تالار کافه کلاسیک

نسخه کامل: اینترنت گردی ...
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید. نمایش نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

مرثیه ای برای یک مگس ...

http://www.asriran.com/fa/news/318338/م...ک-مگس-…

چند هفته پیش در یکی از روستاهای اطراف مریوان ، معلم یک مدرسهء ابتدایی برای برقراری ارتباط نزدیکتر با یکی از دانش آموزانش که براثر شیمی درمانی موهایش ریخته بود ، ایشان نیز موهایش را از ته زد .

روز بعد معلم وارد کلاسی شد که همهء شاگردانش موهایشان را به احترام آن دو زده بودند .

مهم نیست کجا زندگی میکنی ، فقط انسانیت در ذات و درونت باشد کافیست .

[تصویر: 1391562943_3053_7385150e11.jpg]

این تصاویر حرفایه زیادی برایه گفتن دارند....

http://akafoto.akairan.com/foto-aka/ziba...11528.html

بر اساس گزارشی که مجله بریتانیایی The Mail منتشر کرده، نسبت فامیلی ملکه الیزابت دوم و جانی دپ، تنها شروع برخی از خویشاوندی های تعجب آور شخصیت معروف سیاسی، فرهنگی و هنری است.

جانی دپ

 خویشاوندی عجیب ستاره های هالیوودی با یکدیگر

 ملکه الیزابت دوم، هشتاد و هفت ساله که پنج شنبه ششم فوریه شصت و دومین سالگرد رسیدن به سلطنت را جشن می گیرد و جانی دپ، هنرپیشه محبوب هالیوود، به بازگشت به بیست نسل، عموزاده های یکدیگرند.

این روزنامه اینترنتی از قول نیک بارات، شجرنامه شناس، نوشته است که نسب این هنرپیشه و ملکه به ادوارد سوم برمی گردد که در سال 1377 درگذشته است. در حالی که ملکه الیزابت، نواده هفدهم ادوارد سوم به شمار می رود، گویا یکی از اجداد جانی دپ از منطقه ای به نام یورکشایر در انگلیس و از اقوام کنت سوم «نورت‌آمبرلند» بوده که نواده چهارم ادوارد سوم است

کامیلا دوشس کورنوال و مدونا

نسبت های فامیلی عجیب در خانواده سلطنتی بریتانیا به همینجا ختم نمی شود. ظاهرا کامیلا، دوشس کورنوال و دومین همسر شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا، با مدونا، خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی هر دو از خانواده مشهور فرانسوی - کانادایی «کلوتیئر» در سال 1708 میلادی هستند. نسبتی که به نه نسل پیش باز می گردد.

ظاهرا نسبت فامیلی این خواننده پاپ 55 ساله و دوشس کورنوال که 66 سال سن دارد، نخستین بار توسط یک مرکز تحقیقات ژنتیک در شهر بوستون آمریکا مطرح شد. بر اساس تحقیقات این مرکز، سلین دیون، خواننده مشهور کانادایی نیز از این خانواده است.

سلین دیون و جاستین بیبر

 خویشاوندی عجیب ستاره های هالیوودی با یکدیگر

نسب خانوادگی سلین دیون، خواننده 45 ساله کانادایی تبار که برای خواندن آهنگ های عاشقانه مشهور است، تنها به مدونا و دوشس کورنوال ختم نمی شود. ظاهرا سلین دیون، با جاستین بیبر، خواننده 19 ساله کانادایی نیز نسبت فامیلی دارد.

آنطور که مجله The Mail نوشته است، ظاهرا این دو خواننده کانادایی، نسل نهم از یک خانواده فرانسوی هستند که در سال 1687 به ایالت کبک در کانادا مهاجرت کرده است

باراک اوباما و برد پیت

 خویشاوندی عجیب ستاره های هالیوودی با یکدیگر

اما لیست نسبت های فامیلی عجیب تنها به خانواده سلطنتی بریتانیا ختم نمی شود. باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات آمریکا که ظاهرا گستره خانواده اش از کنیا تا ایرلند است، با برد پیت، هنرپیشه صاحب نام هالیوود که به عنوان یک دموکرات وفادار شناخته می شود، فامیل هستند.

ظاهرا جد مادری بیستم رئیس جمهور آمریکا و این هنرپیشه، فردی به نام «ادوین هیک‌من» از ایالت ویرجینیای آمریکاست که در سال 1769 فوت کرده است.

البته ظاهرا ارتباط کاخ سفید با شریک زندگی برد پیت، آنجلینا جولی نیز ادامه دارد. این هنرپیشه و کارگردان هالیوودی عموزاده نهم هیلاری کلینتون، بانوی اول و وزیر امور خارجه سابق آمریکا است

آنجلینا جولی

 خویشاوندی عجیب ستاره های هالیوودی با یکدیگر

دیوید کامرون و ال مورای

براساس مدارکی که هفته گذشته توسط یه مجله بریتانیایی منتشر شد، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه کار این کشور، با ال مورای، کمدین مشهور بریتانیایی، نسبت فامیلی دارند.

جد پنجم این هنرپیشه و کمدین 45 ساله و نخست وزیر 47 ساله بریتانیا، ویلیام میکپیس، شاعر و رمان نویس مشهور قرن نونزدهم است که در سال 1863 در لندن درگذشته است.

ستاره نیوز

زیباترین خیابان جهان


خیابانی با نام "رائو گونکالو د کاروالیو" در پورتو آلگره برزیل به دلیل پوشیده شدن با شاخ و برگ درختان خود به عنوان زیباترین خیابان جهان شناخته می شود



زیباترین آبشارهای جهان


http://www.bbcfars.ir/getlink/547180

جهان در انتظار تولد نوزادی با دو صورت و دو مغز است .

[تصویر: 1392251078_3053_49cd2c369d.jpg]

دبی – العربیه . نت فارسی

جهان در انتظار تولد نوزادی در ایتالیا با ویژگی‌های جدید و بی‌سابقه است. پزشکان گفته‌اند که این نوزاد دو صورت و دو مغز دارد و موجودی غیر طبیعی خواهد بود. والدین این نوزاد تا کنون با نصیحت پزشکان برای سقط جنین زود هنگام مخالفت کرده‌اند. این بدان معنی است که این کودک در صورت شکست پزشکان برای قانع کردن والدین در سقط جنین، به دنیا خواهد آمد.

روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» به نقل از سیمون هوی و همسرش رینی یونگ که در غرب شهر سیدنی زندگی می‌کنند نوشته است هنگامی که فهمیدند دو قلوی موجود در رحم زن تنها یک کودک است، شوکه شده‌اند؛ کودکی که دو صورت کامل و دو مغز مجزا دارد اما بدنش یکی است.

پزشکان آزمایش‌های دقیقی بر روی جنین انجام دادند و تصاویر سه بعدی از او گرفتند و مشخص شد که تنها یک کودک است. دو پا و دو دست دارد و سایر اندام‌های حیاتی‌اش هم طبیعی هستند، قلبش هم کامل است و بدون هیچ مشکلی فعالیت می‌کند.

پزشکان از خانم یونگ خواستند که سقط جنین کند چرا که پس از به دنیا آمدنش، «موجودی عجیب» خواهد بود. اما والدین این درخواست را نپذیرفته و تصمیم دارند اجازه دهند این نوزاد متولد شود. آن‌ها متعهد شده اند تمام عشق و مراقبتی که فرزندشان به آن نیاز دارد، در اختیارش قرار دهند.

یوینگ می‌گوید که جنین اکنون ۱۹ هفته عمر دارد، حالش خوب است و «تپش قبلش زیبا است.» او می‌افزاید: «فعالیت هر دو مغز جنین هم خوب به نظر می‌رسد.»

پزشکان می‌گویند که این نوعی از «دوقلوهای به هم چسبیده» است که بسیار نادر به دنیا می‌آیند.

این نوع از به همچسبیدگی دوقلو‌ها معمولا منجر به فوت می‌شود اما این جنین،

اولین در نوع خود است چرا که تنها یک بدن دارد. سلامت جسمانی جنین همچنان خوب است

و به نظر می‌رسد در صورت اصرار خانواده بر حفظ او، سالم به دنیا بیاید.


فرش، هنر اصیل و ماندگار ایرانی


قدیمی ترین فرش جهان با قدمت بیش از 2000 سال


با نام "پازیریک" یا فرش "هخامنشی" (الگوی بسیاری از فرشها بوده)


____________________________________________________

ماجرای فرش 120 میلیارد تومانی ایرانی !


حالا دیگر همه ماجرای رکوردشکنی یک فرش دستباف ایران را در حراجی ساتبی نیویورک شنیده‌اند این قالی کرمان چند روز قبل در این حراجی مشهور با قیمت ۳۳ میلیون ۸۰۰ هزار دلار (حدود 120 میلیارد تومان)به فروش رفت تا یکی از آثار هنری دیگر ایران به مجموعه یک فرد ثروتمند اضافه شود و احتمالاً تا مدتها دیگر کسی ردی از آن پیدا نکند این فرش رکورد شکن اما چطور به این حراجی رسید

http://webzine.mehrnews.com/FullStory/News/?NewsId=3339 شرح ماجرا

صفحه فروش فرش رکوردشکن در سایت حراجی ساتبی با قیمت تخمینی و پیشنهادی ۵ تا ۷ میلیون دلار



آمریکایی که این فرش ایرانی را حفظ کرد



موزه کورکوران درآمد چند میلیون دلاری‌اش از فروش این قالی کرمان را مدیون یک نفر است:  ویلیام کلارک، سرمایه‌دار و سناتور آمریکایی، گفته می‌شود ویلیام کلارک،سناتور مونتانا حدود سال ۱۹۰۰ میلادی این فرش را در سفر خودش به اروپا از یک تاجر در پاریس خریده  و آن را با خود به آمریکا برده است، اما نکته مهمی که کارشناسان درباره این فرش می‌گویند نگهداری درست  آن به ویژه از سوی کلارک است

_______________________________________________________

کرمان رکورد دار گران ترین فرش جهان است


تبریز قدیمی ترین مرکز تولید فرش ایرانی است


 اردبیل نسخه اصلی فرش های ایرانی است

 معروف ترین فرش جهان در موزه ویکتوریا

_______________________________________________________

نمونه هایی از فرشهای قدیمی، مناطق مختلف ایران




(۱۳۹۲/۸/۲۷ عصر ۰۴:۳۴)زبل خان نوشته شده: [ -> ]

(تصاویر) یک شهر به دنبال برآوردن آرزوی کودک‌سرطانی


فرارو- مؤسسه «برآورده کننده یک آرزو»، صبح روز گذشته شرایطی را فراهم کرد تا پسر بچه مبتلا به سرطان که آرزو داشت بتمن شود را در فضایی بازسازی شده در خیابان‌های سانفرانسیکو به آرزویش برساند.
به گزارش فارس، «میلز اسکات»، پسر بچه 5 ساله‌ای است که از دو سالگی آرزو داشته که بتمن شود، او اکنون مدتی است که به بیماری سرطان خون مبتلا شده و به گفته پزشکان امید چندانی به زنده ماندنش نیست.
مؤسسه غیردولتی «برآورکننده آرزو» زمانی‌که از آرزوی این پسر بچه مطلع شد، تصمیم گرفت تا او را به آرزویش برساند.
مؤسسه «برآورده کننده آرزو» که یک نهاد غیر دولتی است در 47 کشور جهان شعبه دارد و وظیفه‌ای برآورده کردن آرزوی کودکانی است که زندگی‌اشان با یک بیماری خطرناک تهدید می‌شود.
 صبح روز گذشته در حالی‌که تعداد زیادی از مردم به تماشا ایستاده بودند، قسمتی از یکی از خیابان‌های سانفرانسیسکو توسط پلیس مسدود شده و صحنه‌ سرقت از یکی از بانک‌های مهم این شهر و همچنین آدم ربایی توسط چند سارق مسلح بازسازی شد.
در این میان «بتمن» کوچک 5 ساله، در کنار بتمن بزرگ سوار بر دو اتومبیل مشکی لامبورگینی در حالی‌که توسط نیروهای پلیس اسکورت شده بودند وارد صحنه شدند و طی عملیاتی ابتدا گروگان زنی که به چند کیلو تی‌ان‌تی وصل شده بود را نجات داده و سپس در میان هیاهو و تشویق فراوان تماشاچیان و همچنین تعدادی زیادی از رسانه‌ها و مطبوعات سارقان را دستگیر و تحویل پلیس دادند.
 سپس «میلز» 5 ساله به خاطر انجام چنین عملیات قهرمانه‌ای مفتخر به دریافت کلید شهر از دستان «اد لی»، شهردار سانفرانسیسکو، شد.
این عملیات بازسازی شده، توسط چند شبکه تلویزیونی آمریکا به طور زنده پوشش داده شد.
مؤسسه «برآورده کردن یک آرزو»،  اولین بار در سال 1980 با برآورده کردن آرزوی یک پسربچه 7 ساله مبتلا به بیماری سرطان تأسیس شد، این پسر بچه آرزو داشت که روزی بتواند پلیس شود، اگرچه او تنها کمی بعد تسلیم مرگ شد ولی این مسئله زمانی‌اتفاق او توانست به بزرگترین آرزوی زندگی‌اش برسد.
عکس های گتی ایمیج در این باره را در زیر می بینید.
بقیه عکس ها رو در این لینک مشاهده کنید

تقریبا سه ماه پیش دوست عزیزمان زبل خان پست بالا را ارسال کرد. اما امروز در حوزه وب متاسفانه شاهد خبر فوت کودک بیمار بودم:





پسر بچه ی سرطانی که دوست داشت مثل «بتمن» شهرش را نجات دهد و با همیاری مردم به آرزویش رسید، جان باخت.
در مراسم تشییع اش، عموی اون لباس بتمن پوشید.... دنیای کوچک ما با آرزوهای مان.







توضیح بروبیکر:

برخی از ظاهر نماهای کشور ما شانس آوردند که برای همدلی با کودک سرطانی ایرانی (ماهان) فقط به تراشیدن موی خود اکتفا کردند. یعنی اگر اتفاق بالا در ایران رخ میداد علی ضیا (مجری تلوزیون) و مایلی کهن و خبرنگاران همه و همه لباس بتمن به تن میکردند؟؟؟؟؟؟

تشکر برو بیکر عزیز، مطلب تاثیر گذاری بود
به امید روزی که بیماری سرطان ریشه کن شه

قطعا اسامی که نام بردی لباس BATMAN به تن نخواهند کرد ؟ بارزترین دلیلشون این میتونه باشه که بتمن نمادِ غرب هستش

بررسی مدل  لباس بتمن، توسط سایت CENTIVES که در سال 2012 انجام شد

اینجا به زیباترین خیابان جهان معروفه (قبلا تصویرش قرار گرفت)

تصویر زیر هم خیابان ولیعصر که قبلا بهش خیابان چنار میگفتن

احتمالا این عکس مربوط میشه به قبل از انقلاب

http://theskysgirl.blogfa.com/post-12.aspx

همینطور که تصویر گویاست، خیابان چنار هم زیبایی خاص خودش رو داره

 اما اینجا بحث مهمی مطرح میشه ؟

اونها این زیبایی رو نماد شهرشون قرار میدن، ولی ما نابودش میکنیم !



"اسکیپی" به باغ وحش تهران آمد


جهانگیر، مدیر عامل پارک ارم در این باره به فارس گفت: ما در تهران کانگورو نداشتیم و این حیوان از جمله جانوران جذاب باغ وحش ها محسوب می شود به همین دلیل با هماهنگی هایی که انجام شد توانستیم از کشور قبرس این جانور استرالیایی را به ایران وارد کنیم

وی افزود: این ۲ کانگورویی که عصر امروز به باغ وحش تهران منتقل شده استرالیایی هستند و در باغ وحشی در قبرس نگهداری می شدند

به گفته وی این کانگوروها 7 ماهه و از نژاد قرمز هستند که فضای حدود 300 متر را برای زندگی آنها در باغ وحش آماده کرده ایم

تصاویر در اینجا http://www.tirpress.ir/%D8%AA%D8%B5%D8%A...8%A7/68626

(۱۳۹۳/۱/۱۱ صبح ۰۱:۰۲)BATMAN نوشته شده: [ -> ]

 ورود اولین «کانگورو»ها به ایران


جهانگیر، مدیر عامل پارک ارم در این باره به فارس گفت: ما در ایران کانگورو نداشتیم و این حیوان از جمله جانوران جذاب باغ وحش ها محسوب می شود به همین دلیل با هماهنگی هایی که انجام شد توانستیم از کشور قبرس این جانور استرالیایی را به ایران وارد کنیم

این حرفی که مدیر عامل این پارک زده دروغ محضه و در بهترین حالت نوعی تبلیغات کذب برای باغ وحش خودشه (خیلی روی "اولین بودن" این حیوانات مانور داده). این نوع کانگورو از قبل در چند باغ وحش ایران بوده و من این جانور را در باغ وحش ساری (قبل از اینکه به دلیل عدم حمایت مسئولان شهر ساری تعطیل شود) مشاهده کرده ام و خوشبختانه از آن عکس هم گرفته ام که نشانه ادعای کذب این مدیرعامل است.

کانگوروی باغ وحش ساری (عکس مال دو سال قبله)

این‌جا خانه صادق هدایت است که به زباله‌دانی یک بیمارستان تبدیل شده است!

[تصویر: 1397699457_3053_f0901b52d7.jpg]

برادرزاده صادق هدایت اعلام کرد: متاسفانه این خانه به دست بیمارستان ....!!!.... افتاده و به زباله‌دانی تبدیل شده است. بیمارستان ..... ، خانه صادق هدایت را تصرف کرده این در حالی است که این ملک باید در اختیار دولت باشد و به عنوان اثری فرهنگی از آن مراقبت شود نه اینکه در تصرف بیمارستان باشد و آنها نیز از این مکان به عنوان زباله‌دانی استفاده کنند.

منبع/سایت پیام نو . 

***

میراث فرهنگیست دیگر ، برای بعضی ها چ فرق میکند خانهء بزرگترین نویسندهء ایرانی باشد یا یک بنای چندهزارساله ، مهم این است که امروز به یک انباری تبدیل شده است همانند خانه ای که پدرسالار در آن ساخته شدو امروز مهدکودک شده است و ده ها نمونهء دیگر . 

باز خدا رو شکر که بیمارستان گرفته و کرده آشغال دونی. نیفتاده دست بسازر و بفروشهای خدانشناس

بانوی جنگل

این عکسها را امروز دیدم وآنقدر زیبا بود که دلم نیامد اینجا خدمت دوستان ارائه ندهم

عکاس Kirsty Mitchell به تازگی در سری جدید عکس هایش به نام سرزمین عجایب عکس هایی بسیار زیبا منتشر کرده است. در این عکس ها زنی با لباس هایی تزیین شده با 1000 گل در میان جنگل را میبینید که کاملا واقعی هستند و هیچ گونه فتوشاپ و حقه ای در این عکس ها وجود ندارد. چیدن گل و آراستن لباسها با این گل ها در زمان کمی که تا پژمرده شدن آنها وجود دارد کار سختی است ولی Kirsty با کمک همکارانش این مشکل را پشت سر گذاشته و این عکس های فوق العاده را خلق کرده است. یکی از زیبا ترین جلوه های عکس گل های بنفشی است که انگار از روی زمین روییده شده و جزئی از لباس زن شده است.

کافه درختی


به معنای واقعی، زندگی در دلِ طبیعت


فضای داخلی این درخت 6 هزار ساله بائوباب بقدری بزرگ بوده که صاحب زمین تصمیم گرفته در آن یک کافه راه اندازی کند

در این کافه درختی 15 نفر جا میگیرند

درختان بائوباب به قدمت هزاران سال میرسند، در این نوع درختان معمولا داخل درخت خالی و پوک میشود

 ادامه تصاویر  http://jalebtar.in/1392/11/%DA%A9%D8%A7%...B%8C%D8%B1/

» چرا همسرم عاشقم نیست؟


متاهل‌ها می‌گویند قدر یک سال اول زندگی را بدانید. بسیاری از آنها معتقدند عشق همسرتان به شما، بعد از گذشت یک سال ناپدید می‌شود و عادت جای آن را می‌گیرد. بعضی ها هم از این فراتر می‌روند و می‌گویند عشقی در کار نیست و این هیجان با هم بودن و یک اتفاق تازه است که بعد از گذشت چند سال فروکش می‌کند. اگر از ازدواج شما هم بیشتر از 365 روز گذشته و گمان می‌کنید همسرتان دیگر عاشق‌تان نیست، این مطلب را با دقت بخوانید.
سال‌های اول آشنایی پر است از هیجان و دلتنگی‌های مداوم اما فراموش نکنید تا ابد عاشق یکدیگر بودن با زندگی مثل تازه‌عروس و داماد‌ها خیلی فرق می‌کند. شاید در ماه‌ها و حتی سال اول، همسرتان دوست داشته باشد لحظه‌لحظه‌اش را در کنار شما بگذراند و به محض فاصله گرفتن از شما، تلفن همراه‌تان را پیامک باران کند، اما زندگی همیشه به این شکل نمی‌گذرد. واقعیت این است که یک عشق بالغ، به معنای چسبیدن به یکدیگر نیست. هیجان عشق آرام‌آرام از زندگی شما فاصله می‌گیرد و جایش را به یک دوست داشتن عمیق اما آرام می‌دهد. بعد از گذشت مدتی از همخانه شدن شما و همسرتان، هر دوی شما زمانی را برای تنها بودن، پیشرفت کردن در کار، وقت گذراندن با گروهی از دوستان و خانواده و حتی مطالعه در اتاقی جداگانه نیاز خواهید داشت. قرار نیست گذشت سال‌ها شما را از هم جدا کند، اما باور کنید که عشق شما با جدا شدن دست‌های‌تان از یکدیگر تمام نمی‌شود.
حتی اگر ده‌ها سال هم از زندگی مشترک شما بگذرد، غافلگیر کردن، حرف‌های عاشقانه و نگاه‌های معنادار، باید جزئی جدانشدنی از رابطه شما بماند. اما باز هم یادآوری می‌کنیم که نشان دادن احساسات با این روش‌ها، تنها جزئی از زندگی عاطفی شماست و نه همه آن! پس سعی نکنید مثل روزهای اول آشنایی، مدام در فکر غافلگیر کردن همسرتان باشید یا بخواهید با قهر و آشتی‌های‌تان احساسش را محک بزنید. بعد از مدتی زندگی زیر یک سقف، دیگر قرار نیست او هر روز با یک دسته گل و کادوی هیجان‌انگیز به خانه برگردد.
گمان نکنید بله شما به خواستگاری همسرتان یک لطف بزرگ بوده و او باید همیشه مدیون شما باشد. چنین انتظاراتی، خیلی زود زندگی شما را ویران می‌کند. پس واقعیت را بپذیرید و قبول کنید که شما به یک ارتباط مشترک وارد شده‌اید و باید در جزء جزء مسئولیت‌های آن سهمی را به‌عهده بگیرید. سهمی که در بخشی از آن مسئولیت‌ها می‌تواند کمتر باشد و در بخشی هم به‌دلیل توانایی‌های شما، بیشتر. اما آنچه مهم است، مشارکت هم اندازه- و نه هم شکل- شما در مسئولیت‌های زندگی است.
درست است که زندگی زیر یک سقف، آدم‌ها را تا اندازه‌ای به هم شبیه می‌کند، اما قرار نیست بعد از ازدواج، شما و همسرتان کپی یکدیگر شوید. عادت‌های اصلی و تفکرات ریشه‌دار آدم‌ها، حتی بعد از ازدواج هم تغییری نمی‌کند. در یک ازدواج موفق، برخی عادت‌ها، باور‌ها و توانایی‌های جدید به مهارت‌های شما اضافه می‌شوند و همسرتان هم به همین شکل توانایی‌هایش را بالا می‌برد، به همین دلیل است که به مرور شما شبیه یکدیگر جلوه می‌کنید. پس اگر همسرتان فکر و عملی متفاوت دارد، او را سرزنش نکنید. همسر شما حق دارد خودش باشد.
رازهای‌تان را فاش نکنید
حتی در صمیمی‌ترین رابطه‌ها هم همه واقعیت فاش نمی‌شود، پس اگر همسرتان همه زندگی‌اش را برای‌تان فاش نکرده، او را آب زیرکاه ندانید. او حق دارد رازهای خودش را داشته باشد. البته از آن جنس راز‌هایی که نگفتن‌شان به زندگی شما آسیبی نمی‌زند. او می‌تواند بخشی از احساس و حتی قسمتی از گذشته‌اش را برای خودش نگه دارد. البته شما هم حق دارید، در دل‌تان چیزهایی داشته باشید که تنها خودتان از آنها باخبرید.




نگاه ها همه بر روی پرده سینما بود.
اکران فيلم شروع شد،
شروع فيلم، تصویری از سقف يک اتاق بود. دو دقيقه بعد همچنان سقف اتاق...
سه، چهار، پنج........، هشت دقیقه اول فیلم فقط سقف اتاق!
صدای همه در آمد. اغلب حاضران سينما را ترک کردند!
ناگهان دوربین حرکت کرد و آمد پایین و به جانباز قطع نخاع خوابيده روى تخت رسید.
زیرنویس: این تنها ۸ دقیقه از زندگى این جانباز بود و شما طاقت نداشتید...!!!



رونمایی از اولین سنگ قبر هوشمند در ایران

(راستش اول تصمیم داشتم این مطلب را در بخش طنز بگذارم اما دیدم موضوع خیلی جدیه و اصلا جنبه طنز نداره !!!!!!!!)

یعقوب پورحیاوی مخترع 17 ساله بوشهری ایده‌های بسیار خوبی را برای نوآوری دارد و اخیرا نیز سنگ قبر هوشمند را ساخته لست.

پورحیاوی با اشاره به برخی از ویژگی‌های سنگ قبر هوشمند اشاره کرد و بیان داشت: این سنگ قبر از شیشه پلاستیک ساخته شده است و دارای سیستم روشنایی، سیستم صوتی و سیستم شستشو است.

وی ادامه داد: این سنگ قبر زمانی که کسی کنار آن می‌نشیند به صورت هوشمند روشن می‌شود و عملیات شستشو را نیز به صورت خودکار انجام می‌دهد.

این مخترع بسیجی بوشهری به دیگر ویژگی‌های این سنگ قبر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سیستم صوتی این سنگ قبر نیز هوشمند است و صدای صوت قرآن عبدالباسط و همچنین شروه پخش می‌کند.

وی در ارتباط با هزینه‌های ساخت هر سنگ قبر نیز بیان داشت: ۲ میلیون تومان برای ساخت یک سنگ قبر هوشمند هزینه می‌شود که امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد تجاری شدن این سنگ قبر باشیم.

با سلام

داستانک زیبای زیر را در صفحه ای از فیص بوک خواندم بی مناسبت ندیدم که در آستانه روز پدر تقدیم شما عزیزان گرامی نمایم . فرخنده باد روز پدر بر همه آقایان بزرگوار و فهیم ایرانی:

ثروتمند زندگی کنیم ... به جاي آنكه ثروتمند بمیریم. جانسون

***

وقتی که نوجوان بودم، یک شب با پدرم در صف خرید بلیط سیرک ایستاده بودیم.

 جلوی ما یک خانواده پرجمعیت ایستاده بودند.به نظر می رسید وضع مالي خوبي نداشته باشند .

شش بچه مودب که همگی زیر دوازده سال داشتند ولباس هايي کهنه در عین حال تمیـز پوشیده بودنـد.

 دوتا دوتا پشت پدر و مادرشان، دست همدیگر را گرفته بودند و با هیجان زيادي در مورد برنامه ها و شعبده بازی هایی که قرار بود ببینند، صحبت می کردند.

مادر نيز بازوی شوهرش را گرفته بود و با عشق به او لبخند می زد.

 وقتی به باجه بلیط فروشی رسیدند، متصدی باجه از پدر خانواده پرسید: چند عدد بلیط می خواهید؟

پدر خانواده جواب داد: لطفاً شش بلیط برای بچه ها و دو بلیط برای بزرگسالان.

متصدی باجه، قیمت بلیط ها را اعلام كرد .

پدر به باجه نزدیکتر شد و به آرامی از فروشنده بليط پرسید: ببخشید، گفتید چه قدر؟!

متصدی باجه دوباره قیمت بلیط ها را تکرار کرد.

ناگهان رنگ صورت مرد تغيير كرد و نگاهي به همسرش انداخت .

بچه ها هنوز متوجه موضوع نشده بودند و همچنان سرگرم صحبت در باره برنامه هاي سيرك بودند .

 معلوم بود که مرد پول کافی نداشت.

و نميدانست چه بكند و به بچه هايي كه با آن علاقه پشت او ايستاده بودند چه بگويد .

 ناگهان پدرم دست در جیبش برد و یک اسکناس بیست دلاری بیرون آورد و روی زمین انداخت.

سپس خم شد و پول را از زمین برداشت،

 به شانه مرد زد و گفت: ببخشید آقا، این پول از جیب شما افتاد!

مرد که متوجه موضوع شده بود، همان طور که اشک از چشمانش سرازیر می شد، گفت: متشکرم آقا.

مرد شریفی بود ولی درآن لحظه برای اینکه پیش بچه ها شرمنده نشود، کمک پدرم را قبول کرد...

بعد از این که بچه ها به همراه پدر و مادشان داخل سیرک شدند، من و پدرم آهسته از صف خارج شدیم و به طرف خانه برگشتيم ... و من در دلم به داشتن چنين پدري افتخار كردم ،

و آن زيباترين سيركي بود كه به عمرم نرفته بودم....


صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
آدرس های مرجع