دستگاه بهتر است از لحاظ ظاهری سه دهه تغییر را در دو تصویر زیر ببینیم.
یکی مک 128 است و دیگری آی مک 2013 / یکی 512 در 342 است با نمایشگر 9 اینچی و دیگری 1920 در 1080 (لازم به یادآوری که آیفون اولیه نیز 480 در 320 بود با 163 ppi)
در مک128 سریال پورتهای قدیمی را می بینیم و در آی مک تاندربولت با قابلیت انتقال 20 گیگابیت.
نکته جالب هنگام مقایسه اینکه پلاگ برق شبیه هم بوده و بعد از 30 سال تغییری نکرده !!

سی سال تحول در تاریخ ماوس را می توانید اینجا ببینید. ظریف شدن، کارآترشدن، بی سیم شدن و سبک شدن بدون احساس درد در دستان هنگام کار طولانی مدت، جسچر، عوامل تحول است.
و اکنون ما کلیدهای جهت دار در ماوس اپل داریم. مدل قدیمی موسوم به Apple Mouse II M0100 بوده و موس جدید شبیه تخم مرغ فضایی یا مجیک ماوس.

بررسی مدل M0001 و برچسب ویژه تعمیرات که اپل از همان روز ها نمی خواست کسی محصولاتش را خودسرانه تعمیر کند.

خوب مراحل باز کردن را با هم به صورت تصویری می بینیم. یک پیچ کنار باطری ساعت کامپیوتر و یک پیچ در قسمت جای دست برای بلند کردن کامپیوتر که قاب دستگاه از جلو در می آید؛ با باز کردن این پیچها تاریخ سی ساله را مشاهده می کنیم.

به قاب جلو مانیتور CRT و فلاپی و لاجیک بورد که به آن امروزه می گوئیم مادربورد بیرون می آیند. در واقع آنچه می ماند قاب پشت است که از بدنه اصلی جدا می شود.(تصاویر به وضوح دیده می شود)

مقایسه دو نمایشگر با فاصله 30 سال از هم

جدا کردن مانیتور سی آر تی از power supply مانند خنثی کردن بمب هیجان انگیز است. انواع و اقسام پیچ های تخت و .. را داخل دستگاه می یابید.

بالاخره پاور از سی آر تی جدا می شود. پاور 60 وات به نظر برای مک 128 کمی بزرگ است. البته پاور 186 واتی آی مک در ابعاد کوچکتر در دستگاه جدید 2013 ستودنی است.

دیدن مانیتور سی آر تی سنگین و با کیفیت پایین آنهم برای اپل که اکنون بهترین نمایشگرها را دارد قابل باور نیست!

طراحی صنعتی اپل حتی 30 سال پیش مثال زدنی است که با یک حرکت کشویی لاجیک بورد دستگاه بیرون می آید.
سینی کشویی که لاجیک بورد روی آن سوار می شود از نکات جالب دستگاه سی سال پیش است. هیچ سیستم خنک کننده ای برایش تعبیه نشده است. اصلا مگر چقدر پردازش انجام می داده تا گرم شود؟ پردازنده 68000 موتورولا اتاق کوچکی برای تنفس داشته است. پردازنده ای که به آن 68K می گفتند را می توانید در سگا، کومودور آمیگا، آتاری و ماشین حساب TI-89 نیز بیابید.

هیجان انگیز ترین قسمت ماجرا معرفی لاجیک بورد که آی بی ام بیس ها به آن می گویند مادربورد!

قرمز: ریزپردازنده موتورولا موسوم به MC68000G8

نارنجی: نیمه هادی ریز ویدئویی موسوم به 74LS393 Video Counter

زرد: 16 تراشه RAM در مجموع 128 کیلوبایت رم میکرون / Micron 4264 64 kb RAM (64 kb x 16 chips = 1024 kb, or 128 KB)

رم قابل تعئیض نبووده و 9 ماه بعد از این دستگاه نمونه 512 کیلوبایتی هم ساخته شد.

سبز: ROM 64 از نوع simtek C19728 and C19729 32 KB ROM

آبی : کنترلر دیسک Simtek 344-0041-A integrated Woz Machine

صورتی: کنترلر ارتباطات از طریق پورت سریال از نوع Zilog Z8530PS

در بخش فلاپی تعجب نکنید! فلاپی درایو 3.5 اینچی سونی را مشاهده می کنید.
معمولا در ان زمان فلاپی درایو 5.25 اینچی روی دستگاههایی مانند لیزا نصب بود اما این مدل یعنی مک 128 در واقع فشن بود و فلاپی درایو 3.5 اینچی هم فشن بود. اپل از همان زمان دنبال اجناس فشن روی دستگاههای خود بود. بیشتر هزینه می کرد تا مشتری احساس برتری کند.

کلیک کردن روی کیبورد مانند شلیک کردن می ماند.هر کلید مکانیکی به بورد اصلی لحیم شده است. 12 گام برای باز کردن کلیدهای پلاستیکی وجود دارد که بسیار هم سخت است. کابل صفحه کلید از اتصالات گوشی تلفن موسوم به RJ9 استفاده شده اما سیم کشی آن متفاوت بود. البته کابل تلفن موجود روی آن کار نمی کند.

اینهم باز کردن کیبورد:

ماوس های توپی را حتما یادتان هست؟ باز کردن ماوس هم که کار سختی نبود. فقط ما را به یاد تمیز کردن ماوس پر از مو و ... انداخت!

در پایان بچه های آی فیکس ایت نمره 7 از 10 را برای مک 128 در بخش قابلیت تعمیر دادند. وقتی داخل دستگاه می شوید باز کردن و تعویض قطعاتی مانن فلاپی درایو، مانیتور، پاور و لاجیک بورد آسان است. تعویض باطری ساعت کامپیوتر در بیرون دستگاه توسط کاربر قابل انجام است. رم دستگاه لحیم شده و قابل ارتقا نیست. باز کردن کیس آسان نیست. ولتاژ بالا روی لاجیک بورد و پاور دستگاه ممکن است به سلامت جسمانی تعمیر کننده آسیب برساند.

منبع: آی فیکس ایت

صفحات: 1 2 3 4 5 6
آدرس های مرجع