تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: چی ببینم؟!
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4 5 6

دوستان ارجُمند ِ گرامی‌مسلک ِ نیکوسیرت؛ سلامی به گرمای عسلویه!!

چی ببینم؟!!

این سوالی‌ـه که وقتی 8تا دی‌وی‌دی از بهترین فیلم‌های دنیا جلوم پخش‌و‌پلائه، مدام در حال نوسان بین این‌طرف مغزم با اون‌طرف‌ش‌ـه.[تصویر: ugly_irre.gif]

چرا حاشیه[تصویر: 306.gif]؟!! لطفاً این 4 فیلم رو برای دیدن اولویت بندی کنید بی‌زحمت![تصویر: 298.gif]

 Straw Dogs (1971) | Sam PeckinpehDustin Hoffman

Midnight Cowboy (1969)  | John Schlesinger | Dustin Hoffman

The Good, the Bad and the Ugly (1966) | Sergio Leone 

Eli Wallach |  Clint Eastwood |  Lee Van Cleef

Alien (1979) | Ridley Scott | Tom Skerritt 

 

 ینی کسی نیس به ما کمک کنه؟!

اول این رو بگم که خیلی خوش شانس هستی 1991 جان! چون تجربه دیدن 4 تا از بهترین های تاریخ رو در پیش داری. من اگر جات باشم طی یکی دو روز همه رو می بینم. اتفاقا هر 4 فیلم هم از موارد مورد علاقه من هم هستند. به هر حال هر کدوم از این فیلمها در دسته و ژانر خودشون قرار دارن و انتخاب و دیدنشون به خودت بستگی داره.

- سگهای پوشالی (Straw Dogs) یه تریلر جنایی روستایی هست با فضاسازی و اتمسفری کم نظیر از سام پکین پا. خشونت فیلم و سکانس های سنگینی که داره بیشترین علت شهرت و البته بدنامی فیلم هست. به طوری که استودیو سازنده تصمیم گرفت با حذف چند صحنه, تازه درجه R رو برای فیلم بگیره و نمایشش بده. شخصا عاشق دیالوگ های فیلم هستم و روند داستانیش رو هم دوست دارم. شرایط ویژه ای که برای شخصیت داستین هافمن پیش میاد و تغییر کاراکترش از یک ریاضی دان آرام و خونسرد به مدافعی اسلحه به دست و سردرگم به بهترین شکل به نمایش درمیاد.

- کابوی نیمه شب (Midnight Cowboy) نیازی به تعریف نداره. تیم دو نفره هافمن/وویت بهترین نقش آفرینی ممکن رو به نمایش میذارن. طنز لطیفی در فیلم وجود داره که در کنار تیرگی کلی و تم دپرس فیلم ترکیب جالبی رو رقم می زنه. دیروز داشتم مستند 100 دیالوگ برتر تاریخ سینمای آمریکا از AFI رو میدیدم و رسیدم به شماره 27 که از همین فیلم هست. همچنان و بعد از این همه سال تازه و جذاب مونده. سکانس های رویاوار فیلم از معروف ترین سکانس های تاریخ سینما هستند و به شکلی غریب هم تدوین شدن. داستان ساده اما خوش روایت فیلم,یعنی سفر جوانی خام به نیویورک و رفاقتش با هافمن واقعا جذاب و البته تلخ به تصویر کشیده شده. جا داره لعنت مجددی بفرستیم به آکادمی اسکار که اون سال به ناحق اسکار بهترین بازیگر مرد رو به جان وین داد. هرکسی که اون فیلم وین رو دیده باشه متوجه میشه که اون اسکار دلیل فنی نداشته و بیشتر حکم دلجویی از دوک رو داشته.

- خوب,بد,زشت (The Good,The Bad & The Ugly) چی میشه راجع بهش گفت؟! فقط میتونم بگم اگر 3 ساعت عشق و لذت رو میخوای تجربه کنی,این فیلم رو ببین.

- بیگانه (Alien) این فیلم ریدلی اسکات یه کالت ترسناک تاریخی هست که البته خیلی از مردم دنباله اش یعنی بیگانه ها (1986) رو بهتر از این نسخه میدونن. پیشنهاد می کنم نسخه تدوین کارگردانش رو ببینی. به هر ترتیب بیگانه فیلم (اون موجود عجیب و غریب و بدترکیب!) یکی از هیولاهای مطرح تاریخ سینماست که دیدنش ضروری هست. سکانس های بسته و خفه فیلم با حضور اون بیگانه جدا دیدنی و موندگار کار شده. اوج فیلم هم قطعه پایانیش یعنی نبرد سیگورنی ویور  و بیگانه درنده هست. کلا اگر با چنین فیلمهای حال می کنی و ازشون خوشت میاد,این رو هم ببین. یک نمونه نسبتا عقب افتاده تر (و البته قدیمی تر) به طور مثال سیاره خون آشامان (1965) ماریو باوا هست.

ممنون! خیلی ممنون!

پس با سگ‌های پوشالی شروع می‌کنم و تا آخر امروز همه‌اش رو می‌بینم ..  

آقا همه اش رو یه روز نبین. بذار مزه یک فیلم حداقل 24 ساعت زیر زبونت باشه. دیدن 4 تا فیلم قَدَر در یک روز لذت هر فیلم رو کم می کنه. مثل اینه که بخوای تو یکساعت 3 تا پیتزا بخوری. البته انتخاب فیلم بسته به روحیه فرد هم داره. ممکنه آدم در یک لحظه هوس یک فیلم اکشن بکنه اما در یک وقت دیگه فقط فیلم رومانتیک به دلش بشینه.

عصرهای غمگین جمعه رو بذار برای دیدن فیلم های رومانس و عاشقانه.

ظهرها رو بذار برای دیدن فیلم های اکشن و ماجرایی.

شب ها رو هم می تونی به فیلم ها معمایی - تخیلی اختصاص بدی .

صبح ها هم فیلم های جنگی ( مخصوصا صبح های جمعه  ! )

(۱۳۸۹/۷/۱۲ عصر ۱۰:۱۰)سروان رنو نوشته شده: [ -> ]

آقا همه اش رو یه روز نبین. بذار مزه یک فیلم حداقل 24 ساعت زیر زبونت باشه. دیدن 4 تا فیلم قَدَر در یک روز لذت هر فیلم رو کم می کنه. مثل اینه که بخوای تو یکساعت 3 تا پیتزا بخوری. البته انتخاب فیلم بسته به روحیه فرد هم داره. ممکنه آدم در یک لحظه هوس یک فیلم اکشن بکنه اما در یک وقت دیگه فقط فیلم رومانتیک به دلش بشینه.

عصرهای غمگین جمعه رو بذار برای دیدن فیلم های رومانس و عاشقانه.

ظهرها رو بذار برای دیدن فیلم های اکشن و ماجرایی.

شب ها رو هم می تونی به فیلم ها معمایی - تخیلی اختصاص بدی .

صبح ها هم فیلم های جنگی ( مخصوصا صبح های جمعه  ! )

سروان دیر اومدی همه رو دیدم!![تصویر: tooth.gif]

آخه خیلی فیلم دارم می‌خوام همه‌ش و ببینم می‌ترسم دیر بشه، ندیده بمیرم[تصویر: 317gzkj.gif]!

حالا چارتا فیلم دیگه دارم اونا رو می‌زارم بی‌زحمت نظر بدید، توضیح بدید، دسته بندی کنید. دیگه به کرم خودتونه[تصویر: 62izy85.gif].

×××

×××

×××

آقا یعنی هنوز بربادرفته رو ندیدی ؟  tajob

نکنه پدرخوانده و کازابلانکا  و ... :ccco.... پرونده ات رفت دادگاه شورای نگهبان  :!z564b . ممکنه رد صلاحیت بشی پس زود بیا از خودت دفاع کن.

(۱۳۸۹/۷/۱۲ عصر ۱۰:۴۴)سروان رنو نوشته شده: [ -> ]

آقا یعنی هنوز بربادرفته رو ندیدی ؟  tajob

نکنه پدرخوانده و کازابلانکا  و ... :ccco.... پرونده ات رفت دادگاه شورای نگهبان  :!z564b . ممکنه رد صلاحیت بشی پس زود بیا از خودت دفاع کن.

[تصویر: 129fs370785.gif] .. وایی! لو رفتیم!

نه! می‌دونی چیه سروان[تصویر: hanghead.gif]! آخه !! خوب .. [تصویر: 154fs232528.gif]!!

اعتراف می‌کنم! همشهری کین رو هم ندیدم[تصویر: shame.gif]! خب کلی مشغله داریم ما نمی‌شه که همش فیلم ببینیم پاپ‌کُرن بخوریم پامونم بندازیم رو پامون و اینا[تصویر: meatballs.gif]!

ولی دیگه پدرخوانده و کازابلانکا و ... (مخصوصاً این ... رو) دیدیم[تصویر: 47b20s0.gif]! دیگه اینقدرا هم شوت نیستیم[تصویر: acigar.gif]!!

حالا شما بیا و پدری کن در حق ما[تصویر: d2.gif]! ما رو به شورای نگهبان ارجاع نده[تصویر: character0114.gif]. می‌دونی که .. بضاعت ما همین بیشتر نیست[تصویر: love070.gif]!!

مواظب باش. هر چی اینجا میگی ممکنه بعدا علیه خودت استفاده بشه. شانس آوردی که پدرخوانده و کازابلانکا رو دیده بودی وگرنه سر و کارت با کهریزک بود.  [تصویر: pop.gif] البته باید سر فرصت چند سوال در مورد اعضاء خانواده تاتارگیا و  اسامی پیش خدمت های کافه ریک ازت بکنم تا مطمئن بشیم که با دقت این دو تا فیلم رو دیدی یا نه .  [تصویر: 298.gif]  ولی باز خوش به حالت ! چون کلی فیلم شاهکار ندیده در انتظارت هست که ازشون لذت ببری اما مثلا کسی که 500 فیلم برتر تاریخ سینما رو دیده باشه ، دیگه هیچ فیلمی ارضاء اش نمی کنه. rrrr:

[تصویر: dying.gif] .. خدا رو شکر! داشتیم قبض روح می‌شدیم!

آره دیگه ما تازه اول راه هستیم و فیلم ندیده هم زیاد داریم. الان یه 30-40تایی فیلم دارم باید ببینمشون.

حالا شما یه شرحی، بسطی، توصیفی چیزی از این 4تا بده ما انتخاب کنیم از بینشون.

بربادرفته رو که می‌زارم صدر. فردا به محض اینکه از سرکار برگشتیم و یه خورده حالمون سرجا اومد می‌بینیم یا شاید شما پیشنهاد بهتری داشته باشید. اما باقی‌ش رو چی می‌گید؟!

دوستانی که تا حالا فیلم  حضور(being ther) آخرین بازی و شاهکار فیلم های پیتر سلرز رو ندیدن پیشنهاد میکنم این فیلم رو ببینندالبته دوبله .شاهکاری هست در نوع خودش به خصوص با دوبله عالی استاد اسماعیلی.

راستش گاهي وقتها - بيشتر نيمه شبها!- نمي دانم چرا دلم هواي بعضي از سريالهاي دهه 70 را مي كند. ديشب يكي از قسمتهاي سريال ناوارو را براي بار چندم نگاه كردم.

البته يكي از دلايل اقبال اين سريال دوبله ممتاز آن بود كه پس از سالها شنيدن صداهاي ماندگار اين سريال حس عجيب توام با حسرت فراوان را درپي دارد. تيتراژ كه آغاز مي شود زنده ياد حسين باغي با آن صداي محكم و استوار نام بازيگران را اعلام مي كند و عنوان اين قسمت كه اعتبار ناوارو نام دارد.

بازي هاي خوب سريال دوبله خوبي را مي طلبيده كه بهرام زند بسيار عالي از عهده آن بر آمده است.حسين باغي ، شروين قطعه اي ، بهمن هاشمي ، مريم شيرزاد، شهروزملك آرائي ،محمد عبادي و پرويز ربيعي در اين ضيافت ما را به مهماني دعوت كرده اند. ناوارو متهمي را براي بدست آوردن مدارك بيشتر از پاسگاه پليس خارج مي كند و اين سرآغاز دردسرهايي است كه برايش بوجود مي آيد. كيكاوس ياكيده - همان جوان پرانرژي دوبله دهه 70 كه ايرج رضايي پشت در اتاق دوبله سريال ارتش سري آنقدر سماجتش را ديد كه اجازه ورودش را داد و او را در كنار راينهارد و كسلر نشاند ! و امروز ديگر در دوبله نشاني از او نيست و گاهي  قاقالي لي براي بچه ها تبليغ مي كند !  -سكانس به سكانس در مجادله كلامي غبطه برانگيزي با ناواروست . واقعا چه ضيافتي بوده در اتاق دوبله شبكه اول سيما !

خلاصه گاهي  لطف ديدن سريالهاي خاطره انگيزبا تمام جرح و تعديلها و بايد و نبايدهاي زمان خود  كمتر از ديدن آثار كلاسيك نيست . ناوارو ، بهرام زند  امروز كم كم شده اند خاطره و بخشي از حافظه جمعي نسل ما...

************

راستي نمي دانم 1991 دوست عزيزي كه اين تاپيك را ايجاد كرده كجاست و چه مي كند و اين روزها و شب ها چه فيلمهايي را براي ديدن انتخاب مي كند . اميدوارم هرجا كه هست در صحت و سلامت باشد.

من این چند روزه یک فیلم دیدم با نام SAFE HOUSE 2012

با بازی دنزل واشنگتن.یک فیلم خوش ساخت و اکشن.ارزش دیدن رو داره حداقل برای دو بار.

http://www.imdb.com/title/tt1599348/

(۱۳۹۱/۴/۴ عصر ۰۸:۲۰)سناتور نوشته شده: [ -> ]

من این چند روزه یک فیلم دیدم با نام SAFE HOUSE 2012

با بازی دنزل واشنگتن.یک فیلم خوش ساخت و اکشن.ارزش دیدن رو داره حداقل برای دو بار.

http://www.imdb.com/title/tt1599348/

منم این فیلمو دیدم و با نظر جناب سناتور موافقم. رایان رینولدز بر خلاف نقشهای کمدی که قبلا بازی می کرد در این فیلم در نقش جدی بازی می کنه و انصافا بر خلاف تصور از عهده نقشش بعنوان یک افسر جوان سازمان سیا و جویای نام بر میاد. دنزل واشنگتن نیز مطابق معمول بازی هنرمندانه خودش رو در این فیلم بعنوان یک افسر سابق و فراری سازمان سیا به نمایش میزاره.

دو تا سریال هست که می خوام پیشنهاد کنم.

اولی سریال Homeland با بازی دیمیان لوییس (بازیگر سریال بسیار زیبای Band of Brothers) و کلیر دینز . این سریال تا الان تونسته 2 جایزه گلدن گلاب رو نصیب خودش کنه.

http://www.imdb.com/title/tt1796960/

ماجرای سریال درباره خبری است که سازمان سیا در مورد نفوذ یک جاسوس به تشکیلات حکومتی دریافت می کنه. از طرف دیگر افسر نیکولاس برادی (دیمیان لوییس) پس از 10 سال اسارت در عراق طی عملیاتی آزاد می شه و بعنوان یک قهرمان جنگ به کشور بر می گرده. کری متیسون (کلیر دینز) که مامور اطلاعاته و اولین بار خبر نفوذ جاسوس رو کشف کرده بود به افسر برادی شک می کنه و احتمال میده که جاسوس باید همین شخص باشه.

این سریال فصل اولش رو من دیدم و مطمئن باشید از دیدنش پشیمون نمی شید. (البته این سریال تروریستی یک جورایی  عملیاتهای گذشته سازمان سیا را مسبب عملیاتهای تروریستی الان گروههای تروریستی می دونه)

همچنین شبکه HBO پخش سریال جدیدی بنام The Newsroom (2012)  را آغاز کرده و موضوع آن درباره یک شبکه خبری است. دو بازیگر توانا جف دانیلز و سام واترسون در این سریال ایفای نقش می کنند. من قسمت اول این سریالو دیدم و واقعا جذاب بود و فکر میکنم جزو سریالهای پرطرفدار سال 2012 خواهد بود.

http://www.imdb.com/title/tt1870479/

هنرمندی مایکل کین

GET CARTER 1971

 این فیلم سال 2004  از سوی مجله توتال فیلم به عنوان بزرگترین فیلم تاریخ سینمای بریتانیا برگزیده شد!

http://www.imdb.com/title/tt0067128/

خوب فكر مي كنم فيلمي كه  اين اواخر ديدم و خيلي جالب بود براي من  فيلم

   the girl with dragon tattoo

( دختري با خالكوبي اژدها ) ساخته David Fincher بود ، خداي من تا چند روز تو حال و هواي فيلم بودم البته اين فيلم نقص هايي داشت ولي بازي هنرپيشه نقش اول Rooney Mara در نقش  Lisbeth Salander

فوق العاده بود يعني اينو بگم به شما كه تو نقشش ذوب شده بود {#smilies.biggrin} در كل اين فيلم از اون دسته از فيلم هاي ناراحت كننده لذت بخشه{#smilies.cool} پيشنهاد مي كنم هم ناراحت بشيد و هم لذت ببريد {#smilies.tongue}

اخيرا فيلم وقتي كه عنكبوت مي آيد (A long came a spider) محصول 2001 را با شركت مورگان فريمن و مونيكا پاتر  ديدم . يك تريلر جنايي ، معمايي با گره هاي فراوان پليسي و پاياني بسيار غافلگير كننده. اين فيلم را مدتها قبل شبكه ويدئويي فانوس خيال روانه بازار كرده است. ترجمه كاملي دارد و اميرهوشنگ زند بعنوان مدير دوبلاژ و حسين عرفاني گوينده نقش مورگان فريمن دوبله خوبي را ارائه نموده اند.

سلام به همه دوستان عزيز ،

اولا بايد بگم خيلي خوشحالم كه اين سايت رو پيدا كردم و ميبينم اين همه اشخاص فيلم بين و حرفه اي ، يه جا دور هم دوستانه جمع شدن . و شانس اين رو دارم كه از تجربيات و درسهاشون كلي موضوع مختلف ياد بگيرم .

.

دوستان با توجه به اينكه از كامنتها معلومه شما همه فيلمهاي زيادي ديدين ،

حالا من كه نسبت به شما تازه كارم و به سينما بخصوص فيلماي قديمي ، علاقمندم و دوست دارم دانش سينماييم تقويت بشه ، ميتونين كمكم كنين كه :

١- با چه فيلمهايي شروع كنم ؟ ( هركدومتون لطف كنين چندتا فيلم كه فكر ميكنين ميتونه براي شروع خوب باشه ، رو بهم پيشنهاد بدين )

٢- شما ميانگين چند روز براي فيلم ديدن وقت گذاشتين !؟ و در چه بازه زماني اين همه فيلم رو ديدين يعني چند سال طول كشيد !؟

٣- راهنماييهاي تكميلي رو لطف كنين ، تشكر از همه عزيزان

به نظر من درک کردن فیلم از داشتن دانش سینمایی مهمتره حالا اینکه شما دنبالش هستی خیلی خوبه

1 بستگی به سلیقه خودت داره ممکنه کسی فیلمی معرفی کنه اما خوشت نیاد اول از همه اون سبکی که بیشتر بهش علاقه داری روش تمرکز کن (عاشقانه-جنایی-اکشن-تاریخی-مهیج-درام و ________) بعد که فیلم انتخاب کردی خلاصه ای از داستان مطالعه کن (این مورد در حال حاضر خیلی رونق داره تا در گذشته که امکانات کم بود) تا موقع دیدن از انتخابت پشیمون نشی حتما هم دوبله یا زیرنویس فارسی باشه تا داستان فیلم کامل متوجه شی اگر هم زبانت خوبه که هیچی (فهمیدن فیلم باندازه دیدن فیلم مهم و ضروریه)

2 تقریبا آدم یادش نمیمونه چه تعداد فیلم دیده مخصوصا اگه از کودکی پای تلویزیون نشسته باشی به روز و ماه و سال هم ربطی نداره و هر وقت فرصت مناسبی پیش بیاد میشینی پای فیلم دیدن خودم دوست دارم با اعصاب آروم و تو تنهایی و با حوصله و دقت فیلم ببینم اگه این موارد جور نباشه فیلمی که واقعا دوست دارم هم دیدنش برام لذتی نداره یه سری که همه زندگیشون فیلم و سینماست مثل منتقدین مسلما فیلم نگاه کردنشون دقیق و حساب شدست و آمار و ارقامش دارن

3 میتونی لیست 250 فیلم imdb ببینی و انتخاب کنی یا سایتهای دیگه که مربوط به فیلم و سینماست یه عده هستن فیلمهایی که جایزه اسکار میگیرن و منتقدین میپسندن بهش علاقه دارن و یه عده فیلمهای خاص که هر کسی خوشش نمیاد و یه عده هم که خودم جزوشونم جایزه اسکار و امتیاز منتقدین و عامه پسند بودن و نبودن براش مهم نیست و قبل از هر چیز خلاصه ای از داستان فیلم میخونه اگه به دلش نشست نگاه میکنه در کل فیلم دیدن اجباری فایده ای نداره و نکته مهم اینه که باید خودت شخصا از دیدن فیلمی لذت ببری و وارد دنیاش بشی

یه توصیه هم دارم = فیلمی که انتخاب کردی حتما تا آخر دنبال کنی چون فیلمهایی هستن که در ابتدا کسل کننده به نظر میان یا حتی تا دقایق زیادی اینطور باشن اما مهمترین سکانس در لحظات پایانی فیلم باشه که تو رو مات و مبهوت کنه!
حالا اگه میخوای سواد سینماییت بالا بره باید خیلی جدی تر فیلم دیدن دنبال کنی علاوه بر فیلم مطالعه سینمایی داشته باشی کتاب یا سایت (یکی از دوستان میشناختم که مطالعه میکرد و تقریبا روزی 3 فیلم میدید از هر فیلمساز بنام و هر سبکی فیلم بد هم میدید چون عقیده داشت با اشتباهات آشنات میکنه بخصوص اگه تو حرفه سینمایی فعالیت کنی برات مفیده)

امیدوارم اینایی که گفتم بدردت خورده باشه و بقیه دوستان که مسلما دارای این دانش هستن بهتر راهنماییت کنن__________

صفحات: 1 2 3 4 5 6
آدرس های مرجع