تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: درخواست راهنمايي در مورد نام فيلم
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.

(۱۳۹۷/۱۰/۱۷ صبح ۱۲:۱۵)لرد پدینگتون نوشته شده: [ -> ]

دوستان گرامی سلام..دنبال اسم یک فیلم میگردم که اون قدیما پخش شد.خانواده شخصی توسط یک راننده ماشین سنگین کشته شدن..و از اون به بعد کار اون  شخص فقط شده بود کشتن رانندگان ماشین سنگین..یه جورایی شبیه فیلم صادق کرده بود..فکر کنم فیلمه المانی یا فرانسوی بود..

سلام

اسم این فیلم در دوبله فارسی پیگیری شخصی بود ولی اسم اصلی رو نمیدونم. موسیقی متن فیلم هم بسیار زییا و شنیدنی بود و حتی در یک تبلیغ تلویزیونی اون زمان ( تبلیغ سس مهرام )- اگه اشتباه نکرده باشم - استفاده شده بود.

(۱۳۹۷/۱۱/۲۰ صبح ۰۲:۴۵)شارینگهام نوشته شده: [ -> ]

 

 سلام به همه ی دوستان

به ویژه یاران قدیمی

12_فیلمی خارجی درباره ی شجاعت یک خلبان شجاع به نام بادن با صدای استاد جلال مقامی.

او در یک سقوط پاهایش قطع می شود،ولی بر اثر اراده و پشتکار با پاهای مصنوعی توانایی پرواز را به دست می آورد.

دهه شصت نام فیلم را پرواز در آسمان ها گفتند.

. 18_فیلمی قدیمی درباره ی شکل گیری خانه ی بچه‌های یتیم با همت و دلسوزی یک کشیش جوان باصداپیشگی استاد جلال مقامی. صحنه ی شاخص فیلم :دو برادر بزرگ و کوچک. بزرگه در یتیم خانه درس می خواند و به دانشگاه پزشکی راه می یابد.وقتی بر می گردد، برادر کوچکش و نامزدش براثر حوادث گوناگونی  از دنیا رفته اند. کشیش او را به صبر و شکیبایی دعوت می کند. 

سلام جناب شارینگهام. به نظر می رسد فیلم اولی Reach for the sky 1956 و فیلم دومی هم A home of our own 1975 باشد.

با سلام به دوستان فرهیخته و مطلع گروه.. جسارتا من نام دو فیلم شماره های 9 و 10 را با لینک نام لاتین می آورم.

شماره 9 نام فیلم من یک زندانی فراری هستم از ساخته های درخشان مروین له روی که در زمان خودش انقدر سر و صدا کرد که  تقییرات اساسی در قوانین جزایی وقت ایجاد کرد.

https://www.imdb.com/title/tt0023042/

شماره 10 هم چند نام دارد...و در نام پخش جهانی اش با sudden terror شناخته می شود.

https://www.imdb.com/title/tt0066420/

(۱۳۹۷/۱۱/۲۰ صبح ۰۲:۴۵)شارینگهام نوشته شده: [ -> ]

 

 سلام به همه ی دوستان

به ویژه یاران قدیمی

.بنده یک لیست بلند بالا از فیلم های قدیمی تنظیم کرده ام که اکثرا" به دهه ی شصت ::ok::Dمربوط می شود. نام فارسی بعضی از این فیلم ها را خودم به یاد دارم،فقط از شما دوستان می خواهم که با عنوان لاتین آن ها، مرا در یافتن آن ها یاری بفرمایید.

9-فیلم سینمایی آمریکایی:: داستان جوانی(با صدای استاد مظفری) بیکار که بر اثر همراهی با یک دزد به زندان می افتد.از زندان فرار می کند و با گذاشتن نی مرداب به دهانش ،به زیر آب می رود تا نگهبان های تعقیب کننده او را پیدا نکنند.در بیرون زندان به کاری شرافتمندانه مشغول می شود و بر اثر لیاقت و پشتکارش به سر کارگری و مشاور مهندس هم ارتقا می یابد.ولی به خاطر شناخته شدن،با پای خودش به زندان باز می گردد تا از او رفع اتهام و سو پیشینه شود،ولی دستگاه قضایی زیر قولش می زند و او خشمگین از این اتفاق با کمک دوست پیرمردش(با صدای مرحوم نارنجی ها) سوار کامیون زندان می شود و فرار می کند.

قسمت جالب فیلم که به نوعی پیام فیلم هم محسوب می گردد، گفتگوی زندانی با خواهرش است:

_از کجا میاری بخوری؟

_دزدی می کنم!shakkk!

سلام، اتفاقا این فیلم را سال پیش با مکافات گیر اوردم. اسم اصلیش هست من یک فراری از دسته زندانیان زنجیری هستم. I Am a Fugitive from a Chain Gang با بازی پل مونی محصول 1932 فیلم بسیار زیباییه

فیلم شماره 19 هم که خیلی معروفه.

دو هاف تایم در جهنم

Two Half Time in Hell


فیلم شماره 17 هم که به اسم آخرین بت پرست پخش شد.

اسم اصلیش هست:

بوریس اول (Boris I)

یا همون بوریس میخاییل اولین امپراطور بلغار

(۱۳۹۷/۱۱/۲۲ صبح ۱۱:۵۰)سگارو نوشته شده: [ -> ]

فیلم شماره 19 هم که خیلی معروفه.

دو هاف تایم در جهنم

Two Half Time in Hell


فیلم شماره 17 هم که به اسم آخرین بت پرست پخش شد.

اسم اصلیش هست:

بوریس اول (Boris I)

یا همون بوریس میخاییل اولین امپراطور بلغار

ماشالا انقدر درخواست ها زیاد بود این فیلم ها از چشم من یکی افتاد. بوریس اول را به گمانم جناب مزدشت عزیز فکر کنم از کاربران همین جا هم باشند ، مجبور شد دوباره زیرنویس کنه...فیلم شماره 17 هم خوب یادمه...مسابقه فوتبال می دادن. در لحظه ی زمین گیر شدن فوتبالیست وقت به رگبار بسته شدن. یکی شان ته سیگاری از روی زمین پیدا می کنه با لذت دود می کنه و در همون لحظه به رگبار بسته می شه.

خیلی ممنون از تجدید خاطره...باید برم لیست رو دوباره با دقت از سر تا ته ببینم...شاید چیزهای بیشتری به خاطر من هم آمد.


(۱۳۹۷/۱۱/۲۰ صبح ۰۲:۴۵)شارینگهام نوشته شده: [ -> ]

 

 سلام به همه ی دوستان

به ویژه یاران قدیمی

.بنده یک لیست بلند بالا از فیلم های قدیمی تنظیم کرده ام که اکثرا" به دهه ی شصت ::ok::Dمربوط می شود. نام فارسی بعضی از این فیلم ها را خودم به یاد دارم،فقط از شما دوستان می خواهم که با عنوان لاتین آن ها، مرا در یافتن آن ها یاری بفرمایید.

راستی چناب شارینگهام با این فهرست بلند بالا...جسارتا پرسشی به ذهنم خطور کرد. امکان دسترسی تان به دوبله های نظیر این فهرست ها در چه حد است؟...

اگر دوست داشتید پاسخ بدهید.

سپاس. از همه دوستان.

(۱۳۹۷/۱۱/۲۰ صبح ۰۲:۴۵)شارینگهام نوشته شده: [ -> ]

  

16_قدیم ها که فیلم های هندی ،ویدئو های ما را تسخیر کرده بودند،یک آنونس فیلم هندی دیدم که شخصیت اول فیلم با صدای مرحوم ایرج ناظریان حسابی طنازی می کرد.

مثلا"یک جا در یک مبارزه با شیری نر،پیروز می شود و فریاد می زند:

این شیری که فرستادین،شیره ای بود!

  فراموشی (هندی ) _  

سلام بر همه

جناب شارینگهام به فیلمهای هندی که اشاره داشتید شماره 16 به نظرم آشناست بنظرم" قدرت و ایمان  DHARAM VEER "باشه اون دیالوگ هم مال آقای درمندرا بود.

و فیلم فراموشی هم یکیش با حضور سلمان خان دیدم با اسم اصلی "Tomko na bhool payenge

و "Fanaa" با حضور عامر خان یا همان امیرخان خودمون.البته اگر منظورتون فیلمهای دهه نود به بعد بوده باشه.

بقیه لیستتون ایشالا زودتر به کمک دوستان پیدا بشه فیلمهای دیدنی هستن که از هرکدوم خاطره ای کوچیک تو ذهنمون مونده .

سلام،نمیدونم چرا هیچکدام از اعضا به صحبت های و درخواست های من توجه نمیکنن و کمک نمیکنن،گفتم شاید،چون تازه واردم و بقیه با هم دوستن اینجوریه،بازم از آدمین و اعضا خواهش دارم،در صورت اطلاع کمکم کنید،در مورد این چند تا فیلم،دونستن از محالات زندگی من، شده،

سلام، یک فیلم، قدیمی ترسناک هست، چند نفر هستن میرن، داخل یک قصر یا قلعه، یک روح داخل قصر هست، به هیچ عنوان اجازه، بیرون آمدن، از قصر رو به آدما نمیده، جوری که با هر چیزی به در و پنجره هم میزنن،خورد نمیشه و روزه اجازه خروج رو بهشون نمیده، یکیشون هم که از قصر بیرون میره، همون لحضه، تو زمین فرو میره، اسم فیلم رو میخواستم، ممنون.فیلمه برای حدود ۶۰سال پیش هست،فیلمه سیاه و سفیده.////////////سلام، اینم یک فیلم دیگه ای که میخوام، لطف کنید اسم هر کدامش رو میدونستنید،بهم بگید، ممنون،اگه کسی اسم فیلم رو میدونه، بگه، ممنون، میشم، چند نفر برای دزدیدن طلا، به یک جایی میرن و یک چیزی که مثل قبر هست رو ،سنگ روش رو بر میدارند و از پله های داخل همین راه،میرن داخل یک سرداب زیر زمینی،سنگه روی یک جایی مثل قبر هست،که راه مخفی هست،ولی این چند نفر راه رو میدونن و میرن از پله ها داخل سرداب۱،
که سردابه کلی راه های مختلف و تو در تو داشت، داخل سردابه، کلی طلا هست، ولی، ارواحی از طلاها محافظت میکردن،آخر کار هم این آدما وقتی فهمیدن،بردن طلا به قیمت جونشون تموم میشه، طلاها رو نبردن، ولی فقط یکیشون که اول کار، یک دونه طلا تو جیبش بود، حواسش نبود، که طلا رو زمین بزاره، آخر هم ارواح اومدن، دختره، رو بردن،یعنی دونستن اسم، فیلمه شده، از محالات زندگی من.ممنون میشم اگه کسی، اسمش رو میدونه،بهم بگه،ممنون از همتون.این فیلم جدیدتر هست، فیلم دومی هم ترسناک هست.،یک فیلم دیگه،اسمش و میخوام،دو نفر تو جنگل میزان دنبال یک مردی و سعی در کشتن مرد دارن و بعد از کلی تعقیب و گریز، و زد و خوردهایی پیش امد،آخر کار مرد یکیشون رو که میکشه،میفهمی دو تا شکارچی نوجوان هستند و شکارچی دوم رو نمیکشه. دوتا شکارچی نوجوان و کم سن و سال بودن.۴.، دو نفر مرد و زن در یک اتاق در بسته بیدار میشن و در اتاق آهنی هست و در اتاق یک کمد آهنی که یک میخ کلفت و بزرگ و یک آهن بر داخلی شرکت هست، و مرد با یک میخ بزرگ دیوار رو میکنه و با آهن بر، آهن های دیوار بتونی رو میبره، با زنه میرن اتاق بعدی، زنه آفریقایی هم بعد از مدتی از سوراخ دیوار میاد تو اتاق دومی ،همون اتاق هم همینطور هست،آب و غذا هم ندارن،آخر با بدبختی،در اتاق باز میشه،و میبینند در به جای سرسبزی منتهی میشه،مرد سفید پوست بود و زنه آفریقایی و.

درود بر همه

بانهایت شعف و خوشحالی اعلام میکنم چند تا از فیلمهای  نوستالژیک من که در لیست گمشده ها بود و مدتها  دنبالش میگشتم پیدا شد ومخصوصا که این فیلمهای گمشده بازیگران دوست داشتنی و مورد علاقه من توش بودن که بیشتر شبیه معجزه است! در ادامه اونها رو حضورتون معرفی میکنم .

همه چیز با دیدن دو فیلم "خاطرات خانوادگی FAMILY PORTRAIT 1963"  والریو زورلینی و "مسیح در ابولی توقف کرد" فرانچسکو روزی شروع شد !

"خاطرات خانوادگی" داستان روزنامه نگاری است که در طی داستان با برادر کوچکترش که از او دور بوده و اکنون به بیماری لاعلاجی گرفتار است ارتباط عاطفی برقرار میکند و تا زمان مرگ همراه اوست.

مارجلو ماسترویانی و ژاک پرن در خاطرات خانوادگی با دوبله زیبای اساتید جلال مقامی و زنده یاد محمدعبادی با ان صداهای پر از احساس و عاطفه که فضای فیلم رو ملموس میکنند.

لینک زیر قسمتی کوتاه از فیلم دوبله خاطرات خانوادگی خیلی دیدنی و شنیدنیه:

https://deskgram.net/p/1845918029024638277_2364922805

و فیلمهای پیدا شده:

1- صحنه ی خیلی محو یکی از فیلمها که در ذهنم بود زنی درحال غذا دادن  به پرنده اش است که  در قفس باز میشه و پرنده بیرون میپره و به خونه  همسایه پرواز میکنه او هم دوان دوان و سراسیمه دنبالشه تا بگیردش .صحنه های گمشده من هم به اقتضای حال و هوای کودکی همان قسمت پریدن پرنده از قفس و دویدن زن دنبال پرندش بوده! اسم فیلم "A Special Day یک روز خاص 1977  Una giornata particolare  "  یکی از فیلمهای شاهکار اتوره اسکولا کارگردان فقید ایتالیاییه  و اون خانومه سوفیا لورن و همسایشون هم مارچلو مسترویانی بوده  (فکرشو بکنید اون زمان چه فیلمهای نابی میدیدم  احتمالا وسطش هم خوابم برده!!!) واقعا که فیلم بسیار  زیبا و بامعنایی بود بارها دیدمش و تحت تاثیر قرار گرفتم.

داستان زنی خانه دار که اتفاقی برای گرفتن پرنده اش با همسایه روبرویی اشنا میشود و ماجرای فیلم آشنایی بین این دونفر تا پایان روز است. این فیلم بازسازی جدید هم داره  ولی نمیشه بدون سوفیا لورن و ماسترویانی افسانه ای تصورش کرد هرگز ! واقعا ممنون جناب اسکولا.

  صحنه هایی ازفیلمA Special Day سوفیا لورن در نقش آنتونیتا و ماسترویانی به نقش گابریل 

لینک زیر قسمت کوتاهی از فیلم رو نشون میده که آنتونیتا با گابریل آشنا میشه:

https://deskgram.net/p/1925629149876479485_3227562215

2-فیلم بعدی درسالنی بزرگ پر از کشیش همگی با سرو صدای فراوان به این طرف و آن طرف میدوند و ناگهان یکی در وسط جمع زمین میخورد ولی بقیه بدون توجه به آن شخص همچنان درآمد و شد هستند . 

اسم فیلم" 1976 TODO MODO "است ساخته الیو پتری کارگردان ایتالیایی  با شرکت جان ماریو ولونته و ماسترویانی  با دوبله زیبای زنده یاد عرفانی بجای ولونته و استاد ژرژ پطرسی بجای ماسترویانی  .داستان درباره فساد دستگاه حکومتی ایتالیا و دخالت کلیسا در آن.


 قسمتهایی از" TODO MODO" ولونته در نقش رییس جمهور "ام" و ماسترویانی دون گائتانو

واین صحنه ای بود که در خاطرم جاخوش کرده بود .اصلا به ذهنم خطور نمیکرد ماسترویانیه خودمون باشه!

در لینک زیر دیالوگی کوتاه و زیبا بین ام و دون گائتانو  :

https://www.picomico.com/p/1877667392295...5542344136

3-وفیلم سوم هم که در اول گفتم "مسیح در ابوالی توقف کرد Christ Stopped at Eboli "  فرانچسکو روزی باشنیدن قسمتی از دیالوگش ناگهان متوجه شدم که فیلم گمشده منه که زمانی در هنر هفتم پخش شد  و نکته جالبترش هم حضور جان ماریا ولونته  و ایرنه پاپاس در فیلم است خدمتکار "ایرنه پاپاس" به دکتر "ولونته" میگه:" آشغالهارو نباید شبا بزاریم بیرون چون فرشته ها قهر میکنن ودیگه نمیان تو خونه" . یادش بخیر!

فیلم داستان یک تبعیدیه که به روستایی دورافتاده در ایتالیا فرستاده میشه و دراونجا دوران تبعیدشو میگذرونه  و با کارهایی مثل نقاشی کشیدن و طبابت سعی در برقراری ارتباط با مردم رو داره.

    تماشا کردن مجدد فیلمهای قدیمی جدا از یادآوری حال و هوای خوب گذشته با اطلاعاتی که الان از سبک فیلمها و بازیگران کسب شده  خیلی تماشایی تره و گنگی و ابهام فیلم رو از بین میره و یک فیلم خسته کننده و بی سرو ته  در زمانی که فقط هاج و واج به فیلم خیره میشدیم تا بلکه نکته یا حرکت جالبی کشف کنیم و لذت ببریم الان تبدیل میشه به یک شاهکار جاودانه و دیدنی به همین جهته که از فیلمهای گمشده قدیمی  فقط صحنه ها کودکانه ای از فیلم در ذهن بجا مانده و این توجیه حالیست که من دارم و با دیدن این فیلمهای ناب از بازیگران محبوب من  لذت دوبرابری نصیبم شد.

   درپایان توصیه میکنم فیلمهای مارچلو ماسترویانی رو ببینید که حتما دیدید مخصوصا مفهومی ها چون اکثرا با کارگردانهای بزرگ کار کرده فیلمهای خیلی معنا گرا و دلپذیری هستند البته بزودی در بخش توصیه فیلم خواهم گفت .

    همیشه یکی از دیالوگهای نورمن در جاده صاف کن یادمه که میگفت :" اصلا دلم نمیخواست اینارو از دست میدادم !!"  امیدوارم اتفاقات خوب پیش بینی نشده سر راه همه قرار بگیره طوریکه همگی بی اختیار همین جمله رو  بگید!

درود به نوستالژی بازان بی ادعا

یکی از فیلمهای دوبله دهه شصت تلویزیون که دنبالشم اینه که پیرمردی ( شاید جاسوس و یا نازی ) که از دوران جنگ جهانی زنده مانده بود ، در یک مجتمع مسکونی شلوغ زندگی میکرد و از دست همسایگانی که اون رو اذیت می کردند ناراحت بود و تصمیم گرفت از هرکدوم به یک طریقی انتقام بگیره  و یکایک اونا رو بکشه.

مثلاً یکی از پیرزنهای همسایه رو که رو اعصاب بود ، شیر گاز منزلش را بست و همونجا باز کرد و این کار باعث نشت گاز آبگرمکن شد. آخرشم فکر کنم پیرمرد قاتل ، به دام میفته.

ممنون میشم که راهنمایی فرمایید.

(۱۳۹۷/۱۱/۲۴ عصر ۰۵:۳۷)الیزابت نوشته شده: [ -> ]

سلام،نمیدونم چرا هیچکدام از اعضا به صحبت های و درخواست های من توجه نمیکنن و کمک نمیکنن،گفتم شاید،چون تازه واردم و بقیه با هم دوستن اینجوریه،بازم از آدمین و اعضا خواهش دارم،در صورت اطلاع کمکم کنید،در مورد این چند تا فیلم،دونستن از محالات زندگی من، شده،

سلام، یک فیلم، قدیمی ترسناک هست، چند نفر هستن میرن، داخل یک قصر یا قلعه، یک روح داخل قصر هست، به هیچ عنوان اجازه، بیرون آمدن، از قصر رو به آدما نمیده، جوری که با هر چیزی به در و پنجره هم میزنن،خورد نمیشه و روزه اجازه خروج رو بهشون نمیده، یکیشون هم که از قصر بیرون میره، همون لحضه، تو زمین فرو میره، اسم فیلم رو میخواستم، ممنون.فیلمه برای حدود ۶۰سال پیش هست،فیلمه سیاه و سفیده.////////////

با سلام و عرض خیر مقدم خدمت دوست عزیز

دوست عزیز ، قطعا اگر هریک از دوستانِ با صفای تالار، حدثی در قبال سئوالتان به ذهنشان خطور کند از پاسخ آن دریغ نخواهند نمود، شما نیز  از وقتی عضو تالار گشته اید به جرگه ی دوستان ما پیوسته اید؛

اما بعد در مورد درخواست اولتان ،احتمال زیاد میدهم منظورتان فیلم سینمایی کلاسیک خانه ای در تپه ی خالی از سکنه بوده باشد به کارگردانی ویلیام کَسِل:

House On Haunted Hill - 1959

https://www.imdb.com/title/tt0051744/

(۱۳۹۷/۱۱/۲۴ عصر ۰۵:۳۷)الیزابت نوشته شده: [ -> ]

دو نفر مرد و زن در یک اتاق در بسته بیدار میشن و در اتاق آهنی هست و در اتاق یک کمد آهنی که یک میخ کلفت و بزرگ و یک آهن بر داخلی شرکت هست، و مرد با یک میخ بزرگ دیوار رو میکنه و با آهن بر، آهن های دیوار بتونی رو میبره، با زنه میرن اتاق بعدی، زنه آفریقایی هم بعد از مدتی از سوراخ دیوار میاد تو اتاق دومی ،همون اتاق هم همینطور هست،آب و غذا هم ندارن،آخر با بدبختی،در اتاق باز میشه،و میبینند در به جای سرسبزی منتهی میشه،مرد سفید پوست بود و زنه آفریقایی و.

و اما در مورد درخواست آخرتان، به یقین فیلم سینمایی دربهای آهنی منظور نظر شماست:

Iron Doors - 2010

https://www.imdb.com/title/tt1520956/

امیدوارم حضورتان در این محفل گرم و همیشگی باشد.

(۱۳۹۷/۱۱/۲۵ صبح ۱۲:۵۶)جناب سرگرد نوشته شده: [ -> ]

درود بر همه

بانهایت شعف و خوشحالی اعلام میکنم چند تا از فیلمهای  نوستالژیک من که در لیست گمشده ها بود و مدتها  دنبالش میگشتم پیدا شد ومخصوصا که این فیلمهای گمشده بازیگران دوست داشتنی و مورد علاقه من توش بودن که بیشتر شبیه معجزه است! در ادامه اونها رو حضورتون معرفی میکنم .

همه چیز با دیدن دو فیلم "خاطرات خانوادگی FAMILY PORTRAIT 1963"  والریو زورلینی و "مسیح در ابولی توقف کرد" فرانچسکو روزی شروع شد !

"خاطرات خانوادگی" داستان روزنامه نگاری است که در طی داستان با برادر کوچکترش که از او دور بوده و اکنون به بیماری لاعلاجی گرفتار است ارتباط عاطفی برقرار میکند و تا زمان مرگ همراه اوست.

مارجلو ماسترویانی و ژاک پرن در خاطرات خانوادگی با دوبله زیبای اساتید جلال مقامی و زنده یاد محمدعبادی با ان صداهای پر از احساس و عاطفه که فضای فیلم رو ملموس میکنند.

لینک زیر قسمتی کوتاه از فیلم دوبله خاطرات خانوادگی خیلی دیدنی و شنیدنیه:

https://deskgram.net/p/1845918029024638277_2364922805

و فیلمهای پیدا شده:

1- صحنه ی خیلی محو یکی از فیلمها که در ذهنم بود زنی درحال غذا دادن  به پرنده اش است که  در قفس باز میشه و پرنده بیرون میپره و به خونه  همسایه پرواز میکنه او هم دوان دوان و سراسیمه دنبالشه تا بگیردش .صحنه های گمشده من هم به اقتضای حال و هوای کودکی همان قسمت پریدن پرنده از قفس و دویدن زن دنبال پرندش بوده! اسم فیلم "A Special Day یک روز خاص 1977  Una giornata particolare  "  یکی از فیلمهای شاهکار اتوره اسکولا کارگردان فقید ایتالیاییه  و اون خانومه سوفیا لورن و همسایشون هم مارچلو مسترویانی بوده  (فکرشو بکنید اون زمان چه فیلمهای نابی میدیدم  احتمالا وسطش هم خوابم برده!!!) واقعا که فیلم بسیار  زیبا و بامعنایی بود بارها دیدمش و تحت تاثیر قرار گرفتم.

داستان زنی خانه دار که اتفاقی برای گرفتن پرنده اش با همسایه روبرویی اشنا میشود و ماجرای فیلم آشنایی بین این دونفر تا پایان روز است. این فیلم بازسازی جدید هم داره  ولی نمیشه بدون سوفیا لورن و ماسترویانی افسانه ای تصورش کرد هرگز ! واقعا ممنون جناب اسکولا.

  صحنه هایی ازفیلمA Special Day سوفیا لورن در نقش آنتونیتا و ماسترویانی به نقش گابریل 

لینک زیر قسمت کوتاهی از فیلم رو نشون میده که آنتونیتا با گابریل آشنا میشه:

https://deskgram.net/p/1925629149876479485_3227562215

2-فیلم بعدی درسالنی بزرگ پر از کشیش همگی با سرو صدای فراوان به این طرف و آن طرف میدوند و ناگهان یکی در وسط جمع زمین میخورد ولی بقیه بدون توجه به آن شخص همچنان درآمد و شد هستند . 

اسم فیلم" 1976 TODO MODO "است ساخته الیو پتری کارگردان ایتالیایی  با شرکت جان ماریو ولونته و ماسترویانی  با دوبله زیبای زنده یاد عرفانی بجای ولونته و استاد ژرژ پطرسی بجای ماسترویانی  .داستان درباره فساد دستگاه حکومتی ایتالیا و دخالت کلیسا در آن.


 قسمتهایی از" TODO MODO" ولونته در نقش رییس جمهور "ام" و ماسترویانی دون گائتانو

واین صحنه ای بود که در خاطرم جاخوش کرده بود .اصلا به ذهنم خطور نمیکرد ماسترویانیه خودمون باشه!

در لینک زیر دیالوگی کوتاه و زیبا بین ام و دون گائتانو  :

https://www.picomico.com/p/1877667392295...5542344136

3-وفیلم سوم هم که در اول گفتم "مسیح در ابوالی توقف کرد Christ Stopped at Eboli "  فرانچسکو روزی باشنیدن قسمتی از دیالوگش ناگهان متوجه شدم که فیلم گمشده منه که زمانی در هنر هفتم پخش شد  و نکته جالبترش هم حضور جان ماریا ولونته  و ایرنه پاپاس در فیلم است خدمتکار "ایرنه پاپاس" به دکتر "ولونته" میگه:" آشغالهارو نباید شبا بزاریم بیرون چون فرشته ها قهر میکنن ودیگه نمیان تو خونه" . یادش بخیر!

فیلم داستان یک تبعیدیه که به روستایی دورافتاده در ایتالیا فرستاده میشه و دراونجا دوران تبعیدشو میگذرونه  و با کارهایی مثل نقاشی کشیدن و طبابت سعی در برقراری ارتباط با مردم رو داره.

    تماشا کردن مجدد فیلمهای قدیمی جدا از یادآوری حال و هوای خوب گذشته با اطلاعاتی که الان از سبک فیلمها و بازیگران کسب شده  خیلی تماشایی تره و گنگی و ابهام فیلم رو از بین میره و یک فیلم خسته کننده و بی سرو ته  در زمانی که فقط هاج و واج به فیلم خیره میشدیم تا بلکه نکته یا حرکت جالبی کشف کنیم و لذت ببریم الان تبدیل میشه به یک شاهکار جاودانه و دیدنی به همین جهته که از فیلمهای گمشده قدیمی  فقط صحنه ها کودکانه ای از فیلم در ذهن بجا مانده و این توجیه حالیست که من دارم و با دیدن این فیلمهای ناب از بازیگران محبوب من  لذت دوبرابری نصیبم شد.

   درپایان توصیه میکنم فیلمهای مارچلو ماسترویانی رو ببینید که حتما دیدید مخصوصا مفهومی ها چون اکثرا با کارگردانهای بزرگ کار کرده فیلمهای خیلی معنا گرا و دلپذیری هستند البته بزودی در بخش توصیه فیلم خواهم گفت .

    همیشه یکی از دیالوگهای نورمن در جاده صاف کن یادمه که میگفت :" اصلا دلم نمیخواست اینارو از دست میدادم !!"  امیدوارم اتفاقات خوب پیش بینی نشده سر راه همه قرار بگیره طوریکه همگی بی اختیار همین جمله رو  بگید!


سلام
فیلم کشتار در رم هم عالی بازی کرد با ریچارد برتون

دوستان گرامی سلام.من دنبال نام چندتا فیلم هستم .۴ فیلم اول برای دوستانم می‌خوام خودمم خیلی مشتاقم که ببینیم چند روز تو اینترنت گشتم ولی متاسفانه چیزی پیدا نکردم و فیلم آخر برای خودم می‌خوام ممنون میشم اگر کمکم کنید چون خیلی ذهنم درگیر کرده

فیلم اول :فکر کنم مال دهه ۹۰.موضوع اینکه یک داستانی هست راجع به یک قاتل که ماسک داره و هر زمانی که کسی راجع به این موضوع فیلم می‌ساز، اون قاتل رو زنده می‌کنه .از صحنه های آخرشم یادمه که فقط با سوزاندن فیلما این شخص کشته میشه و اینکه چون خودش سوخته ماسک میزنه و آخرش اینطوری تموم میشه که سازنده ی فیلم فیلم و اکران می‌کنه و میبینیم که توی سالن سینما قاتل پشت سر سازندست

فیلم دوم:یه فیلم درباره ی یک پلیس موفق و کاردرست بود که رئیسش یک پلیس جوان تازه کار رو که فامیلش بود داده بود دست این پلیس کار بلد .خود پلیس کار بلد زمان جوونیش یک استاد پلیس داشته که اون پلیس بازنشسته و پیر الان تو یک کانکس زندگی میکرد و وضعش خیلی بد بود که نمی دونم چی میشه رفیقش یا همسایه اش یک پول خیلی زیادی رو تو یک چمدون میده بهش که این چمدون بجا از دستش میوفته توی کانال آب بعد نمیتونه پیداش کنه چون کیف پول زیر ی پل گیر می‌کنه و نمیاد بیرون بعد این پلیس پیر با اون پلیس کاردرسته با اون پلیس جوونه ی کیف شبیه همون رو با روزنامه پر میکنند میندازن تو همون کانال آب که برن ببینن کیف پول کجا رفته که کیف روزنامه می‌ره زیر پل میخوره به کیف پول و کیف روزنامه اونجا گیر می‌کنه کیف پول میاد بیرون ولی اینا متوجه نمیشن

فیلم سوم:یک فیلم خیلی قدیمی بود که فکر کنم ژاپنی بود یک مادری یک سری آدم ها رو برای انتقام می‌کشه بعد پسرش بدون اینکه به مادر بگه جسدها رو طوری شکل میداد که انگار کار یک مرد قدرتمند بوده مثلاً مادرش خفش میکرد بعد نصف شب پسر سر جسد رو با تبر قطع میکرد

فیلم چهارم:چند سال پیش یک فیلم رو توی تلویزیون دیدم داستانش اینجور بود که یه بچه سرطان داشت و برادرش می‌گفت که یک منطقه رو بلده که اونجا یک نوری میتابه و بچه سرطانی خوب می‌کنه خیلی ها به اون منطقه رفتن ولی هیچ اتفاقی نیفتاد و بچه مرد یادمه حتی تمام گاوهای پدرشون هم مرد

فیلم پنجم فیلم آخر:من متاسفانه داستان کامل این فیلم به یاد ندارم این فیلم چند سال پیش از یکی از شبکه های تلویزیون پخش شده بود که یک اتوبوس شهری بود توی یک چاله توی شهر گیر کرده بود

سلام،ممنون،از این چند تا فیلم،اعضا کمک کردن فیلم Iron doors را پیدا کنم،باز هم یکیش هم خوبه که اسمش یکیش رو پیدا کردم،واقعا ممنون،ولی بازم اگر کسی از بقیه فیلم ها چیزی به ذهنش خطور کرد،من رو بی نصیب نزاره،ممنون./p>سلام، یک فیلم، قدیمی ترسناک هست، چند نفر هستن میرن، داخل یک قصر یا قلعه، یک روح داخل قصر هست، به هیچ عنوان اجازه، بیرون آمدن، از قصر رو به آدما نمیده، جوری که با هر چیزی به در و پنجره هم میزنن،خورد نمیشه و روزه اجازه خروج رو بهشون نمیده، یکیشون هم که از قصر بیرون میره، همون لحضه، تو زمین فرو میره، اسم فیلم رو میخواستم، ممنون.فیلمه برای حدود ۶۰سال پیش هست،فیلمه سیاه و سفیده.////////////سلام، اینم یک فیلم دیگه ای که میخوام، لطف کنید اسم هر کدامش رو میدونستنید،بهم بگید، ممنون،اگه کسی اسم فیلم رو میدونه، بگه، ممنون، میشم، چند نفر برای دزدیدن طلا، به یک جایی میرن و یک چیزی که مثل قبر هست رو ،سنگ روش رو بر میدارند و از پله های داخل همین راه،میرن داخل یک سرداب زیر زمینی،سنگه روی یک جایی مثل قبر هست،که راه مخفی هست،ولی این چند نفر راه رو میدونن و میرن از پله ها داخل سرداب۱،
که سردابه کلی راه های مختلف و تو در تو داشت، داخل سردابه، کلی طلا هست، ولی، ارواحی از طلاها محافظت میکردن،آخر کار هم این آدما وقتی فهمیدن،بردن طلا به قیمت جونشون تموم میشه، طلاها رو نبردن، ولی فقط یکیشون که اول کار، یک دونه طلا تو جیبش بود، حواسش نبود، که طلا رو زمین بزاره، آخر هم ارواح اومدن، دختره، رو بردن،یعنی دونستن اسم، فیلمه شده، از محالات زندگی من.ممنون میشم اگه کسی، اسمش رو میدونه،بهم بگه،ممنون از همتون.این فیلم جدیدتر هست، فیلم دومی هم ترسناک هست.،یک فیلم دیگه،اسمش و میخوام،دو نفر تو جنگل میزان دنبال یک مردی و سعی در کشتن مرد دارن و بعد از کلی تعقیب و گریز، و زد و خوردهایی پیش امد،آخر کار مرد یکیشون رو که میکشه،میفهمی دو تا شکارچی نوجوان هستند و شکارچی دوم رو نمیکشه. دوتا شکارچی نوجوان و کم سن و سال بودن.

سلام

با توجه به اینکه 3 سال از درخواست نام این فیلم ها می گذره 1 بار دیگر مجددا درخواستم رو میذارمshrmmm!

مورد1:این فیلم درباره پسر بچه ای بود که از پدرش یک سنگ میگیره که به گفته پدر براش شانس میاره . داستان فیلم داستان زندگی این پسر هست تا زمانی که بزرگ میشه. یک جنگی هم در مراحلی از فیلم در حال رخ دادن هست که به نظر جنگ جهانی بود.خلاصه این پسر بزرگ میشه و تا زمان مرگش هم ادامه داره که آخر عمر چاق شده بود و به بیماری مبتلا شده بود.یکی از سکانس های معروف فیلم هم صحنه ایه که یک مرد آب(یا بنزین) را میخوره و از گوش هاش میده بیرون تا پسر بچه ببینه و خوشحال بشه

.................................................................................................................................

مورد2:یک فیلم احتمالا در ژانر وسترن،  درجنگل مرد باتجربه و میانسال از یه پسر میخواد با سنگ  حشره روی برگ  یک درخت رو بزنه پسره نمبتونه مرد بهش میگه برای زدن حشره باید برگ رو بزنی نه خود خشره رو (این جمله حاوی یک مفهوم عمیق هست)

..................................................................................................................................

مورد3:یک فیلم احتمالا اکشن ،مرد زخمی به خونه یک زن بومی(شاید سرخ پوست) پناه میبره و در حالی زبان هم رو نمیفهمن مرد سعی داره به زن بفهمونه که به یک چراغ خوراک پزی کوچک جهت گرم کردن کارد شکاری و بیرون آوردن گلوله از بدنش  نیاز داره


(۱۳۹۷/۱۱/۲۸ عصر ۰۲:۴۹)ماهی گیر نوشته شده: [ -> ]

سلام

با توجه به اینکه 3 سال از درخواست نام این فیلم ها می گذره 1 بار دیگر مجددا درخواستم رو میذارمshrmmm!

مورد1:این فیلم درباره پسر بچه ای بود که از پدرش یک سنگ میگیره که به گفته پدر براش شانس میاره . داستان فیلم داستان زندگی این پسر هست تا زمانی که بزرگ میشه. یک جنگی هم در مراحلی از فیلم در حال رخ دادن هست که به نظر جنگ جهانی بود.خلاصه این پسر بزرگ میشه و تا زمان مرگش هم ادامه داره که آخر عمر چاق شده بود و به بیماری مبتلا شده بود.یکی از سکانس های معروف فیلم هم صحنه ایه که یک مرد آب(یا بنزین) را میخوره و از گوش هاش میده بیرون تا پسر بچه ببینه و خوشحال بشه

.................................................................................................................................

سلام بر جناب ماهی گیر گرامی که هيچوقت نمی شود برای عرض ادب هم که شده بهتون خصوصی مطلب داد! اما در مورد این فیلم باید بگم که من اینو خوب یادمه. اگر اشتباه نکنم درباره آلمان شرقی و غربی بود. در ابتدای فیلم شخصیت اصلی گویا در 58 سالگی سکته می کنه و این بهانه ای میشه برای مرور زندگیش. از دوران کودکی تا جوانیش که دیگه زندگی خفت بار در کشورش را تحمل نمی کنه و از اون جا میره یک کشور دیگه. کار و ازدواج می کنه بچه دار میشه. سالها بعد باباش که دیگه خیلی ناتوان و سالخورده شده میاد دنبالش و  بهش میگه برگرد ولی فرزندش قبول نمی کنه و میگه من دیگه خونه و زندگی تشکیل دادم. از طرفی هم اختلاف خانوادگی با همسر و بچه هاش هم داشت. تا آخر فیلم که دوباره سکته کردنش را نشون میده و می میره. اگر چه من هم هنوز نتونستم چیزی ازش بیابم. ولی احتمالا فیلم آلمانی بود.


(۱۳۹۷/۱۱/۳۰ صبح ۰۷:۲۶)لوک مک گرگور نوشته شده: [ -> ]

سلام بر جناب ماهی گیر گرامی که هيچوقت نمی شود برای عرض ادب هم که شده بهتون خصوصی مطلب داد! اما در مورد این فیلم باید بگم که من اینو خوب یادمه. اگر اشتباه نکنم درباره آلمان شرقی و غربی بود. در ابتدای فیلم شخصیت اصلی گویا در 58 سالگی سکته می کنه و این بهانه ای میشه برای مرور زندگیش. از دوران کودکی تا جوانیش که دیگه زندگی خفت بار در کشورش را تحمل نمی کنه و از اون جا میره یک کشور دیگه. کار و ازدواج می کنه بچه دار میشه. سالها بعد باباش که دیگه خیلی ناتوان و سالخورده شده میاد دنبالش و  بهش میگه برگرد ولی فرزندش قبول نمی کنه و میگه من دیگه خونه و زندگی تشکیل دادم. از طرفی هم اختلاف خانوادگی با همسر و بچه هاش هم داشت. تا آخر فیلم که دوباره سکته کردنش را نشون میده و می میره. اگر چه من هم هنوز نتونستم چیزی ازش بیابم. ولی احتمالا فیلم آلمانی بود.

سلام لوک عزیز

سپاسگزارم به خاطر اطلاعات خوبی که دادید . برای جستجو  حتما به درد میخوره

در مورد پیغام خصوصی  ممنونم که تذکر دادید .نمیدونم چرا پیام خصوصی غیر فعال شده بود!! درستش کردم

(۱۳۹۷/۱۱/۲۸ عصر ۰۱:۱۳)باد وایت نوشته شده: [ -> ]

[quote='جناب سرگرد' pid='38216' dateline='1550093162']

درود بر همه

همه چیز با دیدن دو فیلم "خاطرات خانوادگی FAMILY PORTRAIT 1963"  والریو زورلینی و "مسیح در ابولی توقف کرد" فرانچسکو روزی شروع شد !

سلام
فیلم کشتار در رم هم عالی بازی کرد با ریچارد برتون

درست فرمودین فیلم زیبایی است با بازیهای درخشان بازیگران نامی اما طبق معمول در لفافه علیه آلمان نازی. در کل فیلمهای مارچلو ماسترویانی ارزش بارها نگاه کردن رو دارن .

(۱۳۹۷/۱۱/۲۸ عصر ۰۲:۴۹)ماهی گیر نوشته شده: [ -> ]

سلام

با توجه به اینکه 3 سال از درخواست نام این فیلم ها می گذره 1 بار دیگر مجددا درخواستم رو میذارمshrmmm!

مورد1:این فیلم درباره پسر بچه ای بود که از پدرش یک سنگ میگیره که به گفته پدر براش شانس میاره . داستان فیلم داستان زندگی این پسر هست تا زمانی که بزرگ میشه. یک جنگی هم در مراحلی از فیلم در حال رخ دادن هست که به نظر جنگ جهانی بود.خلاصه این پسر بزرگ میشه و تا زمان مرگش هم ادامه داره که آخر عمر چاق شده بود و به بیماری مبتلا شده بود.یکی از سکانس های معروف فیلم هم صحنه ایه که یک مرد آب(یا بنزین) را میخوره و از گوش هاش میده بیرون تا پسر بچه ببینه و خوشحال بشه

.................................................................................................................................

سلام بر همه دوستان

فکر کنم که در مورد فیلم شماره 1 صحنه هایی بخاطر دارم امیدوارم به پیدا شدنش کمک کنه:

   یک مهندس موفق بود که به کارش علافه داشت به همین جهت زندگی خانوادگیش رو تحت الشعاع قرار داده بود  بخاطر فشار کار زیاد هم دچار حمله قلبی شده بود و حتی توی بیمارستان هم سعی میکرد کاری انجام بده و یکبار آکواریوم بیمارستان رو دید که ماهیاش مرده بودن و روی آب افتاده بودن به پرستار گفت پمپ اکسیژنش خراب شده ولی کسی اهمیت نداد خودش همونجا درستش کرد که همسرش ناراحت شد گفت قرار نبود دیگه به فکر کار کردن باشی. سنگ یادگاری پدرش به یک جاسوئیچی آویزون بود و همیشه روی ماشینش بود .

فیلم شماره 3

شاید اون فیلمی باشه که من هم خیلی دنبالش میگردم یک دکتر شورشی که اصالتا سرخپوسته در قسمتی از فیلم در حالیکه توی خیابونها سوار بر اسبه بر اثر شلیک پلیسها زخمی میشه و به یک زن پناه میبره و با اشاره  به زن میفهمونه که چه کارهایی انجام بده . 

(۱۳۹۷/۱۱/۲۸ عصر ۰۱:۵۵)گربه وسگ نوشته شده: [ -> ]

دوستان گرامی سلام.من دنبال نام چندتا فیلم هستم .۴ فیلم اول برای دوستانم می‌خوام خودمم خیلی مشتاقم که ببینیم چند روز تو اینترنت گشتم ولی متاسفانه چیزی پیدا نکردم و فیلم آخر برای خودم می‌خوام ممنون میشم اگر کمکم کنید چون خیلی ذهنم درگیر کرده

فیلم اول :فکر کنم مال دهه ۹۰.موضوع اینکه یک داستانی هست راجع به یک قاتل که ماسک داره و هر زمانی که کسی راجع به این موضوع فیلم می‌ساز، اون قاتل رو زنده می‌کنه .از صحنه های آخرشم یادمه که فقط با سوزاندن فیلما این شخص کشته میشه و اینکه چون خودش سوخته ماسک میزنه و آخرش اینطوری تموم میشه که سازنده ی فیلم فیلم و اکران می‌کنه و میبینیم که توی سالن سینما قاتل پشت سر سازندست

با سلام و عرض خیر مقدم

خط داستانی فیلم درخواستی اول شما ، بسیار شبیه به فیلم سینمایی cut محصول کشور استرالیاست در ژانر کمدی ، ترسناک :

cut - 2000

https://www.imdb.com/title/tt0189456/

(۱۳۹۷/۱۱/۲۸ عصر ۰۱:۵۵)گربه وسگ نوشته شده: [ -> ]

فیلم پنجم فیلم آخر:من متاسفانه داستان کامل این فیلم به یاد ندارم این فیلم چند سال پیش از یکی از شبکه های تلویزیون پخش شده بود که یک اتوبوس شهری بود توی یک چاله توی شهر گیر کرده بود

در مورد فیلم آخرتون ،بسیار عجیبه برام با اینکه این فیلم داستان مشخصی داره و طبعا باید یافتنش هم آسان باشه امانتونستم اثری ازش پیدا کنم، برای اینکه دیگر دوستان بتونند کمکی در جهت یافتنش انجام بدهند ،نکاتی از  فیلم را  تا جایی که در خاطر دارم خلاصه وار بیان میکنم:

ابتدای فیلم مشاجره ای بین پسر تازه جوانی به دلایلی که به خاطر ندارم با مادر پزشکش اتفاق میفته و سر همین قضیه پسره از خانه میزنه بیرون و به سوی مسیر نامشخص سوار اتوبوس میشه ، در مسیر راه اتوبوس داخل گودالی عمیق و خطرناک سقوط کرده و بحالت معلق روی هوا باقی میمونه ، گروه امداد برای نجات جان سرنشینان وارد ماجرا میشه ،در همین گیر و دار زن جوانی به علت مبتلا به یک بیماری ، دچار خفگی میشه که همین پسر با کمک راهنمایی های پزشکی مادرش که با بی سیم گروه امداد صورت میگیره ، با سوراخ کردن سینه ی زن با یک شی نوک تیز و لوله مانند  از مرگ  حتمی نجاتش میده ...احتمال میدم سرنشین دیگر اتوبوس دختر جوانی بوده باشه که پدر ایشان نیز به طریقی به داستان فیلم متصل باشه.

نکته ی کلیدی همون علت ایجاد گودال در وسط خیابان هست که خاطرم نیست که اگر بود میتونست مسیر یافتن فیلم را تسهیل ببخشه ،تا نظر دوستان چی باشه ؟

آدرس های مرجع