تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: کـارتون های ماندگار و خاطره انگیز کودکی
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشنهای لونی تونْس، Looney Tunes

.

لونی تونْس، سریال های کارتونی طنز با فیلمهای کوتاه همراه با کاراکترهایی مانند خرگوش - باگس بانی، Bugs Bunny - است که ساخت کمپانی برادران وارنر میباشد و همزمان با مجموعه انیمیشنهای دیگرِ این کمپانی بنام مری ملُودیس، Merrie Melodies ساخته میشدند . این فیلمها در سالهای بین 1934 تا 1945 بصورت سیاه و سفید پخش میشدند و در آنها کاراکترهایی چون دافی داک Daffy Duck، شیطان تاسمانی Tasmanian Devi، مورچه ای به نام ماروین مریخی Marvin the Martian، پُرکی پِگ Porky Pig، یوسِمِتی سَم Yosemite Sam، کایوت Coyote و رُد رانر Road Runner، سیلوستر گربه Pussycat Sylvester و توییتی پرنده Tweety Bird حضور دارند .

برخی از مهمترین این سریالها، شامل مجموعه های ذیل میباشند :

The Bugs Bunny Show (1960–2000), The Road Runner Show (1966–1973), Tiny Toon Adventures (1990–1995)5

که در این میان فیلمهای کوتاهی مانند : Tweetie Pie (1947) ,Knighty Knight Bugs (1958) Birds Anonymous (1957)7 موفق به دریافت جایزه اسکار برای بهترین فیلمهای کوتاه گردیدند .

.

عصر طلایی انیمیشنهای آمریکایی، یک دوره در تاریخ انیمیشنهای ایالات متحده است که با ظهور کارتونهای ناطق در سال 1928 آغاز شد و تا اواخر دهه 1960 تا زمانی که نمایش انیمیشنهای کوتاه، جای خود را به کارتونهای تلویزیونی در رسانه های جدید دادند؛ ادامه یافت .
ظهور بسیاری از شخصیت های محبوب کارتونی، مربوط به این بازه زمانی میشوند که از جمله آنها میتوان به کاراکترهایی مانند میکی موس Mickey Mouse، باگس بانی Bugs Bunny، دونالد داک Donald Duck، دافی داک Daffy Duck، پوپی Popeye، تام و جری Tom and Jerry و ... وُودی دارکوب Woody Woodpecker اشاره نمود . همچنین اولین انطباقهای کارتونی از کاراکتر سوپرمن و اولین فیلمهای بلند کارتونی، در این دوره شکل گرفتند که مهمترین آنها را میتوان اولین فیلمهای بلند والت دیزنی مانند سفید برفی و هفت کوتوله، پینوکیو، دامبو و بامبی محسوب نمود . Golden age of American animation _en.wikipedia

.

.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشن  Snehuliacke Rozprávky

.

محصول چکوسلواکی در سال 1992

این فیلم، یک سریال کارتونی شامل هفت قسمت نه دقیقه ای به کارگردانی Zdeněk Krupa میباشد . قسمتی از این مجموعه درباره چند پسر بچه و یک کاراگاه است . کاراگاه در حال تحقیقات محلی است و بچه ها سرگرم بازی و ساخت آدم برفی هستند . اما بزودی ماجراهای جالبی برای آنها اتفاق میافتد .

.

video adress :

https://www.y o utube.com/watch?v=DQpHo7p0R5s

.

.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشن  Minirozprávky do postieľky

.

محصول چکوسلواکی در سال 1977

این فیلم، یک سریال کارتونی برای خردسالان شامل هفت قسمت 7 دقیقه ای به کارگردانی  Ilja Novák و Václav Bedřich میباشد .

موضوع آن داستانهایی کوناه درباره چند کاراکتر شامل خرگوش، مورچه، سوسک، کفشدوزک، شب تاب، پروانه، خار پشت و گلهایی زیبا در یک علفزار است که هنگام خواب، با ماجراهایی در دل شب همراه میگردند .

.

.

video adress :

http://www.4shared.com/video/jEx4KZtIba/...tieky.html

.

.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

[ انیمیشن سَم آتش نشان تا حدود بسیار ریادی یادآور مجموعه های خاطره انگیز پت پستچی و مادر بزرگ میباشد . این سریال که در گذشته از برنامه کودکان تلوزیون پخش گردید؛ با عروسکها و دکورهایی زیبا علاوه بر داشتن جذابیت بسیار برای کودکان؛ دارای رویکردی آموزشی است و در آن به مسائل تربیتی، کار دسته جمعی و گروهی، مسوولیت و انضباط در فضای شهری کوچک و زیبا که همه اهالی یکدیگر را میشناسند و با هم دوست هستند؛ تاکید شده است . سکانس آغازین فیلم که در آن سَم با سُر خردن بر روی نرده پلکان، همراه با ماشین آتش نشان از خیابانهای خلوت شهر عبور میکند و اهالی برای او دست تکان میدهند؛ ار بخش های زیبا و خاطره انگیز این سریال محسوب میگردد . ]

.

.

انیمیشن سَم آتش نشان

.

با نام اصلی  Fireman Sam محصول کشور وِلز در سال 1987

این فیلم یک سریال انیمیشن - شامل 58 قسمت 10 دقیقه ای به کارگردانی جان واکِر John Walker - درباره مامور آتش نشانی به نام سَم و همکاران او در شهر داستانی پانتی پِندی، همراه با دیگر اهالی شهر میباشد .

- Pontypandy، ترکیبی از دو شهر واقعی تُنی پِندی و پانتی پِرِد Pontypridd & Tonypandy، که در حدود 5 مایلی یکدیگر در دره ولز جنوبی واقع شده اند -

این مجموعه، اولین بار به زبان انگلیسی در تلوزیون وِلز با نام سَم تَن، Sam Tân نمایش داده شد . سپس در شبکه BBC پخش گردید و متعاقباً به 25 زبان دنیا ترجمه شد و جهت ترویج مسائل ایمنی آتش برای کودکان، در سراسر انگلستان مورد استفاده قرار گرفت .

انیمیشن سَم آتش نشان، بر پایه تکنیک استاپ موشن میباشد که ایده اصلی آن از دو مامور سابق آتش نشانی اخذ شده است . ساخت هر دقیقه از این مجموعه، چهار روز به طول انجامید و با اتمام آن در سال 1996 مجدداً سری دیگری از آن در سال 2003 ساخته گردید .

در اولین سری از این مجموعه، آتش نشانان یا یونیفرم های زرد و سیاه رنگ آماده انجام وظایفشان هستند . سَم کاراکتری است که در نگاه اهالی تا حدودی بعنوان یک قهرمان محسوب میگردد و با همکاران خود در ایستگاه آتش نشانی و مردم شهر ارتباط خوبی دارد . با وجود قدی کوتاه و سرعت عمل کم؛ او بخوبی سهم خود را در انجام وظایفش می پردازد و مسوولیتهای خود را در اطفاء حریقها، نجات جان افراد و نیز رسیدگی به وسابل نقلیه ایستگاه - شامل یک رنجروِر Range Rove مدل 1982 شش چرخ بنام ونوس، Venus، یک ماشین اطفاء حریق مدل بِد فوردِ تی کِی، Bedford TK fire engine بنام ژوپیتر، Jupiter و یک اتوبوس تِرِوِر، Trevor انجام میدهد .

همکاران سَم عبارتند از :

رییس ایستگاه اِلوِس Elvis Cridlington، دو مامور آتش نشان با نام پِنی و بَزِل Basil Steele & Penny Morris و راننده اتوبوسِ تِرِوِر به نام اِوِنس Evans که بعنوان یک آتش نشان کمکی است .

شخصیتهای دیگر شامل : نورمن، Norman Price و مادرش دُلیس Dilys Price، دو قلو ها با نام جیمز و سارا جونز James and Sarah Jones و مالک ایتالیایی کافه بِل لا - خانم بِل لا  لِزانیا Bella Lasagne -

همچنین کاراکترهای فرعی شامل : رباتی بنام بِنتلی، Bentley و سرمکانیک میباشد .

در سال 1988، این مجموعه نامزد دریافت جایزه تلویزیونی بافتا برای بهترین انیمیشن کوتاه گردید .

.

video adress :

https://www.y o utube.com/watch?v=AK0J6BLWkGE

.

.

kurt steiner

(۱۳۸۹/۲/۲۱ صبح ۰۹:۴۰)دلشدگان نوشته شده: [ -> ]

سرزمین کوچولوها : ممول

[تصویر: 39135972624002857744.jpg]

ممول
سرپرست گویندگان: امیرهوشنگ قطعه ای
ممول: رزیتا یاراحمدی
دختر مهربون: مهوش افشاری
پاشا: فریبا شاهین مقدم 
تندپا: شوکت حجت
اسکار: امیر صمصامی
پدربزرگ ممول: جواد پزشکیان
گریس: ؟
جهانگرد : ؟
یاشار : ؟

منبع : بهزاد ستوده

ممول بودن كيف‌هايي از قبيل استراحت در جيب بغل «دختر مهربان»، ورجه‌وورجه تو وسايل اتاقش، قايم شدن در كلاه يا كيفش را داشت. و لمس لذت‌‌هاي ديگری مثل سواري با گربه يا پرواز با بوبو (جغد) و...

شخصيت‌هاي ممول

گريس: نماد هر چي دختر شرقيِ موسياه است. معمولا تو كارتون‌ها هم موسياه‌ها بايد بدجنس و بي‌اصل و نصب باشند. گريس هم همين‌طور بود، رقيب دختر مهربان. البته در آن سنين كودكي به اسم خواهر اسكار به ما قالبش كردند. در ضمن تا آن‌جايي كه ذهن ما قد مي‌دهد با اين‌كه قرار بود گريس آدم بده باشد (و دختر مهربان توي كابوس‌هايش او را مي‌ديد كه با موهاي تا غوزك پايش از پله‌ها بالا مي‌آيد.) كلي از پسرهاي آن زمان طرفدارش بودند و به اين سليقة اسكار تأسف مي‌خوردند.

دختر مهربان: اسم اصلي‌اش ماريل بود. يك دختر موطلايي مهربان و پاك در حد «ژاندارك». هميشه هم در حال غش و ضعف بود. معلوم نبود كه چه‌اش است؟ مثل اين‌كه چيزي در مايه‌هاي سرطان «لاعلاج» اين بيماري و بي‌حالي به درصد مهرباني چشم‌هاي تب‌دارش كمك مي‌كرد. تنها بود؟ نبود. معلوم نبود والدينش كجا هستند؟ خانم پنه لوپه: يك خانم پنه لوپه هم كه مثل برج زهر مار بود، آن دور و برها پلاس بود و هر بار رد مي‌شد، يك غري هم مي‌زد و قسمت هيجان كار را هم رديف مي‌كرد، چون قرار نبود دار و دستة ممول را ببيند. آدم كوتوله‌هايي كه از سيارة «دريرورو» آماده بودند و ممول‌شان جذب صداي پيانوي دختر مهربان شد و پايشان به خانه او باز شد.

اسكار: از اين بچه پولدارها كه دلشان مي‌خواهند اداي اليورتويست را در بياورند، هميشه هم شلخته و گيج هستند تا جذاب‌تر شوند. جليقة جيب‌دار مي‌پوشند و تو اتاق‌هايشان پر از كتاب است و هميشه هم يك دوربين همراهشان است. اسكار با دختر مهربان رابطة افلاطوني داشت.

جهانگرد: راجع به او صفحه‌ها مي‌شود نوشت. هيچ‌وقت دهانش معلوم نبود، يك دگمة گنده هم قد پالتويش بود. او مرد سفر بود. هميشه يا داشت مي‌آمد و يا داشت مي‌رفت. موهايش با آدم حرف مي‌زدند. همان موهايي كه چشم‌هاي درشتش از زير آن‌ها معلوم بود. دستكش دست مي‌كرد و مثل همة مسافرها مرموز بود.

پدربزرگ: يك استثناي عصيانگر در قاعدة ابروهاي اين كارتون. ابروهايش رويِ ابروهاي عمو جغد شاخدار را هم كم كرده بود. فلفل نمكي حرف مي‌زد. مويش و ابروهايش مثل برف سفيد بودند. حرفش، حرف اول مملكت بود. پالتوي بامزه‌اي هم مي‌پوشيد در ضمن ممول و بچه‌ها هم ازش حساب مي‌بردند و حرفش را زمين نمي‌زدند.

یاشار و تندپا: بچه‌هاي شعبده باز كوتوله‌ها. ياشار كوچيكه بود و همان بامزهه كه چشم نداشت و شبيه نوزادها بود. موي دماغ تندپا، برادر بزرگ‌ترش بود كه هميشه دنبال ممول راه مي‌افتاد و شيطان بود و سر به هوا و دنبال دردسر و در ضمن همة «ر»‌ها را «ل» مي‌گفت: دختل مهلبون.

ممول: همه خوبي‌اش به عروسكي بودنش بود. خوردني‌تر از همه بود. دست‌هاي تپل و سفيد و نرم. لپ‌هاي سرخ صورتي رنگ. موهاي طلايي فر و پف كرده.

بچة اهل دلي بود. با معرفت و مهربان. اهل وجدان درد و عاطفه و اين چيزها. يادش به‌خير هميشه شلواركش از زير پيرهنش مي‌زد بيرون.

پاشا: «گري كوپر» دوران بود. بچه خوش‌تيپ تا جايي كه گاهي باعث سرخ شدن لپ‌هاي ممول مي‌شد، البته ممول هم بلد بود حالش را به جايش بگيرد.                      

فاطمه عبدلي   منبع : هفته نامه همشهری جوان ویژه کارتونهای دوران کودکی ما

یکی دیگر از رازهای دوبله مثلث عشقی اسکار با دختر مهربون و گریس بود. که با معرفی گریس بعنوان خواهر اسکار در دوبله یکی از ضلعهای این مثلث حذف شد . شخصیت گریس از جذابترین و پر طرفدارترین کاراکترهای این کارتون زیبا بود و فکر میکنم حسادت گریس به دختر مهربان بخاطر این بوده که دختر مهربون رو رقیب عشقی خودش می دونسته . اگرچه حذفیات این کارتون بسیار زیاد است اما دوبله زیبای این کارتون تمامی کاستیها را جبران کرده است. دوبله شیرین و ماندگار این کارتون به یاد ماندنی و خاطره انگیز است.

منتظر کمک دوستان برای تکمیل اسامی گویندگان این کارتون زیبا هستم .   با سپاس از همه دوستان

سرزمین کوچولوها


امیرهوشنگ قطعه‌ای سرپرست گویندگان
رزیتا یاراحمدی ممول
مهوش افشاری دختر مهربون
امیر صمصامی اسکار
فاطمه نیرومند گریس
جواد پزشکیان پدربزرگ لیتل
فاطمه برزوئی عمه سارا
پرویز ربیعی جهانگرد
زهرا آقارضا خانم پنه لوپه و مدیر مدرسه شبانه روزی
محمد یاراحمدی شعبده‌باز
شوکت‌الملوک حجت تندپا
فریبا رمضان‌پور آرام
فریبا شاهین‌مقدم پاشا

در تکمیل صحبت های شما

یکی یاشار که اصلا همچین اسمی نداشتیم برادر تندپا آرام بود که پسر کوچولو با لباس زرد بود

موهاش همیشه رو چشاش بود و کمتر جائی میشد چشماش رو دید

دوتا منگوله شبیه گردنبند رو گردنش بود که شخصیتش رو زیباتر میساخت گویندگی خانم رمضان پور

هم بروی این شخصیت عالی بود

لباس تند پا و ارام با ممول و پاشا فرق داشت

در مورد اسامی اصلی این کارتون

ممول Memoru

تندپا Rupangu

پاشا Popitto

آرام Pea

در مورد کارتون بازم مینویسم

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشن  Autíčko s červeným srdcem

.

محصول چکوسلواکی در سال 1987

این فیلم یک سریال انیمیشن - شامل هفت قسمت 7 دقیقه ای کارگردان : Milada Kačenová - درباره دوستی یک پسر بچه با ماشن کوچک خود است .

.

video adress :

https://www.y o utube.com/watch?v=5oGzRAaYWEA

.

.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشن قصه هایی برای کودکان

.

با نام اصلی  Just So Stories محصول بریتانیا در سال 1983

این فیلم، یک سریال انیمیشن به کارگردانی خانم شیلا گِرِببِر است - Sheila Graber، از آثار دیگر ایشان، می توان به انیمیشن ماجراهای آقا خرسه، 1975.Paddington اشاره نمود - و بر اساس کتابی به همین عنوان، Just So Stories for Little Children نوشته نویسنده شهیر انگلیسی رادیارد کیپلینگ، Rudyard Kipling میباشد که در سال 1902 منتشر شد . موضوعات این انیمیشن که در آن برای ایجاد تفاوت میان حیوانات، بسیار داستان پردازی شده است؛ جز آثار شناخته شده کیپلینگ میباشد .

در این قصه ها معمولاً یک حیوان خاص با دخالت انسان یا عامل خارجی، دچار تغییر وضعیت در شکل ظاهری می گردد . مانند نهنگ که در اثر ورود قایق دیگر نمی تواند موجودات بزرگ را شکار کند . یا پلنگ که خالهای سیاه بدست می آورد . همچنین شتر که برای مجازاتِ فرار از کار؛ کوهان دار میشود و کانگرو که صاحب پاهای نیرومند عقب و دم بلند میگردد . از این داستانها چند نسخه انیمیشن و چندین کتاب صوتی منتشر شده است .

 

برخی از این داستانها شامل :

چرا نهنگهای بزرگ تنها طعمه های کوچک را میخورند ؟

چگونه شتر کوهان دار شد ؟

چگونه کرگدن صاحب پوستی کلفت شد ؟

چگونه خرطوم فیل بلند شد ؟

چگونه الفبا ساخته شدند ؟

چگونه خرچنگ، از یک حیوان بزرگ به یک موجود کوچک تغییر یافت ؟

.

.

.

جوزف رادیارد کیپلینگ، Rudyard Kipling متولد بمبئی 30 دسامبر 1865 تا 18 ژانویه 1936 : نویسنده انگلیسی - با اصالت هندی - دارای داستانهای کوتاه، شاعر و رمان نویس . هنگامی که پنج ساله بود؛ توسط خانواده اش از بمبئی به انگلستان نقل مکان کرد . او یکی از محبوب ترین نویسندگان انگلستان در نثر بوده است و دارای داستانها، اشعار مختلف و نیز قصه هایی برای کودکان میباشد . از آثار مهم کیپلینگ میتوان به داستان کتاب جنگل (1894)، کیم (1901) و تعداد زیادی قصه های کوتاه، از جمله، مردی که میخواست پادشاه گردد (1888) اشاره نمود . کتاب های کودکان او جز آثار ماندنی ادبیات کلاسیک کودکان؛ محسوب میشود و از او به عنوان یک مبتکر عمده در هنر داستان نویسی کوتاه، یاد میگردد . وی در سال 1907 موفق به دریافت جایزه نوبل ادبی گردید . Kipling-wikipedia

.

video adress :

https://www.y o utube.com/watch?v=VAP41I39MbM

https://www.y o utube.com/watch?v=rfg7e982UZM

.

.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشن ماجراهای سگ شطرنجی

.

با نام اصلی Piesek w kratkę محصول لهستان درسال 1968

این فیلم یک انیمیشن 6 قسمتی - با زمان 8 تا ده دقیقه - ساخته Sophie Ołdak میباشد . در این فیلم هم از بازیگران و هم از عروسک استفاده شده است و کاراکتر آن یک سگ عروسکی شطرنجی است که در اتاق بچه ها حضور دارد و اشیا و اتفاقات پیرامون همگی برایش تازگی دارد .

.

video adress :

https://www.y o utube.com/watch?v=-b9HyfENc84

.

.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

.

انیمیشن قصه های افسانه ای سرخ پوستان

.

محصول چکوسلواکی در سال 1982

این فیلم یک سریال انیمیشن - شامل 21 قسمت 8 دقیقه ای - با داستانی درباره سرزمین سرخ پوستان است که در آن دختر بچه ای بنام ستاره و پسر بچه ای بنام پَر عقاب با ماجراهای آن همراه میشوند .

پسر تبدیل به یک قهرمان میشود؛ هنگامی که ستاره را از چنگال کرکس نجات میدهد، با گاو میش مبارزه میکند، آب حیات بخش را برای رییس قبیله به ارمغان می آورد و با جادوگر بدجنس و غول میجنگد .

.


.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشن  Ma ipes Fík

.

این فیلم، یک سریال 13 قسمتی - با زمان هر قسمت 7 دقیقه - درباره ماجراهای یک دختر بچه و سگ بزرگ او است .

روزی پدر برای دختر بچه، سگ کوچولویی را می آورد . اما او خیلی سریع بزرگ میشود و ...


.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشن قصه های ویلو

.

با نام اصلی  Willo The Wisp محصول استودیو نیکلاس کارتون فیلمس، Nicholas Cartoon Films انگلستان در سال 1981

این  فیلم، یک سریال انیمیشن نوشته و ساخته نیک اسپارگو، Nick Spargo و شامل 26 قسمت 5 دقیقه ای است که داستان آن جایی در جنگل دُویلی وود، Doyley Woods در آکسفورد شایِر، Oxfordshire اتفاق می افتد . موضوع آن در مورد گروهی از ساکنان این جنگل است که در آن، شبحی آبی رنگ داستانهایی را درباره خود و ساکنان عجیب آن بازگو می کند .

اولین بار در سال 1975 از کاراکتر اصلی این فیلم که از افسانه های فلکور شمال اروپا اقتباس شده است؛ جهت ساخت بک انیمیشن آموزشی برای شرکت برِتِش گَس انگلستان، British Gas استفاده گردید . در سال 1981 مجموعه جدیدی با نام Willo The Wisp در شبکه بی بی سی پخش شد و در سال 2005 بیست و شش قسمت دیگر برای آن ساخته گردید .

 برخی کاراکترهای سریال شامل :

 ویلو، Willo : هاله و شبح آبی رنگ با بینی دراز که راوی قصه است و کاراکتر او اشاره به نور شَبه مانند - روشنایی کاذب و گمراه کننده شبانه میان باتلاق ها - در فرهنگ عامه دارد .

مِیْوِِس کِرُوت، Mavis Cruet : یک پری چاق و دست و پا چلفتی که چندان در به کار بردن جادو ماهر نیست و دارای قدرت جادویی ناهمانگ است .

اِدنا، Evil Edna : جادوگر زشت رو در ظاهر یک تلوزیون که میتواند حرکت و صحبت  کند . او قادر است با تاباندن لیزر از آنتن های خود دیگران را تغییر شکل دهد .

گربه پر افاده ای بنام کارواش، Carwash

یک کرم ابریشم بنام آرتور، Arthur

پرنده کوچکی با نام تُوِت، Twit 

مُوگ، MOOG : موجودی شبیه سگ که قادر نیست خودش را بشناسد .

آرگِنات ها، Argonauts : کاشفان فضا با سفینه قارچی شکل . آنها موجوداتی عجیب هستند که اطراف یک قارچ پرواز میکنند .

.

همچنین برخی دیگر از کاراکترهای فیلم شامل :

یک هنگ از سربازان اسباب بازی، کوتوله ها، یک کرم با هوش که علاقه مفرطی به خواندن کتاب دارد، یک خفاش و یک موجود هیولا شکل که در ابتدا با عنوان شاهزاده هامبارت، Prince Humbart زندگی میکرد اما در اثر جادوی اِدنا - هنگام که با دوچرخه به او برخورد میکند - تبدیل به موجودی زشت با قدمهای کج و ناهمگون میشود .

.

.

video adress :

https://www.y o utube.com/watch?v=olVCjqbjqWo

https://www.y o utube.com/watch?v=v9NSvwM2qf8

.

.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشن آقای رُسی

.

با نام اصلی Mr. Rossi محصول ایتالیا در سال 1960 تا 1978

آقای رُسی یک شخصیت کارتونی است که توسط انیماتوریست برجسته ایتالیایی بِرونو بوتسِتو، Bruno Bozzetto به دنیای انیمیشن معرفی شد . او برای اولین بار در چند فیلم کوتاهِ ده دقیقه ای نمایش داده شد و در طی 15 سال از این کاراکتر کارتونی هفت مجموعه، سه فیلم بلند و یازده اپیزود کوتاه ساخته گردید .

نام این شخصیت رُسی، Rossi است که در ایتالیا نامی رایج است و به این موضوع اشاره دارد که او یک فرد عادی است که میتواند هر کسی باشد . در این فیلمها، گاه رُسی همراه با سگی بنام  هارولد، Harold دیده میشود . هنگامی که او تنها بود و در زندگی غمگین بنظر میرسید؛ با سگ همسایه خود که می توانست با او صحبت کند؛ دوست میشود و در ادامه، یک جادوگر هر آنچه که آرزو میکنند را برآورده می سازد؛ در جاییکه آنها بسیاری از ماجراهای هیجان انگیز را تجربه میکنند ...

برخی فیلمها شامل :

آقای رُسی در اردو 1970، آقای رُسی در جستجوی خوشبختی 1976، تعطیلات آقای رُسی 1978

.

kurt steiner

سرزمین کوچولوها

ممول جز خاطرات کودکی دهه ی 70 هست داستان رابطه ی دختری بنام ماریل با گروهی از آدم کوچولوهاست

تو این کارتون قسمت هایی از حرکات موزون آدم کوچولو ها در بعضی قسمتها سانسور و در بعضی پخش میشد

از قسمتهای جنجالی این کارتون میشه به قرار ملاقات ممول و اسکار (قسمت 22) اشاره کرد که سعی میشد یک قرار عادی جلوه داده بشه ولی در اصل فراتر از این حرفها بود ممول خودش به اصطلاح آرایش میکنه و سعی میکنه یاد بگیره در این قرار باید چطور رفتارکنه

اعضای دهکده آدم کوچولوها بهش تبریک میگن و موقع رفتن اونو بدرقه میکنن ولی درآخر قرار اونی که باید میشد نشد و دلیلی شد تا این قسمت قابل پخش بشه

از نکات دیگه ای که در این کارتون بود سانسور صحنه های پیانو زدن دختر مهربان و گریس بود که مسئله ای عادی در صداسیماست

در قسمت اول صدای عمه سارا با گویندگی خانم فاطمه برزوئی شکل متفاوتی داشت به نظرم خوب نبود ولی در قسمت های بعدی صحبتش بهتر شد

تندپا که واقعا دوبله اش عالی و بامزه بود , صدای آرام با گویندگی خانم رمضانپور هم عالی بود ولی گاهی در بعضی قسمتها چون دیالوگ کوتاهی داشت شخص دیگه ای به جاش صحبت میکرد در کل دوبله ی این کارتون عالی بود

شخصیت بامزه و دوست داشتنی این کارتون به نظر من همین دو برادر شیطون تندپا و آرام بود

پوتوپوکو را هم یادتون هست؟ آخرش نفهمیدیم این چیه

همیشه یا زیرپا بود یا گوش میداد معمولا کنار ممول میخوابید

گفت ما گوسفندارو میشمریم تا خوابمون ببره ،ممول گفت ما گوسفند نداریم پوتوپوکو داریم.یه دونه پوتوپوکو،دو دونه پوتوپوکو...

میسا اون دختر خیاط و آقای دانشمند که بهم علاقه داشتند

آقای لیتل پدربزرگ ممول وقتی ریش هاشو بزنه!!

کلیپ کوتاه از قسمت 12 ممول

"وقتی دختر مهربون از شغل پدر تندپا آرام میپرسه...!!"

http://s4.picofile.com/file/8170937842/M...p.avi.html

یه کلیپ دیگه از چندین قسمت ممول با محوریت کارکتر  آرام 

http://www.y o u t u b e . c o m/watch?v=SkSACPUVEnI

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشن لاینِس شیردل

.

با نام اصلی  Linus the Lionhearted محصول آمریکا در سال 1964 تا 1969

این فیلم یک سریال کارتونی- شامل دو فصل و 39 قسمت - با جنبه های تبلیغاتی برای غذاهای حاوی غلات است که اولین بار توسط موسسه تبلیغاتی اِد گِرِیام، Ed Graham در سال 1959 طراحی شد - برخی تبلیغات شامل سکانس آمدن شیر، هنگام صرف صبحانه بچه ها و یا هجوم حیوانات جنگل و عبورشان از لاینِس شیردل با شنیدن نام محصولات شرکت  -

موضوع این انیمیشن، درباره ماجراهای یک شیر و دوستانش در جنگل میباشد . کاراکتر اصلی آن در ابتدا برای برنامه های تبلیغی ترویج غلات از کمپانی پُست سِری یالس، Post Cereals ساخته شده بود و با محبوبیت یافتن آن، یک سریال کارتونی با حمایت این شرکت ساخته گردید . اما در سال 1969 با قوانین جدید کمیسیون ارتباطات فدرال - Federal Communications Commission، سازمان مستقل برای تنظیم ارتباطات ایالتی از طریق رادیو، تلوزیون و سایر رسانه ها - مبنی بر اینکه شخصیتهای کارتونی نباید در تبلیغات همان برنامه شرکت کنند؛ شبکه ABC که نمایش مجموعه را بر عهده داشت؛ مجبور به لغو پخش آن شد .

در این مجموعه لاینِس، Linus شیری مهربان است که سلطان جنگلی مملو از کاراکترهای عجیب، مانند یک کانگرو سرحال و با نشاط بنام دِنی Dinny Kangaroo، یک سوسمار، پرنده ای بنام بِلی Billie Bird و همچنین یک پرنده باقرقره بنام ساشا، Sasha است .این سریال از پنج قسمت کوتاه تشکیل شده است .

بخش اول مربوط است به ماجراهای لاینِس، سلطان حیوانات

.

دومین بخش، ماجراهای یک پستچی بنام Lovable Truly است .


 

او یک پست چی است که در حین کار، بیشتر وقتش را صرف محافظت از سگ خود برای مصون نگه داشتنش از یک مامور جمع آوری سگهای ولگرد میکند .

.

قسمت سوم برنامه، اختصاص به ماجراهای خرس قندی دارد، Sugar Bear

در هر قسمت از مجموعه خرس قندی تلاش میکند تا با گول زدن یک جادوگر خوب، Granny Goodwitch از او صبحانه رایگان، شامل غلات ترد و شیرین بگیرد - سکانس تبلیغی فیلم -

اگر چه بانوی پیر، از جادو برای ایجاد موانع بر سر راه خرس قندی استفاده میکند - مانند قرار دادن خانه در بالای برج و یا رفتن به فضا - اما همگی آنها ناموفق است و او در حال خواندن آواز، از موانع میگذرد و غذای خود را بدست می آورد . دیگر شخصیتها این بخش شامل یک گرگ کند ذهن و  ماروین - Marvin، جادوگر شریر - میباشد .

.

قسمت چهارم، انیمیشن کاراتری بنام رُری راکن، Rory Raccoon میباشد .

او از مزرعه ذرت در برابر حمله کلاغها - بخصوص کِلادی یِس، Claudius Crow محافظت میکند و برای محصولات کمپانی عامل امنیت است .

.

و آخرین انیمیشن، مربوط است به فیلم کارتونی سو های، So-Hi

که کلیشه از یک پسر چینی است و برنامه او در قالب افسانه های قدیمی نمایش داده میشود  - مانند قصه بلبل و حاکم - در  پایان آن از کودکان این سوال پرسیده میشود که بنظر شما نتیجه اخلاقی داستان چه بوده است و در ادامه پاسخی طنز به آن داده میشود .

.

.

video adress :

https://www.y o utube.com/watch?v=KOyVjLyjezc

.

.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

انیمیشن مرغابی پر آبی از فیلمهای تلوزیونی است که در دهه 70 میلادی برای کودکان ساخته گردید . داستان این فیلم که آمیخته با مفاهیم ارزشمند زندگی است، در طبیعت زیبا رقم می خورد و با موسیقی و صدای گرم راوی همراه است - گوینده، جناب آقای هوشنگ لطیف پور -  آنجا که، تلاش مرغابی برای به ثمر رساندن تخم ها با شکار صیادان بی نتیجه میمانَد و کاج بلند قامت با شاخساری بلند و استوار؛ چتری برای پرنده مادر می گردد ... ]

.

.

انیمیشن مرغابی پر آبی

.

با نام اصلی  Kačička Modropierko محصول چکوسلواکی در سال 1977

.

این فیلم یک انیمیشن بلند داستانی با مدت زمان 26 دقیقه - کارگردان : Ivan Renč، موسیقی : Luboš Fišer - میباشد .

موضوع آن داستانی شاعرانه درباره یک مرغابی مادر است که تلاش میکند تخم های خود را از گزند صیادان دور نگه دارد . اما این تلاش در سه نوبت ناموفق است . هنگامی که مرغابی لانه خود را در مرغزار، برکه و بر روی درخت بید میسازد؛ تخمهای او به ترتیب شکار خارپشت، سمور آبی و راسو میگردند و او هر بار با غم از دست دادن جوجه ها، به ناچار تا فصل تخم گذاری بعد صبر میکند .  زمانیکه مرغابی سرانجام آشیان خود را بر بالای صنوبری بلند قامت قرار میدهد؛ او با شاخه های بلند و استوار خود مهاجمین - شاهین و کلاغها - را دور میکند . تا آن هنگام که با بیرون آمدن اولین جوجه ها، آنها می توانند همراه مادر رهسپار برکه شوند؛ جاییکه مرغابی قدر شناس درخت بیدفاع را از خطر سگ آبی محفوظ نگه میدارد .

.

.

video adress :

https://www.y o utube.com/watch?v=RAQcDAdQ-po

https://www.y o utube.com/watch?v=sDDnAUGHgvQ

موسیقی : http://s4.picofile.com/file/8171577976/K...o.mp3.html

.

.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

.

انیمیشن بولی     

.

با نام اصلی  Bouli محصول فرانسه در سال 1989

این فیلم یک سریال انیمیشن شامل سه فصل و 114 قسمت به کارگردانی دنیس اُلویِری - اُل وی یِری، Denis Olivieri - میباشد .

موضوع آن درباره یک آدم برفی کوچولو بنام بُولی و دوستانش است که بعد از ذوب شدنشان، دوباره توسط جادوی ماه زندگی تازه ای را بدست می آورند . درحالیکه جادو، آنها را از ذوب شدن مجدد حفظ میکند؛ همگی در روستایی زیبا و پنهان در میان جنگل زندگی را با شادمانی سپری میکنند .

بولی دوست دارد بخندد و شادی را برای همه به ارمغان آورد . او بازی های جدیدی اختراع می کند و از آنجا که نمی تواند ذوب شود؛ قادر است از مکانهای مختلف حتی با آب و هوای گرم دیدن کند . هدف اصلی او این است که به همه خوبی کند . لبخند بزند و به سایرین کمک کند . او بسیار کنجکاو و بازیگوش است و خانواده و دوستان خود را در ماجراهای خنده دار و مختلف فیلم راهنمایی میکند .

تمامی دوستان بولی دارای شخصیت هایی دوست داشتنی اند که به راحتی برای کودکان قابل شناسایی میباشند . مانند : دریانورد، فوتبالیست، تنیسور، تاجر و آشپز

.

.

video adress :

https://www.y o utube.com/watch?v=Vw0qju7XYKI

.

.

kurt steiner

به نام خدا

و با سلام به دوستان کافه کلاسیک  

.

با یادی از چند انیمیشن زیبای پخش شده در سالهای اخیر پستهای انیمیشن خود را در این بخش به پایان میرسانم .


انیمیشن بلک و مورتیمر

با نام اصلی Les Aventures de Blake et Mortimer محصول فرانسه و بلژیک در سال 1997

این فیلم یک انیمیشن پلیسی - معمایی شامل 12 قسمت و یک سری کمیک استریپ بلژیکی شبیه به ماجراهای تن تن است که ابتدا توسط ادگار جاکوبز، Edgar P. Jacobs در سال 1946 در مجله‌ های بلژیکی چاپ شد و مورد توجه قرار گرفت .

شخصیت اول این داستان‌ها فیلیپ مورتیمر، Philip Mortimer دانشمند بریتانیایی و فرانسیس بلیک، Captain Francis Blake جاسوس ام‌ آی 5 است . ضد قهرمان داستان نیز فردی به نام اولریک، Colonel Olrik میباشد .

بلیک و مورتیمر گاهی اوقات مشترکاً در یک خانه زندگی می کنند - تقریباً به شیوه شرلوک هلمز و دکتر واتسون و یا تن تن و کاپیتان هادوک - آنها معمولاً در ماجراهای زیرزمینی درگیر میشوند و تا پایان یافتن و آزادی در آن تلاش میکنند . در این مجموعه غالباً زمانی که ماجرایی آغاز می شود؛ برخی از رویدادهای مهم اما نهان قصه صورت گرفته است و در مقابل آنها اورلیک با نقشه های شیطانی است - با علامت M زرد رنگ در یک دایره زرد به عنوان یک امضا -

.

انیمیشن کاراگاه کوالا - آرچیبالد یک کوالا -

با نام اصلی Archibald the Koala محصول مشترک فرانسه و استرالیا در سال 1998

این انیمیشن، یک سریال 52 قسمتی - هر قسمت با زمان 13 دقیقه - است که توسط کمپانی ملیمِجس، Millimages و با همکاری شرکت هیت اینترتیمنت، HiT Entertainment در دو نسخه فرانسوی و انگلیسی تهیه شده‌است .

داستانهای این مجموعه تلویزیونی در جزیرهٔ دور افتاده‌ای به نام رِست اَپ - Rastepappe به فرانسه، قاستی پاپ - که ساکنینش کوالاها و گورکنها هستند؛ اتفاق می‌افتد . ساکنین این جزیره علاوه بر کاراگاه کوالا، شخصیت‌هایی مانند شهردار، مخترعی ناامید و نقاشی برجسته هستند . در این مجموعه مسایل و مشکلات سخت و عجیبی برای کاراگاه کوالا اتفاق می‌افتد که با ذکاوت و سختکوشی آنها را حل می‌کند و به همین خاطر او در بین افراد جزیره مورد اعتماد است .

کاراکترهای دیگر مجموعه شامل آرشیدوک، Archduke شهردار شهر - جولی، Miss Julie معلم مدرسه و ستاره شناس - سوفلی، Soufflé آشپز جزیره - ادیسون، Edison مخترع - ماری، Marie معمار و نقاش و ... میباشد .

.

انیمیشن سگ های آبی

.

با نام اصلی The Angry Beavers محصول آمریکا در سال 1997

سگهای آبی یک سریال انیمیشن کمیک و طنز است که شامل 4 فصل و مجموعاً 63 قسمت میباشد . موضوع آن درباره دو سگ آبی است که خانه خود را برای کسب تجربه ترک کرده اند و اکنون دو برادر در خانه جدید خود در دریاچه ای میان جنگل زندگی میکنند . برادر کوچکتر دگِت - Daggett با چهار دقیقه اختلافِ سن - عصبی، پرهیجان و کمی نادان است و برادر بزرگتر نوربرت، Norbert اما باهوش با اعتماد بنفس و با عادت به انجام شاهکارهای بزرگ مهندسی، بی عیب و نقص و بدون توضیح است . او نسبت به برادر خود بسیار مهربان میباشد .

.

انیمیشن بچه فُک های کوچولو

.

با نام اصلی Igloo-Gloo محصول سال 2004

این سریال که برای کودکان خردسال ساخته شده است؛ درباره دو نوزاد فُک دریایی به نام های برفدانه، Snowflake و گوله برف، Snowball است که در یک خانه برفی جایی دور دست در قطب شمال زندگی میکنند . در هر قسمت از سریال، یک شی از آسمان پایین می افتد . مانند سبد، تخم مرغ، جوراب، کلید و گلدان گل و بچه فک ها سعی در فهمیدن آن شی میکنند .

.

.

kurt steiner

به نام خدا

با سلام خدمت دوستان و عزیزان 

.

 

به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است ...

.

هر آمدنی به ناچار، رفتنی را بدنبال خواهد داشت . اولین بار که در جستوی چند فیلم و انیمیشن به این کافه سر زدم؛ فکر نمیکردم روزی پستهایی را در این انجمن قرار میدهم و به این لحاظ از مدیران محترمِ سایت تشکر میکنم که این فضا را برای علاقه مندان به سینما مهیا نموده اند . خوشحال هستم که مدتی را با دوستان و اعضای محترم کافه کلاسیک سپری کردم و از مطالب و پستهای زیبایشان بهره بردم . در این ایام با مرور فیلمها، انیمیشنها و ... خاطرات بسیاری از گذشته زنده شدند و بجاست که از کلیه دوستان گرامی قدردانی نمایم .

.

Варежка: The Mitten، محصول روسیه 1967 : داستان دختربچه ای که مادر به او اجازه آوردن سگ کوچولویش به خانه را نمیدهد و ...

متاسفانه با پایان یافتن یک دوره فراغت، فرصت جستجو ها پایان یافته و زمان خداحافظی با عزیزان کافه فرا رسیده است . چه بسا برای ادامه سفر، رهگذران مجبور به ترک ماوا میشوند؛ هر چند مسافران خسته دیگر می آیند و چراغ کافه همچنان پر فروغ خواهد ماند .

در این تالار افراد زیادی برای یافتن قطعات گمشده خاطراتشان تلاش کردند که به عنوان یک کاربر و عضو عادی انجمن از همگی آنها سپاسگزار هستم . امیدوارم روزی تمام برنامه های خاطره انگیز گذشته که بخشی از گنجینه های کودکی مان هستند؛ در همین انجمن معرفی شوند .

.

افسانه ماهیگیر و ماهی طلایی : The Fisherman and the Goldfish محصول روسیه در سال 1950

در این مدت تعداد بسیار زیادی استدیو و فیلم در دیتابیس ها، فرومها و لیستهای انیمیشن در کشورهای مختلف دنیا مورد جستجو قرار گرفتند و حاصل پستهایی شد که جز تعدادی اندک، بقیه برای اولین بار در فروم های انیمیشن معرفی میشدند - همانند آنچه که دوستان در گذشته انجام دادند و باید اذعان کرد؛ به لحاظ اینکه این انجمن، یک فروم مختص به انیمیشن نیست؛ لذا توقع و انتظار چندانی برای پیشرفت در این مسیر وجود ندارد . هر چند در گذشته کاربران با حوصله، تلاش و ذوقی مثال زدنی در این راه فعالیتهای چشم گیر داشته اند .

.

Ako zajac prekabátil lenivého horár چگونه خرگوش تنبل، جنگلبان شد ؟ محصول روسیه در سال 1985

متاسفانه، در مورد تعداد زیادی از فیلمها، تا کنون نشان و اثری یافت نگردیده است که از مهمترین علتهای آن، نبود آرشیوهای جامع فیلمهای انیمیشن، تعطیلی و یا عدم فعالیت استدیو های قدیمی و نیز عدم  اجازه معرفی و پخش آثار قدیمی از سوی مولفین اثر میباشد .

.

 Где я его видел او را کجا دیده ام ؟ محصول روسیه در سال 1965

در این پست، علاوه بر مواردی که دوستان یادآوری نموده اند و یا فیلم هایی که در فروم های مختلف انیمیشن، لیست شده اند؛ مانند :

آزمون پَر، چه کسی قوی تر است ؟ - افسانه دو دلاور -

دنیای سوزی

ژوپی

.

Оранжевое горлышко محصول روسیه در سال 1954 : داستان دو جفت کبک که می خواهند جوجه هایشان را از شاهین دور نگه دارند .

آدمک چراغ راهنمایی

خرسک مو فرفری آبی رنگ

Plonsters، محصول آلمان در سال 1987 : ماجراهای سرگرم کننده سه کاراکتر خمیری متحرک

.

این موارد، اضافه می گردند :

سریال آموزشی برای کودکان درباره مزرعه، دام و پشم چینی - مانند سریال سرها و دمها - با ترکیبی از فیلم، انیمیشن و موسیقی محلی - و یک کاراکتر کارتونیِ قوچ که مابین برنامه، شخصیت کارتونی فیلم را دنبال میکرد .

سریال کارتونی زیبای خانواده پنگوئن ها و کلبه برفی - پخش شده از برنامه کودکان شبکه دوم سیما با قسمت بیاد ماندنیِ برج برفی -

سریال استاپ موشن ماجراهای خیاط باشی و سریال استاپ موشن چراغ نفتی - که با فیتیله بزرگ خود به کمک حیوانات جنگل می آمد - هر دو مجموعه در اوایل دهه هفتاد، جمعه ها از برنامه کودکان شبکه یک سیما پخش گردیدند .

سریال کارتونی درباره داستانها و قصه های یک کتاب که شخصیت جادوگر فیلم در پشت جلد آن زندگی میکرد .

.

1962-1964،ToucheTurtle Dum Dum  ابتداً پخش در برنامه هانا باربرا،

Atom ant 1965 to 1968

pixie and dixie and mr jinks 1958 to 1961  ابتداً پخش در سریال هاکلبری هاند

سریال استاپ موشن گرگ تنبل - از اروپای شرقی - که بینظم و شلخته بود . او با اتومییلی که دائماً خراب میشد؛ بیرون میرفت و دو بچه خرس زرنگ و منضبط که در همسایگی او زندگی میکردند؛ سعی در اصلاح او داشتند .

سریال کارتونی، درباره بچه ای که آرزوهایش توسط شخصیت جادویی فیلم بر آورده می شد . در این فیلم کودک همیشه با بهانه گیری چیزی را طلب میکرد و در روز بعد آرزویش محقق می شد . در یک قسمت از فیلم او شیرینی را دوست دارد و می خواهد همه چیز در دنیا شیرین باشد . اما وقتی این رویا، رنگ واقعی بخود گرفته و او به هر چیزی که دست میزند؛ به درختان، به اشیا، به آب و ... تبدیل به شیرینی میشود؛ از کار خود پشیمان شده و آرزو می کند؛ ای کاش همه چیز به شکل اول خود باز گردد .

.

Федя Зайцев، آقای فئودور زایتسف، محصول روسیه در سال 1948، پسری که روی دیوارهای کلاس نقاشی یک آدمک را میکشید . یک روز وقتی به خانه برمیگردد؛ متوجه میشود؛ تمام اسباب بازی هایش او را ترک کرده اند .

انیمیشن زیبای لطفاً بوق نزنید، آرشیمات خوابیده : درباره مرد غارنشین و غول پیکری که با صدای کارگرانی که مشغول کشیدن جاده از میان جنگل بودند؛ بعد از مدتهای طولانی بیدار میشود و از اتفاقات جدید تعجب میکند .

فیلم سینمایی کارتونی درباره موشی که با خوردن مواد شیمیایی بزرگ میشود و زندگی اش دچار تغییر میگردد .

.

weathcliff and dingbat، محصول انگلستان در سال 1980 : سریال کارتونی درباره داستانهای خنده دار یک گربه که در دهه شصت پخش میشد .

.

انیمیشن موش و گربه فضانورد، در سکانس اول فیلم، آن دو در یک اتاق بسته در حال تعقیب و گریز هستند . در ادامه قصه ابتدا گربه، سپس موش و بعد از همه خرگوش به نوبت به فضا فرستاده میشوند . هنگام بازگشت، آنها با لباسهای رسمی و هیاهو مورد استقبال قرار می گیرند و هر کدام شان دچار خودبینی میشوند . اما وقتی می بینند کاراکتر بعدی هم به فضا میرود؛ از حسادت و خشم لباسهای خود را پاره میکنند و در انتهای فیلم باز همان شخصیتهای سابق هستند .

.

Паровозик из Ромашкова، قطاری از روماشکووُ محصول روسیه در سال 1967، درباره قطاری مهربان که بچه ها را از ایستگاه رومنشکوو جابجا میکند . او عاشق طبیعت است .

انیمیشن فیل کوچولوی کنجکاو، او بدنبال سولات خود و یافتن برف به قطب سفر میکند و بلاخره برف را می بیند . اما باز سوالات دیگری برایش پیش می آید - چرا ماه هر شب، به یک شکل است ؟ چه کسی ماه رو دزدیده ؟

.

سریال زیبای ویکی ریس، 1970- 1968، Wacky Races که در دهه شصت از تلوزیون باز پخش شد و مملو از کارکترهای عجییب، شامل 23 کاراکتر مختلف از قبیل، گنگسترها - همراه لیموزین - پروفسور، گروهبان و دو سرباز، اژدها، روح، خون آشام - همراه نعش کش - عصر حجرها و ... همراه با اتومبیلهای مختلف در مسابقات اتومیبلرانی، شامل 11 مسابقه که از کارکترهای منفی Muttley و سگ او با سلاح های مخفی است 

انیمیشن آموزشی و بهداشتی، درباره سلامت دهان و دندان، آلودگی، مگس، پشه و میکروب و همینطور انیمیشن کرم دندان .

.

 SnooperAndBlabber 1959 and 1962، این انیمیشن ابتداً بعنوان بخشی از برنامه کوییک درا مک گرا ،Quick Draw McGraw، اسب هفت تیرکش، پخش میشد . 

و در پایان انیمیشنهای زاگرب فیلم، Zagreb film معمولاً این علامت نمایش داده میشد .

.

.

این چند پست، کاری بود از کورت اشتاینر فرمانده دسته دوازدهم چتر باز

با امید سلامتی و سعادت تمام کودکان این سرزمین، در اینجا با همه دوستان خداحافظی میکنم .

به لحاظ اینکه متاسفانه در این انجمن، آمار بازدیدکنندگان پست ها نامشخص است؛ ایمیل ذیل به جهت دریافت نظرات میهمانان عزیز - تا مدتی - فعال میباشد .

....

.

این چه صبحی است که خورشید بلند

همه ذرات فضا را به طلا رنگ زده است

شعفی، رویایی ... جان بی تاب مرا چنگ زده است

آسمان جامه فیروزه نشان تن کرده است

و زمین با گل عشق، دامن خویش مزین کرده است ...

- بخشی از دکلمه بهار -

.

ریمکسی زیبا، یادآور نوستالژی کودکی - برگرفته از موسیقی سنتی و قدیمی ایرلند، Green Sleeves :

http://s5.picofile.com/file/8145281250/C...a.mp3.html

.

.

If you climb the highest mountain  ---------------------------------------------------------- 

اگر شما از بلند ترین کوه صعود کنید

Cross the river deep------------------------------------------------------------------------

یا بخواهید از رودخانه ای عمیق گذر کنید  

Maybe you'll find it's never as easy  --------------------------------------------------------

شاید متوجه شوید که هرگز کار آسانی نیست

As it first appears, as it first appears  ------------------------------------------------------

آنطوری که اول بنظر میرسید

Just remember not to worry---------------------------------------------------------------

فقط به خاطر داشته باشید؛ نباید مضطرب گردید

Or get down at heart  ------------------------------------------------------------------------

یا قلبتان فرو ریزد

Never lose faith in positive thinking  --------------------------------------------------------

هرگز ایمانتان را در افکار مثبت خود از دست ندهید

You'll be amazed when you achieve  -------------------------------------------------------

شما شگفت زده خواهید شد؛ زمانی که دست یابید ...

All the things you start---------------------------------------------------------------------

به هر آنچه که برای بدست آوردنش؛ تلاش خود را آغاز کردید

all the things you start. So----------------------------------------------------------------

بنابر این ...

.


 


Chorus


 

.

Never, never, never give up even though the going's tough  ----------------------------

هرگز، تسلیم نشوید؛ حتی اگر مسیرتان ناهموار باشد

Don't stop trying, when you're tiring, and you're out of puff  ----------------------------

دست از تلاش برندارید؛ در زمانی که خسته شده اید و از نفس افتاده اید

No, never, never, never give up even though you're feeling rough  ---------------------

هرگز دست نکشید؛ حتی اگر ناهمواری ها را احساس می کنید  

If at first you don't succeed, never, never, never give up  -------------------------------

اگر در ابتدا موفق نشدید، هرگز، دست نکشید 

.

If at first you don't succeed, Then try and try again  -------------------------------------

اگر در ابتدا موفق نشدید، دوباره و دوباره سعی کنید

Nothing in life is ever as easy  --------------------------------------------------------------

هیچ چیز در زندگی آسان بدست نمی آید

But you get there in the end, get there in the end  ---------------------------------------

اما شما در پایان به نتیجه دست خواهید یافت

So blow your cares and woes behind you  ------------------------------------------------

بنابر این نگرانی ها و مشکلات را پشت سر نهید

Start a brand new day  ---------------------------------------------------------------------

و روزی جدید را شروع کنید

Nothing can stop you reaching your goal  -------------------------------------------------

هیچ چیز نمی تواند شما را از دستیابی به هدفتان باز دارد   

If you're determined, you can do it  -------------------------------------------------------

اگر شما به کاری مصمم باشید؛ میتوانید آنرا انجام دهید

You will find a way, you will find a way. So---------------------------------------------

شما حتماً راهی پیدا خواهید کرد؛ بنابر این



.

 

Chorus

 

.

Never, never, never give up even though the going's tough  -----------------------------

هرگز، تسلیم نشوید؛ حتی اگر مسیرتان ناهموار باشد

Don't stop trying, when you're tiring, and you're out of puff  ----------------------------

دست از تلاش برندارید؛ در زمانی که خسته شده اید و از نفس افتاده اید

No, never, never, never give up even though you're feeling rough  ---------------------

هرگز دست نکشید؛ حتی اگر ناهمواری ها را احساس می کنید  

If at first you don't succeed, never, never, never give up  -------------------------------

اگر در ابتدا موفق نشدید، هرگز، دست نکشید 





Some things seem impossible, answers hard to find  ------------------------------------

برخی چیزها، غیر ممکن بنظر میرسند و یافتن پاسخها، دشوار

No matter how improbable, you won't know until you try  -------------------------------

اما مهم نیست چقدر دور از ذهن است؛ تا زمانیکه سعی خود را نکنید؛ چیزی نخواهید دانست

You can do whatever you choose it just takes a little luck  -------------------------------

شما هر کاری که انتخاب کنید؛ قادر به انجام آن خواهید بود؛ تنها با اندکی شانس

So remember never, never, never give up  -----------------------------------------------

بنابر این به یاد داشته باشید هرگز، دست نکشید

.





Repeat Chorus twice


.

Never, never, never give up even though the going's tough  ----------------------------

هرگز، تسلیم نشوید؛ حتی اگر مسیرتان ناهموار باشد

Don't stop trying, when you're tiring, and you're out of puff  ----------------------------

دست از تلاش برندارید؛ در زمانی که خسته شده اید و از نفس افتاده اید

No, never, never, never give up even though you're feeling rough  ---------------------

هرگز دست نکشید؛ حتی  اگر ناهمواری ها را احساس می کنید  

If at first you don't succeed, never, never, never give up  -------------------------------

اگر در ابتدا موفق نشدید، هرگز تسلیم  نشوید





Never, never, never give up---------------------------------------------------------------

هرگز، هرگز، هرگز تسلیم نشوید

.

.

video adress :

http://www.4shared.com/video/KcJEncTmce/...r_Nev.html

.

.

kurt steiner

آقای kurt steiner

با تشکر از شما بخاطر مطالب مفیدتون

در بین کارتون های مختلفی که قرار میدید

امیدوارم یک روز کارتون قاصدک که هنوز بعد از این همه سال ناشناس مونده را هم بتونیم ببینیم علی رغم جستجوهای زیادی که دوستان برای یافتن این کارتون انجام دادن هنوز اطلاعاتی ازش نیس

ظاهرا این کارتون از آرشیو صداسیما حذف شده

به نظر من این کارتون اگر از خارج خریده شده باشه باید حتما تو اینترنت بشه پیداش کرد

و حتما کارتون معروفی بوده که ایران اونو خریده

تو سایتهای خارجی یکی گفت این کارتون ایرانیه {#smilies.confused}

اگر اطلاعات جدیدی در مورد این کارتون دارید حتما بگید

http://www.y o u t u b e . c o m/watch?v=ZSgRwiZyr5E

 

سلام به همه دوستان عزیز

مطالبی که دوستان به ویژه Kurt Steiner گرامی در این تالار نوشتند فوق العاده است .

کارتون هایدی در سال 1974 توسط Nippon Animation و Zuyio Eizo ژاپن ساخته شد .

خانم مژگان عظیمی هم هر چه تمام تر به جای هایدی صحبت کردند .

دنیای هایدی ، پدر بزرگ ، پیتر ، خال خالی ، برفی ، جوجو و بعدها کلارا در کوهای آلپ بی نظیر تصویر شده است .
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64
آدرس های مرجع