تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: اینترنت گردی ...
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

شبکه نمایش اخیراً در تلاش است تا قاب تصاویر نمایش فیلم و سریال را از قاب 4:3 به 16:9 تغییر دهد. این کار که مستلزم استفاده از نسخه های دیجیتال ریمستر شده (Digitally Remastered)  فیلم ها و سریال های خارجی می باشد، با پخش فیلم دی دی و ارثیه فامیلی آغاز گردید. این فیلم برای پخش از شبکه نمایش از روی نسخه اصلی فول اچ دی (Full HD) به صورت 16:9 ریمستر شده و پخش گردید.

استفاده از قاب 16:9 (قاب پرده عریض) در دهه 90 میلادی در تلویزیون های دنیا آغاز گردید و به نوعی آغازگر بهبود کیفیت تصویر بود. نمایش فیلم در این قاب باعث حذف کادر سیاه بالا و پایین تصویر هنگام پخش خواهد شد. شبکه نمایش در صدد است پس از این برخی از فیلم و سریال ها را به صورت قاب 16:9 پخش کند. سریال های آن شرلی(رویای سبز)، دوست مشترک ما و قصه های جزیره به زودی با قاب 16:9 پخش خواهد شد.

http://namayeshtv.ir/public/news/site/akhbariran/3691

شرط اکران فیلم رگبار بعد از انقلاب

منبع: پارسینه

مرحوم مرتضی احمدی:
« پینوکیو بر اساس برداشت خود ما از قصه سریال دوبله شد و مردم هم از آن بسیار استقبال کردند. ماجرا از این قرار بود که این مجموعه به مدت یک سال بدون هیچ متنی که شامل دیالوگ‌های آماده برای دوبله به زبان فارسی باشد در استودیو بلاتکلیف مانده بود، تا این‌که سرانجام آن زمان با آقای کنعان کیانی صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید خودمان آن را برای تلویزیون دوبله کنیم؛ بنابراین چهار نفری به اتفاق دوبلورها سریال را دیدیم و خط قصه دستمان آمد و شروع به کار کردیم. تمام قسمت‌هایی که شما از پینوکیو دیدید دربردارنده دیالوگ‌های خود ما بود...»

منبع: http://sima.jamejamonline.ir/NewsPreview...http://sima.jamejamonline.ir/NewsPreview/172977166

پ.ن: بنده این موضوع رو درباره زبل خان هم شنیده ام البته نقل قول بود و مطمئن نیستم. از دوستان اگر کسی اطلاعاتی دارد لطفا اعلام بفرمایند.

اینجا قطعه 88 بهشت زهراست. سایت قدیمیها در یک ابتکار جالب تصاویری از قبور بسیاری از نام آواران را یکجا جمع آوری نموده است. گاهی فراموش می کنیم برخی از این هنرمندان فوت شده اند. زیارت اهل قبور آدم را بیاد خیلی چیزها می اندازد.

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا


گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا


گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا


گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

گشت و گذاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

نوشته ای جالب و خواندنی در مورد ترانه سرای بزرگ معاصر شهیار قنبری . نویسنده این مقاله نیما حسنی نسب منتقد معروف و از نویسندگان قدیمی مجله فیلم است. جالب است که من نمیدانستم (و احتمالا این ندانستن گناهی نابخشودنیست از دیدگاه دوبله بازان حرفه ای کافه ) شهیار فرزند حمید قنبری دوبلور معروف است.

سینما بازی با ترانه

نگاهی به نسبت ترانه و سینما در آثار شهیار قنبری

و جالب تر اینست که خود شهیار قنبری کامنتی گذاشته پای این مقاله با این مضمون:

با درود و سپاس. وقتی که سخن گفتن از ترانه ی هوشیار (بی‌ دشمنی و کینه و حسادتِ کور!)رسم نیست- خواندن نوشته یی از این دست در یک صبحِ خوشِ تابستانی- دور از خانه ی آن همه خاطره- دور از مزارِ پدر و دیدارِ مادر که چند دهه است دست نداده است ) حادثه ی شیرینی‌ ‌ست .یک خسته نباشیدِ بلند برای " حامد احمدی‌ِ عزیز" که این گفت و گو را به دنیا آورد و نیما حسنی نسب به خاطر این نوشته ی زیبا و خواندنی.و سرانجام این سایتِ هوشیارِ خانگی که خوابِ سنگینِ " بی‌ خودی"‌ها و " حسودانِ بد کارنامه " را آشفته می‌‌کنند تا فردای ترانه ی ایران- یا فردای ترانه ی نوین ایران- آفتابی تر و زیبا تر از همیشه باشد.

سلام به همه

یکی از مطالب مفید که نظر من رو جلب کرد ، مطالب زیبای یک کتاب بود، امیدوارم مفید باشه.

کتاب (این کارو نکن، این کارو بکن) با۱۲۵۰ نکته برای موفقیتون وسعادت و آرامش توسط احمد فارسی نوشته شده است. در ادامه توجه شما را به 100 نکته از این کتاب خوب جلب میکنم.

1.با قاضی وپلیس مهربان باش ، مخصوصا اگر پرونده ات در دست آنها است .

2.اگر می خواهی راحت باشی ، کمتر بدان و اگر می خواهی خوشبخت باشی بیشتر بخوان .

3.تا پایان کار ، از موفقیت در آن کار صحبت نکن .

4.اگر ضامن وام کسی شُدی ، خود را آماده پرداخت کل وام کن ، حتما آماده باش .

5.اگر نا شناسی را سوار اتوموبیل کردی، مواظب باش از نوشیدنی و خوراکی او استفاده نکنی ، ممکن است آغشته و یا آلوده به سم و یا داروی بیهوشی باشد .

6.قبل از عاشق شدن ، ابتدا فکر کن که آیا طاقت دوری و جدایی و سختی را داری یا نه ؟

7.قانون را نشکن ، اما می توانی آن را خم کنی.

8.در موردهمسر کسی اظهار نظر نکن ، نه مثبت و نه منفی

9.از تندی با هر کسی خودداری کن مخصوصا، با نیروهای نظامی و قضایی.

10.در اختلافات خانوادگی ، حتی اگر حق با تو است، شجاع باش و تو از همسرت عذر خواهی کن.

11.برای کودکان اسباب بازی های جنگی هدیه نبر .

12.شخص محترمی باش و بدون اطلاع به خانه و محل کار کسی نرو .

13.عاشق همسرت باش ، تا بهشت را ببینی .

14.کثیف نکن ، اگر حوصله تمیز کردن نداری .

15.بخشیدن خطای دیگران بسیار قشنگ است ، تجربه کردنش را به تو پیشنهاد می کنم .

16 .غرور کسی را نشکن ، چون مثل شیشه ی شکسته ، برای تو خطر آفرین می شود .

17.عمل خلاف را نه تجربه کن و نه تکرار .

18.با شجاعت اقرار کن که اشتباه کرده ای .

19.سقوط و پرواز ، همیشه همراهند ، نترس و پربکش .

20.مغز هم به ورزش نیاز دارد ، مطالعه مطالعه مطالعه .

21.شجاعت عذر خواهی کردن را داشته باش .

22.فقطدر موقع رانندگی اجازه بده تا حق تو را بخورند، ولی جاهای دیگر نه .

23.هرگاه خانه و اتوموبیل و چیزی از کسی خریدی ، فورا و قبل از هر کاری قفل آن را عوض کن .

24.تخلف راه را کوتاه می کند ، اما پر هزینه و پر خطر است .

25.اگر به خواسته ات نمی رسی ، حتما حکمتی دارد ، صبر کن ،صبرکن.

26.قبل از امضاء هر قرار دادی سه بار آن را با دقت بخوان.

27.حتی برای چند ثانیه بدون بیمه نامه، رانندگی نکن .

28.نه گفتن راحت ترین پاسخ است .

29.هرروز به همسرت بگو که دوستش داری .

30.هرگز راز کسی را فاش نکن ، حتی اگر روزی دشمن تو شده باشد .

31.اگر هر روز اخبار جهان را .بشنوی ، متوجه خواهی شد که همه به نفع خود خبر می سازند .

32.مواظب باش کلاهت را باد نبرد ، گرفتن حق در هر دادگاهی مشکل است .

33.اگرتمام ثروت دنیا مال تو باشد ، باز هم کار کن .

34.بر دست پدر و مادرت بوسه بزن .

35.اگر اتومبیلی امانت گرفتی . آن را کاملا نظافت کن و پر از بنزین به صاحبش برگردان .

36.نه گفتن کار بدی نیست ، با نه گفتن راحت تر زندگی می کنی .

37. شغلی انتخاب کن که روح تو را شاد و جیب تو را پر کند و با فرهنگ و ارزشهای تو همخوان باشد.

38. با داشتن همسری خوب ، همه کس و همه چیز را یکجا داری .

39. خانه ای که راه فرار یا راه اضطراری ندارد نخر .

40. قبل از استفاده از وسیله گاز سوز و یا نفت سوز ، حتما محل خروج دودش را کنترل کن ، شاید پرنده ای در دود کش افتاده باشد.

41. پنج نکته مهم در تربیت فرزند : محله محله محله و باز هم محله و محله.

42. در اتوموبیل و در خانه ، وسیله دفاعی آماده داشته باش .

43. از همسرت معذرت خواهی کن ، حتی اگر حق با تو باشد .

44. درختی که زود شکوفه می کند ، شکوفه هایش میوه نخواهد شد ، مخصوصا شکوفه های عشق .

45. اگر فرصتی برای انتخاب کردن به تو داده شد به شش چیزعمل کن ، شتاب نکن، خوب فکر کن ، همه چیز را حساب کن ، آنچه انتخاب می کنی از ارزش بالایی بر خوردار باشد ، بهترین را انتخاب کن ، هرگزاز انتخابت پشیمان نشو .

46. پر کردن یک فرم کافی است تا عضو جایی باشی ، مواظب باش مهر و برچسب (( نه )) به پیشانی تو نچسبانند . چون برای برگشت مجدد باید هزار و یک فرم پر کنی .

47. اگر دنیا مثل جنگل شد ، تو مثل شیر باش .

48. وصیت کن تا بعد از مرگ ، اعضای تو را هدیه کنند .

49. برای قاضی و پلیس صدایت را بالا نبر .

50. بجز جنگ همه جا جلو دار باش ، جلوداران پرتگاههای خطرناک را زودتر از همه می بینند .

51. پهلوان باش ، نه قهرمان . پهلوان ، یار و تکیه ی گاه دیگران است ولی قهرمان ، همه را شکست می دهد.

52. تا ندانی ، نمی توانی ، پس بدان تا به توانی .

53. طبقه پایین و طبقه ی آخر آپارتمان ها را نخر .

54. شغلی انتخاب کن ، که روح تو را راضی و جیبت تو پر کند .

55. بنویس ، چه امانت داده ای و چه امانت گرفته ای تا فراموش نکنی

.

56. نه راست ، نه چپ ، راه مستقیم کوتاه ترین راه است .

57. به قوانین کشوری که در آن زندگی می کنی احترام بگذار.

58. بدون مزد برای کسی کار نکن .

59. نگه داری پول در خانه ، هم دزد را بی خواب و هم آشنایان محتاج را بیدار می کند.

60. نه خلاف کن و نه التماس .

61. همکارم حافظه اش را از دست داده است ، به خاطر ندارد از چه کسی طلب دارد و به چه کسی بدهکار است . پس مسایل و اسرار مهم را بنویس و نگهداری کن .

62. تو دو پدر و دو مادر داری ، پدرت ، پدرهمسرت ، مادرت و مادر همسرت ، قدر همه را بدان.

63. عمر مد کوتاه است .

64. هر قول و قراری را بنویس و با انگشت از طرف مقابل مهر و امضاء بگیر.

65. اگر در کاری ریسک کردی با یک سوم اموالت ریسک کن ، که اگر باختی همه چیزت را نبازی.

66. برای حضور در جلسات ، حتی یک دقیقه هم تاخیر نکن .

67. نصیحت کردن زمانی اثر دارد که فقط دو نفر باشید .

68. به هر کس لطف کنی تو را ابله می پندارد ، اما تو به مردم لطف کن .

69. برای امضای هر چیزی یا هر قرار دادی فرصت بگیر ، تا مشورت کنی و تصمیم درستی بگیری .

70. برای حضور در مجالس و مراسم زودتر برو و جلوی همه بنشین .

71. هنر نواختن را یاد بگیر نواختن موسیقی در هیچ سرزمینی گدایی نیست .

72. همیشه برق کفش و خط اتوی لباس تو دیگران را خیره کند ، حتی اگر لباس و کفشت کهنه باشند .

73. تخلف راه را کوتاه می کند ، اما پر هزینه و پر خطر است .

74. در باره پیشنهادی که به تو می شود کاملا فکر کن ، وقت برای نه گفتن بسیار است .

75. اسراف نکن ، حتی اگر پولدارترین فرد جهان باشی .

76. هر گاه به کسی اتوموبیل امانت دادی تاریخ و ساعت و روزش را یادداشت کن ، شاید روزی مشکل تو را حل کند .

77. پس گرفتن پولی که قرض داده ای کمتر از گدایی نیست .

78. هر طور فکر کنی ، همان طور هم می شود .

79. با حسابدار و وکیل خود ، جدل نکن .

80. هر گاه در اوج بودی قبل از سقوط استعفا کن .

81. هر ده سال یکبار شرایط به نفع تو می شود ، موفقیت در یک شب محال است .

82. به قولی که داده ای عمل کن .

83. گرفتاریهای زندگی جزء زندگی هستند ، زیاد نالان نشو ، آنها تو را برای ترقی آماده می کنند .

84. زیاد به حافظه های کامپیوتری اطمینان نکن ، و اطلاعات مهم و ضروری و محرمانه را حتما بنویس و در گاو صندوق نگه داری کن ، چون با فشار یک تکمه پاک می شوند .

85. در چشم کسی که با تو صحبت می کند ، با دقت نگاه کن ، تا منظورش را بهتر درک کنی .

86. راز و رمز امضای خود را در اختیار کسی نگذار .

87. چک سفید و ننوشته به دست کسی نسپار .

88. غافل نشو،هر روز به خانواده خود بگو که آنان را دوست داری،تظاهرنکن،آنها راست ودروغ را می فهمند.

89. نگه داری هر چیزی مهم تر از خریدن آن است .

90. از کاشتن و داشتن درخت و گل در محیط خانه و کار غافل نباش .

91. فرزند خود را به کار کردن تشویق کن ، حتی اگر پولدارترین فرد جهان باشی .

92. دستشویی ، محلی آرام برای یاد گیری است.

93. تنبیه کردن ، آخرین راه حل نیست ، راه دیگری پیدا کن .

94. کنار تخت خواب ، قلم و دفتر داشته باش ، ایده های بزرگ ، گاهی در خواب سراغ تو می آیند .

95. قول نوشته نشده کلک است ، مواظب باش .

96. متن هر قرار داد را سه بار بخوان ، سپس آن را امضاء کن .

97. دست پدر و مادر و همسر و معلم خود و کسی را که به تو راه چگونه زیستن آموخته است ، ببوس .

98 .وسیله ای برای دفاع از خود آماده باش .

99. تخفیف بگیر ، حتی اگر میلیاردر باشی .

100. اگر با کسی قهری به او بدی نکن، شاید دوباره دوست تو شد .




با عرض سلام

عکسهای زیر همانطور که متن عکسها مشخص است در سایت مجله تصویری تاپ ناپ منتشر شده است. همانطور که ملاحظه می فرمائید یک هنرمند مجارستانی یکسری نقاشی را روی سطح صاف بوجود آورده است. استوانه ایکه ملاحظه می کنید سطح داخلی آن جیوه اندود گردیده تا بصورت آینه خود نمایی کند. اما این آینه بصورت محدب می باشد. از آنجائیکه آینه محدب می باشد تصاویر را بصورت تغییر یافته نمایش می دهد.

با توجه به اینکه این ایده جالب بنظر می آمد من نیز آنرا عینا از سایت قید شده به دوستانم در سایت کافه کلاسیک تقدیم می دارم:

هنرمند مجارستانی به نام István Orosz خالق این نقاشی های فوق العاده است.آثار او تنها زمانی کاملا دیده میشوند که یک آینه استوانه ای شکل در نقطه مناسبی از آ« گذاشته شود.کشیدن این گونه نقاشی ها بسیار دشوار است و در نوع خود بی نظیر هستند.

 

نقاشی هایی که فقط در آینه دیده می شوند !

نقاشی هایی که فقط در آینه دیده می شوند !

نقاشی هایی که فقط در آینه دیده می شوند !

نقاشی هایی که فقط در آینه دیده می شوند !

نقاشی هایی که فقط در آینه دیده می شوند !

نقاشی هایی که فقط در آینه دیده می شوند !

نقاشی هایی که فقط در آینه دیده می شوند !

نقاشی هایی که فقط در آینه دیده می شوند !

نقاشی هایی که فقط در آینه دیده می شوند !

نقاشی هایی که فقط در آینه دیده می شوند !

دیشب که جناب هانیبال دو تا از مطالب قدیمی جناب BATMAN را برای خواندن به دوستان پیشنهاد دادند ، مطلب دیگری از ایشان در همان صفحه به نظرم بسیار جالب بود مخصوصا علاقه ایشان به مسائل تاریخی . به همین دلیل تصمیم گرفتم مطلب کوتاهی درباره ریتون ها بنویسم تا دوستان عزیز با این اشیا جالب بیشتر آشنا شوند .

ریتون یا تکوک شیء است که سر و قسمتی از بدن جانوران ( معمولا شیر و بز و در موارد کمی اسب و انسان ) به بدنه جامی متصل می شود . این اشیا بیشتر کاربرد تزئینی داشتند .

1 . ریتون هایی که محل اتصال بدن جانور با جام زاویه 90 درجه می سازد .                                                                                                                                                                                                                                                                                     

2 . ریتون هایی که زاویه محل اتصال بین بدن جانور و جام بیشتر از 90 درجه است .
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

3 . ریتون هایی که زاویه اتصالی بین بدن جانور با جام 180 درجه است .
                                                                                                                                                                                           


در گوگل عبارت

Zerg Rush

را جستجو کنید و 5 ثانیه صبر کنید!!


در منچستر هنرمندی بنام یاسین اخیرا دست به ابتکار جالبی زده است. او بکمک ابزارهای غیر متعارف نقاشیهای بسیار زیبایی را خلق نموده است. این ابزارهای غیر متعارف شامل شیر - سس پیتزا - کاکائو - عسل - آبمیوه و .... می باشد. چیزی که نظر من را جلب کرد تا این تصاویر را در اینجا قرار دهم آنست که اغلب این هنرمندان برای نشان دادن هنر خود به سراغ چهره های سینمایی می روند. ظاهرا محبوبیت آنها روی نشان دادن هنرشتان تاثیر به سزایی دارد. وگرنه او می توانست به سراغ چهره های فوتبالی و حتی خوانندگان معاصر برود. ( منبع عکسها روی عکسها درج شده است)

 

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

نقاشی های استادانه با مواد مختلف

سلام بر دوستان عزیزم

این هم نوعی هنر عکاسی است که گذر عمر را در تصاویر ثبت می کند:

آقای هری ویلکس هر ساله  و در طول 24 سال از همسر وپسرش در کنار خودرو شخصی شان(ساب) عکاسی کرده است.

یکم شهریور ماه مصادف بود با بزرگداشت بوعلی سینا و روز پزشک

سال قبل فراموش کردم این روز به دوستان پزشک حاضر در انجمن تبریک بگم

همون وقت به خودم قول دادم سال بعدش این روز بخصوص حتما تو خاطرم نگه دارم که متاسفانه باز فراموش کردم!

زمان به سرعت سپری میشه_____________

برای تبریک گفتن دیره، با این حال روز پزشک رو به خانم لمپرت عزیز، اسپونز عزیز و دیگر پزشکان حاضر در این انجمن تبریک میگم

خرم آن کس که در این محنت گاه    خاطری را سبب تسکین است

10 اتفاق عجیب در دنیای پزشکی


طرفای سال 86 بود که این فایل صوتی به دست ما رسید...

واقعا کیف کرده بودم... بخصوص اینکه با یک هدفون خیلی خوب هم گوش می کردم...

ولی ارزش دوباره شنیدن رو داره.

بعضی جاهاش واقعا طبیعیه. اصلا حس نمی کنی آرایشگر کنار شما نیست...

قبلا حرفاش رو زیاد نمی فهمیدم. این دفعه که گوش کردم دیدم داره راجع به خود فایل صحبت می کنه. اینکه تنها کاری که آنها کرده اند این بوده که 2 تا میکروفون جلوی گوش ها گذاشته اند و صدا رو ضبط کرده اند و الان هم دارند پخش می کنند. بقیه کارها رو خود مغز می کنه...

.

.

آرایشگاه مجازی

http://s3.picofile.com/file/8212661334/3...http://s3.picofile.com/file/8212661334/3D_Soun

.

یه جورایی شبیه کاری که توی خطای دیدها می کنند. اینکه از اون چیزی که مغزتون یاد گرفته سو استفاده کنند. مثلا ذهن یادگرفته که وقتی خطوط همگرا میشن به تصویر عمق بده... پس شما می تونید با همگرا کردن خطوط ذهن رو گول بزنید...

در واقع کاری کنید که خطوط عکس شبیه آن چیزی که مغز آن را تفسیر می کند باشد ولی درواقع نباشد.

.

اواخر فایل صوتی، آرایشگر شروع می کند به آرامی قدم زدن و به شما می گوید ذهن شما انقدر قدرتمند است که می تواند تغییرات ناچیز محل تولید صدا را تشخیص دهد. دقیقا زمانی که این جمله را می شنوید ذهن شما دارد این کار را می کند!

توصیه اینکه در یک محیط ساکت و با چشمان بسته گوش کنید... ترجیحا چپ و راست هدفون را هم رعایت کنید...

--------------

البته لطفش رفت. ولی اگه ویدئوی این اطاق خطای دید رو می دیدید واقعا شکه کننده بود. اینکه این دو نفر ایستاده اند. بعد جاهاشون رو عوض می کنند و این دفعه این یکی بزرگ میشه و اون یکی کوچیک...

می تونید عبارت Ames Room رو سرچ کنید.

[تصویر: 1443262756_4321_f9908a63c3.jpg]

اکسیژن نشانۀ قطعی حیات در سیارات بیگانه نیست!


جو زمین دارای اکسیژن است زیرا گیاهان به طور پیوسته این عنصر را از راه فرایند فتوسنتز تولید می کنند. این فراوانی ذخیره ی اکسیژن به گونه های زیستی، مانند جانوران امکان پیدایش و رشد می دهد. از همین روست که اکسیژن به عنوان یک نشانه ی اصلی حیات بر روی سیارات فراخورشیدی در نظر گرفته شده است.

اما اکنون دو دانشمند ژاپنی به نام های نوریو ناریتا و شیگه یوکی ماسااوکا از بنیاد NINS ژاپن، نظر تازه ای ارائه کرده اند که بر پایه ی آن، سیاره ها می توانند ذخیره های بزرگی از اکسیژن غیرزیستی (abiotic)، یعنی اکسیژنی که توسط جانداران تولید نشده را داشته باشند. این بررسی نمونه ی خوبی از پژوهش های میان-رشته ای است که برای پیشرفت اخترزیست شناسی جستجوی حیات در سیارات فراخورشیدی، دانسته های زمینه های گوناگون دانش را با هم ترکیب می کند.

تاکنون باور بر این بوده که اگر یک سیاره اکسیژن داشته باشد، معنایش این است که گونه هایی از گیاه در آن سیاره در حال تولید اکسیژن از راه فتوسنتز هستند. بنابراین گمان می رفت که اگر بخواهیم به دنبال نشانه های حیات روی فراسیاره های زیست پذیر باشیم، تنها کافیست اکسیژن را در جو آن شناسایی کنیم و در واقع وجود اکسیژن در جو، می تواند به عنوان یک زیست‌نشانگر یا بیومارکرِ قطعی پنداشته شود. اما واقعیت این است که واکنش های شیمیایی غیرزیستی هم می توانند بر ترکیب جو سیارات فراخورشیدی تاثیر گذار باشند.

اکنون این گروه پژوهشی به رهبری دکتر ناریتا نشان داده که اکسیژن غیرزیستی می تواند از آب در حضور اکسید تیتانیوم (تیتانیا) و یک پذیرنده ی الکترون در نور فرابنفش نیز تولید شود (واکنش نور-فروکافتی یا photocatalytic). در واقع، اکسید تیتانیوم به یک کاتالیزور برای تجزیه ی آب توسط نور فرابنفش تبدیل می شود. بر پایه ی گزارش آنها، از آنجایی که اکسید تیتانیوم روی برخی اجرام و سیاره های سنگی یافته شده، اکسیژن غیرزیستی تولید شده در واکنش نور-فروکافتی اکسید تیتانیوم را نمی توان نادیده گرفت.

دکتر ناریتا می گوید: «ما برای جستجوی حیات روی سیاره های فراخوارشیدی از راه مشاهدات اخترشناسی نیاز به این داریم که دانسته هایمان در زمینه های گوناگون دانش را با هم ترکیب کنیم و پژوهش های اخترزیست شناختی را گسترش دهیم تا بتوانیم نشانه های قطعی زندگی را بیابیم. اگرچه اکسیژن هنوز یکی از نشانه های زیست احتمالی است، ولی لازم است با توجه به پژوهش کنونی، به دنبال نشانه های دیگری به جز اکسیژن هم باشیم.»

از لینک زیر دانلود نماییدkhande

http://s3.picofile.com/file/8214314934/fun.mp4.html

ترجمه ای زیبا از سرکار خانم فرانک مجیدی از سایت 1pezeshk.com که به نظرم باید برای عضویت در کافه ازشون دعوت کرد.

۱۰ هنرپیشه‌ی فراموش‌شده در معروف‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما


8-25-2015 8-17-00 PM

فرانک مجیدی: با وجود آن‌که نام هایی مانند بوگارت، براندو و هافمن همیشه در ذهن و قلب سینمادوستان زنده باقی خواهد ماند، اما چند نفر از ما نام‌های کورسیتو، بِدُیا یا ولش را به عنوان بازیگر در ذهن داریم؟! این‌ نام‌ها فراموش شده‌اند، آن هم در شرایطی که تمام این نام‌ها، نقشی محوری را در معروف‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما ایفا کرده‌اند. امروز درباره‌ی چهره‌هایی حرف می‌زنیم که همه‌ی ما آن‌ها را دیده‌ایم، اما هرگز کنجکاو نشده‌ایم نام‌شان را بدانیم و در خاطر نگاه داریم. این نوشته، افرادی را به ما یادآوری می‌کند که بهترین لحظات و خاطرات ما از سینما را به‌وجود آورده‌اند، اما آن روی بی‌رحم سینما، نام‌شان را زنده و درخشان حفظ نکرده‌است.

1- سالواتوره کورسیتو در «پدرخوانده»

تا پیش از سال ۱۹۷۲، کورسیتو یک آرایشگر معمولی ایتالیایی بود. اما دنیای او، زمانی که برای ایفای نقش «آمریگو بوناسه‌را» انتخاب شد، به‌سرعت تغییر کرد. در سکانس ابتدایی شاهکار بی‌بدیل «فرانسیس فورد کاپولا»، «پدرخوانده»، بوناسه‌را بریده از همه‌جا و سرخورده از عدالت آمریکا، به پدرخوانده پناه می‌برد و از او خواهش می‌کند که به‌مناسبت ذوز عروسی دخترش، لطفی به او کند. بوناسه‌را به‌عنوان پدری دلشکسته از دختر بسیار زیبای‌ش می‌گوید که چند جوان آمریکایی مزاحم‌ش شدند و وقتی دیدند دختر تسلیم خواست آن‌ها نمی‌شود، به قصد کشت او را کتک زدند و زیبایی‌اش را از او گرفتند و دادگاه آن‌ها را از اتهام تبرئه کرد. او به دنبال عدالت برای دختر خودش بود.

مدتی کوتاه پس از آن‌که کورسیتو به‌عنوان بازیگر نقش بوناسه‌را برگزیده‌شد، او خود را تنها در حالی یافت که در باغ خانه‌ی براندو در مالهالند درایو ایستاده‌بود و منتظر بود تا کاپولا او را به داخل ساختمان دعوت نماید. کورسیتو به داخل ساختمان رفت و به براندو به‌عنوان یکی از سرسپردگان دن ویتو معرفی شد. کورسیتو این‌قدر خوب در نقش‌ش جا افتاده‌بود که کاپولا کاملاً به حضور او در فیلم رضایت دهد و او در یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما، جاودانه شود.

مونولوگ او: «من به آمریکا ایمان دارم.» یکی از به‌یادماندنی‌ترین مونولوگ‌های تاریخ سینما بود و حتی براندو از او به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در طول کار در این اثر، نام برد.

8-25-2015 8-19-17 PM

2- جو. ئی. براون در «بعضی‌ها داغ‌ش رو دوست دارن»

با آن‌که امروزه سینمادوستان هنوز نام‌های کلاسیکی مانند کری گرانت و کلارک گیبل را به دلیل توانایی بالای آن‌ها در ارائه‌ی کاراکترهای طناز به خوبی به یاد دارند، «جو ئی. براون» نامی ناآشنا نزد آنان است. براون پیش از این فیلم معروف هم در تئاترهای برادوی و فیلم‌ها کار می‌کرد و به‌خاطر دهان بزرگ و لبخند خاصش، شناخته می‌شد. او چندین فیلم ملودرام کار کرده‌بود اما وقتی کارگردان‌ها به استعداد او در ایفای نقش‌های کمدی پی بردند، از او در آن نقش‌ها استفاده کردند، یکی از نقش‌های به‌یاد ماندنی او در این ژانر، در فیلم «رویای نیمه‌شب تابستان» شکل گرفت. وقتی نقش‌های او برای فیلم‌ها کمتر شد، او وقت خود را صرف ورزش، تماشای آثار باقی‌مانده از جنگ جهانی دوم و کار تئاتر کرد. تا آن‌که در سال ۱۹۵۹ از سوی کمپانی قرن بیستم، به او بازی در نقش میلیونری به نام «اوزگود فیلدینگ سوم» در فیلم «بعض‌ها داغش رو دوست دارن» شد، یکی از بهترین کمدی‌های کلاسیک سینما. با آن‌که تمام فیلم مملو از صحنه‌های کمدی است، اما دو صحنه‌ی بازی براون با «جک لمون» واقعاً عالی از آب در امده، یکی سکانس رقص آن دو و یکی سکانس نهایی غیلم که اوزگود به جری، بدون آن‌که متوجه شده‌باشد که جری مرد است، پیشنهاد ازدواج می‌دهد. جری که در طول فیلم متوجه عشق اوزگود به خود شده، بدش نمی‌آید که ابتدا این ازدواج را بپذیرد و وقتی معلوم شد که مرد است، طلاق بگیرد و یک غرامت حسابی از اوزگود میلیونر دریافت کند، اما دوستش به او می‌گوید اساساً از این فکر خارج شود. در سکانس نهایی وقتی جری و اوزگود با هم هستند و جری تمام تلاشش را می‌کند که اوزگود را از ازدواج منصرف کند، اما با وحشتناک‌ترین بهانه‌هایی که هر مردی را از ازدواج منصرف می‌کند، اوزگود از عشق‌ش دست نمی‌کشد. در نهایت جری می‌گوید که او یک مرد است و یکی از بهترین دیالوگ‌های تاریخ سینما توسط براون بیان می‌شود: «خب، هیچ‌کس کامل نیست!»

حالت چهره‌ی براون، بازی عالی جک لمون و طنازی ویلیام وایلدر باعث شده یکی از شاخص‌ترین سکانس‌های تاریخ سینمای کمدی در سکانس نهایی فیلم به‌وجود آید. این گفتگو از سوی انستیتوی فیلم آمریکا، به‌عنوان یکی از ۵۰ نقل‌قول برتر تاریخ، شناخته شده‌است.

8-25-2015 8-23-27 PM

3- جو مَنتِل در «محله‌ی چینی‌ها»

بسیاری از ما این هنرپیشه را که در سال ۱۹۵۶ برای فیلم «مارتی» نامزد اسکار شد،  نمی‌شناسیم. منتل حضور خود را در سینما با فیلم «مرد مخفی» و در نقش پس روزنامه‌فروش آغاز کرد. بعد از آن، منتل نقش‌هایی کم‌اهمیت را پذیرفت، مثلاً در «پرندگان» هیچکاک، نقش یک فروشنده‌ی دوره‌گرد را داشت. با این‌حال، پذیرفتن نقش مکمل در فیلم «محله‌ی چینی‌ها» در سال ۱۹۷۴، او را به جایگاهی قابل‌قبول برای یک بازیگر رساند. این فیلم پایان تلخی دارد و نشان می‌دهد که مبارزه با افراد قدرتمندی که سیستم را فاسد می‌کنند، بی‌فایده است. در این‌جا منتل به‌یادماندنی‌ترین دیالوگ فیلم را خطاب به چیک (جک نیکلسن) می‌گوید: «فراموشش کن جیک! این‌جا محله‌ی چینی‌هاست!» انستیتوی فیلم آمریکا، این نقل‌قول را در میان ۱۰۰ نقل‌قول برتر تاریخ سینما ثبت کرده‌است.

8-25-2015 8-25-52 PM

4- پت ولش در «ئی.تی.: موجود غیرزمینی»

ولش با کارهای‌ش در این فیلم اشک خیلی از سینمادوستان را درآورده، آن ها را خندانده و مدام بین احساس خنده و گریه، حال‌شان را متغیر کرده‌است. این خانم خانه‌دار اهل مارین کانتی، در سال ۱۹۸۱ زمانی کشف شد که «بن برت»، طراح صدای فیلم «جرج لوکاس» صحبت کردنش را با یک منشی مغازه‌ی عکاسی محلی، درباره‌ی بزرگ کردن چند عکس شنید. برت که مجذوب جنس صدای او شده‌بود، با عجله ولش را از مغازه بیرون برد و به او توضیح داد که به دنبال یک صداپیشه برای فیلم جدید می‌گردد. این‌که خانم ولش روزی دو پاکت سیگار می‌کشید، در ایجاد جنس صدای خاص‌ش بسیار مؤثر بود. سه ماه بعد از انجام تست‌ها، ولش توانست بانوی ۸۲ ساله‌ی تبتی را برای حرف زدن به‌جای ئی. تی. کنار بزند و خود دوبله‌ی این موجود را بر عهده گیرد. ولش برای مجموع ۹ و نیم ساعت کارش، ۳۸۰ دلار دریافت کرد. دفعه‌ی بعد که صدای ئی. تی را شنیدیم، یادمان باشد که بایستی از یک خانم بسیار سیگاری ممنون باشیم. جنس صدای خاص او باعث شد که او همکاری دیگری با لوکاس، برای دوبله‌ی نقشی در «جنگ‌های ستاره‌ای اپیزود ششم: بازگشت به جدای» داشته‌باشد.

8-25-2015 8-28-05 PM

5- استل راینر در «وقتی هری با سالی ملاقات کرد»

اگر تنها نامش را به خیلی از سینمادوستان بگویید، آن‌ها احتمالاً او را به یاد نخواهند آورد، با این حال در بسیاری از کارهای کمدی امریکایی، او نقش مادر را ایفا کرده‌است و یکی از جذاب‌ترین دیالوگ‌های سینمای ژانر کمدی را ادا نموده‌است. او که همسر کارگردان، نویسنده و بازیگر کمدی، کارل راینر بود، پیش از آن‌که به بازیگری روی آورد، نقاش بود. او در سال ۱۹۴۳ با کارل ازدواج کرد و کاراکتر «مری تایلر مور» با الهام از شخصیت او در «نمایش دیک ون دایک» به‌وجود آمد. با این‌حال به‌یادماندنی‌ترین نقش‌های او در فیلم های کمدی، در دهه‌ی شصت به او پیشنهاد شد. او در فیلم پسر خود، راب، «وقتی هری با سالی ملاقات کرد» در سال ۱۹۸۹ به‌یادماندنی‌ترین نقش های خود را ایفا نمود. او در آن‌جا نقش مشتری یک کافه را ایفا می کرد که بعد از حرکات انگشت‌نمایانه‌ی سالی (مگ رایان) که باعث شد همه با تعجب به او خیره شوند، به گارسون گفت: «من همون چیزی رو می‌خورم که اون می‌خوره!»

8-25-2015 8-31-08 PM

6- آلفونسو بِدُیا در «گنج سیه‌را مادْره»

هر عاشق سینمای کلاسیک، می‌تواند این دیالوگ را از ته قلب بخواند و لحظه‌ی رویارویی با بوگارت را تصور کند: «نشان؟ ما هیچ نشانی با خودمون نیاوردیم! ما به نشان نیاز نداریم. من نیازی ندارم که به تو نشان متعفنی بدم!» این دیالوگ را که در ده ها هجو دیگر به کار رفته، یک هنرپیشه‌ی مکزیکی به نام «آلفنسو بدیا» بیام کرده‌است. بدیا که در سل ۱۹۰۴ متولد شده‌بود، ابتدا با صنعت فیلم‌سازی کشورش، مکزیک، همکاری می‌کرد. او در نوجوانی در هوستون به مدرسه رفته‌بود. اما زندگی هنری او زمانی که نقش راهزن کلاه‌طلایی را در «گنج سیه‌را مادره»، اثر «جان هیوستن» پذیرفت، برای همیشه تغییر کرد. این فیلم مهم تاریخ سینما، سرآغازی شد برای بدیا که پیشنهاد نقش‌هایی دیگر در فیلم‌های متعددی را دریافت کند، اما هیچ‌کدام از فیلم ها نتوانست او را به اندازه‌ی اثر هیوستن در یادها نگاه دارد.

متأسفانه بدیا شدیداً به الکل معتاد بود و این موضوع، باعث مرگ زودهنگام او گردید. آخرین ایفای نقش مهم او در «کشور بزرگ» و در نقش رومن گیتِراس بود.

8-25-2015 8-33-52 PM

7- مارگارت همیلتن در «جادوگر شهر اُز»

با آن‌که خانم همیلتن نزدیک به پنجاه سال در سینما، تلویزیون، تئاتر و رادیو فعالیت داشت، به‌سختی نقش دیگری از او را جز نقش او در این فیلم، به یاد می‌آوریم. او پیش از آن‌که به هنر روی بیاورد، یک معلم مهدکودک بود. آغاز فعالیت هنری او به حضور در  «زبان دیگر» بازمی‌گردد که سرآغاز ایفای نقش او در ۷۰ فیلم دیگر گردید. با آن‌که او اغلب نقش افراد ناخوشایند داستان را ایفا می‌کرد، هیچ‌کدام از این بازی‌ها به اندازه‌ی ایفای نقش او در فیلم «جادوگر شهر اُز» در سال ۱۹۳۹، جادوگر بدجنس غرب، به یاد ماندنی نبود. صورت خشم‌گین سبزرنگ او با آن بینی برجسته و دراز و ابروان کلفت تیره، نسل‌های زیادی از کودکان را به وحشت انداخت. یکی از دیالوگ‌ههای به یاد ماندنی او در این اثر این بود: «گیرت می‌آرم خوشگلم، اون سگ کوچولوت رو هم همین‌طور!»

8-25-2015 8-38-22 PM

8- پت اُبرایِن در «Knute Rockne: کاملاً آمریکایی»

با آن‌که اُبرایِن در طول ۶ دهه قعالیت هنری در بیش از صد فیلم ظاهر شد، تنها نقشی که احتمال دارد او را در یاد بینندگان سینمای مدرن نگاه دارد، نقشی است که در این فیلم بازی کرده‌است. در سال ۱۹۸۳ و زمانی که فوت کرد، تئودور ام. هسبرگ،شهردار نوتردام، به آبزِروِر ریپورتر گفت که «هیچ‌کس جز او از پسِ بازی در این نقش، برنمی‌آمد. ما همیشه او را به‌عنوان بخشی از خانواده‌ی نوتردام در یاد خواهیم داشت.» ابراین در گروه مافیای ایرلندیِ بازیگران بود که شامل جیمز کاگنی، فرانک مک‌هیو و اسپنسر تریسی می‌شد. اما او می‌دانست چطور در قلب‌ها نفوذ کند و اشک تماشاگران را در نقش مربی مشهور تیم فوتبال نوتردام، جاری سازد: «بچه‌ها، می‌خوام بهتون چیزی رو بگم که سال‌هاست توی دلم نگه داشتم. هیچ‌کدوم شما که اینجا هستین، جرج گیپ رو نمی‌شناسین. خیلی قبل از این بود که به دنیا بیاید! ولی اقلاً سنت‌هایی رو که بخاطرش در نوتردام موند رو می‌شناسید. خب، آخرین چیزی که اون بهم گفت این بود: «راک! گاهی وقتی اوضاع تیم خرابه، گاهی وقتی همه چی اشتباه از آب درمی‌آد، وقتی شکست‌ها باعث می‌شه بچه‌ها قاطی کنن، بهشون بگو با تمام وجود برن داخل زمین و بخاطر چیزایی که بهشون باور داشتیم ببرن. من نمی‌دونم اونموقع کجا هستم راک! ولی متوجهش می‌شم و واقعاً خوشحالم می کنه!»

8-25-2015 8-40-04 PM

9- برَندِن دی‌وایلد در «شِین»

وقتی برندن تنها ۷ سال داشت، پدر او در برادوی مشغول به کار بود و یک بار یکی از کارگردانان از پدرش خواست تا اجازه دهد پسرش در یکی از نمایشنامه‌ها بازی کند. اولین بازی او باعث شد که او  اولین کودکی باشد که جایزه‌ی دونالدسن را برای «بهترین بازی در اولین تجربه» از آن خود می‌نماید.با دیدن بازی او، تهیه‌کننده‌ی فیلم شین، جرج استیونس، او را برای بازی در نقش «جو استَرِت» در فیلم شِین برگزید. این اثر وسترن با بازی «آلن لَد»، محصول سال ۱۹۵۳ است. او در نه سالگی و برای بازی در نقش جو، به‌عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل، کاندید دریافت جایزه‌ی اسکار شد. او با بازی خوب خود در نقش پسرکی محلی و بی‌غل و غش که مسحور یک کابوی غریبه شده‌بود، در دل بینندگان فیلم می نشست. یکی از بیادماندنی‌ترین لحظات بازی او، سکانس نهایی فیلم است، وقتی او با صدای بلند نام کابوی را فریاد می‌زند و شین به آرامی در غروب به راه خود می‌رود. متاسفانه وی‌وایلد فرصت چندانی برای درخشش در سینما نیافت و در سال ۱۹۷۲ در حالی‌که تنها ۳۰ سال داشت، در یک تصادف اتومبیل دلخراش جان سپرد.

8-25-2015 8-45-49 PM

10- کالین کلایو در «فرانکنشتاین»

کلایو در سال ۱۹۰۰ در فرانسه به دنیا امد. پدر او یک سرهنگ بریتانیایی بود. وقتی زانوی کلایو آسیب دید، زندگی او برای همیشه تغییر کرد. او که از خدمت در ارتش بازمانده‌بود, تصمیم گرفت به بازیگری روی بیاورد. او در دهه‌ی سی میلادی در نقش مردهای رمانتیک در کنار ستاره‌هایی همچون «کاترین هپبورن»، «بت دیویس» و «جین آرتور» ظاهر شد. جز این نقش‌ها، دنیای سینما بیشتر او را برای بازی در نقش دکتر هنری فرانکنشتاین هیولاصفت به یاد می‌آورد، دانشمند دیوانه‌ای که یک هیولا را در فیلم ترسناک «فرانکنشتاین» خلق می‌کند. کلایو تنها در سه فیلم ترسناک بازی کرد اما در هر سه‌ی آن‌ها نقشی به یادماندنی ایفا نمود. تفسیری که او بصورت عملی با بازی در این فیلم از کاراکتر دانشمند دیوانه ارائه داد، بسیاری از بازیگرانِ پس از او و فیلم‌های ترسناک را نیز الهام بخشید. حتی آن‌ها که این فیلم را ندیده‌اند، به شدت تحت تأثیر بازی زیبای او در سکانس «او زنده است!» قرار می‌گیرند.

متأسفانه کلایو به‌شدت معتاد به الکل بود و این ضعف بزرگ، کار حرفه‌ای او را نیز تحت تأثیر قرار داد. علاوه بر آن، او مبتلا به توبرکولوزیس شد که به مرگ نابهنگام او در سال ۱۹۳۷ و در سن ۳۷ سالگی انجامید.

8-25-2015 8-47-19 PM

منبع

هنر کنده کاری 

این تصاویر مربوط به درختی در پارکی در فلوریدا می باشد

هنرمندان بسیاری روی این درخت کار کردند تا شکل نزدیک به 400 حیوان را با کنده کاری و به طور طبیعی روی آن ایجاد کنند، خیلی زیباست اما؟!

ادامه تصاویر

تصاویر زیر هم مربوط به کنده کاری بر روی تنه درختان بی جان میباشد

ادامه تصاویر

تصاویر کنده کاری بر روی دندان انسان

هنرمندی با کنده کاری های جالب بر روی دندان بناها و مجسمه های کوچک هنری خلق کرد

شاید در نگاه اول باور اینکه ، این آثار هنری روی دندان های انسان شکل گرفته اند سخت باشد

اما یک هنرمند خوش ذوق توانسته است این آثار هنری زیبا را روی سطح دندان انسان خلق کند

توجه این هنرمند به ریزه کاریها و جزئیات شگفت انگیز است

بدون شک هر کسی حوصله و توانایی لازم برای خلق چنین اثری را ندارد

ادامه تصاویر

عجیب ترین درختانی که تاکنون دیده اید

Hyperion Tree

درخت هایپریون یکی از بلند ترین درختان دنیا می باشد که در پارک ملی ردوود کالیفرنیا قرار دارد

پیدا کردن تنه ی این درخت در بین درختان دیگری که اطرافش قرار دارند کار دشواریست 

اما وقتی از دور به این منظره نگاه می کنیم این درخت با قد بسیار بلندش به راحتی از بین بقیه درختان قابل شناسایی است!

Angel Oak Tree

درخت فرشته بلوط با قدمت 1500 ساله در جنوب کالیفرنیا قرار دارد که شاید به اندازه درخت قبلی قامت بلندی نداشته باشه 

ولی شاخه های خمیده و شگفت آنگیزی دارد، بلند ترین شاخه آن 58 متر است!

Tree Root Cave 

درخت غار ریشه جایی است که این درخت با ریشه های بیرون از خاکش قرار دارد و پناهگاه مخوفی را ایجاد کرده است. 

چیزی که درباره این درخت جالب است اینست که این درخت بدون اینکه ریشه هایش در خاک باشند 

به طرز شگفت آوری در همین حالت دوام آورده است!

Drive Through Chandlier Tree

درختی که محل عبور و مرور وسایل نقلیه است! این درخت تنومند و غول آسا 91 متر ارتفاع دارد

عرض آن تقریبا دو متر است که به راحتی بسیاری از وسایل نقلیه از آن عبور می کنند!

Japanese Fire Tree

درخت آتشین ژاپنی شاید جذاب ترین این لیست باشد چرا که انگار واقعا در آتش است

این درخت افرای ژاپنی یکی از مشهورترین درختان واشنگتن است 

شاید از بسیاری از افراد معروف دنیا نیز بیشتر در معرض دوربین های عکاسی قرار می گیرد!

مرجع

نشریه سینمایی اسکرین، آقای جان فورد را بزرگ ترین کارگردان تاریخ سینما اعلام کرد/ آلفرد هیچکاک دوم و هاوارد هاکس هفتم


«جان فورد»، كارگردان خوش‌نام هاليوود عنوان بهترين كارگردان تاريخ سينما را به‌دست آورد.

نشريه سينمايي اسكرين در گزارش جديد خود فهرستي از بهترين كارگردانان تاريخ سينماي دنيا را منتشر كرد كه در رتبه اول جان فورد، برنده چهار جايزه اسكار بهترين كارگرداني ديده مي‌شود.
در اين فهرست رتبه دوم در اختيار آلفرد هيچكاك، خالق آثار ماندگار سينما چون «پنجره‌ عقبي»، «مرد عوضي»، «سرگيجه»، «شمال از شمال‌غربي»، «رواني»، «ربكا»، «طلسم‌شده» و «ام را نشانه قتل بگير» است.
لوئيس بونوئل از مطرح‌ترين چهره‌هاي سينماي اسپانيا كه از وي به‌عنوان پدر سينماي سوررئاليسم ياد مي‌شود، در مكان سوم قرار گرفته است. وي خالق فيلم تحسين‌برانگيز «فراموش‌شدگان»، «نازارين»، «رابينسون كروزوئه»، «جذابيت پنهان بورژوازي»، «خاطرات يك مستخدمه»، «ميل مبهم هوس» و «زيباي روز» است.
در رتبه چهارم فهرست بهترين كارگردانان تاريخ سينما نام استنلي كوبريك كارگردان بزرگ آمريكايي ديده مي‌شود كه فيلم‌هاي مطرحي چون «دكتر استرنج لاو»، «يك اديسه فضايي؛2001»، «پرتقال كوكي»، «غلاف تمام فلزي» و «چشمان كاملا بسته» در كارنامه او هستند.
ياسوجيرو اوزو، مارتين اسكورسيزي، هاوارد هاوكس، ورنر هرتزوگ و اورسن ولز در مكان‌هاي بعدي اين فهرست قرار دارند.
جان فورد كه در اين فهرست در رتبه اول قرار گرفته است، كارگردان افسانه‌اي سينماي آمريكا و برنده چهار جايزه اسكار بهترين كارگرداني است كه از بزرگ‌ترين وسترن‌سازان تاريخ هاليوود محسوب مي‌شود.
جان فورد شهرت فراوان خود را به‌واسطه‌ ساخت فيلم‌هاي وسترن مانند «جويندگان» و «دليجان» و هم‌چنين ساخت نسخه‌هاي سينمايي از آثار كلاسيك برجسته‌ قرن بيستم مانند «خوشه‌هاي خشم» به‌دست آورد.
ركورد او در كسب چهار جايزه‌ اسكار بهترين كارگرداني هم‌چنان دست‌نيافتني است. سبك خاص او در فيلم‌سازي بسيار تاثير‌گذار بود؛ به‌گونه‌اي كه اينگمار برگمن و اورسن ولز از او به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين كارگردانان تاريخ سينما نام مي‌بردند.
جان فورد پيشگام فيلم‌برداري فضاي خارج از استوديو و نماهاي بسيار باز بود كه در آن شخصيت‌هاي فيلم در يك محيط طبيعي بسيار بزرگ قرار مي‌گرفتند. او الهام‌بخش كارگردانان بزرگ سينما چون جورج لوكاس،مارتين اسكورسيزي، آکیراکوروساوا؛استیون اسپیلبرگ؛دیویدلین؛تارانتینو و کلینت ایست وود بوده است.

بانی فیلم و کافه سینما

البته با 10 کارگردان برتر مورد نظر من تفاوت داره ولی اینکه جان فورد در رتبه اول قرار گرفته جالبه

پرنسسهاي رد شده ديزني كه در هيچ انيميشني ظاهر نشده‌اند+تصاوير


جيسون پوراث يكي از اين انيماتورهاي مطرح است كه فهرستي از پرنسسهاي رد شده را دارد. او معتقد است همه پرنسسهاي طراحي شده ديزني براي بكارگيري در انيميشنهاي ديزني مناسب نيست و به همين منظور از آنها حتي دراي نقشهاي جانبي هم بهره نبرده است.

گروه بين الملل؛ سينما خبر- پرنسسهاي ديزني همواره در يك قالب خاص هستند.آنها زيبا اسرار آميز و به گونه اي مدلي طراحي شده هستند. همگي آنها چشماني بسيار درشت داشته و معمولا پس از تحمل سختيهاي فراوان به زندگي شاهزاده اي وارد مي شوند. نمونه اخير اين پرنسسها السا و خواهر او آنا در انيميشن فروزن است. السا و آنا پس از بررسي هاي فراوان طراحان و انيماتورهاي ديزني براي حضور در انيميشن فروزن انتخاب شدند.

جيسون پوراث يكي از اين انيماتورهاي مطرح است كه فهرستي از پرنسسهاي رد شده را دارد. او معتقد است همه پرنسسهاي طراحي شده ديزني براي بكارگيري در انيميشنهاي ديزني مناسب نيست و به همين منظور از آنها حتي دراي نقشهاي جانبي هم بهره نبرده است.

به عقيده او پرنسسهاي ديزني بايد از خصوصيات اخلاقي ، شخصيتي و ظاهري خاصي برخوردار باشند كه باعث هيجان كودكان و مخاطبان شوند.

او اخيرا فهرستي از پرنسسهاي رد شده ديزني را منتشر كرده كه در هيچ انيميشني ظاهر نشده اند.

و بقیه تصاویر رو می تونید توی لینک زیر و از خود سایت منبع ببینید.. ضمن اینکه در پایین متن در سایت مذکور پیوندهایی در رابطه با پوستر و شخصیت های جالب دیزنی بیان شده که خیلی جالب هستن در نوع خود..

http://www.cinemakhabar.ir/NewsDetails.aspx?ID=69249

 چند نمونه از مواردی رو که یک بازیگر زن در یک فیلم سر و صورتش(!) رو اصلاح می کنه، می بینیم...

.

1. آن هاتاوی در بینوایان

شاید ماندگارترین صحنه اصلاح سر در یک فیلم همین باشه... با بازی خارق العاده ان هاتاوی که یک اسکار رو براش به ارمغان آورد...

.

.

2. ناتالی پورتمن در انتقامجو

این صحنه هم بسیار زیباست. بخصوص به خاطر زاویه ای که ناتالی می تونه از این طرف به ابروهاش بده...

کمتر کسی می تونه این کار رو بکنه... می تونید امتحان کنید...

البته خفن ترین زاویه ای که دیدم یکی بتونه به ابروش بده، مربوط میشه به یک خواننده جوان انگلیسی به نام Jade Thirlwall

http://cafeclassic4.ir/imgup/5850/144736...http://cafeclassic4.ir/imgup/5850/1447362720_5850_03d7

.

.

3. کیت بلانشت در فیلم بهشت

این فیلم بهشت مربوط به سه گانه دوم کیشلوفسکی بود که عمرش قد نداد بسازه...

در سال 2002 تام تیکور از روی فیلم نامه کیشلوفسکی این فیلم رو ساخته...

.

.

4. کامرون دیاز در فیلم پرستار خواهرم

کامرون دیاز به دلیل همدردی با دختر بیمارش، موهای خود را کوتاه می کند...

ابتدا داکوتا فانینگ قرار بوده است نقش دختر او را بازی کند که بخاطر کچل کردن بیخیال نقش شده است!

.

.

5. دمی مور در G.I.Jane

دمی مور نقش یک سرباز نیروی دریایی آمریکا را بازی می کند، در فیلمی از ریدلی اسکات.

آن بنکرافت، بازیگر فیلم های معجزه گر، مرد فیلنما و ... نیز در سن 66 سالگی یکی از آخرین نقش های خود را در این فیلم ایفا می کند...

.

.

6. فریماه فرجامی در فیلم سرب اثر کیمیایی

Inline image 1

.


.

دو نمونه هم اصلاح صورت!

.

7. اوا گرین در فیلم حس کامل

یک سکانس عاشقانه خاص و به یاد ماندنی

جایی که حس چشایی را از دست داده اند و صابون و خمیر ریش می خورند!

.

.

8. ویرنا لیزی روی جلد مجله اسکوایر، مارس 1965

خب این هم که دیگه واقعا عکس خوبیه!

مرحوم ویرنا لیزی حدود یکسال پیش در سن 78 سالگی پیش در حالی که همچنان زیبا بود درگذشت...

پست جناب جو برادلی از فوت ایشون: http://cafeclassic4.ir/thread-118-post-2...http://cafeclassic4.ir/thread-118-post-25244.htm

.



.

.

پی نوشت 1: البته سیگورنی هم برای Alien 3 کچل کرده بود ولی خب از اول فیلم کچل بود! برای همین نیاوردم...

پی نوشت 2: یک سری بازیگر زن کچل ایرانی هم توی این لینک می تونید ببینید! ولی خب اینام مسلما توی فیلم کچل نکردند! http://www.topnaz.com/pictures-of-bald-w...http://www.topnaz.com/pictures-of-bald-women-in-iran

\.

صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
آدرس های مرجع